abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 februari 2010 @ 14:37:22 #1
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_77845371
Een goed bed & matras.

Je slaapt er per slot van rekening jaren op dus moet lekker liggen, rollebollen, slapen, lezen, etc..
Ieders smaak is anders, hard/zacht, klein/groot, matras, boxspring, veren, latten, ga zo maar door.

Veel winkels bieden de mogelijkheid om even te testliggen, maar dat geeft volgens mij geen duidelijk beeld omdat er waarschijnlijk ten eerste al honderden voor je zijn geweest, dus e.e.a. al ingezakt (of niet is), ten tweede het type matras meegeeft, kuiltjes maakt of niet, met je meeveert en ga zo maar door.

Buiten dat lijkt het me erg moeilijk om een ingrijpende keuze - je maakt er uiteraard veel gebruik van, elke dag, jaar in jaar uit - te maken op basis van een korte periode. Ben aan het pluizen geweest in het woud der fabrikanten, trends en wat er allemaal nog meer is en kwam bij Hastens, Auping of Eastborn.

Op basis van wat kun je een bed het beste kiezen? Volgens mij weet je dat pas na een paar weken in eigen huis. In de winkel zal het best lekker liggen, maar hoe ligt het als het allemaal nieuw is? Sommige fabrikanten hebben hun bedden in hotels staan waar je een nachtje kunt doorbrengen, maar daar geldt hetzelfde voor: die zijn al ingereden.

Dus: iemand inventieve tips om een keuze te maken?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_77845532
Kleine tip: ga 's ochtends proefliggen bij de beddeboer, 's middags laat ligt elk bed lekker.
Ik ben net overgestapt van een waterbed naar een Auping en ondanks even wennen, slaapt het prima.
Je verhaal van ingelegen bedden snap ik niet zo goed, ook thuis is na een maand slapen je matras niet meer nieuw.
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_77845578
Ah, dit volg ik even, wij hebben echt flutmatrassen, de aanschaf van nieuwe staat op de binnenkort-to-do-list.

Mijn ouders hebben vorig jaar Hastens-spul gekocht. Volgens mij krijg je daar behoorlijk uitgebreid advies en kijken ze o.a. naar de verdeling van je gewicht over je lengte. Maar dan nog is er niet één perfect bed; het hangt erg af van je eigen voorkeuren. Materiaal is ook belangrijk; het schuim van mijn huidige matras is echt zweetverwekkend
Ik vind het in ieder geval een fantastisch matras, die Hastens: comfortabel maar niet te zacht, niet zweterig, en gewoon heel mooi. Helaas kan ik het niet betalen.
pi_77846160
tvp voor goede tips.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  woensdag 10 februari 2010 @ 14:59:32 #5
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_77846215
Bij betere beddenwinkels kun je een matras op proef nemen, of terugbrengen binnen een jaar als het niet goed bevalt.
Maar goed dat zijn dan ook meteen de duurdere winkels. Je moet dan niet voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten. Ook service heeft een prijs, om het zo maar te zeggen.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  woensdag 10 februari 2010 @ 15:09:35 #6
15080 static
pi_77846621
Er zijn twee dingen waar ik niet op bezuinig (in principe dan ): een bed en een goede bank.

Ben nu nog in Hong Kong dus ga hier 'proefliggen' en in Nederland laten bestellen omdat ik pas weer in Juni in Amsterdam ben (in een nieuw huis zonder bed dus), heb dus geen zin om weken of maanden te wachten in een Kijkshop bedje ofzo i.v.m. levertijd.

Proefliggen kan hier vooralsnog alleen op de Hästens waarbij deze mijn voorkeur hebben (oog wil ook wat uiteraard):

http://www.hastens.com/nl/Bedden/Boxsprings/Excel/
http://www.hastens.com/nl/Bedden/Boxsprings/Naturally/

Van Auping heb ik deze op het oog, maar de winkel hier is over de kop dus dat wordt wat moeilijk:
http://www.auping.nl/heta(...)smonacosetprijs.html
http://www.auping.nl/heta(...)n/royalsetprijs.html

Dat electrische gebeuren hoeft van mij niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_77846851
Hastens is echt mooi, ja. De Aupings ogen wat strakker, ook wel mooi. Ik kan bij Auping niet echt de materialen vinden, weet je waar ze van zijn gemaakt? Ik vind het materiaal echt een grote pre bij Hastens, wol is echt fijn om op of onder te slapen. Waarschijnlijk moet je er geen vlekken in maken, trouwens.
  woensdag 10 februari 2010 @ 15:43:07 #8
15080 static
pi_77847795
Die Hastens schijnen van paardenhaar gemaakt te worden die niet echt flexibel zijn en je dus redelijk snel (letterlijk) in een deuk ligt.
pi_77851023
waterbed ftw nooit te warm, nooit te koud, je zweet er niet op en mijn rugklachten zijn een stuk minder sinds we weer een waterbed hebben
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 10 februari 2010 @ 17:38:44 #10
15080 static
pi_77851960
Waterbed is out of the question. Heb er een keer op geslapen en dat beviel me totaal niet. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik niet helemaal nuchter was.
pi_77854156
Ik zou voor Auping gaan
Ik heb nu denk ik al 8 of 9 jaar een auping en het is nog steeds geweldig!
Heb overigens ook een verstelbare, maar daar heb ik in al die tijd misschien twee keer gebruik van gemaakt...
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_77854189
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 17:09 schreef DarkElf het volgende:
waterbed ftw nooit te warm, nooit te koud, je zweet er niet op en mijn rugklachten zijn een stuk minder sinds we weer een waterbed hebben
Ik heb ook wel eens op een waterbed geslapen, maar ik moet je zeggen dat ik daar juist rugklachten van kreeg
The more that I appear.
pi_77854237
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 18:42 schreef Marloes het volgende:

[..]

Ik heb ook wel eens op een waterbed geslapen, maar ik moet je zeggen dat ik daar juist rugklachten van kreeg
ieder mens is anders ik krijg juist weer last van mijn rug op een gewoon hard matras
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_77855151
Svane zijn echt lekkere bedden Hästens ligt ook lekker maar heb beide vergeleken en liggen beide even goed. Alleen voor Hästens betaal je de hoofdprijs.
pi_77858063
Ik heb iemand van wie ik meen dat ie vakkennis heeft op dit gebied op dit topic gewezen, Mastroianni is de naam.
pi_77865042
De matrassen van Ikea kwamen 2 jaar geleden als beste uit de bus. Als het matras niet bevalt mag je hem binnen een maand terug brengen. Succes in ieder geval met zoeken.
pi_77865214
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 22:32 schreef nateke het volgende:
De matrassen van Ikea kwamen 2 jaar geleden als beste uit de bus. Als het matras niet bevalt mag je hem binnen een maand terug brengen. Succes in ieder geval met zoeken.
Heb je daar ook een artikel van? Ben wel nieuwsgierig
The more that I appear.
  donderdag 11 februari 2010 @ 02:12:47 #18
15080 static
pi_77871331
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 20:21 schreef Mylene het volgende:
Ik heb iemand van wie ik meen dat ie vakkennis heeft op dit gebied op dit topic gewezen, Mastroianni is de naam.
Op welk gebied? Verkoper, winkel, adviseur, fabrikant?
pi_77871430
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 02:12 schreef static het volgende:

[..]

Op welk gebied? Verkoper, winkel, adviseur, fabrikant?
Ik weet het nu weer. Hij heeft mij een keer geholpen met bedtextiel van Christian Fischbacher. Het is wel even een investering. Maar dan heb je ook wat. Het is echt goddelijk. Wij hebben hier een Auping. Hiervoor een IKEA. Dat is op z'n zachts gezegd een wereld van verschil.

Ik heb het even voor je opgezocht. In dit topic heeft hij o.a. geantwoord.

Nieuw bed: Auping AVS Vivo pocket, Swissflex of Boxspring?

Verder nog wat quotes:
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 18:11 schreef Mastroianni het volgende:

[..]

Die zijn ook van begin tot eind met de hand gemaakt en Vi-Spring biedt zelfs een levenslange garantie aan. Zolang het bed in je bezit is heb je er garantie op.
En de materialen die deze merken gebruiken zijn gewoon van een mooiere kwaliteit. Hästens koopt niet de beste kwaliteiten in om in de bedden te verwerken en een Vi-Spring wel. Bovendien is ook een Hästens niet uit louter natuurlijke materialen gemaakt (Paardehaar wordt gelatexeerd en gebakken). In Vi-Spring en Tréca heb je bijv. zijde en kasjmier dat veel gebruikt wordt.
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 00:34 schreef Mastroianni het volgende:
Hästens adverteert per jaar voor ongeveer 5,5 miljoen euro in Nederland. Voor zover ik heb begrepen van insiders was de omzet van Hästens bedden rond de 24 miljoen in Nederland. Reken dan maar uit hoeveel % van zo'n bed uit reclame bestaat :p
quote:
Op maandag 5 maart 2007 14:49 schreef Mastroianni het volgende:

[..]

Auping begint rond die 2k en kan oplopen naar ongeveer 12.000 euro bij de boxsprings en rond de 20.000 euro bij de spiraalbodems.
quote:
Op maandag 5 maart 2007 15:57 schreef Mastroianni het volgende:

[..]

De spiraalbodem zelf is niet zo duur. Maar die prijs zit hem in de verstelbaarheid en extra opties zoals een 5-motorige verstelling, een luchtmassage (zoals in de Mercedes Maybach), verwarming en koeling etc. etc.
quote:
Op maandag 5 maart 2007 16:28 schreef Mastroianni het volgende:

[..]

Kwalitatief maakt het niet zoveel uit, een spiraalbodem slaapt over het algemeen wel wat steviger en een boxspring wat zachter. Maar qua duurzaamheid ontloopt het elkaar niet zoveel (spiraalbodem gaat iets langer mee), een spiraalbodem ventileert iets beter, is wat beter verstelbaar, qua ondersteuning is een boxspring wat gelijkmatiger. Bij een spiraalbodem heb je namelijk langs de zijkanten dat het iets minder inveert dan in het midden.

't is kortom maar net wat je wilt. Wat ik sowieso niet zou nemen is een lattenbodem, vind ik toch wel een beetje een inferieur systeem. Dat is van alles net niks.

Bij auping kun je ook gewoon een dekmatras kopen hoor, zit niet in de prijs inbegrepen, maar kun je gewoon kopen.
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 12:44 schreef Mastroianni het volgende:

[..]

Het originele scandinavische bed bestond uit één deel. De boxspring en matras zaten bij elkaar in één hoes namelijk. Dus zat je met een probleem, hoe maak je het op? Vanuit die functie is de topmatras ontstaan.

Nu zitten er wel wat voordelen aan, het maakt dus zoals gezegd makkelijker op. Het beschermt je 'echte' matras erg goed tegen transpiratievocht e.d. waardoor je gewone matras wat langer meegaat nog en het topmatras is veel makkelijker te reinigen.

Kortom, het heeft vooral een gemaks en hygienische functie. Comfort is veel te persoonlijk om daar een oordeel aan te verbinden, sommige mensen vinden het namelijk niet lekker liggen en anderen juist weer wel.
  donderdag 11 februari 2010 @ 02:35:34 #20
15080 static
pi_77871438
Nice, ga ik straks even op mijn gemak doorlezen. Thanks.
  donderdag 11 februari 2010 @ 12:48:11 #21
15080 static
pi_77879416
Het wordt er niet makkelijker op.
pi_77901766
Ik heb net mijn inbox gezien en werd door Mylene geattendeerd op 't topic. TS heeft in ieder geval goed door dat een bed pas na een paar weken lekker ligt en dat zelfs een nachtje proefslapen op zich niet heel veel zin heeft.

Hästens is op zich een prima product. De laatste jaren hebben ze de bedden naar mijn idee veel mooier en beter gemaakt. Op het moment is het alleen lastig een betrouwbare dealer te vinden. Ze zijn namelijk bezig een hele reorganisatie te maken. Het is wel hét moment om voordelig een Hästens uit voorraad te kunnen kopen. Maar als je niet bij een Hästens Authorized Dealer koopt kun je service wel vergeten. Dus let daarbij op.

Auping is naar mijn idee hét Nederlandse topmerk. De AVS Box matrassen liggen erg comfortabel, de Monaco Maximus vind ik een mooie set voor een redelijk bedrag. Royal is en blijft de beste spiraalbodem die er gemaakt is. In combinatie met een AVS Vivo Pocket heb je écht een super bed.

Eastborn is OK, weet ik verder niet heel veel van. 't is kwalitatief best aardig maar ik heb er gewoon niet zoveel mee. Een beetje de Opel onder de bedden zeg maar.

Het hangt er ook gewoon een beetje vanaf wat je uit wilt geven.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
pi_77902543
En de absolute top? Behoort de Vi-Spring daar dus toe? Aan wat voor prijzen moet je dan denken?
pi_77903784
Vi-Spring moet je denken aan dezelfde prijzen als Hästens. Vind alleen zelf dat 't net even mooier gemaakt is. Ook is Vi-Spring veel flexibeler en kun je er écht alle kanten mee op. Maatwerk is een forte van Vi-Spring.

Bij Tréca de Paris overigens ook, alleen Tréca de Paris is een merk dat niet puur met natuurlijke materialen werkt zoals Hästens en Vi-Spring. Ze zijn nogal wat innovatiever en ook qua styling wat gedurfder. Het spreekt niet iedereen aan, maar Tréca is echt mijn favoriete merk. Heb ik zelf ook staan thuis.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
pi_77919975
Thanx voor de toelichting .

En Static, ben je er al een beetje uit?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')