Ja, maar toen ik het voorstelde aan mijn man, ging hij niet akkoord....quote:Op zaterdag 13 februari 2010 16:57 schreef SeLang het volgende:
Zijn er Fok!-ers die weleens een (schijn)huwelijk hebben overwogen om residentie te krijgen in bijvoorbeeld zuidoost Azie of Zuid Amerika?
Volgens mij wordt je met open armen binnengehaald(en je geldquote:Op zaterdag 13 februari 2010 18:54 schreef CaptainConfuzedAlot het volgende:
Het is strafbaar. En in Zuid Amerika of Zuid Oost Azie wil je nog veel minder graag vastzitten dan hier in nederland. Dus ik kan het je afraden
Ik overweeg het ook nooit. Ik kom er altijd achteraf achter dat ik de wet heb overtreden. Rood stoplicht .. geen lamp op fiets ..quote:Op zaterdag 13 februari 2010 17:28 schreef karr-1 het volgende:
Nee, ik overweeg nooit illegale dingen eigenlijk
Geen leuke Filippijnse tegengekomen?quote:Op zaterdag 13 februari 2010 16:57 schreef SeLang het volgende:
Zijn er Fok!-ers die weleens een (schijn)huwelijk hebben overwogen om residentie te krijgen in bijvoorbeeld zuidoost Azie of Zuid Amerika? En zo ja, wat zijn de ervaringen en valkuilen?
Leuk genoeg voor een schijnhuwelijkquote:Op zondag 14 februari 2010 15:12 schreef Tahiti het volgende:
[..]
Geen leuke Filippijnse tegengekomen?
De eerste 2 maanden jaquote:Op zondag 14 februari 2010 15:20 schreef Tahiti het volgende:
Waarom geen normaal huwelijk? Is toch veel leuker?
Een been there done that geval?quote:
Gelukkig niet, maar kijk even om je heen. Het is evident.quote:Op zondag 14 februari 2010 15:24 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Een been there done that geval?
Maar, dit topic gaat over (goedkoop) ergens residentie krijgen en niet over vrouwen.quote:Op zondag 14 februari 2010 15:30 schreef Tahiti het volgende:
[..]
Ze zijn schaars ik weet het, maar er bestaan ook leuke, lieve en eerlijke vrouwen.
Volgens de TT gaat het over een schijnhuwelijk om ergens residentie te krijgen anders....quote:Op zondag 14 februari 2010 15:31 schreef SeLang het volgende:
[..]
Maar, dit topic gaat over (goedkoop) ergens residentie krijgen en niet over vrouwen.
Ik vrees dat vrouwlief van SeLang dan achter de "youknowwhat" aangaat, en dat wil SeLang liever voorkomen denk ikquote:Op zondag 14 februari 2010 15:44 schreef sanger het volgende:
[..]
Volgens de TT gaat het over een schijnhuwelijk om ergens residentie te krijgen anders....
Waarom niet een gewoon huwelijk en dat echt op de klippen laten lopen?
Dat dus.quote:Op zondag 14 februari 2010 15:57 schreef Tahiti het volgende:
Ja handig als westerse man in zo een corrupt land gaan scheiden dan is het niet alleen je ex-vrouw maar ook haar familie, de politie, je advocaat en de rechtbank die achter je geld aangaan![]()
Ja maar een toeristenvisa is geen "residentie", dus je blijft dan belastingplichtig in het land waar je vandaan komt. Het gaat erom dat je residence kunt bewijzen.quote:Ik weet alleen over de Filippijnen dat je daar met een toeristenvisum kan binnenkomen en dan om de paar maanden dit visum verlengen je er zo een twee jaar kan blijven. En na die 2 jaar ga je even naar Macau ofzo en dan begint het weer opnieuw, hoef je niet te trouwen en kan je er toch wonen.
Dan trouw je toch een ladyboy, die zijn misschien wel betrouwbaarderquote:Op zondag 14 februari 2010 15:31 schreef SeLang het volgende:
[..]
Maar, dit topic gaat over (goedkoop) ergens residentie krijgen en niet over vrouwen.
Ik ben blij dat je er zelf ook om kunt lachenquote:Op maandag 15 februari 2010 10:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan trouw je toch een ladyboy, die zijn misschien wel betrouwbaarder
Zolang jij je uitschrijft in het land waar je vandaan komt (bijv. Nederland), ben je niet belastingplichtig meer in Nederland.quote:Op zondag 14 februari 2010 16:36 schreef SeLang het volgende:
Ja maar een toeristenvisa is geen "residentie", dus je blijft dan belastingplichtig in het land waar je vandaan komt. Het gaat erom dat je residence kunt bewijzen.
Reken voor het inschrijven van je huwelijk in Nederland op zo een 6-8 maanden voordat het verwerkt is.quote:Op maandag 15 februari 2010 13:42 schreef flipsen het volgende:
Wel een heel stuk lastiger andersom, mijn Argentijnse vriendin vrouw (moet nog flink oefenen op dat ´vrouw´) komt echt niet zomaar NL binnen. Huwelijk is ook (nog) niet in NL gelegaliseerd, maar dat maakt volgens mij überhaubt niet veel uit.
Iets minder. Voor inschrijving doen ze een onderzoek of het al dan niet een schijnhuwelijk is. Duurde in mijn geval een week of 10.quote:Op maandag 15 februari 2010 14:55 schreef Tahiti het volgende:
[..]
Reken voor het inschrijven van je huwelijk in Nederland op zo een 6-8 maanden voordat het verwerkt is.
Als er niks bijzonder `met je aan de hand is´ , bijvoorbeeld eerder gehuwd geweest, of groot leeftijdsverschil tussen man en vrouw, kan het met een week of 10 voor mekaar zijn (was bij mij in ieder geval zo).quote:Op maandag 15 februari 2010 16:48 schreef Tahiti het volgende:
Oh dat scheelt nogal, hoop dat het bij ons dan ook met 10 weken geregeld is. Er is mij namelijk verteld dat dat M46 verhaal en het inschrijven in Den Haag ruim 6 maanden kan duren.
En je meer dan 7 maanden per jaar niet in Nederland vertoeftquote:Op maandag 15 februari 2010 11:29 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Zolang jij je uitschrijft in het land waar je vandaan komt (bijv. Nederland), ben je niet belastingplichtig meer in Nederland.
Als je 'n schijnhuwelijk aan moet gaan om residentie te krijgen in een of ander pauperland dan ben je een behoorlijke pauper.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 16:57 schreef SeLang het volgende:
Zijn er Fok!-ers die weleens een (schijn)huwelijk hebben overwogen om residentie te krijgen in bijvoorbeeld zuidoost Azie of Zuid Amerika? En zo ja, wat zijn de ervaringen en valkuilen?
Een inkomen in Nederland lijkt me belangrijker, zonder dat heeft je legalisatie toch geen nutquote:Op maandag 15 februari 2010 13:42 schreef flipsen het volgende:
Ik ben december vorig jaar getrouwd in Argentinië. Nu bezig met residentie aanvragen, lijkt niet zo problematisch behalve alle stempeltjes en langs 17 loketten in willekeurige volgorde. Maar gelukkig was de basis voor ons huwelijk liefde en niet de residentie
Wel een heel stuk lastiger andersom, mijn Argentijnse vriendin vrouw (moet nog flink oefenen op dat ´vrouw´) komt echt niet zomaar NL binnen. Huwelijk is ook (nog) niet in NL gelegaliseerd, maar dat maakt volgens mij überhaubt niet veel uit.
wat een kutcommentquote:Op donderdag 11 maart 2010 19:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als je 'n schijnhuwelijk aan moet gaan om residentie te krijgen in een of ander pauperland dan ben je een behoorlijke pauper.
Wat een kut onderbouwingquote:
Onzin.quote:Op maandag 15 februari 2010 11:29 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Zolang jij je uitschrijft in het land waar je vandaan komt (bijv. Nederland), ben je niet belastingplichtig meer in Nederland.
Is ook niet doorslaggevend.quote:Op woensdag 10 maart 2010 19:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
En je meer dan 7 maanden per jaar niet in Nederland vertoeft
Is wel doorslaggevend. Als jij meer dan 168 dagen per jaar in het buitenland vertoeft ben je niet belastingplichtig. Wel natuurlijk voor je activa die je in dat land hebt maar das logischquote:
Is niet doorslaggevend. Overigens doel jij op een "183-dagen regeling" die ook met andere dingen te maken heeft.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 18:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Is wel doorslaggevend. Als jij meer dan 168 dagen per jaar in het buitenland vertoeft ben je niet belastingplichtig. Wel natuurlijk voor je activa die je in dat land hebt maar das logisch
Het is geen mening maar een feit.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 18:07 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Is niet doorslaggevend. Overigens doel jij op een "183-dagen regeling" die met andere dingen te maken heeft.
Doorslaggevend zijn alle omstandigheden van het geval (Art. 4 AWR, Art. 2 VPB / art. 4 OECD Modelverdrag en ga zo maar door). Je kunt dus prima 9 maanden per jaar bezig zijn in verschillende landen voor je werk en alsnog inwoner zijn voor/van Nederland. De uitkomst van het inwonerbegrip zal dan ook afhangen van bilaterale verdragen (dual residency).
Ik ben blij dat je je ongefundeerde mening ook zo mooi motiveert.
Het is onzin, geen feit. Ik heb je net uitgelegd waarom.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 18:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Het is geen mening maar een feit.
Als jij gewoon aan die tijdslimiet houdt ben je geen inwoner van dat land. Als je dat wel wil voor wat voor reden dan ook dan kan dat wel, door bijvoorbeeld een huis te kopen
Wel over gehad met een Canadese vriendin. Zodat ik dan in Canada zou kunnen blijven, maar dat is niks gewordenquote:Op zaterdag 13 februari 2010 16:57 schreef SeLang het volgende:
quote:Op zaterdag 13 maart 2010 18:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Eigen ervaring
Je hebt niks onderbouwd. Het is gewoon een FEIT dat als je meer dan 183 dagen per jaar in het buitenland bent NIET belastingplichtig bent in dat land. Als je dat wel wil dan kan dat wel, maar das een keuze, zoals ik bijvoorbeeld ook die keuze maak
Zoals ik zei kun je niet in z'n algemeenheid zeggen dat de 183-regeling op gaat, want nogmaals: die clausule staat lang NIET in alle verdragen.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 19:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De clou is ook om residentie aan te vragen in een land zonder verdrag met Nederland :´)
Feit blijft gewoon dat als je houdt aan de dagen in het buitenland clausule je niet belastingplichtig bent in dat land mocht je dat niet willen.
Dat is gewoon glashard en niet anders te interpreteren
Ik neem aan dat je minder dan 183 dagen bedoelt. En ook al verblijf je er minder dan 183 dagen, dan kun je alsnog onderuit gaan door andere voorwaarden die aan die regel vast zitten.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 18:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Eigen ervaring
Je hebt niks onderbouwd. Het is gewoon een FEIT dat als je meer dan 183 dagen per jaar in het buitenland bent NIET belastingplichtig bent in dat land. Als je dat wel wil dan kan dat wel, maar das een keuze, zoals ik bijvoorbeeld ook die keuze maak
Dat is niet altijd zo, die regels zijn verschillend in verschillende landen. Hier in de UK telt bijvoorbeeld dat je een compleet belastingjaar in het buitenland moet verblijven voordat de belastingplicht in de UK vervalt. Dat is nogal een bummer, want als je dus op 2 april 2010 vertrekt dan blijf je tot 31 maart 2012 belastingplichtig (belastingjaar loopt van april tot april)quote:Op zaterdag 13 maart 2010 18:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Eigen ervaring
Dan vertrek je op 31-12-2010quote:Op zaterdag 13 maart 2010 19:26 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat is niet altijd zo, die regels zijn verschillend in verschillende landen. Hier in de UK telt bijvoorbeeld dat je een compleet belastingjaar in het buitenland moet verblijven voordat de belastingplicht in de UK vervalt. Dat is nogal een bummer, want als je dus op 2 april 2010 vertrekt dan blijf je tot 31 maart 2012 belastingplichtig (belastingjaar loopt van april tot april)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |