Wat denk je van de voorwaarden eens door te lezen? De regels zijn heel simpel: verzwijg je iets tegen je verzekeringsmaatschappij, dan ben je in principe niet verzekerd.quote:Zijn hier regels voor...? Of heeft iedere tiener z'n scooter staan op de naam van de ouders? Ik zag dat als ik 'm op MIJN naam zet en mijn schadevrij jaren laat meetellen, dan wordt het helemaal spotgoedkoop.
quote:Dat is heel wat anders dat als wat ts bedoeld.Op donderdag 21 oktober 2010 17:17 schreef error_404 het volgende:
Wat een onzinverhalen allemaal zeg....
Ivm een scheiding staat mijn auto niet op mijn naam en is ook niet op mijn naam verzekerd. Ik ben wel bij de verzekering als regelmatig bestuurder bekent. Niets fraude dus, gewoon even bellen met de verzekering en alles is opgelost.
Op het moment dat je in een auto rijdt die op iemand anders naam staat, is de boel nog steeds verzekerd, echter bij een ongeval wordt de verzekerde aangesproken en niet de bestuurder ten tijde van het ongeval. Lullig dus als je je auto aan iemand uitleent en met schade terug krijgt; dat is dan dus jouw probleem en niet van degene die toen in jouw auto reed....
quote:Inderdaad, jij bent bekend als de regelmatige bestuurder, dat maakt het verschil met TS. Misschien kan je volgende keer eerst even lezen en nadenken voordat je post.Op donderdag 21 oktober 2010 17:17 schreef error_404 het volgende:
Wat een onzinverhalen allemaal zeg....
Ivm een scheiding staat mijn auto niet op mijn naam en is ook niet op mijn naam verzekerd. Ik ben wel bij de verzekering als regelmatig bestuurder bekent. Niets fraude dus, gewoon even bellen met de verzekering en alles is opgelost.
Op het moment dat je in een auto rijdt die op iemand anders naam staat, is de boel nog steeds verzekerd, echter bij een ongeval wordt de verzekerde aangesproken en niet de bestuurder ten tijde van het ongeval. Lullig dus als je je auto aan iemand uitleent en met schade terug krijgt; dat is dan dus jouw probleem en niet van degene die toen in jouw auto reed....
quote:Pardon? Ik vond het anders een vrij logisch antwoord. Ik leen zelf met regelmaat de auto van mijn ouders. Die is dus niet verzekerd op mijn naam/leeftijd, maar dat maakt geen bal uit. Pas als ik de regelmatige bestuurder ben kan ik ermee problemen krijgen en dan is het dus van belang op wiens naam die verzekering staat. Een auto kan wel degelijk bestuurd worden door een ander dan de regelmatige bestuurder en die is ook gewoon verzekerd. Ik zie niet in waarom je een scooter niet zou mogen uitlenen?Op zondag 24 oktober 2010 16:27 schreef FransDeens het volgende:
[..] Misschien kan je volgende keer eerst even lezen en nadenken voordat je post.
quote:Zucht...Op zondag 24 oktober 2010 18:47 schreef Eix het volgende:
Pardon? Ik vond het anders een vrij logisch antwoord. Ik leen zelf met regelmaat de auto van mijn ouders. Die is dus niet verzekerd op mijn naam/leeftijd, maar dat maakt geen bal uit. Pas als ik de regelmatige bestuurder ben kan ik ermee problemen krijgen en dan is het dus van belang op wiens naam die verzekering staat. Een auto kan wel degelijk bestuurd worden door een ander dan de regelmatige bestuurder en die is ook gewoon verzekerd. Ik zie niet in waarom je een scooter niet zou mogen uitlenen?
Als TS zijn vrouw dus de regelmatige bestuurder zou zijn en de dochter er ook met grote regelmaat gebruik van maakt dan lijkt het mij niet direct fraude. De dochter zou in principe gewoon verzekerd moeten zijn tenzij de verzekeringsvoorwaarden nadrukkelijk iets anders vermelden. Als daar bijvoorbeeld instaat dat uitsluitend de regelmatige bestuurder of een ouder persoon ermee mag rijden (of iets dergelijks) dan moet je er wel goed op letten.
Maar goed, als je heel goed leest zou je opvallen dat TS zijn vraag van februari is, dus als je dan nadenkt voor je post is het eigenlijk de moeite niet waard om in oktober nog daarop te reageren..
quote:Het zou prettig zijn als je niet zo op de man reageert. Eerst je reactie op error_404 en nu begin je op mij te vitten. Maak van je hart geen moordkuil zou ik zeggen en start een topic in R&P over wat je blijkbaar dwars zit.Op zondag 24 oktober 2010 20:24 schreef FransDeens het volgende:
[..]
Zucht...![]()
Je mag best wel eens in een auto rijden waarvan je vader of moeder de regelmatige bestuurder is, zolang je vader of moeder maar echt de regelmatige bestuurder is, en jij hem leent in plaats van andersom.
TS zijn vrouw is niet de regelmatige bestuurder, dat is zijn dochter. Je kan het wel omdraaien om te proberen om het makkelijker in je verhaal te laten passen, maar dat is niet de werkelijkheid. En jij mag het dan misschien geen fraude vinden, in het verzekeringsregelement staat dat als de echte regelmatige bestuurder onder een lagere leeftijdscategorie valt dan degene die bij de verzekering bekend is als regelmatige bestuurder, eventueel uitgekeerde schade zal worden verhaald op de verzekeringnemer. Je betaalt meer premie als de regelmatige bestuurder jong is, de reden daarvan is dat jongeren gemiddeld meer schade maken. Je denk dus dat het goed is dat je weinig premie betaalt omdat een ouder iemand de regelmatige bestuurder is, terwijl er stiekem altijd een jonge brokkenpiloot op rijdt en de oudere persoon slechts sporadisch het voertuig gebruikt?
Gelukkig geef je aan door het gebruik van 'in principe' en 'het lijkt me' dat je er weinig vanaf weet en alleen maar dingen bedenkt, want als je er wel wat vanaf zou weten (en daarmee doel ik niet op het feit dat je wel eens in je ouders' auto rijdt) zou je niet zo stellig onzin verkondigen.
En als jij even goed had gelezen had je gezien dat het topic is gekickt door iemand met een vraag, en mijn antwoord was daar een reactie op.
quote:Ja, in dat geval mag dochter gewoon de scooter lenen, maar het is niet dat geval.Op zondag 24 oktober 2010 18:47 schreef Eix het volgende:
Als TS zijn vrouw dus de regelmatige bestuurder zou zijn en de dochter er ook met grote regelmaat gebruik van maakt dan lijkt het mij niet direct fraude. De dochter zou in principe gewoon verzekerd moeten zijn tenzij de verzekeringsvoorwaarden nadrukkelijk iets anders vermelden. Als daar bijvoorbeeld instaat dat uitsluitend de regelmatige bestuurder of een ouder persoon ermee mag rijden (of iets dergelijks) dan moet je er wel goed op letten.
quote:Deze opmerking van jou is ook op de man, en nog onterecht ook want mijn meest recente post was een reactie op een relevante kick.Op zondag 24 oktober 2010 18:47 schreef Eix het volgende:
Maar goed, als je heel goed leest zou je opvallen dat TS zijn vraag van februari is, dus als je dan nadenkt voor je post is het eigenlijk de moeite niet waard om in oktober nog daarop te reageren..![]()
quote:Een buurtonderzoek is helemaal niet nodig, pas bij schade wordt gekeken wie er op de scooter zat.Op maandag 25 oktober 2010 15:48 schreef 08gnoT. het volgende:
En hoe wil de verzekering het eigenlijk bewijzen? Buurtonderzoek ja. Maar wat als je tussen de koeien en varkens woont en de auto vooral voor grotere stukken gebruikt, op plaatsen waar niemand je kent?
quote:Deze opmerking van jou is ook op de man, en nog onterecht ook want mijn meest recente post was een reactie op een relevante kick.
quote:Daar reageerde ik op.Op zondag 24 oktober 2010 16:27 schreef FransDeens het volgende:
[..]
Inderdaad, jij bent bekend als de regelmatige bestuurder, dat maakt het verschil met TS. Misschien kan je volgende keer eerst even lezen en nadenken voordat je post.
quote:dat en gekoppeld aan mijn vraag: spaart een bestuurder van een brommer nu sinds dit jaar schadevrije jaren bij een verzekerar op omdat hij/zij nu met een rijbewijs rijdt?Op maandag 25 oktober 2010 20:33 schreef Eix het volgende:
Inhoudelijk: Ik ben nu wel benieuwd hoe het begrip regelmatig bestuurder is gedefinieerd. Of heeft tegenwoordig iedere nieuwe verzekering (brommer, auto) zo'n leeftijdscategorie er in verwerkt?
quote:Ja, maar niet pas sinds dit jaar, al sinds het bromfietskenteken is ingevoerd.Op maandag 25 oktober 2010 20:59 schreef kahlanamnell het volgende:
spaart een bestuurder van een brommer nu sinds dit jaar schadevrije jaren bij een verzekerar op omdat hij/zij nu met een rijbewijs rijdt?
quote:Bij schade ja, maar dat verandert de vraag niet echt. Hoe wil de verzekering, in geval van schade, met de informatie uit m'n vorige post, bewijzen dat de jongere de regelmatige bestuurder is?Op maandag 25 oktober 2010 15:56 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Een buurtonderzoek is helemaal niet nodig, pas bij schade wordt gekeken wie er op de scooter zat.
Hier is het begrip 'leeftijdscategorie' voor uitgevonden. Verzeker je de scooter op naam van iemand van 40, maar maakt een bestuurder van 16 een ongeluk, dan geldt er vaak een extra eigen risico vanwege het feit dat de bestuurder niet onder de leeftijdscategorie valt.
Wat ook wel voorkomt is dat de schade wordt verhaald op de verzekerde, tot een bepaald maximum bedrag, bij ZLM is dit 3.000 euro.
quote:Ik begrijp je niet helemaal, op een landweg waar niemand je kent rijd je schade waarvoor je WAM wordt aangesproken. Indien het geen eenzijdig ongeluk betreft zal je identiteit worden vastgelegd op het schadeformulier, de verzekeraar ziet dan vanzelf dat een jonger persoon dan de verzekerde heeft gereden.Op maandag 25 oktober 2010 21:43 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Bij schade ja, maar dat verandert de vraag niet echt. Hoe wil de verzekering, in geval van schade, met de informatie uit m'n vorige post, bewijzen dat de jongere de regelmatige bestuurder is?
quote:Geen idee hoe het met scooters zit maar ik denk niet dat dat van belang is. Ik bedoelde meer hoe de verzekering wil weten of je toevallig 1 keer ermee reed en gelijk brokken maakt, of dat je er 90% van de tijd in rijdt. Lijkt me namelijk dat je in het eerste geval wel gewoon verzekerd hoort te zijn, terwijl geval 2 wel fraude is.Op maandag 25 oktober 2010 21:53 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Ik begrijp je niet helemaal, op een landweg waar niemand je kent rijd je schade waarvoor je WAM wordt aangesproken. Indien het geen eenzijdig ongeluk betreft zal je identiteit worden vastgelegd op het schadeformulier, de verzekeraar ziet dan vanzelf dat een jonger persoon dan de verzekerde heeft gereden.
Me dunkt dat het begrip 'regelmatige bestuurder' voor bromfiets verzekeringen aan het uitsterven is en plaats maakt voor ´leeftijdscategorie´.
Edit: Zie nu dat jij het over auto's hebt, waar ik het over scooters heb. Komt de verwarring daardoor?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |