abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 februari 2010 @ 11:55:06 #101
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78133897
quote:
11:37 +21 min. Szczecin Glowny 1 Hengelo, Osnabrueck, Hannover Intercity
Welke trein is dit?

Editje: Ik zie het al. Normaal rijd-ie maar tot Berlijn, nu tot Szczecin Glowny te Polen.
Is de 145.
pi_78134086
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:55 schreef greavy het volgende:

[..]

Welke trein is dit?

Editje: Ik zie het al. Normaal rijd-ie maar tot Berlijn, nu tot Szczecin Glowny te Polen.
Is de 145.
Die rijdt ALTIJD tot Szczecin wiseguy. Alleen op zaterdag niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78134984
Actieplan voor NS een fiasco

18 februari 2010

AMSTERDAM - Het actieplan van minister Camiel Eurlings van Verkeer en de NS om gedurende deze kabinetsperiode elk jaar vijf procent meer reizigers in de trein te krijgen, is een fiasco.

Eurlings maakte ¤ 200 miljoen vrij om dit plan te realiseren, maar halverwege het vijfjarenplan blijkt dat de NS de doelstelling bij lange na niet haalt.

De NS verwacht voor 2009 een reizigersgroei van tussen een half en een procent. En in 2010 wordt het volgens de evaluatie nog minder, omdat de NS 'vertraagd reageert op de recessie'. Opvallend is dat vorig jaar het aantal treinpassagiers daalde in de regio NoordOost en op de voor de Nederlandse mobiliteit belangrijke Schiphollijn.

Zowel minister Eurlings als president Bert Meerstadt van de NS wijt het geringe aantal extra treinreizigers aan de economische malaise en zij hopen dat de treinen weer vollopen als de economie aantrekt. Maar dat is maar zeer de vraag.

Emeritus hoogleraar economie en oud-commissaris bij de NS Arie van der Zwan toont in een vandaag te publiceren boek ('Handelaars in onrust') aan dat ondanks de talloze plannen en de miljardeninvesteringen in het spoor, het aantal treinreizigers de afgelopen zestig jaar nauwelijks is toegenomen. De trein is van een ooit belangrijk publiek transportmiddel verworden tot een nichespeler, met een marktaandeel van 2,1% in het aantal verplaatsingen. De kampioen is de auto, die verantwoordelijk is voor meer dan vijftig procent van het aantal verplaatsingen.

Volgens Van der Zwan zijn de treinen alleen voller geworden door de introductie van de studentenkaart in 1992 en door het zwaarder belasten van de auto (door bijvoorbeeld de parkeerkosten te verhogen of extra belasting op brandstof te heffen) en niet door plannen van de NS.

Prognoses
Keer op keer blijkt dat de NS veel te hoge prognoses maakt. Dit komt doordat deze die steeds vervaardigt in perioden van hoogconjunctuur en vergeet dat die altijd weer worden gevolgd door tijden van recessie.

De ¤ 200 miljoen die Eurlings extra uittrok werden besteed aan extra parkeerplaatsen voor auto's en fietsen, betere informatie in de treinen en op de stations en meer comfort, zoals internet in de trein.

Bron: De Telegraaf
=====================

Geen commentaar
Killing as few patients as possible.
pi_78135083
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 12:31 schreef davidov2009 het volgende:

De ¤ 200 miljoen die Eurlings extra uittrok werden besteed aan extra parkeerplaatsen voor auto's en fietsen, betere informatie in de treinen en op de stations en meer comfort, zoals internet in de trein.
'Werden besteed'? Die voorbeelden, waar hebben ze het in godsnaam over ?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 18 februari 2010 @ 12:36:22 #105
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78135129
Wil je het echt goed doen, dan moet het spoorwegnet volledig op de schop. Meer en vooral ook snellere verbindingen zijn hierbij sleutels tot groei.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_78136996
Gratis OV
dag
pi_78137083
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 12:31 schreef davidov2009 het volgende:
Actieplan voor NS een fiasco
De ¤ 200 miljoen die Eurlings extra uittrok werden besteed aan extra parkeerplaatsen voor auto's en fietsen, betere informatie in de treinen en op de stations en meer comfort, zoals internet in de trein.
Meer comfort ja. Zoals meer staanplaatsen en minder toiletten. En een meer dan falende OV-chipkaart. Wauw.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78138839
Bah, ik ben die Sprinters nu ook al zat. Dat zit toch voor geen meter? Geef mij de Mat 64 dan maar weer qua comfort. Ja, die maken wat meer lawaai, maar die zoem in de Sprinters als je boven de 100 ofzo rijdt is ook vrij irritant.
Facts don't care about your feelings
pi_78143249
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78143773
quote:
Willen ze nog wat parkeerplaatsen aanleggen? Of internet in de trein?
pi_78144952
quote:
Wat ik niet zo goed snap: ze willen Breda een internationale aansluiting geven. Waarom dwarsboomt Eurlings dan wel een direct spoor naar Utrecht?

Dat geld voor internet in de trein... kunnen ze beter uitgeven aan betere UMTS dekking langs het spoor. Die tunnels bij Rotterdam en Barendrecht bijvoorbeeld.
pi_78147819
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 16:55 schreef Fixers het volgende:

[..]

Wat ik niet zo goed snap: ze willen Breda een internationale aansluiting geven. Waarom dwarsboomt Eurlings dan wel een direct spoor naar Utrecht?

Dat geld voor internet in de trein... kunnen ze beter uitgeven aan betere UMTS dekking langs het spoor. Die tunnels bij Rotterdam en Barendrecht bijvoorbeeld.
Die spoorlijn had er al lang kunnen liggen.
Ook vanuit Gorinchem is er vraag naar die lijn. En als ze de merwede(linge)lijn opwaarderen kunnen ze ook vanuit Dordrecht een directe dienst. Nu rijdt vanaf daar alleen een interliner die er langer over doet dan omrijden via rotterdam

Ik vraag me af hoe ze dat overigens bij Groinchem gaan doen. De A27 gaat langs de stad, dus een station daaraan zou niet erg centraal liggen. Vooral ver bij Oost vandaan, het gedeelte waar de meeste Forenzen wonen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_78148101
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:29 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[ link | afbeelding ]

ADOB Overwegstoring al vanaf gisteravond bij Almelo de riet
Mensen die naar het andere perron wouden, moesten vet eind omlopen/fietsen of overstappen in Almelo of Hengelo
Om de overweg voor 100% te laten werken gingen ook al een paar weken overheen, en nu (na 20 uur) is de overweg nog steeds afgesloten
  donderdag 18 februari 2010 @ 19:42:07 #114
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_78152691
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 17:58 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe ze dat overigens bij Groinchem gaan doen. De A27 gaat langs de stad, dus een station daaraan zou niet erg centraal liggen. Vooral ver bij Oost vandaan, het gedeelte waar de meeste Forenzen wonen.
Ze gaan niks doen, want de lijn komt er waarschijnlijk dus niet.

In de voorstellen die gedaan zijn voor een lijn Utrecht-Breda zou er een tweede station in Gorinchem komen waar de nieuwe lijn de oude kruist. Vanuit de richting Utrecht zou er een stukje voor Gorinchem een aftakking kunnen komen zodat de trein Utrecht-Dordrecht wel op het huidige Gorkumse station komt.

@internet in de trein: veel te laat, dat heeft helemaal geen zin meer daar nog in te investeren. Wie onderweg wil internetten doet dat allang mobiel.
pi_78153618
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 19:42 schreef ReisT het volgende:

@internet in de trein: veel te laat, dat heeft helemaal geen zin meer daar nog in te investeren. Wie onderweg wil internetten doet dat allang mobiel.
Doet me een beetje denken aan die Greenpoint / Kermit variant van mobiele telefonie rond 1990. Dat was op zich trouwens WEL op tijd (als in: ruim voordat GSM betaalbaar / gemeengoed werd).
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78153830
Al eerder aangekaart: zelfde als toen met telefooncellen in de trein, inmiddels iedereen een mobieltje.
  donderdag 18 februari 2010 @ 20:26:07 #117
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78155020
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 20:02 schreef Socios het volgende:
Al eerder aangekaart: zelfde als toen met telefooncellen in de trein, inmiddels iedereen een mobieltje.
Ja, man wat was dat een succes! Alle 1e klas ICR's omgebouwd...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78158650
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 16:55 schreef Fixers het volgende:

[..]

Wat ik niet zo goed snap: ze willen Breda een internationale aansluiting geven. Waarom dwarsboomt Eurlings dan wel een direct spoor naar Utrecht?

Dat geld voor internet in de trein... kunnen ze beter uitgeven aan betere UMTS dekking langs het spoor. Die tunnels bij Rotterdam en Barendrecht bijvoorbeeld.
Omdat een spoorlijntje tussen Ut - Bd ongeveer 1 ~ 1,5 miljard kost.

Waarom heeft RegioNS wel ov-chipkaart paaltjes op hun station en Connexxion, Syntus niet . En als ik nou van Amf - Ede-wageningen wil met mijn ov-chipkaart mag ik dan met connexxion of moet ik dan met NS via Utrecht .
pi_78158787
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 21:45 schreef Brembo het volgende:

[..]

Omdat een spoorlijntje tussen Ut - Bd ongeveer 1 ~ 1,5 miljard kost.
De echte reden is natuurlijk dat zo'n lijn wél intensief gebruikt zal gaan worden. Zoveel geld uitgeven voor een spoorlijn gebeurt natuurlijk alleen, als het vrijwel zeker is dat er zelden treinen overheen rijden. Stel je voor, straks slijten de rails nog..
pi_78158857
Anderhalf miljard is niets vergeleken met de HSL
En icm met de A27 was een geweldige kans.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 18 februari 2010 @ 21:50:09 #121
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78158911
Amsterdam - Utrecht - Breda - Roosendaal zou wel een perfect traject zijn voor BeNelux nieuwe stijl
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_78159091
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 21:50 schreef Peterselieman het volgende:
Amsterdam - Utrecht - Breda - Roosendaal zou wel een perfect traject zijn voor BeNelux nieuwe stijl
Ik denk niet dat-ie dan via Roosendaal naar Antwerpen gaat




'k Laat m'n fantasieën maar achterwege om ergernis te voorkomen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 18 februari 2010 @ 21:57:28 #123
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78159418
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 21:52 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Ik denk niet dat-ie dan via Roosendaal naar Antwerpen gaat
Mja, wmb wel.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 18 februari 2010 @ 22:00:16 #124
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78159606
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 21:45 schreef Brembo het volgende:

[..]

Omdat een spoorlijntje tussen Ut - Bd ongeveer 1 ~ 1,5 miljard kost.

Waarom heeft RegioNS wel ov-chipkaart paaltjes op hun station en Connexxion, Syntus niet . En als ik nou van Amf - Ede-wageningen wil met mijn ov-chipkaart mag ik dan met connexxion of moet ik dan met NS via Utrecht .
RegioNS is van de NS, alleen ze hebben, bedacht door personeel op dat lijntje, die naam bedacht.

Wil je met de OV-chip het hele traject reizen, moet je het hele traject reizen met de NS.
Je kan dan nog wel een kwaadwillende conducteur hebben, die er (weet eigk niet hoe) achterkomt dat je Amf - Ed gaat. Amf - Ed is een directe verbinding dmv de Connexxion, omreizen via een ander station (Ut bijvoorbeeld) zou je een 'via' kaartje moeten hebben, OF in Ut uit/in checken (3min wachten tot je weer kan inchecken).
Word je gepakt, kan je je er proberen uit te lullen, of een boete krijgen, omdat het traject niet een directe reis is, die de planner aangeeft.

Er word dus dan ook altijd geadviseerd om gewoon een los kaartje te kopen, van Amf - Ed.
Reis je vanaf een ander station, en heb je een vervoerder zoals Arriva, Syntus, Connexxion of Veolia, word je sowieso al aangeraden om alleen een enkeltje te kopen, en niet het NS-traject met de OV-Chip en het andere deel met een kaartje. Je betaalt dan 2x instap tarief.
pi_78159682
http://treinreiziger.nl/a(...)_concurrentie-142306
Zolang de NMBS de beneluxtrein niet gaat rijden, ben ik voor.
DB met een ICE ofzo
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')