abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4104312
Nu LPF geen P en F meer heeft zou je alleen nog op de L kunnen stemmen. Mijn inschatting is dat er behalve 2/3 van de letters ook 2/3 van de stemmers niet meer op LPF gaat stemmen. Omdat het m.i. onmogelijk is dat deze mensen plots overstappen naar "Links" zie ik VVD en CDA wel wat winst pakken.

Het zou toch mooi zijn wanneer we weer eens een coalitie van 2 partijen krijgen. Dan kan men hopelijk wat sneller beslissingen nemen en uitvoeren.

Gisteren stonden we op rand van de afgrond, maar vandaag maken we een grote stap voorwaarts.
pi_4104342
Het lijkt mij wel een goede coalitie idd
  dinsdag 7 mei 2002 @ 23:09:42 #3
16505 KP
KwaliteitsPoster
pi_4104413
Lijkt me een goed idee. Laat ze maar eens goed naar de onvrede kijken. Dan kunnen we na vier jaar wel zien of het bevalt of dat we een socialere politiek wenselijk achten.
There's a #filosofie spirit in everyone.
  dinsdag 7 mei 2002 @ 23:12:18 #4
2710 Lafayette
Wat ben jij ziek bezig!
pi_4104452
Gadver het lijkenpikken is begonnen.
pi_4104495
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 23:12 schreef Lafayette het volgende:
Ach, een coalitie zonder PvdA zou toch nog een schrale troost zijn voor de LPF-ers. Waarom zouden ze daar dan niet aan meewerken.........!?
Gisteren stonden we op rand van de afgrond, maar vandaag maken we een grote stap voorwaarts.
pi_4104506
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 23:12 schreef Lafayette het volgende:
Inderdaad, de man is nog niet begraven of zijn stemmen worden al verdeeld

FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  dinsdag 7 mei 2002 @ 23:17:01 #7
10090 waspman
life is sweet
pi_4104509
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 23:16 schreef Strix-Nebulosa het volgende:

[..]

Ach, een coalitie zonder PvdA zou toch nog een schrale troost zijn voor de LPF-ers. Waarom zouden ze daar dan niet aan meewerken.........!?

erg schraal inderdaad
pi_4104518
Tsja, wat is het nou nog waard. Geen campagnes meer, geen verdieping van de standpunten, geen polls, LPF zonder Fortuyn... en aan de uitslag zitten we 4 jaar vast .
It is much easier to be critical than to be correct.
pi_4104524
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 23:17 schreef waspman het volgende:

[..]

erg schraal inderdaad

Precies, en een regering met PvdA een trap na, dus doe nou maar gewoon wat ik zeg.
pi_4104560
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 23:17 schreef Meneer_Aart het volgende:
Tsja, wat is het nou nog waard. Geen campagnes meer, geen verdieping van de standpunten, geen polls, LPF zonder Fortuyn... en aan de uitslag zitten we 4 jaar vast .
We moeten toch verder Aart. Jij, als één van de weinigen die z'n verstand bewaart, zou dit toch best een redelijke oplossing moeten vinden. Adje plagen , dat deed Pim ook graag.
  dinsdag 7 mei 2002 @ 23:26:38 #11
2710 Lafayette
Wat ben jij ziek bezig!
pi_4104606
....
De hongerige hyena's zijn in aantocht, ze kunnen niet wachten een deel van het kadaver te bemachtigen. Ook een roedel Hyena's moet leven. De natuur is hard. De Hyena's en de aasgieren, nog even en er is geen spoor meer, slechts een kaal karkas is wat rest.
....
pi_4104760
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 23:26 schreef Lafayette het volgende:
....
De hongerige hyena's zijn in aantocht, ze kunnen niet wachten een deel van het kadaver te bemachtigen. Ook een roedel Hyena's moet leven. De natuur is hard. De Hyena's en de aasgieren, nog even en er is geen spoor meer, slechts een kaal karkas is wat rest.
....
Bij "Kunst en Literatuur" kun je ook je hartje luchten.
  dinsdag 7 mei 2002 @ 23:40:36 #13
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_4104800
Er valt echt NIKS van te zeggen tot 15 mei... niemand weet wat er met het aantal stemmers op LPF gaat gebeuren. Maar CDA en VVD zullen voor mij wel bijna 100% zeker in het kabinet komen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_4106025
het lijkt mij ook een mooie.. CDA/VVD..
maargoed laten we eerst maar zien hoe de komende peilingen zijn dat is bepalend voor mijn keuze .
  woensdag 8 mei 2002 @ 01:09:49 #15
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_4106050
Voorlopig zal inderdaad het politiek klimaat in volledig dichte nevelen gehuld zijn. 15 Mei kunnen we kiezen tussen een aantal deuren als in een prijzenshow. Je hebt wel een vermoeden waar de auto zit, maar verder blijft het compleet giswerk.
pi_4106105
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 23:17 schreef Meneer_Aart het volgende:
Aha, jij wilt het Campagne-Mediacircus gewoon door laten draaien, en intervieuwbureaus moeten mensen maar lastigvallen met verkiezingsvragen. Moord of geen moord, de campagneshow moet gewoon doorgaan.
Gelukkig hebben de politieke partijen en de bureaus die de polls doen meer verstand van ethische kwesties!
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  woensdag 8 mei 2002 @ 01:20:41 #17
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_4106134
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 01:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Aha, jij wilt het Campagne-Mediacircus gewoon door laten draaien, en intervieuwbureaus moeten mensen maar lastigvallen met verkiezingsvragen. Moord of geen moord, de campagneshow moet gewoon doorgaan.
Dat zegt hij helemaal niet. Hij zegt alleen dat de verkiezingen nu eigenlijk nergens meer over gaan, omdat er geen campagne gevoerd kan worden, niet dat er campagne gevoerd móet worden.
pi_4106314
Met deze 2-partijen coalitie kan ik wel leven.... mits ze ook enkele standpunten van Fortuyn overnemen, aangezien zij veel stemmen van hem zullen krijgen zijn zij verplicht ook deze kiezers te geven waar ze om vragen.
pi_4107104
CDA-VVD coalitie zal niet doorgaan denk ik.

Met LPF hebben ze in sommige peilingen geeneens een meerderheid en in andere maar net. Dus al loopt 2/3 over dan is er nog geen meerderheid. Misschien dat een CDA-VVD-D66 coalitie zou kunnen.

pi_4107383
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 03:39 schreef extremeknul het volgende:
CDA-VVD coalitie zal niet doorgaan denk ik.

Met LPF hebben ze in sommige peilingen geeneens een meerderheid en in andere maar net. Dus al loopt 2/3 over dan is er nog geen meerderheid. Misschien dat een CDA-VVD-D66 coalitie zou kunnen.

uhh, daar werkt D66 absoluut dus niet aan mee
[B]It is very easy to see fanaticism in other people, but difficult to spot it in oneself[/B]
  woensdag 8 mei 2002 @ 08:46:13 #21
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_4107407
Ook met de LPF erbij vond ik het een prima idee, ik denk dat het ook nodig is om die afwisseling te hebben, het is ongezond om een dergelijke golfbeweging tegen te houden.
fake a dream
  woensdag 8 mei 2002 @ 08:47:29 #22
11777 Grote-Smoeldriaan
Als je wint, heb je vrienden
pi_4107411
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 23:16 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Inderdaad, de man is nog niet begraven of zijn stemmen worden al verdeeld

Met figuren van LPF als eerste overal op TV om toch maar de mensen te smeken om op Pim te blijven stemmen en dat terwijl er geen campagne meer gevoerd zou worden.
Hard, gemeen en snel
pi_4107750
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 23:40 schreef I.R.Baboon het volgende:
Er valt echt NIKS van te zeggen tot 15 mei... niemand weet wat er met het aantal stemmers op LPF gaat gebeuren.
Mee eens. De vraag is of de aanhang van Fortuyn nu krachtiger is geworden of juist meer verdeeld. Er valt niets over te zeggen, maar ik vrees het laatste. Dit zou eerder resulteren in een overwinning van links, waarin niemand piekert om op de VVD, het CDA of LPF te stemmen.

Een omkering van de Franse situatie dus.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 8 mei 2002 @ 09:41:42 #24
11777 Grote-Smoeldriaan
Als je wint, heb je vrienden
pi_4107795
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 09:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Mee eens. De vraag is of de aanhang van Fortuyn nu krachtiger is geworden of juist meer verdeeld. Er valt niets over te zeggen, maar ik vrees het laatste. Dit zou eerder resulteren in een overwinning van links, waarin niemand piekert om op de VVD, het CDA of LPF te stemmen.

Een omkering van de Franse situatie dus.

Ik denk van niet. Zwevende stemmers zullen nu echt eerder richting VVD, CDA, LN en misschien zelfs D66 gaan. Het verlies van de VVD zal minder worden, de winst van het CDA meer terwijl de PVDA geen extra stemmen zal winnen en dus straks de grootste (en mi. terechtste) verliezer zal zijn. Dit laatste lijkt me geen goede basis voor nog een regeerperiode!
Hard, gemeen en snel
pi_4114123
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 01:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Gelukkig hebben de politieke partijen en de bureaus die de polls doen meer verstand van ethische kwesties!

Doe normaal, dat zeg ik helemaal niet. De campagnes en polls door laten gaan had óók niet gekund. Tenminste, niet voor de begrafenis van Fortuyn. In bescheiden vorm had er na zaterdag nog wel iets aan campagnes gedaan kunnen worden, en evt. een lijsttrekkersdebatje op 14 mei. Die dan ook moet gaan over de vraag hoe het verder moet na de moord. Hans van Mierlo zei dat gisteravond goed (kan hij geen premier worden... ?).

Het is kut, maar het gaat wel om democratie en de regering voor de eerstkomende 4 jaar. Met een volledig stilzwijgen tot 15 mei is niemand geholpen.

It is much easier to be critical than to be correct.
pi_4117342
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 08:41 schreef bluegrass het volgende:

[..]

uhh, daar werkt D66 absoluut dus niet aan mee

Hoezo niet?

D66 heeft met beide al eerder samengewerkt hoor. Bovendien is D66 een partij die wil regeren, ook met weinig zetels en mogelijkheden, dat is wel gebleken uit de geschiedenis. Het zal ongetwijfeld niet hun eerste voorkeur zijn maar meteen uitsluiten doen ze het ook niet lijkt me. Geen een D66 lid heb ik daarover gehoord, en dat hoorde je bij LPF al wel.

woensdag 15 mei 2002 @ 16:19:11 #27
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_4205102
De VVD zit in de moeilijkste positie van alle partijen in de kamer. Ze wordt zoals het er nu naar uitziet electoraal naar de slachtbank gebracht maar er wordt door de kiezer min of meer wel van ze verlangt dat ze wel mee regeren. De VVD krijgt niet de mogelijkheid zoals de PvdA om de luwte van opositie op te zoeken. De VVD moet als aangeschoten wild toch gaan regeren en dat is een heel moeilijke opgave en ook zeker niet normaal in nederland waar een grote verliezer meestal niet meer regeerd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')