abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 februari 2010 @ 15:43:56 #26
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_77847821
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 15:36 schreef Nausea_Spewalot het volgende:

Nee, we moeten die mensen helpen. Zo scheidt God het kaft van het koren. Als je dat NIET doet wordt je daarvoor gestraft.
Verkeerd; God straft niet
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 15:38 schreef Nausea_Spewalot het volgende:

Dat noem ik mensen rechtvaardigheid bij brengen. Je moet natuurlijk niet verharden, dan is er geen weg terug.
Ook verkeerd; je moet een voorbeeld zijn. Dat is iets heel anders.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_77847971
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 15:39 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dus al die veroordeelde moordenaars die de aardbeving hebben overleeft moeten we helpen en de onschuldige kinderen die dood zijn hadden het verdient!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, dat is juist. In een cel zitten betekend niet zonder water of brood leven. En jij weet niet om welke reden God iemand redt of iemand laat sterven. Ik ook niet, ik weet alleen dat wij (die geloven) geroepen zijn om onrechtvaardig te lijden. Staat allemaal in de bijbel hoor...
pi_77847972
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 15:38 schreef Nausea_Spewalot het volgende:

[..]

Dat noem ik mensen rechtvaardigheid bij brengen. Je moet natuurlijk niet verharden, dan is er geen weg terug.
Waarom denk jij je te moeten opwerpen als de verdediger van rechtvaardigheid? Kan je dat niet beter aan God zelf over laten? Dan kan Hij ook zelf beslissen wie Hij waarvoor straft.
  woensdag 10 februari 2010 @ 15:50:03 #29
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_77848052
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 15:47 schreef Nausea_Spewalot het volgende:

[..]

Ja, dat is juist. In een cel zitten betekend niet zonder water of brood leven. En jij weet niet om welke reden God iemand redt of iemand laat sterven. Ik ook niet, ik weet alleen dat wij (die geloven) geroepen zijn om onrechtvaardig te lijden. Staat allemaal in de bijbel hoor...
ik vraag me echt af hoe je zo kan leven
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
  woensdag 10 februari 2010 @ 15:51:22 #30
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_77848096
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 15:47 schreef Nausea_Spewalot het volgende:
Sick dude!

Sick!

Doe je alles wat in de bijbel staat? Leef je volgens de letter?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 10 februari 2010 @ 15:51:42 #31
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_77848114
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 15:43 schreef Nausea_Spewalot het volgende:

[..]

In de laatste tijd, dan heb ik denk ik wel genoeg gezegd, zal het zo zijn als beschreven in de Openbaring. Dat staat los van de tekens die Jezus noemde die het einde aankondigen want hij zei dat er VOOR het einde aardbevingen enz zouden plaatsvinden. Dus helemaal conform met de woorden in de Openbaring dat engelen de opdracht en het recht hebben om de aarde en de zee schade toe te brengen. Ne, ik ben geen lid van een kerk en ook nooit geweest. Ik lees gewoon wat in de bijbel staat.
Als je nou eens zelf nadenkt over god... Er is geen enkele reden om aan te nemen dat de bijbel gezaghebbend is.
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_77848167
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 15:43 schreef error_404 het volgende:

[..]

Verkeerd; God straft niet
[..]

Ook verkeerd; je moet een voorbeeld zijn. Dat is iets heel anders.
God straft wel. Lees mijn antwoorden en lees de bijbel. Je moet mensen LEREN om rechtvaardig te worden. Dat moesten de priesters volgens het OT ook, dat was een van hun opdrachten. En daar is niets aan veranderd, anders hadden Paulus en de andere apostelen dat ook niet gedaan. En Jezus zei dat hij profeten en wijze mannen zou sturen, die leiding moeten geven. Ja, politici dus ook. Mensen die verantwoordelijkheid nemen dus. Dat zijn die wijze mannen, ja. Niet dat ze altijd even wijs zijn...
  woensdag 10 februari 2010 @ 15:55:35 #33
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_77848238
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 15:53 schreef Nausea_Spewalot het volgende:

[..]

God straft wel. Lees mijn antwoorden en lees de bijbel. Je moet mensen LEREN om rechtvaardig te worden. Dat moesten de priesters volgens het OT ook, dat was een van hun opdrachten. En daar is niets aan veranderd, anders hadden Paulus en de andere apostelen dat ook niet gedaan. En Jezus zei dat hij profeten en wijze mannen zou sturen, die leiding moeten geven. Ja, politici dus ook. Mensen die verantwoordelijkheid nemen dus. Dat zijn die wijze mannen, ja. Niet dat ze altijd even wijs zijn...
je geeft zelf toe dat de wijzen zelf niet altijd even wijs zijn. En zij moeten ons dan leren rechtvaardig te worden?
ik ken veel mensen die wanhopig vasthouden aan de bijbel, maar jij slaat toch wel echt alles
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
pi_77848256
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 15:47 schreef Ribbenburg het volgende:

[..]

Waarom denk jij je te moeten opwerpen als de verdediger van rechtvaardigheid? Kan je dat niet beter aan God zelf over laten? Dan kan Hij ook zelf beslissen wie Hij waarvoor straft.
Dat is onze plicht, om voor mensenrecht durven op te komen enz. God is degene die ons dat bijbrengt door profeten en wijze mannen. Hij doet niet anders dan beslissen wie, wat, hoe en wanneer.
pi_77848335
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 15:51 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Sick dude!

Sick!

Doe je alles wat in de bijbel staat? Leef je volgens de letter?
SPOILER
Nee, ik laat mijn geweten spreken. Zo eet ik wel vlees maar mensen met een zwak geweten niet. en dat principe probeer ik altijd te handhaven.
  woensdag 10 februari 2010 @ 16:02:51 #36
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_77848521
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 15:55 schreef Nausea_Spewalot het volgende:

[..]

Dat is onze plicht, om voor mensenrecht durven op te komen enz. God is degene die ons dat bijbrengt door profeten en wijze mannen. Hij doet niet anders dan beslissen wie, wat, hoe en wanneer.
Sorry hoor, maar ik lees alleen
quote:
God is een sadistische klootzak die honderduizenden ombrengt zodat jij en ik kunnen aantonen dat we brave slaafjes zijn.
  woensdag 10 februari 2010 @ 16:04:04 #37
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_77848562
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:02 schreef wijsneus het volgende:

[..]

[..]

phew gelukkig, dan ben ik dus niet de enige die dat las

pi_77848734
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:02 schreef wijsneus het volgende:

[..]

[..]

Dat is een bijzaak. De hoofdzaak is dat God wil dat iedereen zal weten dat hij God is. Ook dat staat in de bijbel, het OT.
pi_77848781
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:04 schreef DeBassist het volgende:

[..]

phew gelukkig, dan ben ik dus niet de enige die dat las

Je bent inderdaad niet de enige met een verkeerde opvatting.
  woensdag 10 februari 2010 @ 16:10:20 #40
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_77848818
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:09 schreef Nausea_Spewalot het volgende:

[..]

Je bent inderdaad niet de enige met een verkeerde opvatting.
en wie ben jij om te zeggen dat mijn opvatting verkeerd is ?
  woensdag 10 februari 2010 @ 16:11:26 #41
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_77848855
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:08 schreef Nausea_Spewalot het volgende:

[..]

Dat is een bijzaak. De hoofdzaak is dat God wil dat iedereen zal weten dat hij God is. Ook dat staat in de bijbel, het OT.
een dictator/tiran laat ook iedereen weten dat hij de baas is door sadistische praktijken
maar omdat dat in de bijbel staat is dat opeens gerechtvaardigd?
pi_77848899
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:10 schreef DeBassist het volgende:

[..]

en wie ben jij om te zeggen dat mijn opvatting verkeerd is ?
Ik niet, dat zegt God zelf...in de bijbel. Vaak.
  woensdag 10 februari 2010 @ 16:13:10 #43
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_77848935
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:08 schreef Nausea_Spewalot het volgende:

[..]

quote:
A Fault Is Not a Sin
It's idiotic to blame anything other than geology for the Haitian earthquake.

http://www.slate.com/id/2241877/
  woensdag 10 februari 2010 @ 16:13:54 #44
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_77848968
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:12 schreef Nausea_Spewalot het volgende:

[..]

Ik niet, dat zegt God zelf...in de bijbel. Vaak.
in dat geval vindt ik god een tiran .. prima
pi_77849007
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:11 schreef DeBassist het volgende:

[..]

een dictator/tiran laat ook iedereen weten dat hij de baas is door sadistische praktijken
maar omdat dat in de bijbel staat is dat opeens gerechtvaardigd?
Het verschil is dat God het niet doet om de macht te behouden, bij God is het machtsvertoon en omdat we straf verdienen. Wie niet horen wil moet voelen dus. En God heeft gezeg dat we niet het recht in eigen handen mogen nemen, wat veel mesne dus wel doen. Alleen dat is al een reden om gestraft te worden. Jihad is dus niet rechtvaardig...niet als mensen het doen.
pi_77849093
Blijkbaar ken jij de bijbel niet zo goed.
Ik zal het meest genoemde bijbelvers nog maar even citeren voor je;
quote:
Want zo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat ieder die in Hem gelooft niet verloren gaat, maar het eeuwige leven heeft. John 3:16
  woensdag 10 februari 2010 @ 16:17:46 #47
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_77849131
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:14 schreef Nausea_Spewalot het volgende:

[..]

Het verschil is dat God het niet doet om de macht te behouden, bij God is het machtsvertoon en omdat we straf verdienen. Wie niet horen wil moet voelen dus.
Dan is god pas echt een fucking mietje. Of om maar weer even een vergelijking te maken: een zielige prutser die zijn kinderen niet in bedwang kan houden zonder ze tot bloedens toe te slaan met een riem.
  woensdag 10 februari 2010 @ 16:18:36 #48
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_77849157
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 15:53 schreef Nausea_Spewalot het volgende:

TS, je doet raar.

Je hebt het wel elke keer over het OT, maar over het NT heb ik je pas 1x iets zien posten.
Je moet eerst eens je bijbel verder lezen, voordat je dit soort onzin de wereld in helpt. Je hebt werkelijk geen flauw idee waar je het over hebt.

Wat jij feitelijk doet is godslastering, bijbels gezien. Je zet Jezus te kakken en dat is op zijn zachts gezegd niet netjes.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_77849168
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:13 schreef wijsneus het volgende:

[..]

[..]

Een zonde is wel een gemaakte fout. En zeg nou zelf, iemand moet toch recht spreken? God heeft als schepper dat recht, maar wie ben jij die je naaste veroordeeld?
  woensdag 10 februari 2010 @ 16:18:57 #50
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_77849173
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:14 schreef Nausea_Spewalot het volgende:

[..]

Het verschil is dat God het niet doet om de macht te behouden, bij God is het machtsvertoon en omdat we straf verdienen. Wie niet horen wil moet voelen dus. En God heeft gezeg dat we niet het recht in eigen handen mogen nemen, wat veel mesne dus wel doen. Alleen dat is al een reden om gestraft te worden. Jihad is dus niet rechtvaardig...niet als mensen het doen.
wat je nu zegt zijn gewoon de kenmerken van een tiran hoor
het enige verschil is dat deze zijn eigen boek heeft
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')