leuk leuk, een babietje! Hopelijk gaat het niet te snelquote:Op donderdag 3 juni 2010 22:08 schreef LadyBlack het volgende:
Mijn mirena gaat er deze maand nog uit!
Ik blijk hem echt goed getimed te hebben; heb er 4,5 jaar plezier van gehad, en nu ben ik samen met mijn vriend erg toe aan een kindjedus tijd om hem te laten verwijderen
Lees her en der dat de menstruatie direct op gang kan komen, dus ik wacht maar wel tot na mn vakantie...![]()
Ben erg benieuwd naar het verwijderen zelf. Als ik de verhalen mag geloven valt het erg mee, dus daar hou ik dan maar aan vast!
Het kan wel, maar als ik jou was zou ik liever met de bus gaan.quote:Op woensdag 16 juni 2010 09:51 schreef elisuap het volgende:
Ik heb vanmiddag een afspraak om de Mirena te laten plaatsen, maar weet iemand hier of je na plaatsing meteen naar huis kan fietsen? Of kan ik beter met de bus?
Zit je jezelf al op te vreten van de zenuwen?quote:Op woensdag 16 juni 2010 10:49 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
zo, ben vanmorgen bij de huisarts geweest. ik heb uitgelegd waarom ik het wil (ik ben niet zo aardig 5 dagen in de maand ongeveer, en daarnaast is het makkelijker om geen pil te hoeven nemen, minder hormonen etc.) en toen gelijk een afspraak gemaakt voor vrijdagochtend..
dan ben ik hopelijk nog slaapdronken genoeg om het niet goed mee te krijgen, maar toch maar 2 pijnstillers van te voren nemen.
Ze zei trouwens dat het in feite allemaal meevalt en de pijn erna te vergelijken is met menstruatiekrampen.. ik hoop dat ze gelijk heeft, aangezien ik erna doortuf naar mijn werk..
Ach, heel even pijn, het was het waard vind ik. Ik heb ;m sinds februari, en na mijn ongesteldheid tijdens ;t zetten (wat wel wat langer duurde dan normaalquote:Op woensdag 16 juni 2010 11:34 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
haha valt nog enigszins mee.
van de ene kant denk ik 'als het maar niet zoveel pijn gaat doen als sommigen het hier beschrijven', maar ik weet ook dat als ik daar bang voor ga zijn, gaat het ook zeker pijn doen. dus dan maar proberen te relaxen en het te laten komen allemaal..
in eerste instantie stelde ze voor om te wachten tot de volgende keer als ik ongesteld was, maar daar heb ik voor gepast.. laat het maar zo gauw mogelijk gebeuren!
maar vrijdag ben je wel nog ongesteld dus? want dan schijnt het wel minder pijnlijk te zijnquote:Op woensdag 16 juni 2010 11:34 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
haha valt nog enigszins mee.
van de ene kant denk ik 'als het maar niet zoveel pijn gaat doen als sommigen het hier beschrijven', maar ik weet ook dat als ik daar bang voor ga zijn, gaat het ook zeker pijn doen. dus dan maar proberen te relaxen en het te laten komen allemaal..
in eerste instantie stelde ze voor om te wachten tot de volgende keer als ik ongesteld was, maar daar heb ik voor gepast.. laat het maar zo gauw mogelijk gebeuren!
Ik weet alleen dat het per persoon heel erg kan verschillen. Ik had bij mijn plaatsing al een kindje gebaard, dus ik kan er niet over meepraten... 't Schijnt dan namelijk een stuk minder pijnlijk te zijn.quote:Op woensdag 16 juni 2010 12:37 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
ja ben wel ongesteld als hij gezet wordt. Ze zei zelf dat het echt ontzettend meevalt en even een vervelend gevoel is. ookal is dat gewoon hetgene wat ze het beste tegen een patient kan zeggen is, stiekem hoop ik dan in mijn hoofd dat ik dikke mazzel heb met een huisarts die er gewoon heel goed in is![]()
en overmorgen weet ik of ik gelijk had..
ideaal dat je buiten het misselijke gevoel weinig last ervan hebt gehad! wel heel fijn om te lezen hoe het ongeveer in zijn werk is gegaan, om te weten wat ik morgen kan verwachten.quote:Op donderdag 17 juni 2010 14:09 schreef elisuap het volgende:
Mijne is gister om 14:15 geplaatst..Was niet echt zenuwachtig van te voren, dus zat er vrij relaxed.
