Ach sommigen hier hebben een blinde haat tegen alles wat de VVD is, dat ze niet meer logisch kunnen redenerenquote:Op woensdag 17 februari 2010 11:52 schreef VanLotje het volgende:
Dan ben ik het voor een keertje met de VVD eens. Waarom zouden mensen allemaal rekening moeten houden met een bepaald geloof van anderen?
Ze hoeven toch niet zelf naar een winkel te gaan als ze dat niet willen?
Het is juist vervelend voor mensen die werken dat er zo weinig tijd is om boodschappen te halen nadat ze vrij zijn. Op doordeweekse dagen gaan de winkels ook al meestal om 6 uur dicht.
Lekker logisch allemaal weer
Ik geloof niet dat alleen de VVD voorstander is van zondagsopening, PvdA is volgens mij ook voor in de grote steden.quote:Op woensdag 17 februari 2010 11:53 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Ach sommigen hier hebben een blinde haat tegen alles wat de VVD is, dat ze niet meer logisch kunnen redeneren
ik ben helemaal geen vvd fan, echt het tegenovergestelde. maar ze hebben hier gelijk.quote:Op woensdag 17 februari 2010 11:37 schreef Klopkoek het volgende:
Helemaal mee eens. Eerst gaan ze vrouwen de arbeidsmarkt op schoppen zodat de lonen kunnen dalen en nu met dat argument willen ze de winkels 24 uur per dag open houden. Kutpartij. En dat alleen maar voor de happy few die zo nodig op elk tijdstip wil winkelen zonder in de file te staan of tussen de drukte te lopen.
Ik weet dat de D66 in Groningen ook grote voorstander is. Zeer positief.quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat alleen de VVD voorstander is van zondagsopening, PvdA is volgens mij ook voor in de grote steden.
Een kwalijke ontwikkeling.quote:Op woensdag 17 februari 2010 11:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Grosso modo, mischien als je daarmee een kleine meerderheid bedoeld, maar een groot percentage van de werknemers in Nederland werkt al met flexibele werktijden, het is dus een logisch gevolg dat ook de middenstand met die verandering meegaat.
PvdA zijn een stelletje verraders. PvdA is allang van hun geloof afgevallen. Inclusief een Marcouch die doodleuk zegt dat kinderen maar moeten meehelpen met het rondkomen van het huishouden.quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat alleen de VVD voorstander is van zondagsopening, PvdA is volgens mij ook voor in de grote steden.
Jou negeer ik gewoon want nu ik weer terug ben duik je opeens weer op in dit soort topics. Met het doel om alweer een ban aan te smeren. Ik heb dat wel doorquote:
Nu alle vrouwen de arbeidsmarkt omgetrapt zijn, halen ze de MOElanders binnen. Kunnen de lonen van jan de arbeid nog verder dalen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 11:37 schreef Klopkoek het volgende:
Helemaal mee eens. Eerst gaan ze vrouwen de arbeidsmarkt op schoppen zodat de lonen kunnen dalen en nu met dat argument willen ze de winkels 24 uur per dag open houden. Kutpartij. En dat alleen maar voor de happy few die zo nodig op elk tijdstip wil winkelen zonder in de file te staan of tussen de drukte te lopen.
Wat je wilt klopkoekquote:Op woensdag 17 februari 2010 12:25 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Jou negeer ik gewoon want nu ik weer terug ben duik je opeens weer op in dit soort topics. Met het doel om alweer een ban aan te smeren. Ik heb dat wel door
We willen niet dat personeel op zondag GEDWONGEN wordt om te werken.quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:36 schreef Boze_Appel het volgende:
Klopkoek & EchtGaaf, ik snap jullie punt niet zo. Als je niet op zondag wil winkelen, dan ga je toch gewoon niet winkelen?
Waarom moet anderen opgelegd worden wat jullie niet willen doen?
De wetten van de Klopkoeklogica:quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:36 schreef Boze_Appel het volgende:
Klopkoek & EchtGaaf, ik snap jullie punt niet zo. Als je niet op zondag wil winkelen, dan ga je toch gewoon niet winkelen?
Waarom moet anderen opgelegd worden wat jullie niet willen doen?
Als zondag een standaard werkdag wordt in de detailhandel dan is het ook einde voor de bonusbetalingen voor het personeel wat op zondag werkt.quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:38 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
We willen niet dat personeel op zondag GEDWONGEN wordt om te werken.
Inderdaad. Helaas is in veel CAO's de zaterdag en de zondag al een gewone dag geworden.quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:38 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
We willen niet dat personeel op zondag GEDWONGEN wordt om te werken.
Onzin, een 9-5 keurslijf is niet voor iedereen gezond namelijk, bovendien, in de toekomst staat er nog veel meer te wachten want het Nieuwe Werken gaat echt wel meer aanhang winnen.quote:
De VVD zou er voor de vrijheid zijn.....maar niks is minder waar. Je verwoord het precies goed, met het voorbeeldje wat SGP voor ogen heeft.quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:43 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Inderdaad. Helaas is in veel CAO's de zaterdag en de zondag al een gewone dag geworden.
Zelfs als je ze op pak em beet een dinsdag vrij geeft dan wringt er iets. Want de mens zit nu eenmaal zo in elkaar dat voor ontspanning andere mensen nodig zijn. Er is niks aan om op een dinsdag in je eentje naar de Efteling te gaan, om maar iets geks te noemen.
Wat EG en ik vragen is dat in ieder geval op één, misschien twee, dagen van de week de marktkrachten buitenspel worden gezet.quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als zondag een standaard werkdag wordt in de detailhandel dan is het ook einde voor de bonusbetalingen voor het personeel wat op zondag werkt.
Maar aan het eind van de rit maakt het vrij weinig uit; iedereen heeft bedrag X te besteden, en als ze dat in 6 dagen kunnen besteden doen ze dat in 6 dagen, als ze daar een dag extra voor hebben dan doen ze het in 7 dagen, de winkelier haalt dus net zoveel omzet maar heeft meer personeelskosten.
Natuurlijk geldt bovenstaand scenario alleen voor bedrijven die idd 7 dagen open kunnen zijn, de kleine zelfstandige die niet nog een dag open kan zijn verliest alleen maar.
Nou, je bent bij iedere attractie wel lekker snel aan de beurt, alleen een beetje jammer dat je geen toestemming krijgt om je kind een dag van school te houden omdat jij toevallig op maandag en dinsdag vrij bent ipv zaterdag en zondag.quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:43 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Inderdaad. Helaas is in veel CAO's de zaterdag en de zondag al een gewone dag geworden.
Zelfs als je ze op pak em beet een dinsdag vrij geeft dan wringt er iets. Want de mens zit nu eenmaal zo in elkaar dat voor ontspanning andere mensen nodig zijn. Er is niks aan om op een dinsdag in je eentje naar de Efteling te gaan, om maar iets geks te noemen.
Klopkoek kan het niet beter verwoorden. Het is echt veel rustiger als er een vast punt in de week is dat we niet blootgesteld aan het monster van de markt...quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als zondag een standaard werkdag wordt in de detailhandel dan is het ook einde voor de bonusbetalingen voor het personeel wat op zondag werkt.
Maar aan het eind van de rit maakt het vrij weinig uit; iedereen heeft bedrag X te besteden, en als ze dat in 6 dagen kunnen besteden doen ze dat in 6 dagen, als ze daar een dag extra voor hebben dan doen ze het in 7 dagen, de winkelier haalt dus net zoveel omzet maar heeft meer personeelskosten.
Natuurlijk geldt bovenstaand scenario alleen voor bedrijven die idd 7 dagen open kunnen zijn, de kleine zelfstandige die niet nog een dag open kan zijn verliest alleen maar.
"Het Nieuwe Werken"... wat een term ook weer. Leuk eufemisme voor 0-uren contracten, geen enkel vrijheid als werknemer en een soepel ontslagrecht vanuit werkgeverskant. Want hé, in de ideale liberale maatschappij werkt dat soepel ontslagrecht natuurlijk maar één kant op, van werkgever naar werknemer. Zoals het vroeger ook was. Hiephoi.quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Onzin, een 9-5 keurslijf is niet voor iedereen gezond namelijk, bovendien, in de toekomst staat er nog veel meer te wachten want het Nieuwe Werken gaat echt wel meer aanhang winnen.
Het hele maatschappelijk leven is ingericht op het weekend. Van de Kerk tot de voetbalverenigingen. In het weekend zijn deze maatschappelijke activiteiten geconcentreerd. Ik zie niet in hoe je dat kunt veranderen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:50 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Klopkoek kan het niet beter verwoorden. Het is echt veel rustiger als er een vast punt in de week is dat we niet blootgesteld aan het monster van de markt...
Ik zie niks in de 24-uurs economie. Het maakt iedereen uiteindelijk veel vermoeiender.... En nog erger: slaaf van de economie. Want dat is wat de VVD zo graag ziet: aanbidding van de economie/mammon
quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:57 schreef Libereco het volgende:
Daarom lokale referenda!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |