quote:
Op zondag 14 maart 2010 21:46 schreef heartz het volgende: Ik vroeg me al af of iemand meer wist over de moord van Kennedy en Monroe ergens in deze reeks. Weet jij hier meer over?
Ik heb de film JFK gekeken, een film uit 1991. Dat is een aanrader als je wat meer wil weten.
Vanaf het moment dat Kennedy aankomt in Dallas tot dat hij wordt vermoord; allemaal te zien in de film.
Dan is er nog iets dat niet te zien is in de film, maar wel heeft plaatsgevonden.
De avond voor de moord kwam Lyndon Baines Johnson, opvolger van John F. Kennedy, samen met wat agenten van de FBI en wat andere invloedrijke personen uit Dallas bijeen om een plan te smeden.
Hij zei tegen zijn meesteres: "Those SOB's Will Never Embarrass Me Again".
Na de moord werd Johnson aangewezen als de directe de opvolger van Kennedy. Hij moest echter zijn eed afleggen in een vliegtuig; hieronder zie je een momentopname. Op de voorgrond en in duidelijke rouw te zien: Jackie Kennedy. Let op hoe Albert Thomas (links) knipoogt naar Johnson, die snel omdraait en heel even glimlacht. Met andere woorden: het is gelukt, mister President, we hebben zojuist die S.O.B. vermoord.
![]()
En over Monroe, daar heb ik inderdaad ook wat over gehoord. Aan het begin van de film zie je trouwens een prostituee die wist wat ze met Kennedy van plan waren. Ze lag toen in het ziekenhuis en vertelde dat ze Kennedy gingen vermoorden. Echter niemand geloofde haar.
Dat kun je hier in de intro van de film zien; vanaf 4:05 begint het pas echt, daarvoor wordt wat over Kennedy in het algemeen verteld.
Als je meer wilt weten, zeg 't maar