Eerst gaan ze even je baarmoeder bekijken, wat natuurlijk ontzettend leuk is.
Dan gaat het zetten in 3 fasen. Die fasen doen even pijn, fase 1: 3 sec pijn, fase 2: 3 sec pijn. Fase 3: 5 hele pijnlijke seconden. Maar dan zit hij erin! En na die 5 pijnlijke seconden heb ik geen pijn meer gehad, zelfs nu nog steeds niet. Ik werd er wel een beetje flauw van, alle kracht leek uit me verdwenen te zijn, ik trok wit weg en begon hevig te transpireren. Maar de arts zei dat dat een normale reactie is, omdat er immers een 'vreemd iets' in je baarmoeder wordt geplaatst. Na een minuut of 5 ben ik uit de stoel gestapt, me aangekleed en kreeg ik thee met suiker van de assistente. Ik voelde me nog steeds slap, een beetje ziekig, maar geen pijn mn baarmoeder.
En toen ik om 15:30 thuis was, ben ik meteen in bed gaan liggen en toen ik om 18:00u wakker werd, was dat hele zieke/misselijke gevoel helemaal weg!
Dus ik ben wel trots op mezelf dat ik het gedaan heb, en erg blij. Het doet nou eenmaal pijn, bij de één wat langer of meer dan bij de ander, maar de komende vijf jaar ben ik wel verlost van menstruatiepijntjes en omkijken naar de pil!
Nu denk ik: hmm ik weet niet of ik het een tweede keer zou doen, omdat de pijn nog een beetje vers in het geheugen zit, maar over een paar dagen/weken denk ik dat ik denk: wat een goede zet!
Succes morgen, en gewoon lekker relaxed zitten, waan je op een tropisch eiland, want hoe ontspannener je daar zit, des te minder pijn het doet!
ja ik was blij dat het zo makkelijk ging! Normaal gesproken eindigt mijn ongesteldheid altijd op zondag/maandag, maar ik was er nu ergens op zaterdag alweer vanaf. Dus eigenlijk gaat het allemaal veel en veel positiever nog dan ik al had gedacht!quote:Op zondag 20 juni 2010 16:56 schreef GirlZy het volgende:
LIttle miss, dat heb je super doorstaan! Ik was een pak zenuwachtiger!
Bij mij lijkt het bloeden voorbij te zijn, al de derde dag op rij niets meer!! Joehoe ( en ik die dacht met zo'n enorme vloeïng dat het zeker zo nog maanden ging aanhouden.)
Dat zal wel meevallen hoorquote:Op maandag 21 juni 2010 23:47 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
[..]
ja ik was blij dat het zo makkelijk ging! Normaal gesproken eindigt mijn ongesteldheid altijd op zondag/maandag, maar ik was er nu ergens op zaterdag alweer vanaf. Dus eigenlijk gaat het allemaal veel en veel positiever nog dan ik al had gedacht!
Enige kleine nadeel is dat de huisarts aanraadde om de komende tijd toch even een condoom te gebruiken tijdens sex, omdat ik midden in mijn stopweek zat toen hij geplaatst werd.
ik vond het eigenlijk een vaag verhaal, heb het idee dat het dubbel op gaat zijn om ook nog condooms te gebruiken erbij, maar ja, kwaad kan het niet, dus toch maar braaf rubbertjes gehaald vanmiddag![]()
Ik voel de touwtjes trouwens wel ontzettend makkelijk zitten. Waarschijnlijk heeft het ermee te maken dat ik nog een korte baarmoederhals heb, omdat er nooit een hele baby doorheen is gegaan tot nu toe (...), maar ik hoop dat die touwtjes niet in de weg gaan zitten straks.. en anders is het weer een ritje naar de huisarts voor een kleine knipbeurt..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |