Waarom gebruik je hem dan nog?quote:Op zaterdag 13 februari 2010 13:51 schreef Geqxon het volgende:
En mochten jullie je afvragen waarom ik zo panisch over mijn hardeschijf en backups ben:
[ afbeelding ]
Mijn hardeschijf staat letterlijk op knappen.
Ga je hem kopen voor je MacBook Air?quote:
waar kan je dat zien? die van mij is ook uit die periode.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 13:51 schreef Geqxon het volgende:
En mochten jullie je afvragen waarom ik zo panisch over mijn hardeschijf en backups ben:
[ afbeelding ]
Mijn hardeschijf staat letterlijk op knappen.
Apple menu - About this Mac - More Info - Serial-ATAquote:Op zaterdag 13 februari 2010 14:21 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
waar kan je dat zien? die van mij is ook uit die periode.
Ik kan veel geld uitgeven aan een nieuwe hardeschijf of gewoon regelmatig even een backupje doen. En als deze dan klapt kan ik bij Apple een nieuwe hardeschijf vragen.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 14:17 schreef Junkie het volgende:
[..]
Waarom gebruik je hem dan nog?
De 320/500GB schijfjes zijn echt cheap geworden.
De HDD "kan" raar gaan doen. En als dit ook al bevestidg is door de fabrikant ga ik daar echt niet verder mn data aan toe vertrouwen. Zeker niet als het makkelijk op te lossen is met de aankoop van een nieuw schijfje. Die nu echt goedkoop zijn. En met een USB casing kan je deze gewoon door blijven gebruiken om data over te zetten of wat dan ook.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 14:24 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik kan veel geld uitgeven aan een nieuwe hardeschijf of gewoon regelmatig even een backupje doen. En als deze dan klapt kan ik bij Apple een nieuwe hardeschijf vragen.
Daarnaast is deze zo lekker stil.
Daar heb je helaas gelijk in. Kwam ik ook achter op mn MacBook.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 14:50 schreef Intrepidity het volgende:
Ff een vraagje. Net een headsetje voor skype gekocht voor op mijn 24" iMac. Aangesloten, en vervolgens geprobeerd te kalibreren. Het volumemetertje van de microfoon beweegt nauwelijks. Niet genoeg om verstaanbaar te zijn in ieder geval. Nou zag ik dus later dat de iMac officieel niet eens een mic-in heeft maar alleen een line-in. Klopt mijn donkerbruine vermoeden dat een passieve mic dus nevernooit gaat werken en ik in feite een versterker nodig heb?
Nou, wat ik eruit op maak is dat het een externe (USB) schijf is: dat was nou niet direct mijn bedoeling. Ik begreep dat SSD inbouwen in de Rev A MBA lastig, zoniet onmogelijk is, door de gebruikte HD-pins...quote:Op zaterdag 13 februari 2010 14:17 schreef Junkie het volgende:
[..]
Waarom gebruik je hem dan nog?
De 320/500GB schijfjes zijn echt cheap geworden.
[..]
Ga je hem kopen voor je MacBook Air?
Ben dan wel benieuwd naar de benchmarks.![]()
RunCore Pro IV 1.8" PATA ZIF Solid State Drive SSD for Macbook Air Rev Aquote:Op zaterdag 13 februari 2010 15:01 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Nou, wat ik eruit op maak is dat het een externe (USB) schijf is: dat was nou niet direct mijn bedoeling. Ik begreep dat SSD inbouwen in de Rev A MBA lastig, zoniet onmogelijk is, door de gebruikte HD-pins...
Dan toch maar wachten op de MBA i7
Tevens zit ik te wachten totdat een SSD goedkoop is. Mochten de 64GB SSDs onder de 50 euro te koop zijn ga ik er eentje halen.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 14:55 schreef Junkie het volgende:
[..]
De HDD "kan" raar gaan doen. En als dit ook al bevestidg is door de fabrikant ga ik daar echt niet verder mn data aan toe vertrouwen. Zeker niet als het makkelijk op te lossen is met de aankoop van een nieuw schijfje. Die nu echt goedkoop zijn. En met een USB casing kan je deze gewoon door blijven gebruiken om data over te zetten of wat dan ook.
En ik heb een 320GB in mn MacBook zitten, die hoor je echt niet. En heb hier ook genoeg externe 2,5" schijven (60/120/320/500GB) en die hoor je echt niet.
Ik snap echt niet waarom je de moeilijke weg kiest.![]()
![]()
SSD onder de 50 euro? Dan moet je zeker nog een jaar of langer wachten. Zo snel zullen ze echt niet dalen.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 15:21 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Tevens zit ik te wachten totdat een SSD goedkoop is. Mochten de 64GB SSDs onder de 50 euro te koop zijn ga ik er eentje halen.
Daarnaast heeft mijn HDD een erg hoge sentimentele waarde. Het is het enige onderdeel uit mijn Macbook dat nog niet vervangen is.
Aha: dank! Ik had het even snel doorgelezen maar blijkbaar kan het dus wel. Veertig keer sneller klinkt wel heel lekkerquote:Op zaterdag 13 februari 2010 15:21 schreef Junkie het volgende:
[..]
RunCore Pro IV 1.8" PATA ZIF Solid State Drive SSD for Macbook Air Rev A
Volgens mij lees je het verkeerd. Bij de RunCore SSD zit er een USB casing bij, zodat je de data makkelijk kan overzetten. De SSD heeft wel ZIF aansluiting zoals hieronder op het plaatje.
Onmogelijk niet, wel lastig. Denk nog net iets lastiger dan een PowerBookje.
[ afbeelding ]
Installing MacBook Air Hard Drive Replacement
Sja, 110 euro voor iets dat niet broodnodig is, is voor mij te veel geld. Kun je een hoop eten voor kopen. Of benzine.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 15:48 schreef Junkie het volgende:
[..]
SSD onder de 50 euro? Dan moet je zeker nog een jaar of langer wachten. Zo snel zullen ze echt niet dalen.
Intel X25-V Postville SSD 40GB - ¤ 109,00
Kingston SSDNow V 64GB - ¤ 109,00
Dit zijn twee die redelijk populair zijn. Zit te denken om er binnenkort eentje te kopen voor mn Desktop PC, maar zal dan ook een benchmarkje doen op mn MacBook.![]()
Je wordt straks pas echt sentimenteel als hij crasht en je net nieuwe data weg is.![]()
Een SSD is inderdaad nog niet echt vereist.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 16:22 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Sja, 110 euro voor iets dat niet broodnodig is, is voor mij te veel geld. Kun je een hoop eten voor kopen. Of benzine.
Is wel lekker snel:
Ik ben weer teruggestapt naar SuperDuper, daar had ik nog een license van van toen ik nog onder Tiger werkte. Moet zeggen dat dat voor mij beter werkt dan Time Machine. Is ook nog eens bootable ook.
Ik heb een half jaartje geleden een 500 gb schijf in mijn MBP gezet. Mooi gezicht wel, 275 GB availablequote:Op zaterdag 13 februari 2010 17:57 schreef Junkie het volgende:
[..]
Een SSD is inderdaad nog niet echt vereist.
btw. jouw HDD kan al voor 33 euro vervangen worden.![]()
Maar voor 49 euro heb je al een 320GB.
Dus dan hoef je niet zo lang brood & water te eten.![]()
Ik baal zelf dat de nieuwe 1TB te hoog is voor mn MacBook. Je hebt namelijk ruimte voor 9,5 en die is 12,5mm. Nu is de max dus 640GB.![]()
Hoezo zouden ze trager worden? Dat heb ik nog nooit gehoord.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 18:02 schreef nietzman het volgende:
Zijn die SSDs nou inmiddels al echte aanraders? Was het niet zo dat ze vrij snel trager werden?
Het schijnt dat als je data wegschrijft op een geheugenblok dat voorheen vol met data zat, dat je dan eerst die oude data echt actief moet erasen en je dan pas weg kunt schrijven.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 19:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoezo zouden ze trager worden? Dat heb ik nog nooit gehoord.
Lees dit artikeltje maar even: Giz Explains: SSDs and Why You Wish You Had Onequote:Op zaterdag 13 februari 2010 19:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoezo zouden ze trager worden? Dat heb ik nog nooit gehoord.
Videoediting/EyeTV zijn ruimtevreters.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 19:20 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik heb een half jaartje geleden een 500 gb schijf in mijn MBP gezet. Mooi gezicht wel, 275 GB available
Yep, daarom doe ik ook zuunig aan met ruimte. Gooi veel weg :-)quote:Op zaterdag 13 februari 2010 20:41 schreef Junkie het volgende:
[..]
[..]
Videoediting/EyeTV zijn ruimtevreters.![]()
Mweh.. ik gebruik voorlopig wel gewone de interne mic van m'n iMacquote:Op zaterdag 13 februari 2010 14:56 schreef Junkie het volgende:
[..]
Daar heb je helaas gelijk in. Kwam ik ook achter op mn MacBook.
Wat je kan doen is een simpel USB geluidskaartje kopen. Deze wordt 9 van de 10 keer gewoon opgepikt door OSX. Zo heb ik het ook opgelost.
Een soortgelijke heb ik, deze zijn meestal wel bij de MediaMarkt te vinden.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 13 februari 2010 15:10 schreef robbolo het volgende:
Ik gebruik externe boxen voor mijn Macbook, maar om de een of andere reden wordt het niet meteen opgepikt. Ik moet m meerder malen erin en eruit halen voordat het werkt. Net geprobeerd om een koptelefoon aan te sluiten, om de boxen als probleem uit te sluiten, maar ook deze worden niet meteen gebruikt. Zie ik iets over het hoofd, of is de mini jack kapot?
Brand er een rood lampje in de connector van je Mac?quote:Op zaterdag 13 februari 2010 21:22 schreef robbolo het volgende:
k denk dat mijn vraag een beetje is onder gesneeuwd, dus ik probeer t nog een keer
[..]
Nope, je bedoeld toch de magsafe connector?quote:Op zaterdag 13 februari 2010 21:24 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Brand er een rood lampje in de connector van je Mac?
Nee, de mini-jack. Het rode licht is voor optisch-digitale signaaloverdrachtquote:Op zaterdag 13 februari 2010 21:30 schreef robbolo het volgende:
[..]
Nope, je bedoeld toch de magsafe connector?
Heb een gewone macbook, en zie daar geen licht....quote:Op zaterdag 13 februari 2010 21:43 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Nee, de mini-jack. Het rode licht is voor optisch-digitale signaaloverdracht
Jammer, dat had het probleem kunnen zijn.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 21:44 schreef robbolo het volgende:
[..]
Heb een gewone macbook, en zie daar geen licht....
Helaas pindakaas. Maar het hoort wel zo te zijn dat ie meteen van de interne boxjes overschakelt naar de externe? Of zit er een lag, of wellicht een aktie, tussen?quote:Op zaterdag 13 februari 2010 21:58 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Jammer, dat had het probleem kunnen zijn.
Nope, dat hoort direct te gaan.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 22:00 schreef robbolo het volgende:
[..]
Helaas pindakaas. Maar het hoort wel zo te zijn dat ie meteen van de interne boxjes overschakelt naar de externe? Of zit er een lag, of wellicht een aktie, tussen?
quote:Verifying volume “Macbook”
Performing live verification.
Checking Journaled HFS Plus volume.
Checking extents overflow file.
Checking catalog file.
Missing thread record (id = 1053440)
Missing thread record (id = 1446752)
Missing thread record (id = 3604309)
Incorrect number of thread records
Checking multi-linked files.
Checking catalog hierarchy.
Invalid volume file count
(It should be 491507 instead of 491510)
Checking extended attributes file.
Checking volume bitmap.
Checking volume information.
The volume Macbook was found corrupt and needs to be repaired.
Error: This disk needs to be repaired. Start up your computer with another disk (such as your Mac OS X installation disc), and then use Disk Utility to repair this disk.
Zie je signature.quote:Op zondag 14 februari 2010 15:02 schreef jakkop het volgende:
Ik droomde vannacht over een nieuwe MBP![]()
Met 130 GB SSD![]()
Voor 900 euro
Leef je dromen!quote:Op zondag 14 februari 2010 15:25 schreef jakkop het volgende:
[..]
Ja wat denk je, ik kan m'n dromen niet besturen hoor.
Hen je een goeie droomquote:Op zondag 14 februari 2010 15:02 schreef jakkop het volgende:
Ik droomde vannacht over een nieuwe MBP![]()
Met 130 GB SSD![]()
Voor 900 euro
Misschien moet je dat maar eens doen.quote:Op zondag 14 februari 2010 21:13 schreef appelsjap het volgende:
ik heb aperture 2. maar heb nu 3 gedownload, de volledige versie, hoe upgrade ik? Als ik m probeer te installeren zegt ie dat ik de eerste aperture eerst moet renamen ofzo.
ja hoe?quote:Op zondag 14 februari 2010 21:35 schreef Junkie het volgende:
[..]
Misschien moet je dat maar eens doen.
Nouja, dat wacht ik toch graag even af voordat ik een SSD in m'n macbook ga zetten.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 20:41 schreef Junkie het volgende:
Lees dit artikeltje maar even: Giz Explains: SSDs and Why You Wish You Had One
Er is nog geen TRIM/Garbage Collection (GC) support voor OSX. En ik verwacht eigenlijk dat ze dat pas in 10.7 gaan stoppen of dat de fabrikanten het in hun eigen firmware stoppen (idle time garbage collection). En daar zie je al langzaam aan berichten over voorbij komen.
Als dit echt is, lach me ik rotquote:Op maandag 15 februari 2010 15:45 schreef Junkie het volgende:
[ afbeelding ]
Windows Phone 7 Series is official, and Microsoft is playing to win
http://www.windowsphone7series.com
Steve Ballmer Hosts Windows Phone Press Conference at MWC
Ik vindt de UI Layout er echt kut uitzien.
zogenaamd hip en minimalistisch maar eigenlijk grote faalquote:Op maandag 15 februari 2010 15:45 schreef Junkie het volgende:
[ afbeelding ]
Windows Phone 7 Series is official, and Microsoft is playing to win
http://www.windowsphone7series.com
Steve Ballmer Hosts Windows Phone Press Conference at MWC
Ik vindt de UI Layout er echt kut uitzien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |