???quote:Op woensdag 17 februari 2010 23:13 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Meteen een levenslange Ban.....
Ze winnen het charter, moet je ook aanwezig zijn bij de start van het seizoen. Lukt dat niet? Waarom heb je je dan ingeschreven en de plek ingenomen van een team wat wel had kunnen starten en waar wij naar hadden kunnen kijken. Ze zijn overal laat mee waardoor (normaal gesproken) een ander team de plek niet kan innemen. Er zijn diverse regels opgesteld zodat juist kleine priveteams kunnen meedoen en nu zit er dus een team wat niet aan zijn verplichtingen kan voldoen.quote:
de nieuwe teams hebben iets van 40 mln. aan borg moeten betalen, dat zijn ze dan sowieso al kwijtquote:Op woensdag 17 februari 2010 23:57 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Ze winnen het charter, moet je ook aanwezig zijn bij de start van het seizoen. Lukt dat niet? Waarom heb je je dan ingeschreven en de plek ingenomen van een team wat wel had kunnen starten en waar wij naar hadden kunnen kijken. Ze zijn overal laat mee waardoor (normaal gesproken) een ander team de plek niet kan innemen. Er zijn diverse regels opgesteld zodat juist kleine priveteams kunnen meedoen en nu zit er dus een team wat niet aan zijn verplichtingen kan voldoen.
Dat is toch afgeschaft om nieuwe teams een kans te geven en sowieso met lager budgetten te kunnen werken?quote:Op donderdag 18 februari 2010 07:35 schreef bodylotion het volgende:
[..]
de nieuwe teams hebben iets van 40 mln. aan borg moeten betalen, dat zijn ze dan sowieso al kwijt
http://f1.gpupdate.net/en(...)bmits-fia-entry-fee/quote:For those having doubts over whether or not the new USF1 team is able to make it to next year's grid, governing body the FIA revealed has that the Charlotte-based squad paid its Formula One entry fee earlier this month. By making the non-refundable imbursement, the outfit has now fully secured its slot on next season's grid.
It was newly-elected FIA senate President Nick Craw who revealed that the team, headed by Ken Anderson and Peter Windsor, has lodged its entry fee to participate in next year's Formula One World Championship.
"I have taken a complete tour on two occasions and was very impressed," Craw explained to American broadcaster Speed. "If you want any proof to whether USF1 is going to be there or not, they sent their entry fee 10 days ago and the number is close to $440,000 (£264,000), so they are going to be there and going to make us proud."
Villeneuve linked to Stefan GP returnquote:Op donderdag 18 februari 2010 09:52 schreef Gijsje het volgende:
Hopelijk laat de FIA Stefan GP toe en gaat Campos Meta met steun van de bailouts van USF1 ook serieus aan de slag de komende drie weken.
autosport.comquote:Jacques Villeneuve could return to Formula 1 this year if the Stefan GP team gains an entry to compete in the championship, AUTOSPORT has learned.
The 1997 F1 world champion is understood to have agreed terms to join the Serbian squad, which is still hoping to race in Formula 1 this year despite not having an entry, and an announcement could come as early as next week.
Sources close to the team have told AUTOSPORT that the 38-year-old Canadian would likely be joined by Japanese driver Kazuki Nakajima with Indian Karun Chandhok serving as a reserve driver.
Chandhok wrote on his Twitter account, however, that nothing had been signed yet.
"To clarify, at the moment there is no agreement with Stefan GP," he wrote. "Trust me, if I have an F1 deal signed and confirmed, I would shout it out proudly from the roof tops."
Villeneuve has not raced in Formula 1 since competing for BMW in 2006, although the Canadian has admitted he was actively seeking an option to return to grand prix racing.
The former Williams, BAR and Renault is understood to be training in the Austrian Alps and has remained active since leaving grand prix racing - having participated in two Le Mans 24 Hours races for Peugeot and an aborted NASCAR campaign. Should Villeneuve make a third return to F1, it is will be the first time since 1985 that five world champions were on the grid.
Stefan GP, who has bought the rights to use Toyota's design for this year, is scheduled to test at the Portimao circuit at the end of the month. The team has also sent equipment both to Bahrain and Malaysia in case it receives an entry to race.
Although the Serbian squad does not have an entry, doubts still surround the future of the US F1 and Campos Meta projects, both of which are listed in the 2010 line-up but are yet to launch their cars or finalise their driver line-up.
USF1 had al in 2008 aangegeven in de F1 te willen, dus voor de voorgestelde budgetcap en openstelling door de FIA. Dus de keuze van de FIA voor USF1 snap ik wel. Alleen heeft USF1 problemen met het verkrijgen van (Amerikaanse) sponsoren voor het team (uitgezonderd YouTube), waardoor het nu het budget niet rond krijgt. Heel jammer allemaal, maar dat kan je USF1 niet echt verwijten. Dat ligt eerder aan de economie waardoor sponsoren niet echt willen toehappen. Dat probleem heeft Campos ook.quote:Op donderdag 18 februari 2010 09:52 schreef Gijsje het volgende:
Heel jammer van USF1, snap de keus ook niet helemaal waarom juist USF1 gekozen is destijds (ja vanwege de amerikaanse markt). Ik denk dat een Lola of Prodrive een betere keus was geweest, dat zijn toch bedrijven die een rijke race geschiedenis hebben.
Hopelijk laat de FIA Stefan GP toe en gaat Campos Meta met steun van de bailouts van USF1 ook serieus aan de slag de komende drie weken.
Zou Toyota geen due dilligence hebben gedaan voor ze de tent verkochten?quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:41 schreef sasquatsch het volgende:
Daarnaast vraag ik me af hoe serieus Stefan GP is. Stefanovic bedrijf (AMCO) zou op papier geen geld hebben. Misschien is het eigen geld of worden ze gesteund door de Servische regering, maar hun financiering is niet echt duidelijk.
quote:“Ook nieuwkomer Virgin Racing heeft snode plannen, maar maakt tegelijkertijd bekend dat het bij het ontwerpen en bouwen van de bolides geen gebruik maakt van een windtunnel.
Op z'n zachtst gezegd een vreemde beslissing van een team dat onder leiding staat van 'vliegtuigbaas' Richard Branson.
Het is niet te hopen dat ze bij zijn vliegtuigmaatschappij Virgin de vliegtuigen ook zonder gebruik van een windtunnel bouwen, want dan stap ik echt niet meer in een kist van die maatschappij.”
quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:14 schreef vosss het volgende:
Stukje uit een column van Jos Verstappen:
[..]
quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:14 schreef vosss het volgende:
Stukje uit een column van Jos Verstappen:
[..]
Alsof Virgin zelf vliegtuigen bouwtquote:Op donderdag 18 februari 2010 11:26 schreef Waffle het volgende:
[..]Alsof Verstappen daar verstand van heeft..
Ach, als Villeneuve en Schumacher terugkeren, kan Mansell niet achterblijven.quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:25 schreef Atreidez het volgende:
[ afbeelding ]
Er was toch maar 1 Red Five ?
Dat zou pas een dream come true zijnquote:Op donderdag 18 februari 2010 11:56 schreef k_man het volgende:
Ach, als Villeneuve en Schumacher terugkeren, kan Mansell niet achterblijven.
Niet. Ze zijn gewoon gaan rijden zonder presentatie.quote:Op donderdag 18 februari 2010 12:31 schreef SimtekF1 het volgende:
Wanneer showt Williams hun nieuwe auto eigenlijk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |