abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79472674
Ach, als het dan echt hard gaat vriezen, moet je voor die periode iets origineels verzinnen zodat alle warmte naar binnen gaat... Maar vooral voor spullen op de vensterbank idd veel makkelijker om ze wat langer te laten. Toch zou ik er voor de zekerheid minimaal een nachtje over slapen!
pi_79472817
Hmmm ja nachtje slapen, geen zin in, haha. Als ik eenmaal bezig ben moet het (min of meer) af...
Ik kijk eerst maar eens hoe het wordt, ik geloof dat je die plakstrip die je er in strijkt er ook zo weer uit kan halen, dus kan ze altijd weer langer of korter maken.
Ik denk trouwens dat ik de overgordijnen wel lang laat, die hangen toch meestal open aan de zijkant...
pi_79473092
quote:
Op maandag 22 maart 2010 23:11 schreef Beijtje het volgende:
Nou er komt nog een laag gordijnen over.. Dus daarom dat ze inderdaad in elk geval niet over de verwarming mogen, anders stook je voor Jan L.
Tot nu toe dus twee stemmen voor tot vlak boven verwarming, ok.
Het kan ook weer niet té vlak boven verwarming, want dan gaat alle warmte alsnog achter de gordijnen zitten... Dus het wordt dan ergens halverwege vensterbank en bovenkant verwarming...
Nja het voordeel is als je ze tot boven je verwarming doet en je het toch tot op je vensterbank wilt, je ze altijd nog kunt inkorten. Andersom is wat lastiger
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_79473133
quote:
Op maandag 22 maart 2010 23:18 schreef Beijtje het volgende:
Hmmm ja nachtje slapen, geen zin in, haha. Als ik eenmaal bezig ben moet het (min of meer) af...
Ik kijk eerst maar eens hoe het wordt, ik geloof dat je die plakstrip die je er in strijkt er ook zo weer uit kan halen, dus kan ze altijd weer langer of korter maken.
Ik denk trouwens dat ik de overgordijnen wel lang laat, die hangen toch meestal open aan de zijkant...
Dat lijkt me vreemd staan
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_79473144
Haha, ja maar ik knip er geen stuk af, maar maak gewoon een brede zoom...
pi_79473169
En over die overgordijnen, moet ik dus nog even kijken. Ik hang ze sowieso in volle lengte op. Als dat er niet uit ziet, maak ik ze korter...
pi_79475007
Ik zou ze eerst tot boven de verwarming spelden en daarna tot boven de vensterbank. Eventueel kan je bij beide opties een foto maken. Dat lijkt me het makkelijkste kiezen
pi_79475631
Ja maar ik heb geen spelden
Heb het nu tot onder de vensterbank en dat is wel mooi vind ik...
Maar wat zo stom is: heb voor de overgordijnen de verkeerde kleur gordijnen van de Ikea meegenomen! Grrrr nou moet ik meer helemaal terug! O shit en ik zie net dat de kleur die ik wilde er helemaal niet meer is
In elk geval bedankt voor het meedenken allemaal!

Had nu eigenlijk een plaatje willen posten van het eindresultaat ( met de overgordijnen erbij), maar dat moet dus wachten. Dit is hoe het er nu uitziet:

Wel beter dan met de kranten:

pi_79475767
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 00:33 schreef Beijtje het volgende:
Ja maar ik heb geen spelden
Heb het nu tot onder de vensterbank en dat is wel mooi vind ik...
Maar wat zo stom is: heb voor de overgordijnen de verkeerde kleur gordijnen van de Ikea meegenomen! Grrrr nou moet ik meer helemaal terug! O shit en ik zie net dat de kleur die ik wilde er helemaal niet meer is
In elk geval bedankt voor het meedenken allemaal!

Had nu eigenlijk een plaatje willen posten van het eindresultaat ( met de overgordijnen erbij), maar dat moet dus wachten. Dit is hoe het er nu uitziet:

[ afbeelding ]

Wel beter dan met de kranten:

[ afbeelding ]
Ik vind het goed staan zo
Hou alleen niet van vitrage achtige dingen... maar dat terzijde
pi_79477933
Ziet er prima uit
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_79478713
Dank jullie. Ik hou ook niet van vitrage hoor... Dit is gewoon een wat dunner katoenen gordijn, dus ziet er gewoon uit als een beetje doorschijnend, maar op de foto lijkt het door de flits echt van dat hele doorzichtige vitrage spul, maar gelukkig is het dat niet...
Ik hoop vanavond ff tijd te hebben die andere gordijnen te ruilen bij Ikea...
pi_79481536
Voordat je naar Ikea rent:

Mi. zijn overgordijnen het mooist - komen het beste uit - werkt ruimtelijk - als ze van links tót rechts hangen en zoals je eerder schreef tot aan de grond.
Hopelijk was je dat ook van plan ???
Anders worden het 2 lappen met een stukkie witte muur int midden.

IMHO
pi_79482198
Was ik ook van plan ja! Dat is inderdaad het mooist...
Alleen heb ik nog geen geld om ze op maat te laten maken en de standaardgordijnen (van Ikea ja ) zijn net niet helemaal tot aan de grond, plus dat je altijd een klein spleetje in het midden houdt door het ophangsysteem, maar goed, voor nu is het prima...
  dinsdag 23 maart 2010 @ 19:20:18 #214
910 Barbie
Graduated Fool
pi_79502616
Als je ze hebt omgeruild in de goede kleur, eerst wassen, dan pas korter maken. Die dingen krimpen nl altijd nog
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_79507598
Ja thanx voor de tip! Maar ik maak ze eigenlijk niet echt korter, maar met zo'n plakstrip, dus je kan dat zo weer los maken (gebeurt ook vaak in de was) en dan zijn ze weer langer.
Bovendien ben ik niet het type dat vaak gordijnen wast dus hoop ik tegen de tijd dat het echt nodig wordt, geld te hebben voor nieuwe, op maat gemaakte

Ik heb de goeie kleur nu in huis en ga die zo ophangen! Dan wil ik eigenlijk ook even de boekenkast aan de muur fixen, alle spullen opruimen, en dan krijgen jullie een fototje
pi_79510564
wat een progressie
pi_79512093
Haha, stel je er niet te veel van voor he
Toch vast een fototje van de gordijnen nu ze hangen, omdat ik niet weet of ik ook aan die andere dingetjes toe ga komen vanavond...

Ondanks dat het maar standaard gordijntjes zijn, ben ik helemaal in m'n sas ermee! Het kleedt de boel mooi aan...
pi_79512273
moet je ze nog even van een afstandje fotograferen
Maar je kunt nu prima slapen
pi_79512390
Ja hallo, mijn woonkamer is iets van 3 bij 4, dus voor van een afstandje zou ik door de muur moeten kunnen fotograferen en dat heb ik nog niet helemaal onder de knie
(En 't is dus de woonkamer. In slaapkamer nog geen gordijnen..)
pi_79512833
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 22:34 schreef Beijtje het volgende:
Haha, stel je er niet te veel van voor he
Toch vast een fototje van de gordijnen nu ze hangen, omdat ik niet weet of ik ook aan die andere dingetjes toe ga komen vanavond...

[ afbeelding ]

Ondanks dat het maar standaard gordijntjes zijn, ben ik helemaal in m'n sas ermee! Het kleedt de boel mooi aan...
Ohw wauw, ziet er goed uit hoor!!!!
pi_79512888
Mooi, zo de gordijnen tot op de grond..
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_79513134
En tik: weer een box.

Ze hangen er mooi bij, Beijtje.
pi_79513319
Dank jullie! Ik ga snel verder met opruimen in de hoop dat ik er aan toe kom de boekenkast vast te zetten en wat dozen uit te pakken die daar in moeten komen, voordat ik dood neerval van vermoeidheid...

(En shhhh , ze zijn nét niet tot op de grond, echt nét ietsje te kort... Maar dat helpt me alleen maar herinneren wat een fijne hoge plafonds ik heb dat ik zelfs aan een gordijn van 3 meter lang niet genoeg heb )
pi_79513499
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 22:57 schreef Beijtje het volgende:
Dank jullie! Ik ga snel verder met opruimen in de hoop dat ik er aan toe kom de boekenkast vast te zetten en wat dozen uit te pakken die daar in moeten komen, voordat ik dood neerval van vermoeidheid...

(En shhhh , ze zijn nét niet tot op de grond, echt nét ietsje te kort... Maar dat helpt me alleen maar herinneren wat een fijne hoge plafonds ik heb dat ik zelfs aan een gordijn van 3 meter lang niet genoeg heb )
Gordijnen worden door hangen ook vaak net iets langer..... heb helaas ervaring hiermee Mijn zelf op maat gemaakte gordijnen, die ik met veel liefde heb genaaid, zijn langer geworden na een paar weken en "staan" nu bovenop de vloer door de stevige stof.... ook niet fijn Des tof is een beetje vergelijkbaar met jeans qua dokte en stevigheid, maar dan in wit van ikea.....

En ik had ze al heet gewassen voor het naaien om het krimpen te voorkomen
pi_79513621
Oooo das wel heel als je ze net op maat hebt gemaakt... Maar in mijn geval wel prima
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')