abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77846098
Ik weet dat veel gelovigen en atheïsten niet in een straffende God geloven. Mijn God is niet zo, mijn God is liefde zegt men. Maar in de bijbel staat duidelijk geschreven dat God tuchtigt wie hij lief heeft (Heb 12:6) en wraak neemt op zijn vijanden. Als je denkt het verschil niet te zien zeg ik alleen maar dat God ons berispt zodat we niet samen met de wereld (bastaarden) veroordeeld worden.

Om die reden verbaast me de gebeurtenis in Haïti niet.

Voordat deze topic op slot gaat zet ik er wat bijbels bewijs bij.

Hierna zag ik vier engelen bij de vier hoeken van de aarde staan. Zij hielden de vier winden van de aarde in bedwang, om te voorkomen dat er een wind over land of op zee of door de bomen zou waaien. Ik zag in het oosten een andere engel opstijgen, die het zegel van de levende God had. De vier engelen die de opdracht hadden gekregen om schade toe te brengen aan het land en de zee riep hij met luide stem toe: ‘Laat het land en de zee en ook de bomen nog ongemoeid! Eerst moeten wij het zegel van onze God op het voorhoofd van zijn dienaren aanbrengen.’ Openbaring 7:1-3

Ongeacht hoe erg iemand dit vind staat het gewoon zwart op wit in de bijbel. Engelen hebben het RECHT gekregen om de aarde en de zee schade toe te brengen.
  woensdag 10 februari 2010 @ 14:59:15 #2
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_77846202
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 14:56 schreef Nausea_Spewalot het volgende:
Voordat deze topic op slot gaat zet ik er wat bijbels bewijs bij.
Dat gaat vast werken.
pi_77846328
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 14:59 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

Dat gaat vast werken.
Dat zal klachten kunnen voorkomen ja.
  woensdag 10 februari 2010 @ 15:02:45 #4
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_77846353
...hetgeen bewijst dat de door jou gepostuleerde god slecht is.
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_77846647
God heeft het zo gewild zeggen ze toch altijd?
Mijn piek is kwijt
pi_77846652
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 15:02 schreef wijsneus het volgende:
...hetgeen bewijst dat de door jou gepostuleerde god slecht is.
Nee, en dat kan ik ook bewijzen met een citaat uit de bijbel.

Ik gaf hun zelfs slechte wetten, en regels die leidden tot de dood. Met hun eigen offergaven maakte ik hen onrein, hun eerstgeboren kinderen liet ik hen offeren, opdat ze in ontzetting zouden beseffen dat ik de HEER ben.” Ez 20:25-26

God wil op deze manier laten weten dat hij de baas is. En hij neemt op die manier wraak op mensen die niet willen luisteren.
pi_77846714
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 15:10 schreef drumminggod het volgende:
God heeft het zo gewild zeggen ze toch altijd?
Hij wordt ertoe gedwongen, anders wordt het alleen maar erger.
  woensdag 10 februari 2010 @ 15:13:29 #8
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_77846759
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 15:10 schreef Nausea_Spewalot het volgende:

[..]

Nee, en dat kan ik ook bewijzen met een citaat uit de bijbel.

Ik gaf hun zelfs slechte wetten, en regels die leidden tot de dood. Met hun eigen offergaven maakte ik hen onrein, hun eerstgeboren kinderen liet ik hen offeren, opdat ze in ontzetting zouden beseffen dat ik de HEER ben.” Ez 20:25-26

God wil op deze manier laten weten dat hij de baas is. En hij neemt op die manier wraak op mensen die niet willen luisteren.
Een kind heeft net je brievenbus vernield, jij betrapt hem. Hij rent weg - maar ziet niet de bus die net de hoek omkomt rijden. Door te roepen kun je het kind redden. Doe je dat?
pi_77846822
Nee, waarom zou je?
pi_77846883
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 15:13 schreef wijsneus het volgende:

[..]

Een kind heeft net je brievenbus vernield, jij betrapt hem. Hij rent weg - maar ziet niet de bus die net de hoek omkomt rijden. Door te roepen kun je het kind redden. Doe je dat?
Dat is iets heel anders. God heeft ons verantwoordelijkheid gegeven en als we die niet nemen, zoals het niet helpen van de mensen in Haïti, dan worden we daarvoor bestraft. Zo scheidt God het kaft van het koren.
pi_77846903
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 15:13 schreef wijsneus het volgende:

[..]

ja, je moet medemensen helpen, in welke omstandigheden dan ook volgens de bijbel toch?
Mijn piek is kwijt
pi_77847054
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 15:17 schreef Nausea_Spewalot het volgende:

[..]

Dat is iets heel anders. God heeft ons verantwoordelijkheid gegeven en als we die niet nemen, zoals het niet helpen van de mensen in Haïti, dan worden we daarvoor bestraft. Zo scheidt God het kaft van het koren.
Dus als we wat geld doneren kunnen we er gerust op zijn dat we aan de wil van God hebben voldaan? Dat past mooi in de Katholieke erflaat traditie.
  woensdag 10 februari 2010 @ 15:22:33 #13
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_77847085
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 15:17 schreef Nausea_Spewalot het volgende:

[..]

Als goed en slecht iets anders betekenen voor god dan voor jou en mij, dan heeft het geen zin om god liefdhebbend te noemen. Volgens de gangbare normen en waarden is god dan slecht, immers - hij geeft geen waarschuwing aan zijn kinderen als ze op het punt staan door een bus geraakt te worden. Ik zie geen enkele reden om een slechte god te aanbidden.
  woensdag 10 februari 2010 @ 15:25:58 #14
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_77847218
Dit is gewoon een sollicitatie om op http://fstdt.com/ te komen...toch?
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  woensdag 10 februari 2010 @ 15:26:12 #15
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_77847223
Nausea staat hier voor misselijk toch? En Spewalot voor kotsen? Dus je vindt het hopelijk niet erg als ik...

...op je topic!?!

God straft. Elke keer als ik mijn teen stoot en GVD roep stoot ik daarna dus onherroepelijk nog een keer mijn teen in een vicieuze cirkel tot aan mijn dood?

In hoeverre wil je dit door trekken? Kunnen wij binnenkort ook nog een hapje 'toorn van God' krijgen? Of heeft hij bij ons de hoop al opgegeven?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_77847369
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 15:21 schreef Ribbenburg het volgende:

[..]

Dus als we wat geld doneren kunnen we er gerust op zijn dat we aan de wil van God hebben voldaan? Dat past mooi in de Katholieke erflaat traditie.
Als dat je geweten zuivert, prima! Er staat ook in de bijbel dat je geloof iets tussen God en jezelf moet zijn, dat je je niet door iemand anders slechte geweten moet laten sturen. Wel als het hun zwakke geweten belast. Onuitstaanbaar vind je niet? Rechtvaardig zijn is niet alleen regeltjes volgen!
  woensdag 10 februari 2010 @ 15:31:56 #17
116015 SicSicSics
pi_77847439
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 15:21 schreef Ribbenburg het volgende:
Geld doneren aan Haiti zou ongeveer hetzelfde zijn als iemand uit Sodom of Gomorra proberen te helpen.

God heeft gestraft en zij die gestraft zijn dienen te creperen!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_77847543
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 15:26 schreef SicSicSics het volgende:
God straft. Elke keer als ik mijn teen stoot en GVD roep stoot ik daarna dus onherroepelijk nog een keer mijn teen in een vicieuze cirkel tot aan mijn dood?
Je kent de bijbel blijkbaar slecht.

Daarom zeg ik u: elke zonde en elke godslastering kan de mensen worden vergeven, maar wie de Geest lastert kan niet worden vergeven. En iedereen die iets ten nadele van de Mensenzoon zegt, zal worden vergeven. Maar wie kwaadspreekt van de heilige Geest zal niet worden vergeven, noch in deze wereld, noch in de komende. Mat 12:31-32
pi_77847566
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 15:29 schreef Nausea_Spewalot het volgende:

[..]

Als dat je geweten zuivert, prima! Er staat ook in de bijbel dat je geloof iets tussen God en jezelf moet zijn, dat je je niet door iemand anders slechte geweten moet laten sturen. Wel als het hun zwakke geweten belast. Onuitstaanbaar vind je niet? Rechtvaardig zijn is niet alleen regeltjes volgen!
Mogen gelovigen wel het geweten van anderen sturen, zoals jij nu doet? Door te zeggen dat wie de getroffen Haitianen niet ondersteund de toorn Gods kan verwachten?
  woensdag 10 februari 2010 @ 15:36:04 #20
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_77847572
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 14:56 schreef Nausea_Spewalot het volgende:

[knip]

Volgens mij haal je bijbels gezien een aantal zaken door elkaar; wat dat stuk uit Apokalyps er mee te maken heeft is mij totaal onduidelijk...
Hoe rijm je het gebeuren in Haïti?

En je begrijpt het evangelie geloof ik niet helemaal. Zit je in een denominatie?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_77847597
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 15:31 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

God heeft gestraft en zij die gestraft zijn dienen te creperen!
Nee, we moeten die mensen helpen. Zo scheidt God het kaft van het koren. Als je dat NIET doet wordt je daarvoor gestraft.
  woensdag 10 februari 2010 @ 15:37:57 #22
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_77847633
Overigens heet wat de TS doet circelredenatie. Is over het algemeen niet echt overtuigend om te doen.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_77847658
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 15:35 schreef Ribbenburg het volgende:

[..]

Mogen gelovigen wel het geweten van anderen sturen, zoals jij nu doet? Door te zeggen dat wie de getroffen Haitianen niet ondersteund de toorn Gods kan verwachten?
Dat noem ik mensen rechtvaardigheid bij brengen. Je moet natuurlijk niet verharden, dan is er geen weg terug.
  woensdag 10 februari 2010 @ 15:39:16 #24
116015 SicSicSics
pi_77847671
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 15:36 schreef Nausea_Spewalot het volgende:
Nee, we moeten die mensen helpen. Zo scheidt God het kaft van het koren. Als je dat NIET doet wordt je daarvoor gestraft.
Dus al die veroordeelde moordenaars die de aardbeving hebben overleeft moeten we helpen en de onschuldige kinderen die dood zijn hadden het verdient!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fine, fuck you then!
pi_77847819
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 15:36 schreef error_404 het volgende:

[..]

Volgens mij haal je bijbels gezien een aantal zaken door elkaar; wat dat stuk uit Apokalyps er mee te maken heeft is mij totaal onduidelijk...
Hoe rijm je het gebeuren in Haïti?

En je begrijpt het evangelie geloof ik niet helemaal. Zit je in een denominatie?
In de laatste tijd, dan heb ik denk ik wel genoeg gezegd, zal het zo zijn als beschreven in de Openbaring. Dat staat los van de tekens die Jezus noemde die het einde aankondigen want hij zei dat er VOOR het einde aardbevingen enz zouden plaatsvinden. Dus helemaal conform met de woorden in de Openbaring dat engelen de opdracht en het recht hebben om de aarde en de zee schade toe te brengen. Ne, ik ben geen lid van een kerk en ook nooit geweest. Ik lees gewoon wat in de bijbel staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')