quote:Op dinsdag 9 februari 2010 16:41 schreef Sm0keZ het volgende:
Gewoon gezond eten, da's veel beter.
Dolfijntjes, volkswagentjes, tulpen, armani's, etc.quote:
Maar goed, veel mensen eten niet gezond, en dan kan een multivitaminepil een goeie aanvulling zijn (en idd je hebt gelijk dat je wat je lichaam niet op kan nemen je weer uitpist). Rokers hebben meer vitamine C nodig, alcoholisten vitamine B.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 17:17 schreef Tomboo het volgende:
Extra vitamine pillen slikken is zo erg marketing en overrated. En al helemaal die producten die meer dan 100% Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid in zich hebben, deze plas en poep je net zo snel weer uit. Het beste is gewoon gezond eten, beetje letten op wat je eet en dan heeft bijna niemand extra vitamines nodig.
quote:
Als je niet alles binnenkrijgt kan een vitamine pil geen kwaad. En daar kan je hypervitaminose van ontwikkelen ja. Maar niet als je je houdt aan de dosering.quote:Op donderdag 11 februari 2010 00:00 schreef Daniane het volgende:
[..]
met teveel vitamines kun je zelfs vitaminevergiftiging krijgen.
(leer ik net bij bio)
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 17:17 schreef Tomboo het volgende: En al helemaal die producten die meer dan 100% Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid in zich hebben, deze plas en poep je net zo snel weer uit.
Die van de Tuinen zijn nog best goed (mutli Max / en softgel)quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:21 schreef xxjosjex het volgende:
Ik haal die van de Tuinen voor mijn vriend, die kan wel wat extra's gebruiken. Hij eet geen fruit en bijna geen groente.
Maar in die van de Tuinen zit gewoon suiker en geen smerige nepzoetmakersr. Daarom dus.
Is niet altijd zo, want als je vaak darmproblemen ofzo hebt raak je veel vitamines kwijt.quote:Op donderdag 11 februari 2010 09:27 schreef Sapstengel het volgende:
Inderdaad, als je normaal eet heb je die pillen niet nodig.
quote:Op zaterdag 13 februari 2010 10:39 schreef FokCrash het volgende:
Nou, wat een dure meuk allemaal weer, neem gewoon die van een trekpleister ofzo.![]()
Zelf heb ik ze in potje van 120 stuks voor 4,15 (met 100% van alle 25 vitaminen/mineralen).![]()
Beter dan 100% van alle soorten kan niet, want ik las een keer dat ze bewezen hadden dat je van meer dan 100% kanker krijgt.
Moet je het wel bont maken, hoorquote:Op donderdag 11 februari 2010 00:00 schreef Daniane het volgende:
[..]
met teveel vitamines kun je zelfs vitaminevergiftiging krijgen.
(leer ik net bij bio)
Je moet echt ontzettend hard je best doen wil je genoeg Selenium binnenkrijgen door enkel voeding. Dus dan is zo'n supplement wel handig!quote:Op zaterdag 13 februari 2010 17:35 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Moet je het wel bont maken, hoor
Ik slik momenteel b12 van de apotheek, en als iedereen om mij heen aan het snotteren is, neem ik een paar dagen vitamine C (gewoon goedkopi, kruidvat huismerk zonder suiker, geloof ik), en een of ander goed opneembaar zinkspul van de Essenza. Werkt vooralsnog prima voor mij.
Als ik verre reizen ga maken, slik ik ook nog B-complex.
De mensen die heel hard roepen dat je maar gezond moet eten: heb je enig idee hoeveel kalium en magnesium en aanverwanten je binnenkrijgt? Ik eet zelf best gezond en gevarieerd, groente (zeker een pond per dag), wat fruit, zuivel, noten etc. maar ik zou er mijn hand niet voor in het vuur durven steken dat ik van ieder mineraal of ding genoeg binnenkrijg. Vitamine C gaat wel goed, maar bijvoorbeeld selenium? Geen idee.
Inderdaad.quote:
Allergisch voor een hulpstof?quote:Op zaterdag 13 februari 2010 18:29 schreef krakkemieke het volgende:
Ik eet niet zo gezond. Dus ik ging vitaminen slikken. Ik voelde me beroerd, naar de dokter, bloedprikken, niks te zien.
Nou, ik voelde me dus ziek door die vitaminen en ik slikte ze niet eens elke dag.
Ik zeg niet dat extra vitaminen nooit goed zijn. Maar let wel op.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |