Toch wel hoor. Door vrij wapenbezit zullen er veel meer doden en gewonden vallen door vuurwapens dan nu het geval is. Het is dus volledig aan de orde.quote:
Toch wel hoor. Jij wilt iets hebben dat ten koste gaat van de veiligheid en gezondheid van onze samenleving in het algemeen en van de mensen uit jouw omgeving in het bijzonder.quote:Deze vergelijking raakt kant nog wal, en dat weet je zelf ook wel.
Als je dat verbod als maatschappij niet wilt handhaven moet je het inderdaad afschaffen, lijkt me logisch.quote:Op maandag 15 februari 2010 22:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als het verbod op inbreken geen aanwijsbaar positieve invloed heeft moet je het afschaffen.
Eerlijk afgedwongen door opgeschoten pubers met een vuurwapen?quote:Op maandag 15 februari 2010 22:39 schreef waht het volgende:
[..]
Jawel, een eerlijk bestaan opbouwen wordt opeens veel aantrekkelijker!
Politieagenten hebben een steekje los?quote:Op maandag 15 februari 2010 22:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
Niet op de openbare weg als het aan mij ligt. Daarvoor lopen er teveel gekken rond in Nederland. En bij mensen die de behoefte hebben om met een vuurwapen rond te lopen zit meer dan eens een steekje (of meer) los...
Laat staan normale burgers die in een emotionele/dronken bui het wapen uit de keukenkast gaan pakken.quote:Op maandag 15 februari 2010 22:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
Niet op de openbare weg als het aan mij ligt. Daarvoor lopen er teveel gekken rond in Nederland. En bij mensen die de behoefte hebben om met een vuurwapen rond te lopen zit meer dan eens een steekje (of meer) los...
Je haalt een aantal dingen door elkaar. Of er wel of niet meer doden en gewonden vallen door vuurwapens als meer mensen een vuurwapen bezitten ga ik niet inhoudelijk over discussiëren en vind ik niet relevant. Maar daaruit afleiden dat individueel vuurwapenbezit van mij ten koste gaat van de veiligheid van mijn buurman is regelrechte nonsens. De buurman heeft een auto, meer auto's leidt tot meer verkeersongevallen, -doden en -gewonden, dus brengt de buurman mij in gevaar met zijn autobezit? Waanzin ten top. Eigenlijk moet ik hier niet eens op reageren.quote:Op maandag 15 februari 2010 22:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
Toch wel hoor. Door vrij wapenbezit zullen er veel meer doden en gewonden vallen door vuurwapens dan nu het geval is. Het is dus volledig aan de orde.
[..]
[..]
Toch wel hoor. Jij wilt iets hebben dat ten koste gaat van de veiligheid en gezondheid van onze samenleving in het algemeen en van de mensen uit jouw omgeving in het bijzonder.
Zo groot is het verschil met dingen in de brand steken dan niet hoor.
Pubers mogen natuurlijk geen vuurwapen. Die kunnen we met gemak scharen onder de 'gekken'.quote:Op maandag 15 februari 2010 22:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Eerlijk afgedwongen door opgeschoten pubers met een vuurwapen?
quote:Op maandag 15 februari 2010 22:41 schreef waht het volgende:
[..]
Politieagenten hebben een steekje los?![]()
Nou ik denk dat het bij velen maar een klein stapje is dat wapen ook daadwerkelijk te gaan gebruiken als dat eenvoudig beschikbaar is. Emoties doen gekke dingen met mensen.quote:Gekken zijn er inderdaad, maar voor zover ik kan beoordelen ben ik dat niet (net zo min als jij, mag ik aannemen). Dus wat nu?
Mes, luchtdrukpistool, knuppel.quote:Op maandag 15 februari 2010 22:42 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Laat staan normale burgers die in een emotionele/dronken bui het wapen uit de keukenkast gaan pakken.
Nou inderdaad. En elke relmarokkaan of tokkie met een pistool op zak. Daar wordt Nederland veiliger vanquote:Op maandag 15 februari 2010 22:42 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Laat staan normale burgers die in een emotionele/dronken bui het wapen uit de keukenkast gaan pakken.
Straks gaan alle taxichauffeurs met een wapen rondrijden (voor zover de gemiddelde TCAer dat al niet doet)
Daar heb je gelijk in maar vrij wapenbezit is gewoon niet realistisch in Nederland. We zijn het niet gewend en zo'n omschakeling brengt veel problemen met zich mee.quote:Op maandag 15 februari 2010 19:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat gaat alleen op als de overheid voor voldoende veiligheid kan zorgen. Anders moeten burgers het wel zelf doen.
Jij kan het misschien niet relevant vinden maar het speelt wel degelijk mee. Er zullen meer doden en gewonden vallen door vrijer en uitgebreider vuurwapenbezit in een land als Nederland.quote:Op maandag 15 februari 2010 22:43 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je haalt een aantal dingen door elkaar. Of er wel of niet meer doden en gewonden vallen door vuurwapens als meer mensen een vuurwapen bezitten ga ik niet inhoudelijk over discussiëren en vind ik niet relevant.
Oh? Er gebeuren vaak genoeg ongelukken in en om huis met vuurwapens in gebieden waar die vrijer beschikbaar zijn. Daar kan je buurman of zijn kind makkelijk het slachtoffer van worden.quote:Maar daaruit afleiden dat individueel vuurwapenbezit van mij ten koste gaat van de veiligheid van mijn buurman is regelrechte nonsens.
Onzinnige vergelijking. Auto's zijn in tegenstelling tot vuurwapens niet ontworpen om te doden, te verwonden of te vernielen. In tegendeel zelfs, ze zijn er op ontworpen om zo veilig mogelijk te zijn.quote:De buurman heeft een auto, meer auto's leidt tot meer verkeersongevallen, -doden en -gewonden, dus brengt de buurman mij in gevaar met zijn autobezit? Waanzin ten top. Eigenlijk moet ik hier niet eens op reageren.
Nederland is niet het land om vrij vuurwapenbezit te hebben. We leven veel te dicht op elkaar en dat gaat nooit goed. Ik denk dat het een wildwest gaat worden hier.quote:Op maandag 15 februari 2010 22:48 schreef Jeroenz het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in maar vrij wapenbezit is gewoon niet realistisch in Nederland. We zijn het niet gewend en zo'n omschakeling brengt veel problemen met zich mee.
Je bent louter bezig de discussie te vertroebelen. Ik ga er niet meer op in.quote:Op maandag 15 februari 2010 22:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
Jij kan het misschien niet relevant vinden maar het speelt wel degelijk mee. Er zullen meer doden en gewonden vallen door vrijer en uitgebreider vuurwapenbezit in een land als Nederland.
Dat heeft dus gewoon een negatieve invloed op de maatschappij in het algemeen en op de slachtoffers in het bijzonder.
[..]
Oh? Er gebeuren vaak genoeg ongelukken in en om huis met vuurwapens in gebieden waar die vrijer beschikbaar zijn. Daar kan je buurman of zijn kind makkelijk het slachtoffer van worden.
[..]
Onzinnige vergelijking. Auto's zijn in tegenstelling tot vuurwapens niet ontworpen om te doden, te verwonden of te vernielen. In tegendeel zelfs, ze zijn er op ontworpen om zo veilig mogelijk te zijn.
Ik zie nog steeds je morele recht om een wapen te dragen en daarmee de gezondheid en veiligheid van de maatschappij in het algemeen en de mensen waar jij contact mee hebt in het bijzonder aan te tasten en te bedreigen.
Wat geeft jou precies dat recht?
Je hebt dus geen argumenten behalve "het morele recht"?quote:Op maandag 15 februari 2010 22:51 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je bent louter bezig de discussie te vertroebelen. Ik ga er niet meer op in.
Klopt, zoiets werkt hier gewoon van geen kant.quote:Op maandag 15 februari 2010 22:50 schreef GSP het volgende:
[..]
Nederland is niet het land om vrij vuurwapenbezit te hebben. We leven veel te dicht op elkaar en dat gaat nooit goed. Ik denk dat het een wildwest gaat worden hier.
Snap ik wel, emoties kunnen inderdaad rare dingen doen. Ben eerlijk gezegd ook niet een die-hard voorstander van vrij wapenbezit in Nederland. Voor criminaliteitsbestrijding is het niet nodig in ieder geval. Nederland is dicht bevolkt, de politie kan vrijwel overal snel zijn. De nadelen wegen net iets zwaarder dan de voordelen.quote:Op maandag 15 februari 2010 22:44 schreef du_ke het volgende:
Nou ik denk dat het bij velen maar een klein stapje is dat wapen ook daadwerkelijk te gaan gebruiken als dat eenvoudig beschikbaar is. Emoties doen gekke dingen met mensen.
Heeft niets met durven te maken. Ik hecht gewoon geen waarde aan de praktische uitwerking voor de hele maatschappij en mogelijke rampscenario's. Ik verdedig een moreel principe van individuele vrijheid.quote:Op maandag 15 februari 2010 22:52 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je hebt dus geen argumenten behalve "het morele recht"?
Tja dan is het niet zo gek dat je geen discussie aan durft.
En als je graag wilt schieten ga je toch lekker bij een schietclub?quote:Op maandag 15 februari 2010 22:53 schreef waht het volgende:
[..]
Snap ik wel, emoties kunnen inderdaad rare dingen doen. Ben eerlijk gezegd ook niet een die-hard voorstander van vrij wapenbezit in Nederland. Voor criminaliteitsbestrijding is het niet nodig in ieder geval. Nederland is dicht bevolkt, de politie kan vrijwel overal snel zijn. De nadelen wegen net iets zwaarder dan de voordelen.
Ik zal er mee moeten leren leven.
Individuele vrijheid voor jou ten koste van anderen en de maatschappij?quote:Op maandag 15 februari 2010 22:55 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Heeft niets met durven te maken. Ik hecht gewoon geen waarde aan de praktische uitwerking voor de hele maatschappij en mogelijke rampscenario's. Ik verdedig een moreel principe van individuele vrijheid.
Zo is dat.quote:Op maandag 15 februari 2010 22:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
En als je graag wilt schieten ga je toch lekker bij een schietclub?
Niemand heeft er last van.quote:Op maandag 15 februari 2010 22:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Individuele vrijheid voor jou ten koste van anderen en de maatschappij?
Is dat een moreel recht? Vind ik nogal ver gaan...
Het grootste deel van de Amerikanen gebruikt een vuurwapen puur en alleen als sport. Mijn werkgever heeft thuis meerdere semi-automatische wapens, handpistolen, shotguns, rifles etc. Denk je dat die wapens gemaakt/gekocht zijn om mensen te doden? Achterhaald idee.quote:Op maandag 15 februari 2010 21:29 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Drogreden. (Vuur)wapens zijn gebouwd om mensen mee te doden, en niets anders.
Ik word er gewoon een beetje misselijk van dat je mijn standpunt gewoon niet erkent en een heel andere discussie begint te voeren, terwijl ik van tevoren aangeef dat ik daar geen waarde aan hecht en geen standpunt over heb of ga verdedigen.quote:Op maandag 15 februari 2010 22:56 schreef du_ke het volgende:
Daar gaat het mij om, dat ik er dan een voorbeeldje bij doe ter illustratie is omdat het zonder al helemaal niet tot je door lijkt te dringen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |