Ik heb het meegemaakt.quote:Op woensdag 10 februari 2010 18:35 schreef DarkDragon84 het volgende:
Wat een wassen neus man deze wet.
Ik heb hbo en universiteit gedaan en nu heb ik een uitkering aangevraagd. Mijn gemeente stuurt me vervolgens nadat ik jaren gestudeerd heb naar een of ander reintegratiebureau. Vooruit! Na vier weken vertellen ze me dat ze me geen werkleeraanbod kunnen bieden. Duh! Dat had ik ook niet verwacht.
Vervolgens krijg ik te horen dat ik nu ook geen uitkering meer krijg. Hoezo? Een uitkering is toch een grondwettelijk recht?! Ik weiger niks en ik heb mijn volledige medewerking gegeven. Hoezo "je valt nu buiten de inkomensvoorziening?!"
Heeft iemand anders dit meegemaakt of maakt iemand dit nu mee? Het is een nieuwe wet maar het slaat nergens op.
Dat klinkt als aardig gepruts.. je bent bij het UWV echt vreselijk afhankelijk van met wie je precies te doen hebt.quote:Op woensdag 10 februari 2010 19:02 schreef Volpez het volgende:
[..]
Ik heb het meegemaakt.
En bij mij maakten ze het nog mooier.
Ik me inschrijven omdat ik geen werk kon vinden en graag hulp bij solliciteren wilde.
Dat kon wel, nadat die vent mij ff had vertelt wat voor lui persoon ik wel niet was (hij wist niet eens hoe vaak ik al had gesolliciteerd)
toen ineens gelul over de WIJ. Moest ik ff langs komen. Vlak voor die afspraak (2 weken) vond ik werk dus ik bel netjes op om te zeggn dat dat zao is. Zegtie: je kan wel ff langskomen, kijken we mt terugwerkende kracht en kunnen we kijken of we passend werk kunnen vinden (prima, want dit werk was niet wat ik eigenlijk zocht).
Kom ik daar aan, ik vertel hem niets nieuws. En ineens kan hij me niet meer helpen...
Ja echt. Ik ben echt niet lui, maar werd bij 'simpele' baantjes afgewezen want ik had te veel geleerd en bij dingen meer op mbo+ en hbo niveau afgewezen omdat ik te weinig ervaring had. Prima... maar dan dat geouwehoer bij het UWV...
zeg gewoon meteen dat je me niet wilt helpen.
Ik lach me een hoedje!! We leven niet in de USA.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 13:39 schreef karr-1 het volgende:
Sinds wanneer is een uitkering een grondwettelijk recht? En waarom kun je niet gewoon gaan werken?
Werken onder niveau is voor velen te min, dan maar uitkering trekken.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 14:29 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Ik lach me een hoedje!! We leven niet in de USA.
Dan krijg je weer het bekende verhaal, wat je ook al aankaart in het topic over dat jongeren steeds langer werkloos zijn.
Het is nog maar de vraag of er altijd werk is, ook als je actief solliciteert
Kutgezwel, ga werken met je luie reet!quote:Op woensdag 10 februari 2010 18:35 schreef DarkDragon84 het volgende:
Wat een wassen neus man deze wet.
Ik heb hbo en universiteit gedaan en nu heb ik een uitkering aangevraagd. Mijn gemeente stuurt me vervolgens nadat ik jaren gestudeerd heb naar een of ander reintegratiebureau. Vooruit! Na vier weken vertellen ze me dat ze me geen werkleeraanbod kunnen bieden. Duh! Dat had ik ook niet verwacht.
Vervolgens krijg ik te horen dat ik nu ook geen uitkering meer krijg. Hoezo? Een uitkering is toch een grondwettelijk recht?! Ik weiger niks en ik heb mijn volledige medewerking gegeven. Hoezo "je valt nu buiten de inkomensvoorziening?!"
Heeft iemand anders dit meegemaakt of maakt iemand dit nu mee? Het is een nieuwe wet maar het slaat nergens op.
Tot hier ging het goedquote:Op woensdag 10 februari 2010 18:35 schreef DarkDragon84 het volgende:
Ik heb hbo en universiteit gedaan
Hier ging het foutquote:en nu heb ik een uitkering aangevraagd.
Lekker makkelijk, een grote bek opzetten op een internetforum.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 16:44 schreef Ronnie_bravo het volgende:
En dit soort gasten als Sempron moeten deze economie draaiende houden......
Dit soort gasten moeten tegen de muur.
Jeugd van tegenwoordig he...... het zijn net bontkraagjes.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 16:45 schreef TGVkopper het volgende:
[..]
Tot hier ging het goed
[..]
Hier ging het fout
Zijn je pilletjes niet goed gevallen vandaag?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 16:52 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Jeugd van tegenwoordig he...... het zijn net bontkraagjes.
Omdat ik een hekel heb aan dit soort lui? Wat is er mis met werken voor je geld?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 16:56 schreef sig000 het volgende:
[..]
Zijn je pilletjes niet goed gevallen vandaag?
Werken is voor de dommen.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 17:01 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Omdat ik een hekel heb aan dit soort lui? Wat is er mis met werken voor je geld?
quote:Op vrijdag 12 februari 2010 17:08 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Dat zeg ik,.....bontkraagjesmentaliteit.
wat ik begreep hoeven ze geen leeraanbod te doen. Ze mogen een leeraanbod doen als dat zinvol lijkt, anders krijg je een werkaanbod en ze mogen ook een combinatie doen.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 16:28 schreef NoktetMort het volgende:
Ik denk dat ze je niet voor niks wegsturen zonder uitkering. Er is altijd wel een stukje bij te leren, waarschijnlijk waren ze onder de indruk dat je dit zelf niet nodig vond en hebben ze daarom ook het inkomensdeel van de wet WIJ afgewezen.
In feite is er overigens niet zoveel verschil tussen de WIJ en de bijstand, behalve dat eerstgenoemde alleen voor jongeren is tot 27 jaar.
Met de WIJ is er 1 verschil, gemeenten zijn verplicht je een leeraanbod te doen, waar dit vroeger nooit noodzakelijk was. (En bij veel gemeenten is er geen verschil tussen WIJ en bijstand, bij beide kreeg je vaak al een leeraanbod, al voor het bestaan van de wet WIJ.)
ja dat blijkt.quote:Op woensdag 10 februari 2010 19:48 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Dat klinkt als aardig gepruts.. je bent bij het UWV echt vreselijk afhankelijk van met wie je precies te doen hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |