abonnement Unibet Coolblue
pi_80604403
quote:
Op donderdag 22 april 2010 17:39 schreef Morthill het volgende:

[..]

Naja, het zal er ook aan liggen wat je wilt natuurlijk . Als student heb ik gewoon geen behoefte aan een pak dat me meer dan 300 euro kost, kan het gewoon niet betalen .
Natuurlijk. Ik begrijp me niet verkeerd, ik ben juist geen big spender qua pakken. Ik weet inmiddels dat Hackett een erg goede fit voor mij heeft en ik wacht daar dus vaak gewoon op de sale om zo mooie, vrij goede pakken te kopen voor ~Ł400, wat natuurlijk vrij goedkoop is. Echter, ik heb het geld wel om een keer wat mooiers te kopen en ik woon inmiddels meer dan 4 jaar in Londen, het begint dus te jeuken....
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 22 april 2010 @ 17:43:11 #252
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_80604435
quote:
Op donderdag 22 april 2010 17:33 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Wat voor pantalon draag je daar bij? Dan lijkt die kleur me opeens zo druk? Maar goed, het gaat ook niet met jeans als je er een das bij aan wilt. Vragen, vragen....

Ik hou wel van dat soort pakken op zich, maar zit een beetje met de prijs. Ik heb dit soort dingen wel vaker gekocht voor Paul Smith ofzo en dan was ik het na twee zomers wel weer zat, maar goed, dan kostte het ook geen Ł2000+. Ik moet gewoon even het pak van mijn dromen vinden, dan is het het geld natuurlijk waard
Helemaal mee eens idd

Ik zou zelf bij die rode een navy kleurige pantalon nemen. Iets richting de kleur van de das, miss dat iets zandkleurig ook kan, maar dan een ander overhemd en das.
Love will tear us apart (Joy Division)
  donderdag 22 april 2010 @ 19:17:00 #253
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_80606983
Een goede tweed gaat echt heel veel winters mee. Zo ook een flanel [klik].. Maar dat is dan weer redelijk seizoensgebonden..

Het is echt een paradox, iets wat er uit springt zonder negatief op te vallen, kan zo snel niet bedenken hoe dat moet.

Ik snap dat je graag iets heel bijzonders wilt voor die 2-3k, maar tegelijkertijd is het hebben van een bespoke pak een privé-genoegen, jij weet dat je iets bijzonders aan hebt en dat geeft zelfvertrouwen. De gemiddelde aardappelzak-dragende Nederlander ziet dat waarschijnlijk niet aan af aan het pak, maar wel wat jij uitstraalt.
pi_80608379
quote:
Op donderdag 22 april 2010 19:17 schreef QCC het volgende:
Een goede tweed gaat echt heel veel winters mee. Zo ook een flanel [klik].. Maar dat is dan weer redelijk seizoensgebonden..

Het is echt een paradox, iets wat er uit springt zonder negatief op te vallen, kan zo snel niet bedenken hoe dat moet.

Ik snap dat je graag iets heel bijzonders wilt voor die 2-3k, maar tegelijkertijd is het hebben van een bespoke pak een privé-genoegen, jij weet dat je iets bijzonders aan hebt en dat geeft zelfvertrouwen. De gemiddelde aardappelzak-dragende Nederlander ziet dat waarschijnlijk niet aan af aan het pak, maar wel wat jij uitstraalt.
De paradox is er zeker, het is mijn taak ergens de balans te vinden natuurlijk. Ik wil ook niet de suggestie wekken dat ik iets bijzonder wil uitstralen of iets dergelijks, in tegendeel, ik geef daar te weinig om. Ik zie het inderdaad als een prive-genoegen, maar ik blijf pakken voor werk nu eenmaal altijd wat stijf vinden en zou dus graag iets persoonlijks hebben, iets dat ik zelf echt mooi vind en dat dan ook nog eens dat plezier van het hele bespoke gebeuren geeft.

Hoe dan ook, ik moet gewoon blijven zoeken en er een paar keer langs gaan, da's tenslotte de helft van de lol.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_80608465
Trouwens, ik moet toch ook weer 1-2 nieuwe pakken voor werk hebben, dus moet toch de winkels langs. Het wordt waarschijnlijk weer Hackett, daar ben ik erg tevreden over en het is zeker niet duur eigenlijk.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_80618641
Morgen/Vanavond heb ik een eindexamengala. Ikzelf denk dat ik een zwarte vlinderdas om moet doen i.c.m. een wit hemd, maar wat zeggen jullie?

Het is overigens een 'gewoon' colbert.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_80619298
/
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 00:12 schreef Nero22 het volgende:
Morgen/Vanavond heb ik een eindexamengala. Ikzelf denk dat ik een zwarte vlinderdas om moet doen i.c.m. een wit hemd, maar wat zeggen jullie?

Het is overigens een 'gewoon' colbert.
Colbert + vlinderdas? Lijkt me niks, dan zie je er een beetje uit als de verstrooide professor...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_80623802
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 00:37 schreef Drive-r het volgende:
/
[..]

Colbert + vlinderdas? Lijkt me niks, dan zie je er een beetje uit als de verstrooide professor...
Oké. Zoiets dacht ik al ergens te lezen ja. Dan wordt het toch maar een (zwarte) das.

Thanks.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_80623880
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 09:35 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Oké. Zoiets dacht ik al ergens te lezen ja. Dan wordt het toch maar een (zwarte) das.

Thanks.
Wederom, zwarte das met colbert? Wat voor broek doe je dan aan? Een pak met zwarte das is al iets meer voor een begrafenis, tenzij je het vrij strak en stylish weet te doen. Maar jeans, colbert en zwarte das lijkt me vrij vreemd. Jeans en colbert gaat eigenlijk al snel niet samen met een das.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  vrijdag 23 april 2010 @ 09:44:43 #260
62913 Blik
The one and Only!
pi_80624034
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 00:37 schreef Drive-r het volgende:
/
[..]

Colbert + vlinderdas? Lijkt me niks, dan zie je er een beetje uit als de verstrooide professor...
ach, het zijn jongens van 17/18 jaar. Moet ook weer niet teveel van verwacht worden.
  vrijdag 23 april 2010 @ 09:47:03 #261
110241 Mastroianni
La Dolce Vita
pi_80624098
quote:
Op donderdag 22 april 2010 17:41 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Natuurlijk. Ik begrijp me niet verkeerd, ik ben juist geen big spender qua pakken. Ik weet inmiddels dat Hackett een erg goede fit voor mij heeft en ik wacht daar dus vaak gewoon op de sale om zo mooie, vrij goede pakken te kopen voor ~Ł400, wat natuurlijk vrij goedkoop is. Echter, ik heb het geld wel om een keer wat mooiers te kopen en ik woon inmiddels meer dan 4 jaar in Londen, het begint dus te jeuken....
Bespoke is een ervaring op zich. Erg de moeite waard, al heb ik geen ervaring met Savile Row.

Heb inmiddels mijn 1e paar bespoke schoenen binnen, ik probeer ze nog goed op de foto te krijgen. Het is een onmogelijke opgave qua kleur. Het is een hele diepe paars, in kunstlicht lijkt het gewoon zwart. Maar in de zon zie je een paarse ondertoon. Heb gelijk een 2e paar schoenen besteld. Die worden erg gaaf denk ik, en ook iets dat in geen winkel verkrijgbaar is. Toch is het weer iets dat de mensen waarschijnlijk niet opvalt.

Ook mijn bespoke pakken en smoking zijn gewoon nét even beter en mooier dan bijv. Kiton of Attolini. Zeker qua fit en handwerk. Maar mijn bespoke overhemden (Matuozzo) zijn pas écht 'out of this world'. Waanzinnig. Anna Matuozzo maakt echt de mooiste overhemden die ik ken.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
  vrijdag 23 april 2010 @ 10:30:12 #262
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_80625299
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 09:47 schreef Mastroianni het volgende:

[..]

Bespoke is een ervaring op zich. Erg de moeite waard, al heb ik geen ervaring met Savile Row.

Heb inmiddels mijn 1e paar bespoke schoenen binnen, ik probeer ze nog goed op de foto te krijgen. Het is een onmogelijke opgave qua kleur. Het is een hele diepe paars, in kunstlicht lijkt het gewoon zwart. Maar in de zon zie je een paarse ondertoon. Heb gelijk een 2e paar schoenen besteld. Die worden erg gaaf denk ik, en ook iets dat in geen winkel verkrijgbaar is. Toch is het weer iets dat de mensen waarschijnlijk niet opvalt.

Ook mijn bespoke pakken en smoking zijn gewoon nét even beter en mooier dan bijv. Kiton of Attolini. Zeker qua fit en handwerk. Maar mijn bespoke overhemden (Matuozzo) zijn pas écht 'out of this world'. Waanzinnig. Anna Matuozzo maakt echt de mooiste overhemden die ik ken.
Snel foto's van maken Ik ben nieuwsgierig
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_80628525
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 00:12 schreef Nero22 het volgende:
Morgen/Vanavond heb ik een eindexamengala. Ikzelf denk dat ik een zwarte vlinderdas om moet doen i.c.m. een wit hemd, maar wat zeggen jullie?

Het is overigens een 'gewoon' colbert.
Is er geen dresscode?
Normaal gesproken white tie(=rokkostuum) maar ik heb ook weleens black tie(=smoking) zien staan op een uitnodiging.
Lawa mena hau lala!
pi_80634155
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 11:58 schreef Rubstah het volgende:

[..]

Is er geen dresscode?
Normaal gesproken white tie(=rokkostuum) maar ik heb ook weleens black tie(=smoking) zien staan op een uitnodiging.
Het is een eindexamengala he
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
pi_80634552
Een casual look wat pakken betreft is voor mij al gauw het samenspel van hemd, das en eventueel pochet. Het kan dan best een sober pak zijn, maar er is meer speelruimte voor de vorm. Iets nauwere mouwen, hoger bij de oksels, het jasje iets korter laten maken of zelfs een geheel 'shrunken' suit. Het is dan misschien al wel snel te edgy.

The Duke of Windsor is dan een goed voorbeeld van iemand die het vrijetijds gevoel goed heeft weten te verenigen met traditie. Soms zelfs tegen het vreemde aan en vaak een echte dandy, dat maakt het niet voor iedereen geschikt. In Nederland is het hier jammer genoeg al snel too much.

[ Bericht 0% gewijzigd door kortsluiting87 op 23-04-2010 19:15:09 ]
pi_80634963
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 14:47 schreef kortsluiting87 het volgende:
Een casual look wat pakken betreft is voor mij al gauw het samenspel van hemd, das en eventueel pochet. Het kan dan best een sober pak zijn, maar er is meer speelruimte voor de vorm. Iets nauwere mouwen, hoger bij de oksels, het jasje iets korter laten maken of zelfs een geheel 'shrunken' suit. Het is dan misschien al wel snel te edgy.

The Duke of Windsor is dan een goed voorbeeld van iemand die het vrijetijds gevoel goed heeft weet te verenigen met traditie. Soms zelfs tegen het vreemde aan en vaak een echte dandy, dat maakt het niet voor iedereen geschikt. In Nederland is het hier jammer genoeg al snel too much.
Goeie opties, maar veel van de edgy stuff is lastig met mijn postuur - laten we zeggen dat ik licht robuust gebouwd ben

Maar serieus, ik ben iets van 85-90 kilo bij 1.80, brede schouders en simpelweg wat overgewicht. Heb daar verder ook geen issue mee ofzo, maar ene shrunken suit werkt dan niet. Wat voor mij wel goed werkt zijn dingen die goed strak getailleerd zijn, etc... Of juist iets losjes, ik heb een heel relaxed linnen pak van Paul Smith bijvoorbeeld, dat erg goed af kleedt.

En sober met pocket o.i.d. is mogelijk, maar ik ben a) niet zo'n pochetten man en b) al minimaal 5 dagen in de week strak in pak, sober. Een mooi, getailleerd grijs flanellen pak zou nog wel iets kunnen zijn. Combinatie met een minimaal wit pochet en strak wit shirt, wellicht zonder das.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  vrijdag 23 april 2010 @ 16:55:36 #267
299486 BaasD
GREED is GOOD!
pi_80638686
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 14:37 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

Het is een eindexamengala he
Daar kun je ook in je trainingspak heen
'wat niet rekt, dat scheurt'
pi_80641000
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 16:55 schreef BaasD het volgende:

[..]

Daar kun je ook in je trainingspak heen
Man, daar kun je nog in je flamingopak heen
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_80642058
Ho ho, wacht...

Nee nee, ik ga wel met pantalon hoor. Heb al een tijd mijn eigen pak. En ik hoorde het vanmiddag ook al in de les: iemand gaat met een Ajax-das omdat 'ie niks anders heeft... Come on!

Nee, ik heb echt wel een beetje stijl hoor. Wist het alleen niet helemaal zeker wat betreft dat vlinderdasje. Dresscode is eigenlijk rok of smoking, maar een net pak mag ook. Ja, net wat jullie zeggen: als je in smoking gaat moet je ook wel een echte smoking hebben, niet met colbert dus.

(Het is overigens maar een pak van de WE hoor. Ben pas 18...)
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_80642149
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 18:37 schreef Nero22 het volgende:
Ho ho, wacht...

Nee nee, ik ga wel met pantalon hoor. Heb al een tijd mijn eigen pak. En ik hoorde het vanmiddag ook al in de les: iemand gaat met een Ajax-das omdat 'ie niks anders heeft... Come on!

Nee, ik heb echt wel een beetje stijl hoor. Wist het alleen niet helemaal zeker wat betreft dat vlinderdasje. Dresscode is eigenlijk rok of smoking, maar een net pak mag ook. Ja, net wat jullie zeggen: als je in smoking gaat moet je ook wel een echte smoking hebben, niet met colbert dus.

(Het is overigens maar een pak van de WE hoor. Ben pas 18...)
Je had het over colbertje, da's iets anders dan een pak

Maar goed, misverstand opgelost. Gewoon je pak aan, strak wit hemd, wit pochet en veel borsthaar uit je open kraag - ideaal. En als de dresscode eigenlijk rok of smoking is, kun je dat ook altijd nog overwegen natuurlijk.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_80642246
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 18:40 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Je had het over colbertje, da's iets anders dan een pak

Maar goed, misverstand opgelost. Gewoon je pak aan, strak wit hemd, wit pochet en veel borsthaar uit je open kraag - ideaal. En als de dresscode eigenlijk rok of smoking is, kun je dat ook altijd nog overwegen natuurlijk.
Misverstand dan. Het is gewoon een pak.

En ik wil heus wel in smoking, maar goed: ik heb dus niet een bijpassende "jas" en over... 2 uur is het al zover.

Dank voor de hulp.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_80642265
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 18:43 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Misverstand dan. Het is gewoon een pak.

En ik wil heus wel in smoking, maar goed: ik heb dus niet een bijpassende "jas" en over... 2 uur is het al zover.

Dank voor de hulp.
Pak is prima, ga je geen minder leuke avond door hebben. Veel plezier!
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_80642411
Ik wil binnenkort van mijn bonussen een keer een echt goed overhemd gaan halen voor mijn eigen plezier en de wat bijzonderdere gelegenheden. Wat ik nu heb is allemaal al gewoon goed imo (Gentiluomo, State of Art), maar wil daar nog wat stapjes overheen. Nu hebben ze bij Harvie een aantal verschillende merken, zitten daar merken bij die te adviseren zijn?

Ign Joseph
Barba Napoli
Jacques Britt
Zegna

Of zijn er andere merken en winkels in groningen die geadviseer worden. Ik wil het liefst wel een maatshirt en qua prijs doe ik niet heel snel moeilijk. (En daarmee bedoel ik dat ik niet een shirt zoek van 50-100 euro, het mag echt wel meer zijn).
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_80642502
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 18:49 schreef Morthill het volgende:
Ik wil binnenkort van mijn bonussen een keer een echt goed overhemd gaan halen voor mijn eigen plezier en de wat bijzonderdere gelegenheden. Wat ik nu heb is allemaal al gewoon goed imo (Gentiluomo, State of Art), maar wil daar nog wat stapjes overheen. Nu hebben ze bij Harvie een aantal verschillende merken, zitten daar merken bij die te adviseren zijn?

Ign Joseph
Barba Napoli
Jacques Britt
Zegna

Of zijn er andere merken en winkels in groningen die geadviseer worden. Ik wil het liefst wel een maatshirt en qua prijs doe ik niet heel snel moeilijk. (En daarmee bedoel ik dat ik niet een shirt zoek van 50-100 euro, het mag echt wel meer zijn).
Groningen ken ik niet, maar van Jacques Britt was ik vroeger (laatste keer dat ik er eentje had is zeker 5 jaar terug) nooit echt onder de indruk. Hemden zien er goed uit, maar sleten ongelovelijk snel. Da's het enige wat ik eigenlijk over deze merken kan zeggen, de rest nooit geprobeerd.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_80642616
Al een mooie eerste stap, ga geen investering doen als het toch slijt als de mallemoer.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')