Nee, dat heb jij niet gedaan.quote:Op zondag 14 februari 2010 14:49 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat je het over mij hebt want ik haal hier niets weg
Wil je me gewoon op m'n bruine ogen geloven dat dat vaker voorkomt dan je denkt?quote:Op zondag 14 februari 2010 14:48 schreef Harde_Kip het volgende:
[..]
Kerel, hoe kom je erbij dat jonge marokkanen steeds te horen krijgen dat ie een criminele kutmarokkaan is en terug moet of vergast moet worden.
Ik ook.quote:Kerel, ik ga gewoon elke dag naar mijn werk om mijn geld op een eerlijke manier te verdienen en ik wil gewoon met rust gelaten worden. Is dat te veel gevraagd?
Nee, dat kan ik niet. Echter vind ik wat ik wel en niet kan niet ter zake doende.quote:Op zondag 14 februari 2010 14:35 schreef yvonne het volgende:
[..]
In alle redelijkheid even:
[..]
Grof vertaald: ooggetuigen verklaren dat in luttele minuten blabla egyptenaren en marokkanen
Kun JIJ iedere noord-afrikaan van de ander onderscheiden?
Jij kunt echt een egyptenaar van een marokkaan of Tunesi"er onderscheiden?
En dat ook nog op het moment van rellen?
Knap vind ik dat altijd, echt.
Dat is prima, maar ik zie deze heerschap wel mooie vertalingen maken, maar lees niets over de getuigenverklaringen en dat deze melding maken van zowel Egyptenaren en Marokkanen.quote:http://www.lucaswashier.nl/?p=14044
de man van dit stukje woont trouwens in Italie en heeft ook krantenstukken vertaald.
En wat ook al niet onbelangrijk is, wat is de politieke kleur van de krant die jij aanhaalt.
Italie is een van de landen met veel kranten, ieder met eigen kleur en insteek.
Allemaal zaken die je gewoon ook eens moet meenemen.
Laten we de vraag anders stellen. Is het terecht om een koppeling te maken met een complete bevolkingsgroep aan de hand van dit artikel?quote:Op zondag 14 februari 2010 14:55 schreef damian5700 het volgende:
Het gaat er dus om dat er Marokkanen aan dit voorval wordt gekoppeld referent aan dit artikel. In wat voor zin is het onterecht om de koppeling te maken?
Ik lees ook niets over Zuid-Amerikanen in jouw betoog, heeft dat te maken met je politieke kleur?quote:Dat is prima, maar ik zie deze heerschap wel mooie vertalingen maken, maar lees niets over de getuigenverklaringen en dat deze melding maken van zowel Egyptenaren en Marokkanen.
Zou dit ook te maken kunnen hebben met de politieke kleur?
Ik noem maar wat. Net als in groepjes mensen op straat lastigvallen, waarna ze ineens uit alle hoeken en gaten komen als iemand wat terugzegt.quote:
Wat Iteejer had uitgelegd wordt mooi bewezen in deze heel slimme post.quote:Op zondag 14 februari 2010 14:59 schreef Henk-B het volgende:
Weer marokkanen, nu in een ander land.
Vraag me af wanneer ze eens normaal gaan doen, want ze doen het allemaal zelf.
Lekker de hele tijd negatief in het nieuws komen.
Ik hoop op nog heel veel negatieve berichten.
Ik hoop ook dat er nog veel mensen zelf de confrontatie krijgen met Kut-marokkanen.
Waarom zouden mensen kreten hebben van alweer Marokkanen?
Zou dat komen door dat ze het elke keer in de krant lezen, bij opsporing verzocht enz. nee ik denk het niet,
In mijn familie zitten genoeg buitenlanders er zit zelfs een Iranees bij en weet je wat, die hebben allemaal een hekel aan marokkanen. Dat lezen ze niet in een sprookjesboek zoals de Koran oid, ook niet in de telegraaf, nee dat zijn gewoon ervaringen in het dagelijks leven.
Het is zo zonder want die spleetogen van die chinezen vind ik veel enger, maar ik kan gewoon geen negatief bericht vinden van Chinezen in NL. Ik vind het zo jammer want ik had graag alle Chinezen over 1 kam willen scheren, maar ze maken mij het zo moeilijk!!!!
Gelukkig maar!quote:Op zondag 14 februari 2010 15:01 schreef IHVK het volgende:
[..]
Wat Iteejer had uitgelegd wordt mooi bewezen in deze heel slimme post.
Nee, dat is niet te accepteren. Het is net zoiets als accepteren dat ik een teringhekel heb aan jou, omdat er een oerhollandse gek een aanslag wilde plegen op de koningin.quote:Op zondag 14 februari 2010 15:01 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Ik noem maar wat. Net als in groepjes mensen op straat lastigvallen, waarna ze ineens uit alle hoeken en gaten komen als iemand wat terugzegt.
Maar ies koeltoer! Horen we gewoon te begrijpen wanneer we in een kansengemeenschap wonen
Is het niet te accepteren dat iemand zo langzamerhand een grafhekel heeft aan Marokkanen omdat hij of zij die goedwillende groep nooit tegen is gekomen?
En dan heb ik het niet over alle allochtonen he, met bijvoorbeeld de Turkse super op de hoek heb ik totaal geen problemen, aardige man
Incident en stelselmatig gestoord gedrag over 1 kam scheren!quote:Op zondag 14 februari 2010 15:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, dat is niet te accepteren. Het is net zoiets als accepteren dat ik een teringhekel heb aan jou, omdat er een oerhollandse gek een aanslag wilde plegen op de koningin.
Nee, zoals iteejer ook al aangaf zijn we daar veel te laf (of te verstandig) voor. Dat er (veel) mensen zijn die dit denken geloof ik wel. En als er al iemand is die het wel doet, dan zal die daarna nog een tijdje door een rietje moeten eten of erger, vraag maar aan Anja Joos.quote:Op zondag 14 februari 2010 14:53 schreef yvonne het volgende:
[..]
Wil je me gewoon op m'n bruine ogen geloven dat dat vaker voorkomt dan je denkt?
[..]
Ik ook.
Er liepen volgens getuigen MOGELIJK Marokkanen mee, dus ja dan weet je al hoe laat het is op FOK.quote:Op zondag 14 februari 2010 15:03 schreef Bowlingbal het volgende:
En nu gaan de posts wéér over Marokkanen, terwijl volgens mij net duidelijk was dat die hier nu zeer weinig mee te maken hadden.
Nope, ik heb er nog nooit ven gehoord dat een Marokkaan in zijn/haar gezicht verteld wordt dattie vergast moet worden.quote:Op zondag 14 februari 2010 14:53 schreef yvonne het volgende:
[..]
Wil je me gewoon op m'n bruine ogen geloven dat dat vaker voorkomt dan je denkt?
[..]
Er worden hier genoeg van dat soort 'uitspraken' gedaan richting Marokkanen en zelfs Marokkaanse users hier op FOK, alsof ze er wat mee te maken hebben. Meestal worden dat soort posts verwijderd.quote:Op zondag 14 februari 2010 15:03 schreef huhggh het volgende:
[..]
Nope, ik heb er nog nooit ven gehoord dat een Marokkaan in zijn/haar gezicht verteld wordt dattie vergast moet worden.
Dsu komt maar op met een paar bronnen om dat te odnerbouwen.
Want jij, en Iteejer, hebben echt een tunnelvissie tegenover Marokkanen dat zij exclusief zielig zijn.
Over een latent discriminerende houding gesproken...
Tegen zoveel domheid valt niet te discussieren.quote:Op zondag 14 februari 2010 15:03 schreef huhggh het volgende:
[..]
Nope, ik heb er nog nooit ven gehoord dat een Marokkaan in zijn/haar gezicht verteld wordt dattie vergast moet worden.
Want jij, en Iteejer, hebben echt een tunnelvissie tegenover Marokkanen dat zij exclusief zielig zijn.
Exact, daarbij kan ik natuurlijk spreken over andere "incidenten" zoals de aanslag op Fortuyn, of het bedreigen van Peter R de Vries, of het neerknuppelen van fietsers in Groningen, of het in de fik steken van moskeeen en Islamitische scholen. Beetje raar, je kan incidenten altijd zo uitrekken dat er een patroon in blijkt te zitten.quote:Op zondag 14 februari 2010 15:03 schreef Henk-B het volgende:
[..]
Incident en stelselmatig gestoord gedrag over 1 kam scheren!
En weer in die slachtofferrol kruipen en maar zeiken over anderen!quote:Op zondag 14 februari 2010 15:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Exact, daarbij kan ik natuurlijk spreken over andere "incidenten" zoals de aanslag op Fortuyn, of het bedreigen van Peter R de Vries, of het neerknuppelen van fietsers in Groningen, of het in de fik steken van moskeeen en Islamitische scholen. Beetje raar, je kan incidenten altijd zo uitrekken dat er een patroon in blijkt te zitten.
Ik quote je nog even want ik kom hier nog graag op terug, maar ben bang dat het topic dicht is als ik terug van werk ben.quote:Op zondag 14 februari 2010 15:03 schreef Harde_Kip het volgende:
[..]
Nee, zoals iteejer ook al aangaf zijn we daar veel te laf (of te verstandig) voor. Dat er (veel) mensen zijn die dit denken geloof ik wel. En als er al iemand is die het wel doet, dan zal die daarna nog een tijdje door een rietje moeten eten of erger, vraag maar aan Anja Joos.
Waar het om gaat is dat dit geen perfecte wereld is. Er bestaat zeker racisme, van beide kanten, dat zit in mensen en dat krijg je er niet meer uit. Als iemand je onjuist bejegend of wat dan ook dan moet je naar de politie stappen en de rechter bepaalt of er eeb wet is overtreden. Ook geen ideale situatie maar hier moeten we het mee doen. Wanneer wij allemaal voor eigen rechter gaan spelen is het einde zoek. Je moet dit dus dan ook NOOIT goedpraten. Wanneer er marokkanen zijn die buurten terroriseren dan moet je dit radicaal afkeuren PUNT. Niet zeggen van ja maar dit of ja maar dat.
Mijn ervaring is dat de meeste bevolkingsgroepen zich hier aan houden maar dat marokkanen hier wat meer moeite mee hebben.
Oh, zolang het maar niet in zijn of haar gezicht vertelt wordt, dan is het goed? Dus als het op een forum geplaatst wordt, dan heb jij daar geen moeite mee?quote:Op zondag 14 februari 2010 15:03 schreef huhggh het volgende:
[..]
Goed tegenargument.quote:Op zondag 14 februari 2010 15:06 schreef Henk-B het volgende:
[..]
En weer in die slachtofferrol kruipen en maar zeiken over anderen!
Oftewel: je hebt geen argumenten meer.quote:Op zondag 14 februari 2010 15:05 schreef yvonne het volgende:
[..]
Tegen zoveel domheid valt niet te discussieren.
En nog waar ook.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |