bronquote:Personeel durft geen aangifte te doen
Voor de zoveelste keer in korte tijd is ziekenhuispersoneel ernstig bedreigd door familieleden van een binnengebrachte Marokkaanse patiënt. Gisternacht waren verpleegkundigen van het Sint Jansdalziekenhuis in Harderwijk aan de beurt.
Net als bij recente wantoestanden in het Sint Radboudziekenhuis Nijmegen en het Lievensbergziekenhuis in Bergen op Zoom liep de situatie in Harderwijk volkomen uit de hand. De politie moest ingrijpen toen een dode man met de ambulance werd binnengebracht op de afdeling Spoedeisende Hulp en de Marokkaanse familie toegang eiste tot zijn lichaam. Aangezien het er volgens de politie alle schijn van had dat de man een niet-natuurlijke dood was gestorven en er onderzoek naar de doodsoorzaak moest worden verricht, nam de politie het lijk in beslag. Bronnen in het ziekenhuis melden dat het om een drugsdode ging.
Geen aangifte
Toen de familie geen toegang tot het lichaam kreeg, bedreigden ze het zorgpersoneel. De medewerkers werden dusdanig geïntimideerd, dat ze geen aangifte durven doen.
Het Sint Jansdalziekenhuis deed evenmin aangifte.
„Op dit moment zijn we de feiten aan het uitzoeken”, aldus een woordvoerster. Volgens een ziekenhuismedewerker zijn dit soort incidenten ’schering en inslag’. „En elke keer moet het worden stilgehouden.”
Dat wordt je nu nog steeds.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:07 schreef cheqy het volgende:
Ik beweerde ruim tien jaar geleden al dat marokkanen niet in de Nederlandse samenleving passen.
Toen werd ik voor racist en nazi uitgemaakt. Dat degene die dat deden zich nu maar flink achter de oren mogen krabben.
Ik wilde hier serieus op ingaan.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, het ligt aan mensen die iedere zaak aangrijpen om gehele bevolkingsgroepen dood te wensen.
Voor de zoveelste keer? Ik tel twee keer, kunnen ze bij de Telegraaf niet tellen, of doen ze niet eens meer hun best te verbergen hoe tendentieus ze zijn?quote:Voor de zoveelste keer in korte tijd is ziekenhuispersoneel ernstig bedreigd door familieleden van een binnengebrachte Marokkaanse patiënt. Gisternacht waren verpleegkundigen van het Sint Jansdalziekenhuis in Harderwijk aan de beurt.
Net als bij recente wantoestanden in het Sint Radboudziekenhuis Nijmegen en het Lievensbergziekenhuis in Bergen op Zoom liep de situatie in Harderwijk volkomen uit de hand.
Wat doet dat af aan het feit dat er mensen hier mij liever dood zien of "preventief geruimd?" Of lees je bewust over dat soort posts heen?quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:12 schreef porsche1 het volgende:
[..]
Dude.Ik zei net "of nog beter zet ze uit". En daar bedoel ik mee die smerige familie die het personeel bedreigd. De rest van je volkje mag blijven als ze normaal doen.
Denk je werkelijk dat dit zal helpen? Ik denk namelijk van niet. Bedreigingen blijven dan kennelijk ook aan de orde omdat de emoties hoog oplopen.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:08 schreef LXIV het volgende:
Je zou bijna gaan denken aan aparte ingangen of ziekenhuizen voor dit soort volk. Dan wordt een hoop ellende voorkomen. Kunnen die ziekenhuizen bemand worden door hun eigen volk, die kunnen daar dan ook werken want het wassen en verzorgen van moslims zal wel halal zijn.
In de grote steden waar de meeste wonen zijn toch meerdere ziekenhuizen. Als je daar binnenkijkt is een meerderheid daar al allochtoon. Waarom dan niet één of meerdere van deze ziekenhuizen speciaal voor hen reserveren? Is ook gemakkelijker qua voeding et.
Ik word nog elke dag uitgemaakt voor racist omdat ik een 100% Hardcore pet draag.quote:
Dat is jouw probleem. Ik had het over mijn post. Jij zegt gelijk dat iedereen jouw volkje dood wilt hebben.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat doet dat af aan het feit dat er mensen hier mij liever dood zien of "preventief geruimd?" Of lees je bewust over dat soort posts heen?
De hoeveelheid incidenten die in de media verschijnen zijn al erg genoeg, maar blijkbaar is dat dus nog maar het topje van de ijsberg.quote:Volgens een ziekenhuismedewerker zijn dit soort incidenten ’schering en inslag’. „En elke keer moet het worden stilgehouden.”
Het is puur toeval dat het elke keer Marokkanen betreft? Dat wij Nederlanders zo zijn gaan praten is omdat jullie als Marokkanen enkel maar kunnen ingaan op de irrelevante kant van de gebeurtenissen. Ipv dat jij je ook druk maakt dat die Marokkanen jouw naam vervuilen, maak je je druk over het feit dat 'wij' generaliseren. Ipv dat jullie je druk en kwaad maken over terroristen die jullie geloof misbruiken, maken jullie je druk over geheel onbelangrijke zaken. De meest racistische mensen in dit land zijn nog altijd de allochtonen zelf. En dat is in alle landen zo, het zijn altijd etnische minderheden die elkaar in de haren vliegen. Hoe kan je een land dat open stond voor nieuwe en andere culturen racistisch noemen, terwijl jullie je kansen hebben gehad? Als wij zo racistisch zouden zijn had het grootste gedeelte van jullie nu nog op een ezel door de bergen gereden, diezelfde mensen zijn hier nu burgemeester of wethouder..quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Blame de Marokkanen, nooit diegene die hen dood wil hebben.![]()
Ja, zolang er geen enkele vorm van nuance zichtbaar is, dan voel ik me inderdaad aangesproken.quote:
Sommige ventjes in DH denken dat nog steeds.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:16 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Het lijkt me beter om de Marokkaanse ziekte gewoon het land uit te flikkeren, aangezien dat integratiesprookje tien jaar geleden al door het toilet is verdwenen...
Ben jij hier nu doodverwensingen aan het goedpraten?quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:20 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Het is puur toeval dat het elke keer Marokkanen betreft? Dat wij Nederlanders zo zijn gaan praten is omdat jullie als Marokkanen enkel maar kunnen ingaan op de irrelevante kant van de gebeurtenissen. Ipv dat jij je ook druk maakt dat die Marokkanen jouw naam vervuilen, maak je je druk over het feit dat 'wij' generaliseren. Ipv dat jullie je druk en kwaad maken over terroristen die jullie geloof misbruiken, maken jullie je druk over geheel onbelangrijke zaken. De meest racistische mensen in dit land zijn nog altijd de allochtonen zelf. En dat is in alle landen zo, het zijn altijd etnische minderheden die elkaar in de haren vliegen. Hoe kan je een land dat open stond voor nieuwe en andere culturen racistisch noemen, terwijl jullie je kansen hebben gehad? Als wij zo racistisch zouden zijn had het grootste gedeelte van jullie nu nog op een ezel door de bergen gereden, diezelfde mensen zijn hier nu burgemeester of wethouder..
De tijd van nuance (Melkert, Rosenmoller etc..) hebben we gelukkig een beetje achter ons gelaten.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, zolang er geen enkele vorm van nuance zichtbaar is, dan voel ik me inderdaad aangesproken.
Ben jij hier nu doodsbedreigingen en het klemzetten van een gehele bevolking aan het goedpraten? Zij nemen jou in de handgreep hoor, niet wij..quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ben jij hier nu doodverwensingen aan het goedpraten?
Ja ga lekker toegeven en geef ze een eigen ziekenhuis.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:08 schreef LXIV het volgende:
In de grote steden waar de meeste wonen zijn toch meerdere ziekenhuizen. Als je daar binnenkijkt is een meerderheid daar al allochtoon. Waarom dan niet één of meerdere van deze ziekenhuizen speciaal voor hen reserveren? Is ook gemakkelijker qua voeding et.
Zie jij hier een concrete goedpraterij van de doodsbedreigingen?quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:23 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Ben jij hier nu doodsbedreigingen en het klemzetten van een gehele bevolking aan het goedpraten? Zij nemen jou in de handgreep hoor, niet wij..
Dat 'gedragen' kunnen ze in Frankrijk en België ook heel goed, komt dus wel goed met die 'kutmarokkaantjes'quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:24 schreef cheqy het volgende:
[..]
Ja ga lekker toegeven en geef ze een eigen ziekenhuis.![]()
Ze leren zich gewoon maar eens te gedragen als normale mensen en anders moet het er maar eens een keer flink in gebeukt worden.
Ik vind het kunnen.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zie jij hier een concrete goedpraterij van de doodsbedreigingen?
Ik herhaal nogmaals de vraag, wat vind jij van de doodsverwensingen van bepaalde users in dit topic?
Ja, je vergeet alleen dat het ziekenhuis personeel zelf verklaart dat het schering en inslag is, maar dat dat meestal word verzwegen, dus steek jij je telegraaf retoriek maar in een plek waar de zon niet schijnt.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Voor de zoveelste keer? Ik tel twee keer, kunnen ze bij de Telegraaf niet tellen, of doen ze niet eens meer hun best te verbergen hoe tendentieus ze zijn?
Doodverwensingen?quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ben jij hier nu doodverwensingen aan het goedpraten?
Jij blijkbaar wel als de zoveelste moslim weer eens een hetze over het weten heen roept, of als op moslimsfora weer eens gefeest word als er iemand door een moslim word afgeslacht of er weer wat mensen omkomen in het midden-oosten die daar zijn om de boel weer op te bouwen.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat doet dat af aan het feit dat er mensen hier mij liever dood zien of "preventief geruimd?" Of lees je bewust over dat soort posts heen?
Een is niet geen. Of is dat te weinig ofzo?quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:25 schreef cheqy het volgende:
[..]
Doodverwensingen?
Ik zie er maar één. Niet zo janken dus.
Zolang jullie als bevolking de mensen met de meest goede bedoelingen bedreigen en intimideren zoals jullie bevolking dat zo goed kan, zou het daar niet over moeten gaan. Hand en boezem enzo..quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zie jij hier een concrete goedpraterij van de doodsbedreigingen?
Ik herhaal nogmaals de vraag, wat vind jij van de doodsverwensingen van bepaalde users in dit topic?
Daarom heb ik het ook over erin beuken.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:25 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Dat 'gedragen' kunnen ze in Frankrijk en België ook heel goed, komt dus wel goed met die 'kutmarokkaantjes'
Ik zit niet op een moslimforum dus ik heb daar bar weinig mee te maken vriend.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:26 schreef VatosLoco het volgende:
[..]
Jij blijkbaar wel als de zoveelste moslim weer eens een hetze over het weten heen roept, of als op moslimsfora weer eens gefeest word als er iemand door een moslim word afgeslacht of er weer wat mensen omkomen in het midden-oosten die daar zijn om de boel weer op te bouwen.
Wat zeg je ? een minderheid die dat doet, nou het is dezelfde minderheid die het roept over de Marokkanen dus ga maar ergens anders uithuilen
Eén marokkaan is één marokkaan. Of is dat te weinig?quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een is niet geen. Of is dat te weinig ofzo?
Ik begrijp de ratio achter deze post niet. Ga je nu beweren dat Halcon het niet had over Marokkanen in het algemeen, doch slechts over deze Marokkaan. Ik geloof er vrij weinig van.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:27 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Eén marokkaan is één marokkaan. Of is dat te weinig?
Dat is dan helemaal jouw probleem en zal mij verder aan mijn reet roesten. Als jij behoort tot die groep die er een gewoonte van maakt om in ziekenhuizen stennis te gaan lopen schoppen, dan is het op jou van toepassing, zoniet...dan heb je geen enkele reden om je aangesproken te voelen. Maar je zoekt het verder maar lekker uit. want jij vind toch altijd wel wat om over te zeiken.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, zolang er geen enkele vorm van nuance zichtbaar is, dan voel ik me inderdaad aangesproken.
Jij doet net of er meerderen zijn en valt daar anderen op aan die er niks mee te maken hebben.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een is niet geen. Of is dat te weinig ofzo?
Omdat mutant01 een marokkaan is misschien?quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:10 schreef 16meter het volgende:
[..]
Boeheoeheoeoe...
Waarom altijd die slachtofferrol?
Je geeft geen antwoord op mijn vraag. Wat vind je van de verwensing van Halcon? (3e keer dat ik het vraag).quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:26 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Zolang jullie als bevolking de mensen met de meest goede bedoelingen bedreigen en intimideren zoals jullie bevolking dat zo goed kan, zou het daar niet over moeten gaan. Hand en boezem enzo..
Ja, laten we ook het voetbalforum opheffen want dat is alleen voor voetballiefhebbers.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:20 schreef Tarabass het volgende:
[..]
En zolang jullie aparte topics openen over je afkomst, marokkanen-topics, turken-topics, homo-topics, zal je ook als dusdanig behandeld worden. Moet ik eens een Alleen NL-ers-topic openen![]()
edit.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:29 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat is dan helemaal jouw probleem en zal mij verder aan mijn reet roesten. Als jij behoort tot die groep die er een gewoonte van maakt om in ziekenhuizen stennis te gaan lopen schoppen, dan is het op jou van toepassing, zoniet...dan heb je geen enkele reden om je aangesproken te voelen. Maar je zoekt het verder maar lekker uit. want jij vind toch altijd wel wat om over te zeiken.
Hallo Muttie.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Daarom posten niet voetballiefhebbers er ook niet.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:30 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, laten we ook het voetbalforum opheffen want dat is alleen voor voetballiefhebbers.
Wij hebben het hier over de zoveelste Marokkaan die zich op typische wijze weet te uiten naar mensen met de in dit land meeste goede bedoelingen. En vervolgens wordt het zo gedraaid dat 'wij' de boosdoeners zijn. Ipv dit gedrag ten stelligste af te keuren, mogen wij het beestje geen naam gevenquote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik begrijp de ratio achter deze post niet. Ga je nu beweren dat Halcon het niet had over Marokkanen in het algemeen, doch slechts over deze Marokkaan. Ik geloof er vrij weinig van.
Dan moet de Telegraaf journalistiek werk gaan doen en dat uitzoeken, altijd spannend, nieuwe werkervaring opdoen. Als je één incident hebt, en nog een incident hebt, dan heb je er samen twee, voor de snelle rekenaars. Als je het dan over het 'zoveelste' hebt, dan kun je of niet tot twee tellen, of je probeert iets te insinueren wat je niet hard kunt maken. Tendentieus heet dat.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:25 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja, je vergeet alleen dat het ziekenhuis personeel zelf verklaart dat het schering en inslag is, maar dat dat meestal word verzwegen, dus steek jij je telegraaf retoriek maar in een plek waar de zon niet schijnt.
Nu keur ik het af dat je hem een nazi noemt en doodsbedreigingen uit.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat je een vuile nazi bent is wel duidelijk. En dat je het normaal vindt om hele bevolkingsgroepen dood te wensen is ook wel duidelijk geworden. Wellicht dat we jouw maar eens preventief moeten ruimen. Je draagt geen reet bij aan een constructief debat, idioot.
Porsche houd je kop, jij bent nog te dom om te kunen poepen, ga buiten spelen en neem je aap-noot-mies mee.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:34 schreef porsche1 het volgende:
[..]
Ik wist het gewoon. Jij bent zo zielig dat je mensen gelijk gaat uitmaken voor idioot en nazi. Ga toch weg man.Ik hoop dat je jou uitzetten.
Ik vind dat er onacceptabel gedrag vertoond wordt van beide kanten, hoe kan je je bezig houden met kritiek leveren op je eigen gemeenschap als je ondertussen allerlei fluimen en doodsverwensingen om je oren krijgt Yvonne? HOE?!quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:32 schreef yvonne het volgende:
[..]
Hallo Muttie.
Dit sloopt niet alleen jouw volk, maar ook mijn volk, als me tenminste even vergeeft om in jou en mij en volk te denken.
Wij nederlanders staan niet bekend om de hand in eigen boezem te steken.
De marokkanen die wij nu zien zijn het reslutaat van onze voorbeelden en opvoeding.
Ze hebben geen andere referentiekader buiten hun ouders dan het onze.
Zo verdomd jammer dat het filmpje weg is:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/02/rellen_zoals_het_vroeger_ging.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+geenstijl/JxBx+(GeenStijl)&utm_content=Twitter
Maar we hebben al rassenrellen gehad, in 1972 al, waarbij Turken en Marokkanen d'r huizen in vla,mmen opgingen
Afrikaanderplein Rotterdam, zoek maar.
In principe zeggen wij dus al sinds 72 in " jullie's " face dat je vies bent, stinkt en vooral op moet rotten naar je eigen land, dood of levend.
En is wat we nu zien niets anders dan het resultaat van deze jarenlange opvoeding/cq " goede voorbeeld"
En ja, ook mij maakt het langzaamaan bang: Wilders deugt niet, maar godverdomme het wordt hem nu wel enorm makkelijk gemaakt en DAAR zou men in de Turkse en Marokkaanse gemeenschap eens over moeten denken, snel.
Ja?quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:34 schreef 16meter het volgende:
[..]
![]()
![]()
Wereldvreemd of achterlijk? Zelf kiezen.
Goed ideequote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:30 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, laten we ook het voetbalforum opheffen want dat is alleen voor voetballiefhebbers.
Nee, hoor ik ben doorgaans een heel redelijk persoon. Maar mensen die zulke ranzige verwensingen op het internet plaatsen, kunnen van mij een klap terug verwachten. Verder heb ik helemaal niets met dit soort tuig, noch met het soort tuig dat Halcon vertegenwoordigd. Wel fijn dat je op basis van een tegenreactie zo een oordeel over mij weet te vellen, en dan spreken over tunnelvisie.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:34 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Nu keur ik het af dat je hem een nazi noemt en doodsbedreigingen uit.
Maar jij mag van mij fijn bij hun gaan wonen, mijn marokkaanse vrienden doen allemaal ook aan intimideren, gelukkig nooit bij mij maar wat niet is kan nog komen
Klopt het dat je een marokkaan bent of een andersoortig niet geliefde buitenlander? Je hebt beetje last van tunnelvisie namelijk.
quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:36 schreef Mutant01 het volgende:hoe kan je je bezig houden met kritiek leveren op je eigen gemeenschap als je ondertussen allerlei fluimen en doodsverwensingen om je oren krijgt..
Je geeft zelf het antwoord al..quote:Waarom moet er over hen als volk gesproken worden..
Maar "wij" worden ook alleen maar Marokkaan genoemd als het "jullie" uitkomt. Dat is gewoon de praktijk, alleen daar hoor ik je weer niet over. Oftewel, je claimt dat Marokkanen dan geen zelfkritiek hebben, maar ondertussen doen veel Nederlanders haarfijn hetzelfde.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:38 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Goed idee![]()
Maar je snapt mijn punt toch wel? Ze zijn Marokkaan wanneer het hen uitkomt. En zolang je je anders ziet dan elke andere Nederlander zal je ook zo behandeld worden. En wij laten hen, maar visa versa is de wereld te klein. Als ik een topic speciaal voor NL-ers open ben ik racist..
Ik zie het probleem niet. Ik woon al meer dan de helft van mijn leven in Groningen maar voel me ook nog steeds Rotterdamse omdat ik daar geboren ben en al mijn familie voor mij. Zo is het ook voor Marokkaanse Nederlanders.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:38 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Goed idee![]()
Maar je snapt mijn punt toch wel? Ze zijn Marokkaan wanneer het hen uitkomt. En zolang je je anders ziet dan elke andere Nederlander zal je ook zo behandeld worden. En wij laten hen, maar visa versa is de wereld te klein. Als ik een topic speciaal voor NL-ers open ben ik racist..
Dus wij nederlanders mogen Marokkanen ook gaan bedreigen en intimideren? Zij bedreigen en intimideren ons namelijk ook..quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, hoor ik ben doorgaans een heel redelijk persoon. Maar mensen die zulke ranzige verwensingen op het internet plaatsen, kunnen van mij een klap terug verwachten. Verder heb ik helemaal niets met dit soort tuig, noch met het soort tuig dat Halcon vertegenwoordigd. Wel fijn dat je op basis van een tegenreactie zo een oordeel over mij weet te vellen, en dan spreken over tunnelvisie.
Zou je dat kunnen uitleggen?quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:40 schreef Tarabass het volgende:
[..]
[..]
Je geeft zelf het antwoord al..
Een op een zeker. Als een Nederlander mij publiekelijk aan het bedreigen is, dan kan die specifieke Nederlander zeker een trap na krijgen.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:41 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Dus wij nederlanders mogen Marokkanen ook gaan bedreigen en intimideren? Zij bedreigen en intimideren ons namelijk ook..
Dat is precies mijn puntquote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:41 schreef Disana het volgende:Je werkt dan namelijk mee aan een tweespalt die ongewenst is.
Muttie, ik weet het ECHT niet meer, er luistert gewoon geen hond meer naar kalme woorden, andere woorden.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik vind dat er onacceptabel gedrag vertoond wordt van beide kanten, hoe kan je je bezig houden met kritiek leveren op je eigen gemeenschap als je ondertussen allerlei fluimen en doodsverwensingen om je oren krijgt Yvonne? HOE?!
Jij kent mij en jij kent vele andere allochtonen, je hebt echt met ze gesproken, echt met ze gelachen, echt met ze gegeten en gedronken. Hoe anders waren deze allochtonen? Hoe stonden ze in het leven Yvonne? Waarom dienen deze mensen verantwoording af te leggen voor wandaden van anderen Yvonne? Waarom moet er over hen als volk gesproken worden Yvonne?
Kloptquote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maar "wij" worden ook alleen maar Marokkaan genoemd als het "jullie" uitkomt. Dat is gewoon de praktijk, alleen daar hoor ik je weer niet over. Oftewel, je claimt dat Marokkanen dan geen zelfkritiek hebben, maar ondertussen doen veel Nederlanders haarfijn hetzelfde.
Is daar wat mis mee? Kan je het niet verteren dat Yvonne goed met mensen kan opschieten?quote:
Je voelt je aangesproken als volk, maar wilt niet aangesproken worden als volk. Dat rijmt niet..quote:
De Nederlandse maatschappij heeft ze geleerd hoe ze gewapende overvallen moeten plegen?quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:37 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja?
Kijk maar eens goed, " ze" vertonen exact het gedrag dat ze JARENlang is aangeleerd.. en niet door hun ouders kan ik zo zeggen..
Jij hebt het over het preventief ruimen van een gehele bevolkingsgroep.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:34 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nazi..idioot...en maar door blijven zeiken. Wat een ongelofelijke stumpert ben je ook.
Ik keur de verwensing van Halcon ook niet af omdat ik de mening deel. Er word vaak geschreven dat Wilders de nieuwe Hitler is, er word moord en brand geschreeuwd door links en de moslims en rechts word voor gek uitgemaakt, ik zie de Moslims als het nieuwe nazisme, een gevaar wat oprukt uit het oosten met als één doel het veroveren van het westen, want wie willen hun denkbeelden opdringen aan andersdenkenden? Wie willen hun idealen opdringen aan idealen? Wie plaatst zichzelf op een standaard en kritiek word niet geduld, waren het niet de nazi's en nu ook de moslims die blijkbaar zich niet kunnen aanpassen maar wij moeten ons wel aanpassen aan hun. Wilders zie ik als de verlosser, de geallieerde macht die ons van deze zwarte vlek op aarde komt verlossen.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik zit niet op een moslimforum dus ik heb daar bar weinig mee te maken vriend.En het is wel duidelijk dat je nooit posts van mij hebt gelezen, aangezien ik een persoon ben die dat soort dingen gewoon afkeur. Echter zie ik van jou nog totaal geen afkeuring van de verwensing van Halcon.
Mag dat ook al niet meer? We moeten straks allemaal achter Wilders aan marcheren en in koor roepen dat moslims terug moeten naar eigen land?quote:
En hoelang moeten wij nog tolerant blijven, terwijl bij ons het bloed structureel onder de nagels vandaan gepeuterd wordt? Er worden feiten geconstateerd, maar dat mag dan niet gezegd worden omwille van hen? Alsof wij ervoor zorgen dat deze Marokkanen zich zo zijn gaan gedragenquote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:42 schreef yvonne het volgende:
[..]
Muttie, ik weet het ECHT niet meer, er luistert gewoon geen hond meer naar kalme woorden, andere woorden.
Maar hoelang duurt het voordat een kalm en rustig iemand als jij knapt? Want dat gaat er langzamerhand ook van komen.
Hoever gaat dit en wie stopt dit?
De machine rolt vrees ik.
Ik heb 4 jaar geleden tegen Trigger gezegd, de Moslims die hier wonen worden de Joden van onze tijd.
4 Jaar geleden al.
Hij begreep me toen niet, ik mag toch hopen nu dan wel.
Dat rijmt uitstekend. Want ik wordt aangesproken als volk, dus voel ik me aangesproken als volk, maar dat WIL ik niet.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:46 schreef Tarabass het volgende:
Je voelt je aangesproken als volk, maar wilt niet aangesproken worden als volk. Dat rijmt niet..
1) Nergens is dit gedrag door enige Marokkaan hier op dit forum goedgepraat.quote:Het zou je juist sieren je af te zetten van deze Marokkanen, en je als Nederlander te gedragen. In plaats van je kop in het zand te steken, op te komen voor de mensen die er dagelijks mee te maken hebben. Ondertussen doet jouw volk er geen fuck mee of aan, enkel ons in het verdomhoekje drukken. Dat is alles wat er vervolgens gebeurd..
Want toen Marokkanen er niet waren, was "de gewapende overval" slechts iets uit het buitenland?quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:47 schreef 16meter het volgende:
[..]
De Nederlandse maatschappij heeft ze geleerd hoe ze gewapende overvallen moeten plegen?
Niet eng, dit is eerder hilarisch. Mooie verhaallijn voor een B-film.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:47 schreef VatosLoco het volgende:
[..]
Ik keur de verwensing van Halcon ook niet af omdat ik de mening deel. Er word vaak geschreven dat Wilders de nieuwe Hitler is, er word moord en brand geschreeuwd door links en de moslims en rechts word voor gek uitgemaakt, ik zie de Moslims als het nieuwe nazisme, een gevaar wat oprukt uit het oosten met als één doel het veroveren van het westen, want wie willen hun denkbeelden opdringen aan andersdenkenden? Wie willen hun idealen opdringen aan idealen? Wie plaatst zichzelf op een standaard en kritiek word niet geduld, waren het niet de nazi's en nu ook de moslims die blijkbaar zich niet kunnen aanpassen maar wij moeten ons wel aanpassen aan hun. Wilders zie ik als de verlosser, de geallieerde macht die ons van deze zwarte vlek op aarde komt verlossen.
Eng he
FOUT yvonne, de mensen in het westen zijn de nieuwe joden, Nazi's wilden hun mening en wil opleggen aan anderen, konden geen kritiek of zelfspot verdragen, spot met Hitler werd niet getolereerd, anders denkende werden het zwijgen opgelegd, er was een oorlog tegen de Joden gaande, die moesten uitgeroeid worden.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:42 schreef yvonne het volgende:
[..]
Muttie, ik weet het ECHT niet meer, er luistert gewoon geen hond meer naar kalme woorden, andere woorden.
Maar hoelang duurt het voordat een kalm en rustig iemand als jij knapt? Want dat gaat er langzamerhand ook van komen.
Hoever gaat dit en wie stopt dit?
De machine rolt vrees ik.
Ik heb 4 jaar geleden tegen Trigger gezegd, de Moslims die hier wonen worden de Joden van onze tijd.
4 Jaar geleden al.
Hij begreep me toen niet, ik mag toch hopen nu dan wel.
oh ja...quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:37 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja?
Kijk maar eens goed, " ze" vertonen exact het gedrag dat ze JARENlang is aangeleerd.. en niet door hun ouders kan ik zo zeggen..
Daar hebben we wel degelijk voor gezorgd ja.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:48 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Alsof wij ervoor zorgen dat deze Marokkanen zich zo zijn gaan gedragen
Het jammere is gewoon dat telkens wanneer er iets gebeurt wat niet kan dat het om een individu uit dezelfde groep blijkt te gaan. ( wat je met eigen ogen hebt gezien )quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:52 schreef conleche het volgende:
Ik zie dit eerder als een asociale Tokkiefamilie die toevallig uit Marokko komt. Dat soort gepeupel heb je van iedere nationaliteit en ik schrik dan ook van de ongenuanceerde uitspraken in dit topic!! WTF?? Preventief ruimen?? Kom op zeg!
Ik weet ook wel dat er bepaalde groepen Marrokanen zijn, die echt strontvervelend zijn, pak die dan hard aan, maar scheer niet iedereen over één kam zeg. Zo dom. En weinig constructief. Als ik ergens in het buitenland zou wonen en er werd door een steeds groter wordend deel van de oorspronkelijke bewoners zo over Nederlanders gesproken, omdat er een stelletje klootzakken tussen zouden zitten: ik zou me er steeds minder thuisvoelen en waarschijnlijk ook steeds minder binding voelen met zo'n land. Bovendien zou ik me niet aangesproken voelen, want waarom zou ik verantwoordelijk zijn voor andermans daden, alleen maar omdat ik toevallig uit hetzelfde land kom???
Veroordeel dit op de gebeurtenis, maar betrek geen hele bevolkingsgroep er in.
BINGOquote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:54 schreef daardbei het volgende:
[..]
oh ja...
ik kom uit een boerengat waar je de allochtonen op een hand kon tellen.
er waren 3 turkse families waarvan ik met eentje erg goed bevriend was.
ook vanuit huis waar mijn ouders de hele wereld hadden gezien ben ik opgegroeid om geen verschil in kleur te zien.
en zo met mij verschillende mensen uit datzelfde dorp.
totdat we gingen studeren en in grotere steden terecht kwamen.
allen, zelfs het meest lieve en zachte meisje dat je je kunt voorstellen hadden binnen een jaar een gruwelijke hekel aan noord-afrikanen...
zelfs de meeste niet noord-afrikaanse allochtonen die ik ken hebben een gruwelijke hekel aan marokkanen gekregen.
ligt dat aan onze opvoeding of ervaringen die je opdoet als je naar een gebied gaat waar relatief veel marokkanen zijn...
toen was het nog iets bijzonders....quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Want toen Marokkanen er niet waren, was "de gewapende overval" slechts iets uit het buitenland?
En hoe hebben wij er dan voor gezorgd?quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:54 schreef yvonne het volgende:
[..]
Daar hebben we wel degelijk voor gezorgd ja.
Jij voelt je aangesproken. Het beestje moet een naam hebben, net zoals hooligans, gabbers, hardrockers, skaters, Chinesen, etc.. Hoe zou jij deze Marokkanen willen groeperen dan, welke sticker wil jij erop plakken? Laat me raden, nieuwe Nederlanders? Het zijn, blijven, en willen graag Marokkanen zijn. Prima, want dat zijn ze ook. Zij zijn diegene die jouw volk zwart maken en in een kwaad daglicht zetten, wij Nederlanders bereiken door dat gedrag enkel een kookpunt..quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:49 schreef Mutant01 het volgende:
Dat rijmt uitstekend. Want ik wordt aangesproken als volk, dus voel ik me aangesproken als volk, maar dat WIL ik niet.
En afkeuren ook nietquote:1) Nergens is dit gedrag door enige Marokkaan hier op dit forum goedgepraat.
Als je geen vlag in je avatar zou hebben zou ik niet zo 1-2-3 weten dat je Marokkaan bent. Blijkbaar wil je ook zo gezien worden, het is vast niet je favoriete vakantieland.quote:2) Je "als een Nederlander gedragen", helpt geen reet in de praktijk - je bent en blijft een allochtoon
Fout! De Marokkaanse bevolking lijkt te doen alsof de hele bevolking zich zo gedraagt. Constateren dat het ALTIJD om Marokkanen gaat is wat anders als zeggen dat jij dat als Marokkaan ook zou dien. Dat wil je niet zien. De enige die dit vertroebelde beeld kunnen verbeteren zijn is die Marokkaanse bevolking zelg, maar nee die maken zich druk over irrelevante dingen en vallen gelijk in de slachtofferrol..quote:3) Je lijkt te doen alsof dit gedrag normaal is binnen de Marokkaanse bevolking en/of gedragingen.
Ehm even kijken hoor, westerlingen aan mensen in het midden-oosten? Atheïsten die geen kans voorbij laten gaan dat gelovigen dom zijn? Zoiets?quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:47 schreef VatosLoco het volgende:
want wie willen hun denkbeelden opdringen aan andersdenkenden?
Tuurlijk niet, dat weet jij ook wel. Feit is wel dat gewelddadige overvallen vandaag de dag het handelsmerk zijn van Marokkaanse bendes.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Want toen Marokkanen er niet waren, was "de gewapende overval" slechts iets uit het buitenland?
Waarom gedragen niet alle buitenlanders zich dan zo slecht als marokkanen?quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:54 schreef yvonne het volgende:
[..]
Bij mij is het juist andersom. Mmijn opa en oma (echte utrechters, wonend op de Neude), en ouders (wonend aan de amsterdamse straatweg) zijn tijdig gevlucht voor de multiculturele samenleving. Als ik nu over de amsterdamse straatweg loop, kan ik hen geen ongelijk geven. Zelfs beesten vervuilen nog niet hun eigen nest, als je begrijpt wat ik bedoel..quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:54 schreef daardbei het volgende:
[..]
oh ja...
ik kom uit een boerengat waar je de allochtonen op een hand kon tellen.
er waren 3 turkse families waarvan ik met eentje erg goed bevriend was.
ook vanuit huis waar mijn ouders de hele wereld hadden gezien ben ik opgegroeid om geen verschil in kleur te zien.
en zo met mij verschillende mensen uit datzelfde dorp.
totdat we gingen studeren en in grotere steden terecht kwamen.
allen, zelfs het meest lieve en zachte meisje dat je je kunt voorstellen hadden binnen een jaar een gruwelijke hekel aan noord-afrikanen...
zelfs de meeste niet noord-afrikaanse allochtonen die ik ken hebben een gruwelijke hekel aan marokkanen gekregen.
ligt dat aan onze opvoeding of ervaringen die je opdoet als je naar een gebied gaat waar relatief veel marokkanen zijn...
Ik wacht nog altijd op antwoord hoe Yvonne mij uitlegt hoe wij er dan voor gezorgd hebbenquote:Op zaterdag 13 februari 2010 12:00 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
[..]
Waarom gedragen niet alle buitenlanders zich dan zo slecht als marokkanen?
Wat een dom gelul.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:54 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dat is dus niet zo. Het heeft te maken met lage opleiding en wonen in achterstandswijken en minder kansen zien/hebben voor de toekomst. En ik wil ook nog wel toegeven dat er relatief gezien veel Marrokanen in die wijken wonen, dus dat er percentagegewijs meer jongens op het slechte pad komen. Maar pak die rotte appels dan harder aan, daar ben ik wél heel erg voor.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:56 schreef Feitosa het volgende:
[..]
Het jammere is gewoon dat telkens wanneer er iets gebeurt wat niet kan dat het om een individu uit dezelfde groep blijkt te gaan. ( wat je met eigen ogen hebt gezien )
Na de 20ste keer blijft dat toch wel in je hoofd hangen.
Wat dacht je van tuig? Hangjongeren? Kut-Marokkanen? Probleem-jongeren? De term kut-marokkanen is toch uitstekend?quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:58 schreef Tarabass het volgende:
Jij voelt je aangesproken. Het beestje moet een naam hebben, net zoals hooligans, gabbers, hardrockers, skaters, Chinesen, etc.. Hoe zou jij deze Marokkanen willen groeperen dan, welke sticker wil jij erop plakken? Laat me raden, nieuwe Nederlanders? Het zijn, blijven, en willen graag Marokkanen zijn. Prima, want dat zijn ze ook. Zij zijn diegene die jouw volk zwart maken en in een kwaad daglicht zetten, wij Nederlanders bereiken door dat gedrag enkel een kookpunt..
Omdat dat vanzelfsprekend is. Bovendien zit er een enorme balk in je oog, je weigert nogsteeds de doodsverwensing van Halcon af te keuren.quote:En afkeuren ook niet![]()
Ik heb een band met Marokko, moet ik dat onder stoelen en banken steken om als volwaardig Nederlander gezien te worden ofzo? Wat maakt mij minder Nederlander? Ik betaal belasting, ik werk, heb een goede opleiding genoten, spreek de taal, ben nooit in aanraking geweest met justitie. WAT WIL JE VAN ME!?quote:Als je geen vlag in je avatar zou hebben zou ik niet zo 1-2-3 weten dat je Marokkaan bent. Blijkbaar wil je ook zo gezien worden, het is vast niet je favoriete vakantieland.
Jij vindt doodsverwensingen irrelevante dingen? Nou sorry ik vind dat niet irrelevant en dat is tevens de oorzaak van de slachtofferrol, die dan ook terecht is. Mensen worden slachtoffer van het wangedrag en wanuitingen van bepaalde Nederlanders, ze worden vernederd en de grond in gestampt. Hun achtergrond wordt gebruikt als wapen - dus ja in die zin zijn de geintegreerde Marokkanen zeker een slachtoffer. En dan niet alleen van die specifiek eNederlanders, maar ook slachtoffer van de kut-Marokkanen die een vlek vormen op sheet van de Marokkaanse gemeenschap als geheel.quote:Fout! De Marokkaanse bevolking lijkt te doen alsof de hele bevolking zich zo gedraagt. Constateren dat het ALTIJD om Marokkanen gaat is wat anders als zeggen dat jij dat als Marokkaan ook zou dien. Dat wil je niet zien. De enige die dit vertroebelde beeld kunnen verbeteren zijn is die Marokkaanse bevolking zelg, maar nee die maken zich druk over irrelevante dingen en vallen gelijk in de slachtofferrol..
Dat zeg je goed ja; we.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 11:54 schreef yvonne het volgende:
Ik raad je aan om de misdaadstatistieken erbij te pakken.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 12:00 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
[..]
Waarom gedragen niet alle buitenlanders zich dan zo slecht als marokkanen?
hoezo minder kansen.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 12:03 schreef conleche het volgende:
[..]
Dat is dus niet zo. Het heeft te maken met lage opleiding en wonen in achterstandswijken en minder kansen zien/hebben voor de toekomst. En ik wil ook nog wel toegeven dat er relatief gezien veel Marrokanen in die wijken wonen, dus dat er percentagegewijs meer jongens op het slechte pasd komen. Maar pak die rotte appels dan harder aan, daar ben ik wél heel erg voor.
Zodat de goeden er niet onder hoeven te lijden.
anti's scoren wellicht nog beter.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 12:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik raad je aan om de misdaadstatistieken erbij te pakken.
Daar gaat het niet om, heb jij weleens de kwaliteit van scholen meegemaakt. En dan doel ik met name op de zogenaamde zwarte scholen? Denk jij dat de kinderen op die scholen evenveel kans maken op een goede vervolgopleiding dan de kinderen op de witte scholen?quote:Op zaterdag 13 februari 2010 12:07 schreef daardbei het volgende:
[..]
hoezo minder kansen.
op welke onderwijsinstelling hangt een bordje "verboden voor allochtonen"?
of waar in de voorwaarden van de IB-groep staat: "iedereen mag lenen behalve marokkanen"
de meeste mede studenten die ik ken hebben ook geen luxe om rond te komen.
en ja, x aantal jaren arm studentje zijn of crimineel worden en direct veel geld...het blijft je eigen keuze.
Dus een niet-criminele antilliaan zegt ook dat hij crimineel is? Interessant.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 12:09 schreef daardbei het volgende:
[
maar antillianen hoor je ook nooit ontkennen dat ze niet crimineel zijn![]()
Onzin, ik kom uit zo'n achterstandswijk, ik heb er mijn gehele jeugd (tot bijna me 18e verjaardag) gewoond, ik genoot een lage opleiding en mijn gezinssituatie was nou niet echt toppie te noemen in die tijd, maar toch ben ik goed terecht gekomen, mede doordat ik met een harde hand ben opgevoed, mede doordat ik zelf ben blijven geloven in mijn kansen en wist dat ik die kansen zelf moest afdwingen zonder mij een slachtofferrol te plaatsen, ik wist dat ik het niet makkelijk zou krijgen maar ik heb ervoor gewerkt en het resultaat ben ik trots op, ik heb een studie kunnen voltooien, ik heb nu een baan met een goed inkomen, een leuk appartement, allemaal omdat ik er zelf voor geknokt heb, en ik zat in exact dezelfde positie als die Marokkaanse jeugdvriendjes waarmee ik ben opgegroeid, ik heb het ook niet allemaal voor niets gekregen, de huidige generatie Marokkanen heeft het makkelijker dan ik ooit gehad heb met hun buurthuizen, hun sociale projectjes en snoepreisjes, een strenge opvoeding doet wonderen en daar zit juist het probleem, de meeste Marokkaanse ouders weten niet wat hun kinderen uitspoken en dan durft iemand als Yvonne wat de praktijk nog nooit heeft mogen mee te maken en al dat andere linkse gespuis een conclusie te trekken dat het aan ons ligt? Schande noem ik het.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 12:03 schreef conleche het volgende:
[..]
Dat is dus niet zo. Het heeft te maken met lage opleiding en wonen in achterstandswijken en minder kansen zien/hebben voor de toekomst. En ik wil ook nog wel toegeven dat er relatief gezien veel Marrokanen in die wijken wonen, dus dat er percentagegewijs meer jongens op het slechte pasd komen. Maar pak die rotte appels dan harder aan, daar ben ik wél heel erg voor.
Zodat de goeden er niet onder hoeven te lijden.
hoe komt het dat er zwarte scholen zijn dan???quote:Op zaterdag 13 februari 2010 12:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, heb jij weleens de kwaliteit van scholen meegemaakt. En dan doel ik met name op de zogenaamde zwarte scholen? Denk jij dat de kinderen op die scholen evenveel kans maken op een goede vervolgopleiding dan de kinderen op de witte scholen?
Heeft niets met weigeren te maken, heeft te maken met de samenstelling van de wijk waarin de school zich bevindt.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 12:11 schreef daardbei het volgende:
[..]
hoe komt het dat er zwarte scholen zijn dan???
gedragen die allochtonen zich zo goed dat sommige scholen ze weigeren.
hoe kan dat dan dat ze geweigerd worden als ze zo goed zijn of ligt het aan hun gedrag en instelling?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |