Klopt, maar accepteren kan ik het niet. Het voelt toch iets van goed belazerd voelen. Het is ergers dan ene miskoop van een aut of iets dergelijks.quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:48 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Ze hebben zoveel waarde, als wat jij ermee kan. Op het moment dat je een diploma hebt gehaald in een sector waarin je (om wat voor reden dan ook) niet naar behoren functioneert dan zijn ze idd waardeloos.
Dat gevoel had ik op school, uni en daarna nooit meer.quote:Maar op het moment dat je er iets mee leert doen dan kun je de wereld aan.
Weet je, die werkgevers kunnen vrijwel altijd het schaap met 5 poten vinden. Iedereen is tegenwoordig er goed opgeleid.quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:46 schreef Redbaron het volgende:
nouja zonder diploma's ben je ook nergens, ik heb nu ff geen werk maar als ik iets anders wil doen vragen ze om papieren die ik niet heb.
Electrotechniek.quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:04 schreef ikke043 het volgende:
Wat voor opleiding heb je eigenlijk EchtGaaf??
idd, hoe moeilijk is t om op tomtom te rijden, en mensen de deur open te doen..quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Weet je, die werkgevers kunnen vrijwel altijd het schaap met 5 poten vinden. Iedereen is tegenwoordig er goed opgeleid.
Ze gaan dus steeds meer eisen.
En is is zoveel diversiteit in opleidingen dat er altijd wel een gediplomeerde te vinden is.
Voor taxichauffeur vragen ze ook al om diploma´s.
Ja.....quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:10 schreef Redbaron het volgende:
[..]
idd, hoe moeilijk is t om op tomtom te rijden, en mensen de deur open te doen..
Ik wil graag een mbo4 diploma maar school zegt dat ik eerst 3 moet doen terwijl ik makkelijk 4 aankan, daar zakt je de broek vanaf hoor
behoorlijk flauwekul, ik ben nu 24 en als ik eerst 3 doe kost t mij gewoon 2jaar extra.quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:11 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja.....
Het is allemaal vergezocht.
Weet je, de arbeidsmarkt is door en door verzadigd. En dan krijg je dit soort flauwekul.
Wat doe je nu dan om te zorgen dat het beter gaat? Waarom ga je niet een andere opleiding doen in een richting waar veel vraag naar is bijvoorbeeld?quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:07 schreef EchtGaaf het volgende:
Had ik wel een beroep gekozen dat wel wordt gewaardeerd. Kon ik het maar opnieuw, dan werd ik radioloog of cardioloog.
Ik snap wat je bedoeld. Maar ik ben negatief geworden door al mijn ervaringen. Ik wil het jullie allemaal niet aandoen. M´n verdriet is gewoon onbeschrijfelijk.quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:10 schreef Maeghan het volgende:
EG, klaag je irl ook zo veel? Want dat kan je ook enorm tegenwerken bij het vinden van een baan. Mensen houden niet van negatieve mensen, geklaag, etc. zodra je bij een gesprek iets negatiefs zegt over bijv je werkervaringen, je vorige werkgever, etc. zal de ander gelijk denken 'laat maar'.
Kan je niet gewoon niv. 3 doen en als jet het diploma daarvan hebt gelijk niv. 4 erachteraan? Is toch maar 1 jaartje extra en dan heb je evenveel jaren gestudeerd als je gewoon niv. 4 zou doen. Denk ikquote:Op donderdag 11 februari 2010 14:10 schreef Redbaron het volgende:
[..]
idd, hoe moeilijk is t om op tomtom te rijden, en mensen de deur open te doen..
Ik wil graag een mbo4 diploma maar school zegt dat ik eerst 3 moet doen terwijl ik makkelijk 4 aankan, daar zakt je de broek vanaf hoor
Ik heb dat ook weleens, was vroeger veel pessimistischer, maar het werkt niet. Pessimisme is gewoon een ineffectieve coping strategy, dus stop ermee en ga iets zoeken waar je wel blij van wordt, wat dat dan ook is.quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:13 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoeld. Maar ik ben negatief geworden door al mijn ervaringen. Ik wil het jullie allemaal niet aandoen. M´n verdriet is gewoon onbeschrijfelijk.
Ik kan gewoon niet meer. Laat staan zulk een prestatie moeten leveren met een slechts KANS (want meer is het niet) op een wensbaan.quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:13 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Wat doe je nu dan om te zorgen dat het beter gaat? Waarom ga je niet een andere opleiding doen in een richting waar veel vraag naar is bijvoorbeeld?
Ik heb een uitdaging nodig, als een opleiding mij te makkelijk is gooi ik er met de pet naar. en heb geen zin om tot mn 28e in de schoolbanken te zittenquote:Op donderdag 11 februari 2010 14:14 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Kan je niet gewoon niv. 3 doen en als jet het diploma daarvan hebt gelijk niv. 4 erachteraan? Is toch maar 1 jaartje extra en dan heb je evenveel jaren gestudeerd als je gewoon niv. 4 zou doen. Denk ik
Respect voor je post!quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:15 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ik heb dat ook weleens, was vroeger veel pessimistischer, maar het werkt niet. Pessimisme is gewoon een ineffectieve coping strategy, dus stop ermee en ga iets zoeken waar je wel blij van wordt, wat dat dan ook is.
Ik ben absoluut niet iemand die zegt dat alles mogelijk is, ik erger me dood aan figuren die doen alsof de hele wereld maakbaar is. Maar de wereld is ook niet onveranderbaar. Als er dingen zijn die je wilt, dan zul je er wat voor moeten doen. En dat wij daar honderd keer meer voor moeten doen dan een ander is domme pech, maar daar kunnen we niks aan veranderen. En alles wat je doet waar je beter van wordt is het gewoon waard.
Wie zegt dat je per se een geweldige baan moet hebben?quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:15 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik kan gewoon niet meer. Laat staan zulk een prestatie moeten leveren met een slechts KANS (want meer is het niet) op een wensbaan.
Met mijn beperking volstrekt kansloos.quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:14 schreef ikke043 het volgende:
Elektrotechnici worden toch nog veel gezocht, maar op dit moment eerder op HBO dan op WO-niveau.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |