Wat ging vooraf:
Mijn vriend en ik wilden graag een kat, op de site van het asiel gekeken en daar stonden twee poezen die ons volgens de beschrijving wel aanspraken. Mijn vriend had vorige week vrijdag een dag vrij genomen om te gaan kijken. Bij het asiel bleek het te klikken en we wilden ze allebei wel adopteren. We konden ze helaas niet meteen meenemen omdat we op dat moment een logeerpoes hadden. volgens de medewerkster van het asiel konden ze ook geen dieren reserveren en was het meteen meenemen of pech.
Helaas werd het pech, want de poezen waren de volgende dag gereserveerd, het kon blijkbaar dus toch.
Zaterdag kwamen we een advertentie tegen van mensen die een kater hadden. Ze hadden een dochtertje wat de hele dag achter het beestje aan rende. Hij vond dat niet zo leuk en liet dat merken door te blazen.
Ik heb contact opgenomen en we zin zondag gaan kijken. Jip had zich van de stress helemaal kaal gelikt aan de achterkant. Ook zagen we hoe hij op het kindje reageerde, bang maar totaal niet agressief. Hij had ook nog nooit naar haar uitgehaald.
Gisteren zijn we hem op gaan halen, het baasje van Jip had er moeite mee en had hem graag bij hen gehouden. Maar ze vonden dat ze dit Jip niet meer aan konden doen.
Toen we thuis kwamen hebben we de bibberende Jip uit z'n reismandje gelaten. Ik heb wat tegen hem gepraat en hij kwam al bibberend kopjes aan me geven.
Jip heeft z'n nieuwe thuis gevonden.
De heer in kwestie:
![]()
![]()