Dat gaat vast werken.quote:Op woensdag 10 februari 2010 14:56 schreef Nausea_Spewalot het volgende:
Voordat deze topic op slot gaat zet ik er wat bijbels bewijs bij.
Nee, en dat kan ik ook bewijzen met een citaat uit de bijbel.quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:02 schreef wijsneus het volgende:
...hetgeen bewijst dat de door jou gepostuleerde god slecht is.
Hij wordt ertoe gedwongen, anders wordt het alleen maar erger.quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:10 schreef drumminggod het volgende:
God heeft het zo gewild zeggen ze toch altijd?
Een kind heeft net je brievenbus vernield, jij betrapt hem. Hij rent weg - maar ziet niet de bus die net de hoek omkomt rijden. Door te roepen kun je het kind redden. Doe je dat?quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:10 schreef Nausea_Spewalot het volgende:
[..]
Nee, en dat kan ik ook bewijzen met een citaat uit de bijbel.
Ik gaf hun zelfs slechte wetten, en regels die leidden tot de dood. Met hun eigen offergaven maakte ik hen onrein, hun eerstgeboren kinderen liet ik hen offeren, opdat ze in ontzetting zouden beseffen dat ik de HEER ben.” Ez 20:25-26
God wil op deze manier laten weten dat hij de baas is. En hij neemt op die manier wraak op mensen die niet willen luisteren.
Dat is iets heel anders. God heeft ons verantwoordelijkheid gegeven en als we die niet nemen, zoals het niet helpen van de mensen in Haïti, dan worden we daarvoor bestraft. Zo scheidt God het kaft van het koren.quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:13 schreef wijsneus het volgende:
[..]
Een kind heeft net je brievenbus vernield, jij betrapt hem. Hij rent weg - maar ziet niet de bus die net de hoek omkomt rijden. Door te roepen kun je het kind redden. Doe je dat?
ja, je moet medemensen helpen, in welke omstandigheden dan ook volgens de bijbel toch?quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:13 schreef wijsneus het volgende:
[..]
Een kind heeft net je brievenbus vernield, jij betrapt hem. Hij rent weg - maar ziet niet de bus die net de hoek omkomt rijden. Door te roepen kun je het kind redden. Doe je dat?
Dus als we wat geld doneren kunnen we er gerust op zijn dat we aan de wil van God hebben voldaan? Dat past mooi in de Katholieke erflaat traditie.quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:17 schreef Nausea_Spewalot het volgende:
[..]
Dat is iets heel anders. God heeft ons verantwoordelijkheid gegeven en als we die niet nemen, zoals het niet helpen van de mensen in Haïti, dan worden we daarvoor bestraft. Zo scheidt God het kaft van het koren.
Als goed en slecht iets anders betekenen voor god dan voor jou en mij, dan heeft het geen zin om god liefdhebbend te noemen. Volgens de gangbare normen en waarden is god dan slecht, immers - hij geeft geen waarschuwing aan zijn kinderen als ze op het punt staan door een bus geraakt te worden. Ik zie geen enkele reden om een slechte god te aanbidden.quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:17 schreef Nausea_Spewalot het volgende:
[..]
Dat is iets heel anders. God heeft ons verantwoordelijkheid gegeven en als we die niet nemen, zoals het niet helpen van de mensen in Haïti, dan worden we daarvoor bestraft. Zo scheidt God het kaft van het koren.
Als dat je geweten zuivert, prima! Er staat ook in de bijbel dat je geloof iets tussen God en jezelf moet zijn, dat je je niet door iemand anders slechte geweten moet laten sturen. Wel als het hun zwakke geweten belast. Onuitstaanbaar vind je niet? Rechtvaardig zijn is niet alleen regeltjes volgen!quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:21 schreef Ribbenburg het volgende:
[..]
Dus als we wat geld doneren kunnen we er gerust op zijn dat we aan de wil van God hebben voldaan? Dat past mooi in de Katholieke erflaat traditie.
Geld doneren aan Haiti zou ongeveer hetzelfde zijn als iemand uit Sodom of Gomorra proberen te helpen.quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:21 schreef Ribbenburg het volgende:
Dus als we wat geld doneren kunnen we er gerust op zijn dat we aan de wil van God hebben voldaan? Dat past mooi in de Katholieke erflaat traditie.
Je kent de bijbel blijkbaar slecht.quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:26 schreef SicSicSics het volgende:God straft.
Elke keer als ik mijn teen stoot en GVD roep stoot ik daarna dus onherroepelijk nog een keer mijn teen in een vicieuze cirkel tot aan mijn dood?
Mogen gelovigen wel het geweten van anderen sturen, zoals jij nu doet? Door te zeggen dat wie de getroffen Haitianen niet ondersteund de toorn Gods kan verwachten?quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:29 schreef Nausea_Spewalot het volgende:
[..]
Als dat je geweten zuivert, prima! Er staat ook in de bijbel dat je geloof iets tussen God en jezelf moet zijn, dat je je niet door iemand anders slechte geweten moet laten sturen. Wel als het hun zwakke geweten belast. Onuitstaanbaar vind je niet? Rechtvaardig zijn is niet alleen regeltjes volgen!
Volgens mij haal je bijbels gezien een aantal zaken door elkaar; wat dat stuk uit Apokalyps er mee te maken heeft is mij totaal onduidelijk...quote:
Nee, we moeten die mensen helpen. Zo scheidt God het kaft van het koren. Als je dat NIET doet wordt je daarvoor gestraft.quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:31 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
God heeft gestraft en zij die gestraft zijn dienen te creperen!
Dat noem ik mensen rechtvaardigheid bij brengen. Je moet natuurlijk niet verharden, dan is er geen weg terug.quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:35 schreef Ribbenburg het volgende:
[..]
Mogen gelovigen wel het geweten van anderen sturen, zoals jij nu doet? Door te zeggen dat wie de getroffen Haitianen niet ondersteund de toorn Gods kan verwachten?
Dus al die veroordeelde moordenaars die de aardbeving hebben overleeft moeten we helpen en de onschuldige kinderen die dood zijn hadden het verdient!quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:36 schreef Nausea_Spewalot het volgende:
Nee, we moeten die mensen helpen. Zo scheidt God het kaft van het koren. Als je dat NIET doet wordt je daarvoor gestraft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
In de laatste tijd, dan heb ik denk ik wel genoeg gezegd, zal het zo zijn als beschreven in de Openbaring. Dat staat los van de tekens die Jezus noemde die het einde aankondigen want hij zei dat er VOOR het einde aardbevingen enz zouden plaatsvinden. Dus helemaal conform met de woorden in de Openbaring dat engelen de opdracht en het recht hebben om de aarde en de zee schade toe te brengen. Ne, ik ben geen lid van een kerk en ook nooit geweest. Ik lees gewoon wat in de bijbel staat.quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:36 schreef error_404 het volgende:
[..]
Volgens mij haal je bijbels gezien een aantal zaken door elkaar; wat dat stuk uit Apokalyps er mee te maken heeft is mij totaal onduidelijk...
Hoe rijm je het gebeuren in Haïti?
En je begrijpt het evangelie geloof ik niet helemaal. Zit je in een denominatie?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |