Schemering is erg goed om nachtfotografie te proberen. Dat is ongeveer een half uur na zonsondergang, wanneer de hemel blauw kleurt. Dan is er nog wat natuurlijk licht aanwezig in de hemel wat mooi afsteekt tegen het kunstlicht van de gebouwen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 19:10 schreef Marco001 het volgende:
Inderdaad..
Heb het zelf eigenlijk ook nog nooit geprobeerd maar ben wel benieuwd naar wat je ervan hebt gebakken.

Hmmzz, ben benieuwd..quote:Op donderdag 11 februari 2010 19:34 schreef Kremers het volgende:
[..]
Schemering is erg goed om nachtfotografie te proberen. Dat is ongeveer een half uur na zonsondergang, wanneer de hemel blauw kleurt. Dan is er nog wat natuurlijk licht aanwezig in de hemel wat mooi afsteekt tegen het kunstlicht van de gebouwen.
Morgen danwel zaterdag zal ik kijken of er wat uploadbaars tussen staat

Ik heb hem nu een paar uurtjes en heb er al een boel plezier van, hij is ook zo lief en aaibaarquote:Op donderdag 11 februari 2010 19:16 schreef fFarl het volgende:
[..]
Ah! Daar ga je veel plezier aan beleven. Het is op dit moment zo goed als mijn standaard lens

Hangt ervan af wat je gaat fotograferen. Voor gebouwen is groothoek beter. Lichtsterkte maakt niet zo heel veel uit, want je zult toch een statief (moeten) gaan gebruiken.quote:Op donderdag 11 februari 2010 19:53 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Hmmzz, ben benieuwd..
Ik heb zelf namelijk een afspraak staan met een leuke jongedame die sterrenkunde studeert, om eens samen s'nachts in de polders de sterren op de foto te zetten....
Ik denk niet dat daar heel veel van gaat komen, maar je weet maar nooit.
Wat voor lens heb je trouwens gebruikt? Ik weet namelijk niet zeker of je dan het beste een lichtsterke groothoek kan nemen, of een f5.6-f7.4 (zoiets) 100-300 lens..
En waarom kan je geen flickr pro kopen met een aan paypal gekoppelde bankrekening?? wat een prutzooi..

Nouououou, veel camera's hebben een maximum van 30 seconden en als je dan ook de zwakste sterren wil vangen, is het toch wel handig een lichtsterk objectief te gebruiken.quote:Op donderdag 11 februari 2010 20:42 schreef Kremers het volgende:
[..]
Lichtsterkte maakt niet zo heel veel uit, want je zult toch een statief (moeten) gaan gebruiken.

Daar heb je dus ook een bulb setting nodig voor, want het lijkt mij dat 30 seconden niet genoeg is?quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:43 schreef fFarl het volgende:
[..]
Nouououou, veel camera's hebben een maximum van 30 seconden en als je dan ook de zwakste sterren wil vangen, is het toch wel handig een lichtsterk objectief te gebruiken.
Maar goed, in ons land vang je na 30 seconden waarschijnlijk toch eerder het strooilicht van de paprikakas tien kilometer verderop dan epsilon eridani en zijn vriendjes...

Helaas.quote:

Zal ik ook zeker niet doen.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 09:51 schreef Puala het volgende:
[..]
Je bent niet verplicht om mee te doen

quote:Op vrijdag 12 februari 2010 09:51 schreef Puala het volgende:
[..]
Je bent verplicht om niet mee te doen

Ik gok dat ze in delft ook geen carnaval vierenquote:Op vrijdag 12 februari 2010 09:51 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Zal ik ook zeker niet doen.
Niet hier iig.

Helaas doen ze dat wel.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 09:53 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik gok dat ze in delft ook geen carnaval vieren
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |