abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78110841
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 19:14 schreef SeLang het volgende:
Maar echte Chinese fondsen zijn inderdaad nog beter, gezien de astronomisch hoge waarderingen van Chinese aandelen. Vraag is alleen of je in de praktijk dingen kunt vinden die je tegen lage kosten een goede short exposure geven.
Mja Ik ben vandaag even de chinese constructie aandelen afgegaan. Fuck man Abnormale winsten. Zelfde geld voor alle real estate etf's, gaan nog steeds leuk omhoog. Maar wij willen ons vooral focussen op de chinese property bubble. En uiteraard was het beter geweest als we direct Chinese aandelen konden shorten maar dat kan niet
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_78110960
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 19:18 schreef SeLang het volgende:

[..]

Maar zoals ik al zei kun je het ook eenvoudig houden en gewoon een FTSE/Xinhua-25 tracker (FXI) shorten, aangezien dat bijna 50% banken zijn...
Staat op het lijstje
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_78111895
Heb ook al 75% op 3 mnd tijd op 5AB. Vraag mij af waarom dat zo omhoog knalt...
  woensdag 17 februari 2010 @ 19:52:58 #279
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_78112281
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 12:43 schreef luckyb1rd het volgende:
De logica van de gemiddelde belegger snap ik echt niet meer hoor: jaar cijfer 2009 ING dramatisch.

Maar iedereen is toch positief omdat het "eenmalige" afschrijvingen waren??! WTF waar slaat dat op? Kan iemand mij met gezond verstand vertellen waarom iedereen zo ontzettend positief over ING zijn?
De meeste analysten waren helemaal niet positief!

Maar je moet die eenmalige afschrijvingen natuurlijk niet meerekenen met het resultaat. Dat die afschrijvingen er kwamen was deels al bekend, dus geen nieuws. Operationeel draaide ING niet zo heel slecht.

Nu moet ik ook zeggen dat ik een knik verwachtte toen ik vanochtend in de auto voorbeurs over het nieuws van ING hoorde, en verrast werd met die dikke plus. Ik kan hier 2 redenen voor bedenken:

Mensen met voorkennis hebben de afgelopen weken al verkocht om na bekendmaking terug te kopen. Het koersverloop duidt hier wel enigzins op.

Maar wat ik eigenlijk denk is het volgende: ING moet nog veel geld terugbetalen aan de staat. Zolang ze geen dividend uitbetalen kunnen ze dit deel van het geld gratis in hun zak houden. Het is voor ING heel erg gunstig om ieder kwartaal veel af te schrijven, verlies te maken, geen dividend uit te betalen en dus ook geen rente. Tegen de tijd dat de lening terugbetaald gaat worden kunnen ze dan jarenlang weer herwaarderen en dikke winsten boeken.

Vergeet niet dat een groot deel van het verlies puur boekhoudkundig is. Indien gewenst kunnen ze zó 300 milijoen winst schrijven. Maar dan gaat er gezeurd worden over dividend, etc etc.
The End Times are wild
pi_78116071
Bedroevend saaie dag op de Amerikaanse beurzen. Geen beweging en vooral geen volume.
pi_78130859
tvp
"Ik was enorm nerveus in de wedstrijd tegen ‘zero-twenty’. Zij speelde geen faire wedstrijd, noem het ‘dirty’. Ze huilden als kleine baby’s op het veld."
-je webicon was 325Kb groot, niet terugplaatsen-
pi_78132256
SE, zou je even vlug naar 5AB kunnen kijken? Ikzelf begin te denken dat dat wel eens een bubble op springen zou kunnen zijn... Zo'n stijging heb ik zelf nog nooit meegemaakt, zeker zonder duidelijk nieuws ofzo...

Wat denk jij op't eerste zicht? Zou best eens veel te maken kunnen hebben met die Chinese Property Bubble die je zelf denkt te gaan volgen...
pi_78132637
Goed nieuws voor XLIV btw, T2 +8%...
  donderdag 18 februari 2010 @ 12:36:40 #284
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_78135138
Zoveel heb ik (gelukkig) niet. Maar beter acht procent erbij dan acht procent eraf. Aankoop was 6,81, dus ik heb nog even te gaan
The End Times are wild
pi_78136911
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:01 schreef tony_clifton- het volgende:
SE, zou je even vlug naar 5AB kunnen kijken? Ikzelf begin te denken dat dat wel eens een bubble op springen zou kunnen zijn... Zo'n stijging heb ik zelf nog nooit meegemaakt, zeker zonder duidelijk nieuws ofzo...

Wat denk jij op't eerste zicht? Zou best eens veel te maken kunnen hebben met die Chinese Property Bubble die je zelf denkt te gaan volgen...
Goede investering. Ze hebben een 75/25 exposure aan China/Japan. Japan zal niet zo snel vallen, maar China is in dit geval ook gewoon een bubble. Hun balans ziet er verder goed uit. Ik zou de investering houden tot de shit barst in China.

Enige probleem van 5AB, ze groeien exponentieel, hebben de (rente variabele) leningen behoorlijk opgeschroefd ten opzichte van het laatste jaar en zijn in die zin erg(!) afhankelijk van de groei van China en het geflikflooi met interest rates daar. Hun Sales loopt op dit moment nog 1 op 1 met de beurskoers, maar op het moment dat dit niet meer parallel loopt is het wegwezen uit dit aandeel Zit er zelf ook over na te denken om een 1.5% 5AB te nemen untill the bubble burst. Een veiligheidsfactor is ook dat ze in hun sector de beste zijn en dat bijna 50% in handen is van de CEO. En die heeft echt een miniem jaarsalaris en is alles gebaat bij het handhaven van de beurskoers. Op het moment dat het aandeel zal zakken gaat hij ook verkopen anders loopt hij echt barstens veel geld mis.
pi_78137707
Kay, thanks

Ik dacht dat ik langst alle kanten dingen aan't missen was maar blijkbaar valt 't nog mee .
Het probleem bij zo'n aandelen is echt zwaar de visibiliteit vind ik. Aandelen uit eigen land kan je supergoed volgen, hier ben je aangewezen op wat er op de website verschijnt, en da's vaak niet altijd snel na de feiten. 5AB in't specifiek valt hier nog wel redelijk in mee.

Toch ook hier een SL inzetten...
pi_78146523
De AEX stoot voorlopig zijn hoofd aan 38.2 fibo niveau

En de Dax ook

En ook de Cac40

Opvallend dat ze zich alle 3 tegen een zelfde soort weerstand stoten, voorlopig breken we nog niet uit omhoog.
  donderdag 18 februari 2010 @ 18:22:23 #288
290311 Your_honor
Greed was good, now its legal!
pi_78148849
Is er een manier om short te gaan op de Griekse yield?
Never change a winning formula
pi_78149328
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 13:31 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Goede investering. Ze hebben een 75/25 exposure aan China/Japan. Japan zal niet zo snel vallen, maar China is in dit geval ook gewoon een bubble. Hun balans ziet er verder goed uit. Ik zou de investering houden tot de shit barst in China.

Enige probleem van 5AB, ze groeien exponentieel, hebben de (rente variabele) leningen behoorlijk opgeschroefd ten opzichte van het laatste jaar en zijn in die zin erg(!) afhankelijk van de groei van China en het geflikflooi met interest rates daar. Hun Sales loopt op dit moment nog 1 op 1 met de beurskoers, maar op het moment dat dit niet meer parallel loopt is het wegwezen uit dit aandeel Zit er zelf ook over na te denken om een 1.5% 5AB te nemen untill the bubble burst. Een veiligheidsfactor is ook dat ze in hun sector de beste zijn en dat bijna 50% in handen is van de CEO. En die heeft echt een miniem jaarsalaris en is alles gebaat bij het handhaven van de beurskoers. Op het moment dat het aandeel zal zakken gaat hij ook verkopen anders loopt hij echt barstens veel geld mis.
volgens mij heb ik het al eerder gepost, maar ik krijg KPNQuest visioenen bij een aantal van dejoint ventures die 5AB houdt .... dat in combinatie van een 50% houdende CEO wil wel eens een ongelukje veroorzaken.....
pi_78155498
Haha, beleggers die altijd het zelfde doen. Akzo komt met slechte cijfers. Ze duiken diep in het rood. Op 9 procent in de min een call gekocht en nu al 55% winst erop. Even wachten tot morgen en na een uur de zooi weer verkopen.

pi_78157114
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 20:37 schreef Thomasv8 het volgende:
Haha, beleggers die altijd het zelfde doen. Akzo komt met slechte cijfers. Ze duiken diep in het rood. Op 9 procent in de min een call gekocht en nu al 55% winst erop. Even wachten tot morgen en na een uur de zooi weer verkopen.

[ afbeelding ]
Die juni calls worden wel een dooddoener
pi_78158476
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 21:13 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Die juni calls worden wel een dooddoener
Volgens je TA?
pi_78158782
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 20:37 schreef Thomasv8 het volgende:

[ afbeelding ]
Prima dat je winst hebt hoor, maar ik hoor gokkers ook altijd alleen maar als ze winst hebben. Laat je het ook zien wanneer je eens verlies hebt? Voor de rest: Gefeliciteerd
pi_78158900
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 21:42 schreef Thomasv8 het volgende:

[..]

Volgens je TA?
Nee volgens mijn EW telling
pi_78159089

pi_78159150
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 21:49 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Nee volgens mijn EW telling
Die zit er wel eens vaker naast, toch?
pi_78159245
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 21:52 schreef Thomasv8 het volgende:

[..]

Die zit er wel eens vaker naast, toch?
Maar natuurlijk, alleen is de risk/reward verhouding voor een juni call wel bar slecht
pi_78159264
quote:
[ afbeelding ]

Ben je met zulke kleine volumens niet meer kwijt aan transactiekosten dan dat je winst maakt?
"Ik was enorm nerveus in de wedstrijd tegen ‘zero-twenty’. Zij speelde geen faire wedstrijd, noem het ‘dirty’. Ze huilden als kleine baby’s op het veld."
-je webicon was 325Kb groot, niet terugplaatsen-
pi_78159299
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 21:54 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Maar natuurlijk, alleen is de risk/reward verhouding voor een juni call wel bar slecht
Het is ook niet om 'm te houden tot Juni. Eerder een goedkope hefboom
  donderdag 18 februari 2010 @ 21:55:49 #300
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_78159326
quote:
[ afbeelding ]

Heftige portefeuille, die zal wel flink op en neer gaan op dagelijkse basis!

Ben je niet bang om in één keer helemaal nat te gaan hiermee?
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')