Dan kun je je misschien maar beter nog even afzijdig houdenquote:Op maandag 15 februari 2010 18:47 schreef Guppyfriend het volgende:
oooh! Ik wil heul geen bloed zien
I know. Ach, ik kan het wel hebben hoor, daar niet van. Maar ik vind het wel zielig en zo voor al die mensen. En ik ben ook wel een beetje nieuwsgierig naar hoe het zo gruwelijk mis kon gaan...quote:Op maandag 15 februari 2010 18:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan kun je je misschien maar beter nog even afzijdig houden
Ik heb 'm op een persconferentie gezien, dus die was gewoon in de buurt.quote:Op maandag 15 februari 2010 18:45 schreef James1988 het volgende:
De Belgische koning en de premier onderbreken hun reizen en vakanties om naar de ongevalsplek te komen. Waar is in vredesnaam NMBS-topman Descheemaecker?
Lille - Gent - Antwerpen kon gewoon hoorquote:Op maandag 15 februari 2010 19:29 schreef JDude het volgende:
Nou, dat was even balen bij aankomst op St. Pancras. Cancelled. Cancelled. Op dat moment natuurlijk nog geen idee van het hoe en wat. Gaandeweg werd steeds meer duidelijk en toen ik een WiFi toegangspunt ontdekte hadden we er beeldmateriaal bij.
Stonden op het punt om de tickets om te boeken en iets anders te verzinnen (langer in Londen blijven? Vliegen?) toen duidelijk werd dat de Eurostar wel naar Lille zou rijden. Op first-come-first-serve basis, dus als een malle naar de check-in gegaan. En inderdaad, konden nog mee. Omdat we veel te vroeg waren zelfs 1e klas. Kudo's voor Eurostar. Intussen iemand in Nederland gebeld om ons in Lille op te laten halen. Die heeft nog een gunst tegoed.
Nu thuis natuurlijk ook de bewegende nieuwsbeelden en alle verhalen er omheen gezien. Wat een zooitje zeg.
Heeft nog een blikje bier opengetrokken.quote:Op maandag 15 februari 2010 18:45 schreef James1988 het volgende:
De Belgische koning en de premier onderbreken hun reizen en vakanties om naar de ongevalsplek te komen. Waar is in vredesnaam NMBS-topman Descheemaecker?
De Belgische variant als het aangebracht is, zal waarschijnlijk niet. Volgens mij is de 40 Km/h grens bij ATB nog niet eens zo'n slechte keuze als het op ongelukken aankomt.quote:
NMBS werkt met Memor, afkomstig uit 1930.quote:
Dat is de Belgische politiek eigen.quote:Op maandag 15 februari 2010 12:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat hoekje op pagina 18 in de krant over een half jaar bedoel je. Dingen als fatsoenlijke IVW-rapporten kun je vet schudden daar
Het ATB-systeem, van General Railway Systems is in eerste instantie ontwikkeld in de jaren '20 van de 20e eeuw. Dus ongeveer even oud, maar desondanks veel beter.quote:Op maandag 15 februari 2010 20:33 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
NMBS werkt met Memor, afkomstig uit 1930.
Was dit niet exact het soort ongeluk waarvoor we ATB hebben ingevoerd in Nederland? Bij Harmelen zijn destijds toch ook twee treinen frontaal op elkaar ingereden na het missen van een sein bij vertraging.quote:
+1 scherp.quote:Op maandag 15 februari 2010 20:43 schreef Fixers het volgende:
[..]
Was dit niet exact het soort ongeluk waarvoor we ATB hebben ingevoerd in Nederland? Bij Harmelen zijn destijds toch ook twee treinen frontaal op elkaar ingereden na het missen van een sein bij vertraging.
heb je het al meegemaakt dat je je 'vergist' in het aantal bakken, zodat je te vroeg stopt?quote:Op maandag 15 februari 2010 20:28 schreef Brembo het volgende:
Had vandaag maar liefst VIRM VI + VIRM IV dat is maar liefst 10 bakken in de 3600. Iets te overdreven.
Na Pecrot ging ook versneld verbetering komenquote:Op maandag 15 februari 2010 20:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
nu gaan ze dus versnelt ETCS invoeren
nu wij nog
Waar heb je dat vandaan? Maar hier gaat dat niet komen met die incompetente vrouwen in de politiek, voor wie veiligheid te duur is. Nee, dan beter wat extra miljarden besteden aan bij voorbaat kansloze chipkaartprojecten. Kutwijvenquote:Op maandag 15 februari 2010 20:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
nu gaan ze dus versnelt ETCS invoeren
nu wij nog
Word je de federale overheid niet stilaan beu?quote:Op maandag 15 februari 2010 21:01 schreef Jump het volgende:
[..]
Na Pecrot ging ook versneld verbetering komen
Vergeet niet dat Netelenbos, Peijs en Jorritsma opgeknoopt moeten worden vanwege deze misdaden.quote:Op maandag 15 februari 2010 21:05 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Waar heb je dat vandaan? Maar hier gaat dat niet komen met die incompetente vrouwen in de politiek, voor wie veiligheid te duur is. Nee, dan beter wat extra miljarden besteden aan bij voorbaat kansloze chipkaartprojecten. Kutwijven.
Overigens ook diep triest dat er in België eerst 20 doden moeten vallen voordat 't eindelijk doordringt.
Op het nieuws werd verteld dat juist op deze lijn al een nieuwe treinbeïnvloeding was geïnstalleerd.quote:Op maandag 15 februari 2010 20:33 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
NMBS werkt met Memor, afkomstig uit 1930.
Het 'grappige' eraan is dat een machinist bij een geeltonend sein wordt afgeremd tot de maximumsnelheid, maar later doodleuk een rood sein voorbij ijlt.
Niet dat het nu wel doordringt trouwensquote:Op maandag 15 februari 2010 21:05 schreef Ireyon het volgende:
Overigens ook diep triest dat er in België eerst 20 doden moeten vallen voordat 't eindelijk doordringt.
Misschien moet je ze even uitleggen dat er een verschil is tussen "niet perfect" en "absoluut bagger"quote:Op maandag 15 februari 2010 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet dat het nu wel doordringt trouwensJe moet eens HGBTF bijlezen. Ze doen ALLES om vast te houden aan memor. "Andere systemen zijn ook niet perfect" "het was een fout van de MCN, het veiligheidssysteem is dus okee" etc. Ik word er moe van gewoon.
Aan Belgen? Succesquote:Op maandag 15 februari 2010 21:33 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Misschien moet je ze even uitleggen dat er een verschil is tussen "niet perfect" en "absoluut bagger"
Die faalhazen vragen om nog meer doden...quote:Op maandag 15 februari 2010 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet dat het nu wel doordringt trouwensJe moet eens HGBTF bijlezen. Ze doen ALLES om vast te houden aan memor. "Andere systemen zijn ook niet perfect" "het was een fout van de MCN, het veiligheidssysteem is dus okee" etc. Ik word er moe van gewoon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |