abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4106306
Ookal was ik geen PF aanhanger, ik vond hem een fascinerend man, de party die nu overblijft staat in schril contrast met de man Fortuyn (en dan druk ik me nog zacht uit).

Sinds gisteren (en daarvoor mondjesmaat) zie ik de LPF figuren opdraven in diverse programma's en ik word alleen maar kwaad wanneer ik (sommige van) die mensen zie.

De familie van PF alsmede zijn beste vrienden pleiten voor de opheffing van de LPF; logisch, er is geen LPF zonder Pim Fortuyn, die party draaide om deze man, de types die nu overblijven ontbreekt het aan vrijwel alles.

Ik vind het zeer misnoegend hoe deze types met alle geweld (zogenaamd als eerbetoon aan PF of voor de kiezer) de party willen laten voortbestaan.

Ik kan er niks aan doen maar ik vind dat deze figuren misbruik maken van een sentiment, doen aan zelfoverschatting indien ze denken over voldoende kennis/charisma/of whatever te beschikken om LPF te laten voortbestaan, en louter uit zijn op eigen belang.

Het lijkt wel of zij de nabestaanden zijn van PF, immers heeft Wim Kok de beslissing om de verkiezingen op 15 mei te laten doorgaan aan deze figuren overgelaten alsmede hebben zij de beslissing genomen gewoon door te gaan met LPF hierbij het verzoek van de nabestaanden negerende.

Er is geen LPF zonder Pim Fortuyn, vanavond zat er weer zo'n individu te blaten bij BvD, ik vind het walgelijk.

Excuses indien ik met bovenstaande iemand kwets, dat is niet mijn bedoeling, maar ik moest mijn gevoelens van ongenoegen hierover neerzetten.

Hoe denken LPF stemmers over de LPF zonder Pim Fortuyn?

[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 08-05-2002 03:08]

Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  woensdag 8 mei 2002 @ 01:39:59 #2
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_4106315
Zou LPF over 50 jaar nog bestaan dan?

Edit: m.b.t. de naam.

Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_4106362
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 01:39 schreef static het volgende:
Zou LPF over 50 jaar nog bestaan dan?

Edit: m.b.t. de naam.

De vraag is bestaat LPF over 50 dagen nog. NOT
pi_4106376
Ik ben geen LPF stemmer, ik ben een Pim Fortuyn stemmer.

Maar als ik mijn ogen richt op de LPF, dan zie ik een partij die niet van de familie van Fortuyn is, en ook niet van Harry Mens. Het was de partij van PIM Fortuyn. En nu pappie dood is zijn het de kinderen die met de boedel zitten. Ken ik ze al? Nope, hoewel winnie de Jong meteen al de indruk maakte een bitch met ballen te zijn, Varela een leuke jongen, maar misschien net iets te jong voor het Catshuis. Maar het maakt me allemaal niet zo heel veel uit.

Met mijn stem op Fortuyn maak ik duidelijk dat ik liever op een lijk stem dan op iemand van de gevestigde partijen. De ultieme proteststem wat mij betreft. Dat ik daarmee toevallig wat zetels doe toevallen aan een partij die ik niet zo goed ken, het zij zo. Elke zetel die zij krijgen is er eentje die niet aan de regenten toevalt.

Maar zoals ik al zei, ik ben een Pim Fortuyn stemmer, sinds maandag 6 mei, iets na 6 uur.

woensdag 8 mei 2002 @ 01:53:56 #5
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_4106451
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 01:38 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Er is geen LPF zonder Pim Fortuyn, vanavond zat er weer zo'n individu te blaten bij BvD, ik vind het walgelijk.

Hoe denken LPF stemmers over de LPF zonder Pim Fortuyn?

Je hebt het over Ferry Hoogendijk. Ik kreeg het ook aan mijn maag van zijn optreden in BvD, hij leek wel ernstig zelfingenomen over zijn kansen nu. Gelukkig zei hij ergens dat ie zich niet beschikbaar stelde als minister of kamerlid. Daar moeten ze hem ook maar aan houden.

De enige die ik verder echt ken van de lijst is:

NR. 16
naam: Smolders H.A.J. (Hans)
leeftijd: 41
beroep: Ondernemer

Die zie ik liever ook niet in de kamer verschijnen. En als ik moet zeggen waarom niet, dan kan ik de mening van een hoop Tilburgers uitdragen, maar dat mag weer niet want dat is laster

Ik heb het idee dat de lijst in grote haast is samengesteld, en dat daarbij niet altijd is gekeken naar de competentie van de kandidaten, maar ik hoop dat ik het mis heb, want dat ze zetels zullen halen mag duidelijk zijn.

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_4106508
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 01:47 schreef HiZ het volgende:
Ik ben geen LPF stemmer, ik ben een Pim Fortuyn stemmer.

Maar als ik mijn ogen richt op de LPF, dan zie ik een partij die niet van de familie van Fortuyn is, en ook niet van Harry Mens. Het was de partij van PIM Fortuyn. En nu pappie dood is zijn het de kinderen die met de boedel zitten. Ken ik ze al? Nope, hoewel winnie de Jong meteen al de indruk maakte een bitch met ballen te zijn, Varela een leuke jongen, maar misschien net iets te jong voor het Catshuis. Maar het maakt me allemaal niet zo heel veel uit.

Met mijn stem op Fortuyn maak ik duidelijk dat ik liever op een lijk stem dan op iemand van de gevestigde partijen. De ultieme proteststem wat mij betreft. Dat ik daarmee toevallig wat zetels doe toevallen aan een partij die ik niet zo goed ken, het zij zo. Elke zetel die zij krijgen is er eentje die niet aan de regenten toevalt.

Maar zoals ik al zei, ik ben een Pim Fortuyn stemmer, sinds maandag 6 mei, iets na 6 uur.

Ik kan je stem zeer goed begrijpen HiZ.
Ik kan het zelf goed begrijpen dat mensen vanwege emoties nu op PF gaan stemmen (wanneer ze dat voorheen niet van plan waren) als was het uiting uit woede/ontsteltenis hetgeen gebeurd is, maar die LPF types, die vind ik niet oké.

Hoe zit dat bij jou gevoelsmatig, wanneer je de LPF figuren ziet, bekruipt je dan niet af en toe een akelig gevoel?

Of laat ik het anders vragen, kun je mijn gevoel hierover plaatsen?

pi_4106540
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 01:53 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Je hebt het over Ferry Hoogendijk. Ik kreeg het ook aan mijn maag van zijn optreden in BvD, hij leek wel ernstig zelfingenomen over zijn kansen nu.

Gisteren zat er ook zo'n figuur.
Ik word er gewoon kwaad over wanneer ik een dergelijke performance (of hoe je het ook wilt noemen) zie.
pi_4106579
mij is het heel erg mee gevallen. de mensen van lpf die ik tot nu toe gezien heb zin mensen waarin ik net als in pim gewone mensen zien die een verandering te weeg willen brengen. en dat is hetgeen wat ik ook wil.
[url=http://members.home.nl/luijtelaar/cinema.htm]cinema[/url] mijn homecinema | ik ben liever dood dan links | bush, de nieuwe messias
pi_4106644
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 01:59 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Ik kan je stem zeer goed begrijpen HiZ.
Ik kan het zelf goed begrijpen dat mensen vanwege emoties nu op PF gaan stemmen (wanneer ze dat voorheen niet van plan waren) als was het uiting uit woede/ontsteltenis hetgeen gebeurd is, maar die LPF types, die vind ik niet oké.

Hoe zit dat bij jou gevoelsmatig, wanneer je de LPF figuren ziet, bekruipt je dan niet af en toe een akelig gevoel?

Of laat ik het anders vragen, kun je mijn gevoel hierover plaatsen?

Nee, ik kan je gevoel niet plaatsen. Maar dat heeft meer te maken met formulering dan met wat anders.

Ik heb nog geen mensen gezien van de LPF die ik echt liever niet gekozen zou willen hebben. Maar ik kan niet uitsluiten dat ze ertussen zitten. Mijn 'auto-absolutie' is dan dat het niet zoveel uitmaakt: Als het er teveel zijn zal de LPF een eendagsvlieg blijken en kunnen we over een niet al te lange tijd weer kiezen, maar tegen die tijd hebben de regenten van nu wel een hardhandig lesje gehad. Wellicht dat ze daar wat van leren. Bijvoorbeeld dat politiek meer is dan voorgekookte compromissen presenteren.

pi_4106657
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 02:05 schreef daburnd88 het volgende:
mij is het heel erg mee gevallen. de mensen van lpf die ik tot nu toe gezien heb zin mensen waarin ik net als in pim gewone mensen zien die een verandering te weeg willen brengen. en dat is hetgeen wat ik ook wil.
Ik heb er geen moeite mee om ze die kans te geven. En het moest wel heel erg worden voordat ik die moeite wel had (bijvoorbeeld wanneer er zich nu plots allemaal Rosenmullers ontpoppen in de lijst).
  woensdag 8 mei 2002 @ 02:17:26 #11
19775 Slam
The True AoD
pi_4106682
Ik stemde echt op Pim Fortuyn, maar nu hij d'r niet meer is zou ik willen dat Varela de leiding over zou nemen, misschien de eerste zwarte premier van Nederland.
Es ist geil ein Arschloch zu sein!!!!
  woensdag 8 mei 2002 @ 02:18:24 #12
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_4106692
De Lijst Pim Fortuyn is een formaliteit. Omdat je nu eenmaal niet in je eentje aan verkiezingen deel mag nemen.
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
pi_4106694
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 02:17 schreef Slam het volgende:
Ik stemde echt op Pim Fortuyn, maar nu hij d'r niet meer is zou ik willen dat Varela de leiding over zou nemen, misschien de eerste zwarte premier van Nederland.
Waarom ook niet, en de jongste premier ooit in Nederland gelijk geloof ik.
pi_4106705
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 02:18 schreef Vibromass het volgende:
De Lijst Pim Fortuyn is een formaliteit. Omdat je nu eenmaal niet in je eentje aan verkiezingen deel mag nemen.
Dit is niet waar.
pi_4106739
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 02:17 schreef Slam het volgende:
daar ben ik het helemaal mee eens. voegt trouwens ook wat toe aan het multi culturele idee.
[url=http://members.home.nl/luijtelaar/cinema.htm]cinema[/url] mijn homecinema | ik ben liever dood dan links | bush, de nieuwe messias
pi_4106759
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 02:23 schreef daburnd88 het volgende:

[..]

daar ben ik het helemaal mee eens. voegt trouwens ook wat toe aan het multi culturele idee.

Ik vond het wel charmant dat hij over Pim Fortuyn sprak als een vaderfiguur. Alleen hebben we vandaag angstig weinig van hem gehoord.
pi_4106771
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 02:25 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik vond het wel charmant dat hij over Pim Fortuyn sprak als een vaderfiguur. Alleen hebben we vandaag angstig weinig van hem gehoord.

Getuigt van meer respect dan zo'n Harry Mens die de hele dag met zijn smoel op de tv is en prietpraat loopt te verkopen...
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  woensdag 8 mei 2002 @ 02:31:26 #18
272 R@b
No-nonsens
pi_4106802
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 01:53 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Je hebt het over Ferry Hoogendijk. Ik kreeg het ook aan mijn maag van zijn optreden in BvD, hij leek wel ernstig zelfingenomen over zijn kansen nu. Gelukkig zei hij ergens dat ie zich niet beschikbaar stelde als minister of kamerlid.

Niet als kamerlid

Waarom staat hij dan op een verkiesbare plaats?

Antwoord: Omdat hij wel kamerlid wil worden.

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  woensdag 8 mei 2002 @ 02:32:32 #19
272 R@b
No-nonsens
pi_4106812
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 02:18 schreef Vibromass het volgende:
Nonsens.
  woensdag 8 mei 2002 @ 03:17:49 #20
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_4107084
Ik hoop oprecht dat er een aantal familieleden en vrienden van dhr Fortuyn zendtijd krijgen of een uitnodiging aannemen in een tv programma. Verder hoop ik dat dan dezelfde meneer wederom zo respectloos zal reageren aan de andere kant van de tafel en dat op die manier de zogenaamde *proteststemmers* wakker worden geschud.

*in de geest van Pim en uit respect voor Pim* dat zijn de uitspraken van de mensen die nu in de spotlights staan.(de lpf-ers)

Respectlozer profijt proberen te krijgen over de rug van iemand die @#@#@% nog boven de grond staat is bijna niet mogelijk.
Op dié manier winst behalen en inspelen op de emoties die leven bij burgers is niet goed te praten.

woensdag 8 mei 2002 @ 03:21:32 #21
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_4107088
Uitzondering is João Varela..
Denk eigenlijk dat hij opstapt..
  woensdag 8 mei 2002 @ 03:22:27 #22
272 R@b
No-nonsens
pi_4107089
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 03:17 schreef Quenda het volgende:
Op dié manier winst behalen en inspelen op de emoties die leven bij burgers is niet goed te praten.
Er is maar één ding niet goed te praten, en dat is de moord op lijsttrekker Fortuyn.

Dat de LPF meedoet aan de verkiezingen is gewoon hun democratisch recht. Daar moet jij nu niet over gaan huilenbalken.

woensdag 8 mei 2002 @ 03:29:01 #23
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_4107095
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 03:22 schreef R@b het volgende:

[..]

Er is maar één ding niet goed te praten, en dat is de moord op lijsttrekker Fortuyn.

Geen enkele moord is goed te praten .
quote:
Dat de LPF meedoet aan de verkiezingen is gewoon hun democratisch recht. Daar moet jij nu niet over gaan huilenbalken.
Daar gaat het niet om. *MEN* spreekt een campagnestop af, uit respect voor dhr Fortuyn.
Vervolgens zie je bij vrijwel elk praatprogramma een stel aasgieren (anders kan ik ze nu niet noemen) blaten over de verkiezingen .

Gaat dus niet over *het recht hebben* maar over waarden/normen/ respect.

En dat zie ik bij deze heren niet terug.

pi_4107111
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 03:29 schreef Quenda het volgende:

Daar gaat het niet om. *MEN* spreekt een campagnestop af, uit respect voor dhr Fortuyn.
Vervolgens zie je bij vrijwel elk praatprogramma een stel aasgieren (anders kan ik ze nu niet noemen) blaten over de verkiezingen .

Gaat dus niet over *het recht hebben* maar over waarden/normen/ respect.

En dat zie ik bij deze heren niet terug.

Ik heb exact hetzelfde gevoel.

Mijn god het verslag van Ruud de Wildt!, en dan even later het geblaat van die Hoogendijk, ik was echt witheet.

pi_4107125
Pim Fortuyn heeft zijn leven moeten geven voor de ideeën die LPF vertegenwoordigt. Het zou pas respectloos zijn de partij nu op te heffen. Dit zou zijn dood compleet zinloos maken.

Ik hoop dat ze ermee doorgaan.

Ook ik denk dat LPF draaide om één persoon, Pim Fortuyn. Toch zal 15 mei mijn stem naar LPF gaan. Voor de moord twijfelde ik tussen VVD en LPF. Nu weiger ik mijn stem verloren te laten gaan aan één van de zittende partijen. Ik stem LPF. Uit protest, respect en overtuiging.

Nine for the mortal men, doomed to die.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')