Volgens mij ben jij in het geheel niet bekend met wat het Nieuwe Werken inhoud, beste jongen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:50 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
"Het Nieuwe Werken"... wat een term ook weer. Leuk eufemisme voor 0-uren contracten, geen enkel vrijheid als werknemer en een soepel ontslagrecht vanuit werkgeverskant. Want hé, in de ideale liberale maatschappij werkt dat soepel ontslagrecht natuurlijk maar één kant op, van werkgever naar werknemer. Zoals het vroeger ook was. Hiephoi.
quote:Op woensdag 17 februari 2010 11:21 schreef EchtGaaf het volgende:
Het zou mij wat waard zijn als de VVD vandaag nog definitief verdwijnt.
Wat een verschrikkelijke partij is dat toch.
Wat binnen afzienbare tijd zal zijn "Overal en op ieder tijdstip je werk MOETEN doen"quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij in het geheel niet bekend met wat het Nieuwe Werken inhoud, beste jongen.
Het Nieuwe Werken slaat op de omschakeling van verplicht in een kantoortuin zitten naar de mogelijkheid om overal en op ieder tijdstip je werk te kunnen doen zonder aan de kantoortuin ketting te liggen van 9-5 met 2 uur filerijden per dag.
Technologie maakt veel mogelijk, nee, niet voor iedereen maar wel voor een deel van de beroepsbevolking en het heeft hoegenaamd niets te maken met 0 uren contracten en soepel ontslagrecht.
Omdat men anders niet van zijn zondagsrust kan genieten, snap dat dan!quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:17 schreef Boris_Karloff het volgende:
Waarom laten we winkeliers niet gewoon zelf bepalen wanneer ze open willen gaan?
Haal die zondag, die lading van christelijk er nu maar gewoon af, dat lijkt mij meer gepast, omdat velen die dag als een groot goed beschouwen, zonder direct christelijk te zijn.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:18 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Omdat men anders niet van zijn zondagsrust kan genieten, snap dat dan!
Ik zie die dag ook als een groot goed, maar wat interesseert mij het nou dat de winkels op die dag open zijn? In Groningen zijn de winkels 6 a 7 dagen per jaar geopend op zondag, en het irriteert mij totaal niet. Sterker nog, ik vind het ideaal. En als ik een keer rust wil, dan blijf ik wel binnenquote:Op woensdag 17 februari 2010 13:20 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Haal die zondag, die lading van christelijk er nu maar gewoon af, dat lijkt mij meer gepast, omdat velen die dag als een groot goed beschouwen, zonder direct christelijk te zijn.
Ongefundeerde doemdenkerij.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:17 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Wat binnen afzienbare tijd zal zijn "Overal en op ieder tijdstip je werk MOETEN doen"
Dat houtenhuisje van de zondagsrust moet maar eens tegen de vlakte. Het is primair een zaak van de winkelier of hij zijn winkel wil openen op zondag. Als hij denkt dat het uit kan dan moet hij het vooral niet laten. Dat staat verder geheel los van christelijke waarden of problemen bij het vinden van personeel voor op de zondag.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:18 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Omdat men anders niet van zijn zondagsrust kan genieten, snap dat dan!
Exact. Er is genoeg personeel dat op zondag wil werken. Ik heb het ook vaak genoeg gedaan.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:27 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dat houtenhuisje van de zondagsrust moet maar eens tegen de vlakte. Het is primair een zaak van de winkelier of hij zijn winkel wil openen op zondag. Als hij denkt dat het uit kan dan moet hij het vooral niet laten. Dat staat verder geheel los van christelijke waarden of problemen bij het vinden van personeel voor op de zondag.
Uh, omdat je ineens 120 uur moet gaan werken ipv 38? Sorry hoor, maar dit is complete flauwekul, het gaat helemaal niet om meer uren maken maar optimaal gebruik maken van je tijd en het feit dat niet iedereen optimaal presteert tussen 9-5. Dat besef begint langzaam te komen nu en degenen die er het meest tegen zijn dat zijn de managers want die zijn bang overbodig te worden.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:17 schreef Teun_ZHV het volgende:
Wat binnen afzienbare tijd zal zijn "Overal en op ieder tijdstip je werk MOETEN doen"
Je kunt 100 voorbeelden noemen waarom het zo positief is, die 24-uurs economie, ik kan er 101 voorbeelden tegenover zetten waarom het negatief zal uitpakken. Daarvoor hoef je alleen maar terug te kijken naar de geschiedenis. Maatregelen die keer op keer als zaligmakend worden aangesmeerd, daar wordt mee aan de haal gegaan, ten faveure van rendement en ten koste van Jan met de Pet.
Het Nieuwe Werken gaat niet om langer werken of meer uren maken want dat is totaal zinloos, mensen presteren optimaal binnen bandbreedtes en 12 uur werken is in het geheel niet productiever als 8 uur, fouten nemen toe en productiviteit neemt af. Het gaat er ook niet om verplicht op zaterdag te werken maar om het scheppen van de mogelijkheid om op zaterdag te werken en op maandag thuis te blijven. Tijden zijn veranderd, de wereld is veranderd en dat proces is in nog steeds in volle gang.quote:Er is dan ook niet voor niets lang gevochten voor een vrije zaterdag en een 36- of 40-urige werkweek. Dat was niet omdat altijd en overal werken nu zo goed en fijn was. Wil de meerderheid het anders? Prima, gewoon doen, de kinderen en kleinkinderen zullen jullie eeuwig dankbaar zijn, not![]()
Oh, en het is niet beperkend om een steeds groter deel van je dag in de file te staan? Nee, dat komt ten goede aan je gezin en je kinderen, yeah right. Ik ken zat mensen die nu al per dag tussen de 2-4 uur onderweg zijn naar de kantoortuin voor werk dat ze ook vanaf huis hadden kunnen doen.quote:Het is het individueel verlangen van vrijheid om te doen en laten wat men wil dat beperkend zal uitpakken voor grote groepen mensen en uiteindelijk jezelf als een boemerang zal raken.
Het zal er wel op neer komen dat vooral anderen harder moeten gaan werken. Jijzelf natuurlijk niet als conservatief pur sang.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:27 schreef waht het volgende:
[..]
Ongefundeerde doemdenkerij.
Nederlanders werken sowieso al kort en zullen dat ook blijven doen. Als we altijd en overal móeten werken dan gebeurt dat sowieso, met de huidige of andere regels.
Dat gaat sowieso gebeuren aangezien wij lui en decadent zijn geworden door welvaart en een paar miljard Aziaten met alle liefde onze plek innemen. Maar zoals ik al zei: wij houden liever krampachtig vast aan niet-werkende ideeën dan dat we aanpassen. Dat wordt hopen dat we met geweld onze welvaart af kunnen dwingen aangezien we onze concurrentiepositie verwaarlozen. Of handelsbarrières opzetten enzo!!Zo lang wij maar niks hoeven doen!
Het is wel een argument, de wereld is klein geworden en we doen zaken over de hele wereld en in een steeds hoger tempo dankzij de technologie die we nu hebben. Dat brengt ook met zich mee dat er mogelijkheden zijn om uit het 9-5 keurslijf te ontsnappen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:36 schreef Klopkoek het volgende:
Altijd maar weer 'de wereld is veranderd' argument.... wat geen argument is.
Klopkoek, dringt het nu echt niet bij je door dat dagelijks honderdduizenden werknemers gewoon 2-4 uur van hun dag kwijtraken aan filerijden en dat die tijd gewoon keihard verloren is voor hun als persoon? Is dat nou ZO moeilijk te begrijpen?quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:38 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het zal er wel op neer komen dat vooral anderen harder moeten gaan werken. Jijzelf natuurlijk niet als conservatief pur sang.
Spreek voor jezelf, maar niet namens mij s.v.p. Ik werk vanaf mijn tiende, iedere vrije middag, iedere vakantie, iedere zaterdag en vanaf mijn zestiende full-time tot aan mijn zevenenzestigste levensjaar (als ik zo oud wordt). Ik weet niet hoe oud jij bent, wat je bijgedragen hebt, maar ik ben niet decadent en lui, wel bijna vijftig.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:27 schreef waht het volgende:
[..]
Ongefundeerde doemdenkerij.
Nederlanders werken sowieso al kort en zullen dat ook blijven doen. Als we altijd en overal móeten werken dan gebeurt dat sowieso, met de huidige of andere regels.
Dat gaat sowieso gebeuren aangezien wij lui en decadent zijn geworden door welvaart en een paar miljard Aziaten met alle liefde onze plek innemen. Maar zoals ik al zei: wij houden liever krampachtig vast aan niet-werkende ideeën dan dat we aanpassen. Dat wordt hopen dat we met geweld onze welvaart af kunnen dwingen aangezien we onze concurrentiepositie verwaarlozen. Of handelsbarrières opzetten enzo!!Zo lang wij maar niks hoeven doen!
Je doet je expres dommer voor dan je bent. Want je weet dondersgoed dat de Aziaten dankzij autoritaire geldbeluste westerlingen zo groot zijn geworden. Je weet ook dondersgoed dat daar weinig vrijheid heerst. En inderdaad, op een gegeven moment gaat men dat normaal vinden, net zoals vele Oost-Duitsers nog steeds de DDR normaal vinden. Wat ben je toch ook een mannetje met smerige ideetjes. Je grijpt alles aan om met eufemistische termen verslechteringen door te voeren.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:39 schreef waht het volgende:
Het is de essentie van het leven. Aanpassen of wegwezen.
Welnee, ik ben niet anders dan de meeste mensen dus ook ik zal het moeten stellen met meer werk, minder pensioen, etc.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:38 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het zal er wel op neer komen dat vooral anderen harder moeten gaan werken. Jijzelf natuurlijk niet als conservatief pur sang.
Waarom is dat geen argument? Vroeger hadden we ook lantaarnaanstekers en kolenboeren, beroepen die met het veranderen van de techniek overbodig zijn en dus niet meer bestaan. Zo is het ook met de winkeltijdenwet. Totaal absurd dat de regering denkt te moeten regelen wanneer een winkelier zijn winkel opent. Die winkelier weet toch het beste welke uren het voordeligst voor hem zijn.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:36 schreef Klopkoek het volgende:
Altijd maar weer 'de wereld is veranderd' argument.... wat geen argument is.
Het is asociaal om mensen de arbeidsmarkt op te jagen en vervolgens geen wegen te bouwen. Vijftien procent van Nederland is maar bebouwd, inclusief wegen en industrieterreinen. Het is asociaal om de levende mens te betichten van milieuvervuiling en vervolgens wel Fokpremies te geven. Sociaal zou zijn om vanaf ieder tweede kind geen fokpremie te verstrekken maar om het kind te belasten. Het is dom om het ene te doen, vervolgens af te wachten totdat de wal het schip raakt, en dan achteraf te kiezen voor correctie op correctie op correctie waardoor het niet beter wordt, maar slechter.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Klopkoek, dringt het nu echt niet bij je door dat dagelijks honderdduizenden werknemers gewoon 2-4 uur van hun dag kwijtraken aan filerijden en dat die tijd gewoon keihard verloren is voor hun als persoon? Is dat nou ZO moeilijk te begrijpen?
En jij durft jezelf sociaal te noemen?
Zijn ze bij jullie op dit punt verstandiger dan wij hier.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:29 schreef sararaats het volgende:
hmm, hier hebben we geen koopzondagen zoals bij jullie.
het is dan ook een rustdag in België behalve aan de Belgische Kust
En minder democratie, en minder vrijheid...quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:43 schreef waht het volgende:
[..]
Welnee, ik ben niet anders dan de meeste mensen dus ook ik zal het moeten stellen met meer werk, minder pensioen, etc.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |