abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78947259
O wat leuk!
En idd, ik kan ook niet wachten! Hoe staat het bij jou dan? Zal eens je topic bekijken
Wij zijn niet erg opgeschoten: alleen de koelkast gedaan. Waren ook pas laat begonnen vandaag en koelkast was wel meeste werk: lompe grote kast en zwaar ding er in met twee afdekpanelen er naast. Plus ontdekken dat er één verkeerde deur bij zat :-s
Nu even kleine pauze en dan zo de vloer van de douche afvoegen
pi_78954438
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah ik word gek! Had niemand me even kunnen zeggen dat je niet moet beginnen aan dat antraciete voegspul omdat ALLES zwart wordt en het eigenlijk ook helemaal niet mooi past bij mijn hardsteen?
Wat een k&*-klus! Op de instructie van het Eurocol voegspul staat: vol en zat voegen. Prima, lekker veel spul gebruiken dus. Maar er staat ook: overtollig voegsel direct verwijderen. Ja en dat is dus lastig als er zo veel pigment in zit. Het blijft dus of op je tegels zitten, of je poetst het ook weg uit de voegen. Ben stikchagerijnig er van. Moet de helft nu afsponzen, hoop dat als ik morgen de waas er af heb (als dat lukt) het resultaat er mee door kan, want ik ga dit noooooooooooooooooooooooooooooooooooit meer doen!
pi_78954464
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_78955289
Klinkt niet best... Wel fijn om dan hier even af te kunnen reageren!!!
Ga voor je duimen dat t morgen heeeeel makkelijk van je tegels afkomt (en niet uit je voegen)
Heb net het bekleden van een oud bankje van begin tot eind zitten bekijken,
kwam er aan het eind pas achter dat jij dat ook was!!!! Super gaaf!
Kan niet wachten tot foto's verschijnen van "bankje-in-af-huis"!
Maar stiekem meest nieuwsgierig naar je keuken! (Ook omdat ik volgende maand zelf de
-Ikea-keuken van m'n moeder in elkaar ga zetten en ga monteren...)
pi_78955429
Aha, leuk! Nou keuken gaat prima, als je ikea-kasten in elkaar kan zetten, kan je dit ook, we zijn dus alleen nog niet zo ver. Hoop dat ik er morgen aan denk m'n fototoestel van m'n werk mee te nemen (hopen dat het daar ligt, anders ben ik het kwijt ), dan post ik zsm wat foto's!
En dank je, ben ook erg blij met m'n bank!
Heb net nog even het rampgebied aanschouwd en denk dat het uiteindelijk er wel prima uit komt te zien. Voegen in douche zijn volgens mij gewoon ok. Die onder het toilet iets te "ondiep", maar goed daar komt als het goed is toch niet veel water overheen. Voegen bij de rare hoekjes rondom de drain hadden ook mooier gekund, maar goed, misschien moet ik die later (heeeeeeeeel veel later, als ik dit vergeten ben) nog even bijwerken met een extra laag voegsel.
Ik wil eigenlijk mijn nieuwe gordijnen ophangen (standaard Ikea-gordijnen, niets bijzonders, maar wel sfeerverhogend) en mijn boekenkast aan de muur vastzetten, zodat ik die in kan gaan ruimen, maar ik moet slapen van mezelf want anders ben ik morgen op mijn werk weer niks waard... Dus...
pi_78960422
Heb m'n fototoestel gevonden! Vanavond zullen er dus wat foto's volgen!
(Ok, don't get your hopes up, de keuken staat er nog niet en de badkamer is nog niet af hoor...)
pi_78961718
om wanhopig van te worden die voegen!
maar wel goed om te horen dat het er uiteindelijk toch minder erg uitziet en goed gaat komen. (toch?)
en niet vergeten dat het overal ten eerste nog kaal en niet ingericht is dus meer opvalt en ten tweede, het valt jezelf ook altijd meer op, anderen zien straks nauwelijks waar je je druk om gemaakt hebt
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_78995545
Jaaaaaaaaa, foto's!

Maar eerst...
... moeten jullie beloven niet op de rommel te letten...

Beloofd?

"Ok, beloofd," zeggen jullie dan...

Daar komen ze dan!

Waar waren we gebleven? De wc hangt inmiddels. Op dit plaatje is ook al meteen de vloer gelegd en gevoegd, heb geen foto van het tussenstadium. Let vooral op het schattige pleetje en de mooie drukknop Let vooral niet op de waas die nog over de tegels ligt, die heb ik er nog niet afgehaald, want ik ben nog niet helemaal over mijn voeg-trauma heen, dus dat doe ik morgenavond wel ofzo. Daarom hieronder nog een foto van de tegels zoals ze zijn, zonder de waas er op, in hun echte kleur. Zelfde geldt voor de drain die vol zooi zit, dat komt ook wel goed. En hoop dat de prut die nu aan aan de onderkant van de mozaiektegeltjes zit, er nog af gaat... Oja en de muren moeten dus nog deels betegeld worden he, het blijft niet zo ;-) En ok, boven op het inbouwreservoir moet nog een plaat met tegels komen en er moet een koof om de leidingen rechts van de wc komen, maar dan is ie ook echt af he ;-) (Accessoires en nieuwe doucheset daargelaten dan... Hihi)

Tegels zoals ze er echt uit zien:

Wat ik me vannacht bedacht: het randje in de douche op de grond moet ook nog met die zwarte tegels, en voor de wc het hoekje van 1m2 ook nog, dus ik ben nog niet van de antraciete voegen af... Verder dus geen commentaar op de vloer in de badkamer gewenst, want ben er zelf ook niet tevreden over Maarja het is niet anders.

Dan de inbouwkast in mijn slaapkamer.
In aanbouw:

En af!

Niet op de rommel letten, zei ik nog!!!
Randjes van de kast moeten nog netjes afgwerkt worden en rechts achter de deur ontbreken nog wat gipsplaten. Ook staan er in de kast nu kasten enzo, maar dat worden later natuurlijk allemaal handige legplanken en weet ik het allemaal. Verder komt er iets van een schuifdeur voor de deur. Ik ga dit proberen na te maken daarvoor:

Maar dat zijn meer lange termijn projectjes. Want eerst moet de douche afgetegeld worden. En dan natuurlijk de keuken!
Die staat er nu zo bij:

Sinds de vorige foto's van de keuken is er dus gestuct en geverfd, zijn alle stopcontacten er, staat het fornuis er, hangt de verwarming weer en staat de koelkast er (oh, die heeft nu trouwens 24 uur kunnen rusten, wat betekent dat ie aan mag! Hoera, stap 1 dichter bij de beschaving (o nee, stap 2, stap 1 was de wc ))

Ik dacht trouwens toen ik de doos opendeed van de oven: "O nee, ze hebben de verkeerde kleur geleverd!" Vervolgens dacht ik: "Getver, wit met blauwe strepen, wie neemt dat in godsnaam". Toen kwam ik pas tot de conclusie: "O nee, het is beschermingsfolie"

Woonkamer lekker volgepropt met de keuken, maar wel echt een fijne ruimte, die ook al volop gebruikt wordt! (En zoek Chessie! )

Trouwens, FYI, ik wil de boel ont-ikea-en (althans, deels, wil ik elk geval af van die grenen en berkenfineerlook), dus die berkenfineer spullen gaan de woonkamer uit en worden verbannen naar de keuken, totdat ik geld heb om daar mooie tafel en stoelen te kopen. Eerste stap was Chessie pimpen, zodat ik nu mooie bank heb. Stap twee was het stoeltje dat je daar ziet: voor niets meegenomen van mijn werk, lekker retro, en zitting opnieuw bekleed. Die komt straks in de keuken met andere stoeltjes aan de tafel die er ooit gaat komen (zit te denken aan oude paneeldeur met glasplaat er op op poten ofzo, even kijken of dat niet te rommelig wordt, anders iets anders moois). Maar das allemaal van later zorg.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beijtje op 10-03-2010 23:25:32 ]
pi_78998596
Leukleukleukleukleuk!!!! Alleen die antracietvoegen... Zonde!
pi_79001569
Mogge en toch vind ik die voegen niet lelijk.
Lijken nu net kinderkopjes is de woonkamervloer zo af?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_79001872
Ja, woonkamervloer is geolied (met klein beetje whitewash, maar niet te veel) en blijft zo. You no like?Thx beiden!
pi_79001883
Wacht maar tot je ergens witte voegen gaat maken op de vloer...
Ben je blij met de donkere, zeker in je toilet!

Vind het er heul niet slecht uit zien.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_79001891
Ja is ook zo, het kan er best mee door. Maar toen de voegen er nog niet waren was het gewoon mooier...
pi_79001899
Het is toch gewoon nog niet echt schoon toch?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_79004285
Ja dat ook, de tegeltjes moeten nog schoongemaakt...
pi_79007840
welke rommel
prachtig toch al? geweldig plan voor je slaapkamer, denk dat dat heel mooi kan worden.
vind de donkere voegen ook een mooi authentiek tintje geven.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_79015215
Pfoeh.. gaat wel als een speer zeg.. Is een heleboel gebeurd in een vrij korte periode als ik dat zo zie.. Keep up the good job
pi_79015270
Jajaja maar mijn huisje is ook maar klein he, dat scheelt
Maar ben ook wel blij met hoe het gaat allemaal, hopelijk kan ik het tempo er wel een beetje in houden. Begin nu soms wel een beetje moe te worden...
pi_79033762
Even de sluier verwijderd met droge doek. Tegeltjes hebben nu weer hun eigen kleur. (Alleen later op paar plekjes de grote klodders nog even verwijderen met van dat cementverwijderaar spul).

Nu even paar gaatjes met cement vullen, zodat morgen dan eindelijk de wandtegels gelijmd kunnen worden...

(Ik weet niet meer wie het was, maar iemand zei, misschien zijn die tegeltjes wat voor in mijn bijkeuken. Je hebt ze ook in grotere maten, ik geloof 30 x 60 en 60 x 60, die zijn echt prachtig! Hoe groter, hoe mooier vind ik, dan wordt het ook strakker. En waar ik ze heb gehaald waren ze echt niet duur, voor natuursteen. Om een indicatie te geven, deze maat, 15 x 15, is 40 e/m2. Ik geloof dat die grotere maten 50 of 60 e /m2 zijn...)
pi_79034921
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 21:03 schreef Beijtje het volgende:
Even de sluier verwijderd met droge doek. Tegeltjes hebben nu weer hun eigen kleur. (Alleen later op paar plekjes de grote klodders nog even verwijderen met van dat cementverwijderaar spul).

[ afbeelding ]

Nu even paar gaatjes met cement vullen, zodat morgen dan eindelijk de wandtegels gelijmd kunnen worden...

(Ik weet niet meer wie het was, maar iemand zei, misschien zijn die tegeltjes wat voor in mijn bijkeuken. Je hebt ze ook in grotere maten, ik geloof 30 x 60 en 60 x 60, die zijn echt prachtig! Hoe groter, hoe mooier vind ik, dan wordt het ook strakker. En waar ik ze heb gehaald waren ze echt niet duur, voor natuursteen. Om een indicatie te geven, deze maat, 15 x 15, is 40 e/m2. Ik geloof dat die grotere maten 50 of 60 e /m2 zijn...)
! mooie vloer
pi_79037398
Ik vind die zwarte tegeltjes ook wel mooi. En met die voegen erbij staat ook wel prima.

Maar de woonkamervloer is gewoon de "kale" vloer in de olie begrijp ik? Heb je dan niet onwijs tocht van onder de vloer vandaan enzo? Want helemaal dicht zal die nooit zijn lijkt me.
pi_79039497
Thx beiden!
De vloer in de woonkamer die je ziet is inderdaad een kale vloer, net als in de slaapkamer en studeerkamer, met olie inderdaad. De vloeren zijn wel met mes en groef, dus de spleten die te zien zijn, zijn maar een paar mm diep en niet helemaal door en door. Inderdaad hou je toch kieren ergens. Maar onder de woonkamer zitten kelders (van mij en de buurman), dus daar heb ik absoluut geen last van tocht. In de slaapkamer heb je geen kelder eronder, maar zit onder de vloer zo'n 20 cm van de balken waar de vloer op genageld is, met daaronder iets zand- of cementachtigs, waar ventilatieroosters naar toe gaan van buiten af, dus daar merk je wel dat er her en der een klein stroompje kou van de vloer af komt. Maar dat is eigenlijk niet noemenswaardig. En het hout voelt gewoon warm aan aan je voeten. Ik ga tzt in de slaapkamer nog wel de kieren langs de randen een soort van afdichten met goeie plinten of afdeklatjes en dan zal ik daar al helemaal geen last van tocht hebben. Bovendien, zo heeft het al 100 jaar gewerkt, dus waarom nu niet? Huizen van deze leeftijd zijn nou eenmaal ook met wat meer kieren enzo. En oja, de vorige bewoner (een huurder) had deze vloeren "afgedicht" met een ondervloer en laminaat en daar kwam dus verrot hout onderuit in de hoeken die het verst van het ventilatierooster af zaten. Het is dus eigenlijk ook goed dat de vloer nu een beetje kan "luchten". Maar ik snap helemaal wat je denkt, ik dacht eerst ook, dat zal wel heel koud zijn, maar het valt me alles mee. Het valt me sowieso mee hoe warm dit huis is. In die koude periode laatst stond veel de deur open en de verwarming laag omdat we aan het klussen waren, maar het werd nooit echt koud. Komt denk ik omdat ik nog woningen boven en naast me heb...
Anyway: kale vloeren zijn dus gewoon aan te raden, niks mis mee!
pi_79042876
moooooooiiii...komt helemaal goed met jouw huisje!!
pi_79045949
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 23:42 schreef Beijtje het volgende:
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah ik word gek! Had niemand me even kunnen zeggen dat je niet moet beginnen aan dat antraciete voegspul omdat ALLES zwart wordt en het eigenlijk ook helemaal niet mooi past bij mijn hardsteen?
Wat een k&*-klus! Op de instructie van het Eurocol voegspul staat: vol en zat voegen. Prima, lekker veel spul gebruiken dus. Maar er staat ook: overtollig voegsel direct verwijderen. Ja en dat is dus lastig als er zo veel pigment in zit. Het blijft dus of op je tegels zitten, of je poetst het ook weg uit de voegen. Ben stikchagerijnig er van. Moet de helft nu afsponzen, hoop dat als ik morgen de waas er af heb (als dat lukt) het resultaat er mee door kan, want ik ga dit noooooooooooooooooooooooooooooooooooit meer doen!
wij hebben ook met dat spul gewerkt, vooral veel water gebruiken en nawrijven met oude handdoeken. Gelukkig hadden we die zat, je kon ze na afloop in de bak gooien.
En inderdaad : klein stukje voegen en dan schoonmaken
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_79048265
O gelukkig, het lag dus niet aan mij
Wat een pokkewerk he? Dat werkt voor geen meter, klein stukje voegen, schoonmaken, voegen, schoonmaken, etc...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')