abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78038602
Haai,

Iik werd net gebeld door iemand die mijn zoon zijn gsm had gevonden. Super netjes, bracht hem ook nog terug.

Verder werk ik een groot bedrijf waar zo'n tienduizend gasten per dag komen.
Iedere dag weer komen er verloren telefoons ,en beurzen met geld binnen.

Hoe denk jij over eerlijkheid, breng je alles terug
denk je bij een avondje stappen,en je vind een beurs met veel geld erin,die ga ik eens fijn afgeven?
It takes years to built trust,
And a few seconds to destroy it...
  maandag 15 februari 2010 @ 23:09:19 #2
291552 PlakkieOle
Geen jagers, geen negers.
pi_78038637
Tiezend?

Ik breng het wel terug btw.
pi_78038673
Doe eens cursus Nederlands nemen...
pi_78038691
Ik niet maar ik vind ook nooit wat
Snollebolt
  maandag 15 februari 2010 @ 23:10:31 #5
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_78038705
Terugbrengen, dat zou ik zelf ook willen
pi_78038711
Ik vond laatst een bossie rozen in de trein, die zijn toch mooi naar mn moeder gegaan ;D
echte mannen kopen ook bij zeeman, floortje dessing is <3, ingvar kamprad for president
pi_78038734
Ja, daar ben ik wel eerlijk genoeg voor. Ik zou het zelf ook waarderen als mensen dat doen.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_78038757
quote:
Op maandag 15 februari 2010 23:10 schreef dewintermuis het volgende:
Ik vond laatst een bossie rozen in de trein, die zijn toch mooi naar mn moeder gegaan ;D
Ja, een advertentie in de lokale krant en de Super de Boer muur is ook ietwat overdreven voor een bos bloemen.
pi_78038799
quote:
ja daar zou ook niemand zich voor melden denk ik op station
  maandag 15 februari 2010 @ 23:12:46 #10
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_78038807
quote:
Op maandag 15 februari 2010 23:08 schreef candygirl het volgende:
denk je bij een avondje stappen,en je vind een beurs met veel geld erin,die ga ik eens fijn afgeven?
Ligt eraan hoe dronken ik ben
Maar idd, als er ID inzit, dan wil ik 'm best terugbezorgen. Laatst heb ik een gevonden 2 euro-muntstuk in mijn zak gestoken, had ik dat ook moeten afgeven?
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
pi_78038821
Dan denk ik altijd ff andersom, aan mijn eigen zuur verdiende geld.

Wel een leuk voorbeeld trouwens, werd gebeld dat iemand een tas met laptop etc verloren was, ik zo met laptop!!??

Jup meteen zoeken natuurlijk komt er een meneer aan met tas en laptop :D die zocht ik net !!
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 15 februari 2010 @ 23:13:12 #12
136730 PiRANiA
pi_78038827
quote:
Op maandag 15 februari 2010 23:12 schreef Wickedangel het volgende:

[..]

Ligt eraan hoe dronken ik ben
Maar idd, als er ID inzit, dan wil ik 'm best terugbezorgen. Laatst heb ik een gevonden 2 euro-muntstuk in mijn zak gestoken, had ik dat ook moeten afgeven?
Stond er een naam op?
  maandag 15 februari 2010 @ 23:13:58 #13
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_78038874
quote:
Op maandag 15 februari 2010 23:13 schreef PiRANiA het volgende:
Stond er een naam op?
"Groetjes, Trix".
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
pi_78038900
quote:
Op maandag 15 februari 2010 23:11 schreef boem-dikkie het volgende:
Ja, daar ben ik wel eerlijk genoeg voor. Ik zou het zelf ook waarderen als mensen dat doen.
Modje, Kun jij mijn topic titel aanpassen
pi_78038994
Gevonden voorwerpen zou ik altijd terug- of afgeven ergens. Een briefje van 50 euro wat uit de pinautomaat steekt hou ik zelf.
Noot noot.
  maandag 15 februari 2010 @ 23:16:44 #16
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_78039049
Zoiets?
pi_78039090
quote:
Op maandag 15 februari 2010 23:16 schreef boem-dikkie het volgende:
Zoiets?
pi_78039167
quote:
Haai,

Je insinueerd nu dat het vervelend zou moeten zijn om iemand zijn persoonlijke eigendommen terug te moeten geven.

beetje raar - die laatste zin, zegt meer over jou denk ik
echte mannen kopen ook bij zeeman, floortje dessing is <3, ingvar kamprad for president
pi_78039193
Ik heb laatst nog een telefoon gevonden, kreeg wat boekenbonnen als bedankje, prima toch?
pi_78039311
Aangezien ik mijn verloren spullen ook nooit terug krijg ga ik spullen die ik vind ook niet terug geven.
pi_78039406
quote:
Op maandag 15 februari 2010 23:19 schreef dewintermuis het volgende:

[..]

Je insinueerd nu dat het vervelend zou moeten zijn om iemand zijn persoonlijke eigendommen terug te moeten geven.

beetje raar - die laatste zin, zegt meer over jou denk ik
Dan kan veel over mij zeggen, ik weet ook nog niet wat mijn standpunt is, ben ik eerlijk in
  maandag 15 februari 2010 @ 23:26:31 #22
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_78039467
Vandaag nog portemonnee gevonden in de trein van een klein ventje..

met 7,05 ¤ erin en een ID kaart en een NS kortingskaart

natuurlijk ff ingeleverd
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_78039533
quote:
Op maandag 15 februari 2010 23:26 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Vandaag nog portemonnee gevonden in de trein van een klein ventje..

met 7,05 ¤ erin en een ID kaart en een NS kortingskaart

natuurlijk ff ingeleverd
daar zou ik ook geen seconde over nadenken
  maandag 15 februari 2010 @ 23:30:00 #24
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_78039623
7,05 ¤ ook.. ik vond t lief
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_78039774
quote:
Op maandag 15 februari 2010 23:30 schreef mrSPLIFFY het volgende:
7,05 ¤ ook.. ik vond t lief
ook al zat er 25 euro in ,klein jongetje, id enz, dat vind ik wel een goed moraal
pi_78044772
Een vriend van mij ging ooit in een volle kroeg even naar de WC.
Was nog al lang weg, bleek dat 'ie even had gebeld met zijn vriendinnetje.
Gaat naast me aan de bar staan komt er na een minuut ofzo een kerel terug van de WC, met
zijn portemonnee en telefoon, loopt naar 'm toe en zegt: "Die zijn toch van jou?"
Dus hij bedankt die kerel en geeft hem en zijn maten een glaasje bier cadeau.
Bleek dat 'ie om zijn telefoon te pakken even z'n portemonnee uit z'n jas had gehaald, boven op de stortbak van de WC had gelegd en na het bellen z'n telefoon ernaast. Daarna effe pissen, en zonder z'n spullen issie weggelopen. Die had echt mazzel, zat dik ¤100,- in die knip, al zijn pasjes, telefoon lag ernaast! Wat ik zou doen? Tja, ik weet het niet eigenlijk, je gevoel spreekt langer dan dat je plezier van die paar centen hebt. Maar ja, als je even weinig centen hebt kan de verleiding groot zijn om een dikke tas met boodschappen te gaan kopen van het "vindersloon" .
Neeeee! Sinterklaas wil bier!
pi_78044796
Ik heb wel eens getwijfeld of ik het geld eerst uit de portemonnee zou halen. Toch niet gedaan. Bleek het van een klasgenoot te zijn. Maar toen hij zijn portemonnee kreeg was het geld er wel uit. kut conciërges.
pi_78044802
quote:
Heb je ook eerlijk gezegd tegen haar dat je ze had gevonden?
Of heb je gedaan alsof je ze had gekocht...?
pi_78044826
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 02:49 schreef Myraela het volgende:
Ik heb wel eens getwijfeld of ik het geld eerst uit de portemonnee zou halen. Toch niet gedaan. Bleek het van een klasgenoot te zijn. Maar toen hij zijn portemonnee kreeg was het geld er wel uit. kut conciërges.
Kut conciërge... Jaja....
pi_78044961
Ligt er een beetje aan.. Geld of een dikke tel zou ik mss niet terugbrengen, maar toen ik een keer met de verkeerde jas was teruggekomen van uitgaan had ik die de volgende dag wel ff terug naar de kroeg gebracht

Jammergenoeg was dat de 2x dat mijn jas geleend was niet het geval
pi_78045062
Ligt eraan wat het is, of het duidelijk is van wie het is, of het als persoonlijk herkenbaar is, en waar je het hebt gevonden.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_78045347
Een portemonee zou ik altijd inleveren, of er nu veel of weinig geld in zit. Makkelijk herkenbaar dus goede kans dat de eigenaar 'm ook gaat zoeken/er navraag naar doet. Los geld is voor de vinder (tenzij je ziet wie 't laat vallen), als je 't al inlevert is er toch geen enkele manier voor de eigenaar om aan te tonen dat het van hem/haar was... moet je er ook maar op vertrouwen dat er niet een of andere oplichter gaat zeggen dat 'ie het verloren heeft ofzo. GSM, laptop en dergelijke, zou ik altijd inleveren!

Een vergeten jasje of paraplu ofzo, hangt er van af waar ik 'm vind en of 'ie er duur uitziet. Op het station en in de trein wel eens zulke dingen gevonden en dan geef ik 'm af aan een loket of conducteur; bij een wandeling midden in een bos een keer een t-shirt gevonden en niet ingeleverd, omdat ik geen zin had om er helemaal voor naar de afdeling gevonden voorwerpen van de dichtsbijzijnde plaats te gaan voor een doodgewoon tshirt. Als 't een goeie/dure jas was geweest had ik dat wel gedaan.
pi_78045400
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 03:26 schreef Sheriam het volgende:
Een portemonee zou ik altijd inleveren, of er nu veel of weinig geld in zit. Makkelijk herkenbaar dus goede kans dat de eigenaar 'm ook gaat zoeken/er navraag naar doet. Los geld is voor de vinder (tenzij je ziet wie 't laat vallen), als je 't al inlevert is er toch geen enkele manier voor de eigenaar om aan te tonen dat het van hem/haar was... moet je er ook maar op vertrouwen dat er niet een of andere oplichter gaat zeggen dat 'ie het verloren heeft ofzo. GSM, laptop en dergelijke, zou ik altijd inleveren!

Een vergeten jasje of paraplu ofzo, hangt er van af waar ik 'm vind en of 'ie er duur uitziet. Op het station en in de trein wel eens zulke dingen gevonden en dan geef ik 'm af aan een loket of conducteur; bij een wandeling midden in een bos een keer een t-shirt gevonden en niet ingeleverd, omdat ik geen zin had om er helemaal voor naar de afdeling gevonden voorwerpen van de dichtsbijzijnde plaats te gaan voor een doodgewoon tshirt. Als 't een goeie/dure jas was geweest had ik dat wel gedaan.
T-Shirt in het bos? Nou die zou ik echt met geen pink aanraken! Alle kledingstukken in het bos trouwens niet.
Kan zo maar bewijsmateriaal zijn in een verkrachtingszaak...
"Goede avond, dit is opsporing verzocht met vanavond de volgende zaken.... Op dit T-shirt dat de recherche heeft gevonden op het plaats delict zaten duidelijke vingerafdrukken"...
  dinsdag 16 februari 2010 @ 04:04:06 #34
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_78045835
Mijn eerste reflex is "ha, mooi meegenomen!" en daarna hobbelt mijn... ja, wat is het eigenlijk, verantwoordelijkheidsgevoel? erachteraan om de wedstrijd uiteindelijk wel te winnen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_78046251
Meestal pak ik briefgeld stiemen op en ga niet rondvragen of het van iemand die toevallig in de buurt staat in de kroeg of winkel.
Beurs of telefoon zou ik wel netjes afgeven op het bureau
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 12:20:24 #36
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_78052086
Ja nou dat ligt eraan.. Als het van een oud oma'tje blijkt te zijn, breng ik het wel terug, maar zit er honderden euries in, dan zijn die fijn voor mij, en die pasjes enzo laat ik lekker erin zitten voor de volgende vinder.
Telefoons breng ik wel terug, was mijne ook een keer kwijt, en toen was ik ook freakin blij dat iemand mij belde die hem had gevonden...
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_78053392
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 03:30 schreef 78RPM het volgende:

[..]

T-Shirt in het bos? Nou die zou ik echt met geen pink aanraken! Alle kledingstukken in het bos trouwens niet.
"Goede avond, dit is opsporing verzocht met vanavond de volgende zaken.... Op dit T-shirt dat de recherche heeft gevonden op het plaats delict zaten duidelijke vingerafdrukken"...
LOL, daar heb ik geen moment aan gedacht. Waarom ook, lag gewoon op het pad op een zomer-dag. Als er nu meerdere kledingsstukken liggen, of als 't ondergoed is, of 't is hartstikke koud zoals nu & dus vreemd dat iemand een t-shirt zou uitdoen... Maar ik denk bij 1 los kledingstuk in de zomer niet 'oh, vast van een verkrachtingszaak'. Als ik zo zou denken, zou ik niet meer door het bos durven te wandelen en helemaal geen t-shirts meer vinden
  dinsdag 16 februari 2010 @ 13:02:49 #38
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_78053437
Bij een portemonnee het geld er uit halen en dan weer terugleggen zodat iemand anders hem netjes kan teruggeven incl . pasjes en rijbewijs enzo.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 16 februari 2010 @ 13:03:13 #39
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_78053452
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 03:30 schreef 78RPM het volgende:

[..]

Je kijkt iets teveel tv.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_78053561
quote:
Haai,

Iik werd net gebeld door iemand die mijn zoon zijn gsm had gevonden. Super netjes,
bracht hem ook nog terug.

denk je bij een avondje stappen,en je vind een beurs met veel geld erin,die ga ik
eens fijn afgeven?

Natuurlijk zeggen de meesten dat zei allemaal eerlijk zijn maar vaak is de praktijk toch een
verhaal apart. Laat mij het anders zeggen, De kans dat men een gsm terugbrengt is al niet
erg groot en als men het terugbrengt dan is het vaak een model die nou niet tot het aller
nieuwste segment behoort. Dus heel erg verbaast dat men het terugbrengt ben ik niet.

Als het geld betreft, laten we zeggen ¤10.000,-,dan weet ik bijna zeker dat het wordt achter
gehouden. En mocht er toch een Barmhartige Samaritaan rondlopen die het zonder morren
terubrengt,dan mag je je in je handen knijpen en eerlijkheidshalve zou ik zo iemand dan ook
een leuk geldbedrag als dank geven zoals 2% van het totale bedrag.
75 topics = FIN
  dinsdag 16 februari 2010 @ 13:12:38 #41
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78053757
Mijn zoon vond jaren geleden tijdens het zwemmen in een recreatieplas een portemonnee met ruim ƒ 300,= erin.
Ik een beetje zoeken en vind een kaartje met naam en mobiele nummer, gebeld en het was idd de eigenaar, die lag zo'n 50 meter verderop, dus mijn zoon ging het even brengen.

Hij was aangenaam verrast dat iemand kennelijk nog zo eerlijk was, gaf zoonlief een compliment over de manier waarop hij opgevoed werd.

Kwam even later nog ƒ 25,= vindersloon brengen, wat voor mijn toen 10-jarige kind natuurlijk een vermogen was.

Het verbaasde mij vooral dat hij zo verbaasd was, we wonen immers in Schubbekutteveen waar de bloemist ook nu nog steeds zijn waren dag en nacht voor de winkel heeft staan en de karretjes van de supermarkt nog geen muntje nodig hebben. Het is dus een omgeving waar men niet in eerste instantie uitgaat van het slechtste van de mens, en daar ook nog geen reden toe heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 16 februari 2010 @ 13:14:55 #42
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78053834
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 13:06 schreef FP128 het volgende:
En mocht er toch een Barmhartige Samaritaan rondlopen die het zonder morren
terubrengt,dan mag je je in je handen knijpen en eerlijkheidshalve zou ik zo iemand dan ook
een leuk geldbedrag als dank geven zoals 2% van het totale bedrag.
Het normale vindersloon is overigens 10%..... dus 2% zou wel schandalig weinig zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_78056257
Ik kreeg laatst een envelop met de post, bleek verkeerd bezorgd te zijn. Maar dat kreeg ik pas in de gaten toen er een verjaardagskaart met 50 euro in bleek te zitten..! Die ben ik wel even af gaan geven op het juiste adres. Heb wel even getwijfeld hoor, maar ik zou het zo lullig vinden voor degene die het op de post had gedaan!
  † In Memoriam † dinsdag 16 februari 2010 @ 14:24:55 #44
187254 Giertje
lets all make believe
pi_78056315
als ik een briefje vind die uit de automaat hangt dan is die van mij
voor de rest hangt ervanaf
heb wel es portemonnees gevonden met geld maar geen passen of ID
mja dan hou ik het geld wel
Life is what happens when youre busy making other plans
Det Som En Gang Var
I dont give a fuck about any fucker its me who comes first
pi_78056380
quote:
Haai,

Iik werd net gebeld door iemand die mijn zoon zijn gsm had gevonden. Super netjes, bracht hem ook nog terug.

Als het zo vaak gebeurt als jij zegt zou ik het wel terug geven in jou geval, maar als ik een telefoon of een portemonnee op straat vind, istie mooi van mij.
Illuminated, Subtle & Aware
  dinsdag 16 februari 2010 @ 14:27:17 #46
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_78056396
als ik een porto vind met geld haal ik het geld eruit, en leg ik het weer terug op zijn plek als de gene in de buurt woon dan leg ik het voor zijn deur.(maar wel zonder geld natuurlijk )

Telefoon laat ik gewoon liggen, tenzij het een nieuwe is.
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  dinsdag 16 februari 2010 @ 14:31:39 #47
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78056566
Je zou dus een portemonnee voor de deur leggen bij iemand maar wel eerst het geld eruithalen??

Dus niet even fatsoenlijk aanbellen van "hallo meneer Jansen, ik heb uw portemonnee gevonden" maar het geld van meneer Jansen pakken en de portemonnee op de stoep leggen?

Ongelofelijk
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 16 februari 2010 @ 14:34:27 #48
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_78056669
Dat er nog mensen zijn die portemonnee's inclusief ID en dergelijke achterhouden... Zoiets geef je toch gewoon bij de eigenaar af? En telefoons waar een herkenbaar nummer van een eigenaar in staat toch ook neem ik aan?

Als je 50 euro op straat vind, stop het in je zak en ben blij, niet traceerbare telefoon: ben heel blij. Als de eigenaar duidelijk is, geef het dan gewoon terug...
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  dinsdag 16 februari 2010 @ 14:43:43 #49
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_78057061
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 14:31 schreef Leandra het volgende:
Je zou dus een portemonnee voor de deur leggen bij iemand maar wel eerst het geld eruithalen??

Dus niet even fatsoenlijk aanbellen van "hallo meneer Jansen, ik heb uw portemonnee gevonden" maar het geld van meneer Jansen pakken en de portemonnee op de stoep leggen?

Ongelofelijk
yup
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_78057518
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 14:27 schreef wise het volgende:
als ik een porto vind met geld haal ik het geld eruit, en leg ik het weer terug op zijn plek als de gene in de buurt woon dan leg ik het voor zijn deur.(maar wel zonder geld natuurlijk )
tuig
  dinsdag 16 februari 2010 @ 14:57:00 #51
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_78057590
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 14:54 schreef computergirl het volgende:

[..]

tuig
Niks tuig. Als jij er 1 vind, en er zit voor 300 euro aan brief geld in, zou jij er niks uit halen? Geloof er niks van
VIVA LA ASSANGE¡
pi_78057716
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 14:57 schreef wise het volgende:

Niks tuig. Als jij er 1 vind, en er zit voor 300 euro aan brief geld in, zou jij er niks uit halen? Geloof er niks van
ik ga met spullen van anderen om zoals ik hoop dat ze ook met mijn spullen omgaan.
Ik heb deze situatie nog nooit aan de hand gehad, ik heb alleen eens een leeg geroofde portemonnee naar de politie gebracht, omdat er ook foto's van kinderen inzaten etc.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 15:02:12 #53
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78057766
quote:
[..]
Echt triest.... er zijn nog meer dan genoeg mensen die er idd niets uit zouden halen, het zegt vooral wat dat jij denkt dat die mensen er niet zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 16 februari 2010 @ 15:21:58 #54
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_78058579
quote:

[..]

Laatst nog een portemonnee met ongeveer 450 euro gevonden. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om ook maar 1 euro te stelen. Flikker toch op, het is niet jouw geld...
Ik kreeg overigens 50 euro vindersloon. Dat is dan weer wèl erg leuk geld.

Ik kots op mensen die denken zoals jij.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 15:24:27 #55
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_78058689
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 15:21 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Laatst nog een portemonnee met ongeveer 450 euro gevonden. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om ook maar 1 euro te stelen. Flikker toch op, het is niet jouw geld...
Ik kreeg overigens 50 euro vindersloon. Dat is dan weer wèl erg leuk geld.

Ik kots op mensen die denken zoals jij.
nou, kiezen tussen 50(of niks, die mensen heb je ook) of 450 euro. Dan weet ik het wel
VIVA LA ASSANGE¡
pi_78058706
Ik zou alles houden.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 15:25:20 #57
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_78058739
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 15:24 schreef wise het volgende:

[..]

nou, kiezen tussen 50(of niks, die mensen heb je ook) of 450 euro. Dan weet ik het wel
Het is niet jouw geld. Die keuze moet er in jouw hoofd dus helemaal niet zijn.
pi_78058745
wise doet z'n username niet echt eer aan
  dinsdag 16 februari 2010 @ 15:30:18 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78058970
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 15:24 schreef wise het volgende:
[..]
Die zitten dan vooral bij het type dat niet weet hoe het hoort, want mensen die wel weten hoe het hoort weten ook dat vindersloon zo'n 10% hoort te zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 16 februari 2010 @ 15:32:45 #60
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_78059097
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 15:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die zitten dan vooral bij het type dat niet weet hoe het hoort, want mensen die wel weten hoe het hoort weten ook dat vindersloon zo'n 10% hoort te zijn.
Als ik niks krijg vind ik het hooguit een beetje jammer. Vindersloon is altijd nog een gunst en geen plicht.

Ben ik werkelijk de enige die een beetje fatsoenlijk opgevoed is hier in Nederland? Als jullie een portemonnee zouden verliezen (ik ben de mijne al 12 jaar niet kwijt geweest geloof ik...) willen jullie toch ook dat ie compleet terug komt?
  dinsdag 16 februari 2010 @ 15:34:26 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78059175
Nee hoor, je bent niet de enige.... er zijn alleen een paar schreeuwlelijken die doen alsof je gek bent als je je wel gewoon fatsoenlijk gedraagt, maar het feit dat ze harder schreeuwen wil niet zeggen dat ze representatief zijn voor een meerderheid.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 16 februari 2010 @ 15:36:33 #62
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_78059272
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 15:32 schreef Barcaconia het volgende:
Als jullie een portemonnee zouden verliezen (ik ben de mijne al 12 jaar niet kwijt geweest geloof ik...) willen jullie toch ook dat ie compleet terug komt?
maar natuurlijk.
VIVA LA ASSANGE¡
  dinsdag 16 februari 2010 @ 15:40:10 #63
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_78059450
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 15:34 schreef Leandra het volgende:
Nee hoor, je bent niet de enige.... er zijn alleen een paar schreeuwlelijken die doen alsof je gek bent als je je wel gewoon fatsoenlijk gedraagt, maar het feit dat ze harder schreeuwen wil niet zeggen dat ze representatief zijn voor een meerderheid.
Helaas vrees ik dat ze dat wel zijn. Je hoort steeds vaker dat verloren spullen met ID's en dergelijke nooit terecht komen.
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 15:36 schreef wise het volgende:

[..]

maar natuurlijk.
Niet dan?
  dinsdag 16 februari 2010 @ 15:41:28 #64
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_78059512
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 15:40 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Helaas vrees ik dat ze dat wel zijn. Je hoort steeds vaker dat verloren spullen met ID's en dergelijke nooit terecht komen.
[..]

Niet dan?
ik bedoel, dat ik natuurlijk wil dat mijn eigen spullen weer terug komen bij mij
VIVA LA ASSANGE¡
  dinsdag 16 februari 2010 @ 15:44:30 #65
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_78059654
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 15:41 schreef wise het volgende:

[..]

ik bedoel, dat ik natuurlijk wil dat mijn eigen spullen weer terug komen bij mij
Dus je zou het kut vinden als iemand bij jou zou doen wat jij zelf bij anderen doet?

Ik vind het werkelijk vreemd dat je zo denkt. Als je nu een reactie gaf zoals "Ik ben zelf zo stom om mijn portemonnee te verliezen, dus ik hoop maar op het beste maar verwacht niets" vond ik er nog wat van te zeggen (niet mee eens, maar er valt wat van te zeggen). Wat je nu zegt vind ik raar.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 15:45:14 #66
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_78059689
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 15:44 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Dus je zou het kut vinden als iemand bij jou zou doen wat jij zelf bij anderen doet?

Ik vind het werkelijk vreemd dat je zo denkt. Als je nu een reactie gaf zoals "Ik ben zelf zo stom om mijn portemonnee te verliezen, dus ik hoop maar op het beste maar verwacht niets" vond ik er nog wat van te zeggen (niet mee eens, maar er valt wat van te zeggen). Wat je nu zegt vind ik raar.
hoezo, ik denk gewoon eerst aan mezelf. Zouden meer mensen moeten doen
VIVA LA ASSANGE¡
  dinsdag 16 februari 2010 @ 15:47:39 #67
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_78059827
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 15:45 schreef wise het volgende:

[..]

Niet mee eens in dit geval. Het is gewoon niet van jou, simpel. In elk zakelijk verband zal ik bevestigen dat je inderdaad eerst aan jezelf moet denken.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 15:50:52 #68
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_78059965
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 15:45 schreef wise het volgende:
[..]
Dus feitelijk vind je iemand die jou eerlijk je verloren portemonnee met inhoud terugbrengt een sukkel die niet aan zichzelf denkt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 16 februari 2010 @ 15:54:55 #69
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_78060180
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 15:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dus feitelijk vind je iemand die jou eerlijk je verloren portemonnee met inhoud terugbrengt een sukkel die niet aan zichzelf denkt.
nee, mijn porto moeten ze gewoon terug geven met inhoud. Beetje mijn geld meenemen
Anders som denk ik daar anders over. Maar goed, mensen verschillen.
VIVA LA ASSANGE¡
  dinsdag 16 februari 2010 @ 15:56:27 #70
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_78060252
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 15:54 schreef wise het volgende:

[..]

nee, mijn porto moeten ze gewoon terug geven met inhoud. Beetje mijn geld meenemen
Anders som denk ik daar anders over. Maar goed, mensen verschillen.
pi_78060445
Als het redelijkerwijs mogelijk is breng ik het terug. Zo vind ik vaak genoeg pasjes, ook pinpasjes, in de supermarkt waar ik werk. Meestal zoek ik dan even de achternaam met voorletters op in het telefoonboek en bel ik diegene om te vragen of hij/zij het pasje is kwijtgeraakt, zijn mensen erg blij mee over 't algemeen .
  dinsdag 16 februari 2010 @ 16:05:14 #72
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_78060636
Het denken hoe je zal gaan handelen en het daadwerkelijk handelen bij het vinden van gevonden voorwerpen is altijd anders.

Ik heb het zelf meerdere keren meegemaakt, vaak ging het hier om een portemonnee of pinpas. Ik zei ook altijd: Als ik dat vind dan pak ik het geld eruit en gooi ik het weg. Maar toen ik het meemaakte in een bus begon echt mijn geweten te spelen en uiteraard heeft de goede kant overwonnen en heb ik het ingeleverd bij een informatiepunt.

Een andere keer had ik de persoon opgebeld, aangezien zijn contactgegevens erin stonden. Alleen die was zeer bot en er kwam geen bedankje vanaf. Toen had ik zoiets, had ik het maar in de sloot gegooid.

Ik denk dat als ik een tas vind met 5000-100.000 euro erin dat ik hem wel voor mezelf hou
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_78061726
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 16:05 schreef Killaht het volgende:
Ik denk dat als ik een tas vind met 5000-100.000 euro erin dat ik hem wel voor mezelf hou
als ik zo'n bedrag in een plastic tasje op straat vind zonder verdere gegevens weet ik ook niet wat ik zou doen
misschien illegaal geld, degene die het kwijt is stapt niet zo snel naar de politie om aangifte van vermissing te doen. Maar het kan ook het spaargeld van een oude verwarde mevrouw zijn natuurlijk
pi_78062219
al is het 20 000 000 euro, als het niet van jou is, teruggeven.
met vriendelijke groeten,
Robby
www.relatieforum.net
  dinsdag 16 februari 2010 @ 16:51:40 #75
136730 PiRANiA
  dinsdag 16 februari 2010 @ 16:56:37 #76
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_78062952
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 16:51 schreef PiRANiA het volgende:
wise
zeg het eens.
VIVA LA ASSANGE¡
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')