Dat weet ik, alleen soms is het geschreeuw toch gewoon te erg. Ach ja.quote:Op maandag 22 februari 2010 23:57 schreef chufi het volgende:
De werpsters heben het beste zicht op hoe hun steen glijdt en daarom schreeuwen ze zo
Omdat je het niet verstaat??quote:Op maandag 22 februari 2010 23:58 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Dat weet ik, alleen soms is het geschreeuw toch gewoon te erg. Ach ja.
Je begrijpt me heel goed, dus geen nonsenspraat graag.quote:
Bron: leeuwarder courantquote:Carl Lewis bij curling
LC | Gepubliceerd op 22 februari 2010, 19:14
Laatst bijgewerkt op 22 februari 2010, 19:39
VANCOUVER -
Hoog bezoek bij de Amerikaanse curlingploeg afgelopen zondag: Carl Lewis, negenvoudig olympisch kampioen atletiek, was in het Vancouver Olympic Centre aandachtig toeschouwer bij de wedstrijd Canada-VS. De de door het IOC verkozen sportman van de eeuw verklaarde bij zijn eerste bezoek aan de Winterspelen sinds kort een groot fan van de sport te zijn.
,,Ik zie het voor het eerst in het echt. Ik volg het al een tijdje via de televisie en vind het echt heel leuk'', zei de atleet die van 1984 tot 1996 tien medailles won bij de loop- en verspringnummers. ,,Het is geweldige televisie. Het is gemakkelijk te begrijpen, het is constant in beweging en het is vrij snel voorbij''. Lewis ziet zichzelf nog niet op het ijs: ,,ik zou niet eens kunnen blijven staan''.
Curling is een razend populaire sport in Canada. Deze Spelen moeten de sport definief verlossen van het suffige imago van de laatste jaren. Het uiterlijk van de sporters speelt daarbij een rol: atleten worden jonger en aantrekkelijker. Er gaat veel aandacht uit naar de Scandinavische vrouwen en Russische mannen. Volgens de Canadese skipper Cheryl Bernard (43) werd het hoog tijd: ,,de curlingspelers van nu zijn jonger en fitter. Het is gedaan met het imago van de sport van de zware rokers en drinkers''.
quote:Op dinsdag 23 februari 2010 16:20 schreef chufi het volgende:
En nu nog even een uitleg over de ins en outs van curling..
http://nos.nl/os2010/video/139187-de-ins-en-outs-van-curling.html
Omdat iedereen daar nog niet wakker is ...quote:Op dinsdag 23 februari 2010 18:50 schreef Ascendancy het volgende:
Waarom is alleen zwitserland duitsland op dit moment op de NOS te zien?
Hier nog een link met mogelijk iets... Maar momenteel slechts 1 curling wedstrijd.. Tijden zijn in GMT maar kwaliteit is soms in HDquote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:34 schreef Ascendancy het volgende:
Waar kan je het nog meer zien dan?
Niemand??quote:Op maandag 22 februari 2010 19:44 schreef Knutknuttsson het volgende:
Waarom is er een tijdsmeting bij Curling???
He ! Het moet wel relaxed blijven hoor ... geen gezeik met een klokje.. Zo brengen ze hele dagen door ... glijdend en poetsendquote:
Uit mijn hoofd mag er niet meer dan 30 seconden tussen de geworpen stenen zitten. En zit er een 3 seconde tijd aan het gooien o.i.d. Ook een complete wedstrijd mag niet langer dan een bepaalde tijd duren(anderhalf uur ofzo)quote:
Er hangt een aftelklok naast het scorebord...ik verzin het niet...quote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:54 schreef chufi het volgende:
[..]
He ! Het moet wel relaxed blijven hoor ... geen gezeik met een klokje.. Zo brengen ze hele dagen door ... glijdend en poetsend
Ik ook. Vooral die van Japan. Maar die zijn bijna niet op de stream geweestquote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:56 schreef Ascendancy het volgende:
Verdomme ik wil gewoon dat curling kunnen volgen. En dan wil ik alle wedstrijden kijken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |