abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 11 februari 2010 @ 13:24:28 #1
18653 crew  D.
pi_77880868
pi_77880887
Hoe dan ook, het blijft kut
Na een kwartier in een bespreking denk ik aan een peuk
In een restaurant denk ik bij voortduring aan een peuk (ik kom er dan ook zelden meer)
In de kroeg hoort het er gewoon bij (ook daar kom ik maar zelden meer)
De eerste sigaret in de morgen is het lekkerst, maar je voelt tegelijkertijd je energie weg gezogen worden
Je huis stinkt en je schaamt jezelf als je bezoek krijgt en al helemaal als die er ook nog opmerkingen over maken in de trant van "'t Stinkt hier naar rook!"
Alles wordt geel
Het kost mij ¤ 250 euro per maand
En zo kan ik nog wel even doorgaan, los van gezondheidsperikelen

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2010 13:25:25 ]
  † In Memoriam † donderdag 11 februari 2010 @ 13:26:02 #3
137949 Disana
pi_77880926
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:24 schreef Teun_ZHV het volgende:
Hoe dan ook, het blijft kut
Na een kwartier in een bespreking denk ik aan een peuk
In een restaurant denk ik bij voortduring aan een peuk (ik kom er dan ook zelden meer)
In de kroeg hoort het er gewoon bij (ook daar kom ik maar zelden meer)
De eerste sigaret in de morgen is het lekkerst, maar je voelt tegelijkertijd je energie weg gezogen worden
Je huis stinkt en je schaamt jezelf als je bezoek krijgt en al helemaal als die er ook nog opmerkingen over maken in de trant van "'t Stinkt hier naar rook!"
Alles wordt geel
Het kost mij ¤ 250 euro per maand
En zo kan ik nog wel even doorgaan, los van gezondheidsperikelen
Jij had het toch al met Champix geprobeerd? Niet lang genoeg misschien? Ik las dat Cc er 3 maanden voor had uitgetrokken.
  † In Memoriam † donderdag 11 februari 2010 @ 13:27:21 #4
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_77880973
Waarom vraag je de huisarts dan niet om nortrilen en probeer je dan te stoppen met roken?
pi_77881036
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:27 schreef De_Kardinaal het volgende:
Waarom vraag je de huisarts dan niet om nortrilen en probeer je dan te stoppen met roken?
Wat is dat?

De bijwerkingen van Champix vond ik trouwens geen pretje. Ik was er dan ook zo klaar mee.
Go hard or go home
pi_77881053
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:26 schreef Disana het volgende:

[..]

Jij had het toch al met Champix geprobeerd? Niet lang genoeg misschien? Ik las dat Cc er 3 maanden voor had uitgetrokken.
Jups, dat ging ook echt hartstikke goed, totdat L&B na een maand? stoppen binnenkwam, die buiten wilde gaan roken en ik haar zei dat ik dat onzin vond. Ik wil niet zo'n nare anti-roker worden en zijn. Afijn, ik was toen ook net gestopt met Champix (veel te vroeg) en ik ging nat.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2010 13:29:42 ]
  FOK!Babe donderdag 11 februari 2010 @ 13:30:29 #7
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_77881105
tvp
  † In Memoriam † donderdag 11 februari 2010 @ 13:31:25 #8
137949 Disana
pi_77881140
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:29 schreef Teun_ZHV het volgende:

[..]

Jups, dat ging ook echt hartstikke goed, totdat L&B na een maand? stoppen binnenkwam, die buiten wilde gaan roken en ik haar zei dat ik dat onzin vond. Ik wil niet zo'n nare anti-roker worden en zijn. Afijn, ik was toen ook net gestopt met Champix (veel te vroeg) en ik ging nat.
Ah ik snap het helemaal.

Maar dat is dan toch hoopgevend voor de volgende stoppoging, want de Champix werkte dus wel voor je. Je hikt dus eigenlijk aan tegen de eerste stap naar de Champix.
  donderdag 11 februari 2010 @ 13:32:02 #9
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_77881166
Ik heb er ook helemaal geen problemen mee als mensen in mijn omgeving roken. Gelukkig maar, iedereen in mijn familie en een groot deel van mijn vriendenkring paft vrolijk door. Ik voel geen aandrang om te roken, geen heimwee naar een peuk. Kan alleen niet meer begrijpen dat ik zelf ook zo lang die behoefte heb gevoeld.

Dat is echt Champix voor mij geweest. Maar ik heb geluk gehad, besef ik. Want ik had alleen maar positieve bijwerkingen van dat middel.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  † In Memoriam † donderdag 11 februari 2010 @ 13:32:40 #10
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_77881193
quote:
http://www.efarma.nl/PAGES/winap.asp?ID=1623&Method=infotekst

Werking
Nortriptyline werkt alleen als u echt zelf stoppen wilt. Het is een hulpmiddel dat de kans dat u van het roken afblijft een beetje verhoogt.

Het is niet precies bekend hoe nortriptyline werkt bij rookverslaving. Mogelijk helpt het de ontwenningsverschijnselen te verminderen en verkleint het uw behoefte om te roken.
Klik voor meer informatie over geneesmiddelen bij rookverslaving

Rookverslaving
De eerste week dat u Nortrilen slikt, hoeft u nog niet te stoppen met roken. Stop in de tweede week van de behandeling. Meestal schrijft de arts Nortrilen voor maximaal twaalf weken voor. Als u na zeven weken gebruik van nortriptyline nog altijd (even veel) rookt, heeft verdere behandeling met Nortrilen geen zin.
Het is van oorsprong een anti-depressiva en deze helpt bij het stoppen met roken om nog niet bekende wijze. (Deze 'bijwerking' is per toeval ontdekt'.)
pi_77881210
terugvindrooktopic
pi_77881238
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:32 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Het is van oorsprong een anti-depressiva en deze helpt bij het stoppen met roken om nog niet bekende wijze. (Deze 'bijwerking' is per toeval ontdekt'.)
Oh oké, net als Zyban. Kan dat je er zo depressief als een deur van kan worden zeker?
Champix heeft dat dan weer niet.
Go hard or go home
pi_77881266
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:31 schreef Disana het volgende:

[..]

Ah ik snap het helemaal.
Je hikt dus eigenlijk aan tegen de eerste stap naar de Champix.
Dat vooral, want ik vond het een paardenmiddel. En net als je aan een dosis gewend bent, moet je hem weer verhogen en begint de ellende weer opnieuw. Zweten, slecht slapen, dromen, etc

Maar het helpt echt, je zuig en je zuigt aan een sigaret, maar je voelt het fijne gevoel niet meer.
pi_77881324
Ik heb hier wel eens een grafiekje geplaatst van succes in percentages bij pogingen om te stopppen. Daar scoorde Champix het hoogst met ik dacht ongeveer 23 procent (mensen die na een jaar nog gestopt waren)
  † In Memoriam † donderdag 11 februari 2010 @ 13:35:57 #15
137949 Disana
pi_77881339
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:34 schreef Teun_ZHV het volgende:

[..]

Dat vooral, want ik vond het een paardenmiddel. En net als je aan een dosis gewend bent, moet je hem weer verhogen en begint de ellende weer opnieuw. Zweten, slecht slapen, dromen, etc

Maar het helpt echt, je zuig en je zuigt aan een sigaret, maar je voelt het fijne gevoel niet meer.
En omdat je dat fijne gevoel niet meer hebt, laat je ze dan maar liggen? Werkt het zo? Ook als je een gewoonteroker bent?

Die bijverschijnselen lijken me iets voor de beginfase, of blijft dat zo doorgaan.
  donderdag 11 februari 2010 @ 13:36:27 #16
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_77881356
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:33 schreef Noek het volgende:
Champix heeft dat dan weer niet.
Nou ... dat was dus mijn bijwerking, als mosterd na de maaltijd. Zo 'het is zoals het is' relaxed als ik was ten tijde van Champix, zo diep in het dal zat ik toen ik ermee was gestopt. Zo erg dat ik via de huisarts een milde serotonine heropname onderdrukkende AD heb gekregen. Tien mg per dag, maar precies datzelfde zetje dat ook Champix mij gaf. Zodat ik niet om elk wissewasje ga dramaqueenen.
  FOK!Babe donderdag 11 februari 2010 @ 13:37:15 #17
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_77881385
Ik was bij mijn ouders thuis altijd sowieso de enige die rookte. Dat mocht overigens wel gewoon overal, nu ze oud en lelijk beginnen te worden lopen ze wat vaker te klagen maar ze begrijpen ook wel dat als ik daar met Kerst bij hun thuis moet zitten dat ik niet de hele avond NIET ga roken

Verder ben ik het inderdaad met de rest eensch, als je wil stoppen moet je gewoon stoppen. Zodra je het woord "proberen" gaat gebruiken doe je het fout. Gewoon stoppen, je bent toch geen mongooltje?
pi_77881425
terugvindpaffers, nooit gerookt dus niks aan toe te voegen.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  † In Memoriam † donderdag 11 februari 2010 @ 13:38:58 #19
137949 Disana
pi_77881448
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:37 schreef Ian_Nick het volgende:
Ik was bij mijn ouders thuis altijd sowieso de enige die rookte. Dat mocht overigens wel gewoon overal, nu ze oud en lelijk beginnen te worden lopen ze wat vaker te klagen maar ze begrijpen ook wel dat als ik daar met Kerst bij hun thuis moet zitten dat ik niet de hele avond NIET ga roken

Verder ben ik het inderdaad met de rest eensch, als je wil stoppen moet je gewoon stoppen. Zodra je het woord "proberen" gaat gebruiken doe je het fout. Gewoon stoppen, je bent toch geen mongooltje?
Verslaving maakt een mongooltje van je. Ik voel me dus ook een soort poppetje aan een touwtje van de nicotine.
pi_77881470
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:35 schreef Disana het volgende:

[..]

En omdat je dat fijne gevoel niet meer hebt, laat je ze dan maar liggen? Werkt het zo? Ook als je een gewoonteroker bent?

Die bijverschijnselen lijken me iets voor de beginfase, of blijft dat zo doorgaan.
Het smaakt anders, ik werd van roken ook ietwat benauwd en kon slechter ademen, alsof je keel werd dichtgeknepen. Automatisch ga je iets minder roken. Maar dan nog moet je tussen de tiende en veertiende dag echt stoppen en dat is nog steeds een flinke stap. Alleen gemakkelijker te nemen doordat je eigenlijk al van die nicotineverslaving af bent. Niet lichamelijk, maar het effect heb je al veertien dagen niet meer gehad doordat Champix dat blokkeert.
  donderdag 11 februari 2010 @ 13:40:42 #21
241662 Jian
Well, well, well
pi_77881525
Nog niet gestopt ?

FOK!Babe donderdag 11 februari 2010 @ 13:40:58 #22
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_77881533
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:38 schreef Disana het volgende:

[..]

Verslaving maakt een mongooltje van je. Ik voel me dus ook een soort poppetje aan een touwtje van de nicotine.
Ik heb helemaal geen zin om te stoppen met roken want het bevalt me prima en dat ik er af en toe mensen mee irriteer vind ik alleen maar nog leuker.

Maar ik heb ooit om mijn punt te bewijzen gewoon een week niet gerookt. Was geen enkel probleem.
pi_77881552
quote:
Het woord "Proberen" ga je vanzelf gebruiken als je eerdere "daadkrachtige" pogingen mislukt zijn. Je dekt jezelf in, da's al. Het is simpelweg lastig en een onderschatte verslaving door de meesten.
pi_77881561
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:29 schreef Teun_ZHV het volgende:

[..]

koop dan zo'n plasmacluster

http://www.netwerksupportnoord.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=4&Itemid=8

5 weken niet roken en je hebt je geld er al uit.
en de volgende snol vriendin die je krijgt zet je gewoon naast dat apparaat
als ze zo nodig moet roken

verwarningsmonteur komt tussen 14.00 uur en 17.00 uur
pi_77881583
quote:
Ik kom juist uit een rokersfamilie. Pa werkt al ruim 30 jaar bij een sigarettenfabriek
Bij een familiediner hoort het sigaretje ook gewoon bij de maaltijd. Na het toetje, hup, asbakken op tafel en stomen maar!
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
  † In Memoriam † donderdag 11 februari 2010 @ 13:42:25 #26
137949 Disana
pi_77881585
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:39 schreef Teun_ZHV het volgende:

[..]

Het smaakt anders, ik werd van roken ook ietwat benauwd en kon slechter ademen, alsof je keel werd dichtgeknepen. Automatisch ga je iets minder roken. Maar dan nog moet je tussen de tiende en veertiende dag echt stoppen en dat is nog steeds een flinke stap. Alleen gemakkelijker te nemen doordat je eigenlijk al van die nicotineverslaving af bent. Niet lichamelijk, maar het effect heb je al veertien dagen niet meer gehad doordat Champix dat blokkeert.
Okee, dus die dichtgeknepen keel heb je normaal bij roken of bij Champix?

Hoe deed je het dan met de zenuwen, je handen die naar een sigaret willen grijpen? Ik weet namelijk niet wat zwaarder weegt: de gewoonte of de lichamelijke verslaving. Of verdwijnt de reflex ernaar te grijpen ook een beetje.
  † In Memoriam † donderdag 11 februari 2010 @ 13:43:03 #27
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_77881606
Lichamelijk verslaafd geweest aan zware pijnstillers, maar het was dat of ondraaglijke pijn lijden. Dat afkicken was echt zwaar. Zwak, ziek, misselijk, overgeven, koud tot in mijn botten, spierzwakte.
pi_77881612
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:40 schreef Ian_Nick het volgende:

[..]
Maar ik heb ooit om mijn punt te bewijzen gewoon een week niet gerookt. Was geen enkel probleem.
Dat zeggen alcoholisten ook
  FOK!Babe donderdag 11 februari 2010 @ 13:43:29 #29
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_77881620
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:42 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Ik kom juist uit een rokersfamilie. Pa werkt al ruim 30 jaar bij een sigarettenfabriek
Bij een familiediner hoort het sigaretje ook gewoon bij de maaltijd. Na het toetje, hup, asbakken op tafel en stomen maar!
Mehehe, dat beviel me
  donderdag 11 februari 2010 @ 13:44:04 #30
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_77881635
Die reflex verdwijnt ook. Of je gaat opeens schoonmaken en andere klusjes doen. Ook een voordeel. Helaas duurde dat niet echt lang in mijn geval .
  FOK!Babe donderdag 11 februari 2010 @ 13:44:12 #31
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_77881638
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:43 schreef Teun_ZHV het volgende:

[..]

Alcoholisten kunnen ook makkelijk een week niet roken?

† In Memoriam † donderdag 11 februari 2010 @ 13:44:21 #32
137949 Disana
pi_77881644
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:42 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Ja dan ligt het voor de hand. Ik kom juist uit een rookvrije familie. Ik ging puur door peer pressure roken toen ik als student een bijbaantje had in de horeca.
  donderdag 11 februari 2010 @ 13:45:04 #33
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_77881673
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:43 schreef Teun_ZHV het volgende:

Dat dacht ik ook direct. Een week stoppen om je punt te bewijzen met in je achterhoofd de wetenschap dat je na die week weer vrolijk verder gaat, is natuurlijk niet echt een punt.
  † In Memoriam † donderdag 11 februari 2010 @ 13:45:11 #34
137949 Disana
pi_77881678
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:44 schreef Copycat het volgende:
Die reflex verdwijnt ook. Of je gaat opeens schoonmaken en andere klusjes doen. Ook een voordeel. Helaas duurde dat niet echt lang in mijn geval .
Hahaha.

Jullie denken misschien dat ik jullie uithoor, Cc en Teun, en dat is ook zo. Maar dit geeft me steeds meer hoop dat het gaat lukken.
pi_77881682
quote:

[..]

Ik heb helemaal geen zin om te stoppen met roken want het bevalt me prima en dat ik er af en toe mensen mee irriteer vind ik alleen maar nog leuker.
Oh thank god!
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
  donderdag 11 februari 2010 @ 13:46:46 #36
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_77881740
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:45 schreef Disana het volgende:

Hahaha.

Jullie denken misschien dat ik jullie uithoor, Cc en Teun, en dat is ook zo. Maar dit geeft me steeds meer hoop dat het gaat lukken.
Nee hoor, als dit jou helpt, dan is dat toch hartstikke mooi meegenomen. Ik heb trouwens toen een dubbeloffensief gedaan: en Champix en dat kutboek van Carr. Hielp wel. Omdat ik er nu open voor stond, denk ik.
  donderdag 11 februari 2010 @ 13:46:56 #37
241662 Jian
Well, well, well
pi_77881748
quote:

[..]

Dat doe ik elke week

Ik ben een aantal jaren geleden gestopt met roken, gewoon aan het einde van een kroegavond m'n halfvolle pakje Camel naar iemand toegegooid met de woorden in stop ermee. Bijna 3 jaar niet gerookt. Nu rook ik in het weekend in de kroeg of bij gelegenheden, lekker hoor, en de rest van de week dus niet ! En ook dat is een verslaving, but hey, thats me Maar ik zuip niet
  FOK!Babe donderdag 11 februari 2010 @ 13:48:16 #38
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_77881799
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:45 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook direct. Een week stoppen om je punt te bewijzen met in je achterhoofd de wetenschap dat je na die week weer vrolijk verder gaat, is natuurlijk niet echt een punt.
Mwoah, het ging zo:

"Wedden dat je geen week lang zonder peuken kan?"

"Okee."
pi_77881809
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:43 schreef De_Kardinaal het volgende:
Lichamelijk verslaafd geweest aan zware pijnstillers, maar het was dat of ondraaglijke pijn lijden. Dat afkicken was echt zwaar. Zwak, ziek, misselijk, overgeven, koud tot in mijn botten, spierzwakte.
Jezus, dat is pas echt heftig. Blijft het een zwakke plek of ben je er dan nu wel klaar mee?
Ik kan me hier dan weer niks bij voorstellen.
Go hard or go home
  donderdag 11 februari 2010 @ 13:49:08 #40
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_77881847
Het was dus niet om je punt te bewijzen, maar om een weddenschap te winnen? Totaal andere incentive, natuurlijk.
  † In Memoriam † donderdag 11 februari 2010 @ 13:49:53 #41
137949 Disana
pi_77881878
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:46 schreef Copycat het volgende:

[..]

Nee hoor, als dit jou helpt, dan is dat toch hartstikke mooi meegenomen. Ik heb trouwens toen een dubbeloffensief gedaan: en Champix en dat kutboek van Carr. Hielp wel. Omdat ik er nu open voor stond, denk ik.
Goede tip, dat neem ik er ook bij.

Ik heb wel eens zo'n cursus bij het GGD gedaan, ook een heel boek erbij. Maar dat stond bol van de gezondheidstips, moest je de hele dag vers vruchtensap drinken en vroeg naar bed. Niets voor mij.
  FOK!Babe donderdag 11 februari 2010 @ 13:50:00 #42
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_77881887
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:45 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Oh thank god!
En mocht ik ooit stoppen ga ik heus niet janken dat jij in de tuin moet gaan staan?
  † In Memoriam † donderdag 11 februari 2010 @ 13:50:03 #43
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_77881889
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:48 schreef Noek het volgende:

[..]

Jezus, dat is pas echt heftig. Blijft het een zwakke plek of ben je er dan nu wel klaar mee?
Ik kan me hier dan weer niks bij voorstellen.
Het was een lichamelijke verslaving geen geestelijke. Zolang ik het niet tegen de pijn hoef te gebruiken ben ik er wel klaar mee. Het is echt naar en vervelend spul.
  donderdag 11 februari 2010 @ 13:50:16 #44
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_77881898
Met mijn verslavingsgevoeligheid kan ik me elke verslaving wel indenken. Gelukkig begeef ik me niet onder crackhoeren en heroïnejunks.
pi_77881901
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:42 schreef Disana het volgende:

[..]

Okee, dus die dichtgeknepen keel heb je normaal bij roken of bij Champix?

Hoe deed je het dan met de zenuwen, je handen die naar een sigaret willen grijpen? Ik weet namelijk niet wat zwaarder weegt: de gewoonte of de lichamelijke verslaving. Of verdwijnt de reflex ernaar te grijpen ook een beetje.
Bij roken kreeg ik het benauwd tijdens het gebruik van Champix, maar het zal bij iedereen weer net iets anders zijn denk ik. De reflex van het grijpen naar een sigaret hou je, maar als het gevolg van je reflex je geen voldoening meer geeft of in mijn geval je er zelfs wat benauwd door wordt, dan gaat dat ook meespelen bij die reflex. Je rookt er vanzelf per dag al een paar minder. Het middel is een steun in je rug, een flinke duw, maar uiteindelijk moet je het nog steeds zelf doen.

Het gevoel dat nicotine geeft via neurotransmitters? heb je niet meer, die worden door Champix geblokkeerd. Google anders even en je hebt binnen tien seconden alle info.
  † In Memoriam † donderdag 11 februari 2010 @ 13:50:48 #46
137949 Disana
pi_77881918
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:43 schreef De_Kardinaal het volgende:
Knap dat het je wel is gelukt. Het klinkt als het afkicken van heroïne.
pi_77881928
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:39 schreef Teun_ZHV het volgende:

[..]

Oh ja, dat had ik ook al niet. Het was niet zo lekker maar ja, boeien!
Mijn mams ervaarde het trouwens ook zo als jullie. Die ging als een speer ook en ik zat daar maar. *kras
Go hard or go home
  FOK!Babe donderdag 11 februari 2010 @ 13:51:46 #48
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_77881962
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:49 schreef Copycat het volgende:
Het was dus niet om je punt te bewijzen, maar om een weddenschap te winnen? Totaal andere incentive, natuurlijk.
Mijn punt was dat ik wél een week zonder peuk kon en dat heb ik bewezen door het een week zonder peuken te doen.

† In Memoriam † donderdag 11 februari 2010 @ 13:52:40 #49
137949 Disana
pi_77882001
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 13:50 schreef Teun_ZHV het volgende:

[..]

Bij roken kreeg ik het benauwd tijdens het gebruik van Champix, maar het zal bij iedereen weer net iets anders zijn denk ik. De reflex van het grijpen naar een sigaret hou je, maar als het gevolg van je reflex je geen voldoening meer geeft of in mijn geval je er zelfs wat benauwd door wordt, dan gaat dat ook meespelen bij die reflex. Je rookt er vanzelf per dag al een paar minder. Het middel is een steun in je rug, een flinke duw, maar uiteindelijk moet je het nog steeds zelf doen.

Het gevoel dat nicotine geeft via neurotransmitters? heb je niet meer, die worden door Champix geblokkeerd. Google anders even en je hebt binnen tien seconden alle info.
Dankjewel. Ik denk dat ik niet eens meer zou durven roken als ik het er benauwd van kreeg.

Ik weet dat het ingrijpt op neurotransmitters, maar persoonlijke ervaringen had ik nog niet gehoord.
  FOK!Babe donderdag 11 februari 2010 @ 13:52:41 #50
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_77882002
Does it feel so bad when you're taking a drag and when
you're looking at the world through tired eyes?
When you stare at it dead and you're giving it head and all those
things you say you love never come alive. oh yeah

If it feels so bad, Bad magick playing off of me.(feels so bad)
Oh no, I don't wanna be your friend.
feels so bad,Bad magick laying into me.(feels so bad)
Oh no, I don't wanna hear it again.

When you get so high that you're wanting to dye but everything
around you is turning green.
When you're getting so low and I know you've been feeling like
a dried out leaf in a summer breeze. I don't like it!

[Chorus]

Getting back, Back on track, Get off of my back
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')