abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4106306
Ookal was ik geen PF aanhanger, ik vond hem een fascinerend man, de party die nu overblijft staat in schril contrast met de man Fortuyn (en dan druk ik me nog zacht uit).

Sinds gisteren (en daarvoor mondjesmaat) zie ik de LPF figuren opdraven in diverse programma's en ik word alleen maar kwaad wanneer ik (sommige van) die mensen zie.

De familie van PF alsmede zijn beste vrienden pleiten voor de opheffing van de LPF; logisch, er is geen LPF zonder Pim Fortuyn, die party draaide om deze man, de types die nu overblijven ontbreekt het aan vrijwel alles.

Ik vind het zeer misnoegend hoe deze types met alle geweld (zogenaamd als eerbetoon aan PF of voor de kiezer) de party willen laten voortbestaan.

Ik kan er niks aan doen maar ik vind dat deze figuren misbruik maken van een sentiment, doen aan zelfoverschatting indien ze denken over voldoende kennis/charisma/of whatever te beschikken om LPF te laten voortbestaan, en louter uit zijn op eigen belang.

Het lijkt wel of zij de nabestaanden zijn van PF, immers heeft Wim Kok de beslissing om de verkiezingen op 15 mei te laten doorgaan aan deze figuren overgelaten alsmede hebben zij de beslissing genomen gewoon door te gaan met LPF hierbij het verzoek van de nabestaanden negerende.

Er is geen LPF zonder Pim Fortuyn, vanavond zat er weer zo'n individu te blaten bij BvD, ik vind het walgelijk.

Excuses indien ik met bovenstaande iemand kwets, dat is niet mijn bedoeling, maar ik moest mijn gevoelens van ongenoegen hierover neerzetten.

Hoe denken LPF stemmers over de LPF zonder Pim Fortuyn?

[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 08-05-2002 03:08]

Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  woensdag 8 mei 2002 @ 01:39:59 #2
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_4106315
Zou LPF over 50 jaar nog bestaan dan?

Edit: m.b.t. de naam.

Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_4106362
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 01:39 schreef static het volgende:
Zou LPF over 50 jaar nog bestaan dan?

Edit: m.b.t. de naam.

De vraag is bestaat LPF over 50 dagen nog. NOT
pi_4106376
Ik ben geen LPF stemmer, ik ben een Pim Fortuyn stemmer.

Maar als ik mijn ogen richt op de LPF, dan zie ik een partij die niet van de familie van Fortuyn is, en ook niet van Harry Mens. Het was de partij van PIM Fortuyn. En nu pappie dood is zijn het de kinderen die met de boedel zitten. Ken ik ze al? Nope, hoewel winnie de Jong meteen al de indruk maakte een bitch met ballen te zijn, Varela een leuke jongen, maar misschien net iets te jong voor het Catshuis. Maar het maakt me allemaal niet zo heel veel uit.

Met mijn stem op Fortuyn maak ik duidelijk dat ik liever op een lijk stem dan op iemand van de gevestigde partijen. De ultieme proteststem wat mij betreft. Dat ik daarmee toevallig wat zetels doe toevallen aan een partij die ik niet zo goed ken, het zij zo. Elke zetel die zij krijgen is er eentje die niet aan de regenten toevalt.

Maar zoals ik al zei, ik ben een Pim Fortuyn stemmer, sinds maandag 6 mei, iets na 6 uur.

woensdag 8 mei 2002 @ 01:53:56 #5
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_4106451
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 01:38 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Er is geen LPF zonder Pim Fortuyn, vanavond zat er weer zo'n individu te blaten bij BvD, ik vind het walgelijk.

Hoe denken LPF stemmers over de LPF zonder Pim Fortuyn?

Je hebt het over Ferry Hoogendijk. Ik kreeg het ook aan mijn maag van zijn optreden in BvD, hij leek wel ernstig zelfingenomen over zijn kansen nu. Gelukkig zei hij ergens dat ie zich niet beschikbaar stelde als minister of kamerlid. Daar moeten ze hem ook maar aan houden.

De enige die ik verder echt ken van de lijst is:

NR. 16
naam: Smolders H.A.J. (Hans)
leeftijd: 41
beroep: Ondernemer

Die zie ik liever ook niet in de kamer verschijnen. En als ik moet zeggen waarom niet, dan kan ik de mening van een hoop Tilburgers uitdragen, maar dat mag weer niet want dat is laster

Ik heb het idee dat de lijst in grote haast is samengesteld, en dat daarbij niet altijd is gekeken naar de competentie van de kandidaten, maar ik hoop dat ik het mis heb, want dat ze zetels zullen halen mag duidelijk zijn.

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_4106508
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 01:47 schreef HiZ het volgende:

Maar als ik mijn ogen richt op de LPF, dan zie ik een partij die niet van de familie van Fortuyn is, en ook niet van Harry Mens. Het was de partij van PIM Fortuyn. En nu pappie dood is zijn het de kinderen die met de boedel zitten. Ken ik ze al? Nope, hoewel winnie de Jong meteen al de indruk maakte een bitch met ballen te zijn, Varela een leuke jongen, maar misschien net iets te jong voor het Catshuis. Maar het maakt me allemaal niet zo heel veel uit.

Met mijn stem op Fortuyn maak ik duidelijk dat ik liever op een lijk stem dan op iemand van de gevestigde partijen. De ultieme proteststem wat mij betreft. Dat ik daarmee toevallig wat zetels doe toevallen aan een partij die ik niet zo goed ken, het zij zo. Elke zetel die zij krijgen is er eentje die niet aan de regenten toevalt.

Maar zoals ik al zei, ik ben een Pim Fortuyn stemmer, sinds maandag 6 mei, iets na 6 uur.

Ik kan je stem zeer goed begrijpen HiZ.
Ik kan het zelf goed begrijpen dat mensen vanwege emoties nu op PF gaan stemmen (wanneer ze dat voorheen niet van plan waren) als was het uiting uit woede/ontsteltenis hetgeen gebeurd is, maar die LPF types, die vind ik niet oké.

Hoe zit dat bij jou gevoelsmatig, wanneer je de LPF figuren ziet, bekruipt je dan niet af en toe een akelig gevoel?

Of laat ik het anders vragen, kun je mijn gevoel hierover plaatsen?

pi_4106540
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 01:53 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Je hebt het over Ferry Hoogendijk. Ik kreeg het ook aan mijn maag van zijn optreden in BvD, hij leek wel ernstig zelfingenomen over zijn kansen nu.

Gisteren zat er ook zo'n figuur.
Ik word er gewoon kwaad over wanneer ik een dergelijke performance (of hoe je het ook wilt noemen) zie.
pi_4106579
mij is het heel erg mee gevallen. de mensen van lpf die ik tot nu toe gezien heb zin mensen waarin ik net als in pim gewone mensen zien die een verandering te weeg willen brengen. en dat is hetgeen wat ik ook wil.
[url=http://members.home.nl/luijtelaar/cinema.htm]cinema[/url] mijn homecinema | ik ben liever dood dan links | bush, de nieuwe messias
pi_4106644
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 01:59 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Ik kan je stem zeer goed begrijpen HiZ.
Ik kan het zelf goed begrijpen dat mensen vanwege emoties nu op PF gaan stemmen (wanneer ze dat voorheen niet van plan waren) als was het uiting uit woede/ontsteltenis hetgeen gebeurd is, maar die LPF types, die vind ik niet oké.

Hoe zit dat bij jou gevoelsmatig, wanneer je de LPF figuren ziet, bekruipt je dan niet af en toe een akelig gevoel?

Of laat ik het anders vragen, kun je mijn gevoel hierover plaatsen?

Nee, ik kan je gevoel niet plaatsen. Maar dat heeft meer te maken met formulering dan met wat anders.

Ik heb nog geen mensen gezien van de LPF die ik echt liever niet gekozen zou willen hebben. Maar ik kan niet uitsluiten dat ze ertussen zitten. Mijn 'auto-absolutie' is dan dat het niet zoveel uitmaakt: Als het er teveel zijn zal de LPF een eendagsvlieg blijken en kunnen we over een niet al te lange tijd weer kiezen, maar tegen die tijd hebben de regenten van nu wel een hardhandig lesje gehad. Wellicht dat ze daar wat van leren. Bijvoorbeeld dat politiek meer is dan voorgekookte compromissen presenteren.

pi_4106657
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 02:05 schreef daburnd88 het volgende:
mij is het heel erg mee gevallen. de mensen van lpf die ik tot nu toe gezien heb zin mensen waarin ik net als in pim gewone mensen zien die een verandering te weeg willen brengen. en dat is hetgeen wat ik ook wil.
Ik heb er geen moeite mee om ze die kans te geven. En het moest wel heel erg worden voordat ik die moeite wel had (bijvoorbeeld wanneer er zich nu plots allemaal Rosenmullers ontpoppen in de lijst).
  woensdag 8 mei 2002 @ 02:17:26 #11
19775 Slam
The True AoD
pi_4106682
Ik stemde echt op Pim Fortuyn, maar nu hij d'r niet meer is zou ik willen dat Varela de leiding over zou nemen, misschien de eerste zwarte premier van Nederland.
Es ist geil ein Arschloch zu sein!!!!
  woensdag 8 mei 2002 @ 02:18:24 #12
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_4106692
De Lijst Pim Fortuyn is een formaliteit. Omdat je nu eenmaal niet in je eentje aan verkiezingen deel mag nemen.
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
pi_4106694
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 02:17 schreef Slam het volgende:
Ik stemde echt op Pim Fortuyn, maar nu hij d'r niet meer is zou ik willen dat Varela de leiding over zou nemen, misschien de eerste zwarte premier van Nederland.
Waarom ook niet, en de jongste premier ooit in Nederland gelijk geloof ik.
pi_4106705
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 02:18 schreef Vibromass het volgende:
De Lijst Pim Fortuyn is een formaliteit. Omdat je nu eenmaal niet in je eentje aan verkiezingen deel mag nemen.
Dit is niet waar.
pi_4106739
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 02:17 schreef Slam het volgende:
daar ben ik het helemaal mee eens. voegt trouwens ook wat toe aan het multi culturele idee.
[url=http://members.home.nl/luijtelaar/cinema.htm]cinema[/url] mijn homecinema | ik ben liever dood dan links | bush, de nieuwe messias
pi_4106759
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 02:23 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

daar ben ik het helemaal mee eens. voegt trouwens ook wat toe aan het multi culturele idee.

Ik vond het wel charmant dat hij over Pim Fortuyn sprak als een vaderfiguur. Alleen hebben we vandaag angstig weinig van hem gehoord.
pi_4106771
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 02:25 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik vond het wel charmant dat hij over Pim Fortuyn sprak als een vaderfiguur. Alleen hebben we vandaag angstig weinig van hem gehoord.

Getuigt van meer respect dan zo'n Harry Mens die de hele dag met zijn smoel op de tv is en prietpraat loopt te verkopen...
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  woensdag 8 mei 2002 @ 02:31:26 #18
272 R@b
No-nonsens
pi_4106802
quote:

[..]

Je hebt het over Ferry Hoogendijk. Ik kreeg het ook aan mijn maag van zijn optreden in BvD, hij leek wel ernstig zelfingenomen over zijn kansen nu. Gelukkig zei hij ergens dat ie zich niet beschikbaar stelde als minister of kamerlid.

Niet als kamerlid

Waarom staat hij dan op een verkiesbare plaats?

Antwoord: Omdat hij wel kamerlid wil worden.

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  woensdag 8 mei 2002 @ 02:32:32 #19
272 R@b
No-nonsens
pi_4106812
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 02:18 schreef Vibromass het volgende:
Nonsens.
  woensdag 8 mei 2002 @ 03:17:49 #20
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_4107084
Ik hoop oprecht dat er een aantal familieleden en vrienden van dhr Fortuyn zendtijd krijgen of een uitnodiging aannemen in een tv programma. Verder hoop ik dat dan dezelfde meneer wederom zo respectloos zal reageren aan de andere kant van de tafel en dat op die manier de zogenaamde *proteststemmers* wakker worden geschud.

*in de geest van Pim en uit respect voor Pim* dat zijn de uitspraken van de mensen die nu in de spotlights staan.(de lpf-ers)

Respectlozer profijt proberen te krijgen over de rug van iemand die @#@#@% nog boven de grond staat is bijna niet mogelijk.
Op dié manier winst behalen en inspelen op de emoties die leven bij burgers is niet goed te praten.

woensdag 8 mei 2002 @ 03:21:32 #21
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_4107088
Uitzondering is João Varela..
Denk eigenlijk dat hij opstapt..
  woensdag 8 mei 2002 @ 03:22:27 #22
272 R@b
No-nonsens
pi_4107089
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 03:17 schreef Quenda het volgende:
Op dié manier winst behalen en inspelen op de emoties die leven bij burgers is niet goed te praten.
Er is maar één ding niet goed te praten, en dat is de moord op lijsttrekker Fortuyn.

Dat de LPF meedoet aan de verkiezingen is gewoon hun democratisch recht. Daar moet jij nu niet over gaan huilenbalken.

woensdag 8 mei 2002 @ 03:29:01 #23
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_4107095
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 03:22 schreef R@b het volgende:

[..]

Er is maar één ding niet goed te praten, en dat is de moord op lijsttrekker Fortuyn.

Geen enkele moord is goed te praten .
quote:
Dat de LPF meedoet aan de verkiezingen is gewoon hun democratisch recht. Daar moet jij nu niet over gaan huilenbalken.
Daar gaat het niet om. *MEN* spreekt een campagnestop af, uit respect voor dhr Fortuyn.
Vervolgens zie je bij vrijwel elk praatprogramma een stel aasgieren (anders kan ik ze nu niet noemen) blaten over de verkiezingen .

Gaat dus niet over *het recht hebben* maar over waarden/normen/ respect.

En dat zie ik bij deze heren niet terug.

pi_4107111
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 03:29 schreef Quenda het volgende:

Daar gaat het niet om. *MEN* spreekt een campagnestop af, uit respect voor dhr Fortuyn.
Vervolgens zie je bij vrijwel elk praatprogramma een stel aasgieren (anders kan ik ze nu niet noemen) blaten over de verkiezingen .

Gaat dus niet over *het recht hebben* maar over waarden/normen/ respect.

En dat zie ik bij deze heren niet terug.

Ik heb exact hetzelfde gevoel.

Mijn god het verslag van Ruud de Wildt!, en dan even later het geblaat van die Hoogendijk, ik was echt witheet.

pi_4107125
Pim Fortuyn heeft zijn leven moeten geven voor de ideeën die LPF vertegenwoordigt. Het zou pas respectloos zijn de partij nu op te heffen. Dit zou zijn dood compleet zinloos maken.

Ik hoop dat ze ermee doorgaan.

Ook ik denk dat LPF draaide om één persoon, Pim Fortuyn. Toch zal 15 mei mijn stem naar LPF gaan. Voor de moord twijfelde ik tussen VVD en LPF. Nu weiger ik mijn stem verloren te laten gaan aan één van de zittende partijen. Ik stem LPF. Uit protest, respect en overtuiging.

Nine for the mortal men, doomed to die.
pi_4107134
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 04:18 schreef Nazgul het volgende:
Pim Fortuyn heeft zijn leven moeten geven voor de ideeën die LPF vertegenwoordigt. Het zou pas respectloos zijn de partij nu op te heffen. Dit zou zijn dood compleet zinloos maken.

Ik hoop dat ze ermee doorgaan.

Ook ik denk dat LPF draaide om één persoon, Pim Fortuyn. Toch zal 15 mei mijn stem naar LPF gaan. Voor de moord twijfelde ik tussen VVD en LPF. Nu weiger ik mijn stem verloren te laten gaan aan één van de zittende partijen. Ik stem LPF. Uit protest, respect en overtuiging.

He, nog een Pim Fortuyn stemmer
pi_4107135
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 03:42 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Mijn god het verslag van Ruud de Wildt!, en dan even later het geblaat van die Hoogendijk, ik was echt witheet.

Jouw 'gevoel' zegt me niet zoveel, je zou toch op een andere partij hebben gestemd. Net zomin als het 'gevoel' van de familie Fortuyn mij erg veel zegt. De partij LPF is niet hun persoonlijke erfenis. Sterker nog, die partij is de erfenis van de kandidaat-leden, en niemand heeft het recht hun die erfenis te ontzeggen.
pi_4107154
Lees meestal mee in stilte, maar nu kon ik het echt niet laten.

Nine for the mortal men, doomed to die.
  Moderator woensdag 8 mei 2002 @ 06:33:53 #29
5428 crew  miss_sly
pi_4107179
Sowieso vind ik persoonlijk dat nu op LPF stemmen 'uit respect' voor Fortuyn een erg domme actie.
Dat even buiten beschouwing gelaten, zelfs als LPF de grootste partij zou worden (hetgeen ik nu ernstig betwijfel) denk ik dat die lijst een minister-president gaat leveren, erg klein is. Allemaal onervaren mensen in de kamer en eventueel op ministersposten is al geen goed idee, maar een politiek onervaren minister-president? Nee, daar begint niemand aan, en terecht!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 8 mei 2002 @ 07:27:49 #30
8372 Bastard
Persona non grata
pi_4107218
quote:

Juist!! Dat is mijn idee dus ook.
En helemaal nu hij lafhartig is vermoord vind ik het belangrijk om postuum te stemmen.
Ik stem niet op draaikonten van dit moment die mede dader zijn.
The truth was in here.
  woensdag 8 mei 2002 @ 07:40:49 #31
16704 Rechts
democratie
pi_4107245
Is er een alternatie dan?

Mijn stem ging en gaat naar Pim.

Dat zijn gedachten voort mogen leven, maar zeker nu in de verkiezings uitslag. Niet stemmen is misdadig net als links stemmen.

Pim is vermoord omdat hij zei wat hij dacht.Om zijn mening. En, zoals hij dat zelf met een knipoog aanduidde::"Iemand moet toch zeggen wat U niet mag zeggen!"
  woensdag 8 mei 2002 @ 07:41:50 #32
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_4107249
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 07:40 schreef Rechts het volgende:
Niet stemmen is misdadig net als links stemmen.
Je bent ziek in je hoofd!
Laat je nakijken idioot!
-
  woensdag 8 mei 2002 @ 07:43:50 #33
8372 Bastard
Persona non grata
pi_4107255
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 07:41 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Je bent ziek in je hoofd!
Laat je nakijken idioot!

ho ho, je bent zeker links? omdat je meteen zo woest word
The truth was in here.
  woensdag 8 mei 2002 @ 08:15:55 #34
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_4107312
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 02:01 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Gisteren zat er ook zo'n figuur.
Ik word er gewoon kwaad over wanneer ik een dergelijke performance (of hoe je het ook wilt noemen) zie.

Je draagt met je opmerkingen als 'zo'n figuur' niet echt bij aan een slimme discussie. Ik heb me ook wel eens afgevraagd wie er nog meer in die partij zouden zitten en laatst nog een topic geopend over de zgn excuus truus van de lijst.

De discussie over doorgaan of niet is niet aan ons om te voeren, goed of niet in onze opinie, zij beslissen. In principe zou je kunnen zeggen dat de LPF zonder Fortuyn kan vanwege de voortgang van het gedachtengoed. Maar je mist wel een inspirator.

Verder ik heb dat ook al eens gezegd, ik zou mijn god niet weten wie er nog meer op de lijst staan van de gevestigde partijen naast de bovenste 5, die duidelijk het voordeel hebben dat zij zich 8 jaar al bekend hebben kunnen maken (bij het merendeel overigens ook niet gelukt).

Bij de LPF wordt dit nu als argument gebruikt, je weet niet op wie je stemt, waarschijnlijk omdat ze toch gewoon veel stemmen gaan krijgen. Het argument geldt dus voor meerdere partijen.

Veder, ik zag Kars Veling gister ook nog op tv bij Andries Knevel.

fake a dream
  woensdag 8 mei 2002 @ 08:34:25 #35
11777 Grote-Smoeldriaan
Als je wint, heb je vrienden
pi_4107354
Wat zou Pim willen?

ik weet zeker dat Pim wil dat Nederland een stabiele en fatsoenlijke regering krijgt (fatsoenlijk in de zin van "in staat om"). Hij zou zeker niet willen dat LPF nu half zijn ideeen naar voren brengt en dat daar, en daar kun je geld op inzetten, niets van terecht komt. Zijn broer gaf dit aan en ook zijn goede vriend Harry Mens.

Als je hier geen rekenig mee houdt dan heeft dat niets te maken met respect voor Pim Fortuyn maar is het puur egoistisch stemmen voor jezelf en je eigen gevoel!

Ik kan me heel goed voorstellen dat een andere partij geen optie is, groot gelijk heb je! Maar stem dan niet of stem dan blanco, daar is Nederland en LPF het beste mee af en zou Pim mijns inziens het meest vrede mee hebben!

Hard, gemeen en snel
  woensdag 8 mei 2002 @ 08:37:53 #36
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_4107370
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 08:34 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:
Wat zou Pim willen?

ik weet zeker dat Pim wil dat Nederland een stabiele en fatsoenlijke regering krijgt (fatsoenlijk in de zin van "in staat om"). Hij zou zeker niet willen dat LPF nu half zijn ideeen naar voren brengt en dat daar, en daar kun je geld op inzetten, niets van terecht komt. Zijn broer gaf dit aan en ook zijn goede vriend Harry Mens.

Als je hier geen rekenig mee houdt dan heeft dat niets te maken met respect voor Pim Fortuyn maar is het puur egoistisch stemmen voor jezelf en je eigen gevoel!

Ik kan me heel goed voorstellen dat een andere partij geen optie is, groot gelijk heb je! Maar stem dan niet of stem dan blanco, daar is Nederland en LPF het beste mee af en zou Pim mijns inziens het meest vrede mee hebben!

Het nadeel van overleden mensen is, je kan het ze niet meer vragen

ook dat wat jij zegt is puur giswerk.

fake a dream
  woensdag 8 mei 2002 @ 08:45:19 #37
16563 Cesarino
Wendy`s kut court. AZ
pi_4107399
Een groot man is heengegaan, dat blijkt uit de vele reacties die we zien op de televisie en op straat. Een hoop zwijgende stemmers laten opeens hun stem horen.
Het kan en het mag niet zo zijn dat de ideeen van Pim zomaar genegeerd gaan worden. Mijn gevoel zegt mij dat we aan het begin van een nieuw tijdperk staan in de Nederlandse samenleving. De politiek in Nederland is wakker geschoten. Ik stem LPF omdat ik vind dat deze partij het verdiend om te proberen het gedachtengoed van Pim in de praktijk ten uitvoer te brengen. Ook nu verwacht ik weer een hetze van de media die ongetwijfeld zal proberen de mensen op LPF te omschrijven als oncapabele mensen, terwijl een Wim Kok het ooit ook heeft moeten leren.
Nederland zal moeten veranderen, willen wij Nederland voor onze kleinkinderen leefbaar houden.
Veiligheid moet voorop staan, voor iedereen.
Het wordt voor ons kikkerlandje de komende 96 maanden erop of eronder. Of we maken er wat van, of we gaan naar de klote. Terug naar normen en waarden, respect. Mocht dat niet gebeuren, verwacht ik over 4 jaar extreem rechts die in het ontevreden gevoel duikt van de burgers.
Woord van 2006. Zidaantje
Zi~daantje - Een kopstoot tegen de borst
~Iemand een Zidaantje geven ~ Kappen nu of je krijgt een Zidaantje.
  woensdag 8 mei 2002 @ 08:52:10 #38
11777 Grote-Smoeldriaan
pi_4107428
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 08:37 schreef Kimmie het volgende:

[..]

Het nadeel van overleden mensen is, je kan het ze niet meer vragen

ook dat wat jij zegt is puur giswerk.

Ik zie niet in waarom vriend en vertrouweling Mens zou liegen en waarom de broer van Fortuyn ook om Pims wens heen zou draaien! Zij stonden dichter bij Pim dan zijn partijgenoten waarvan sommige hem nog nooit of slechts eenmaal persoonlijk hadden gesproken!
Hard, gemeen en snel
pi_4107434
Respect Nazgul, ik dus ook.

Ik zie het zo: als LPF er wat van kan maken, dan is alles ok en heb ik alsnog wat ik wilde. Zo niet, dan is het gauw met ze bekeken en dan is het niet erg dat je op LPF gekozen hebt. STEMT DUS ALLEN OP LIJST 15, en dan wel op Pim! Laat zijn moord niet nutteloos zijn geweest!

If I am not back in 5 minutes.... just wait longer
  woensdag 8 mei 2002 @ 08:55:10 #40
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_4107452
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 08:52 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom vriend en vertrouweling Mens zou liegen en waarom de broer van Fortuyn ook om Pims wens heen zou draaien! Zij stonden dichter bij Pim dan zijn partijgenoten waarvan sommige hem nog nooit of slechts eenmaal persoonlijk hadden gesproken!

Ik moet lachen om Harry Mens, zijn broer is denk ik wat reeler, ondanks dat: jij en ik weten het gewoon niet.
fake a dream
  woensdag 8 mei 2002 @ 09:14:01 #41
11777 Grote-Smoeldriaan
pi_4107589
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 08:55 schreef Kimmie het volgende:

[..]

Ik moet lachen om Harry Mens, zijn broer is denk ik wat reeler, ondanks dat: jij en ik weten het gewoon niet.

Als je zo redeneert, dan geldt dat dus ook andersom. Als je nu wel op Pim stemt weet je niet of hij dat had wel zou willen. Misschien wil hij idd wel dat je op VVD en CDA stemt.

Ik denk dan dat luisteren naar de meest voor de hand liggende mensen in dit geval het beste is!

Mensen die nu roepen dat jij uit respect op Pim moet stemmen dat slaat ook nergens op! Misschien wil hij dat wel niet. Als je op LPF stemt moet je dat doen uit eigenbelang niet uit respect!

Hard, gemeen en snel
  woensdag 8 mei 2002 @ 09:23:21 #42
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_4107663
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 09:14 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:

[..]

Als je zo redeneert, dan geldt dat dus ook andersom. Als je nu wel op Pim stemt weet je niet of hij dat had wel zou willen. Misschien wil hij idd wel dat je op VVD en CDA stemt.

Ik denk dan dat luisteren naar de meest voor de hand liggende mensen in dit geval het beste is!

Mensen die nu roepen dat jij uit respect op Pim moet stemmen dat slaat ook nergens op! Misschien wil hij dat wel niet. Als je op LPF stemt moet je dat doen uit eigenbelang niet uit respect!

Gelukkig moet je in Nederland niets als het gaat om stemmen, als iemand uit pieteit wil stemmen dan is dat zijn/haar reden, doet iemand het uit eigen belang dan is dat ook ok. Is het vanwege het geweldige partij programm, ook fine with me.

Wij moeten daar niet over oordelen denk ik. En idd wat je aan het begin zegt klopt, misschien wilde hij idd wel dat je stem aan het CDA en de VVD zou geven, maar het blijft gewoon niet zeker.

fake a dream
pi_4107697
Binnenkort Joep van den Nieuwenhuyzen als hoge pief bij LPF?
  woensdag 8 mei 2002 @ 09:29:20 #44
6317 Antikal
God is een ramptourist
pi_4107709
Ik ben heel erg bang dat veel mensen nu *blindelings* op LPF gaan stemmen waar ze voorheen hun hoop op Dhr. Fortuyn *persoonlijk* vestigden.

Heeft iemand enig idee van wie die lijst opmaken? Ik ken die gasten allemaal niet hoor!

En nu gaan een hele hoop mensen als *protest* (dom dom dom) op Lijst Pim Fortuyn stemmen (nogmaals: dom dom dom) zonder eigenlijk een idee te hebben *waarom* ze daar (nog) op stemmen!!!

Dat vind ik persoonlijk knap beangstigend. Tuurlijk mag ik niet generaliseren, want ik besef me best dat er ook nog mensen weloverwogen op de lijst van wijlen Fortuyn zullen stemmen. Maar ik verwacht dat dit niet meer dan 2 of 3 % zal zijn...

Je zag maandagavond al op het journaal hoe *DOM* mensen kunnen reageren (Rellen in Den Haag). Terwijl je je woede of droefenis ook kwijtkan in de talloze condoleance registers.

Oh, maar winkelruiten stuk meppen dat helpt natuurlijk ook ontzettend! (dom dom dom)

Sjah. Als je het mij vraagt dan bestond lijst Pim Fortuyn nagenoeg *alleen* uit Pim Fortuyn, en is nu nog stemmen op die club een beetje een russisch roulette achtige daad. Hopen dat het goed uitpakt ja. Mij niet gezien.

Ik heb zowiezo echt goddomme geen idee wat ik nu nog kan stemmen.

"That's what Britney Spears said before he died.."
  woensdag 8 mei 2002 @ 09:32:16 #45
11777 Grote-Smoeldriaan
pi_4107725
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 09:23 schreef Kimmie het volgende:

[..]

Gelukkig moet je in Nederland niets als het gaat om stemmen, als iemand uit pieteit wil stemmen dan is dat zijn/haar reden, doet iemand het uit eigen belang dan is dat ook ok. Is het vanwege het geweldige partij programm, ook fine with me.

Wij moeten daar niet over oordelen denk ik. En idd wat je aan het begin zegt klopt, misschien wilde hij idd wel dat je stem aan het CDA en de VVD zou geven, maar het blijft gewoon niet zeker.

Tuurlijk mag iedereen stemmen wat hij wil. Dat ik graag zie dat iedereen zijn aanwezige verstand gebruikt dat is mijn probleem.

Ik heb vooral moeite met mensen die zeggen dat je uit respect op Pim moet stemmen terwijl hij dat misschien niet had gewild. Omdat je dat verre van zeker weet moet je het zo zeker niet verkondigen!

Stem op LPF omdat jij dat wil niet omdat je denkt dat Pim dat wil!

Dat geslijm van LPF op TV en mensen hier op het forum, bah. Respect draag je op een andere manier uit en nogmaals ik volg dan liever de familie en vrienden van Pim dan een paar publiciteitsgeile partijleden.

Hard, gemeen en snel
  woensdag 8 mei 2002 @ 09:34:38 #46
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_4107743
quote:
LPF zonder PF, bestaat uit?
een stelletje machtsgeile personen. Ze verklaren zich aan het gedachtengoed van PF te houden, en zijn ideeën verder uit te voeren. Maar wat schets de verbazing:
[Aangaande de haatcampagne en de demonisering van het establishment] PF:"Als mij iets overkomt, is dat de schuld van Kok."
[vlak na moord] kleine lelijke woordvoerder:"De haatcampagne van -het spijt dat ik het moet zeggen maar de PvdA voorop- heeft een klimaat geschapen waarin een moord op PF voor een aantal mensen te vergoeilijken was."
[nadat hij bij Kok is geweest, en daar de macht geproefd heeft]:"Ik neem mijn woorden richting PvdA terug. Het is nu vooral zaak om het hoofd koel te houden."

Mensen die zo snel in de regentencultuur van DenHaag integreren lijken me geen waardige woordvoerders van PF.

DUS:Ik stem blanco

Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  woensdag 8 mei 2002 @ 09:37:19 #47
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_4107757
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 09:29 schreef Antikal het volgende:
Als ik je stemadvies mag geven:
-Blanco [geen van de bovenstaande personen mag mij vertegenwoordigen dus]
-Lijst10 [partij van de toekomst en minister van Feest. Stemmem op de "NAR" dus.]
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  woensdag 8 mei 2002 @ 09:39:24 #48
24099 Tia_Tijger
Demonisator :)
pi_4107771
Mooi, dan is er een gerede kans dat jouw stem bij de PvdA terechtkomt, Kaalhei
You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you.
  woensdag 8 mei 2002 @ 09:40:36 #49
6317 Antikal
God is een ramptourist
pi_4107785
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 09:37 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Als ik je stemadvies mag geven:
-Blanco [geen van de bovenstaande personen mag mij vertegenwoordigen dus]
-Lijst10 [partij van de toekomst en minister van Feest. Stemmem op de "NAR" dus.]

*grin* Hmm. De minister van Feest.

True. True..

Neh, zal wel blanco worden.

woensdag 8 mei 2002 @ 09:44:13 #50
11777 Grote-Smoeldriaan
pi_4107819
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 09:39 schreef Tia_Tijger het volgende:

wat bazel je nou?

Hard, gemeen en snel
pi_4107869
De mensen op de LPF-kieslijst zijn voor mij grote onbekenden. Veel mensen bij het CDA (waar ik op ga stemmen) zijn voor mij óók grote onbekenden.

Verschil is echter dat een 'gewone' politieke partij een structuur heeft, een kader, opleidingstrajecten. Dit heeft enkele nadelen (vriendjespolitiek, partijdiscipline), maar ook voordelen. Denk daarbij bijvoorbeeld aan stabiliteit en continuïteit van een politieke partij/beweging. En de al te grote idioten, schreeuwerds en machtsgeilerds redden het (meestal) niet op weg naar de politieke top.

Voordeel: iemand als Harry Mens lukte het niet bij bestaande partijen.
Nadeel: iemand als Pim Fortuyn lukte het niet bij bestaande partijen.

woensdag 8 mei 2002 @ 09:57:05 #52
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_4107926
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 09:39 schreef Tia_Tijger het volgende:
slaat nergens op

Ik stem overigens niet omdat ik denk dat mijn stem relevant is, zeker als je ervan uitgaat dat er 10mio (?) kiezers zijn.
Ik stem vanwege mijn gemoedsrust. Ik wil niet verantwoordelijk zijn voor de misstanden in de samenleving, die bepaalde partijen negeren of zelfs versterken. Mijn redenen om te stemmen zijn dus puur persoonlijk en hebben niets te maken met de illusie dat ik ook maar iets te vertellen heb in NL.

woensdag 8 mei 2002 @ 10:12:41 #53
25469 Jigglewood
The Consiglieri
pi_4108034
Kort vraagje tussen door. Ik denk dat ik het al wel weet maar voor de zekerheid:
als ik op p. fortuin stem, gaat mijn stem dan naar de 2de van de lijst?
fok ov
pi_4108132
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 03:42 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Het gedrag van Hoogendijk was gisteren echt tenenkrommend inderdaad. .
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 10:12 schreef Jigglewood het volgende:
Kort vraagje tussen door. Ik denk dat ik het al wel weet maar voor de zekerheid:
Jouw stem gaat dan naar de LPF. Stel Pim krijgt genoeg stemmen voor 10 zetels, dan gaan die zetels naar de nummers 2 t/m 11 van de lijst.
O+. Ripley. O+.
  woensdag 8 mei 2002 @ 10:34:04 #55
24099 Tia_Tijger
pi_4108260
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 09:44 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:

[..]

wat bazel je nou?

Blanco stemmen worden naar rato (zgn rest zetels) over de partijen verdeelt, Grote-Smoeldriaan, wat dus inhoudt dat een blanco stem een gerede kans heeft om bij een van de grotere partijen terecht te komen.

Dat bazelde ik dus.
Als je blanco stemt ben je heel erg dom bezig.

You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you.
pi_4108321
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 09:26 schreef DennisMoore het volgende:
Van den Nieuwenhuyzen schijnt zich vanuit de VS per fax beschikbaar te hebben gesteld voor een (hoge) plek op de kieslijst van LPF.

Ferry Hoogendijk riep meteen dat hij dan zou opstappen. Is dit een goede ruil? Of is Joep van den Nieuwenhuyzen 'te besmet' voor de politiek?

woensdag 8 mei 2002 @ 10:41:24 #57
11777 Grote-Smoeldriaan
pi_4108343
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 10:34 schreef Tia_Tijger het volgende:

[..]

Blanco stemmen worden naar rato (zgn rest zetels) over de partijen verdeelt, Grote-Smoeldriaan, wat dus inhoudt dat een blanco stem een gerede kans heeft om bij een van de grotere partijen terecht te komen.

Dat bazelde ik dus.

Is volgens mij pertinent niet waar, ik ga dat direkt nakijken!
Hard, gemeen en snel
  woensdag 8 mei 2002 @ 10:44:29 #58
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_4108382
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 10:39 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ferry Hoogendijk riep meteen dat hij dan zou opstappen. Is dit een goede ruil? Of is Joep van den Nieuwenhuyzen 'te besmet' voor de politiek?

Met de huidige media mentaliteit misschien wel ja.
fake a dream
  woensdag 8 mei 2002 @ 11:00:35 #59
24099 Tia_Tijger
pi_4108575
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 10:41 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:

[..]

Is volgens mij pertinent niet waar, ik ga dat direkt nakijken!

Okie dokie, ik kan het mis hebben maar ik denk het niet.
  woensdag 8 mei 2002 @ 11:04:27 #60
11777 Grote-Smoeldriaan
pi_4108623
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 11:00 schreef Tia_Tijger het volgende:

[..]

Okie dokie, ik kan het mis hebben maar ik denk het niet.

Tja ik kan het niet echt vinden. Ik kan wel iets vinden of stemmen op partijen die de kiesdeler niet halen en de gevolgen daarvan op restzetel verdeling. Er is niets over blanco stemmen te vinde

Maar toch, ik blijf een blanco stem beter vinden dan een stem op een partij zonder het met die partij en zijn vertegenwoordigers eens te zijn.

Hard, gemeen en snel
pi_4108857
quote:
Kiesraad: doorgaan enige keus voor LPF

Moet de Lijst Pim Fortuyn (LPF) doorgaan en volgende week gewoon meedoen aan de verkiezingen? Een meerderheid binnen de partij vindt van wel, maar er is dan ook geen keus. Volgens de kieswet kan de kandidatuur van Fortuyn niet meer worden ingetrokken.

Dit meldt de Kiesraad, die belast is met de organisatie van de verkiezingen. De inschrijving voor de parlementsverkiezingen sloot op 2 april. Fortuyn meldde zichzelf aan, met nog 49 andere kandidaten.

'Dat is niet meer terug te draaien', aldus een woordvoerster van de Kiesraad. 'Wijlen de heer Fortuyn is verkiesbaar en de rest ook. Nu Fortuyn er niet meer is, schuift iedereen een plaatsje op.' Op 16 mei zullen de gekozen fractieleden een fractiebestuur kiezen, zoals dat bij andere politieke partijen ook gebeurt. Alle kandidaten op de lijst kwamen dinsdag bij elkaar. Zij besloten met de lijst door te gaan.

Als de LPF had besloten niet meer mee te doen, dan zouden de zetels die de partij op 15 mei behaalt, onbezet zijn gebleven.

www.volkskrant.nl

woensdag 8 mei 2002 @ 11:30:01 #62
11777 Grote-Smoeldriaan
pi_4108974
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 11:24 schreef QBZZ het volgende:

[..]

Dat is ook best een mooi protest, lege zetels.

ik vraag me af wat zinvoller is, de huidige LPF op die zetel of een lege protestzetel. De tijd zal het leren....

Hard, gemeen en snel
pi_4109000
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 10:44 schreef Kimmie het volgende:

Met de huidige media mentaliteit misschien wel ja.

Ja, goeie ruil? Of ja, Joep vd Nieuwenhuyzen is te besmet?
pi_4109138
quote:
Eerst wordt de kiesdeler bepaald. Deze wordt vastgesteld door het totaal aan uitgebrachte (geldige) stemmen te delen door het aantal beschikbare zetels.

Vervolgens worden de zetels verdeeld over de lijsten door de uitgebrachte stemmen op de betreffende lijst te delen door de kiesdeler. Vervolgens kan het zijn dat niet alle zetels te verdelen zijn, omdat er niet genoeg stemmen per lijst overbleven voor het (nogmaals) halen van de kiesdeler. De overgebleven stemmen zijn reststemmen. De overgebleven zetels zijn restzetel(s). Deze zetel(s) word(en) achtereenvolgens toegewezen aan lijst(en) met de meeste reststemmen. Dit betekent dat een lijst, die de kiesdeler niet gehaald heeft toch nog een zetel kan verwerven als deze het grootste stemmen overschot heeft.

Een blancostem heeft alleen invloed op de kiesdeler. Aangezien er geen lege stoelen in de kamer komen n.a.v. blancostemmen zullen de stemmen in principe dus gaan naar restzetels. Naar welke partij die restzetel gaat is de puur afhankelijk van het aantal reststemmen die een partij overheeft. Over het algemeen zijn dit de grotere partijen of partijen met een lijstovereenkomst (of hoe dat dan ook heet) zoals GL en SP of SGP en ChristenUnie.
O+. Ripley. O+.
  woensdag 8 mei 2002 @ 11:44:28 #65
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_4109260
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 09:26 schreef DennisMoore het volgende:
  woensdag 8 mei 2002 @ 11:48:44 #66
11777 Grote-Smoeldriaan
pi_4109333
Broer Fortuyn: LPF kan beter opgedoekt worden

Uitgegeven: 8-5-2002 11:41 NU.NL

LOENHOUT - De Lijst Pim Fortuyn kan er maar beter mee ophouden. Dat zegt woensdag Marten Fortuyn, de in het Belgische Loenhout wonende broer van de vermoorde politicus. Hij benadrukt dat hij spreekt op puur persoonlijke titel.

"Ik kan met niet bemoeien met het bestuur van die partij, en ik ben er ook geen lid van. Maar men moet zich wel realiseren: Pim is de partij, en de partij is Pim", aldus Marten Fortuyn.

Volgens hem bestaat de mogelijkheid dat Nederland na de verkiezingen onbestuurbaar wordt, omdat mensen uit sympathie massaal op Pims lijst gaan stemmen.

"Op persoonlijke titel zeg ik: ik zou het verstandig vinden als de Lijst Pim Fortuyn zich voor de verkiezingen opheft. Dat is ook een enorm signaal aan de politiek, omdat ze dan iets van het erfgoed van Pim moeten oppikken."

Hard, gemeen en snel
  woensdag 8 mei 2002 @ 12:29:58 #67
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_4109971
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 11:31 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ja, goeie ruil? Of ja, Joep vd Nieuwenhuyzen is te besmet?

Ik zie het ik was weer lekker duidelijk, not,ik bedoel te besmet voor deze media.
fake a dream
pi_4110027
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 11:48 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:
Broer Fortuyn: LPF kan beter opgedoekt worden

Uitgegeven: 8-5-2002 11:41 NU.NL

LOENHOUT - De Lijst Pim Fortuyn kan er maar beter mee ophouden. Dat zegt woensdag Marten Fortuyn, de in het Belgische Loenhout wonende broer van de vermoorde politicus. Hij benadrukt dat hij spreekt op puur persoonlijke titel.

"Ik kan met niet bemoeien met het bestuur van die partij, en ik ben er ook geen lid van. Maar men moet zich wel realiseren: Pim is de partij, en de partij is Pim", aldus Marten Fortuyn.

Volgens hem bestaat de mogelijkheid dat Nederland na de verkiezingen onbestuurbaar wordt, omdat mensen uit sympathie massaal op Pims lijst gaan stemmen.

"Op persoonlijke titel zeg ik: ik zou het verstandig vinden als de Lijst Pim Fortuyn zich voor de verkiezingen opheft. Dat is ook een enorm signaal aan de politiek, omdat ze dan iets van het erfgoed van Pim moeten oppikken."

Mee eens.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 8 mei 2002 @ 12:42:02 #69
24964 Frggl
»» »»
pi_4110179
Ik denk dat nu emotioneel op LPF stemmen niet verstandig is, liever incapabele politici in de kamer dan ervaren mensen van de gevestigde partijen? Lijkt mij geen slimme keuze.

De gevestigde partijen hebben na Fortuyn's succes echt wel naar hem geluisterd, en gaan zijn goede ideeën zeker wel behandelen. Wie zijn zij om de stem van het volk (duidelijk uit de polls) te negeren?

woensdag 8 mei 2002 @ 13:32:09 #70
6317 Antikal
God is een ramptourist
pi_4111049
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 12:33 schreef Jarno het volgende:

[..]

Mee eens.

Roep ik al sinds maandagavond. Blij dat iemand het met me eens is.
  woensdag 8 mei 2002 @ 13:46:31 #71
11777 Grote-Smoeldriaan
pi_4111305
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 13:32 schreef Antikal het volgende:

[..]

Roep ik al sinds maandagavond. Blij dat iemand het met me eens is.

Ook!
Hard, gemeen en snel
pi_4112986
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 07:43 schreef Bastard het volgende:

[..]

ho ho, je bent zeker links? omdat je meteen zo woest word

Yep, linkse mensen kunnen er helemaal niet tegen dat het masker van het rode fascisme nu definitief is afgerukt. Je kunt het ook zien in de krampachtige manier waarop er hier op Fok! plotseling van alles wordt gecensureerd.

Foto's die gewoon in de krant staan die mogen hier plotseling niet meer vertoond worden.

Ik kan me iets herinneren van Pim Fortuyn; namelijk dat hij compromisloos voor vrijheid van meningsuiting was. De reacties op zijn dood maken wel duidelijk hoe vreselijk gelijk hij wel niet had.

pi_4113017
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 08:52 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:

[..]

De Partij is geen bezit van Harry Mens of de familie Fortuyn, maar van de huidige kandidaten.
  woensdag 8 mei 2002 @ 15:31:21 #74
11777 Grote-Smoeldriaan
pi_4113066
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 15:28 schreef HiZ het volgende:

[..]

De Partij is geen bezit van Harry Mens of de familie Fortuyn, maar van de huidige kandidaten.

en ik denk dat de huidige kandidaten minder respect hebben en tonen dan de vrienden en familie van Pim!
Hard, gemeen en snel
  woensdag 8 mei 2002 @ 15:58:24 #75
13948 don_quichot
ivanhoe is een mietje
pi_4113456
quote:
ik ben een Pim Fortuyn stemmer.
grappig dat je dat kan combineren met de quote van artikel 1 van de grondwet, maar dat terzijde.
quote:
Maar als ik mijn ogen richt op de LPF, dan zie ik een partij die niet van de familie van Fortuyn is, en ook niet van Harry Mens. Het was de partij van PIM Fortuyn.
helemaal waar en het is vreemd dat bekenden van PF nu in de rij staan om te zeggen dat hij geen vertrouwen in de rest van de lijst had en dat LPF opgedoekt moet worden. binnen de lijst zullen nu nieuwe sterke mensen moeten opstaan om het tot een partij te maken, of dit gaat lukken, betwijfel ik. maar mee doen aan de verkiezing zullen ze.

persoonlijk vind ik het niet dat echter niet zo erg. de lijst bestaat uit door PF geselcteerde mensen, die nu het de centrale leiding van hun geestelijk leider moeten missen. neem bijvoorbeeld Winny de Jong, volgens zichzelf een uitgesproken Europeaan, terwijl PF nogal wat kritische kanttekeningen naar de bestuursvormen in EU uitte. ik denk dat het Nederlandse electoraat een losse lijstverbinding de kamer gaat instemmen, die snel uit elkaar zal vallen tot kleine eilandjes. gevolg is dat zij enkele issues zullen opnemen en de parlementaire democratie zullen herstellen waarin een kamerlid geen partijlid is, maar een volsvertegenwoordiger, met een eigen stem (los van een partij) en een eigen agenda, volsvertegenwoordigers die niet te sturen zijn door partijlijnen en grotere verbanden. volksvertegenwoordigers die mits ze het goed doen de heersende politieke cultuur kunnen doorbreken.

persoonlijk was ik het op weinige punten eens met PF. zijn strijd tegen de dichtgemetselde kamertjespolitiek kon ik echter wel waarderen, hoewel ik zijn achterliggende motieven niet vertoruwde. ik hoop dat hij dus postuum, dat element alsnog weet te verwezenlijken.

[Dit bericht is gewijzigd door don_quichot op 08-05-2002 16:05]

‘Black Flag’ is an allusion to a famous Israeli court ruling following the 1956 Kafr Qasm massacre. In this ruling, the judges said that any soldier has the right and obligation to refuse clearly illegal commands, above which ‘hangs a black flag’. In the
pi_4113500
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 15:26 schreef HiZ het volgende:

<off-topic>

*grin*
  woensdag 8 mei 2002 @ 16:09:33 #77
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_4113620
LPF - PF = L
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
pi_4117302
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 09:29 schreef Antikal het volgende:
CDA, VVD, D66, blanco?
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 10:12 schreef Jigglewood het volgende:
Nee, je stem gaat gewoon naar PF, alleen die zal geen zetel gaan bezetten. De zetels worden denk ik gewoon doorgeschoven.
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 15:26 schreef HiZ het volgende:

Ik kan me iets herinneren van Pim Fortuyn; namelijk dat hij compromisloos voor vrijheid van meningsuiting was. De reacties op zijn dood maken wel duidelijk hoe vreselijk gelijk hij wel niet had.

Tuurlijk en PF en een hoop andere mensen vinden dat links, politici en media verantwoordelijk is voor PF zijn dood. Hoe meng je dat met compromisloze vrijheid van meningsuiting als ik vragen mag?????
pi_4120934
quote:

[..]

Je hebt het over Ferry Hoogendijk. Ik kreeg het ook aan mijn maag van zijn optreden in BvD, hij leek wel ernstig zelfingenomen over zijn kansen nu. Gelukkig zei hij ergens dat ie zich niet beschikbaar stelde als minister of kamerlid. Daar moeten ze hem ook maar aan houden.

Zoals hij de mening van die broer van PF opzij schoof was echt ronduit belachelijk. Het lijkt erop dat hij zijn plek in de 2e kamer/(regering?) in gevaar ziet komen... Treurig optreden iig.

Ik heb trouwens nog nergens gelezen waarom die broer of Harry Mens (ook al had hij het wel wat taktischer mogen brengen) niet de waarheid zou spreken.

quote:
Op woensdag 08 mei 2002 10:34 schreef Tia_Tijger het volgende:

[..]

Dat bazelde ik dus.

Hoe een blancostem ook verdeelt wordt: Je geeft in ieder geval aan dat je betrokken bent bij de politiek en dat er voor jouw geen geschikte partij is en daarmee geef je een blijk van onvermogen aan de partijen die nu in Den Haag zitten.
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 11:48 schreef Grote-Smoeldriaan het volgende:
Ben het niet helemaal eens met die broer; er zijn (denk ik) nog veel mensen die het eens zijn met het gedachtengoed van PF en die denken dat de leden van de LPF daar een goede invulling aan kunnen geven en zodoende hun stem daaraan willen geven. Dat mag je democratisch gezien die mensen niet ontnemen denk ik.

Maar in praktijk zal blijken idd wel blijken dat er veel mensen ''uit emotie'' of ''uit sympathie'' zullen stemmen en dat kan toch niet de bedoeling zijn volgens mij...

Groet, M.

donderdag 9 mei 2002 @ 01:28:08 #80
262 Re
Kiss & Swallow
pi_4121142
daar waar met emotie (van deze omvang) wordt gestemd verdwijnt de democratie

LPF ligt nu al over elkaar heen te rollenbollen en wie daar vertrouwen in heeft voor de komende vier jaar weet dus dat elke zetel die ze krijgen zal versplinteren tot aanmaakhoutjes en daar bouw je geen beleid op.

De politiek weet wat er onder het volk nu leeft en zoals altijd wordt daar op ingespeeld

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_4121254
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 01:28 schreef Re het volgende:
daar waar met emotie (van deze omvang) wordt gestemd verdwijnt de democratie

LPF ligt nu al over elkaar heen te rollenbollen en wie daar vertrouwen in heeft voor de komende vier jaar weet dus dat elke zetel die ze krijgen zal versplinteren tot aanmaakhoutjes en daar bouw je geen beleid op.

Als het zo gaat zoals je zegt lost de democratie dit vanzelf op: Als blijkt dat een groot LPF niets kan bolwerken dan stemt iedereen over 4 jaar (of bij een val van een eventueel kabinet met LPF) toch niet meer op LPF?

Groet, M.

pi_4121355
over 50 jaar ziet Nederlands compleet anders:

compleet europees.

Fortuynplein met een standbeeld van pim fortuyn als herdenkingssteen in Rotterdam.

En verder staat fortuyn in gescheidenisboek.. Dit fortuyn fundamenten en andere stromingen worden in leerboek.

verder .. pff

neo-fortuynen protesteren ...

en sterker nog :

Stichting Pim Fortuyn Huis in Rotterdam en geeft tentoonstelling over aardschuivingen, ontwikkeling van begin 21e eeuw .pff

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')