abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 mei 2010 @ 20:06:34 #201
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_81224168
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 09:00 schreef GirlZy het volgende:
Ik had de dag zelf en de dagen erna heel weinig last. Af en toe een buikkrampje zoals tijdens de maandstonden, maar meer stelde het ook niet voor. De gyn had ook helemaal geen pijnstilling voorgeschreven ofzo. Ik denk echt dat er een groot verschil in zit qua nakrampen ofdat je al zwanger bent geweest of niet. Want bij moeders heeft er al een kindje in gezeten, dus de baarmoeder is op dat vlak al wat gewoon. ( en soepeler??)
Dat kan weleens meevallen hoor...
Ik heb nooit kinderen gehad en het zetten viel bij mij ook reuze mee
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  zondag 9 mei 2010 @ 20:20:36 #202
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_81224913
quote:
Op zondag 9 mei 2010 19:11 schreef Nothingwoman het volgende:
Ah oke, bedankt! Bij mij is soms iets teveel voor een inlegkruisje maar dat komt ook door bloedverdunners, dus ik gebruik mini-tampons. Ik verheug me op de (bijna)nooit ongesteld tijd
Het is natuurlijk niet gezegd dat jij nooit ongesteld wordt, maar ik help het je hopen.
pi_81227245
quote:
Op zondag 9 mei 2010 20:20 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Het is natuurlijk niet gezegd dat jij nooit ongesteld wordt, maar ik help het je hopen.
Hehe ja, ik hoop van niet inderdaad Maar zo heeeeeeel nu en dan is ook al goed
  zondag 9 mei 2010 @ 23:37:16 #204
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_81235159
Ik heb de hele dag al pijn in mijn rug en kramp in mijn pens, maar er komt niks . Ja, gisteren een heeeeeel klein beetje roze. Het lijkt af en toe wel alsof dat ding in mijn linkereierstok is gaan zitten. Wat een ellende zeg .

Is dit de aanloop naar niet meer ongesteld worden?
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_81275809
quote:
Op zondag 9 mei 2010 20:06 schreef Muck het volgende:

[..]

Dat kan weleens meevallen hoor...
Ik heb nooit kinderen gehad en het zetten viel bij mij ook reuze mee
Nou ik heb nog nooit een kind uitgescheten! maar heb er nu nog helse pijn van! en het is drie maanden geleden dat ie is gezet! ik raad het ook niemand aan! het is letterlijk en figuurlijk een KUTDING!
  maandag 10 mei 2010 @ 23:07:10 #206
14746 k_i_m
pi_81277049
Als je een kind uitschijt, is er denk ik toch iets niet helemaal goed gegaan . .
In my life
Why do I smile
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 11 mei 2010 @ 09:48:39 #207
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_81285652
Waarschijnlijk via anale seks verwekt

Ik heb wel een kind gekregen, maar via de nooduitgang. Plaatsen van de Mirena ging goed, niet pijnloos natuurlijk maar het was goed te doen. En ik word al heel lang niet meer ongesteld Maar daar helpt de overgang ook wel aan mee natuurlijk.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_81288257
quote:
Op maandag 10 mei 2010 23:07 schreef k_i_m het volgende:
Als je een kind uitschijt, is er denk ik toch iets niet helemaal goed gegaan . .
Humor. maar je bent toch niet achterlijk ofwel?
  dinsdag 11 mei 2010 @ 15:01:58 #209
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_81297722
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 11:22 schreef x__Cheryl het volgende:

[..]

ben je al terug geweest naar je dokter/gynaecoloog om te kijken of hij nog wel goed zit?
na 3 maanden nog veel pijn hebben klinkt niet echt normaal
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  dinsdag 11 mei 2010 @ 15:04:28 #210
163491 DevilsWhore
Kekke tante
pi_81297842
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 15:01 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

ben je al terug geweest naar je dokter/gynaecoloog om te kijken of hij nog wel goed zit?
Controle hoeft niet meer doordat ze aan ;t bezuinigen zijn in de gezondheidszorg
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_81307341
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 15:01 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

ik ben al twee keer naar de spoedeisende hulp geweest en die heeft twee x gekeken met de echo en alles zat gewoon goed.. maar het blijkt sinds vandaag dat ik de ziekte of het syndroom van Cushing heb dus misschien ligt het daar aan ik zou het niet weten maar word er behoorlijk naar van!
  dinsdag 11 mei 2010 @ 21:47:07 #212
14746 k_i_m
pi_81316005
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 11:22 schreef x__Cheryl het volgende:

[..]

Nou, gelukkig kon ik er zelf wel om lachen, zullen we maar zeggen dan .
In my life
Why do I smile
pi_81580845
Even een update van hoe het plaatsen van mijn Mirena is gegaan en de eerste weken erna.
Bij mij werd hij onder narcose geplaatst, ik was bang dat ik met veel krampen wakker zou worden maar voelde helemaal niets. Het eerste wat ik dan ook vroeg was of het wel gelukt was. Achteraf bedacht ik me dat ik waarschijnlijk geen krampen had omdat ik door de narcose helemaal ontspannen was. Vloeide wel een beetje na afloop maar dat was de volgende dag alweer over maar dat kwam denk ik omdat ik de pil nog slikte (hoefde ivm narcose niet in de stopweek en moest van de gyn gewoon deze strip afmaken). Dag erna wel een heel klein beetje krampen maar niet echt schokkend. De woensdag erna de laatste pil geslikt en netjes zoals altijd op maandag ongesteld geworden. Echt een stuk minder dan voorheen (mini tampon ipv super) en voelde me eigenlijk ook niet echt ongesteld. Alleen ben ik er meestal op vrijdag weer vanaf (slikte de eerste pil altijd op donderdag) en nu ben ik tot en met gisteren ongesteld geweest dus dik een week. Tot nu toe ben ik erg tevreden en erg benieuwd hoe het volgende maand zal gaan!
  vrijdag 21 mei 2010 @ 07:24:22 #214
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_81705485
Olla, mijn vrouw heeft sinds ruim drie maanden een mirena, na twee weken ook een check gehad of hij goed zat (beide bij de HA), maar ze blijft last houden van vloeien (dagelijks) en zo mogelijk nog onregelmatiger menstrueren. Ze had altijd last van heel zware menstruatieklachten, dat is wel wat minder.

Maar na diverse juichverhalen van onder andere vriendinnen en collega's (sommige hadden meteen alle voordelen en geen nadelen, anderen hooguit een paar weken) is dit wel een tegenvaller. Ze is er zelfs over aan het denken om hem er toch maar weer uit te laten trekken.

Hoe lang kan het duren voor je geen last meer hebt van dat kreng?

V.

[ Bericht 0% gewijzigd door V. op 21-05-2010 09:41:27 ]
Ja inderdaad, V. ja.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 21 mei 2010 @ 09:02:32 #215
13151 crew  Rewimo
pi_81706885
Verbal, tegen mij zei de arts dat je na ongeveer een half jaar kunt bekijken wat het effect is van de Mirena op je lichaam. Dan zouden ook de menstruaties ongeveer zo verlopen als het dan gaat. Drie maanden lijkt me dus nog wat vroeg. Maar als ze zoveel last heeft zou ik nog even met de huisarts overleggen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 21 mei 2010 @ 12:39:39 #216
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_81714704
Verbal; in de bijsluiter staat volgens mij ook dat je de eerste 6 maanden last kan hebben van bijwerkingen, zoals vloeien en buikpijn.
Ik zou het nog even aankijken, tenzij ze het echt heel vervelend vindt om constant ongesteld te zijn. Is dat de enige klacht of heeft ze ook last van buikkrampen oid?
  vrijdag 21 mei 2010 @ 21:35:35 #217
14746 k_i_m
pi_81739379
Begin maart laten zetten, nu nog steeds vaak half ongesteld (vaak). Geen succesverhaal hier dus, maar als je die paar maanden neemt op 5 jaar waarin het verder wel gaat mag ik nog niet klagen.
In my life
Why do I smile
pi_81977148
Nou ik blijf hevige pijnen houden! zo erg dat ik nog net geen 112 bel! mischien omdat ik snel in paniek raak maar deze pijn is echt gewoon niet te houden. Maandag een afspraak met de gyno Kijk van hoe en wat! mischien moet hij er wel uit.. maar is dat pijnlijk? want ik heb nu al een trauma van het inzetten!
  donderdag 27 mei 2010 @ 20:46:39 #219
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_81986536
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 17:13 schreef x__Cheryl het volgende:
Nou ik blijf hevige pijnen houden! zo erg dat ik nog net geen 112 bel! mischien omdat ik snel in paniek raak maar deze pijn is echt gewoon niet te houden. Maandag een afspraak met de gyno Kijk van hoe en wat! mischien moet hij er wel uit.. maar is dat pijnlijk? want ik heb nu al een trauma van het inzetten!
Eruithalen is niet gevoelloos, maar duurt letterlijk een halve seconde en mag dus eigenlijk geen naam hebben.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 16:14:34 #220
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_82194136
hoi dames,

Ik heb het topic en het vorige deel even doorgelezen want over een tijdje zal ik waarschijnlijk ook aan de Mirena moeten. Er is net trombose bij mij geconstateerd en omdat er geen aanwijsbare reden is en ik nog wat jong ben voor trombose moet ik na mijn medicatie (6 maanden) en als de trombose weg is natuurlijk stoppen met de pil.
Met de huisarts alvast besproken wat voor anticonceptie ik dan kan nemen en daar kwam (nadat de huisarts ook nog even met een gynaecoloog had overlegd) de Mirenaspiraal uit.

Nu even een vraagje, ik lees her en der dat men de spiraal laat zetten als je ongesteld bent omdat de baarmoedermond dan meer open staat. Nu slik ik al jaren de pil en ik slik hem altijd door omdat ik niet zo'n behoefte heb aan krampen en bloedingen. Ik denk dan ook dat als ik stop met de pil ik wellicht niet meteen zal vloeien. Maakt dat uit? Moet ik eerst mijn cyclus weer op gang laten komen en in de tussentijd maar aan de condooms ofzo?
klerkje
pi_82194389
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 16:14 schreef Spiegelei het volgende:
hoi dames,

Ik heb het topic en het vorige deel even doorgelezen want over een tijdje zal ik waarschijnlijk ook aan de Mirena moeten. Er is net trombose bij mij geconstateerd en omdat er geen aanwijsbare reden is en ik nog wat jong ben voor trombose moet ik na mijn medicatie (6 maanden) en als de trombose weg is natuurlijk stoppen met de pil.
Met de huisarts alvast besproken wat voor anticonceptie ik dan kan nemen en daar kwam (nadat de huisarts ook nog even met een gynaecoloog had overlegd) de Mirenaspiraal uit.

Nu even een vraagje, ik lees her en der dat men de spiraal laat zetten als je ongesteld bent omdat de baarmoedermond dan meer open staat. Nu slik ik al jaren de pil en ik slik hem altijd door omdat ik niet zo'n behoefte heb aan krampen en bloedingen. Ik denk dan ook dat als ik stop met de pil ik wellicht niet meteen zal vloeien. Maakt dat uit? Moet ik eerst mijn cyclus weer op gang laten komen en in de tussentijd maar aan de condooms ofzo?
Is het voor jou niet verstandiger om een spiraal te gebruiken die geen hormonen bevat?
Ik heb toen juist voor een koperspiraal gekozen omdat ik een verhoogde kans had op trombose in combinatie met het nemen van hormonen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 1 juni 2010 @ 17:27:03 #222
13151 crew  Rewimo
pi_82197526
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 16:14 schreef Spiegelei het volgende:
hoi dames,

Ik zou die vraag even aan de huisarts stellen. Ik denk dat die wel kan zeggen wat je het beste kunt doen.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 19:53:45 #223
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_82204037
@ Taiga: mijn huisarts vertelde dat er zoveel minder hormonen (en dan ook nog plaatselijk) in zitten dat dit spiraaltje een goed alternatief is.

@ Rewino: dat zal ik ook zeker doen, eerst maar eens zien dat die trombose weg is en ik over 6 maanden van de medicijnen af ben. Ik stel de vraag hier omdat misschien iemand dezelfde situatie heeft gehad.
klerkje
  dinsdag 1 juni 2010 @ 20:07:14 #224
277627 Seven.
We are Borg.
pi_82204688
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 15:24 schreef Suusje79 het volgende:
Even een update van hoe het plaatsen van mijn Mirena is gegaan en de eerste weken erna.
Bij mij werd hij onder narcose geplaatst, ik was bang dat ik met veel krampen wakker zou worden maar voelde helemaal niets. Het eerste wat ik dan ook vroeg was of het wel gelukt was. Achteraf bedacht ik me dat ik waarschijnlijk geen krampen had omdat ik door de narcose helemaal ontspannen was. Vloeide wel een beetje na afloop maar dat was de volgende dag alweer over maar dat kwam denk ik omdat ik de pil nog slikte (hoefde ivm narcose niet in de stopweek en moest van de gyn gewoon deze strip afmaken). Dag erna wel een heel klein beetje krampen maar niet echt schokkend. De woensdag erna de laatste pil geslikt en netjes zoals altijd op maandag ongesteld geworden. Echt een stuk minder dan voorheen (mini tampon ipv super) en voelde me eigenlijk ook niet echt ongesteld. Alleen ben ik er meestal op vrijdag weer vanaf (slikte de eerste pil altijd op donderdag) en nu ben ik tot en met gisteren ongesteld geweest dus dik een week. Tot nu toe ben ik erg tevreden en erg benieuwd hoe het volgende maand zal gaan!
Onder narcose? Dat wil ik ook ! De vorige keer ben ik bijna flauwgevallen door de pijn en ik heb toen lopen kotsen. Die van mij is over een dikke maand aan vervanging toe.

Mijn terugblik op de afgelopen 5 jaar:

Het inzetten was zéér naar. Krampen duurden meen ik een week of 8. Ik bleef de eerste 4-5 maanden vloeien, daarna met tussenpozen. Máánden niet, dan 2 maanden wel. Maar altijd licht bloedverlies gebleven. Ikzelf heb er nooit meer last van gehad na 8 weken.
Resistance is futile.
pi_82222331
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 19:53 schreef Spiegelei het volgende:
@ Taiga: mijn huisarts vertelde dat er zoveel minder hormonen (en dan ook nog plaatselijk) in zitten dat dit spiraaltje een goed alternatief is.
Tja..maar hormonen blijven hormonen zou ik denken... Je hebt een paar maanden om erover na te denken gelukkig.
pi_82292232
hoi iedereen,

Vorige week had ik nacontrole van m'n mirena en hij zat goed! Kan er dus 2 jaartjes tegenaan tot de volgende controle met uitstrijkje dan.

Ik vloei ook nog steeds, weliswaar de laatste week minder.

Ik heb het aan de gyne gevraagd vanwaar dat vandaan kwam; het kwam neer op zoiets: doordat het hormoongehalte ( levosteron dacht ik) in de baarmoeder zelf hoger is door de mirena ( en niet in het bloed zoals bij de pil), zorgt dat ervoor dat je baarmoeder een nep menstruatie gaat opwekken en in stand houden. Je wordt dus eigenlijk gewoon in menstruatie gezet. Na 6 weken mindert dit wel wat, maar kan inderdaad langer aanhouden. Ja, ik kan zijn taal niet helemaal naspreken haha, maar hier kwam het toch zowat op neer. Hij vertelde dat dit heel normaal is en heel vaak voorkomt.
Ik dacht dat het bloedverlies kwam doordat de baarmoeder dat ding er nog steeds uitwilde, maar dat is dus niet.

Ik kan er in ieder geval mee leven dat ik nog vloei. De eerste maand stroomde het er precies zowat uit met momenten en nu is het echt wel weinig geworden. Ik denk gewoon aan de toekomst, éénmaal dit voorbij is, kan ik lekker genieten van zachte menstruaties, of misschien wel amper of helemaal niets.
Het is gewoon zalig dat je nergens meer aan hoeft te denken.
  donderdag 3 juni 2010 @ 22:08:02 #227
171422 LadyBlack
paint it black
pi_82305036
Mijn mirena gaat er deze maand nog uit!

Ik blijk hem echt goed getimed te hebben; heb er 4,5 jaar plezier van gehad, en nu ben ik samen met mijn vriend erg toe aan een kindje dus tijd om hem te laten verwijderen

Lees her en der dat de menstruatie direct op gang kan komen, dus ik wacht maar wel tot na mn vakantie...
Ben erg benieuwd naar het verwijderen zelf. Als ik de verhalen mag geloven valt het erg mee, dus daar hou ik dan maar aan vast!
  donderdag 3 juni 2010 @ 22:15:31 #228
92409 Twinky
Little star.
pi_82305508
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 22:08 schreef LadyBlack het volgende:
Mijn mirena gaat er deze maand nog uit!

Ik blijk hem echt goed getimed te hebben; heb er 4,5 jaar plezier van gehad, en nu ben ik samen met mijn vriend erg toe aan een kindje dus tijd om hem te laten verwijderen

Lees her en der dat de menstruatie direct op gang kan komen, dus ik wacht maar wel tot na mn vakantie...
Ben erg benieuwd naar het verwijderen zelf. Als ik de verhalen mag geloven valt het erg mee, dus daar hou ik dan maar aan vast!
leuk leuk, een babietje! Hopelijk gaat het niet te snel

zo heb ik (HEEL STIEKEM) ook getimed, maar voor mij wordt het na twee mirena's. De eerste zit er pas twee jaar in
probleem nu wordt alleen dat ik steeds meer ongesteld word met alles erbij: PMS, heel erg buikpijn enzo.. Elke maand is het erger! en dat terwijl ik het eerste jaar helemaal geen bloed had en nu steeds meer en langer.
ik kan er wel mee naar de dokter maar dan is mijn babietjesplan in de war nee hoor, grapje. Maar ik weet niet zo goed wat ik ermee moet. Zijn er nog meer mensen die dit hebben?
  donderdag 3 juni 2010 @ 23:11:31 #229
171422 LadyBlack
paint it black
pi_82308790
Als je ineens gaat bloeden zou ik toch gewoon even contact opnemen met de huisarts... je kunt het gewoon nooit weten!
  dinsdag 15 juni 2010 @ 11:05:02 #230
302812 Little_Miss_Naughty
naughty by nature
pi_82825704
na maanden erover na te hebben gedacht, heb ik ook een afspraak gemaakt voor de mirena.
kleine tegenvaller is alleen dat ik had gewacht met het maken van die afspraak tot de week dat ik ongesteld moest zijn, en ik nu alleen een afspraak kon maken voor een oriënterend gesprek..
had het kunnen weten natuurlijk, maar was er al op ingesteld dat ik er na deze week vanaf was (het erin laten zetten dan..)
ik zit natuurlijk wel nog met vragen, alhoewel de meeste dingen die ik wil weten een kwestie van afwachten zijn hoe het uitpakt, maar hopelijk krijg ik daar morgen antwoord op..

het doorlezen van dit topic is trouwens niet een aanrader voor mij haha, al die verhalen over hoeveel pijn het zetten gaat doen..
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_82870051
Ik heb vanmiddag een afspraak om de Mirena te laten plaatsen, maar weet iemand hier of je na plaatsing meteen naar huis kan fietsen? Of kan ik beter met de bus?
jaja
pi_82870078
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 09:51 schreef elisuap het volgende:
Ik heb vanmiddag een afspraak om de Mirena te laten plaatsen, maar weet iemand hier of je na plaatsing meteen naar huis kan fietsen? Of kan ik beter met de bus?
Het kan wel, maar als ik jou was zou ik liever met de bus gaan.
  woensdag 16 juni 2010 @ 10:49:42 #233
naughty by nature
pi_82871985
zo, ben vanmorgen bij de huisarts geweest. ik heb uitgelegd waarom ik het wil (ik ben niet zo aardig 5 dagen in de maand ongeveer , en daarnaast is het makkelijker om geen pil te hoeven nemen, minder hormonen etc.) en toen gelijk een afspraak gemaakt voor vrijdagochtend..
dan ben ik hopelijk nog slaapdronken genoeg om het niet goed mee te krijgen, maar toch maar 2 pijnstillers van te voren nemen.
Ze zei trouwens dat het in feite allemaal meevalt en de pijn erna te vergelijken is met menstruatiekrampen.. ik hoop dat ze gelijk heeft, aangezien ik erna doortuf naar mijn werk..
pi_82872106
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 10:49 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
zo, ben vanmorgen bij de huisarts geweest. ik heb uitgelegd waarom ik het wil (ik ben niet zo aardig 5 dagen in de maand ongeveer , en daarnaast is het makkelijker om geen pil te hoeven nemen, minder hormonen etc.) en toen gelijk een afspraak gemaakt voor vrijdagochtend..
dan ben ik hopelijk nog slaapdronken genoeg om het niet goed mee te krijgen, maar toch maar 2 pijnstillers van te voren nemen.
Ze zei trouwens dat het in feite allemaal meevalt en de pijn erna te vergelijken is met menstruatiekrampen.. ik hoop dat ze gelijk heeft, aangezien ik erna doortuf naar mijn werk..
Zit je jezelf al op te vreten van de zenuwen?
  woensdag 16 juni 2010 @ 11:34:46 #235
naughty by nature
pi_82873882
haha valt nog enigszins mee.
van de ene kant denk ik 'als het maar niet zoveel pijn gaat doen als sommigen het hier beschrijven', maar ik weet ook dat als ik daar bang voor ga zijn, gaat het ook zeker pijn doen. dus dan maar proberen te relaxen en het te laten komen allemaal..
in eerste instantie stelde ze voor om te wachten tot de volgende keer als ik ongesteld was, maar daar heb ik voor gepast.. laat het maar zo gauw mogelijk gebeuren!
pi_82875495
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 11:34 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
van de ene kant denk ik 'als het maar niet zoveel pijn gaat doen als sommigen het hier beschrijven', maar ik weet ook dat als ik daar bang voor ga zijn, gaat het ook zeker pijn doen. dus dan maar proberen te relaxen en het te laten komen allemaal..
in eerste instantie stelde ze voor om te wachten tot de volgende keer als ik ongesteld was, maar daar heb ik voor gepast.. laat het maar zo gauw mogelijk gebeuren!
Ach, heel even pijn, het was het waard vind ik. Ik heb ;m sinds februari, en na mijn ongesteldheid tijdens ;t zetten (wat wel wat langer duurde dan normaal ) ben ik maar 1 dag ongesteld geweest, en dat was echt miniem. Voor de rest nergens last van gehad.
pi_82875659
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 11:34 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
maar vrijdag ben je wel nog ongesteld dus? want dan schijnt het wel minder pijnlijk te zijn

verder moet je je niet bang laten maken hoor, het plaatsen doet inderdaad pijn (bij meeste meisjes toch, bij mij iig wel ) maar dat duurt maar even
daarna had ik inderdaad menstruatiekrampen, maar wel heel erge.. je baarmoeder die dan samentrekt om dat ding er uit te krijgen zegmaar

veel succes, het zal vast meevallen
  woensdag 16 juni 2010 @ 12:37:31 #238
naughty by nature
pi_82876777
ja ben wel ongesteld als hij gezet wordt. Ze zei zelf dat het echt ontzettend meevalt en even een vervelend gevoel is. ookal is dat gewoon hetgene wat ze het beste tegen een patient kan zeggen is, stiekem hoop ik dan in mijn hoofd dat ik dikke mazzel heb met een huisarts die er gewoon heel goed in is
en overmorgen weet ik of ik gelijk had..
  woensdag 16 juni 2010 @ 14:50:11 #239
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_82883280
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 12:37 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
ja ben wel ongesteld als hij gezet wordt. Ze zei zelf dat het echt ontzettend meevalt en even een vervelend gevoel is. ookal is dat gewoon hetgene wat ze het beste tegen een patient kan zeggen is, stiekem hoop ik dan in mijn hoofd dat ik dikke mazzel heb met een huisarts die er gewoon heel goed in is
en overmorgen weet ik of ik gelijk had..
Ik weet alleen dat het per persoon heel erg kan verschillen. Ik had bij mijn plaatsing al een kindje gebaard, dus ik kan er niet over meepraten... 't Schijnt dan namelijk een stuk minder pijnlijk te zijn.

Succes morgen
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_82930408
Mijne is gister om 14:15 geplaatst..Was niet echt zenuwachtig van te voren, dus zat er vrij relaxed.
Eerst gaan ze even je baarmoeder bekijken, wat natuurlijk ontzettend leuk is.
Dan gaat het zetten in 3 fasen. Die fasen doen even pijn, fase 1: 3 sec pijn, fase 2: 3 sec pijn. Fase 3: 5 hele pijnlijke seconden. Maar dan zit hij erin! En na die 5 pijnlijke seconden heb ik geen pijn meer gehad, zelfs nu nog steeds niet. Ik werd er wel een beetje flauw van, alle kracht leek uit me verdwenen te zijn, ik trok wit weg en begon hevig te transpireren. Maar de arts zei dat dat een normale reactie is, omdat er immers een 'vreemd iets' in je baarmoeder wordt geplaatst. Na een minuut of 5 ben ik uit de stoel gestapt, me aangekleed en kreeg ik thee met suiker van de assistente. Ik voelde me nog steeds slap, een beetje ziekig, maar geen pijn mn baarmoeder.
En toen ik om 15:30 thuis was, ben ik meteen in bed gaan liggen en toen ik om 18:00u wakker werd, was dat hele zieke/misselijke gevoel helemaal weg!
Dus ik ben wel trots op mezelf dat ik het gedaan heb, en erg blij. Het doet nou eenmaal pijn, bij de één wat langer of meer dan bij de ander, maar de komende vijf jaar ben ik wel verlost van menstruatiepijntjes en omkijken naar de pil!
Nu denk ik: hmm ik weet niet of ik het een tweede keer zou doen, omdat de pijn nog een beetje vers in het geheugen zit, maar over een paar dagen/weken denk ik dat ik denk: wat een goede zet!
Succes morgen, en gewoon lekker relaxed zitten, waan je op een tropisch eiland, want hoe ontspannener je daar zit, des te minder pijn het doet!
jaja
pi_82948603
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 14:09 schreef elisuap het volgende:
Mijne is gister om 14:15 geplaatst..Was niet echt zenuwachtig van te voren, dus zat er vrij relaxed.
Eerst gaan ze even je baarmoeder bekijken, wat natuurlijk ontzettend leuk is.
Dan gaat het zetten in 3 fasen. Die fasen doen even pijn, fase 1: 3 sec pijn, fase 2: 3 sec pijn. Fase 3: 5 hele pijnlijke seconden. Maar dan zit hij erin! En na die 5 pijnlijke seconden heb ik geen pijn meer gehad, zelfs nu nog steeds niet. Ik werd er wel een beetje flauw van, alle kracht leek uit me verdwenen te zijn, ik trok wit weg en begon hevig te transpireren. Maar de arts zei dat dat een normale reactie is, omdat er immers een 'vreemd iets' in je baarmoeder wordt geplaatst. Na een minuut of 5 ben ik uit de stoel gestapt, me aangekleed en kreeg ik thee met suiker van de assistente. Ik voelde me nog steeds slap, een beetje ziekig, maar geen pijn mn baarmoeder.
En toen ik om 15:30 thuis was, ben ik meteen in bed gaan liggen en toen ik om 18:00u wakker werd, was dat hele zieke/misselijke gevoel helemaal weg!
Dus ik ben wel trots op mezelf dat ik het gedaan heb, en erg blij. Het doet nou eenmaal pijn, bij de één wat langer of meer dan bij de ander, maar de komende vijf jaar ben ik wel verlost van menstruatiepijntjes en omkijken naar de pil!
Nu denk ik: hmm ik weet niet of ik het een tweede keer zou doen, omdat de pijn nog een beetje vers in het geheugen zit, maar over een paar dagen/weken denk ik dat ik denk: wat een goede zet!
Succes morgen, en gewoon lekker relaxed zitten, waan je op een tropisch eiland, want hoe ontspannener je daar zit, des te minder pijn het doet!
ideaal dat je buiten het misselijke gevoel weinig last ervan hebt gehad! wel heel fijn om te lezen hoe het ongeveer in zijn werk is gegaan, om te weten wat ik morgen kan verwachten.
mijn vriend gaat toch maar voor de zekerheid even mee om me te chauffeuren, en dan komt het vast allemaal wel goed. toch een geruststelling dat ik daar niet straks lig met een idee van "shit, ik moet straks ook nog weer thuis zien te komen met de auto..."
ik probeer me er inderdaad ook zo op voor te bereiden dat het niet veel zal voorstellen, hooguit even onprettig, en dan heb ik het voor 5 jaar weer gehad. voor mijn gevoel lukt het me aardig om er rustig onder te blijven, maar voor hetzelfde geldt lig ik vannacht een hele tijd wakker..
nouja, we zullen zien. ik zal in ieder geval ook mijn ervaring ermee hier posten voor toekomstige 'slachtoffers'
  donderdag 17 juni 2010 @ 21:17:22 #242
92409 Twinky
Little star.
pi_82950861
ik moest nog 6 of 7 minuten fietsen na het zetten. Had bedacht dat ik als het echt niet ging ik wel gewoon zou kruipen of een uurtje in de wachtkamer zou blijven

Achteraf ben ik er ergens wel blij om. Ik moest namelijk gewoon bikkelen want er was niemand om me op te rapen (O+ en ik waren niet echt on speaking terms). En ja, als bikkel moet je gewoon opstaan en naar huis!
pi_82950969
Direct na het plaatsen liep ik nog wel een beetje krom, maar dat was napijn van de enorme kramp die ik gehad had. Ik vond het wel fijn dat chauffeurde hoor, hij reed ook de auto voor de deur van het ziekenhuis zodat ik niet helemaal naar de parkeerplaats gebogen hoefde te lopen.... Maar na even rustig in de auto naar huis gezeten te hebben voelde ik me ook al beter, ik heb nadien ook geen krampen meer gehad.
I had a signature once. It was awful.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 09:01:11 #244
naughty by nature
pi_82965695
zo, hij zit er bij mij ook in.

in de auto op weg naar de huisarts bedacht ik me dat ik de 2 pijnstillers die ze me had aangeraden vergeten was in te nemen, nouja, dan maar zonder..
en daar lig je dan terwijl zij een hele berg met materialen erbij pakt.. het was goed om te weten van tevoren dat er 3 pijnlijke momenten zijn, ik lag te tellen hoor
maar het viel me wel echt ontzettend mee! de eendenbek heb ik nauwelijks gevoeld (ik kan me verhalen vertellen van vrienden erover, ik hoopte zo dat ik nooit dat ding zou ontmoeten..), en al het spul waarmee ze met mijn baarmoeder aan de gang ging, viel ook ontzettend mee eigenlijk.
het voelt vreemd, want ik voelde wel dat ze iets in mijn baarmoeder naar binnen bracht, maar of dat nu heel dun was of een flinke 5cm.. geen idee.
ze vond het geloof ik wel een beetje apart dat ik terwijl zij bezig was gewoon over onzin aan het praten was.. ("nou ik denk niet dat ik wekelijks ga terugkomen om dit te laten doen hoor..")
en nu, ja wel de bekende ongesteldheidskrampen, maar gelukkig tot nu toe niet pijnlijker dan normaal (tenzij aan het lachen gemaakt dan..).

I survived
pi_82986810
Goed gedaan LMN!
pi_83055149
Zie je, het valt best mee allemaal!
Mijne zit er nu dus sinds woensdag in, en heb nog niet echt een moment gehad van; auw ik voel dat mn baarmoeder samentrekt ofzo. Hooguit af en toe kleine krampjes alsof ik ongesteld aan het worden ben, maar that's it.
Wat ik eigenlijk vergeten ben te vragen aan de gyn, is wanneer ik nu dan weer ongesteld wordt?
Ik zat op de 5e dag van ongesteldheid toen hij geplaatst werd, dus eigenlijk nog amper ongesteld. Ook nu bloed ik niet, hooguit wat restjes gekleurde shit ofzo (naar altijd, om daar over te praten )
Wanneer kan ik verwachten dat ik ongesteld wordt? Of verschilt het heel erg per persoon?
jaja
  zondag 20 juni 2010 @ 15:03:20 #247
163491 DevilsWhore
Kekke tante
pi_83055559
Verschilt per persoon denk ik? Bij mij duurde het anderhalve maand ongeveer. Gewoon ervoor zorgen dat je altijd maandverband/tampons bij je hebt. Je weet maar nooit he.
pi_83060813
LIttle miss, dat heb je super doorstaan! Ik was een pak zenuwachtiger!

Bij mij lijkt het bloeden voorbij te zijn, al de derde dag op rij niets meer!! Joehoe ( en ik die dacht met zo'n enorme vloeïng dat het zeker zo nog maanden ging aanhouden.)
  maandag 21 juni 2010 @ 23:47:00 #249
naughty by nature
pi_83126634
quote:
Op zondag 20 juni 2010 16:56 schreef GirlZy het volgende:
LIttle miss, dat heb je super doorstaan! Ik was een pak zenuwachtiger!

Bij mij lijkt het bloeden voorbij te zijn, al de derde dag op rij niets meer!! Joehoe ( en ik die dacht met zo'n enorme vloeïng dat het zeker zo nog maanden ging aanhouden.)
ja ik was blij dat het zo makkelijk ging! Normaal gesproken eindigt mijn ongesteldheid altijd op zondag/maandag, maar ik was er nu ergens op zaterdag alweer vanaf. Dus eigenlijk gaat het allemaal veel en veel positiever nog dan ik al had gedacht!
Enige kleine nadeel is dat de huisarts aanraadde om de komende tijd toch even een condoom te gebruiken tijdens sex, omdat ik midden in mijn stopweek zat toen hij geplaatst werd.
ik vond het eigenlijk een vaag verhaal, heb het idee dat het dubbel op gaat zijn om ook nog condooms te gebruiken erbij, maar ja, kwaad kan het niet, dus toch maar braaf rubbertjes gehaald vanmiddag
Ik voel de touwtjes trouwens wel ontzettend makkelijk zitten. Waarschijnlijk heeft het ermee te maken dat ik nog een korte baarmoederhals heb, omdat er nooit een hele baby doorheen is gegaan tot nu toe (...), maar ik hoop dat die touwtjes niet in de weg gaan zitten straks.. en anders is het weer een ritje naar de huisarts voor een kleine knipbeurt..
  dinsdag 22 juni 2010 @ 01:34:59 #250
112545 Muck
pi_83129797
quote:
Op maandag 21 juni 2010 23:47 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:

[..]

ja ik was blij dat het zo makkelijk ging! Normaal gesproken eindigt mijn ongesteldheid altijd op zondag/maandag, maar ik was er nu ergens op zaterdag alweer vanaf. Dus eigenlijk gaat het allemaal veel en veel positiever nog dan ik al had gedacht!
Enige kleine nadeel is dat de huisarts aanraadde om de komende tijd toch even een condoom te gebruiken tijdens sex, omdat ik midden in mijn stopweek zat toen hij geplaatst werd.
ik vond het eigenlijk een vaag verhaal, heb het idee dat het dubbel op gaat zijn om ook nog condooms te gebruiken erbij, maar ja, kwaad kan het niet, dus toch maar braaf rubbertjes gehaald vanmiddag
Ik voel de touwtjes trouwens wel ontzettend makkelijk zitten. Waarschijnlijk heeft het ermee te maken dat ik nog een korte baarmoederhals heb, omdat er nooit een hele baby doorheen is gegaan tot nu toe (...), maar ik hoop dat die touwtjes niet in de weg gaan zitten straks.. en anders is het weer een ritje naar de huisarts voor een kleine knipbeurt..
Dat zal wel meevallen hoor
De eerste dagen kon ik de touwtjes wel voelen zitten, maar na een paar dagen waren ze netjes om mijn baarmoedermond heen gekruld, zodat ze niet meer te voelen zijn

En mochten ze nou echt te lang zijn (als je erop stapt ofzo ), dan kan het heel gemakkelijk ingekort worden.

Fijn dat het zo goed gegaan is
  dinsdag 22 juni 2010 @ 12:20:38 #251
163491 DevilsWhore
Kekke tante
pi_83137990
Ik heb mijn touwtjes nooit gevoeld.
pi_83138087
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 12:20 schreef DevilsWhore het volgende:
Ik heb mijn touwtjes nooit gevoeld.
Ik ook. Durf het niet zo...
  dinsdag 22 juni 2010 @ 12:29:46 #253
163491 DevilsWhore
Kekke tante
pi_83138275
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 12:24 schreef Nothingwoman het volgende:

[..]

mja m;n vriend heeft wel z;n lul eraan opengehaald.
pi_83138383
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 12:29 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

mja m;n vriend heeft wel z;n lul eraan opengehaald.
Minder
Mijn vriend heeft tot m'n grote verbazing nog niets ervan gemerkt, ik dacht dat er wel minstens één 'auw-moment' zou komen
  dinsdag 22 juni 2010 @ 12:34:06 #255
163491 DevilsWhore
Kekke tante
pi_83138418
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 12:33 schreef Nothingwoman het volgende:

[..]

Minder
Mijn vriend heeft tot m'n grote verbazing nog niets ervan gemerkt, ik dacht dat er wel minstens één 'auw-moment' zou komen
Mja nogal. Bloeden als een gek.
Wees dus maar blij dat je vriend er nog niks van gemerkt heeft
pi_83138453
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 12:34 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Ja dat is pijnlijk I guess..
Hopelijk blijft dat zo idd
  dinsdag 22 juni 2010 @ 22:54:21 #257
14746 k_i_m
pi_83169988
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 12:24 schreef Nothingwoman het volgende:

[..]

Dat heb ik ook heel lang gehad. Uiteindelijk bleek het reuze mee te vallen. Het is net een plastic touwtje, geen vlijmscherp spies-apparaat ofzo .
In my life
Why do I smile
pi_83170117
Ik durf ze wel te voelen hoor Checken of ze er nog zitten.
Pff ik had toch stiekum wel gehoopt dat ik nou minder ongesteld zou zijn (spiraal zit er sinds september in). Ik ben nu al weer bijna een week ongesteld
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 22:57:01 #259
92409 Twinky
Little star.
pi_83170153
mr. Twinky had er heel erg veel last van. Uiteindelijk heeft de huisarts ze tot in mijn bmm afgeknipt, probleem opgelost! Al kan ik nou niet meer voelen of hij er nog zit :p heel soms zakt het en prikt het een beetje, dan is hij meestal de eerste die het 'voelt'.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 22:57:42 #260
naughty by nature
pi_83170199
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 12:34 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

oh my, als hij dat van tevoren had gelezen.. dan had ie denk ik liever gehad dat ik braaf de pil bleef nemen
  dinsdag 22 juni 2010 @ 23:10:50 #261
14746 k_i_m
pi_83170999
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 22:56 schreef Vicky het volgende:
Ik durf ze wel te voelen hoor Checken of ze er nog zitten.
Pff ik had toch stiekum wel gehoopt dat ik nou minder ongesteld zou zijn (spiraal zit er sinds september in). Ik ben nu al weer bijna een week ongesteld
Ik krijg nu pijn in mijn buik en dikke onderhuidse pukkels in mijn nek die littekens achterlaten .
In my life
Why do I smile
pi_83179018
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 22:57 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:

[..]

oh my, als hij dat van tevoren had gelezen.. dan had ie denk ik liever gehad dat ik braaf de pil bleef nemen
Daarom is het handig als je zelf dus eerst checkt hoe de touwtjes zitten
  woensdag 23 juni 2010 @ 19:24:22 #263
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_83206115
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 23:10 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Ik krijg nu pijn in mijn buik en dikke onderhuidse pukkels in mijn nek die littekens achterlaten .
Dat lijkt me niet de bedoeling. Klinkt als acné. Heb je al met je huisarts overlegd?
  woensdag 23 juni 2010 @ 21:56:24 #264
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_83216756
Ik heb hem in september laten plaatsen.. en na de eerste maand flink ongesteld te zijn, ben ik nooit meer ongesteld geweest.. ....

Tot nu! Afgelopen 3 dagen redelijke krampen (voor mij redelijk erg, anderen zullen het niet heel erg vinden hehe). Heeeel kleine beetje ongesteld maar.
Maar ik stond wel even vreemd te kijken toen ik die krampen kreeg, kon het niet echt plaatsen meer
  donderdag 24 juni 2010 @ 08:09:43 #265
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_83229632
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 21:56 schreef Cue_ het volgende:
Ik heb hem in september laten plaatsen.. en na de eerste maand flink ongesteld te zijn, ben ik nooit meer ongesteld geweest.. ....

Tot nu! Afgelopen 3 dagen redelijke krampen (voor mij redelijk erg, anderen zullen het niet heel erg vinden hehe). Heeeel kleine beetje ongesteld maar.
Maar ik stond wel even vreemd te kijken toen ik die krampen kreeg, kon het niet echt plaatsen meer
Dat had ik ook nadat ik ruim een jaar niet meer ongesteld was geweest
(zwangerschap + wat maandjes om weer op gang te komen..)
  vrijdag 25 juni 2010 @ 23:48:42 #266
250892 DE_krumpel
niet kreupel
pi_83311200
Hoe oud waren jullie toen je dat ding liet zetten?
ik zit erover na te denken om een mirena te laten zetten omdat ik niet tegen de pil kan, maar als ik zo lees dan is het zetten nogal pijnlijk?
pi_83311755
Ik was 18
pi_83313267
Hier nog steeds niemand die toch zwanger is geraakt ondanks mirena spiraal?
Ik weet dat het weinig voorkomt maar wil graag eens weten hoe jullie er dan mee om zijn gegaan
It takes years to built trust,
And a few seconds to destroy it...
pi_83318297
ik was 20 toen ik hem liet plaatsen
de touwtjes heb ik trouwens ook nooit gevoeld, in het begin heb ik het regelmatig geprobeerd maar ik denk dat ik niet diep genoeg durf te voelen

ook nog steeds niet ongesteld geweest trouwens
  zaterdag 26 juni 2010 @ 12:23:13 #270
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_83321484
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 00:40 schreef candygirl het volgende:
Hier nog steeds niemand die toch zwanger is geraakt ondanks mirena spiraal?
Ik weet dat het weinig voorkomt maar wil graag eens weten hoe jullie er dan mee om zijn gegaan
Vriendin van me heeft een kindje. Dóór de Mirena heen. Weet niet hoever ze was, toen het ontdekt werd. Maar ze is ervoor gegaan en nu zwanger van de tweede.
Ik ken ook gevallen dat men het vruchtje heeft laten weghalen..
  zaterdag 26 juni 2010 @ 12:57:12 #271
277627 Seven.
We are Borg.
pi_83322354
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 23:48 schreef DE_krumpel het volgende:
Hoe oud waren jullie toen je dat ding liet zetten?
ik zit erover na te denken om een mirena te laten zetten omdat ik niet tegen de pil kan, maar als ik zo lees dan is het zetten nogal pijnlijk?
22. En het hoeft totaal niet pijnlijk te zijn. Sommige vrouwen hebben nergens last van, andere vrouwen gaan bijna van hun stokje.
Resistance is futile.
  zaterdag 26 juni 2010 @ 16:06:11 #272
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_83327808
Ik was 23. Weinig tot geen pijn gehad.

Verschilt inderdaad per vrouw hoeveel last je er van zult hebben. Is dus weinig over te zeggen
  zaterdag 26 juni 2010 @ 20:00:46 #273
250892 DE_krumpel
niet kreupel
pi_83334610
want als ik dit topic zo even doorlees ,lees ik alleen horrorverhalen
  zaterdag 26 juni 2010 @ 20:06:53 #274
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_83334806
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 20:00 schreef DE_krumpel het volgende:
Nee hoor, ik ben echt ontzettend tevreden. Het zetten is geen pretje, maar 5 jaar lang zonder pil, bijwerkingen en menstruatie maken die 2 dagen pijn en kramp ruimschoots goed.
  zaterdag 26 juni 2010 @ 22:27:32 #275
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_83340260
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 20:00 schreef DE_krumpel het volgende:
Lieffie, op internet lees je altijd de horrorverhalen. Er zijn meer mensen die hun baggerervaringen kwijt willen, dus die ervaringen lees je. Maar ik sluit me bij TSE aan: ik ben tevreden Geen pil meer, geen menstruatiepijn meer en voor sommigen zelfs geen menstruaties meer.
Het enige wat ik nog steeds heb: PMS
  donderdag 1 juli 2010 @ 14:50:52 #276
171422 LadyBlack
paint it black
pi_83533404
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 20:06 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Nee hoor, ik ben echt ontzettend tevreden. Het zetten is geen pretje, maar 5 jaar lang zonder pil, bijwerkingen en menstruatie maken die 2 dagen pijn en kramp ruimschoots goed.
Helemaal mee eens

Ik heb mn mirena vanochtend laten verwijderen, na bijna 5 jaar. Na een tijdje 'wennen' is ie echt heel goed bevallen, en als ik over een aantal jaar hopelijk een paar kindjes heb, neem ik zeker weten weer een mirena
pi_83533468
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 14:50 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Helemaal mee eens

Ik heb mn mirena vanochtend laten verwijderen, na bijna 5 jaar. Na een tijdje 'wennen' is ie echt heel goed bevallen, en als ik over een aantal jaar hopelijk een paar kindjes heb, neem ik zeker weten weer een mirena
Hoe was dat verwijderen eigenlijk? Pijnlijk?
  donderdag 1 juli 2010 @ 15:00:06 #278
171422 LadyBlack
paint it black
pi_83533753
Nou, het deed even twee seconden zeer (ik had een scherpere pijn verwacht, maar het was een doffe pijn in je baarmoeder, als een hevige kramp) en daarna nergens last meer van gehad

Heb ook nog geen bloedverlies gezien, en ik heb gewoon gewerkt (thuiszorg) vanochtend, dus ik ben helemaal tevreden
pi_83556113
Ik heb 'm gisteren laten plaatsen. Ik slikte al jaren de pil, en was er een tijdje mee gestopt. Toen ik weer begon, toen merkte ik ineens hoeveel bijwerkingen ik er eigenlijk van had, dus toen dacht ik, laat ik eens wat anders proberen. Nouja, zo gezegd, zo gedaan.

Gisteren laten plaatsen dus...Bij de gynaecoloog. Geen pijnstillers oid, wel ongesteld. Het plaatsen zelf viel me eigenlijk best mee, het deed wel pijn, maar meer een soort ongemakkelijke pijn. Het was eigenlijk een fluitje van een cent...
Alleen, toen ik achteraf dus de kamer uit wandelde, toen besloot mijn lichaam denk ik dat ie er toch niet zo blij mee was...
Ik kreeg ineens ontzettende kramp, en toen brak ik uit in koud zweet en werd ik ineens enorm misselijk en duizelig. Ik ben maar naar de wc gehaast, alles eruit, toen heb ik daar een kwartier op de grond gezeten totdat ik dacht, tsjah, ik kan hier moeilijk blijven zitten, dus toen ben ik maar naar buiten gezwalkt en heb ik buiten ruim een half uur op een bankje zitten wachten totdat het wat gezakt was. Had ik even spijt dat ik op de fiets was, haha! Ik weet niet meer hoe ik thuis ben gekomen, maargoed, het was dus een heel avontuur
Achteraf kan ik er wel om lachen, maar op het moment zelf....

Maargoed, na een nachtje slapen heb ik er eigenlijk vrijwel geen last meer van, op wat (normale) krampen na.

Ik ben benieuwd hoe het verder gaat verlopen..:)
  zaterdag 3 juli 2010 @ 20:16:16 #280
171422 LadyBlack
paint it black
pi_83620259
Jeetje zeg, dan hebben ze ook niet echt goed op je gelet
Lijkt me toch opvallen als iemand ineens naar de wc rent en er een kwartier blijft!

Ik hoop voor je dat het zo blijft en je er geen last meer van hebt!
pi_83662643
Ik heb mijn Mirena in oktober laten zetten, werd toen in november enorm ongesteld (precies een maand later!) en daarna niet meer.. tot vorige week!
Was best gek, stond er raar van te kijken omdat ik het niet meer gewend was haha!
Het heeft 3 dagen heel licht gebloed en was toen weer over
  maandag 5 juli 2010 @ 12:34:00 #282
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_83676785
quote:
Op zondag 4 juli 2010 23:26 schreef Duizendpootje het volgende:
Ik heb mijn Mirena in oktober laten zetten, werd toen in november enorm ongesteld (precies een maand later!) en daarna niet meer.. tot vorige week!
Was best gek, stond er raar van te kijken omdat ik het niet meer gewend was haha!
Het heeft 3 dagen heel licht gebloed en was toen weer over
Mijn menstruaties waren elke maand keurig op tijd en gewone hoeveelheid. Nu ben ik steeds een beetje overtijd en is het heel licht. Ik ben nog steeds tevreden
pi_84168802
ik heb nu sinds vier weken de mirena en had na het plaatsen wat last van krampen, net een flinke druk in de onderbuik en rug lijkend op heftige menstruatiepijn. Uiteraard nog bloeden van de menstruatie zelf, maar net een graadje erger. Ik was de eerste keren met vrijen wat angstig en voorzichtig, maar het ging gewoon goed. Tot gisteren, bij een wat opgewonden uithaal van mijn man raakte hij mijn baarmoedermond goed en dat deed flink pijn. Ik denk dat ik de Mirena voelde. Vlak na het vrijen bloedde ik ook en nu dus nog steeds. Ik heb ook krampen, maar het is nu ook ongeveer mijn periode. Hebben meer dames last van pijn bij een flinke vrijpartij na het plaatsen en gaat dat over als je lichaam eraan gewend is? Ik baal dat het weekend en vakantie is want mijn huisarts is nu niet te bereiken...
Ik ben benieuwd hoe het de volgende keer gaat met vrijen, want anders zit er niks anders op dan naar de dokter toe te gaan.
pi_85048723
Mijn spiraal zit nu bijna een jaar en ineens heb ik last van kleine tussendoor bloedinkjes van 1 dag. Is dit herkenbar?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 9 augustus 2010 @ 14:50:38 #285
13151 crew  Rewimo
pi_85049711
Herken ik wel Vicky, zo heel af en toe heb ik ook een beetje prut. Na mijn operatie bijvoorbeeld, door de narcose misschien of zo. Maar het is echt niet meer dan wat prut en het is meestal na een dag alweer weg.
pi_85061449
Ja dat is normaal ;) Ik heb meer last van onregelmatigheden/puistjes in m'n gezicht, is dit ook normaal? Heb 't normaal eigenlijk nooit namelijk..
  maandag 9 augustus 2010 @ 19:27:12 #287
112545 Muck
pi_85061763
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 19:19 schreef Nothingwoman het volgende:
Ja dat is normaal ;) Ik heb meer last van onregelmatigheden/puistjes in m'n gezicht, is dit ook normaal? Heb 't normaal eigenlijk nooit namelijk..
Helaas is dat normaal ja
pi_85064143
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 19:27 schreef Muck het volgende:

[..]

Helaas is dat normaal ja
Ok, want m'n moeder beweert dat het door chocola/vettigheid komt terwijl ik vrijwel nooit chocola eet en áls ik het eet kreeg ik nooit puistjes daarvan ofzo :')
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:00:55 #289
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_85086337
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 20:21 schreef Nothingwoman het volgende:

[..]

Ok, want m'n moeder beweert dat het door chocola/vettigheid komt terwijl ik vrijwel nooit chocola eet en áls ik het eet kreeg ik nooit puistjes daarvan ofzo :')
Dan is jouw moeder van dezelfde generatie als de mijne... :P
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:18:03 #290
92409 Twinky
Little star.
pi_85086829
ik had nooit puistjes en sinds de mirena een hele hoop :P
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 14:57:50 #291
112545 Muck
pi_85095560
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 20:21 schreef Nothingwoman het volgende:

[..]

Moeders... :D

Ik had altijd al een moeilijke huid, maar sinds ik de Mirena heb, is het nog erger geworden helaas. Onderhuidse ontstekingen, glimmend bolletje, vettig haar....
Maar goed, ik leef heel onregelmatig en kan daardoor de pil niet op een vast tijdstip innemen en condooms vind ik ondingen. Naar Mirena hoef ik niet om te kijken, dus ik neem mijn grindtegelhoofd en -schouders maar voor lief :P
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:42:03 #292
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_85097369
quote:
Naar Mirena hoef ik niet om te kijken, dus ik neem mijn grindtegelhoofd en -schouders maar voor lief :P
O+
pi_85098917
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 14:57 schreef Muck het volgende:

[..]

Moeders... :D

Ik had altijd al een moeilijke huid, maar sinds ik de Mirena heb, is het nog erger geworden helaas. Onderhuidse ontstekingen, glimmend bolletje, vettig haar....
Maar goed, ik leef heel onregelmatig en kan daardoor de pil niet op een vast tijdstip innemen en condooms vind ik ondingen. Naar Mirena hoef ik niet om te kijken, dus ik neem mijn grindtegelhoofd en -schouders maar voor lief :P
Hehe, ok ik ben nu echt overtuigd :D

Ja die onderhuidse ontstekingen en glimmende bolletjes ken ik.. gelukkig is het helemaal niet erg maar eerst had ik het echt nooit dus vandaar :) Ja ik mag geen ander voorbehoedsmiddel nemen dan dit (trombose gekregen door de pil) dus dit is m'n enige optie :) Bevalt me erg prima, op een paar dingetjes na dan.
  † In Memoriam † donderdag 12 augustus 2010 @ 16:55:07 #294
240917 Mula
pi_85192979
Die van mij wordt morgen geplaatst. En ik ben zo bang. :'(

Best vreemd eigenlijk, aangezien ik het plaatsen de eerste keer niet fijn vond, maar ook niet afgrijselijk pijnlijk. Het deed wel pijn, maar slechts een paar seconden. Dus waarom ik nu zo bang ben? :?
pi_85201424
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 16:55 schreef Mula het volgende:
Die van mij wordt morgen geplaatst. En ik ben zo bang. :'(

Best vreemd eigenlijk, aangezien ik het plaatsen de eerste keer niet fijn vond, maar ook niet afgrijselijk pijnlijk. Het deed wel pijn, maar slechts een paar seconden. Dus waarom ik nu zo bang ben? :?
:* Komt wel goed joh! Succes!
pi_85205833
Succes idd, doe alsof je ergens anders bent.. gewoon constant ergens anders aan denken helpt echt!
  donderdag 12 augustus 2010 @ 21:54:05 #297
171422 LadyBlack
paint it black
pi_85205909
De puistjes gaan niet direct weg als je de mirena laat verwijderen :')
pi_85303766
Ik ben er klaar mee. Die van mij gaat eruit. Ik heb al weer een ruim een week om de dag bloed, heb ik nog nooit gehad..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_85304510
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 12:06 schreef Vicky het volgende:
Ik ben er klaar mee. Die van mij gaat eruit. Ik heb al weer een ruim een week om de dag bloed, heb ik nog nooit gehad..
hoe lang heb je hem nu?
pi_85304778
Bijna een jaar
♥ A ♥ & ♥ T ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')