Jij had het toch al met Champix geprobeerd? Niet lang genoeg misschien? Ik las dat Cc er 3 maanden voor had uitgetrokken.quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:24 schreef Teun_ZHV het volgende:
Hoe dan ook, het blijft kut
Na een kwartier in een bespreking denk ik aan een peuk
In een restaurant denk ik bij voortduring aan een peuk (ik kom er dan ook zelden meer)
In de kroeg hoort het er gewoon bij (ook daar kom ik maar zelden meer)
De eerste sigaret in de morgen is het lekkerst, maar je voelt tegelijkertijd je energie weg gezogen worden
Je huis stinkt en je schaamt jezelf als je bezoek krijgt en al helemaal als die er ook nog opmerkingen over maken in de trant van "'t Stinkt hier naar rook!"
Alles wordt geel
Het kost mij ¤ 250 euro per maand
En zo kan ik nog wel even doorgaan, los van gezondheidsperikelen
Wat is dat?quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:27 schreef De_Kardinaal het volgende:
Waarom vraag je de huisarts dan niet om nortrilen en probeer je dan te stoppen met roken?
Jups, dat ging ook echt hartstikke goed, totdat L&B na een maand? stoppen binnenkwam, die buiten wilde gaan roken en ik haar zei dat ik dat onzin vond. Ik wil niet zo'n nare anti-roker worden en zijn. Afijn, ik was toen ook net gestopt met Champix (veel te vroeg) en ik ging nat.quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:26 schreef Disana het volgende:
[..]
Jij had het toch al met Champix geprobeerd? Niet lang genoeg misschien? Ik las dat Cc er 3 maanden voor had uitgetrokken.
Ah ik snap het helemaal.quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:29 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Jups, dat ging ook echt hartstikke goed, totdat L&B na een maand? stoppen binnenkwam, die buiten wilde gaan roken en ik haar zei dat ik dat onzin vond. Ik wil niet zo'n nare anti-roker worden en zijn. Afijn, ik was toen ook net gestopt met Champix (veel te vroeg) en ik ging nat.
Het is van oorsprong een anti-depressiva en deze helpt bij het stoppen met roken om nog niet bekende wijze. (Deze 'bijwerking' is per toeval ontdekt'.)quote:http://www.efarma.nl/PAGES/winap.asp?ID=1623&Method=infotekst
Werking
Nortriptyline werkt alleen als u echt zelf stoppen wilt. Het is een hulpmiddel dat de kans dat u van het roken afblijft een beetje verhoogt.
Het is niet precies bekend hoe nortriptyline werkt bij rookverslaving. Mogelijk helpt het de ontwenningsverschijnselen te verminderen en verkleint het uw behoefte om te roken.
Klik voor meer informatie over geneesmiddelen bij rookverslaving
Rookverslaving
De eerste week dat u Nortrilen slikt, hoeft u nog niet te stoppen met roken. Stop in de tweede week van de behandeling. Meestal schrijft de arts Nortrilen voor maximaal twaalf weken voor. Als u na zeven weken gebruik van nortriptyline nog altijd (even veel) rookt, heeft verdere behandeling met Nortrilen geen zin.
Oh oké, net als Zyban. Kan dat je er zo depressief als een deur van kan worden zeker?quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:32 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Het is van oorsprong een anti-depressiva en deze helpt bij het stoppen met roken om nog niet bekende wijze. (Deze 'bijwerking' is per toeval ontdekt'.)
Dat vooral, want ik vond het een paardenmiddel. En net als je aan een dosis gewend bent, moet je hem weer verhogen en begint de ellende weer opnieuw. Zweten, slecht slapen, dromen, etcquote:Op donderdag 11 februari 2010 13:31 schreef Disana het volgende:
[..]
Ah ik snap het helemaal.
Je hikt dus eigenlijk aan tegen de eerste stap naar de Champix.
En omdat je dat fijne gevoel niet meer hebt, laat je ze dan maar liggen? Werkt het zo? Ook als je een gewoonteroker bent?quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:34 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Dat vooral, want ik vond het een paardenmiddel. En net als je aan een dosis gewend bent, moet je hem weer verhogen en begint de ellende weer opnieuw. Zweten, slecht slapen, dromen, etc
Maar het helpt echt, je zuig en je zuigt aan een sigaret, maar je voelt het fijne gevoel niet meer.
Nou ... dat was dus mijn bijwerking, als mosterd na de maaltijd. Zo 'het is zoals het is' relaxed als ik was ten tijde van Champix, zo diep in het dal zat ik toen ik ermee was gestopt. Zo erg dat ik via de huisarts een milde serotonine heropname onderdrukkende AD heb gekregen. Tien mg per dag, maar precies datzelfde zetje dat ook Champix mij gaf. Zodat ik niet om elk wissewasje ga dramaqueenen.quote:
Verslaving maakt een mongooltje van je. Ik voel me dus ook een soort poppetje aan een touwtje van de nicotine.quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:37 schreef Ian_Nick het volgende:
Ik was bij mijn ouders thuis altijd sowieso de enige die rookte. Dat mocht overigens wel gewoon overal, nu ze oud en lelijk beginnen te worden lopen ze wat vaker te klagen maar ze begrijpen ook wel dat als ik daar met Kerst bij hun thuis moet zitten dat ik niet de hele avond NIET ga roken
Verder ben ik het inderdaad met de rest eensch, als je wil stoppen moet je gewoon stoppen. Zodra je het woord "proberen" gaat gebruiken doe je het fout. Gewoon stoppen, je bent toch geen mongooltje?
Het smaakt anders, ik werd van roken ook ietwat benauwd en kon slechter ademen, alsof je keel werd dichtgeknepen. Automatisch ga je iets minder roken. Maar dan nog moet je tussen de tiende en veertiende dag echt stoppen en dat is nog steeds een flinke stap. Alleen gemakkelijker te nemen doordat je eigenlijk al van die nicotineverslaving af bent. Niet lichamelijk, maar het effect heb je al veertien dagen niet meer gehad doordat Champix dat blokkeert.quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:35 schreef Disana het volgende:
[..]
En omdat je dat fijne gevoel niet meer hebt, laat je ze dan maar liggen? Werkt het zo? Ook als je een gewoonteroker bent?
Die bijverschijnselen lijken me iets voor de beginfase, of blijft dat zo doorgaan.
Ik heb helemaal geen zin om te stoppen met roken want het bevalt me prima en dat ik er af en toe mensen mee irriteer vind ik alleen maar nog leuker.quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:38 schreef Disana het volgende:
[..]
Verslaving maakt een mongooltje van je. Ik voel me dus ook een soort poppetje aan een touwtje van de nicotine.
Het woord "Proberen" ga je vanzelf gebruiken als je eerdere "daadkrachtige" pogingen mislukt zijn. Je dekt jezelf in, da's al. Het is simpelweg lastig en een onderschatte verslaving door de meesten.quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:37 schreef Ian_Nick het volgende:
Verder ben ik het inderdaad met de rest eensch, als je wil stoppen moet je gewoon stoppen. Zodra je het woord "proberen" gaat gebruiken doe je het fout. Gewoon stoppen, je bent toch geen mongooltje?
koop dan zo'n plasmaclusterquote:Op donderdag 11 februari 2010 13:29 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Jups, dat ging ook echt hartstikke goed, totdat L&B na een maand? stoppen binnenkwam, die buiten wilde gaan roken en ik haar zei dat ik dat onzin vond. Ik wil niet zo'n nare anti-roker worden en zijn. Afijn, ik was toen ook net gestopt met Champix (veel te vroeg) en ik ging nat.
Ik kom juist uit een rokersfamilie. Pa werkt al ruim 30 jaar bij een sigarettenfabriekquote:Op donderdag 11 februari 2010 13:37 schreef Ian_Nick het volgende:
Ik was bij mijn ouders thuis altijd sowieso de enige die rookte. Dat mocht overigens wel gewoon overal, nu ze oud en lelijk beginnen te worden lopen ze wat vaker te klagen maar ze begrijpen ook wel dat als ik daar met Kerst bij hun thuis moet zitten dat ik niet de hele avond NIET ga roken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |