Daar gaat het ook nergens over Marokkanen?quote:Op zondag 14 februari 2010 13:45 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/buitenla(...)enaar-in-milaan.html
http://www.elsevier.nl/we(...)-Milaan.htm?rss=true
dus.....
Dat wordt zowel door links(ch) als rechts gezegd dat er veel Marokkanen voor problemen zorgen. Waar over getwist wordt zijn de oorzaken hiervan en hoeveel het nu procentueel is.quote:Op zondag 14 februari 2010 13:47 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Een paar users praten het altijd goed want het meerendeel zijn volgens hen goede Marokkanen, dat zal allemaal best maar dat neemt niet weg dat de feiten er liggen en veel Marokkanen gewoon voor grote problemen zorgen.
Veel Marokkanen zorgen in Nederland inderdaad voor grote problemen. Maar lang niet allemaal. En die goedwillenden worden dus wel op het gedrag van dat tuig aangekeken wat het voor hen bijna onmogelijk maakt om gewoon geaccepteerd te worden en te kunnen slagen in onze maatschappij.quote:Op zondag 14 februari 2010 13:47 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Een paar users praten het altijd goed want het meerendeel zijn volgens hen goede Marokkanen, dat zal allemaal best maar dat neemt niet weg dat de feiten er liggen en veel Marokkanen gewoon voor grote problemen zorgen.
I thank you. Leuk stukje en verdrietigmakend tegelijkertijd.quote:Op zondag 14 februari 2010 13:37 schreef yvonne het volgende:
Gelukkig zijn er nog een klein aantal mensen over dat wel kan lezen:
http://www.lucaswashier.nl/?p=14044
Ik heb het op mijn werk of school echt nog nooit meegemaakt dat goedwillenden Marokkanen op het gedrag van de anderen worden aangesproken, sterker nog op sommige banen hebben ze zelfs voorrang.quote:Op zondag 14 februari 2010 13:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Veel Marokkanen zorgen in Nederland inderdaad voor grote problemen. Maar lang niet allemaal. En die goedwillenden worden dus wel op het gedrag van dat tuig aangekeken wat het voor hen bijna onmogelijk maakt om gewoon geaccepteerd te worden en te kunnen slagen in onze maatschappij.
En dat laatste is wel van belang voor het oplossen van het probleem, daarom ga ik er altijd zo fel tegenin als een hele bevolkingsgroep over één kam wordt geschoren.
Ik heb in een rustig dorpje en een prachtwijk gewoond en moet de eerste goedwillende Marokkaan nog tegenkomen. Van Turken, Chinezen ed heb ik genoeg goedwillenden gezien, van Marokkanen niet.quote:Op zondag 14 februari 2010 13:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Veel Marokkanen zorgen in Nederland inderdaad voor grote problemen. Maar lang niet allemaal. En die goedwillenden worden dus wel op het gedrag van dat tuig aangekeken wat het voor hen bijna onmogelijk maakt om gewoon geaccepteerd te worden en te kunnen slagen in onze maatschappij.
En dat laatste is wel van belang voor het oplossen van het probleem, daarom ga ik er altijd zo fel tegenin als een hele bevolkingsgroep over één kam wordt geschoren.
En dat is wat ik probeer aan te geven, gister en vandaag, misschien soms onhandig gekozen woorden.quote:Op zondag 14 februari 2010 13:55 schreef Bernhard.von.Galen het volgende:
[..]
I thank you. Leuk stukje en verdrietigmakend tegelijkertijd.
En toch, zelfs bij een topic over rassenrellen in Milaan tussen een Zuid-Amerikaanse bende en een groepje voornamelijk Egyptenaren worden de Marokkanen er weer bij betrokken...quote:Op zondag 14 februari 2010 13:56 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ik heb het op mijn werk of school echt nog nooit meegemaakt dat goedwillenden Marokkanen op het gedrag van de anderen worden aangesproken, sterker nog op sommige banen hebben ze zelfs voorrang.
Ben jij trouwens al aangesproken op het gedrag van Volkert vanderG?quote:Op zondag 14 februari 2010 13:56 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ik heb het op mijn werk of school echt nog nooit meegemaakt dat goedwillenden Marokkanen op het gedrag van de anderen worden aangesproken, sterker nog op sommige banen hebben ze zelfs voorrang.
Zie het schreeuwende stuk op GS...quote:Op zondag 14 februari 2010 14:01 schreef remlof het volgende:
[..]
En toch, zelfs bij een topic over rassenrellen in Milaan tussen een Zuid-Amerikaanse bende en een groepje voornamelijk Egyptenaren worden de Marokkanen er weer bij betrokken...
Ik bedoel maar.
Waren niet mijn woorden he, Remlof zei dat de goedwillende Marokkanen er op worden aangekeken wat in mijn ogen dus niet zo is.quote:Op zondag 14 februari 2010 14:02 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ben jij trouwens al aangesproken op het gedrag van Volkert vanderG?
En hoeveel Marokkanen ken jij persoonlijk?quote:Op zondag 14 februari 2010 13:59 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Ik heb in een rustig dorpje en een prachtwijk gewoond en moet de eerste goedwillende Marokkaan nog tegenkomen. Van Turken, Chinezen ed heb ik genoeg goedwillenden gezien, van Marokkanen niet.
Dan wordt mijn beeld van Marokkanen er niet beter op nee. Er wordt door nogal wat users hier geroepen dat er goedwillige Marokkanen zijn, maar de eerste moet ik nog tegenkomen. Kun je het me dan kwalijk nemen dat ik zo langzamerhand niet meer geloof in 'de goedwillende Marokkaan'?
Ik mag niet oordelen omdat ik ze niet persoonlijk ken? Dan zal ik het eerstvolgende groepje dat mijn vriendin naslist uitnodigen voor een lekker bakje koffiequote:Op zondag 14 februari 2010 14:07 schreef remlof het volgende:
[..]
En hoeveel Marokkanen ken jij persoonlijk?
Zo werkt propaganda.quote:Op zondag 14 februari 2010 14:05 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, te belachelijk voor woorden. Olie op het vuur.
Nee, niet allemaal maar als we even voor het gemak de marokkanen tussen 12 en 24 nemen dan is het percentage wel schrikbarend hoog. Buiten dit, hoe kom je erbij dat de welwillende marokkanen op het gedrag van "dat tuig" worden aangesproken? Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik iemand op een willekeurige marokkaan heb zien afstappen en hem heb horen zeggen: waarom heeft die marokkaan de tas van mijn vrouw gejat?quote:Op zondag 14 februari 2010 13:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik wil best geloven dat hele stadswijken verziekt worden door die lui.quote:Op zondag 14 februari 2010 14:13 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Ik mag niet oordelen omdat ik ze niet persoonlijk ken? Dan zal ik het eerstvolgende groepje dat mijn vriendin naslist uitnodigen voor een lekker bakje koffie
Het probleem is denk ik dat het 8 van de 10 keer wel terecht is.quote:Op zondag 14 februari 2010 14:15 schreef iteejer het volgende:
[..]
Zo werkt propaganda.
Wat blijft hangen is: 'zie je wel, weer die Marokkanen' . De krac ht van de herhaling. Daar wordt FOK! mee gefinancierd - maar dan als banners die ons steeds weer zeggen dat we merk A dan wel merk B moeten kopen.
En die techniek werkt.
Als iemand van ' onze' kant, zoals hoxha, op dit soort foutieve uitspraken betrapt wordt is er niets aan de hand. men gaat in ieder geval niet zeggen ' zie je wel, al die kritiek op Marokkanen is niet altijd terecht' .
Maar al;s een marokkaan naar buiten komt met net zulke idiote misinformatie en interpretaties zoals die van Hoxha, zoals die Laila, dan is dat ineens bewijs voor het niet deugen van de gehele bevolkingsgroep.
De meningen liggen vast: als er verteld wordt dat een Marokkaan iets gedaan heeft is nadere verificatie niet nodig, want dat past bij het beeld.
Een strijd die ze niet kunnen winnen en die wel moet leiden tot radicalisatie. Wees er maar trots op
Ja, hoeveel Marokkanen ben je tegengekomen en heb je daadwerkelijk gesproken? En heb je bij de kwaadwillende Marokkanen naar hun nationaliteit gevraagd?quote:Op zondag 14 februari 2010 13:59 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Ik heb in een rustig dorpje en een prachtwijk gewoond en moet de eerste goedwillende Marokkaan nog tegenkomen. Van Turken, Chinezen ed heb ik genoeg goedwillenden gezien, van Marokkanen niet.
Dan wordt mijn beeld van Marokkanen er niet beter op nee. Er wordt door nogal wat users hier geroepen dat er goedwillige Marokkanen zijn, maar de eerste moet ik nog tegenkomen. Kun je het me dan kwalijk nemen dat ik zo langzamerhand niet meer geloof in 'de goedwillende Marokkaan'?
That's it?quote:Op zondag 14 februari 2010 14:13 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Ik mag niet oordelen omdat ik ze niet persoonlijk ken? Dan zal ik het eerstvolgende groepje dat mijn vriendin naslist uitnodigen voor een lekker bakje koffie
Hou toch op zeg, iedere Marokkaan krijgt hier kansen genoeg om er iets van te maken.quote:Op zondag 14 februari 2010 14:18 schreef iteejer het volgende:
[..]
Ik wil best geloven dat hele stadswijken verziekt worden door die lui.
Dan nog moet je imo die lui daar aanpakken, allemaal, zonder uitzondering.
Maar is het olie op het vuur door te stellen dat dus alle Marokkanen zo zijn. Je ontneemt een ieder zo de kans om er toch nog wat van te maken.
Iedere?quote:Op zondag 14 februari 2010 14:20 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Hou toch op zeg, iedere Marokkaan krijgt hier kansen genoeg om er iets van te maken.
Oh ja, vreselijk, hoe durven ze.quote:Op zondag 14 februari 2010 14:21 schreef Harde_Kip het volgende:
[..]
en niet te vergeten het uitgescholden worden voor kankerhoer als ze niet reageert.
Kan bijzonder vervelend zijn als je er ook nog hoer bij wordt genoemd omdat je niet reageert. En dan zijn dit nog wel de minst erge ervaringen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |