Ik ben gewoon gaan stoppen met betalen, dan blijven ze je eerst een paar maanden lastig vallen met herinneringen. Die moet je gewoon negeren, daarna gaan ze je op de hoogte brengen van het voornemen je polis premievrij te maken en welke verschrikkelijke gevolgen dit wel niet met zich mee gaat brengenquote:Op zondag 6 maart 2011 21:48 schreef BeamofLight het volgende:
Xeno: al eens eerder gevraagd:
jij hebt eens verteld dat jij een polis hebt/had bij Aegon en gestopt bent met premie-betalingen. Kan dat zomaar? Wat gebeurt er dan (of niet)?
Dat is altijd leuke tv. Van die mensen die een hypotheek van 3 ton hebben op een huis van 2 ton met een minimuminkomen*quote:
Jammer dat jullie toendertijd niet meer in de media zijn getreden dat het publiek wist dat ze opgelicht werden.quote:Op zondag 6 maart 2011 16:56 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
ik werkte toen voor een controlerende instantie. Toen had een TP alleen een kvk en een ser-inschrijving nodig. Zelfs dat was teveel gevraagd. Ser-inschrijvingen werden " gekocht " etc..etc..
Nee vast niet...quote:Op maandag 7 maart 2011 08:25 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Dat is altijd leuke tv. Van die mensen die een hypotheek van 3 ton hebben op een huis van 2 ton met een minimuminkomen*![]()
* sterk overdreven
Toen met omvallen van de DSB was er ook zo'n gezin die ach en wee schreiden over hun woekerpolissen, en die hadden nogal een kenmerkende noord-Afrikaanse naam. Toen heb ik even bij het kadaster zijn hypotheekgegevens bekeken, en toen bleek dat ze nog 40k te laag zaten met klagenquote:Op maandag 7 maart 2011 08:25 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Dat is altijd leuke tv. Van die mensen die een hypotheek van 3 ton hebben op een huis van 2 ton met een minimuminkomen*![]()
* sterk overdreven
Was allang bekend. Was legale oplichting.quote:Op maandag 7 maart 2011 08:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Jammer dat jullie toendertijd niet meer in de media zijn getreden dat het publiek wist dat ze opgelicht werden.
De eerste keer dat ik er achter kwam dat de financiele sector heel raar bezig was toen ik de mensen van spaarbeleg sprak die de afspraken maakten om mensen er bij te naaien. Al die mensen die die afspraken maakten wisten wat de bedoeling was, mensen onder valse voorwendselen een adviseur in de maag splitsen die dan die mensen een product gingen verkopen. Die lui werden zeer goed betaald en zaten regelmatig met een gepoederde neus aan de telefoon. Een maatje van mij heeft ook een tijdje voor een bank van DS gewerkt en daar werden gewoon mensen er hard bij genaaid... ze wisten dat bepaalde mensen diep in de shit zaten (BKR) en gingen vervolgens die mensen bij de ene maatschappij weigeren om ze via een andere maatschappij van DS een lening met hoge rente aansmeren... hij is na een paar maanden vertrokken omdat hij niet een deel wilde uitmaken van deze criminele organisatie. Hij kreeg soms mensen aan de telefoon die volledig de wanhoop nabij waren, dat gaat je niet in je koude kleren zitten toch? Dat is als je een geweten hebt uiteraard.quote:Op maandag 7 maart 2011 10:06 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
Was allang bekend. Was legale oplichting.
Klopt...en dat maakt mij woedend..quote:Op maandag 7 maart 2011 10:20 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De eerste keer dat ik er achter kwam dat de financiele sector heel raar bezig was toen ik de mensen van spaarbeleg sprak die de afspraken maakten om mensen er bij te naaien. Al die mensen die die afspraken maakten wisten wat de bedoeling was, mensen onder valse voorwendselen een adviseur in de maag splitsen die dan die mensen een product gingen verkopen. Die lui werden zeer goed betaald en zaten regelmatig met een gepoederde neus aan de telefoon. Een maatje van mij heeft ook een tijdje voor een bank van DS gewerkt en daar werden gewoon mensen er hard bij genaaid... ze wisten dat bepaalde mensen diep in de shit zaten (BKR) en gingen vervolgens die mensen bij de ene maatschappij weigeren om ze via een andere maatschappij van DS een lening met hoge rente aansmeren... hij is na een paar maanden vertrokken omdat hij niet een deel wilde uitmaken van deze criminele organisatie. Hij kreeg soms mensen aan de telefoon die volledig de wanhoop nabij waren, dat gaat je niet in je koude kleren zitten toch? Dat is als je een geweten hebt uiteraard.Dat er nog geen strafrechtelijke onderzoeken zijn ingesteld naar deze boeven is mij een groot mysterie.
Maar kunnen de gedupeerden dan niet een internet zwarte lijst gaan opstellen van tussen personen. Als de politiek niets doet dan het publiek maar dat door de betreffende TP's genaaid is.quote:
Beter is het om gewoon geen financiele producten meer te kopen, dat werkt een stuk beter imo.quote:Op maandag 7 maart 2011 13:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar kunnen de gedupeerden dan niet een internet zwarte lijst gaan opstellen van tussen personen. Als de politiek niets doet dan het publiek maar dat door de betreffende TP's genaaid is.
Onder sommige producten kom je helaas niet uit. Bijvoorbeeld je pensioen en verplichte verzekeringen.quote:Op maandag 7 maart 2011 13:52 schreef xenobinol het volgende:
Beter is het om gewoon geen financiele producten meer te kopen, dat werkt een stuk beter imo.
Mmm... pensioen kun je natuurlijk ook weigerenquote:Op maandag 7 maart 2011 13:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Onder sommige producten kom je helaas niet uit. Bijvoorbeeld je pensioen en verplichte verzekeringen.
Ze hebben het er zelf naar gemaakt. Er zal binnenkort vast wel een huilende TP opduiken die financieel aan de grond zit omdat de klanten achterdochtig zijn en niks meer kopen waardoor meneer niks meer verdiend en hij zijn hypotheek niet meer kan aflossenquote:Op maandag 7 maart 2011 13:59 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik sprak overigens laatst een tussenpersoon en die vertelde mij dat de vette jaren wel achter ons lagen, het word steeds moeilijker om producten te verkopen, de meeste mensen zijn zeer achterdochtig geworden door alle negatieve publiciteit.
Zolang het merendeel van de woekerpolissen nog doorwoekeren hoeven ze nog niet bang te zijn, aangezien ze daar nog steeds 10% provisie per jaar voor krijgen.quote:Op maandag 7 maart 2011 14:18 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Ze hebben het er zelf naar gemaakt. Er zal binnenkort vast wel een huilende TP opduiken die financieel aan de grond zit omdat de klanten achterdochtig zijn en niks meer kopen waardoor meneer niks meer verdiend en hij zijn hypotheek niet meer kan aflossen![]()
Mmm.... dat is gedeeltelijk waar, de verzekeraars maken echter te weinig 'nieuwe productie' om mooie groeicijfers te laten zien. Feitelijk zijn ze aan het potverteren en alleen daarom zou je al niet een pensioen of beleggingsproduct bij deze bedrijven moeten onderbrengen.quote:Op maandag 7 maart 2011 14:27 schreef Basp1 het volgende:
Zolang het merendeel van de woekerpolissen nog doorwoekeren hoeven ze nog niet bang te zijn, aangezien ze daar nog steeds 10% provisie per jaar voor krijgen.
Hopelijk komen er een hele hoop in de problemen, dan kunnen ze zelf eens aan den lijve ondervinden welke schade ze anderen hebben berokkendquote:Op maandag 7 maart 2011 14:18 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Ze hebben het er zelf naar gemaakt. Er zal binnenkort vast wel een huilende TP opduiken die financieel aan de grond zit omdat de klanten achterdochtig zijn en niks meer kopen waardoor meneer niks meer verdiend en hij zijn hypotheek niet meer kan aflossen![]()
Als ze zulke groeicijfers zouden laten zien zou het zomaar kunnen gebeuren dat sommige woekerpolissen toch nog redelijk in de buurt van de voorspelde rendementen gaan komen. Dat er dan een andere grotere fool achterblijft is dan weer spijtig.quote:Op maandag 7 maart 2011 14:51 schreef xenobinol het volgende:
Het zou mij niets verbazen als deze bedrijven hun pijlen op de opkomende economieën aan het richten zijn, Nederland is tenslotte al leeg geroofd door Ali Baba en zijn rovers.
Het verdienmodel van de meeste financiele producten is een gelegaliseerd pyramidespel. De pech voor de westerse economieën is dat we nu in de eindfase zitten en de ineenstorting van de kredietzeepbel gaan waarnemenquote:Op maandag 7 maart 2011 15:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als ze zulke groeicijfers zouden laten zien zou het zomaar kunnen gebeuren dat sommige woekerpolissen toch nog redelijk in de buurt van de voorspelde rendementen gaan komen. Dat er dan een andere grotere fool achterblijft is dan weer spijtig.![]()
En ik zou ook graag producten hebben verkocht waarbij ik om jaarlijks 1 knop in de drukken 10 % krijg. Damn dat potverteren is te bizar voor woorden. Het gehele verdien model van veel van die bedrijven is gewoon erg vreemd.
Je krijgt er wel helemaal gratis een schuldgevoel bijgeleverd.quote:Op maandag 7 maart 2011 15:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En ik zou ook graag producten hebben verkocht waarbij ik om jaarlijks 1 knop in de drukken 10 % krijg. Damn dat potverteren is te bizar voor woorden. Het gehele verdien model van veel van die bedrijven is gewoon erg vreemd.
Banksters hebben geen gevoel, meestal zijn het uber narcisten die alleen maar aan zichzelf denken.quote:Op maandag 7 maart 2011 16:20 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Je krijgt er wel helemaal gratis een schuldgevoel bijgeleverd.
Dat is niet altijd sterk overdreven. Heb ze wel gezien de defaults van mensen die allebei (inmiddels) een uitkering hadden, het vertikten om te gaan werken, 2 ton hadden lopen op een verwaarloosd krot van 120k en nog een 2e hypotheek van 80 mille bij DSB hadden lopen.quote:Op maandag 7 maart 2011 08:25 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
* sterk overdreven
Mijn ouders zouden er een krijgen, tot nu toe niets van gekomen.quote:
Als dat afgesproken is, dan moet je ze daar aan houden.quote:Op maandag 7 maart 2011 19:54 schreef jamesstewart het volgende:
[..]
Mijn ouders zouden er een krijgen, tot nu toe niets van gekomen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |