abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80579784
quote:
Op maandag 12 april 2010 15:42 schreef JackyWalker het volgende:

[..]



Nee, waar ik op doelde was een V6 vtec met supercharger. en dan rond de 400 pk.
Was dan voor de turbo gegaan
Dan had je er sowieso wel een 100 meer uit kunnen halen als het niet meer zou zijn.
Turbo is leuk, maar de NSX is zo gebouwd dat zelfs jou oma er mee kan rijden(en ik zweer je ik heb een wat oudere vrouw ooit eens in een nsx zien stappen en weg zien rijden ), als je er dan een turbo(lees turbo gat) op gaat zetten verneuk je wel een beetje de finesse van die auto.

Ik weet niet meer precies wat Dimer zijn redenen waren om SC te nemen ipv Turbo, zal het eens op zoeken.

Dit is de NSX die jij dus gezien hebt.




Ook als track auto gebruikt


En dit is de motor

Engine

V6 3.0 liter
Comptech Supercharger
Gruppe M carbon/kevlar intake
Comptech Supertrapp / DC Sports exhaust
Comptech headers
Comptech testpipes
Comptech fuel pressure regulator
NSX-R final gears
Exedy ceramic clutch

373 hp @ 6300 rpm
367 Nm @ 7500 rpm
pi_80580017
quote:
Op maandag 12 april 2010 16:08 schreef JackyWalker het volgende:

Regel 1; Automaat en tunen is not done imo
Regel 2; Een SC rijdt echt wel een stuk relaxter dan een Turbotje, als je gaat tunen gaat het er toch niet om hoe relaxt je rijdt? , +meningen zijn er over verdeeld maar een turbo is beter dan een supercharger..dat is een feit. Of je gebruikt een supercharger waarmee ze draggen maar dan heb een meter inlaat/charger boven je motorkap en krijg je dus nooit op de normale weg
Regel 3; maar het levensduur van dat blok gaat ook achteruit, /care tunen gaat over; Push it to the limit!
gaat ie kapot? sparen en een nieuw blok halen
R1: helemaal mee eens.
R2: dat is niet helemaal waar, ze hebben bijde hun nadelen maar voor normaal dagelijks gebruik heb je meer aan een goeie supercharger dan een turbo met turbo gat(welke je weer niet hebt met een SC, alleen heb je daar weer snel een max vermogen wat je kan draaien(welke met turbo weer sneller te verhogen is)
R3: dat is tunen idd, en daar stel je je op in. Anders moet je er helemaal niet aan beginnen.
pi_80581298
Front in de primer



Front in BG29P
pi_80581383
Even weer een foto update:




Morgen verder.

Tevens zijn er 282mm klauwen deze kant op weg
pi_80590363
Gaaf hoor, niet meteen je kleppendeksel in een leuk kleurtje nu alles toch nog open ligt en niet draait?
(Y)
pi_80591007
quote:
Op donderdag 22 april 2010 11:21 schreef chiren het volgende:
Gaaf hoor, niet meteen je kleppendeksel in een leuk kleurtje nu alles toch nog open ligt en niet draait?
Vtecje ... niet spuiten maar poedercoaten
Calm down, please!
  donderdag 22 april 2010 @ 11:49:50 #97
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_80591383
quote:
Op zondag 28 februari 2010 17:28 schreef bietelboer het volgende:
Vandaag een puntlas apparaat opgehaald

[ afbeelding ]
Oeh, dit had ik nog niet gezien. Leuk spul!
M'n pa is een ster met autogeen, en we gaan binnenkort met TIG/MMA beginnen.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_80592695
Vet
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_80593089
quote:
Op donderdag 22 april 2010 11:38 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Vtecje ... niet spuiten maar poedercoaten
Wie heeft het over spuiten ?
(Y)
pi_80593581
quote:
Op donderdag 22 april 2010 12:38 schreef chiren het volgende:

[..]

Wie heeft het over spuiten ?
"Nu toch alles open ligt" ... kleppendeksel is zo los (herbruikbare pakking) dus kan op elk willekeurig moment.
Ik ging er dus van uit dat je bedoelde 'omdat je nu toch met kleur bezig bent' ... spuiten dus
Calm down, please!
pi_80597794
Nee ik doelde meer op het feit dat hij nu nog uit elkaar ligt en nog niet rijdt en dus geen gemonteerd kleppendeksel nodig heeft
(Y)
pi_80598385
quote:
Op donderdag 22 april 2010 14:56 schreef chiren het volgende:
Nee ik doelde meer op het feit dat hij nu nog uit elkaar ligt en nog niet rijdt en dus geen gemonteerd kleppendeksel nodig heeft
ah my bad
Calm down, please!
pi_80603235
Klopt, kleppendeksel moet idd nog gebeuren.

Maar ik wil eigenlijk eerst eens weten of hij het wel doet, als hij het nou niet blijkt te doen dan steek ik liever eerst geld in het fixen dan een mooi dekseltje
pi_80604089
quote:
Op donderdag 22 april 2010 17:03 schreef bietelboer het volgende:
Klopt, kleppendeksel moet idd nog gebeuren.

Maar ik wil eigenlijk eerst eens weten of hij het wel doet, als hij het nou niet blijkt te doen dan steek ik liever eerst geld in het fixen dan een mooi dekseltje
gewoon een ander dohc dekseltje voor weinig op de kop tikken en die erop terwijl de andere gepoedercoat wordt ^^

Heb hier ook een reserve 1.6 deksel voor je-weet-maar-nooit (past op de beide motoren)
Calm down, please!
pi_80682780
Dat klopt, maar dat staat niet erg hoog op mijn prio lijstje
pi_80933619
Gisteren een tweede ED er bij gekocht

Hier mee ga ik samen met een maat van mij weer circuit rijden





pi_80936191
oei die is wel gaaf

(powned sticker ftw)
pi_80937350
Die sticker gaat er snel af hoor
  zondag 2 mei 2010 @ 17:03:43 #109
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_80937917
.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  maandag 3 mei 2010 @ 11:46:12 #110
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_80962368
Ja hoor, de woonwagenbewoner komt weer in em naarboven
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_81176818
Zo de 282mm remklauwen van een Prelude binnen
pi_81217468
Bietelboer, even een algemeen vraagje. Ik heb hier een civic uit '87 staan. Daar zit het oliefilter onder de carb.
Onmogelijk om los te krijgen! Vooral omdat ik totaal geen ruimte heb om dat ding goed vast te pakken of er een filterklem op te zetten.
Heb je tips?
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  zondag 9 mei 2010 @ 17:01:27 #113
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_81217601
quote:
Op zondag 9 mei 2010 16:57 schreef mighty_myte het volgende:
Bietelboer, even een algemeen vraagje. Ik heb hier een civic uit '87 staan. Daar zit het oliefilter onder de carb.
Onmogelijk om los te krijgen! Vooral omdat ik totaal geen ruimte heb om dat ding goed vast te pakken of er een filterklem op te zetten.
Heb je tips?
uhuh..

bak en doeken eronder, schroevendraaier erin meppen en losdraaien..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_81218097
quote:
Op zondag 9 mei 2010 17:01 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

uhuh..

bak en doeken eronder, schroevendraaier erin meppen en losdraaien..
Heb ik geprobeerd, maar een schroevendraaier heeft, net als de oliefilterklem, niet genoeg ruimte om rond te draaien.
Het filter zit tussen de wielophanging, inlaatspruitstuk, dynamo en nog wat dingen.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_81222158
Ik zelf gebruik dit type sleutel;


Anders eens je dynamo los maken, dan heb je toch een stuk meer ruimte?
pi_81234833
quote:
Op zondag 9 mei 2010 19:10 schreef bietelboer het volgende:
Ik zelf gebruik dit type sleutel;
[ afbeelding ]

Anders eens je dynamo los maken, dan heb je toch een stuk meer ruimte?
Bedankt voor de tip. Ik heb diezelfde sleutel trouwens. Als ik de dynamo weghaalde kon het misschien, maar ik heb het opgegeven.
't Is niet mijn auto. Hij heeft nu wel verse olie en moet binnenkort APK, dus dan moeten ze het daar maar doen.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_81835364
De circuit krijgt momenteel een fris onderstel, alle ophanging/draagarm rubbers worden vervangen voor PU rubbers

pi_81852135
quote:
Op maandag 24 mei 2010 17:05 schreef bietelboer het volgende:
De circuit krijgt momenteel een fris onderstel, alle ophanging/draagarm rubbers worden vervangen voor PU rubbers

[ afbeelding ]
Dat wil ik ook graag doen bij mijn BMW. Wat kost zo'n set?
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_81855014
Masterkit is 200 euro maar daar zitten geen trailerarm rubbers in, daar moest ik nog eens 50 euro voor betalen.

Ik mis nog wel een paar kleine rubbers... Bel Fullcartuning ofzo eens, die kunnen je dat wel vertellen
pi_85657883
Zo even een update:

3 dagen na een paar heats op Zandvoort heeft de versnellingsbak het begeven... :(

Aangezien het budget het niet toe laat blijft de Circuit bak voorlopig stil staan en ga ik weer even met de coupe klussen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')