Ja, niet echt het soort dingen die ik zou dragen voor werk in ieder geval, prive waarschijnlijk ook niet. Maar op zich zal het best kunnen.quote:
Nee, dat is waar. Zomerjas gebruik ik echter toch nauwelijks voor het werk. Als het mooi weer is, draag ik geen jas. Winterjas is een stuk zakelijkerquote:Op woensdag 7 april 2010 21:57 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ja, niet echt het soort dingen die ik zou dragen voor werk in ieder geval, prive waarschijnlijk ook niet. Maar op zich zal het best kunnen.
Als je het met dit weer te koud vindt om alleen een jasje te dragen sla je een sjaal om oid.quote:Op donderdag 8 april 2010 10:01 schreef Shizzle_Nizzle het volgende:
Jammergenoeg is het in NL niet zo dat het of mooi weer is, of slecht weer. Als het bijv. een graadje of 15 is en het is bewolkt; dan is het te warm voor een overjas met sjaal en te koud voor alleen je pak.
Als je dan met de auto gaat kan je wel alleen je pak aandoen lijkt mij, maar met de fiets of het OV
Sowieso met je pak (+laptoptas) op de fietsquote:Op donderdag 8 april 2010 10:01 schreef Shizzle_Nizzle het volgende:
Jammergenoeg is het in NL niet zo dat het of mooi weer is, of slecht weer. Als het bijv. een graadje of 15 is en het is bewolkt; dan is het te warm voor een overjas met sjaal en te koud voor alleen je pak.
Als je dan met de auto gaat kan je wel alleen je pak aandoen lijkt mij, maar met de fiets of het OV
wat is daar in godsnaam mis mee?quote:Op donderdag 8 april 2010 11:00 schreef Blik het volgende:
[..]
Sowieso met je pak (+laptoptas) op de fietsNever nooit niet
Voor mij persoonlijk hè. Allereerst vind ik het rete-irritant om met een pak op de fiets te zitten, en om dan vervolgens ook nog eens die zware laptop-tas mee te zeulen is voor mij helemaal een no-noquote:Op donderdag 8 april 2010 13:38 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
wat is daar in godsnaam mis mee?
agreequote:Op dinsdag 13 april 2010 19:32 schreef Seam het volgende:
Zo'n tanned schoenen zijn juist ideaal voor een casual outfit in de zomer. Met een donkere jeans een shirt met een egale kleur en je bent klaar.
Daar kom je in de meeste bedrijven wel mee weg. Als het den donkerblauwe spijkerbroek is zou ik bruine schoenen nemen. Voor buiten een jasje.quote:Op woensdag 14 april 2010 18:57 schreef Shizzle_Nizzle het volgende:
Je moet netjes aangekleed naar werk, maar geen pak! Wat doe je aan?
Zit zelf te denken aan een hemd (kleur?), donkere spijkerbroek en oxfords (kleur?)
Hangt er toch een beetje vanaf wat de situatie is. Soms draag ik mijn overjas ook met een tshirtje eronder + spijkerbroek + nette (cognac) schoenen. Maar dit is niet naar werk natuurlijk, maar naar colleges of supahmarkt.quote:Op woensdag 7 april 2010 09:53 schreef Shizzle_Nizzle het volgende:
Kan je ook die overjas zonder sjaal dragen, want het ziet er dan echt uit alsof je iets bent vergeten
Zat laatst met precies hetzelfde probleem, heb het opgelost zoals jou: wit hemd met een nette broek en nette schoenen. (cognac/bruin om het toch wat speels te houden) protserig klokje om de pols en gaan. (zat daar met nog 8 andere sollicitanten en was veruit het beste gekleed, wannneer leren mensen het nou is) Vaak als mensen zien dat je een overhemd aanhebt is het al snel goed, heb je geen voorbeeld? M.a.w is het je eerste keer dat je naar dat bedrijf gaat of werk je eral? Anders zou je natuurlijk naar je leidinggevende kunnen kijken, of mensen die daar werken.quote:Op woensdag 14 april 2010 18:57 schreef Shizzle_Nizzle het volgende:
Je moet netjes aangekleed naar werk, maar geen pak! Wat doe je aan?
Zit zelf te denken aan een hemd (kleur?), donkere spijkerbroek en oxfords (kleur?)
25-30 euro geloof ik. (ik loop er dagelijks langs en weet het nog nietquote:Op donderdag 15 april 2010 20:38 schreef hamzter9 het volgende:
weet iemand hoeveel een stropdas kost bij suit supply?
foei..quote:Op vrijdag 16 april 2010 08:47 schreef Morthill het volgende:
[..]
25-30 euro geloof ik. (ik loop er dagelijks langs en weet het nog niet)
Onzin.quote:
zou je een geslaagd voorbeeld kunnen laten zien?quote:
Als ik dat zou willen, vast wel. Maar die moeite ga ik echt niet doen.quote:Op zondag 18 april 2010 19:58 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
zou je een geslaagd voorbeeld kunnen laten zien?
Als je iets niet hebt, mag je er nog wel over praten. Daarvoor is dit topic.quote:Op zondag 18 april 2010 20:00 schreef FP128 het volgende:
Want???
Ik wil wel opmerken dat sommigen hier erg hoog van de toren blazen wat nu
wel of niet tot de ware fijnproever behoort echter zelf iets aanhebben of kunnen
tonen dat zij zelf dit wel hebben, zie ik nergens.
Concreet: Heeft een van jullie bijvoorbeeld een handmade overhemd of pak
in bijvoorbeeld Saville Row laten maken als je het toch allemaal zo goed weet?
Een overhemd en das van de merken Metzger(CH) en M.C.Escher is ook goed
Het gaat over de manier waarop. Het heeft soms een hoog Barney-gehaltequote:Op zondag 18 april 2010 20:09 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Als je iets niet hebt, mag je er nog wel over praten. Daarvoor is dit topic.
Omdat die kleur het formele karakter van een pak ondermijnt. In suède zou het nog kunnen, onder een licht gekleurd linnen pak o.i.d.quote:Op zondag 18 april 2010 20:00 schreef FP128 het volgende:
Want???
Nope, geen Savile Row bespoke. Wel Italiaans.quote:Op zondag 18 april 2010 20:00 schreef FP128 het volgende:
Want???
Ik wil wel opmerken dat sommigen hier erg hoog van de toren blazen wat nu
wel of niet tot de ware fijnproever behoort echter zelf iets aanhebben of kunnen
tonen dat zij zelf dit wel hebben, zie ik nergens.
Concreet: Heeft een van jullie bijvoorbeeld een handmade overhemd of pak
in bijvoorbeeld Saville Row laten maken als je het toch allemaal zo goed weet?
Een overhemd en das van de merken Metzger(CH) en M.C.Escher is ook goed
Ik begrijp je punt, maar dat blijf je houden in een topic dat gaat over een subjectief iets als "ware fijnproevers"...quote:Op zondag 18 april 2010 20:11 schreef Morthill het volgende:
[..]
Het gaat over de manier waarop. Het heeft soms een hoog Barney-gehalte
Ik ook niet trouwens, zoveel heb ik er gewoon niet voor over. Moet zeggen dat mijn collega's er wel vaste klant zijn, en het is inderdaad ook echt mooi spul. Maar goed, ze geven er volgens mij letterlijk 6-10x zoveel aan uit als ikquote:Op zondag 18 april 2010 20:35 schreef Mastroianni het volgende:
[..]
Nope, geen Savile Row bespoke. Wel Italiaans.
True, agh, mij boeit het niet echt hoorquote:Op zondag 18 april 2010 21:12 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik begrijp je punt, maar dat blijf je houden in een topic dat gaat over een subjectief iets als "ware fijnproevers"...
Het is meer een tijdskwestie. Er zijn zat Italianen die richting NL komen. Eventjes naar Engeland heen en weer is wat lastiger voor me.quote:Op zondag 18 april 2010 21:15 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik ook niet trouwens, zoveel heb ik er gewoon niet voor over. Moet zeggen dat mijn collega's er wel vaste klant zijn, en het is inderdaad ook echt mooi spul. Maar goed, ze geven er volgens mij letterlijk 6-10x zoveel aan uit als ik
Meeste Ilalianen zijn echter goedkoper dan Savile Row, volgens mij. Zeker als het bespoke is, dan heb ik er gewoon geen £4000 voor klaar liggen. Of eigenlijk, ik heb het er niet voor over.quote:Op zondag 18 april 2010 22:24 schreef Mastroianni het volgende:
[..]
Het is meer een tijdskwestie. Er zijn zat Italianen die richting NL komen. Eventjes naar Engeland heen en weer is wat lastiger voor me.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |