abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78122341
'Team US F1 mist mogelijk alle races dit jaar'
17 februari 2010

De Argentijnse media berichten vandaag (woensdag) dat US F1 mogelijk het hele seizoen niet zal racen. Teambaas Peter Windsor zou het nieuws aan Jose Maria Lopez, de vader van de gelijknamige coureur, hebben bevestigd, en de Argentijnse coureur zou inmiddels met Campos om de tafel zitten om te praten over een contract.

Al weken gonst het van de geruchten over de financiële problemen bij US F1, iets waar ook Formule 1-baas Bernie Ecclestone zich zorgen over maakt. Bovendien heeft het Amerikaanse team nog steeds geen teamgenoot voor Lopez bevestigd, en is er nog geen meter met de auto gereden.

De Formule 1-droom van Lopez is echter niet meteen voorbij met het nieuws. Volgens het Duitse Motorsport Total hebben YouTube-baas Chad Hurley, die betrokken is bij US F1, Jose Ramon Carabante van Campos en Felipe McCough, de manager van Lopez, elkaar vandaag ontmoet in Londen om te praten over een overeenkomst.

Het nieuws zou voor Stefan Grand Prix bijzonder goed uitkomen. Het Servische team verwacht dit seizoen nog steeds te kunnen racen, en met het wegvallen van US F1, wordt de kans daarop alleen maar groter.



Zat er aan te komen. Stefan GP heeft ook nog eens het lievelingetje van Ecclestone aangenomen, Chandhok.
pi_78122559
Meteen een levenslange Ban.....
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  woensdag 17 februari 2010 @ 23:20:27 #203
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_78122860
Klopt het dat er nog geen zekerheid is over de Nederlandse uitzendrechten van Formule 1? Ik hoorde een gerucht dat zowel RTL als SBS nog in onderhandeling zijn en hier lees ik een bericht van een maandje geleden dat het min of meer bevestigd.

Niet dat het me verder veel uitmaakt: ik keek toch al enkel BBC.
pi_78123749
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 23:13 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Meteen een levenslange Ban.....
???
pi_78124122
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 23:45 schreef MoriniStylr het volgende:

[..]

???
Ze winnen het charter, moet je ook aanwezig zijn bij de start van het seizoen. Lukt dat niet? Waarom heb je je dan ingeschreven en de plek ingenomen van een team wat wel had kunnen starten en waar wij naar hadden kunnen kijken. Ze zijn overal laat mee waardoor (normaal gesproken) een ander team de plek niet kan innemen. Er zijn diverse regels opgesteld zodat juist kleine priveteams kunnen meedoen en nu zit er dus een team wat niet aan zijn verplichtingen kan voldoen.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  donderdag 18 februari 2010 @ 00:23:14 #206
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_78124853
En wat heb ik lopen vloeken toen Aston Martin niet mee mocht doen... en heb blijkbaar weer gelijk
Egt een zwaar slappe piem0l gehalte van die Mosley toen weer... blij dat we daar vanaf zijn en dat JT wel een rug heeft voor de sport!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 18 februari 2010 @ 00:31:43 #207
131800 Tarado
capô de fusca
pi_78125056
een wat uitgebreidere versie over USF1 door Adam Cooper

The end of the road for USF1


It was all smiles when Peter Windsor and Jose Maria Lopez posed with Argentina's president, Cristina Fernandez de Kirchner, on January 25
The twin sagas of the US F1 and Campos Meta teams have been dragging on for months now, and with FIA technical checks due to take place in Bahrain just three weeks from Thursday, matters have finally reached a head.

A source close to the US F1 team has confirmed what we have all suspected for some time, namely that there is no money, the outfit is nowhere close to being ready for the start of the season, and that it has neither complete cars nor engines.

Peter Windsor gave the bad news to Jose Maria Lopez, his father and his manager/advisor Felipe McGough this week. Lopez is already in Europe trying to salvage a seat with the help of Bernie Ecclestone. As Argentina’s F1 TV producer, McGough is well connected, and knows Ecclestone well.

It’s a complex situation, and Bernie is juggling a lot of balls in the air as he tries to ensure that both Campos and Stefan GP make it to Bahrain in some form or another.

Last week at least three potential saviours were in contact with Dallara about taking over the car designed for Campos. They included none other than US F1 investor Chad Hurley, who apparently realised last week that the game was up, and decided to explore other avenues. He sent close associate Parris Mullins – with former Red Bull man Gunther Steiner acting in an advisory role – to check out the Dallara project. The car is nearly complete and is said to have potential, although obviously work has been on hold of late.

The Campos Meta team, now led by original investor Jose Ramon Carabante, has since confirmed that it still wants the Dallara, and Hurley and other potential customers have been thanked for their interest. It seems that Hurley is still in the frame, and there remains a scenario where both he and Lopez could get involved with the Campos Meta project.

However, sources suggest that although he sees some value in Grand Prix racing Hurley may be so disenchanted after the US F1 debacle that he’s not sure he wants to pursue it. “I think he doesn’t know what to do,” says one insider. Logic suggests that his money might be better spent on a more established outfit, and no doubt several are already chasing him.

Meanwhile Stefan GP is waiting in the wings, and the team could yet find its way onto the grid in Bahrain. Two complete cars are in Cologne, awaiting possible shipment to Bahrain, and Kazuki Nakajima has been busy in the Toyota simulator. A test is planned for Portugal later this month, but there are questions marks about whether Bridgestone is willing co-operate with the team, unless it becomes a bona fide entry.

While everyone would agree that having 12 or even 13 teams on the grid would be good for the sport – that is after all why the FIA launched its campaign to bring in more entries – the problem now is that if either one or both of the Campos and Stefan teams is to make it to Bahrain, everything is going to have to happen way too fast, and with either insufficient testing, or none at all. It could all be very embarassing for F1, and the FIA will be keen to see that things are done properly.

There’s one matter that should not be overlooked. With due respect to car builders Dallara and Toyota, the circumstances may also compromise safety – and no doubt both companies are well aware that their reputations could be at stake.
pi_78128591
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 23:57 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Ze winnen het charter, moet je ook aanwezig zijn bij de start van het seizoen. Lukt dat niet? Waarom heb je je dan ingeschreven en de plek ingenomen van een team wat wel had kunnen starten en waar wij naar hadden kunnen kijken. Ze zijn overal laat mee waardoor (normaal gesproken) een ander team de plek niet kan innemen. Er zijn diverse regels opgesteld zodat juist kleine priveteams kunnen meedoen en nu zit er dus een team wat niet aan zijn verplichtingen kan voldoen.
de nieuwe teams hebben iets van 40 mln. aan borg moeten betalen, dat zijn ze dan sowieso al kwijt
Please, make yourself uncomfortable.
  donderdag 18 februari 2010 @ 09:24:32 #209
131800 Tarado
capô de fusca
pi_78129752
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 07:35 schreef bodylotion het volgende:

[..]

de nieuwe teams hebben iets van 40 mln. aan borg moeten betalen, dat zijn ze dan sowieso al kwijt
Dat is toch afgeschaft om nieuwe teams een kans te geven en sowieso met lager budgetten te kunnen werken?

Die fee ligt veel lager, zie onder;

USF1 submits FIA entry fee

12 November 2009
quote:
For those having doubts over whether or not the new USF1 team is able to make it to next year's grid, governing body the FIA revealed has that the Charlotte-based squad paid its Formula One entry fee earlier this month. By making the non-refundable imbursement, the outfit has now fully secured its slot on next season's grid.

It was newly-elected FIA senate President Nick Craw who revealed that the team, headed by Ken Anderson and Peter Windsor, has lodged its entry fee to participate in next year's Formula One World Championship.

"I have taken a complete tour on two occasions and was very impressed," Craw explained to American broadcaster Speed. "If you want any proof to whether USF1 is going to be there or not, they sent their entry fee 10 days ago and the number is close to $440,000 (£264,000), so they are going to be there and going to make us proud."
http://f1.gpupdate.net/en(...)bmits-fia-entry-fee/
pi_78130389
Heel jammer van USF1, snap de keus ook niet helemaal waarom juist USF1 gekozen is destijds (ja vanwege de amerikaanse markt). Ik denk dat een Lola of Prodrive een betere keus was geweest, dat zijn toch bedrijven die een rijke race geschiedenis hebben.

Hopelijk laat de FIA Stefan GP toe en gaat Campos Meta met steun van de bailouts van USF1 ook serieus aan de slag de komende drie weken.
-
  donderdag 18 februari 2010 @ 10:01:09 #211
131800 Tarado
capô de fusca
pi_78130580
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 09:52 schreef Gijsje het volgende:


Hopelijk laat de FIA Stefan GP toe en gaat Campos Meta met steun van de bailouts van USF1 ook serieus aan de slag de komende drie weken.
Villeneuve linked to Stefan GP return

By Pablo Elizalde Thursday, February 18th 2010, 08:51 GMT
quote:
Jacques Villeneuve could return to Formula 1 this year if the Stefan GP team gains an entry to compete in the championship, AUTOSPORT has learned.

The 1997 F1 world champion is understood to have agreed terms to join the Serbian squad, which is still hoping to race in Formula 1 this year despite not having an entry, and an announcement could come as early as next week.

Sources close to the team have told AUTOSPORT that the 38-year-old Canadian would likely be joined by Japanese driver Kazuki Nakajima with Indian Karun Chandhok serving as a reserve driver.

Chandhok wrote on his Twitter account, however, that nothing had been signed yet.

"To clarify, at the moment there is no agreement with Stefan GP," he wrote. "Trust me, if I have an F1 deal signed and confirmed, I would shout it out proudly from the roof tops."

Villeneuve has not raced in Formula 1 since competing for BMW in 2006, although the Canadian has admitted he was actively seeking an option to return to grand prix racing.

The former Williams, BAR and Renault is understood to be training in the Austrian Alps and has remained active since leaving grand prix racing - having participated in two Le Mans 24 Hours races for Peugeot and an aborted NASCAR campaign. Should Villeneuve make a third return to F1, it is will be the first time since 1985 that five world champions were on the grid.

Stefan GP, who has bought the rights to use Toyota's design for this year, is scheduled to test at the Portimao circuit at the end of the month. The team has also sent equipment both to Bahrain and Malaysia in case it receives an entry to race.

Although the Serbian squad does not have an entry, doubts still surround the future of the US F1 and Campos Meta projects, both of which are listed in the 2010 line-up but are yet to launch their cars or finalise their driver line-up.
autosport.com
pi_78130952
Effe crosspost Geen Sato in F1 iig.

[IndyCar] #6 I am Indy, you are Indy, we are Indy
Where facts are few, experts are many.
pi_78131570
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 09:52 schreef Gijsje het volgende:
Heel jammer van USF1, snap de keus ook niet helemaal waarom juist USF1 gekozen is destijds (ja vanwege de amerikaanse markt). Ik denk dat een Lola of Prodrive een betere keus was geweest, dat zijn toch bedrijven die een rijke race geschiedenis hebben.

Hopelijk laat de FIA Stefan GP toe en gaat Campos Meta met steun van de bailouts van USF1 ook serieus aan de slag de komende drie weken.
USF1 had al in 2008 aangegeven in de F1 te willen, dus voor de voorgestelde budgetcap en openstelling door de FIA. Dus de keuze van de FIA voor USF1 snap ik wel. Alleen heeft USF1 problemen met het verkrijgen van (Amerikaanse) sponsoren voor het team (uitgezonderd YouTube), waardoor het nu het budget niet rond krijgt. Heel jammer allemaal, maar dat kan je USF1 niet echt verwijten. Dat ligt eerder aan de economie waardoor sponsoren niet echt willen toehappen. Dat probleem heeft Campos ook.

Daarnaast vraag ik me af hoe serieus Stefan GP is. Stefanovic bedrijf (AMCO) zou op papier geen geld hebben. Misschien is het eigen geld of worden ze gesteund door de Servische regering, maar hun financiering is niet echt duidelijk.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_78132381
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 10:41 schreef sasquatsch het volgende:
Daarnaast vraag ik me af hoe serieus Stefan GP is. Stefanovic bedrijf (AMCO) zou op papier geen geld hebben. Misschien is het eigen geld of worden ze gesteund door de Servische regering, maar hun financiering is niet echt duidelijk.
Zou Toyota geen due dilligence hebben gedaan voor ze de tent verkochten?
pi_78132647
Stukje uit een column van Jos Verstappen:
quote:
“Ook nieuwkomer Virgin Racing heeft snode plannen, maar maakt tegelijkertijd bekend dat het bij het ontwerpen en bouwen van de bolides geen gebruik maakt van een windtunnel.

Op z'n zachtst gezegd een vreemde beslissing van een team dat onder leiding staat van 'vliegtuigbaas' Richard Branson.

Het is niet te hopen dat ze bij zijn vliegtuigmaatschappij Virgin de vliegtuigen ook zonder gebruik van een windtunnel bouwen, want dan stap ik echt niet meer in een kist van die maatschappij.”
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 18 februari 2010 @ 11:16:28 #216
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_78132695
The secret of creativity is knowing how to hide your sources
pi_78132741
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:14 schreef vosss het volgende:
Stukje uit een column van Jos Verstappen:
[..]


pi_78132951


Er was toch maar 1 Red Five ?
Where facts are few, experts are many.
pi_78132970
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:14 schreef vosss het volgende:
Stukje uit een column van Jos Verstappen:
[..]


Alsof Verstappen daar verstand van heeft..
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_78133776
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:26 schreef Waffle het volgende:

[..]

Alsof Verstappen daar verstand van heeft..
Alsof Virgin zelf vliegtuigen bouwt
Please, make yourself uncomfortable.
pi_78133935
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:25 schreef Atreidez het volgende:
[ afbeelding ]

Er was toch maar 1 Red Five ?
Ach, als Villeneuve en Schumacher terugkeren, kan Mansell niet achterblijven.
pi_78134305
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:56 schreef k_man het volgende:
Ach, als Villeneuve en Schumacher terugkeren, kan Mansell niet achterblijven.
Dat zou pas een dream come true zijn
Where facts are few, experts are many.
pi_78134674
Het is al een doldwaas seizoen en het is nog niet eens begonnen, dus dat kan er ook nog wel bij !
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_78134971
Wanneer showt Williams hun nieuwe auto eigenlijk?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 18 februari 2010 @ 12:34:15 #225
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78135063
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 12:31 schreef SimtekF1 het volgende:
Wanneer showt Williams hun nieuwe auto eigenlijk?
Niet. Ze zijn gewoon gaan rijden zonder presentatie.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')