Ongeduldigquote:Op maandag 15 februari 2010 22:48 schreef versteegrob het volgende:
Hmm geloof ook wel dat het moet maar sommige dingen vind IK overdreven. Maar waarom deed je je vissen na 3 erin? Moet toch 3 weken zijn?
Ook naief, dom, beginner en vooral geen adviezen aannemen van andere....een grote fout dus.... nu gelukkig ben ik liever te voorzichtig dan risico's nemenquote:Op maandag 15 februari 2010 22:48 schreef versteegrob het volgende:
Hmm geloof ook wel dat het moet maar sommige dingen vind IK overdreven. Maar waarom deed je je vissen na 3 erin? Moet toch 3 weken zijn?
Snelle beslisserquote:Op dinsdag 16 februari 2010 10:28 schreef versteegrob het volgende:
Bied ook mijn andere ancitrus gratis aan, die is iets kleiner dan op de foto dus als iemand interesse heeft.
dus het slimste is om een 2de bak te hebben als je een achterwand in je bestaande bak wil doen.quote:Op maandag 15 februari 2010 23:06 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik heb het de laatste keer gedaan als volgt:
Achterwand gemaakt
4 lagen tegellijm ( 48 uur drogen)
2 lagen epoxy (48 uur drogen)
Kit voor de achterwand (48 uur drogen)
Dan in 3 dagen totaal 6 keer waterwissel gedaan van 100% (wel met een filter laten draaien vol met watten en actief kool)
Daarna had ik een week lang een 5 testvisjes er in gezet.
Ik ben gewoon voorzichtig omdat die bak bedoeld is voor zo'n 200 garnalen en die zijn gewoon stuk gevoeliger
quote:Op maandag 15 februari 2010 17:31 schreef saaw het volgende:
in mijn garnalenbakje
[ afbeelding ]
die volgens mij helemaal goed had moeten zijn, gingen de garnaaltjes bij bosjes dood.
Ik heb de overlevenden [7 stuks, van de 15] toen toch maar in zo'n drijvend kweekbakje in mn gewone aquarium gehangen en nu blijft het stabiel.
Punt is alleen dat er eentje eitjes draagt en dat is natuurlijk superleuk maar als de baby's komen kruipen die volgens mij met gemak door de spijlen van de kweekbak heen en worden dan natuurlijk meteen opgegeten door mn visjes.
Iemand een idee hoe ik dat oplos?
Ben er overigens ook niet achter waarom dat losse bakje niet goed ging.
3 dagen is veeeels te kort. Laat ik zo zeggen, als je zonder bacterieen toevoegen je garnalenbak wil opstarten ben je zeker 2 weken verder. Voeg je opstartbacterieen toe dan ben je 1 tot 1,5 week verder. Garnalen zijn onwijs gevoelig voor de nitrietpiek. Daar waar vissen vaak zo'n piek kunnen hebben is het voor garnalen fataal.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 12:30 schreef saaw het volgende:
Ik moet zeggen dat ik nogal huiverig ben om de garnaaltjes weer in dat losse bakje te doen. Ze gingen echt zonder enige duidelijke aanwijzing dood.
Het bakje stond toen 3 dagen te draaien trouwens.
Ik dacht er zelf aan om een panty om het kweekbakje heen te doen zodat de baby's niet door de spijlen heen kunnen kruipen.
Garnalenbakje met aquariumwater is ook wel een idee.
Yepquote:Op dinsdag 16 februari 2010 11:21 schreef ook_gek het volgende:
[..]
dus het slimste is om een 2de bak te hebben als je een achterwand in je bestaande bak wil doen.
48uur laten drogen en 3x omspoelen? En is het dan slim om het water een nacht te laten staan met pomp aan? Om vervolgens water te verversen?
Mijn LFS neemt alleen visjes terug met de note: Ze gaan het niet overlevenquote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:17 schreef versteegrob het volgende:
Net water weer ververst en 4 vissen terug gebracht naar de LFS, aquarium ziet er super uit de l-nummers zijn echt geweldig. Verder een tuinslang gehaald zodat ik direct vanuit de kraan kan bijvullen en kan verversen, super handig.
Vind dit mooi en zo blijft het ook, zie geen reden om vissen weg te doen of uit te breiden, nu kijken en genieten
dat is kut, moet ik goedkoop ergens een simpel bakje fixenquote:Op dinsdag 16 februari 2010 12:50 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Yepeen 2e bak is wel even handig om ze een tijdje in te houden. En een nachtje je pomp aanzetten is zeker handig, liefst je pomp gevuld met watten en koolstof om zo zoveel mogelijk giftige stoffen te filteren
joh top! Maar ik wil pas over een paar maanden me bak gaan verranderenquote:Op dinsdag 16 februari 2010 16:00 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ligt eraan wat je nodig hebt, hoeveel inhoud? Anders heb ik nog een 30 liter bak te leen incl lichtkap en als nodig een filter
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |