Mijn zoon had zaterdag een grap uit gehaald toen we de stad in waren gegaan samen waardoor ik bijna een hart beroerte kreeg.
We waren bij een kledingwinkel om voor hem kleren te kopen, in de winkel komen we de buurvrouw tegen met haar 2 dochters (tweeling) zelfde leeftijd als mijn zoon (9 jaar) en haar zoon 5 jaar jonger. Natuurlijk even een praatje maken, na het eigenlijk te lange praatje gaat ze met haar kinderen naar buiten toe ik kijk even waar mijn zoon is en zie hem van achter bij de tv hoek waar ze een disney film afspelen. Ik zie hem van achter en herken mijn zoon door de jas,muts en sjaal die hij opheeft.( ik denk waarom heeft hij een muts op in de winkel en deze tot over zijn oren getrokken) Ik roep hem maar geen enkel teken van reactie, roep hem nog een keer maar nee hoor geen reactie en bijna kwaad loop naar hem spreek hem en pak zijn hand vast om naar buiten te gaan. Opeen sta ik geschrokken te kijken naar een van de dochter van mijn buurvrouw die de jas, must en sjaal op heeft van mijn zoon.
Na een uur in paniek te zijn geweest omdat ik buurvrouw niet kan bereiken, komt mijn buurvrouw ook weer terug want tja zij had het ook ontdekt en ook bijna een hart beroerte gekregen. Ze zij ' ik had eerst niks de gaten toen we naar huis gingen, me dochters liepen voor me de winkel uit, en hij had me dochters jas, muts op en de muts van de jas omdat het regende. Ik zei nog tegen mijn dochter (haar zoon) dat ze haar sjaal om moest doen, hij deed het ook. De kinderen hadden beide een blauwe spijkerbroek aan en de schoenen hadden ze ook verwisseld, dat hij iets groter was had ik ook niet in gaten Pas toen we thuis waren, we wonen op een kleine 30 minuten afstand van de stad, ontdekte ik de verwisseling, echt ik heb totaal niks gemerkt ja beide wilde telkens voor me uit lopen 1 meter maar ja dat doen ze wel vaker en als ik haar riep hoorde ik wel wat, maar dat kwam omdat me andere dochter wat zei en niet die gene die ik bedoelde (anders zal ik haar zoon wel herkennen aan zijn stem ), ze liepen een keer naast de wandelwagen toen het iets drukker werd en zelfs dan had ik niks de gaten. Beide hadden elkaar goed gedekt, zo dat ik steeds haar zoons gezicht niet zag, onderweg zijn we wel een paar keer gestopt bij een winkel maar niet naar binnen gegaan.
Mijn zoon en haar dochters hebben wel eens vaker zulke stomme ideeën maar deze spant de kroon. Vermoedelijk hebben ze de kleren snel verwisselt toen we aan het praten waren, waarom ze het deden dat wilde ze niet zegen maar dat ze het leuk vonden om een grap uit te halen.