Linkjequote:Op zondag 14 februari 2010 13:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
omdat je irritant bent, ik snap dat je het niet eens bent met wat Yvonne zei maar dat hoef je niet in elke post te herhalen simpelweg omdat Yvonne het zei ... ze spreekt voor zichzelf net als de rest hier op fok!
Het gebeurt echter niet dagelijks dat er iemand wordt doodgereden en dat familie van de dader dan ook nog stennis in het ziekenhuis gaat maken.quote:Op zondag 14 februari 2010 18:06 schreef Corkscrew het volgende:
Hartstikke leuk natuurlijk om weer iemand van Marokkaanse afkomst te kunnen gebruiken om het standpunt te ondersteunen dat het een kutvolk is, maar kom op, what's new? Sinds wanneer is het vreemd dat familieleden beschermend en ontkennend reageren op zulke acties? Als alle familieleden van "lieve jongens die zoiets nooit zouden doen" aandacht kregen in de krant, zou je jaren een dagblad kunnen vullen met zulk nieuws. Natuurlijk weten wij vaak wel beter, maar in feite is deze reactie weinig bijzonders en niet erg nieuwswaardig.
Zeker: de daders zijn verwerpelijk bezig geweest, maar hoe de zus van de dader reageert, kun je eerder een 'natuurlijke reactie' noemen.
Als je dit een natuurlijke reactie noemt spoor jij zelf niet helemaal.quote:Op zondag 14 februari 2010 18:06 schreef Corkscrew het volgende:
Hartstikke leuk natuurlijk om weer iemand van Marokkaanse afkomst te kunnen gebruiken om het standpunt te ondersteunen dat het een kutvolk is, maar kom op, what's new? Sinds wanneer is het vreemd dat familieleden beschermend en ontkennend reageren op zulke acties? Als alle familieleden van "lieve jongens die zoiets nooit zouden doen" aandacht kregen in de krant, zou je jaren een dagblad kunnen vullen met zulk nieuws. Natuurlijk weten wij vaak wel beter, maar in feite is deze reactie weinig bijzonders en niet erg nieuwswaardig.
Zeker: de daders zijn verwerpelijk bezig geweest, maar hoe de zus van de dader reageert, kun je eerder een 'natuurlijke reactie' noemen.
Voor veel -weg- is 1500 euro verdienen op een eerlijke manier inderdaad vorstelijk.quote:Op zondag 14 februari 2010 10:35 schreef TheBountyKiller het volgende:
[..]
Sinds wanneer is 1500 netto een vorstelijk salaris ?
Alleen maar natuurlijk als je uit het zelfde nest komt en dezelfde waardeloze opvoeding hebt genoten.quote:Zeker: de daders zijn verwerpelijk bezig geweest, maar hoe de zus van de dader reageert, kun je eerder een 'natuurlijke reactie' noemen.
Mooi toch, die verrijking van onze multi-ethnische maatschappij multiculturele samenleving?quote:Op zondag 14 februari 2010 18:49 schreef Zienswijze het volgende:
Het zou eens prettig zijn als bepaalde lieden niet meer zo in de slachtofferrol zouden kruipen. Want op deze manier worden de problemen nooit opgelost.
Dit voorval doet mij trouwens weer denken aan 5 jaar geleden, toen een Surinaamse vrouw een Marokkaanse straatdief dood reed, omdat ze haar tas terug wou, nadat ze door die Marokkaanse straatdief bestolen werd. Dat gebeurde in Amsterdam-Oost. En ook toen waren er relatief veel Marokkanen die meteen de slachtofferrol opzochten en notabene nog een stille tocht hielen omdat die o zo lieve jongen dood was gereden.
En nu weer dit voorval anno 2010. En dan komt Laila weer anderen de schuld geven, maar de schuld bij haar eigen famile zoeken, ho maar. Zo zie je dat er in 5 jaar tijd niks is veranderd. Sterker nog: het wordt alleen maar erger.
Bronquote:Zus van scooterdief die man doodreed: Schuld van politie
De zus van de scooterdief die in januari tijdens de vlucht voor de politie een 50-jarige man in Nijmegen doodreed, geeft de politie de schuld van het ongeluk. ‘Als de politie ze niet zo had opgejaagd, was dit nooit gebeurd,’ zegt Laila G.
De jongens reden een 50-jarige voetganger dood toen zij op de vlucht waren voor de politie
Excuusbrief familie
Eerder publiceerde de Gelderlander een brief van de familie van de andere dader, waarin zij zich distantiëren van de daad van hun zoon en broer.
De familie is van Marokkaanse komaf en schreef er kapot van te zijn dat hun familielid iemand had doodgereden en hulpverleners had bedreigd. 'In onze familie zijn verschillende mensen zelf ook werkzaam in de hulpverlening en zorg!' Naar aanleiding van de publicatie van deze brief heeft de krant geen dreigementen ontvangen.
Zij zegt dat vrijdag in een interview met de website Maroc.nl.
'Surveillerende politieagenten hadden de twee jongens op hun scooter gezien zonder licht, kentekenplaat en helm,' zei politiewoordvoerder Fank van de Valk tegen elsevier.nl.
Achtervolging
‘Waarom gingen deze agenten tieners achtervolgen op zo’n druk tijdstip midden in het centrum van Nijmegen? Terwijl overal camera’s hangen en de politie makkelijk de identiteit kan achterhalen. Toen de agenten zagen dat mijn broertje en zijn vriend tegen het verkeer inreden hadden ze de achtervolging moeten staken om anderen en mijn broertje en zijn vriend niet in gevaar te brengen.'
'Mijn broertje en zijn vriend waren bijna dood door dit tragische ongeluk. De politie had de situatie beter moeten inschatten, ’ aldus Laila G.
De politie ontkent dat de agenten de jongens van 18 en 19 jaar oud hebben achtervolgd.
Ziekenhuis bedreigingen
Na het ongeluk hebben politieagenten de jongens meegenomen naar de eerste hulp. Bij de ingang van het ziekenhuis stonden familieleden en bekenden van de verdachten die verhaal wilden halen. Agenten moesten de groep buiten de deur houden. Volgens een ziekenhuiswoordvoerder leidde hun gedrag tot 'een hoop onrust'.
De familie van de jongens bedreigden in het ziekenhuis vervolgens het medisch personeel. Dat was bezig met de 50-jarige man die de scooterdieven hadden aangereden. De man overleed aan zijn verwondingen.
De Gelderlander
Afgelopen week zorgde de familie opnieuw voor landelijke ophef. Die ontstond nadat de regionale krant de Gelderlander afzag van publicatie van een interview met de moeder en de zus van een van de scooterdieven. Een broer van de 19-jarige jongen had een redacteur met de dood bedreigd als de krant een interview met de moeder en zus zou plaatsen.
Daarop besloot de krant het interview niet te plaatsen.
Idd. Het wordt steeds erger tot het een keer goed mis gaat.quote:Op zondag 14 februari 2010 18:49 schreef Zienswijze het volgende:
Het zou eens prettig zijn als bepaalde lieden niet meer zo in de slachtofferrol zouden kruipen. Want op deze manier worden de problemen nooit opgelost.
Dit voorval doet mij trouwens weer denken aan 5 jaar geleden, toen een Surinaamse vrouw een Marokkaanse straatdief dood reed, omdat ze haar tas terug wou, nadat ze door die Marokkaanse straatdief bestolen werd. Dat gebeurde in Amsterdam-Oost. En ook toen waren er relatief veel Marokkanen die meteen de slachtofferrol opzochten en notabene nog een stille tocht hielen omdat die o zo lieve jongen dood was gereden.
En nu weer dit voorval anno 2010. En dan komt Laila weer anderen de schuld geven, maar de schuld bij haar eigen famile zoeken, ho maar. Zo zie je dat er in 5 jaar tijd niks is veranderd. Sterker nog: het wordt alleen maar erger.
Dat lijkt mij ook. Zou me kapot schamen en zéker niet de publiciteit zoeken om het goed te gaan praten. Het is gewoon van een schaamteloosheid -letterlijk- dat je verstand er bij stilstaat.quote:Op zondag 14 februari 2010 18:18 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Alleen maar natuurlijk als je uit het zelfde nest komt en dezelfde waardeloze opvoeding hebt genoten.
Ik vind het natuurlijker om vreselijk geschokt en beschaamd te zijn als je broer iemand heeft doodgereden omdat hij zonodig op een gestolen scooter moest gaan rijden.....
helemaal als je nagaat dat de politie die gasten niet eens achtervolgd heeft ...quote:Op zondag 14 februari 2010 18:59 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
Natuurlijk is het de schuld van de politie die hebben het toch altijd gedaan![]()
Zonder licht / helm en op een gestolen scooter rijden en het dan ook nog eens kwalijk nemen dat de politie je gaat achter volgen. Waar moet dit heen met dit land.......
Je hebt gelijk. Bij het gedrag van de politie moeten idd vraagtekens gezet worden. Ze hadden namelijk wel de achtervolging in moeten zetten op dat tuig. Het liefst met licht en geluid. Wellicht was die man dan gewaarschuwd door deze signalen en was hij niet kapotgereden door die 2 mongolen.quote:Op zondag 14 februari 2010 14:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En ik mag toch mijn vraagtekens zetten bij het behavior van de politie?
Daar zeg je wat....quote:Op maandag 15 februari 2010 13:15 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Bij het gedrag van de politie moeten idd vraagtekens gezet worden. Ze hadden namelijk wel de achtervolging in moeten zetten op dat tuig. Het liefst met licht en geluid. Wellicht was die man dan gewaarschuwd door deze signalen en was hij niet kapotgereden door die 2 mongolen.
En danquote:De twee Marokkaanse jongens worden ook verdacht van een poging tot overval op hotel Belvoir.
Wegens hun rijgedrag en ontbreken van verlichting werd het tweetal aangehouden
De scooter waarop ze reden was gestolen
de takkehoerquote:Als de politie ze niet zo had opgejaagd, was dit nooit gebeurd”, vindt Laila
ja en een belastingbetaler IS dood pleuris wijf, het is duidelijk dat je een volledige zus bent van dat geteisem.quote:Mijn broertje en zijn vriend waren bijna dood door dit tragische ongeluk.
Neet gewoon een ongeluk. Onverantwoord rijden voor je op de vlucht sloeg, dan op de vluch slaan en alle verkeersregels negeren. Dit is doodlsag zo niet moordquote:Is op de vlucht slaan voor de politie met een gestolen scooter niet vragen om problemen? “Het was gewoon een ongeluk, mijn broertje heeft dit nooit met opzet gedaan. Hij heeft die meneer niet eens zien staan.
Zijn slachtoffer betaalde dus het levensonderhoud van die vuile diefquote:Hij heeft een wajong uitkering en zijn IQ is maar 60.
Dus tegenwoordig ben je geen mens meer, maar belastingbetalerquote:Op maandag 15 februari 2010 16:18 schreef desiredbard het volgende:
ja en een belastingbetaler IS dood
Ik heb het dan ook over dit interview, niet over die (verwerpelijke) actie.quote:Op zondag 14 februari 2010 18:09 schreef Disana het volgende:
[..]
Het gebeurt echter niet dagelijks dat er iemand wordt doodgereden en dat familie van de dader dan ook nog stennis in het ziekenhuis gaat maken.
Natuurlijk is de reactie belachelijk en raakt het verhaal kant noch wal, maar het is een illusie te denken dat iedereen uit de omgeving van een betrokkene er ook zo nuchter over denkt. Ik zeg niet dat ik het er mee eens ben, ik zeg alleen dat ik het me psychologisch goed voor kan stellen. Nogmaals: zo bijzonder is het echt niet dat iemand die verwant is aan een misdadiger in de ontkenning schiet en het goed probeert te praten. Richt je pijlen liever op de daders, want hun acties zijn écht verwerpelijk.quote:Op zondag 14 februari 2010 18:15 schreef 16meter het volgende:
[..]
Als je dit een natuurlijke reactie noemt spoor jij zelf niet helemaal.
DEATH AND TAXES THE ONLY TWO CERTAINTIES IN LIFEquote:Op maandag 15 februari 2010 16:35 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dus tegenwoordig ben je geen mens meer, maar belastingbetaler
Voor deze mensen heb ik respect.quote:Excuusbrief familie
Eerder publiceerde de Gelderlander een brief van de familie van de andere dader, waarin zij zich distantiëren van de daad van hun zoon en broer.
De familie is van Marokkaanse komaf en schreef er kapot van te zijn dat hun familielid iemand had doodgereden en hulpverleners had bedreigd. 'In onze familie zijn verschillende mensen zelf ook werkzaam in de hulpverlening en zorg!' Naar aanleiding van de publicatie van deze brief heeft de krant geen dreigementen ontvangen.
De zus en broer behoren dus duidelijk niet tot dezelfde familie?quote:
de brief was anders helder en er werd oprecht afstand gedaan van de akties van hun zoon en broer.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |