Dat is ook ernstig, ik ben het helemaal met je eens.quote:Op woensdag 17 februari 2010 14:26 schreef Mylene het volgende:
[..]
Echt hoor. Wilders zijn populariteit heeft nooit zo ver kunnen komen door incidenten als bijvoorbeeld het verwijderen van die kerstboom uit de Hogeschool in Den Haag. Ik ken moslims uit de bewuste Hogeschool en mij vertelden dat ze geen enkel probleem hadden met die kerstboom. Ze vonden het wel knus en gezellig. Alleen dat ze er naderhand wel op werden aangesproken. Dat is toch ernstig?
Het opblazen en bewust verkeerd weergeven van gebeurtenissen speelt in mijn ogen ook een belangrijke rol.quote:Op woensdag 17 februari 2010 14:37 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Dat is ook ernstig, ik ben het helemaal met je eens.
Het feit dat Wilders zo populair is, komt door de huidige bestuurders en politici en het beleid dat gevoerd wordt door die mensen. Niet omdat Wilders zo een geweldig politicus is.
Daar ben ik het mee eens.quote:Op woensdag 17 februari 2010 14:39 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Het opblazen en bewust verkeerd weergeven van gebeurtenissen speelt in mijn ogen ook een belangrijke rol.
Precies. (sorry, ik wou dat ik er wat aan toe te voegen hadquote:Op woensdag 17 februari 2010 14:40 schreef Mylene het volgende:
Ik vind het prima hoor dit soort betutteling. Alleen dat een gemeente wel in overweging moet nemen wat voor gezeik hiervan kan komen. Mensen kunnen zelf wel heel makkelijk 1 bij 1 optellen. Of dat nu rationeel gezien is of niet. Mensen die zijn overvallen zijn nu eenmaal geëmotioneerd. Ze zien het verschil niet.
Daar heeft men geen Telegraaf voor nodig. Ik leg in deze de verantwoordelijkheid dan ook volkomen bij de gemeente Gouda neer. Ze hadden beter moeten weten.
De tegenstellingen worden alleen maar groter door. En wie spint er uiteindelijk garen bij? Die flapdrol van een Wilders.
Ja toch?
idd, natuurlijk lult Wilders heel erg veel slap, maar 90% van zijn "werk" wordt gedaan door mensen als de politici als in Gouda, het zal me WORST zijn die 2250 euro, maar je weet als weldenkend mens dat dit soort dingen verkeerd gaan vallen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 14:37 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Dat is ook ernstig, ik ben het helemaal met je eens.
Het feit dat Wilders zo populair is, komt door de huidige bestuurders en politici en het beleid dat gevoerd wordt door die mensen. Niet omdat Wilders zo een geweldig politicus is.
Dus Gouda moet subsidieaanvragen van Marokkanen per definitie afwijzen omdat mensen het aan zullen grijpen om over Marokkanen te zeiken? Ja, dat klinkt inderdaad veel beter...quote:Op woensdag 17 februari 2010 14:40 schreef Mylene het volgende:
Ik vind het prima hoor dit soort betutteling. Alleen dat een gemeente wel in overweging moet nemen wat voor gezeik hiervan kan komen. Mensen kunnen zelf wel heel makkelijk 1 bij 1 optellen. Of dat nu rationeel gezien is of niet. Mensen die zijn overvallen zijn nu eenmaal geëmotioneerd. Ze zien het verschil niet.
Daar heeft men geen Telegraaf voor nodig. Ik leg in deze de verantwoordelijkheid dan ook volkomen bij de gemeente Gouda neer. Ze hadden beter moeten weten.
De tegenstellingen worden alleen maar groter door. En wie spint er uiteindelijk garen bij? Die flapdrol van een Wilders.
Ja toch?
Klopt helemaal. Hij hoeft er zelf eigenlijk niets voor te doen en dat geeft ook wel een beetje aan wat er eigenlijk mis is in Nederland.quote:Op woensdag 17 februari 2010 14:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
idd, natuurlijk lult Wilders heel erg veel slap, maar 90% van zijn "werk" wordt gedaan door mensen als de politici als in Gouda, het zal me WORST zijn die 2250 euro, maar je weet als weldenkend mens dat dit soort dingen verkeerd gaan vallen.
Ook zonder enige vorm van campagne voeren zou Wilders nog makkelijk 20 zetels halen, zijn tegenstanders helpen hem prima in het zadel.
Ik neem aan dat daarmee doelt op de VVD-fractie en hun bedrieglijke berichtgeving? Zulke leugenachtige flutberichten dragen inderdaad bij aan de populariteit van Wilders, ja.quote:Op woensdag 17 februari 2010 14:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
idd, natuurlijk lult Wilders heel erg veel slap, maar 90% van zijn "werk" wordt gedaan door mensen als de politici als in Gouda, het zal me WORST zijn die 2250 euro, maar je weet als weldenkend mens dat dit soort dingen verkeerd gaan vallen.
Ook zonder enige vorm van campagne voeren zou Wilders nog makkelijk 20 zetels halen, zijn tegenstanders helpen hem prima in het zadel.
Leugenachtige berichtgeving? Er werd toch echt door de woordvoerster van de gemeente Gouda gezegd dat het feest georganiseerd werd omdat ze graag wilden dat het rustig bleef in de wijk.quote:Op woensdag 17 februari 2010 14:47 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Ik neem aan dat daarmee doelt op de VVD-fractie en hun bedrieglijke berichtgeving? Zulke leugenachtige flutberichten dragen inderdaad bij aan de populariteit van Wilders, ja.
Juist niet. Alleen vind ik de timing op z'n zachts gezegd een beetje fout. Eerst dat gekloot met sneeuwballen en een tel later deze betutteling.quote:Op woensdag 17 februari 2010 14:42 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Dus Gouda moet subsidieaanvragen van Marokkanen per definitie afwijzen omdat mensen het aan zullen grijpen om over Marokkanen te zeiken? Ja, dat klinkt inderdaad veel beter...
Ik deel de analyse dat allerhande beleidsmakers bijna lijken te werken voor de publiciteitsmachine van Wilders, maar voor veel projecten valt wel degelijk een rationale verklaring te geven. Alleen lijken de populistische media er de voorkeur aan te geven die bij voorkeur te negeren en zo het vuurtje nog verder op te stoken. En dan krijg je topics zoals deze.quote:Op woensdag 17 februari 2010 14:47 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Ik neem aan dat daarmee doelt op de VVD-fractie en hun bedrieglijke berichtgeving? Zulke leugenachtige flutberichten dragen inderdaad bij aan de populariteit van Wilders, ja.
Met oud en nieuw zijn er altijd wel pubers die de boel op stelten willen zetten. Niets verstandiger dan een feestje te organiseren.quote:Op woensdag 17 februari 2010 15:12 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Leugenachtige berichtgeving? Er werd toch echt door de woordvoerster van de gemeente Gouda gezegd dat het feest georganiseerd werd omdat ze graag wilden dat het rustig bleef in de wijk.
Tuurlijk en de wijk is normaal gesproken ook het summum van rust en vrede.quote:Op woensdag 17 februari 2010 15:19 schreef Disana het volgende:
[..]
Met oud en nieuw zijn er altijd wel pubers die de boel op stelten willen zetten. Niets verstandiger dan een feestje te organiseren.
En die timing? Dat is toch logisch, het liep tegen oud en nieuw.
Er is niets unieks aan een feest voor tieners en pubers met oud en nieuw. Je moet er maar iets achter willen zoeken wat in je straatje past.quote:Op woensdag 17 februari 2010 15:23 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Tuurlijk en de wijk is normaal gesproken ook het summum van rust en vrede.
Ik snap niet wat je nou precies anders zou willen dan.quote:Op woensdag 17 februari 2010 15:14 schreef Mylene het volgende:
[..]
Juist niet. Alleen vind ik de timing op z'n zachts gezegd een beetje fout. Eerst dat gekloot met sneeuwballen en een tel later deze betutteling.
Ik zie liever dat het geld wordt geïnvesteerd in de vorm van straatcoaches enzo, zoals die gast van P&W dat doet in A'dam ,respect voor hem.
Daarnaast mogen Marokkanen ieder subsiddie krijgen die ze maar willen. Het liefst eigenlijk meer in algemene zin. Anders krijg je er alleen maar gezeik van.
Ja toch Sjakie?
Er is inderdaad niets unieks aan een feest voor tieners en pubers tijdens oud en nieuw. Er is wel wat unieks als er al tijden ongeregeldheden zijn in die wijk en er wordt een feest gesubsidieerd door omdat het volgens een woordvoerster van de gemeente Gouda in de wijk tijdens oud en nieuw echt rustig moet zijn.quote:Op woensdag 17 februari 2010 15:24 schreef Disana het volgende:
[..]
Er is niets unieks aan een feest voor tieners en pubers met oud en nieuw. Je moet er maar iets achter willen zoeken wat in je straatje past.
Het feest was de afsluiting van een geslaagde periode van activiteiten. Vanzelfsprekend subsidieert de gemeente dit niet voor niets: het verbetert de leefsituatie in de wijk. In het geval van een buurtbarbeque in een wat blanker deel van Gouda bevordert het de sociale situatie, hier speelt daarnaast een rol dat het de jongeren van de rottigheid afhoudt. Dat is niet uniek in Gouda, en niet uniek in Nederland.quote:Op woensdag 17 februari 2010 15:31 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Er is inderdaad niets unieks aan een feest voor tieners en pubers tijdens oud en nieuw. Er is wel wat unieks als er al tijden ongeregeldheden zijn in die wijk en er wordt een feest gesubsidieerd door omdat het volgens een woordvoerster van de gemeente Gouda in de wijk tijdens oud en nieuw echt rustig moet zijn.
Dat wekt niet echt de schijn alsof het een standaardfeest is voor tieners en pubers.
Wat vreemd dat de woordvoerster van de gemeente Gouda dit in eerste instantie niet zo gemeld heeft. Dat zou heel wat problemen hebben voorkomen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 15:44 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Het feest was de afsluiting van een geslaagde periode van activiteiten. Vanzelfsprekend subsidieert de gemeente dit niet voor niets: het verbetert de leefsituatie in de wijk. In het geval van een buurtbarbeque in een wat blanker deel van Gouda bevordert het de sociale situatie, hier speelt daarnaast een rol dat het de jongeren van de rottigheid afhoudt. Dat is niet uniek in Gouda, en niet uniek in Nederland.
De opzet is geslaagd: het is zeer rustig gebleven en op het feest zijn zowel allochtonen als autochtonen geweest. Best mooi werk dus, van dat 'tuig' dat dit allemaal zelf heeft georganiseerd
Ik weet niet waar je precies op doelt, maar ben het er wel mee eens dat dit niet erg goed is afgehandeld door de gemeente. Je zou zeggen dat de communicatieafdeling na al die incidenten (en de reactie daarop) dit soort zaken wel wat beter aan kan pakken...quote:Op woensdag 17 februari 2010 15:47 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Wat vreemd dat de woordvoerster van de gemeente Gouda dit in eerste instantie niet zo gemeld heeft. Dat zou heel wat problemen hebben voorkomen.
Okay, dan snap ik hetquote:Op woensdag 17 februari 2010 15:30 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Ik snap niet wat je nou precies anders zou willen dan.
Er zijn een stel jongeren die iets voor de buurt willen organiseren rond de jaarwisseling. Daar vragen ze subsidie voor aan. De subsidie wordt toegekend (vanuit een potje wat voor dergelijke zaken is gereserveerd) en de jongeren organiseren 'het feest', waarvoor overigens de hele buurt is uitgenodigd, en zeker niet alleen Marokkanen.
Je doet net alsof de gemeente Gouda uit eigen beweging, speciaal voor Marokkanen een feest heeft georganiseerd. Dat is niet zo.
Dat valt ook wel mee, er is gewoon een landelijk probleem met bepaalde mensen, wat mede komt door de slechte aanpak. En vergeet niet de dingen die verzwegen worden.quote:Op woensdag 17 februari 2010 14:39 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Het opblazen en bewust verkeerd weergeven van gebeurtenissen speelt in mijn ogen ook een belangrijke rol.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |