abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77992040
Met de nieuwe dienstregeling is de Mat 64 volgens mij vervangen door sprinters op traject van Hoorn-Hoofddorp ik zal ze missen.
Facts don't care about your feelings
pi_77994055
quote:
Op zondag 14 februari 2010 10:48 schreef davidov2009 het volgende:

[..]

Jep al deze problemen zijn opgelost en SLT's zijn (opnieuw) uitgebreid getest of ze een beetje failsafe waren. De duurzaamheid van deze foutoplossing zal uiteraard pas in reizigersdienst merkbaar zijn

Nu alleen nog de problemen met Thalys oplossen op de HSL-Zuid en NS heeft weer een betrouwbaar materieelpark
quote:
Op zondag 14 februari 2010 10:57 schreef greavy het volgende:

[..]

NS HiSpeed zal je bedoelen. NS zelf rijdt niet op de HSL-Zuid, dit doet NS-HiSpeed.
Jep ik weet 't, maar NS is wel 90% aandeelhouder Technisch gezien zijn de Thalys stellen zelfs deels van SCNF, maar goed, het ging gewoon om het materieel dat in Nederland rijdt
Killing as few patients as possible.
pi_77994137
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 12:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Graf neukende hoere NS Hispeed site

Ik wil een ticket voor augustus boeken, krijg ik een "notificatie" dat ik treinen tot 8 november kan boeken.

JA? DUS? DAT WIL IK OOK. GA DOEN.

Nee hoor, vergeet het maar

Zooitje neukfouten daar
Volgens mij klopt die datum van 8-11-2010 gewoon niet. Ik kon afgelopen week ook maar boeken tot half mei...
pi_77994294
Dit weekend op 's lands sporen:


SBB Cargo´s 186 181 is met slechts 15 lege Tads´n als trein 48520 vanuit het Duitse Mainzlar op weg naar de Amsterdam Westhaven en passeert een tijdelijk sneeuwvrij Duivendrecht. Zaterdag 13 februari 2010


De bekende I10-stam in de Beneluxdienst rijdt alweer enkele maanden op en neer tussen Amsterdam en Brussel-Zuid. Op Valentijnsdag 2010 vertrekt de NMBS 2838 met trein 9236 uit het station Den Haag Hollands Spoor, de fraaie stationsoverkapping achter zich latend. Op de achtergrond is het Strijkijzer te zien. Dit kantoorgebouw heeft 42 verdiepingen en is 132 meter hoog. Opvallend genoeg bevinden zich in dit op een na hoogste bouwwerk van Den Haag geen kantoren, maar 51 luxe appartementen en 300 studio's voor jongeren en starters. Zondag 14 februari 2010


Sinds 1 februari 2010 is het Dagkalkvervoer tussen Beverwijk en Hermalle opgeheven, omdat de groeve aldaar gesloten is. Een andere kalkgroeve in België, die in Jemelle, is nog wel geopend, maar de aan- en afvoertreinen van/naar Beverwijk rijden in de donkere uren. Alleen op zondag is de kalktrein nog met daglicht te zien in Nederland. DBSRN 1613 wordt met slechts 4 Talns als trein 48644 uit Jemelle op het station van Geldermalsen ingehaald door de Olympische 9525 als IC Heerlen/Maastricht - Amsterdam. Links daarvan wacht Plan V 937 als stoptrein naar Utrecht Centraal. Zondag 14 februari 2010
  zondag 14 februari 2010 @ 20:13:26 #105
216495 Mkr
Stay out of trouble, boys.
pi_77994514
quote:
Op zondag 14 februari 2010 20:09 schreef Zug-Chef het volgende:
Dit weekend op 's lands sporen:

[ link | afbeelding ]
SBB Cargo´s 186 181 is met slechts 15 lege Tads´n als trein 48520 vanuit het Duitse Mainzlar op weg naar de Amsterdam Westhaven en passeert een tijdelijk sneeuwvrij Duivendrecht. Zaterdag 13 februari 2010

[ link | afbeelding ]
De bekende I10-stam in de Beneluxdienst rijdt alweer enkele maanden op en neer tussen Amsterdam en Brussel-Zuid. Op Valentijnsdag 2010 vertrekt de NMBS 2838 met trein 9236 uit het station Den Haag Hollands Spoor, de fraaie stationsoverkapping achter zich latend. Op de achtergrond is het Strijkijzer te zien. Dit kantoorgebouw heeft 42 verdiepingen en is 132 meter hoog. Opvallend genoeg bevinden zich in dit op een na hoogste bouwwerk van Den Haag geen kantoren, maar 51 luxe appartementen en 300 studio's voor jongeren en starters. Zondag 14 februari 2010

[ link | afbeelding ]
Sinds 1 februari 2010 is het Dagkalkvervoer tussen Beverwijk en Hermalle opgeheven, omdat de groeve aldaar gesloten is. Een andere kalkgroeve in België, die in Jemelle, is nog wel geopend, maar de aan- en afvoertreinen van/naar Beverwijk rijden in de donkere uren. Alleen op zondag is de kalktrein nog met daglicht te zien in Nederland. DBSRN 1613 wordt met slechts 4 Talns als trein 48644 uit Jemelle op het station van Geldermalsen ingehaald door de Olympische 9525 als IC Heerlen/Maastricht - Amsterdam. Links daarvan wacht Plan V 937 als stoptrein naar Utrecht Centraal. Zondag 14 februari 2010
Mooie foto's weer! Gister trouwens 2 opmerkelijke treinen in de 5600:

- Olympische VIRM (9520 meen ik?)
- ICM (oude revisie)
"I am nice, and if that makes me a pussy, so be it."
  zondag 14 februari 2010 @ 20:24:15 #106
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_77995009
tipje misschien: 24 april is er een Tagessonderfahrt vanuit het museum Bochum-Dahlhausen naar de Keukenhof. alle info hier

Geen stoom trouwens. Diesel 2225 en DB 212 007.

Deuvm
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zondag 14 februari 2010 @ 20:32:20 #107
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77995406
Is er vorig jaar ook niet zo'n rit geweest?

edit: gevonden, 9 mei afgelopen jaar, inclusief een bezoek aan de SSN http://www.somda.nl/drgl/584/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 14 februari 2010 @ 20:49:08 #108
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_77996263
quote:
Op zondag 14 februari 2010 20:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Deuvm
Wøt?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport zondag 14 februari 2010 @ 20:56:12 #109
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77996613
quote:
Op zondag 14 februari 2010 20:49 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wøt?
Doe Er Uw Voordeel Mee
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 14 februari 2010 @ 22:21:48 #110
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78001390
quote:
Op zondag 14 februari 2010 19:00 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Kan de NS niet gewoon een plan-v naar bombardier rijden: "Doe maar 99 hiervan".
Ik zou zeggen: Stel het voor!
Je hebt nee, en kan ja krijgen
  zondag 14 februari 2010 @ 22:28:41 #111
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78001799
quote:
Op zondag 14 februari 2010 20:56 schreef dennistd het volgende:

[..]

Doe Er Uw Voordeel Mee
Ah. Na meer dan tien jaar weet ik eindelijk waar het voor staat.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 14 februari 2010 @ 22:29:42 #112
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78001857
Heeft iemand de website " Pazzup " van ProFail al gezien?
Vind hem wel geinig in elkaar gezet.
  zondag 14 februari 2010 @ 22:29:59 #113
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78001874
De bouwtekeningen zullen ze vast nog wel ergens hebben. Tenslotte, de eerste V'tjes werden gebouwd door Werkspoor, wat opging in Talbot, wat weer opging in Bombardier.
  zondag 14 februari 2010 @ 22:32:39 #114
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78002036
Werkspoor is niet opgegaan in Talbot, Werkspoor is gewoon gesloten.

De V'tjes van Talbot zijn op een andere manier gebouwd dan die van Werkspoor, o.a. te zien aan lasnaden bij de ramen in de kop.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78004342
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 12:01 schreef Duvel het volgende:

[..]

Maar "mensen binnen" NS hebben het over "wervelstromen" en "wisselstroom die op een bovenleiding staat". Iemand die binnen NS werkt, heeft natuurlijk niet noodzakelijk verstand van zaken op dit vakgebied. Ik las bijvoorbeeld ook dat een SLT gestrand was op Voorburg. Daar ligt de HSL wel erg ver vandaan.
Ik heb in een SLT gezeten die bijna een uur bij voorburg heeft gestaan. Die machinist schijnt dus continue aan het omroepen te zijn geweest, en na 3 kwartier kreeg ie door dat ook zijn speakers niet werkte en had die de conducteur de trein ingestuurd om excuus te gaan maken
pi_78005668
quote:
Op zondag 14 februari 2010 22:32 schreef Duvel het volgende:
Werkspoor is niet opgegaan in Talbot, Werkspoor is gewoon gesloten.

De V'tjes van Talbot zijn op een andere manier gebouwd dan die van Werkspoor, o.a. te zien aan lasnaden bij de ramen in de kop.
Die van Talbot doen het toch ook prima.

Ik ben voor. Geen ontwikkelingskosten, kleine kans op kinderziektes, betrouwbaar en een puur Nederlandse trein.
pi_78006132
quote:
Op zondag 14 februari 2010 20:09 schreef Zug-Chef het volgende:
Dit weekend op 's lands sporen:

[ link | afbeelding ]
SBB Cargo´s 186 181 is met slechts 15 lege Tads´n als trein 48520 vanuit het Duitse Mainzlar op weg naar de Amsterdam Westhaven en passeert een tijdelijk sneeuwvrij Duivendrecht. Zaterdag 13 februari 2010


Dat perron is een bazig spotplaats . In de verte zie je de hes staan
  maandag 15 februari 2010 @ 08:17:08 #118
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78009689
OK, wat moet er allemaal stuk en mis zijn om een rode Traxx met prio-stam incl. prio-stuurstand door Utrecht Centraal te laten rijden?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport maandag 15 februari 2010 @ 08:44:01 #119
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78009884
quote:
Op maandag 15 februari 2010 08:17 schreef Duvel het volgende:
OK, wat moet er allemaal stuk en mis zijn om een rode Traxx met prio-stam incl. prio-stuurstand door Utrecht Centraal te laten rijden?
- Een gebrek aan Belgische Traxx-locs waardoor er een rode voorgezet is
- Een storing ten zuiden van Rotterdam neem ik aan
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 15 februari 2010 @ 08:49:42 #120
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78009937
quote:
Op maandag 15 februari 2010 08:44 schreef dennistd het volgende:

[..]

- Een gebrek aan Belgische Traxx-locs waardoor er een rode voorgezet is
- Een storing ten zuiden van Rotterdam neem ik aan
Teletekst zwijgt over storingen... Wel zeggen ze dat er een Benelux niet rijdt (trein 9209). Nou ja, het zal wel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport maandag 15 februari 2010 @ 08:51:39 #121
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78009955
Ah, gevonden op somda:
HSA 186.111 met 28.105 om 8.19 uur door Utge opweg richting Ehv voor geluidsproeven Ehv-Br vv.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_78010534
Geluidsproeven? Gaat die Traxxtroep planmatig ingezet worden ergens voor dan? Mag er eerst wel een fatsoenlijk kleurtje op Ik dacht trouwens dat ze af wilden van Lokbespanntes?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 15 februari 2010 @ 10:00:32 #123
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
  Redactie Sport maandag 15 februari 2010 @ 10:07:55 #124
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78011110
Teletekst van Eén spreekt al van 20 doden. Om 10.30u is er daarop een extra journaal.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 15 februari 2010 @ 10:13:02 #125
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_78011214
Nieuwe rel? Franse en Belgische trein op elkaar?

Sorry, niet om te lachen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')