Mja Ik ben vandaag even de chinese constructie aandelen afgegaan. Fuck manquote:Op woensdag 17 februari 2010 19:14 schreef SeLang het volgende:
Maar echte Chinese fondsen zijn inderdaad nog beter, gezien de astronomisch hoge waarderingen van Chinese aandelen. Vraag is alleen of je in de praktijk dingen kunt vinden die je tegen lage kosten een goede short exposure geven.
Staat op het lijstjequote:Op woensdag 17 februari 2010 19:18 schreef SeLang het volgende:
[..]
Maar zoals ik al zei kun je het ook eenvoudig houden en gewoon een FTSE/Xinhua-25 tracker (FXI) shorten, aangezien dat bijna 50% banken zijn...
De meeste analysten waren helemaal niet positief!quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:43 schreef luckyb1rd het volgende:
De logica van de gemiddelde belegger snap ik echt niet meer hoor: jaar cijfer 2009 ING dramatisch.
Maar iedereen is toch positief omdat het "eenmalige" afschrijvingen waren??! WTF waar slaat dat op? Kan iemand mij met gezond verstand vertellen waarom iedereen zo ontzettend positief over ING zijn?
Goede investering. Ze hebben een 75/25 exposure aan China/Japan. Japan zal niet zo snel vallen, maar China is in dit geval ook gewoon een bubble. Hun balans ziet er verder goed uit. Ik zou de investering houden tot de shit barst in China.quote:Op donderdag 18 februari 2010 11:01 schreef tony_clifton- het volgende:
SE, zou je even vlug naar 5AB kunnen kijken? Ikzelf begin te denken dat dat wel eens een bubble op springen zou kunnen zijn... Zo'n stijging heb ik zelf nog nooit meegemaakt, zeker zonder duidelijk nieuws ofzo...
Wat denk jij op't eerste zicht? Zou best eens veel te maken kunnen hebben met die Chinese Property Bubble die je zelf denkt te gaan volgen...
volgens mij heb ik het al eerder gepost, maar ik krijg KPNQuest visioenen bij een aantal van dejoint ventures die 5AB houdt .... dat in combinatie van een 50% houdende CEO wil wel eens een ongelukje veroorzaken.....quote:Op donderdag 18 februari 2010 13:31 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Goede investering. Ze hebben een 75/25 exposure aan China/Japan. Japan zal niet zo snel vallen, maar China is in dit geval ook gewoon een bubble. Hun balans ziet er verder goed uit. Ik zou de investering houden tot de shit barst in China.
Enige probleem van 5AB, ze groeien exponentieel, hebben de (rente variabele) leningen behoorlijk opgeschroefd ten opzichte van het laatste jaar en zijn in die zin erg(!) afhankelijk van de groei van China en het geflikflooi met interest rates daar. Hun Sales loopt op dit moment nog 1 op 1 met de beurskoers, maar op het moment dat dit niet meer parallel loopt is het wegwezen uit dit aandeelZit er zelf ook over na te denken om een 1.5% 5AB te nemen untill the bubble burst. Een veiligheidsfactor is ook dat ze in hun sector de beste zijn en dat bijna 50% in handen is van de CEO. En die heeft echt een miniem jaarsalaris en is alles gebaat bij het handhaven van de beurskoers. Op het moment dat het aandeel zal zakken gaat hij ook verkopen
anders loopt hij echt barstens veel geld mis.
Die juni calls worden wel een dooddoenerquote:Op donderdag 18 februari 2010 20:37 schreef Thomasv8 het volgende:
Haha, beleggers die altijd het zelfde doen. Akzo komt met slechte cijfers. Ze duiken diep in het rood. Op 9 procent in de min een call gekocht en nu al 55% winst erop.Even wachten tot morgen en na een uur de zooi weer verkopen.
[ afbeelding ]
Volgens je TA?quote:Op donderdag 18 februari 2010 21:13 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Die juni calls worden wel een dooddoener
Prima dat je winst hebt hoor, maar ik hoor gokkers ook altijd alleen maar als ze winst hebben. Laat je het ook zien wanneer je eens verlies hebt? Voor de rest: Gefeliciteerdquote:Op donderdag 18 februari 2010 20:37 schreef Thomasv8 het volgende:
Haha, beleggers die altijd het zelfde doen. Akzo komt met slechte cijfers. Ze duiken diep in het rood. Op 9 procent in de min een call gekocht en nu al 55% winst erop.Even wachten tot morgen en na een uur de zooi weer verkopen.
[ afbeelding ]
Maar natuurlijk, alleen is de risk/reward verhouding voor een juni call wel bar slechtquote:Op donderdag 18 februari 2010 21:52 schreef Thomasv8 het volgende:
[..]
Die zit er wel eens vaker naast, toch?
Ben je met zulke kleine volumens niet meer kwijt aan transactiekosten dan dat je winst maakt?quote:
Het is ook niet om 'm te houden tot Juni. Eerder een goedkope hefboomquote:Op donderdag 18 februari 2010 21:54 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Maar natuurlijk, alleen is de risk/reward verhouding voor een juni call wel bar slecht
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |