quote:Waarschuwing voor sneeuw op auto
AMSTERDAM - Automobilisten moeten voordat zij de weg op gaan hun auto helemaal sneeuwvrij maken. De VerkeersInformatieDienst wijst er donderdag ten anderen male op dat sneeuwresten op voertuigen gevaarlijk kunnen zijn voor andere weggebruikers.
Sneeuwresten die niet van de auto afgehaald worden, veroorzaken schrikreacties bij het achteropkomend verkeer, waarschuwt de VID.
Op vrachtwagens met huif kunnen zich soms heel veel sneeuw- en ijsresten bevinden. De VID adviseert weggebruikers om niet alleen de ramen, de koplampen en de nummerplaten, maar vooral ook het dak van de auto sneeuwvrij te maken.
quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:39 schreef Frutsel het volgende:
[..]Hoelang ligt er inmiddels sneeuw? Sinds half december? Ik denk dat deze melding dan ook verdomd op tijd is!
![]()
maar goed, Hoe gevaarlijk ijs op de weg is heb ik inmiddels aan de lijve ondervonden![]()
1 keer links en 1 keer rechts mag ik hopen.....quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:44 schreef Gourmetschotel het volgende:
[..]
Ik ging vanochtend 2x onderuit met mijn scootere![]()
Nee... 2x linksquote:Op donderdag 11 februari 2010 22:45 schreef IBAZ het volgende:
[..]
1 keer links en 1 keer rechts mag ik hopen.....
Je bedoelt die slick die de gemiddelde scooter eronder heeft liggen ipv de noodzakelijke winterbanden?quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:46 schreef Gourmetschotel het volgende:
[..]
Nee... 2x links![]()
Kolere wat een pijn heb ik daar nu![]()
En werd ik nog bijna aangereden door van die bumperklevers die met dit weer op je achterband zitten![]()
![]()
Wat gebeurde er dan?quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:39 schreef Frutsel het volgende:
[..]
maar goed, Hoe gevaarlijk ijs op de weg is heb ik inmiddels aan de lijve ondervonden![]()
Heel leuk, maar nee dat bedoel ik nietquote:Op donderdag 11 februari 2010 22:49 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Je bedoelt die slick die de gemiddelde scooter eronder heeft liggen ipv de noodzakelijke winterbanden?
Totdat je een keer zelf stevig moet remmen en het sneeuwpak van het dak op je voorruit glijdt. Wordt je zicht ineens een stuk minder.quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:50 schreef _Michiel_ het volgende:
Mooizo. Ik laat het er lekker opliggen.
Mooie les voor die verdomde bumperklevers.
Oh natuurlijk, dat heb ik gelezen (slaps forehead). Zoiets blijft je wel bij kan ik me voorstellen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:52 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Aanrijding op snelweg met object. Zijn er nog opties?
preciesquote:Op donderdag 11 februari 2010 22:54 schreef kikoooooo het volgende:
Ja hoor, ik ga het dak van mijn auto staan schoonmaken, met -6, sochtends om 6 uur
Nou, als je zo hard moet remmen dat de sneeuw - die normaal gesproken bij 80 a 90 km/u pas van je auto afwaait - als een pak over je voorruit heen schuift, dan denk ik dat die sneeuw niet het grootste probleem is wat je dan hebt.quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:53 schreef Light het volgende:
[..]
Totdat je een keer zelf stevig moet remmen en het sneeuwpak van het dak op je voorruit glijdt. Wordt je zicht ineens een stuk minder.
Februari is over het algemeen de koudste maand van het jaar, dus die lente van jou is nog lang niet in zicht hoor.quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:45 schreef Stuart het volgende:
Precies, lekker op tijd deze melding nu we naar de Lente gaan toeleven
Je gaat toch ook je ruiten sneeuw- en ijsvrij maken? Ik kan me vergissen, maar volgens mij kan het sneeuwvrij maken van dak en motorkap een stuk sneller dan het krabben van de ruiten.quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:54 schreef kikoooooo het volgende:
Ja hoor, ik ga het dak van mijn auto staan schoonmaken, met -6, sochtends om 6 uur
Dat dus.quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:48 schreef Tism het volgende:
De nummerplaten sneeuwvrij maken?..![]()
Echt niet!..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |