abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 mei 2002 @ 14:06:11 #1
8372 Bastard
Persona non grata
pi_4111638
Dat lijkt mij wel een leuke tegenhanger voor " Pim larger than life"

Naar mijn idee zijn de mensen ( ik ga niet wijzen ) die eerst moord en brand schreeuwde over PF nu bezig om de aanslag af te doen als een gewone moord.
We mogen niet gaan overdrijven en ons verdriet tonen na deze laffe daad.
We mogen niemand veroordelen, we moeten balen dat LPF nu in het nieuws is alsof dat een poging zou zijn tot kiezersgewin.
We moeten niet vergeten dat PF dit over zich zelf heeft uitgeroepen en dat de politiek niets te wijten valt in deze.
En dat roepen hier sommige ( extreem ) linkse gasten hier op het forum.
Nou je kan het heen en weer krijgen van mij! ( zacht gezegd )
Want ik ben rouwig en vind het een goede zaak dat PF in het nieuws is, nee ik vind dat het niet minder hoeft onderhand, hij is eergisteren nog doodgeschoten verdomme!!
En ja dat is een aanslag op de democratie!!
Ik had diezelfde users graag ook willen horen brullen als Melkert was gedood of een Kok!
De beelden van verdriet op tv worden gewoon totaal genegeerd en bestempeld als overdreven als ik het goed begrijp... onder welke steen kom je dan in hemelsnaam vandaan?
En waar heb je in godsnaam je oogkleppen gekocht?
Want hoe kun je nu zo laag en koud zijn om mensen te beoordelen op hun rouwproces?

The truth was in here.
pi_4111690
wij herinneren ons nu al meer als 50 jaar aan mensen uit WOII. dan mag deze man toch ook wel een paar dagen op zn minst herinnerd worden. naar mijn inzien is dit best een grote gebeurtenis voor nederland. dus een grotere herdenking lijkt mij ook niet verkeerd geplaatst.
[url=http://members.home.nl/luijtelaar/cinema.htm]cinema[/url] mijn homecinema | ik ben liever dood dan links | bush, de nieuwe messias
  woensdag 8 mei 2002 @ 14:09:25 #3
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_4111705
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 14:06 schreef Bastard het volgende:

Naar mijn idee zijn de mensen ( ik ga niet wijzen ) die eerst moord en brand schreeuwde over PF nu bezig om de aanslag af te doen als een gewone moord.
We mogen niemand veroordelen, we moeten balen dat LPF nu in het nieuws is alsof dat een poging zou zijn tot kiezersgewin.
We moeten niet vergeten dat PF dit over zich zelf heeft uitgeroepen en dat de politiek niets te wijten valt in deze.
Want ik ben rouwig en vind het een goede zaak dat PF in het nieuws is, nee ik vind dat het niet minder hoeft onderhand, hij is eergisteren nog doodgeschoten verdomme!!
Ik had diezelfde users graag ook willen horen brullen als Melkert was gedood of een Kok!
De beelden van verdriet op tv worden gewoon totaal genegeerd en bestempeld als overdreven als ik het goed begrijp... onder welke steen kom je dan in hemelsnaam vandaan?
Want hoe kun je nu zo laag en koud zijn om mensen te beoordelen op hun rouwproces?

niets aan toe te voegen
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_4111711
Vergeten nooit!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 8 mei 2002 @ 14:11:15 #5
24099 Tia_Tijger
Demonisator :)
pi_4111737
Ik denk dat je wat zaken verkeerd begrijpt, de argumentatie iig van mij is dat alle politici, Fortuyn incluis, met modder hebben gegooit zonder aanziens des persoons.

Natuurlijk is dit geen gewone moord maar het is ook niet zo dat Fortuyn een heilige was, de euforie en het vingerwijzen naar 'links', de haat en aggressie die je ziet is ongepast en vaak ongefundeerd.

Natuurlijk mag je rouwen maar moet dit uitgedrukt worden in haat en aggressie?

You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you.
  woensdag 8 mei 2002 @ 14:14:32 #6
10090 waspman
life is sweet
pi_4111789
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 14:11 schreef Tia_Tijger het volgende:

Natuurlijk mag je rouwen maar moet dit uitgedrukt worden in haat en aggressie?

de druppel...?
  woensdag 8 mei 2002 @ 14:42:54 #7
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_4112318
Je hebt werkelijk totaal niet begrepen wáártegen gereageerd wordt.
pi_4112347
quote:
[...]
I´m back.
  woensdag 8 mei 2002 @ 14:49:50 #9
8372 Bastard
Persona non grata
pi_4112413
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 14:42 schreef Lithion het volgende:
Je hebt werkelijk totaal niet begrepen wáártegen gereageerd wordt.
Ik kan verwoorden wat ik las en hoe het overkomt ja?
The truth was in here.
  woensdag 8 mei 2002 @ 15:08:51 #10
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_4112748
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 14:49 schreef Bastard het volgende:
Ik kan verwoorden wat ik las en hoe het overkomt ja?
Sorry, ik stelde het wat cru, maar ik wordt onderhand geschift van dat gegeneraliseer over linkse mensen...
quote:
In zekere zin is het ook een gewone moord. Eén iemand heeft Pim neergeschoten. Waar de meeste mensen over vallen is de hysterische complot-postings waarin heel links Nederland de schuld wordt gegeven van het samenspannen met als doel de moord op Fortuyn.
quote:
Overdrijven is toch ook nergens goed voor? En verdriet tonen mag iedereen hier en iedereen heeft ook z'n verdriet getoond. Alleen om verdriet te tonen door wild om je heen te slaan en ongenuanceerd elk woord wat enigzins niet in je straatje pas af te doen als linkse kul etc. is voor NIEMAND prettig. Die mensen hebben namelijk OOK verdriet. Noch Links, noch Rechts (en dan vind ik die indeling al te belachelijk voor woorden, maar for the sake of the argument) heeft een alleenrecht om te treuren om de dood van Fortuyn. Ook linkse mensen hebben verdriet, maar door het constante wijdverbreide bombardement hier op het forum van sommige posters waarin links medeschuldig of medeverantwoordelijk wordt verklaard wordt dat treuren compleet onmogelijk gemaakt. Dáár wordt tegen gereageerd.
quote:
Onzin. Alleen op voorhand iemand veroordelen of mensen of hele groeperingen veroordelen die er totaal NIETS mee te maken hebben heeft geen enkel nut en geen enkele plaats op dit moment. Zie ook wat ik hierboven schrijf.
quote:
Níemand zegt dat. Er wordt alleen gezegd dat het niet zo eenzijdig is als sommige mensen hier voor doen komen. Alsof er een groot links complot was om Pim kapot te maken en vervolgens quasi-verdrietig te gaan verklaren dat het treurig is. Als je enigzins mensenkennis hebt had je kunnen zien dat ELKE politicus oprecht verdrietig was. In de verkiezignsstijd ging het hard tegen hard, maar NIEMAND had tot doel om de vernietiging van iemand na te streven. Links, rechts, het zijn allemaal DEMOCRATEN en de democratie is op 6 Mei ernstig beschadigd. Daar treuren álle DEMOCRATEN om. Geen enkele DEMOCRAAT heeft willens en wetens een sfeer willen scheppen waarin dit mogelijk was en die sfeer was er ook niet.
quote:
Ja, zelfs die extreem-linkse gelly roept het! .
Dat je dat roept maakt je niet per definitie links!
quote:
Want ik ben rouwig
ELKE DEMOCRAAT IS ROUWIG!!! Links, rechts, bruin, blank, moslim, christen, jood, mongool, student, arbeider, manager, politicus, bejaarde, hangjongere etc. etc... Maak het dan ook niet onmogelijk voor anderen om rouwig te zijn door continu met die vinger te wijzen! Dat vingerwijzen kan altijd nog, rouwen gaat later niet meer!
pi_4112784
quote:

Wie heeft hier oogkleppen op?
pi_4112792
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 15:08 schreef Lithion het volgende:

[..]

Sorry, ik stelde het wat cru, maar ik wordt onderhand geschift van dat gegeneraliseer over linkse mensen...
[..]

In zekere zin is het ook een gewone moord. Eén iemand heeft Pim neergeschoten. Waar de meeste mensen over vallen is de hysterische complot-postings waarin heel links Nederland de schuld wordt gegeven van het samenspannen met als doel de moord op Fortuyn.
[..]

Overdrijven is toch ook nergens goed voor? En verdriet tonen mag iedereen hier en iedereen heeft ook z'n verdriet getoond. Alleen om verdriet te tonen door wild om je heen te slaan en ongenuanceerd elk woord wat enigzins niet in je straatje pas af te doen als linkse kul etc. is voor NIEMAND prettig. Die mensen hebben namelijk OOK verdriet. Noch Links, noch Rechts (en dan vind ik die indeling al te belachelijk voor woorden, maar for the sake of the argument) heeft een alleenrecht om te treuren om de dood van Fortuyn. Ook linkse mensen hebben verdriet, maar door het constante wijdverbreide bombardement hier op het forum van sommige posters waarin links medeschuldig of medeverantwoordelijk wordt verklaard wordt dat treuren compleet onmogelijk gemaakt. Dáár wordt tegen gereageerd.
[..]

Onzin. Alleen op voorhand iemand veroordelen of mensen of hele groeperingen veroordelen die er totaal NIETS mee te maken hebben heeft geen enkel nut en geen enkele plaats op dit moment. Zie ook wat ik hierboven schrijf.
[..]

Níemand zegt dat. Er wordt alleen gezegd dat het niet zo eenzijdig is als sommige mensen hier voor doen komen. Alsof er een groot links complot was om Pim kapot te maken en vervolgens quasi-verdrietig te gaan verklaren dat het treurig is. Als je enigzins mensenkennis hebt had je kunnen zien dat ELKE politicus oprecht verdrietig was. In de verkiezignsstijd ging het hard tegen hard, maar NIEMAND had tot doel om de vernietiging van iemand na te streven. Links, rechts, het zijn allemaal DEMOCRATEN en de democratie is op 6 Mei ernstig beschadigd. Daar treuren álle DEMOCRATEN om. Geen enkele DEMOCRAAT heeft willens en wetens een sfeer willen scheppen waarin dit mogelijk was en die sfeer was er ook niet.
[..]

Ja, zelfs die extreem-linkse gelly roept het! .
Dat je dat roept maakt je niet per definitie links!
[..]

ELKE DEMOCRAAT IS ROUWIG!!! Links, rechts, bruin, blank, moslim, christen, jood, mongool, student, arbeider, manager, politicus, bejaarde, hangjongere etc. etc... Maak het dan ook niet onmogelijk voor anderen om rouwig te zijn door continu met die vinger te wijzen! Dat vingerwijzen kan altijd nog, rouwen gaat later niet meer!

Niets aan toe te voegen!
  woensdag 8 mei 2002 @ 15:24:04 #13
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_4112949
quote:
ELKE DEMOCRAAT IS ROUWIG!!! Links, rechts, bruin, blank, moslim, christen, jood, mongool, student, arbeider, manager, politicus, bejaarde, hangjongere etc. etc...
In ben geen democraat, wel rouwig, mag dat ook?
quote:
Maak het dan ook niet onmogelijk voor anderen om rouwig te zijn door continu met die vinger te wijzen!Dat vingerwijzen kan altijd nog, rouwen gaat later niet meer!
Mijn vingerwijzing is op 15mei
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  woensdag 8 mei 2002 @ 15:25:47 #14
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_4112972
quote:
Geen enkele DEMOCRAAT heeft willens en wetens een sfeer willen scheppen waarin dit mogelijk was en die sfeer was er ook niet.
<plaats hier een smiley met oogkleppen op>
  woensdag 8 mei 2002 @ 15:30:21 #15
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_4113050
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 15:24 schreef Kaalhei het volgende:
In ben geen democraat, wel rouwig, mag dat ook?
Lees democratisch persoon, same diff.
quote:
Mijn vingerwijzing is op 15mei
Oh, waarom post je dan zoiets meteen daarna?
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 15:25 schreef Kaalhei het volgende:
<plaats hier een smiley met oogkleppen op>
  woensdag 8 mei 2002 @ 15:41:09 #16
272 R@b
No-nonsens
pi_4113212
quote:

De moord is wel erg standaard gedaan volgens een patroon in de paramilitaire beweging:

Drie kogels in het hoofd twee in de borst is de standaard aanvalsmethode van paramilitairen om iemand uit te schakelen. Kan een milieu-activist dit zonder de jarenlange training van militairen? 100% raak .

Laten we de beweringen van de politie kritisch volgen.

Toch te zot voor woorden dat de politie Ruud de Wild en zijn vrienden niet eens had ondervraagd: Zo bleek gisteren bij B en v Dorp op RTL4.

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_4113290
Pim Fortuyn is als eerste dodelijke slachtoffer van het rode fascisme inderdaad niet zomaar vermoord. Het is een politieke moord geweest op iemand die weigerde zich het zwijgen op te laten leggen door de oude methodes van de rode fascisten.

Het was een daad van terrorisme van het ergste soort, de Nederlandse politiek en samenleving zijn er zwaar door geschaad.

En als de rode fascisten er niet mee kunnen leven dat er ook mensen zijn die naast de eenling die de trekker heeft overgehaald ook nog andere schuldigen zien; ze leren er maar mee leven. Net zoals mensen die niet tot het rood fascistische clubje ermee hebben moeten leren leven dat ze werden uitgemaakt voor mindere mensen omdat ze zich niet conformeerden. En op 6 mei 2002 hebben we geleerd dat dat nog maar een voorproefje was.

woensdag 8 mei 2002 @ 15:51:40 #18
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_4113378
Jezus HiZ, je bent nu wel helemaal aan het flippen, niet?
pi_4113427
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 15:45 schreef HiZ het volgende:
Pim Fortuyn is als eerste dodelijke slachtoffer van het rode fascisme inderdaad niet zomaar vermoord. Het is een politieke moord geweest op iemand die weigerde zich het zwijgen op te laten leggen door de oude methodes van de rode fascisten.

Het was een daad van terrorisme van het ergste soort, de Nederlandse politiek en samenleving zijn er zwaar door geschaad.

En als de rode fascisten er niet mee kunnen leven dat er ook mensen zijn die naast de eenling die de trekker heeft overgehaald ook nog andere schuldigen zien; ze leren er maar mee leven. Net zoals mensen die niet tot het rood fascistische clubje ermee hebben moeten leren leven dat ze werden uitgemaakt voor mindere mensen omdat ze zich niet conformeerden. En op 6 mei 2002 hebben we geleerd dat dat nog maar een voorproefje was.

Roep je nu op tot geweld?
I´m back.
  woensdag 8 mei 2002 @ 15:56:29 #20
9613 Seborik
I, Voyager
pi_4113437
Hiz zou je asjeblieft normaal kunnen reageren.
pi_4113448
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 15:51 schreef Lithion het volgende:
Jezus HiZ, je bent nu wel helemaal aan het flippen, niet?
Ik niet, maar er voelen zich kennelijk nogal wat mensen aangesproken.

Overigens moet ik bekennen dat ik vooral uit overwegingen van stijl de term 'rode fascisten' ben gaan gebruiken. Correcter zou zijn 'fascistoïde roden', maar dat ziet er niet uit, en het verschil wordt toch niet begrepen.

woensdag 8 mei 2002 @ 15:59:12 #22
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_4113464
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 15:57 schreef HiZ het volgende:
Ik niet, maar er voelen zich kennelijk nogal wat mensen aangesproken.
Niet aangesproken, maar ik voel me er wel onprettig bij. De hele situatie is sowieso al zwaar verneukt, dus om nu nog eens extra olie op het vuur te gooien lijkt me echt compleet nergens goed voor.
pi_4113466
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 15:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Roep je nu op tot geweld?

Ik vraag me af waar jij leest dat ik oproep tot geweld.

Maar voor de duidelijkheid; ik roep niet op tot geweld. Ik spreek mijn afschuw er juist over uit het het rode fascisme kennelijk heeft besloten dat het tijd is om politici die hun niet welgevallig zijn de liquideren.

pi_4113468
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 15:45 schreef HiZ het volgende:

Je schreeuwt moord en brand over demonisering van Fortuyn maar je bent zelf bezig alles wat maar een klein beetje naar links neigt in het hokje "politiek terrorist" te duwen, n.a.v. van de actie van één halve zool.

Wat als ideeën op de volgende site uitgevoerd worden, ben jij dan medeplichtig? Of heeft links het er dan "zelf naar gemaakt"?

-edit Links naar polinco worden vanaf heden verwijderd, geen links naar discriminerend materiaal aub.-

[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 08-05-2002 16:00]

woensdag 8 mei 2002 @ 16:00:13 #25
572 Sniper
Gull Catcher
pi_4113479
quote:

pi_4113485
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 15:59 schreef HiZ het volgende:

[..]

Maar voor de duidelijkheid; ik roep niet op tot geweld. Ik spreek mijn afschuw er juist over uit het het rode fascisme kennelijk heeft besloten dat het tijd is om politici die hun niet welgevallig zijn de liquideren.

Welk rood fascisme?
  woensdag 8 mei 2002 @ 16:02:40 #27
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_4113515
Hiz, ik begrijp dat je kwaad bent maar door met generaliserende namen als rode facisten te komen ben je op hetzelfde (lage) niveau bezig als de tegenstanders van Fortuyn.

Noem gewoon de namen, dat maakt veel meer indruk en dat blijft de mensen bij. Ik neem een user als R@b die met goede argumenten komt waarom clubjes als Kafka of de Internationale Socialisten gevaarlijk zijn veel serieuzer als users die niet verder komen dan "links complot"!

[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 08-05-2002 16:03]

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_4113523
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 15:59 schreef QBZZ het volgende:

[..]

-edit Links naar polinco worden vanaf heden verwijderd, geen links naar discriminerend materiaal aub.-

OK, dan vertel ik wat er stond. Op de site wordt opgeroepen partijkantoren van PvdA, VVD, SP, GroenLinks, etc. in brand te stichten, evenals huizen van gemeenteraadsleden van deze partijen.

Ben het er overigens niet mee eens dat deze links verwijderd worden. Je kan het beter aan de oppervlakte brengen dan verbergen.

[Dit bericht is gewijzigd door QBZZ op 08-05-2002 16:04]

woensdag 8 mei 2002 @ 16:04:22 #29
8352 zaiga
The Keenest
pi_4113542
quote:

...het rode fascisme kennelijk heeft besloten dat het tijd is om politici die hun niet welgevallig zijn de liquideren.

Je trekt wel erg voorbarige conclusies. De motieven en de achtergronden van de dader zijn nog allerminst duidelijk, dus het lijkt me eg voorbarig om te zeggen dat het "rode fascisme" nu besloten heeft om politici te liquideren.
May the road rise to meet your feet
  woensdag 8 mei 2002 @ 16:04:30 #30
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_4113545
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 16:03 schreef QBZZ het volgende:
OK, dan vertel ik wat er stond. Op de site wordt opgeroepen partijkantoren van PvdA, VVD, SP, GroenLinks, etc. in brand te stichten, evenals huizen van gemeenteraadsleden van deze partijen.
Triest.

Maar de VVD staat er ook tussen, dus een hetze tegen links ins het niet!

pi_4113551
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 15:59 schreef Lithion het volgende:

[..]

Niet aangesproken, maar ik voel me er wel onprettig bij. De hele situatie is sowieso al zwaar verneukt, dus om nu nog eens extra olie op het vuur te gooien lijkt me echt compleet nergens goed voor.

Er zijn in dit land mensen die nog een heel stuk bozer zijn dan ik. Die hun kwaadheid niet in venijnige woorden stoppen, helaas. Maar wat in mijn ogen al te makkelijk wordt afgedaan als een 'haatcampagne tegen links' is voor mij niet meer dan het voorhouden van een spiegel aan mensen die denken dat ze de moord op Pim Fortuyn kunnen wegredeneren als de daad van één enkele man.
  woensdag 8 mei 2002 @ 16:04:47 #32
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_4113553
quote:
Ik spreek mijn afschuw er juist over uit het het rode fascisme kennelijk heeft besloten dat het tijd is om politici die hun niet welgevallig zijn de liquideren.
Zijn die molenwieken tegenwoordig van beton ofzo?
pi_4113563
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 16:04 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Triest.

Links in de ogen van degenen die daar posten. De VVD is in hun ogen een collaborateur van de PvdA.
  woensdag 8 mei 2002 @ 16:06:38 #34
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_4113574
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 16:05 schreef QBZZ het volgende:
Links in de ogen van degenen die daar posten. De VVD is in hun ogen een collaborateur van de PvdA.
  woensdag 8 mei 2002 @ 16:06:45 #35
8352 zaiga
The Keenest
pi_4113576
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 16:04 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Triest.

Als rechts-extremist bent, is alles links.
  woensdag 8 mei 2002 @ 16:07:48 #36
9613 Seborik
I, Voyager
pi_4113592
quote:
Ben het er overigens niet mee eens dat deze links verwijderd worden. Je kan het beter aan de oppervlakte brengen dan verbergen.
Er staat in de policy dat er niet gelinkt mag worden naar racistisch en discriminerend materiaal, vandaar.
  woensdag 8 mei 2002 @ 16:08:46 #37
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_4113610
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 16:06 schreef zaiga het volgende:
Als rechts-extremist bent, is alles links.
Inderdaad

Net zo goed dat wanneer je links-extremist bent alles rechts. Er zijn een boel domme mensen in Nedeland.

pi_4113613
quote:

[..]

En op 6 mei 2002 hebben we geleerd dat dat nog maar een voorproefje was.
quote:
Maar voor de duidelijkheid; ik roep niet op tot geweld.
Ik denk dat je als je zulke texten fabriceert als jij doet je er idd goed aan doet even te expliceren dat je ook voorstander bent van democratie, verzoening en het woord i.p.v. de daad... Een mens zou eens op andere gedachten kunnen komen.
quote:
Ik spreek mijn afschuw er juist over uit het het rode fascisme kennelijk heeft besloten dat het tijd is om politici die hun niet welgevallig zijn de liquideren.
Rood fascisme was de term van sociaal-democraten voor het Stalinisme. Voor zover onze kennis nu reikt heeft een tragisch, misleid individu, die overigens niet eens bekend stond als extremist en het wapen van de wet gebruikte om te strijden voor zijn idealen, waarschijnlijk in overspannen toestand en in z'n eentje een daad gepleegd die voor iedereen in Nederland onvoorstelbaar is. Wat dat betreft lijkt zijn daad op die van Ferdi E...

[Dit bericht is gewijzigd door Ryan3 op 08-05-2002 16:10]

I´m back.
  woensdag 8 mei 2002 @ 16:09:34 #39
10090 waspman
life is sweet
pi_4113621
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 16:07 schreef Seborik het volgende:

[..]

Er staat in de policy dat er niet gelinkt mag worden naar racistisch en discriminerend materiaal, vandaar.

ik zie toch erg vaak links naar Kafka staan
  woensdag 8 mei 2002 @ 16:09:40 #40
8352 zaiga
The Keenest
pi_4113626
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 16:08 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Inderdaad

Net zo goed dat wanneer je links-extremist bent alles rechts. Er zijn een boel domme mensen in Nedeland.

Dat is waar, helaas... Extremisme is nooit goed.
pi_4113648
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 16:02 schreef Strolie75 het volgende:
Hiz, ik begrijp dat je kwaad bent maar door met generaliserende namen als rode facisten te komen ben je op hetzelfde (lage) niveau bezig als de tegenstanders van Fortuyn.

Noem gewoon de namen, dat maakt veel meer indruk en dat blijft de mensen bij. Ik neem een user als R@b die met goede argumenten komt waarom clubjes als Kafka of de Internationale Socialisten gevaarlijk zijn veel serieuzer als users die niet verder komen dan "links complot"!

Strolie toch, wat krijgen we nu ? Jij die mij tot gematigdheid gaat oproepen?

Het is bijna verleidelijk om de namen te gaan noemen, het is alleen een heel lang rijtje. En ze hebben allemaal een ding gemeen; ze geloven meer in het monddood, en kennelijk doodmaken van de tegenstander. Eerst met verbaal geweld, toen met taarten en bommen en nu met kogels. Ik noem dat fascistisch, omdat het fascistisch is.

En als mensen daardoor ontzet zijn omdat ze zich aangesproken voelen, moeten ze zich misschien wel gaan afvragen waarom ze een beweging aanhangen die niet in staat is tot een normaal debat met woorden.

woensdag 8 mei 2002 @ 16:12:25 #42
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_4113670
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 16:09 schreef zaiga het volgende:
Dat is waar, helaas... Extremisme is nooit goed.
Extremisme is nooit goed en moet altijd worden aangepakt.

Ik denk alleen dat een heleboel mensen gefrustreerd zijn omdat extreem-rechts in dit land altijd keihard is aangepakt (en rechts soms te onterechte is gedemoniseerd) terwijl alles van extreem-links maar werd getolereerd en geaccepteerd.

pi_4113677
quote:

[..]

Het verbergen van die links is inderdaad verwerpelijk, nauwelijks minder verwerpelijk dan de daden waartoe wordt opgeroepen.
  woensdag 8 mei 2002 @ 16:13:30 #44
572 Sniper
Gull Catcher
pi_4113688
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 16:09 schreef Ryan3 het volgende:
waarschijnlijk in overspannen toestand en in z'n eentje een daad gepleegd
quote:
door Martijn Koolhoven en Dominique Weesie AMSTERDAM - De dader van de moordaanslag op Pim Fortuyn is milieuterrorist Volkert van der G. (32) uit Harderwijk.

Van der G. maakt volgens bronnen bij justitie onderdeel uit van een harde kern van vijf à zes "zeer gevaarlijke" radicale linkse activisten. Justitie houdt er rekening mee dat nog andere kandidaten van de Lijst Pim Fortuyn het doelwit kunnen worden van de terroristen.

De radicale activisten konden van 1992 tot 1998 onder meer beschikken over fondsen van de Nationale Postcode Loterij.

Van der G., die in het verleden betrokken is geweest bij verschillende radicale acties, moet zijn terreuractie tot in detail hebben voorbereid.

pi_4113697
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 16:04 schreef Lithion het volgende:

[..]

Zijn die molenwieken tegenwoordig van beton ofzo?

Kijk, dit is nou zo'n voorbeeld; niet ingaan op de inhoud maar op het mannetje spelen.

Ad hominem noem je dat ook wel, en het betekent meestal dat je gewoon geen argumenten hebt.

woensdag 8 mei 2002 @ 16:15:23 #46
9613 Seborik
I, Voyager
pi_4113714
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 16:12 schreef HiZ het volgende:

[..]

Het verbergen van die links is inderdaad verwerpelijk, nauwelijks minder verwerpelijk dan de daden waartoe wordt opgeroepen.

Het is nu eenmaal de policy, daar kun je over discussiëren of niet, maar Fok! wil niet geassocieerd worden met zulke uitlatingen.

Zou je nu asjeblieft normaal kunnen discussiëren.

woensdag 8 mei 2002 @ 16:16:27 #47
8352 zaiga
The Keenest
pi_4113735
quote:
Van der G. maakt volgens bronnen bij justitie onderdeel uit van een harde kern van vijf à zes "zeer gevaarlijke" radicale linkse activisten. Justitie houdt er rekening mee dat nog andere kandidaten van de Lijst Pim Fortuyn het doelwit kunnen worden van de terroristen.
De politie heeft bekend gemaakt dat er geen aanwijzingen zijn dat de dader in groepsverband heeft geopereerd. Het lijkt er inderdaad op dat hij de daad in zijn eentje heeft voorbereid en uitgevoerd.
  woensdag 8 mei 2002 @ 16:17:52 #48
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_4113755
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 16:11 schreef HiZ het volgende:
Strolie toch, wat krijgen we nu ? Jij die mij tot gematigdheid gaat oproepen?
Ja, je gaat te ver.

Ik ben zeker geen vriendje van links. Maar hun nu op dezelfde manier te demoniseren als ze met Pim hebben gedaan vind ik niet kunnen. Dit zal de kloof in dit land alleen maar groter maken.

Door gewoon rustig te blijven, en op een normale manier Pim te herdenken en zijn gedachtegoed in leven te brengen neem je links veel meer wind uit te zeilen dan wanneer je ze voor "rode facisten" uitmaakt. Mensen hebben nu heel goed in de gaten dat al die onzin die over Pim is geroepen niet waar is.

Let op! Ik pleit de politiek en de media (links voorop) zeker niet vrij. Ze zijn gewoon medeverantwoordelijk, en een mea coulpa zou zeker op zijn plaats zijn.

woensdag 8 mei 2002 @ 16:18:47 #49
572 Sniper
Gull Catcher
pi_4113769
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 16:12 schreef HiZ het volgende:

[..]

verwerpelijk dan de daden waartoe wordt opgeroepen.

Mee eens, maar een groteske daad kan nu eenmaal een groteske reactie oproepen. Dat is niet goed te praten maar wel de realiteit.
pi_4113774
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 16:13 schreef Sniper het volgende:

[..]

[..]

Tot zover iig mijn kennis reikt deed hij het in z'n eentje... Politie moet uiteraard eerst onderzoeken of er een complot achter zit.

Het feit dat hij in kalm beraad zijn misdaad heeft voorbereid hoeft nog niet uit te sluiten dat hij idd overspannen was. Kijk naar Ferdi E.

I´m back.
  woensdag 8 mei 2002 @ 16:19:06 #51
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_4113776
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 16:16 schreef zaiga het volgende:
De politie heeft bekend gemaakt dat er geen aanwijzingen zijn dat de dader in groepsverband heeft geopereerd.
Maar hij zal inderdaad wel in zijn eentje zijn geweest. Als vind ik het verdacht dat hij Pim op een paramilitaire manier heeft neergeschoten en meteen een advocaat had die bekend was vanwege het verdedigen van RAF-mensen.

[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 08-05-2002 16:23]

woensdag 8 mei 2002 @ 16:19:37 #52
9613 Seborik
I, Voyager
pi_4113789
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 16:14 schreef HiZ het volgende:
Ad hominem noem je dat ook wel, en het betekent meestal dat je gewoon geen argumenten hebt.
Wat voor argument moet je tegen deze hetze tegen alles wat links van de PvdA zit inbrengen? Zou je ernaar luisteren?

Nee, waarschijnlijk niet. Je bent boos, woedend over wat er is gebeurd en zoekt nu een zondebok, die je gevonden denkt te hebben in die groep. Je beschuldigd hen allemaal van iets dat één persoon gedaan heeft en doet nu precies hetzelfde waar jij hen van beschuldigd.

pi_4113793
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 16:17 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Ja, je gaat te ver.

Ik ben zeker geen vriendje van links. Maar hun nu op dezelfde manier te demoniseren als ze met Pim hebben gedaan vind ik niet kunnen. Dit zal de kloof in dit land alleen maar groter maken.

Door gewoon rustig te blijven, en op een normale manier Pim te herdenken en zijn gedachtegoed in leven te brengen neem je links veel meer wind uit te zeilen dan wanneer je ze voor "rode facisten" uitmaakt. Mensen hebben nu heel goed in de gaten dat al die onzin die over Pim is geroepen niet waar is.

Let op! Ik pleit de politiek en de media (links voorop) zeker niet vrij. Ze zijn gewoon medeverantwoordelijk, en een mea coulpa zou zeker op zijn plaats zijn.

Strolie, chapeau.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_4113800
quote:

[..]

Ja, je gaat te ver.

Goed gesproken.
I´m back.
  woensdag 8 mei 2002 @ 16:21:11 #55
8352 zaiga
The Keenest
pi_4113819
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 16:19 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Net zoals de politie bekend maakte dat er geen redenen waren om aan te nemen dat PF in gevaar was?

Probeer je discussie een andere kant op te duwen? Het ging hier over de vraag of de dader in zijn eentje opereerde of niet.
  woensdag 8 mei 2002 @ 16:23:49 #56
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_4113869
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 16:21 schreef zaiga het volgende:
Probeer je discussie een andere kant op te duwen? Het ging hier over de vraag of de dader in zijn eentje opereerde of niet.
Je hebt gelijk, zie edit.
pi_4113870
quote:

[..]

En op 6 mei 2002 hebben we geleerd dat dat nog maar een voorproefje was.
[..]
{/quote]Het is vandaag 8 mei, ik ben verbaasd dan je de referentie aan de moord op Pim Fortuyn van 2 dagen terug niet begreep.
[quote]

Ik denk dat je als je zulke texten fabriceert als jij doet je er idd goed aan doet even te expliceren dat je ook voorstander bent van democratie, verzoening en het woord i.p.v. de daad... Een mens zou eens op andere gedachten kunnen komen.
[..]
{/quote]Beste Ryan, als er één ding is dat ik op dit moment duidelijk wil maken, dan is het wel dat het gaat om woorden waarmee je elkaar bestrijdt. Helaas heb ik het gevoel nog altijd dat je het recht om je mening te uiten in dit land als hij niet PC is moet bevechten. Twee dagen terug is een politicus in dit land vermoord die gewoon zei wat hij dacht. Daar hoefde je het niet mee eens te zijn, sterker, ik was het er vaak niet mee eens. Maar feit is wel dat hij nu in een mortuarium ligt met vijf kogels in zijn lijf. Ik erger me aan mensen die die vijf kogels proberen los te koppelen van wat er aan sfeer is gecreëerd in Nederland over het uitspreken van je mening over zaken als immigratie.

Rood fascisme was de term van sociaal-democraten voor het Stalinisme. Voor zover onze kennis nu reikt heeft een tragisch, misleid individu, die overigens niet eens bekend stond als extremist en het wapen van de wet gebruikte om te strijden voor zijn idealen, waarschijnlijk in overspannen toestand en in z'n eentje een daad gepleegd die voor iedereen in Nederland onvoorstelbaar is. Wat dat betreft lijkt zijn daad op die van Ferdi E...
[/quote]De term die stalin gebruikte was sociaal-fascisten.

Waar het je beweringen over de dader betreft zie ik geen enkel bewijs dat je stelling onderbouwt. Wat de feiten ons tot nu toe vertellen is dat een politicus is geliquideerd op een manier die doet vermoeden dat de schutter geen amateur was. Of hij inderdaad het verwarde overspannen individu dat jij van hem probeert te maken was, dat moet nog maar blijken.

Vooralsnog lijkt hij meer op een berekenende terrorist dan op iemand die geflipt is.

† In Memoriam † woensdag 8 mei 2002 @ 16:25:24 #58
10849 Hagelslag

pi_4113890
quote:

Geen enkele moord is gewoon. We kennen het motief van de dader niet. Zolang we dat motief niet kennen blijft het speculeren. Een politieke moord, een moord in opdracht van een politieke partij, dat is heel andere koek dan een moord begaan door een gestoord persoon.
quote:
Natuurlijk mag je je verdriet tonen. Niemand zal je zeggen dat je dat verdriet niet zou mogen hebben. Degene die dat roept is ongevoelig.
quote:
Iemand veroordelen doet een rechter. Die hebben we met zijn allen aangesteld om dat klusje voor ons te klaren. We kunnen het al dan niet eens zijn over de strafmaat, maar dat is een zaak van de politiek. Win stemmen en verander het systeem/strafmaat. Als je iemand beschuldigt, doe dat op feitelijkheden en niet op grond van vage beschuldigingen, roddels en achterklap. Als iemand kan aantonen dat een politieke partij de opdracht heeft gegeven om Pim Fortuyn van kant te maken, dan heb je wat dat betreft recht van spreken.

Demonisering: daar is rechts anders flink hard mee bezig. Groenlinks is de target, en dat was Groenlinks al veel eerder dan toen de naam Pim Fortuyn in de picture kwam. Dus wat dat betreft, steek ook maar je hand in eigen boezem. Het lijkt er op dit moment verdacht veel op dat rechts probeert door links negatief af te schilderen, de vrijheid probeert te krijgen om vrijelijk racist en fascist te kunnen zijn. Een zorgelijke ontwikkeling.

Dat LPF in het nieuws is, dat is geen kiezersgewin, maar gewoon het gevolg van de ontwikkelingen. Dat valt LPF niet kwalijk te nemen.

quote:
Pim Fortuyn heeft te weinig oog kunnen hebben voor de extreem rechtse elementen in zijn partij. Ik ben er van overtuigd dat Pim Fortuyn niet blij was met deze ontwikkeling. Het probleem zit hem o.a. in deze woorden van hem: "Ik heb liever dat rechts-extremisten op mij stemmen, dan gebeurt er tenminste iets goeds met hun stemmen." of woorden in gelijke strekking. Ik denk dat Pim Fortuyn onderschat heeft welke consequenties die houding had voor LPF. Pim Fortuyn was ongetwijfeld zelf geen racist en fascist, maar er was teveel ruimte binnen LPF voor deze geluiden. Onder het mom 'alles moet bespreekbaar zijn'. Daar ben ik het radicaal mee oneens. Rascisme is bespreekbaar als fenomeen, maar dat wil niet zeggen dat ik behoefte heb om een racist toe te staan om racist te zijn, en al helemaal niet om een rascist toe te staan zijn ideeen in praktijk te brengen.
quote:
Dat zal je mij niet horen zeggen
quote:
Zeker is de moord een aanslag op de democratie. Het staat haaks op onze mentaliteit van blijven praten, blijven communiceren. Hoe hartgrondig je het ook oneens bent met elkaar. Maar de moord zelf heeft misschien geen politiek karakter, en zelfs al heeft deze persoon het uit politieke motieven gedaan - dan nog valt dit geen enkele politieke partij te verwijten. Er zijn hier in Nederland geen politieke partijen die het middel van geweld gebruiken om hun gelijk te halen.
quote:
Ook daar zul je me nooit over horen. Ik heb zelfs voorgesteld om een paar dagen onze mond te houden over politiek, uit respect voor Pim Fortuyn. Maar ik zie dat er erg weinig mee gedaan wordt, gezien de vele topics over hoe slecht links wel niet is.
quote:
Dat kan ook niemand. Maar gebruik dan ook niet Pim Fortuyns sterven als middel om je politiek gelijk te halen. Want dat is minstens zo verdorven.

[Dit bericht is gewijzigd door Hagelslag op 08-05-2002 16:28]

Deze tekst is (c) 2001 en (c) 2002 by Hagelslag.[br]
  woensdag 8 mei 2002 @ 16:25:36 #59
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_4113891
quote:
Kijk, dit is nou zo'n voorbeeld; niet ingaan op de inhoud maar op het mannetje spelen.
Hier valt niet op de inhoud in te gaan. Ingaan op een dergelijk ongenuanceerde, bevooroordeelde en gepolariseerde post is compleet nutteloos.
pi_4113899
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 16:15 schreef Seborik het volgende:

[..]

Het is nu eenmaal de policy, daar kun je over discussiëren of niet, maar Fok! wil niet geassocieerd worden met zulke uitlatingen.

Zou je nu asjeblieft normaal kunnen discussiëren.

Ik discussiëer normaal, in een discussie hoef je niet allebei precies hetzelfde te vinden om een normale discussie te hebben.
  woensdag 8 mei 2002 @ 16:27:47 #61
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_4113911
quote:
Ja, je gaat te ver.

pi_4113917
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 16:19 schreef Seborik het volgende:

[..]

Wat voor argument moet je tegen deze hetze tegen alles wat links van de PvdA zit inbrengen? Zou je ernaar luisteren?

Nee, waarschijnlijk niet. Je bent boos, woedend over wat er is gebeurd en zoekt nu een zondebok, die je gevonden denkt te hebben in die groep. Je beschuldigd hen allemaal van iets dat één persoon gedaan heeft en doet nu precies hetzelfde waar jij hen van beschuldigd.

Zodra 'alles wat links zit van de PvdA' ophoudt met pogingen tot het monddood maken van mensen die iets zeggen wat ze niet welgevallig is door verbaal geweld, bommen en moord hou ik op met ze beschuldigen van rood fascisme.
  woensdag 8 mei 2002 @ 16:30:52 #63
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_4113950
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 16:28 schreef HiZ het volgende:
Zodra 'alles wat links zit van de PvdA' ophoudt met pogingen tot het monddood maken van mensen die iets zeggen wat ze niet welgevallig is door verbaal geweld, bommen en moord hou ik op met ze beschuldigen van rood fascisme.
Nou houd dan maar op want de SP doet dat allemaal niet.
  woensdag 8 mei 2002 @ 16:31:03 #64
8372 Bastard
Persona non grata
pi_4113958
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 16:04 schreef HiZ het volgende:

[..]

Er zijn in dit land mensen die nog een heel stuk bozer zijn dan ik. Die hun kwaadheid niet in venijnige woorden stoppen, helaas. Maar wat in mijn ogen al te makkelijk wordt afgedaan als een 'haatcampagne tegen links' is voor mij niet meer dan het voorhouden van een spiegel aan mensen die denken dat ze de moord op Pim Fortuyn kunnen wegredeneren als de daad van één enkele man.

The truth was in here.
  woensdag 8 mei 2002 @ 16:32:06 #65
9613 Seborik
I, Voyager
pi_4113974
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 16:26 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik discussiëer normaal, in een discussie hoef je niet allebei precies hetzelfde te vinden om een normale discussie te hebben.

Iemand bij voorbaat een stempel opdrukken is niet normaal discussiëren en dat weet je heel goed.

Neem een voorbeeld aan andere users die zich wel weten te nuanceren.

woensdag 8 mei 2002 @ 16:32:35 #66
9613 Seborik
I, Voyager
pi_4113983
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 16:28 schreef HiZ het volgende:

[..]

Erg slim HiZ. SP heeft pacifisme in haar programma staan en dat is ook de hoofdreden dat ik daar op stem.
  woensdag 8 mei 2002 @ 16:33:20 #67
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_4113989
Bovendien is Marijnissen een van de weinigen die Fortuijn niet zwart heeft gemaakt!
  woensdag 8 mei 2002 @ 16:34:40 #68
8372 Bastard
Persona non grata
pi_4114005
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 16:11 schreef HiZ het volgende:

[..]

Het is bijna verleidelijk om de namen te gaan noemen, het is alleen een heel lang rijtje. En ze hebben allemaal een ding gemeen; ze geloven meer in het monddood, en kennelijk doodmaken van de tegenstander. Eerst met verbaal geweld, toen met taarten en bommen en nu met kogels. Ik noem dat fascistisch, omdat het fascistisch is.

Juist, en nu worden de aanhangers van PF ook monddood gemaakt als het ware.
Want je MOET erkennen van ze dat de politiek niets met de moord van doen heeft en dat er teveel ophef word gemaakt om een moordje. ( Zoiezo is iedere moord heel verschrikkelijk, maar het lijkt wel alsof een moord meer of minder niet meer uitmaakt )
En als je dat niet erkend, dan ben je gewoon dom. Of leuk gezegd " maken ze molenwieken van beton? ".
Mensen waar zijn we in godsnaam mee bezig?
The truth was in here.
  † In Memoriam † woensdag 8 mei 2002 @ 16:35:23 #69
10849 Hagelslag

pi_4114014
En ook groenlinks heeft een afkeer van geweld.
  woensdag 8 mei 2002 @ 16:36:15 #70
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_4114030
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 16:32 schreef Seborik het volgende:

[..]

Iemand bij voorbaat een stempel opdrukken is niet normaal discussiëren en dat weet je heel goed.

Neem een voorbeeld aan andere users die zich wel weten te nuanceren.

Al dat nuanceren waren de pimstemmers inmiddels toch juist beu? Dan krijg je alleen maar die wollige schaapjestaal die ze in politiek den haag koesteren, zonder pointe of échte uitspraak.
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  † In Memoriam † woensdag 8 mei 2002 @ 16:38:54 #71
10849 Hagelslag

pi_4114066
Ik vraag me af waarin LPF dan monddood wordt gemaakt? En op welke wijze LPF verhindert wordt om haar mening kenbaar te maken?
  woensdag 8 mei 2002 @ 16:41:20 #72
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_4114099
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 16:38 schreef Hagelslag het volgende:
Ik vraag me af waarin LPF dan monddood wordt gemaakt? En op welke wijze LPF verhindert wordt om haar mening kenbaar te maken?
ow, wist je het nog niet?? Iemand heeft Pim Fortuijn vermoord!
  woensdag 8 mei 2002 @ 16:42:59 #73
8372 Bastard
Persona non grata
pi_4114119
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 16:25 schreef Hagelslag het volgende:

Ook daar zul je me nooit over horen. Ik heb zelfs voorgesteld om een paar dagen onze mond te houden over politiek, uit respect voor Pim Fortuyn. Maar ik zie dat er erg weinig mee gedaan wordt, gezien de vele topics over hoe slecht links wel niet is.
[..]

Dat was inderdaad helemaal nog niet zo slecht geweest inderdaad, maar aan de andere kant hebben mensen juist nu behoefte om te praten. In ieder geval dingen van je af schrijven!
Want ik heb liever 10 fascisten of extremisten op een forum dan 1 op straat!

Dat kan ook niemand. Maar gebruik dan ook niet Pim Fortuyns sterven als middel om je politiek gelijk te halen. Want dat is minstens zo verdorven.

Dat doe ik ook helemaal niet. Maar ik denk wel dat er veel mensen nog vastgeroest zitten in hun geloof dat de wereld een teletubbiewereld is.
Kijk PF heeft voor een taboe doorbraak gezorgd, hij heeft gezorgd dat mensen nu eerder zeggen wat ze denken dus ook zul je overal nu eerder gesprekken horen over de problemathiek van de allochtonen in NL.
En eerder ( nog niet zo heel lang geleden hoor ) werd je haast als een crimineel aangekeken als je ook maar 1 woord repte over die problemathiek.
Mensen durven nu meer te zeggen, en dat is altijd goed om te zeggen wat je denkt. ( Nog bedankt Pim )

[Dit bericht is gewijzigd door Bastard op 08-05-2002 16:45]

The truth was in here.
  Overall beste user 2022 woensdag 8 mei 2002 @ 16:44:32 #74
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_4114147
quote:
Ferdi E...
Die naam spookt ook vaak door mijn hoofd, de laatste dagen.

Compleet met de verbijstering in de omgeving van de dader.

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 8 mei 2002 @ 16:45:12 #75
8372 Bastard
Persona non grata
pi_4114159
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 16:38 schreef Hagelslag het volgende:
Nou als je hier en daar de opmerkingen beter zou lezen zie je met andere woorden staan " Hee hou je mond nou maar want wat je verteld ben ik het totaal niet eens, sterker nog je bent een loser omdat je zo denkt"

Maar goed, dat zijn ook opmerkingen van rechts vs links.

The truth was in here.
  woensdag 8 mei 2002 @ 16:59:06 #76
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_4114327
Hiz, je poste laatst deze verstandige woorden in het Israel/Palestina conflict. Lijk me op de huidige situatie in Nederland zeker van toepassing.
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 00:54 schreef HiZ het volgende:
Elke dode die is gevallen voor dit waanzinnige conflict is er één, het is tijd dat mensen zich gaan realiseren dat meer doden geen oplossing is.

Het enige wat nu moet gebeuren is een rechtvaardige oplossing vinden voor iedereen. Praten over wraak en schuld zwengelt alleen de spiraal van geweld nog verder aan.

pi_4114383
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 16:30 schreef Lithion het volgende:

[..]

Nou houd dan maar op want de SP doet dat allemaal niet.

Hoezo moet ik ophouden als de SP dat allemaal niet doet? Ik zou het niet meer dan normaal vinden dat de SP dat allemaal niet doet. Helaas heeft Groen Links minder problemen met fascistische methodes.
  woensdag 8 mei 2002 @ 17:10:11 #78
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_4114484
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 17:02 schreef HiZ het volgende:
Hoezo moet ik ophouden als de SP dat allemaal niet doet?
Omdat je het volgende zei:
quote:
Maar goed, dat had ik wat verkeerd gelezen, omdat ik meende dat je bedoelde "uberhaupt iets links van de PvdA". Evengoed blijft het een achterlijke opmerking. Je doet nu alsof het tot de grondwaarden van die partijen hoort om alles wat het enigzins oneens met hen is monddood te maken en daarvoor gebruik je nu de dood van Pim Fortuyn. Niet alleen een zeer slechte onderbouwing, maar ook een uiterst trieste en misselijkmakende.
Bovendien is het zeer generaliserend om alles links van de PvdA erbij te betrekken als daar bijvoorbeeld ook de SP onder valt.
  woensdag 8 mei 2002 @ 17:20:04 #79
24099 Tia_Tijger
Demonisator :)
pi_4114621
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 17:02 schreef HiZ het volgende:

[..]

Hoezo moet ik ophouden als de SP dat allemaal niet doet? Ik zou het niet meer dan normaal vinden dat de SP dat allemaal niet doet. Helaas heeft Groen Links minder problemen met fascistische methodes.

Hier kun je niet mee in discussie gaan, men vergeet voor het gemak zoals gewoonlijk weer dat het moddergooien van 2 kanten kwam.

Fascistische methoden?...ach laat maar ook.

You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you.
  † In Memoriam † woensdag 8 mei 2002 @ 19:35:51 #80
10849 Hagelslag

pi_4116067
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 16:42 schreef Bastard het volgende:

[..]

Dat doe ik ook helemaal niet. Maar ik denk wel dat er veel mensen nog vastgeroest zitten in hun geloof dat de wereld een teletubbiewereld is.
Kijk PF heeft voor een taboe doorbraak gezorgd, hij heeft gezorgd dat mensen nu eerder zeggen wat ze denken dus ook zul je overal nu eerder gesprekken horen over de problemathiek van de allochtonen in NL.
En eerder ( nog niet zo heel lang geleden hoor ) werd je haast als een crimineel aangekeken als je ook maar 1 woord repte over die problemathiek.
Mensen durven nu meer te zeggen, en dat is altijd goed om te zeggen wat je denkt. ( Nog bedankt Pim )

Ik denk toch dat het een misvatting is om te denken dat deze problemen onbespreekbaar waren. Er wordt al lange tijd gesignaleerd dat er grote problemen in achterstandswijken zijn. Niet voor niets is er een aparte minister voor het grote steden beleid gekomen. Ik zou niet durven te beweren dat de problemen niet gesignaleerd werden. Ik weet wel dat er veel te weinig gecommuniceerd werd met de bewoners in die wijken. Mensen willen echt wel als je ze maar inspraak geeft en mee laat denken in mogelijke oplossingen. Wat dat betreft heeft deze regering, en voorgaande regeringen enorm veel steken laten vallen. Op zich interesseert het niemand of er nou 1000 of 9000 asielzoekers bij komen, maar hoe in een wijk omgegaan wordt met buitenlanders en met autochtone bewoners zelf, dat is belangrijk. Als ik in amsterdam rondloop in sommige achterstandswijken, dan snap ik meteen waarom daar de criminaliteit zo bloeit. Nergens op straat speelplekken voor kinderen. Scholen die verpauperen. Wijken zonder bomen en bloemen. Wijken waar het onderhoud aan huizen ver en ver achterlopen. DAT zijn de dingen die mensen voelen en waar ze zo kwaad om zijn. DAT zijn de dingen die het rechtsextremisme zo in de hand werkt. Linkse EN rechtse gemeentebesturen hebben daar zo weinig oog voor gehad. Te weinig oog voor de mensen die daar wonen. Daar wordt je kwaad van. Ik zou veel liever daar de discussie over voeren dan over het demoniseren van links of rechts. Want politiek, dat gaat over mensen. In een straat, in een wijk, in een dorp of stad, in Nederland.
  woensdag 8 mei 2002 @ 19:44:34 #81
2710 Lafayette
Wat ben jij ziek bezig!
pi_4116160
Over een paar jaar is Fortuyn slechts een voetnoot in onze geschiedenis. Een herinnering. Zo gaat dat.
pi_4116500
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 16:35 schreef Hagelslag het volgende:
En ook groenlinks heeft een afkeer van geweld.
Waarom waren ze dan bezig met het organiseren van mob-rule in Rotterdam tegen een politieke partij?
  woensdag 8 mei 2002 @ 21:40:32 #83
8372 Bastard
Persona non grata
pi_4117403
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 19:35 schreef Hagelslag het volgende:

[..]

Ik denk toch dat het een misvatting is om te denken dat deze problemen onbespreekbaar waren. Er wordt al lange tijd gesignaleerd dat er grote problemen in achterstandswijken zijn. Niet voor niets is er een aparte minister voor het grote steden beleid gekomen. Ik zou niet durven te beweren dat de problemen niet gesignaleerd werden. Ik weet wel dat er veel te weinig gecommuniceerd werd met de bewoners in die wijken. Mensen willen echt wel als je ze maar inspraak geeft en mee laat denken in mogelijke oplossingen. Wat dat betreft heeft deze regering, en voorgaande regeringen enorm veel steken laten vallen. Op zich interesseert het niemand of er nou 1000 of 9000 asielzoekers bij komen, maar hoe in een wijk omgegaan wordt met buitenlanders en met autochtone bewoners zelf, dat is belangrijk. Als ik in amsterdam rondloop in sommige achterstandswijken, dan snap ik meteen waarom daar de criminaliteit zo bloeit. Nergens op straat speelplekken voor kinderen. Scholen die verpauperen. Wijken zonder bomen en bloemen. Wijken waar het onderhoud aan huizen ver en ver achterlopen. DAT zijn de dingen die mensen voelen en waar ze zo kwaad om zijn. DAT zijn de dingen die het rechtsextremisme zo in de hand werkt. Linkse EN rechtse gemeentebesturen hebben daar zo weinig oog voor gehad. Te weinig oog voor de mensen die daar wonen. Daar wordt je kwaad van. Ik zou veel liever daar de discussie over voeren dan over het demoniseren van links of rechts. Want politiek, dat gaat over mensen. In een straat, in een wijk, in een dorp of stad, in Nederland.

Jou visie is intressant en waar, maar niet geheel compleet naar mijn idee.
Niet alleen de verpouwpering in de wijken geeft onvrede binnen de multicultuur.
Het is niet dat mensen zich gaan vervelen..of niet alleen dat.

Het is ook de vraag waarom asielzoekers maar worden opgenomen zonder stop. Het is dat mensen zien dat er groepen volwassen hangmarrokanen zijn die relaxt een beetje de tijd staan te doden terwijl jij staat te werken.
Het zijn ook duidelijke cijfers die aantonen dat WAO uitkeringen veel meer voorkomen bij Allochtonen.
Waarom krijgt een asielzoeker meteen een dure flat aangeboden compleet met inrichting en staat Jan de Nederlander daardoor langer op woning te wachten?
Waarom kregen asielzoekers 1e klas treinkaartjes van de overheid ( nog voor de tijd van privatisering ).
Waarom voelen mensen zich mensen onveilig op straat? Zoals ik gisteren mn vriendin ging ophalen van haar werk en gewoon dood werd gekeken door een 4 tal.
Waarom doen ze dat?? Waarom hebben ze mn ex aangerand en beroofd op klaarlichte dag?
Waarom moest mijn vader toen hij in Nederland TERUG kwam wonen, eerst een baan hebben.
Waarom is de criminaliteit onder een bepaalde bevolkingsgroep zo hoog? En waarom hebben we geen last van andere volkeren hier?
Waarom is de politie bang om bepaalde wijken in te gaan?
Waarom is er zon fileprobleem en is daar zo weinig aan gedaan? Waarom zijn er zulke wachtlijsten voor de ziekenhuizen en waarom liggen die verplegers krom van het werken?
En zo kan ik heus nog wel ff door gaan met allemaal vragen waar de Nederlander mee loopt. Vragen die naar mijn idee te weinig al dan niet werden gehoord door de vorige regering door Paars.
Ja we hebben 8 jaar welvaart gedaan en ja we zijn 1 van de rijkere landen. Maar weet je, ook Amerika is rijk voor de buitenkant.
Deze vragen werden gehoord en begrepen door PF... door hem zijn de huidige partijen maar wat vlot geweest met het aanpassen van hun programma, ineens hadden ze wel een mening. Want ze zagen dat luisteren en antwoorden succes gaf!
Dit zijn de dingen die zie, en vele met mij .. Sommige spreken er niet over en zullen het beamen.
Maar 1 ding is zeker, je hoort het steeds meer!!
Niet omdat Pietje de buurman zegt hoe hij er tegen aan kijkt, nee omdat Pim de taboe doorbrak dat het crimineel zou zijn om over bepaalde zaken te praten.
Mensen beginnen steeds meer te durven zeggen wat ze denken. En Pim verwoorde dat weer voor de regering.
Pim zou de stem worden van vele, een antwoord op op veel vragen en beloofde te doen wat hij zei!
Tot tegenstelling van andere politici die een uur kunnen vol lullen en uiteindelijk niks zeggen, sprak Pim wel duidelijke en verstaanbare taal.
Kijk en DAT is dus de ontevredenheid die je wellicht nog wat had kunnen uitbreiden.

Maar tot slot nog het volgende.
Ik ben het zat om mezelf te moeten verdedigen tegen een stel linkse ongeloofige kwasten hier op het forum.( no offense ) Zoals Pim zn best moest blijven doen om mensen te overtuigen moet je dat hier haast ook doen. Zat overal in elk topic dezelfde voors en tegens te lezen. Zat van de politiek in het algemeen, zat van de kontdraaierij ook hier op FOK!
"Ik heb er geen zin an" om in de geest van Pim te blijven. En heb besloten niets meer te willen lezen voor een paar dagen!

De mzzl

The truth was in here.
  woensdag 8 mei 2002 @ 21:45:28 #84
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_4117488
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 21:40 schreef Bastard het volgende:
Ik ben het zat om mezelf te moeten verdedigen tegen een stel linkse ongeloofige kwasten hier op het forum.( no offense ) Zoals Pim zn best moest blijven doen om mensen te overtuigen moet je dat hier haast ook doen. Zat overal in elk topic dezelfde voors en tegens te lezen. Zat van de politiek in het algemeen, zat van de kontdraaierij ook hier op FOK!
"Ik heb geen zin an" om in de geest van Pim te blijven. En heb besloten niets meer te willen lezen voor een paar dagen!
Pim was een moedig man, en zo zal ik me hem altijd blijven herinneren. Hij heeft de politiek correcte blokkade op vrijheid van meningsuiting doorbroken! Hij heeft de problemen in dit land duidelijk benoemd. En dat heeft hem zijn leven gekost.

Pim hoeft niet verontschuldigd meer te worden, hij zal herinnerd worden als een groot man! Respect.

Maar misschien heb je gelijk, misschien zit ik ook al te lang op dit forum. Misschien wordt het ook wel tijd om er een punt achter te zetten. Altijd dezelfde users, altijd dezelfde verwijten, altijd dezelfde argumenten. Jezelf blijven herhalen omdat mensen niet willen lezen.

pi_4120914
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 16:12 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Extremisme is nooit goed en moet altijd worden aangepakt.

Dat dacht die milieu-activist ook.

Wie bepaald wat extreem is? En wat versta je onder aanpakken?

quote:

[..]

Zout op man, je doet zelfs ook niks anders met je rode fascisten. En ook PF deed zelf net zo hard mee, hij is zelf met het negative campagning begonnen.
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 21:45 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Pim was een moedig man, en zo zal ik me hem altijd blijven herinneren. Hij heeft de politiek correcte blokkade op vrijheid van meningsuiting doorbroken! Hij heeft de problemen in dit land duidelijk benoemd.

Idd, hij doorbrak taboe's, maar verder had hij vrij weinig gedaan nog (qua politiek). Zoals sommigen hem vereren gaat ook een beetje ver.
quote:
En dat heeft hem zijn leven gekost.
Dat is nog afwachten. Waarschijnlijk om zijn milieu-standpunten, maar ook dat is nog niet zeker. Het kan ook nog iets heel anders zijn.
  zondag 12 mei 2002 @ 19:34:15 #86
8372 Bastard
Persona non grata
pi_4160797
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 01:07 schreef extremeknul het volgende:

[..]

Dat dacht die milieu-activist ook.

Wie bepaald wat extreem is? En wat versta je onder aanpakken?
[..]

Zout op man, je doet zelfs ook niks anders met je rode fascisten. En ook PF deed zelf net zo hard mee, hij is zelf met het negative campagning begonnen.
[..]

Idd, hij doorbrak taboe's, maar verder had hij vrij weinig gedaan nog (qua politiek). Zoals sommigen hem vereren gaat ook een beetje ver.
[..]

Dat is nog afwachten. Waarschijnlijk om zijn milieu-standpunten, maar ook dat is nog niet zeker. Het kan ook nog iets heel anders zijn.

Kop in het zand steken dus wat je doet

nee.. ik wil vandaag nog niet verder gaan lezen op Fok.

The truth was in here.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')