abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78046654
quote:
Sneeuwballenterreur beloond met feestje Gebaar van gemeente

GOUDA - Marokkaanse crimineeltjes die in Gouda betrokken waren bij het sneeuwballenincident, zijn door de gemeente 'afgekocht' om hen rond de jaarwisseling van de straat te houden.

VVD-lijsttrekker Laura Werger is furieus... Ze kregen gezamenlijk 2250 euro in een envelop geduwd om zelf een feestje te organiseren. Dat stelt de gemeentelijke VVD-fractie op basis van verklaringen van de betrokken jongeren uit de omstreden Goudse woonwijk Oosterwei. Enkele tientallen Marokkanen belaagden verschillende mensen met sneeuwballen, wierpen barrières op en maakten zich schuldig aan berovingen.

Om de jongeren koest te houden, kregen ze van de gemeente handje contantje geld aangeboden. De VVD in Gouda is furieus omdat gemeenschapsgeld zonder procedures werd uitbetaald. "Bovenal is het niet verstandig. Je beloont immers crimineel gedrag", stelt de VVD-fractie.

Rustig

Gouda bevestigt dat er geld is gegeven. "Wij wilden juist voorkomen dat de boel verder zou escaleren", is de reactie bij de gemeente. "De jongeren hebben zelf voor het feest een begroting ingediend. Ze moesten aangeven hoeveel geld ze nodig hadden voor het inhuren van een diskjockey, een hapje en een drankje. Voor ons was het belangrijk dat het in de wijk rustig zou blijven rond de jaarwisseling."

Volgens de gemeente moest er snel gehandeld worden. "Het zal best zo zijn dat het geld contant is overhandigd, maar het is goed besteed. Achteraf was iedereen blij. We hebben vijf Marokkanen als dank na afloop ook nog een boekenbon gegeven", meldt een woordvoerster.
http://www.telegraaf.nl/b(...)koopt_tuig_af__.html
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_78046677
Ik ga me komend jaarwisseling ook aanmelden bij mijn gemeente om mij af te kopen, zo niet dan ga ik rotzooi trappen in de stad
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 07:59:48 #3
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_78046680
Gebeurt wel in meer gemeenten En voor zover ik ervaringen hoor van de betrokken jongerenwerkers gaat het vaak goed.

Als je de keus hebt tussen 5k om een activiteit te organiseren of 50k aan schade en ME-inzet is die keus snel gemaakt.

Als je pragmatisch bent ipv dogmatisch natuurlijk. Voor dat laatste, zie de berichten onder mij.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_78046700
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 07:59 schreef eleusis het volgende:
Gebeurt wel in meer gemeenten En voor zover ik ervaringen hoor van de betrokken jongerenwerkers gaat het vaak goed.

Als je de keus hebt tussen 5k om een activiteit te organiseren of 50k aan schade en ME-inzet is die keus snel gemaakt.

Als je pragmatisch bent ipv dogmatisch natuurlijk. Voor dat laatste, zie de berichten onder mij.
Als dat in meer gemeenten gebeurt dan is het helemaal goed natuurlijk, asociaal en crimineel gedrag onder een bepaald deel van de bevolking moet je zeker belonen...
Goed werk....
pi_78046745
quote:

Doet niets af aan het feit dat het compleet gestoord is om welke vorm van criminaliteit dan ook te belonen met geld-bedragen.

Plus dat het niet gaat om het organiseren van activiteiten maar geld in een envelop cadeau doen.
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 08:09:05 #6
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_78046757
quote:

Hoe is dat pragmatisch? Het is een korte termijn oplossing die op de lange duur waarschijnlijk duurder uitpakt. Het uitschot leert immers alleen maar dat rellen loont.
Dan liever wat meer investeren in het afleren van rellen.
pi_78046765
Dus als we dingen kapot maken krijgen we geld? Geweldig!
_________________O_________________
pi_78046768
HOAX? Kan me niet voorstellen dat we inmiddels zo zwak zijn geworden dat we crimineel gedrag de kop in drukken door ze geld te geven. Klinkt een beetje corrupt ook. Net als de overheid/ondernemers die destijds de maffia betaalden in ruil voor zogenaamde bescherming. Lijkt me een beetje de omgekeerde wereld.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2010 08:11:11 ]
pi_78046779
Maar wie is hier verantwoordelijk voor ? "De gemeente" is nogal een lomp, groot apparaat.
Een of andere sullige ambtenaar met faalgedrag ? PVDA fractie ? Burgermeester ? Wie o wie en meteen de verantwoordelijken ontslaan aub.
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_78046787
Hoe dan ook, ik hoop dat die ambtenaren van gemeente Gouda een mooie molotov door de ruit geflikkerd krijgen en 's nachts in hun bedje affikken. Mensen die zulke vreemde ideeën krijgen over het belonen van criminaliteit ben ik liever kwijt dan rijk.
pi_78046796
quote:

Ach, is niets nieuws, de maffia noemt het beschermingsgeld...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 16 februari 2010 @ 08:24:00 #12
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_78046885
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 08:10 schreef Abraracadabra het volgende:
Dus als we dingen kapot maken krijgen we geld? Geweldig!
Blijkbaar belonen we slecht gedrag in dit land Bizar staaltje van niet weten hoe je zaken wel zou kunnen oplossen...
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_78046908
En eigenlijk is het niets nieuws dat slecht gedrag beloond wordt, kijk naar politici en hoge heren met belangrijke functies. Als zij het verkloten krijgen ze ergens anders een functie om uit de media te verdwijnen maar vaak met behoud van salaris dus dat is ook belonen voor slecht gedrag
  dinsdag 16 februari 2010 @ 08:31:40 #14
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_78046941
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 08:26 schreef admiraal_anaal het volgende:
En eigenlijk is het niets nieuws dat slecht gedrag beloond wordt, kijk naar politici en hoge heren met belangrijke functies. Als zij het verkloten krijgen ze ergens anders een functie om uit de media te verdwijnen maar vaak met behoud van salaris dus dat is ook belonen voor slecht gedrag
Ja, klopt. Echt heel bijzonder hoe onze volksvertegenwoordigers het voor zichzelf geregeld hebben En bij grote missers is een simpele "sorry" vaak ook nog afdoende, terwijl je in het bedrijfsleven allang op straat gestaan had... Maar dat staat een beetje los natuurlijk van het afkopen van rellende jongeren. Laat die ouders het feestje maar lekker zelf betalen, die hebben ergens ook een beetje gefaald imho.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_78046950
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 08:24 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Blijkbaar belonen we slecht gedrag in dit land
Gewoon werken en je aan de regels houden wordt iig NIET beloond...
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 16 februari 2010 @ 08:40:08 #16
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_78047003
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 08:26 schreef admiraal_anaal het volgende:

Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  PR/Manusje van alles dinsdag 16 februari 2010 @ 08:55:39 #17
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_78047188
Gewoon geld geven joh

Wat is goedkoper, 2000 euro voor wiet en sterke drank of de kosten van politie en verzekeringswerk / ziektekosten.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  PR/Manusje van alles dinsdag 16 februari 2010 @ 08:57:10 #18
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_78047202
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 08:09 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Hoe is dat pragmatisch? Het is een korte termijn oplossing die op de lange duur waarschijnlijk duurder uitpakt. Het uitschot leert immers alleen maar dat rellen loont.
Dan liever wat meer investeren in het afleren van rellen.
Met de ME-knuppel d'r overheen Paar hondjes mee Kijken hoe gezellig het is, dan wil ik ook nog wel 50 euro bijleggen voor een DJ en een hapje / drankje.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Moderator dinsdag 16 februari 2010 @ 08:57:48 #19
8781 crew  Frutsel
  dinsdag 16 februari 2010 @ 09:00:13 #20
130094 Robinhoo
Hasj coke pillen
pi_78047238
Moeten ze ook met hooligans doen, dan krijg ik ook geld.
Diep in mijn hart daar zit mijn club, het hoort bij mij 't is mijn geluk, het rode shirt, het Twentse Ros.. JE BENT MIJN TROTS.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 09:00:15 #21
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_78047240
Hebben de Amerikanen in Irak ook gedaan. Het ging daar pas een beetje beter met de oorlog toen ze geld gingen geven aan invloedrijke stamhoofden in een bepaald gebied. Die lukt het namelijk, voor 1/100 van het geld dat het de Amerikanen kostte, wél om een gebied veilig te houden! Pas toen er geld werd betaald ging het daar de goede kant op en was er 'succes'
The End Times are wild
pi_78047507
Misschien is dit wel de oplossing, het zogenaamde ei van Columbus om criminelen te belonen. Jongeren elk jaar een nieuw scooterje onder de reet en degene die rijbewijs hebben elk jaar een nieuwe BMW cadeau doen. Uiteraard hoort daar een riante welvaartsvaste uitkering bij.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 09:21:05 #23
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_78047519
Blijft een kansloos verhaal. Ik betaal liever meer belasting zodat de reljongeren een knuppel in hun nek vangen dan dat ze beloond worden voor hun wandaden
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_78047528
Het word steeds gekker in Nederland. Het belonen van crimineel gedrag is het zoveelste teken aan de wand dat de verhoudingen tussen daders en slachtoffers ontzettend scheef zijn.
pi_78047561
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 08:57 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Met de ME-knuppel d'r overheen Paar hondjes mee Kijken hoe gezellig het is, dan wil ik ook nog wel 50 euro bijleggen voor een DJ en een hapje / drankje.
Gewoon het ME team die 2250 euro geven als ze dat tuig succesvol hebben weten neer te slaan bij een oproer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')