abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79115411
Klein updateje: had door de week niet meer echt tijd gevonden de douche af te tegelen. Dat heeft mijn vader vandaag gedaan, terwijl ik een keukenkastje in elkaar heb gezet. Hadden vandaag maar weinig tijd, dus morgen weer verder. Er moet nog een klein randje tegels aan de kant van het toilet, maar de rest zit er allemaal op. Morgen die tegels voegen, dus overmorgen kan ik eindelijk douchen!

Zo was de douche na het repareren van de afvoer....

Zo was ie nadat ik de loszittende tegels er af had gehaald...

En zo ziet het er nu uit....

Er komen witte voegen tussen de nieuwe witte tegels. Bij de oude tegels ga ik de grijze voegen omkleuren naar witte voegen (heb nu voegenfris van Alabastine daarvoor, hoop dat dat gaat werken). Echt jammer dat ik geen geld heb het allemaal nu in één keer goed te doen. Ik hou niet van tegels namelijk, en al helemaal niet van dit soort glimmende, witte, vierkante. Maar goed nu is het in elk geval weer netjes en waterdicht.

Keuken staat er nu zo bij....

En had ik al gezegd hoe blij ik ben met dit ding?

Lang leve de klokthermostaat! Nooit meer in de kou opstaan, maar wel lekker koud slapen
pi_79120053
keurige douche! daar ben je vast blij mee! en misschien nog even niet je smaak, maar het is tenminste geen gesmurfte badkamer of erger, van dat vreselijke groen uit de zeventiger jaren ofzo.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_79154375
Gevoegd!

Was even vergeten dat onderste randje in het midden met de donkere tegeltjes nog met donker spul moest, dus voegen kon niet in één keer, dat laatste moet ik dus morgenavond doen... Dan overmorgen dus eeeeeeeeeeeeeeeindelijk een douche waar je in kan douchen!

De keuken schiet ook al lekker op. Vaatwasser plaatsen duurde eeuwen. Dit is het resultaat so far... Er komen verder nog drie bovenkastjes. En de afzuigkap moet nog geplaatst, maar het plaatje wordt dus al aardig compleet

pi_79158949
Mooie thermostaat! Die heb ik ook Moet m alleen nog ff aansluiten..
Wat waren de problemen met je vaatwasser? Ik heb dat ding neergezet en hij stond eigenlijk bijna direct goed..
pi_79167934
Nou gewoon pielen, deur er op, paste niet helemaal, schroefjes 3 mm naar links, etc. Vergeten handvat er op te maken, deur er weer af, handvat er op... Ga zo maar door... Ding neerzetten, ondergrond is ongelijk en muur niet haaks, dus rechterpootje 1 mm omhoog, linker 2 mm, rechter weer een halve naar beneden, etc... Allemaal wel simpel maar je bent wel uren verder voor 't ding staat...
Haha mooi dat jij die thermostaat ook hebt!
pi_79168821
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 23:42 schreef Beijtje het volgende:
.... *Eurocol frustraties* ...

Dat Eurocol voegmiddel ben ik ook mee de mist in gegaan. Ik heb het te snel afgespond, waardoor het pigment ook weggeveegd is. Gevolg: grijze voegen i.p.v. antraciet.... ik heb het maar geaccepteerd, want opnieuw voegen is een klote klus....
pi_79169154
Ooo ja wat erg he, ik zou ook mooi niet opnieuw beginnen!
Ik moet dus nog dat onderste randje in de douche doen en alleen daar al zie ik zooooooo tegenop! Dat witte voegsel van Eurocol op m'n zwarte tegeltjes was trouwens ook niet grappig, maar was iets minder erg dan dat zwarte spul... En dan te bedenken dat ik uiteindelijk nóg 1m2 met dat spul moet gaan voegen, gedver zeg. Maar dan ben ik wel mentaal voorbereid en zet ik gewoon 1000 emmertjes water met 1000 doekjes klaar...

Over de vaatwasser trouwens nog even: hij is niet van Ikea en de keuken dus wel, misschien dat dat er iets mee te maken heeft...
pi_79170058
Ik moet zeggen dat het voegen me beter bevallen is dan het tegelwerk. Het tegelwerk is een delicaat klusje als je het netjes wil doen. Met voegen hoef je niet zo voorzichtig te zijn, zo lang je je voegen maar goed vult en tijdig de cementsluier weghaalt. Bij het voegen had ik een emmertje water en een spons in de hand. Ik heb het voegsel eerst grof weggeveegd en ben daarna baan voor baan alle tegels langs gegaan. Prima te doen!
pi_79170520
Ja, dat is wel waar, het komt niet zo nauw...
pi_79172123
quote:
Op maandag 15 maart 2010 15:13 schreef Beijtje het volgende:
Ja, dat is wel waar, het komt niet zo nauw...
Nouja, ze moeten natuurlijk wel 100% waterdicht zijn. Anders krijg je vroeg of laat problemen met je tegelwerk, vooral bij je douche.
pi_79192832
Jajajaaa, maar 't hoeft niet netjes als je bezig bent, het gaat er vanzelf wel tussen zitten...

Heb dat laatste stukje gevoegd en de drain schoongekrabd. Dat wil zeggen: morgen douchen!!! (Ff opzoeken hoe snel dat voegsel douche-bestendig is, hopelijk kan ik morgenochtend al douchen)

Verder de loodgieter uitgehangen: andere knelkoppelingetjes op de koud en warmwaterleiding gezet en kraan in de keuken aangesloten. Ook de afvoer aangesloten en wasmachinekraan voor vaatwasser gemonteerd. (Zit nu scheef dus moet ff opnieuw, maar doe ik morgen) Ook poging gedaan sifon voor vaatwasser te monteren, maar die heb ik gemold... Op de verpakking van de lijm stond dat je de buisjes nog kon draaien als de lijm er al op zat, nou niet dus. Bijna mijn pols er op gebroken en ten slotte scheurde een stukje van de sifon. Morgen ff nieuwe halen en dan kan de vaatwasser ook aangesloten! In elk geval heb ik nu wel een complete werkende wasbak in de keuken!
Nu kan ik weer tevreden gaan slapen...
pi_79193914
De eerste douche in je nieuwe huis is altijd fijn. Veel plezier!
pi_79199125
Douchen, wat een genot! Ik was bijna vergeten hoe fijn dat is! Maar vanochtend was het dan zo ver...
En nog zoiets: je tanden poetsen boven een echte wasbak waar stromend water uit de kraan komt! (In plaats van water uit de douche in een bekertje doen en spoelen boven het putje op het buitenplaatsje...)
Lang leve de moderne gemakken!
pi_79199219
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 09:17 schreef Beijtje het volgende:
Douchen, wat een genot! Ik was bijna vergeten hoe fijn dat is! Maar vanochtend was het dan zo ver...
Waarschijnlijk denken de mensen in je omgeving er ook zo over.
pi_79199468
O dus daarom liep iedereen de hele tijd van me weg...
pi_79380255
ja lekker douchen!
stoeltje pakken en niet meer onder vandaan
vaatwassergepiel klinkt als; eigenlijk geen zin meer vandaag maar moet toch af maar gaat niet van harte
zulke dingen heb ik ook weleens, dan heb ik eigenlijk echt gewoon geen zin meer en geen puf meer maar dan 'mag' ik van mezelf nog niet stoppen en prompt wordt het dan zo'n k-klus van tot 3 keer toe de verkeerde schroevedraaier uit de garage halen, tot nét het verkeerde plugje, nouja, je kent het wel, gepiel dus.
pi_79382988
Heb je alweer foto's Beijtje? Ben erg benieuwd hoe het er nu uitziet
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_79413374
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 19:38 schreef Ml-etje het volgende:
Heb je alweer foto's Beijtje? Ben erg benieuwd hoe het er nu uitziet
pi_79426299
Haha, WRH, dat van het vaatwassergepiel klopt inderdaad!
Helaas nog geen nieuwe foto's, het heeft even stilgelegen. Ik merk dat je van weken achter elkaar dacht en nacht werken of klussen (elke avond na mijn werk en bij een vrije dag de hele dag) toch wel moe wordt Dus nu de basics er waren heb ik even een pauze ingelast afgelopen week, zodat mijn normale leven weer even vorm kan krijgen: ik heb geen vrije dagen meer genomen, maar gewoon lekker fulltime gewerkt, ben weer eens gaan sporten en met mensen wat afgesproken enzo, moet toch ook gebeuren he... Ondertussen lekker bijgeslapen en weer energie opgedaan om te klussen! Dit weekend helaas geen tijd gehad om te klussen, maar volgend weekend ga ik de keuken afmaken samen met mijn vader (die ga ik door de week een beetje ontzien, anders heeft die ook geen leven meer) en dan zal ik zeker weer wat foto's posten!
Verder moeten er nog allerlei kleine dingen gebeuren, die ik als ik de puf heb, misschien wel door de week in de avonden vast doe: zoals gordijnen ophangen, boekenkast aan de muur vastmaken, wat dingen kitten, cement op de vloer in de badkamer weghalen, voegen in badkamer op de muur omkleuren en ga zo maar door... (Ook even een lijstje maken een keer, net als Rallydame, ik hou er ook van om dingen af te strepen!)
pi_79471146
Ik had opeens zin om gaatjes te boren (later spijt van, was beetje zwaar ) dus ben de gordijnen op aan het hangen. Het zijn van die Ikea-dingen die je zelf korter moet maken. Ik hoop dat er toevallig mensen online zijn die dit lezen, want ben beetje in dubio: zal ik ze tot op de vensterbank maken of langer, tot net boven de verwarming? Wat lijkt jullie het mooist? Ik zeg intuïtief dat ik ze niet op de vensterbank moet doen maar zo lang mogelijk, dus tot net boven de verwarming, maar weet eigenlijk niet of dat mooi is. Maar dat is ook wel handig, mijn ramen kunnen onderaan niet open dus dan kan je nog eens wat in de vensterbank zetten zonder dat je het wegveegt als je de gordijnen open of dicht doet... (Tot op de grond is het mooist, maar geen optie want gordijnen te kort en bovendien dekken ze de radiator dan te veel af)

Plaatje van de situatie:

pi_79471617
Ik zou tot iets boven de verwarming doen.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_79471776
Ja he? Dat doe ik ook maar, denk ik... Eerst even kwartiertje pauze...
pi_79472273
Jaaa! Zeker tot vlak boven de verwarming! En over de verwarming heen is ook niet handig hoor... Om het hier in m'n woonkamertje met enkelglas warm te krijgen als t buiten vriest, moet ik de gordijnen achter de verwarming hangen... MAar jouw gordijnen zien er meer uit als vitrage dus dat maakt dan bij jou ook niet uit...
pi_79472369
Nou er komt nog een laag gordijnen over.. Dus daarom dat ze inderdaad in elk geval niet over de verwarming mogen, anders stook je voor Jan L.
Tot nu toe dus twee stemmen voor tot vlak boven verwarming, ok.
Het kan ook weer niet té vlak boven verwarming, want dan gaat alle warmte alsnog achter de gordijnen zitten... Dus het wordt dan ergens halverwege vensterbank en bovenkant verwarming...
pi_79472549
quote:
Op maandag 22 maart 2010 22:57 schreef Bartjebart het volgende:
Ik zou tot iets boven de verwarming doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')