abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78037582
Hmm geloof ook wel dat het moet maar sommige dingen vind IK overdreven. Maar waarom deed je je vissen na 3 erin? Moet toch 3 weken zijn?
pi_78037668
quote:
Op maandag 15 februari 2010 22:48 schreef versteegrob het volgende:
Hmm geloof ook wel dat het moet maar sommige dingen vind IK overdreven. Maar waarom deed je je vissen na 3 erin? Moet toch 3 weken zijn?
Ongeduldig Of denken: "Het zal toch allemaal wel meevallen". Of het overdreven vinden!
Dit gaat om giftige stoffen.. Kun je beter EXTRA voorzichtig mee zijn
pi_78037696
quote:
Op maandag 15 februari 2010 22:48 schreef versteegrob het volgende:
Ook naief, dom, beginner en vooral geen adviezen aannemen van andere....een grote fout dus.... nu gelukkig ben ik liever te voorzichtig dan risico's nemen
pi_78037773
Mijn bak draaide al 3 maanden ofzo, heb toen al het water eruit gehaald en opgeslagen in andere bak, achterwandje erin gezet en oud water weer terug gedaan (dan hoef je niet 3 weken te wachten omdat er al genoeg goeie bacterieen in zitten, alleen tja die giftige stoffen waren dus niet helemaal eruit
pi_78037928
Goed dat je het zegt hoor Ik ben met nieuwe achterwand bezig, visjes gaan binnenkort verhuizen. Maar niet 'voor een week' zoals ik eerst zei
Zal 'm weer rustig laten indraaien
pi_78038501
Ik heb het de laatste keer gedaan als volgt:

Achterwand gemaakt
4 lagen tegellijm ( 48 uur drogen)
2 lagen epoxy (48 uur drogen)
Kit voor de achterwand (48 uur drogen)
Dan in 3 dagen totaal 6 keer waterwissel gedaan van 100% (wel met een filter laten draaien vol met watten en actief kool)
Daarna had ik een week lang een 5 testvisjes er in gezet.

Ik ben gewoon voorzichtig omdat die bak bedoeld is voor zo'n 200 garnalen en die zijn gewoon stuk gevoeliger
pi_78040858
Gelijk heb je hoor, 99% doet het op die manier alleen ik ben ongeduldig en vertrouw op het ozon apparaat.

Wil morgen de cosby gourami terug brengen, geen leuke vis en zou een koppel hebben maar heb volgens mij 2 mannentjes. Ga ze dus niet ruilen maar terug brengen, weer wat extra ruimte voor de andere vissen alleen hoe vang je de vissen ? Net een poging gedaan maar het is volgens mij onmogelijk. Heb 350L en aardig wat planten dus ben benieuwd naar wat tips.

Heb nu andere l-nummers dus daarom mag deze weg, gratis!
Woon in Apeldoorn, Gelderland

[ Bericht 18% gewijzigd door anon_10041401 op 16-02-2010 01:48:31 ]
  dinsdag 16 februari 2010 @ 07:19:47 #108
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_78046484
Je moet ze in een hoekje drijven waar het wat leger is. Desnoods met 2 man.
Het stomste weblog vind je hier: KLIKKERDEKLIK!!!
pi_78046642
Jep, en anders met 2 netjes.. Dan gaat het goed
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_78048967
Bied ook mijn andere ancitrus gratis aan, die is iets kleiner dan op de foto dus als iemand interesse heeft.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 11:00:57 #111
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_78049750
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 10:28 schreef versteegrob het volgende:
Bied ook mijn andere ancitrus gratis aan, die is iets kleiner dan op de foto dus als iemand interesse heeft.
Snelle beslisser
pi_78050196
Wegens carnaval zijn er veel zaken gesloten zeg Beetje jammer
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  dinsdag 16 februari 2010 @ 11:21:51 #113
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_78050305
quote:
Op maandag 15 februari 2010 23:06 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik heb het de laatste keer gedaan als volgt:

Achterwand gemaakt
4 lagen tegellijm ( 48 uur drogen)
2 lagen epoxy (48 uur drogen)
Kit voor de achterwand (48 uur drogen)
Dan in 3 dagen totaal 6 keer waterwissel gedaan van 100% (wel met een filter laten draaien vol met watten en actief kool)
Daarna had ik een week lang een 5 testvisjes er in gezet.

Ik ben gewoon voorzichtig omdat die bak bedoeld is voor zo'n 200 garnalen en die zijn gewoon stuk gevoeliger
dus het slimste is om een 2de bak te hebben als je een achterwand in je bestaande bak wil doen.

48uur laten drogen en 3x omspoelen? En is het dan slim om het water een nacht te laten staan met pomp aan? Om vervolgens water te verversen?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  dinsdag 16 februari 2010 @ 11:22:04 #114
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_78050310
quote:
Op maandag 15 februari 2010 17:31 schreef saaw het volgende:
in mijn garnalenbakje
[ afbeelding ]
die volgens mij helemaal goed had moeten zijn, gingen de garnaaltjes bij bosjes dood.
Ik heb de overlevenden [7 stuks, van de 15] toen toch maar in zo'n drijvend kweekbakje in mn gewone aquarium gehangen en nu blijft het stabiel.
Punt is alleen dat er eentje eitjes draagt en dat is natuurlijk superleuk maar als de baby's komen kruipen die volgens mij met gemak door de spijlen van de kweekbak heen en worden dan natuurlijk meteen opgegeten door mn visjes.

Iemand een idee hoe ik dat oplos?
Ben er overigens ook niet achter waarom dat losse bakje niet goed ging.

iemand?
an urge to help mankind overcomes me
pi_78052112
Uhmm daar kruipen ze idd doorheen vrees ik..
Een gesloten bak nemen? En dan elke dag wat water verversen?

Hoe lang stond die bak dan al te draaien eigenlijk?
Als je nu dat garnalenbakje is inricht, en dan vult met aquarium water?
Dan ff een tijdje laten indraaien, en dan wat garnaaltjes erin?
Prrrrttt
  dinsdag 16 februari 2010 @ 12:30:03 #116
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_78052385
Ik moet zeggen dat ik nogal huiverig ben om de garnaaltjes weer in dat losse bakje te doen. Ze gingen echt zonder enige duidelijke aanwijzing dood.
Het bakje stond toen 3 dagen te draaien trouwens.

Ik dacht er zelf aan om een panty om het kweekbakje heen te doen zodat de baby's niet door de spijlen heen kunnen kruipen.
Garnalenbakje met aquariumwater is ook wel een idee.
an urge to help mankind overcomes me
pi_78053006
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 12:30 schreef saaw het volgende:
Ik moet zeggen dat ik nogal huiverig ben om de garnaaltjes weer in dat losse bakje te doen. Ze gingen echt zonder enige duidelijke aanwijzing dood.
Het bakje stond toen 3 dagen te draaien trouwens.

Ik dacht er zelf aan om een panty om het kweekbakje heen te doen zodat de baby's niet door de spijlen heen kunnen kruipen.
Garnalenbakje met aquariumwater is ook wel een idee.
3 dagen is veeeels te kort. Laat ik zo zeggen, als je zonder bacterieen toevoegen je garnalenbak wil opstarten ben je zeker 2 weken verder. Voeg je opstartbacterieen toe dan ben je 1 tot 1,5 week verder. Garnalen zijn onwijs gevoelig voor de nitrietpiek. Daar waar vissen vaak zo'n piek kunnen hebben is het voor garnalen fataal.

Het zou idd een idee zijn om water uit je al draaiende aquarium in je garnalenbak doen. Maar ook daar niet ineens je garnalen bij gooien.
pi_78053081
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 11:21 schreef ook_gek het volgende:

[..]

dus het slimste is om een 2de bak te hebben als je een achterwand in je bestaande bak wil doen.

48uur laten drogen en 3x omspoelen? En is het dan slim om het water een nacht te laten staan met pomp aan? Om vervolgens water te verversen?
Yep een 2e bak is wel even handig om ze een tijdje in te houden. En een nachtje je pomp aanzetten is zeker handig, liefst je pomp gevuld met watten en koolstof om zo zoveel mogelijk giftige stoffen te filteren
  dinsdag 16 februari 2010 @ 14:05:03 #119
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_78055619
Saaw kun je niet iets van een panty om dat bakje knutselen zodat de minigarnalen niet kunnen ontsnappen?

Aha ik las niet goed. Was je dus al van plan
Het stomste weblog vind je hier: KLIKKERDEKLIK!!!
pi_78056070
Net water weer ververst en 4 vissen terug gebracht naar de LFS, aquarium ziet er super uit de l-nummers zijn echt geweldig. Verder een tuinslang gehaald zodat ik direct vanuit de kraan kan bijvullen en kan verversen, super handig.

Heb nu de volgende vissen in mijn aquarium

Kardinaal Tetra
Cory Sterbai
Discus
Kuhli
Dwerg cichliden
L-nummers

Vind dit mooi en zo blijft het ook, zie geen reden om vissen weg te doen of uit te breiden, nu kijken en genieten

[ Bericht 5% gewijzigd door anon_10041401 op 16-02-2010 14:27:19 ]
pi_78057740
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 14:17 schreef versteegrob het volgende:
Net water weer ververst en 4 vissen terug gebracht naar de LFS, aquarium ziet er super uit de l-nummers zijn echt geweldig. Verder een tuinslang gehaald zodat ik direct vanuit de kraan kan bijvullen en kan verversen, super handig.

Vind dit mooi en zo blijft het ook, zie geen reden om vissen weg te doen of uit te breiden, nu kijken en genieten
Mijn LFS neemt alleen visjes terug met de note: Ze gaan het niet overleven
Het is natuurlijk ook best een risico, wie weet wat voor ziektes er in mijn bak zitten (als voorbeeld, hoor! )
Daarom zou ik niet zo snel visjes terug brengen, tenzij ze echt een probleem vormen in de bak, zoals extreme agressie, etc.

De L134 is een prachtvis. Maar ik begin voorlopig niet meer aan nieuwe vissen, hoe jammer ik dat soms ook vind als ik een mooie vis voorbij zie komen. Visjes moeten wel lekker de ruimte hebben etc.
pi_78059464
Zeker, daarom heb ik ook de 2 ancitrus terug gebracht en de cosby gourami aten super veel en ze vielen beetje tegen in kleur en gedrag dus dit is het beste.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 15:56:07 #123
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_78060233
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 12:50 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Yep een 2e bak is wel even handig om ze een tijdje in te houden. En een nachtje je pomp aanzetten is zeker handig, liefst je pomp gevuld met watten en koolstof om zo zoveel mogelijk giftige stoffen te filteren
dat is kut, moet ik goedkoop ergens een simpel bakje fixen
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
pi_78060422
Ligt eraan wat je nodig hebt, hoeveel inhoud? Anders heb ik nog een 30 liter bak te leen incl lichtkap en als nodig een filter
  dinsdag 16 februari 2010 @ 16:08:15 #125
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_78060780
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 16:00 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ligt eraan wat je nodig hebt, hoeveel inhoud? Anders heb ik nog een 30 liter bak te leen incl lichtkap en als nodig een filter
joh top! Maar ik wil pas over een paar maanden me bak gaan verranderen

maar bedankt voor je aanbod!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')