Ik heb ook wel eens op een waterbed geslapen, maar ik moet je zeggen dat ik daar juist rugklachten van kreegquote:Op woensdag 10 februari 2010 17:09 schreef DarkElf het volgende:
waterbed ftwnooit te warm, nooit te koud, je zweet er niet op en mijn rugklachten zijn een stuk minder sinds we weer een waterbed hebben
ieder mens is andersquote:Op woensdag 10 februari 2010 18:42 schreef Marloes het volgende:
[..]
Ik heb ook wel eens op een waterbed geslapen, maar ik moet je zeggen dat ik daar juist rugklachten van kreeg
Heb je daar ook een artikel van? Ben wel nieuwsgierigquote:Op woensdag 10 februari 2010 22:32 schreef nateke het volgende:
De matrassen van Ikea kwamen 2 jaar geleden als beste uit de bus. Als het matras niet bevalt mag je hem binnen een maand terug brengen. Succes in ieder geval met zoeken.
Op welk gebied? Verkoper, winkel, adviseur, fabrikant?quote:Op woensdag 10 februari 2010 20:21 schreef Mylene het volgende:
Ik heb iemand van wie ik meen dat ie vakkennis heeft op dit gebied op dit topic gewezen, Mastroianni is de naam.
Ik weet het nu weer. Hij heeft mij een keer geholpen met bedtextiel van Christian Fischbacher. Het is wel even een investering. Maar dan heb je ook wat. Het is echt goddelijk. Wij hebben hier een Auping. Hiervoor een IKEA. Dat is op z'n zachts gezegd een wereld van verschil.quote:Op donderdag 11 februari 2010 02:12 schreef static het volgende:
[..]
Op welk gebied? Verkoper, winkel, adviseur, fabrikant?
quote:Op zaterdag 25 februari 2006 18:11 schreef Mastroianni het volgende:
[..]
Die zijn ook van begin tot eind met de hand gemaakt en Vi-Spring biedt zelfs een levenslange garantie aan. Zolang het bed in je bezit is heb je er garantie op.
En de materialen die deze merken gebruiken zijn gewoon van een mooiere kwaliteit. Hästens koopt niet de beste kwaliteiten in om in de bedden te verwerken en een Vi-Spring wel. Bovendien is ook een Hästens niet uit louter natuurlijke materialen gemaakt (Paardehaar wordt gelatexeerd en gebakken). In Vi-Spring en Tréca heb je bijv. zijde en kasjmier dat veel gebruikt wordt.
quote:Op zaterdag 18 maart 2006 00:34 schreef Mastroianni het volgende:
Hästens adverteert per jaar voor ongeveer 5,5 miljoen euro in Nederland. Voor zover ik heb begrepen van insiders was de omzet van Hästens bedden rond de 24 miljoen in Nederland. Reken dan maar uit hoeveel % van zo'n bed uit reclame bestaat :p
quote:Op maandag 5 maart 2007 14:49 schreef Mastroianni het volgende:
[..]
Auping begint rond die 2k en kan oplopen naar ongeveer 12.000 euro bij de boxsprings en rond de 20.000 euro bij de spiraalbodems.
quote:Op maandag 5 maart 2007 15:57 schreef Mastroianni het volgende:
[..]
De spiraalbodem zelf is niet zo duur. Maar die prijs zit hem in de verstelbaarheid en extra opties zoals een 5-motorige verstelling, een luchtmassage (zoals in de Mercedes Maybach), verwarming en koeling etc. etc.
quote:Op maandag 5 maart 2007 16:28 schreef Mastroianni het volgende:
[..]
Kwalitatief maakt het niet zoveel uit, een spiraalbodem slaapt over het algemeen wel wat steviger en een boxspring wat zachter. Maar qua duurzaamheid ontloopt het elkaar niet zoveel (spiraalbodem gaat iets langer mee), een spiraalbodem ventileert iets beter, is wat beter verstelbaar, qua ondersteuning is een boxspring wat gelijkmatiger. Bij een spiraalbodem heb je namelijk langs de zijkanten dat het iets minder inveert dan in het midden.
't is kortom maar net wat je wilt. Wat ik sowieso niet zou nemen is een lattenbodem, vind ik toch wel een beetje een inferieur systeem. Dat is van alles net niks.
Bij auping kun je ook gewoon een dekmatras kopen hoor, zit niet in de prijs inbegrepen, maar kun je gewoon kopen.
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 12:44 schreef Mastroianni het volgende:
[..]
Het originele scandinavische bed bestond uit één deel. De boxspring en matras zaten bij elkaar in één hoes namelijk. Dus zat je met een probleem, hoe maak je het op? Vanuit die functie is de topmatras ontstaan.
Nu zitten er wel wat voordelen aan, het maakt dus zoals gezegd makkelijker op. Het beschermt je 'echte' matras erg goed tegen transpiratievocht e.d. waardoor je gewone matras wat langer meegaat nog en het topmatras is veel makkelijker te reinigen.
Kortom, het heeft vooral een gemaks en hygienische functie. Comfort is veel te persoonlijk om daar een oordeel aan te verbinden, sommige mensen vinden het namelijk niet lekker liggen en anderen juist weer wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |