http://www.telegraaf.nl/b(...)koopt_tuig_af__.htmlquote:Sneeuwballenterreur beloond met feestje Gebaar van gemeente
GOUDA - Marokkaanse crimineeltjes die in Gouda betrokken waren bij het sneeuwballenincident, zijn door de gemeente 'afgekocht' om hen rond de jaarwisseling van de straat te houden.
VVD-lijsttrekker Laura Werger is furieus... Ze kregen gezamenlijk 2250 euro in een envelop geduwd om zelf een feestje te organiseren. Dat stelt de gemeentelijke VVD-fractie op basis van verklaringen van de betrokken jongeren uit de omstreden Goudse woonwijk Oosterwei. Enkele tientallen Marokkanen belaagden verschillende mensen met sneeuwballen, wierpen barrières op en maakten zich schuldig aan berovingen.
Om de jongeren koest te houden, kregen ze van de gemeente handje contantje geld aangeboden. De VVD in Gouda is furieus omdat gemeenschapsgeld zonder procedures werd uitbetaald. "Bovenal is het niet verstandig. Je beloont immers crimineel gedrag", stelt de VVD-fractie.
Rustig
Gouda bevestigt dat er geld is gegeven. "Wij wilden juist voorkomen dat de boel verder zou escaleren", is de reactie bij de gemeente. "De jongeren hebben zelf voor het feest een begroting ingediend. Ze moesten aangeven hoeveel geld ze nodig hadden voor het inhuren van een diskjockey, een hapje en een drankje. Voor ons was het belangrijk dat het in de wijk rustig zou blijven rond de jaarwisseling."
Volgens de gemeente moest er snel gehandeld worden. "Het zal best zo zijn dat het geld contant is overhandigd, maar het is goed besteed. Achteraf was iedereen blij. We hebben vijf Marokkanen als dank na afloop ook nog een boekenbon gegeven", meldt een woordvoerster.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als dat in meer gemeenten gebeurt dan is het helemaal goed natuurlijk, asociaal en crimineel gedrag onder een bepaald deel van de bevolking moet je zeker belonen...quote:Op dinsdag 16 februari 2010 07:59 schreef eleusis het volgende:
Gebeurt wel in meer gemeentenEn voor zover ik ervaringen hoor van de betrokken jongerenwerkers gaat het vaak goed.
Als je de keus hebt tussen 5k om een activiteit te organiseren of 50k aan schade en ME-inzet is die keus snel gemaakt.
Als je pragmatisch bent ipv dogmatisch natuurlijk. Voor dat laatste, zie de berichten onder mij.
Doet niets af aan het feit dat het compleet gestoord is om welke vorm van criminaliteit dan ook te belonen met geld-bedragen.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 07:59 schreef eleusis het volgende:
Gebeurt wel in meer gemeentenEn voor zover ik ervaringen hoor van de betrokken jongerenwerkers gaat het vaak goed.
Als je de keus hebt tussen 5k om een activiteit te organiseren of 50k aan schade en ME-inzet is die keus snel gemaakt.
Als je pragmatisch bent ipv dogmatisch natuurlijk. Voor dat laatste, zie de berichten onder mij.
Hoe is dat pragmatisch? Het is een korte termijn oplossing die op de lange duur waarschijnlijk duurder uitpakt. Het uitschot leert immers alleen maar dat rellen loont.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 07:59 schreef eleusis het volgende:
Ach, is niets nieuws, de maffia noemt het beschermingsgeld...quote:Op dinsdag 16 februari 2010 07:59 schreef eleusis het volgende:
Blijkbaar belonen we slecht gedrag in dit landquote:Op dinsdag 16 februari 2010 08:10 schreef Abraracadabra het volgende:
Dus als we dingen kapot maken krijgen we geld? Geweldig!
Ja, klopt. Echt heel bijzonder hoe onze volksvertegenwoordigers het voor zichzelf geregeld hebbenquote:Op dinsdag 16 februari 2010 08:26 schreef admiraal_anaal het volgende:
En eigenlijk is het niets nieuws dat slecht gedrag beloond wordt, kijk naar politici en hoge heren met belangrijke functies. Als zij het verkloten krijgen ze ergens anders een functie om uit de media te verdwijnen maar vaak met behoud van salaris dus dat is ook belonen voor slecht gedrag
Gewoon werken en je aan de regels houden wordt iig NIET beloond...quote:Op dinsdag 16 februari 2010 08:24 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Blijkbaar belonen we slecht gedrag in dit land![]()
quote:Op dinsdag 16 februari 2010 08:26 schreef admiraal_anaal het volgende:
En eigenlijk is het niets nieuws dat slecht gedrag beloond wordt, kijk naar politici en hoge heren met belangrijke functies. Als zij het verkloten krijgen ze ergens anders een functie om uit de media te verdwijnen maar vaak met behoud van salaris dus dat is ook belonen voor slecht gedrag
Met de ME-knuppel d'r overheenquote:Op dinsdag 16 februari 2010 08:09 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Hoe is dat pragmatisch? Het is een korte termijn oplossing die op de lange duur waarschijnlijk duurder uitpakt. Het uitschot leert immers alleen maar dat rellen loont.
Dan liever wat meer investeren in het afleren van rellen.
Gewoon het ME team die 2250 euro geven als ze dat tuig succesvol hebben weten neer te slaan bij een oproerquote:Op dinsdag 16 februari 2010 08:57 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Met de ME-knuppel d'r overheenPaar hondjes mee
Kijken hoe gezellig het is, dan wil ik ook nog wel 50 euro bijleggen voor een DJ en een hapje / drankje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |