abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77740494
Naja, Titel zegt het al

Ik wil graag een nieuwe telefoon bestellen en deze kost 250 euro en simlock vrij op bol.com (enigste plek waar ik dit toestel nieuw en simlockvrij kan kopen).

Nu verkeer ik in deze situatie:

Mijn vader heeft mijn pinpas en geeft hem niet zomaar aan mij mee. (niet voor straf ofzo) Dus waar het op neer komt heb ik niet de mogelijkheid om even wat geld te pinnen.

Altijd als ik iets koop dan zeg ik het tegen me ouders, voorbeeld: ik heb laatst een ps3 opgehaald met 3 spellen, die mocht ik zo ophalen (En nee, men ouders willen me niet binnen houden, ik ben de meeste tijd altijd weg.)

Van alle telefoontjes die ik heb gehad was de aankoopprijs altijd max 120 E (niet dat ik budget gebonden was, dat was altijd toevallig zo). Dus mijn ouders vinden het totaal vreemd dat ik nu een keer een leuke blackberry wil kopen.

Ik heb als student een bijbaan in de supermarkt en ben via school werkzaam in de IT (Stelt nog niet veel voor) dus ik verdien dik men eigen geld sinds dat ik daar werk heb ik echt alles zelf betaald van kleding tot Consoles. (behalve de verzekeringskosten en schoolgeld enzo. "You know what i mean").

En ik ben ook iemand die niet eens met geld gooit, dat zeggen men ouders zelf ook. Als ik wat koop dan is het echt iets nuttigs wat lang mee gaat, nouja ik koop gewoon gel en aftershave, en dan ook nog niet eens dure gel en aftershave gewoon eigenmerk gel van de C1000 en adidas aftershave van 4,50 bij de OP=OP winkel vlak bij ons (ruikt goed, daar niet van).

Plus... ik geef misschien maximaal een 10 tot 15 euro per week uit, en ik ga niet eens uit ik zit elke week gezellig bij men neef of bij men vrienden op de bank met wat bijbehorende "Pils".

Op week basis is dat ongeveer:

Een pot gel: 1,50
Adidas geurtje: 4,50
Kratje bier en pinda's 7,00 = 13,00 E

En ik heb niet een scooter, dus die kosten heb ik men ouders ook weer bespaard dan praat je misschien een keer over een 2e hands van +- 800 E (echt een goede). Ik had niet eens behoefte aan een scooter, ik kan op de fiets naar school.

En het is ook niet zo dat we op een uitkering leven, men vader verdiend de kost waar we echt zat van kunnen leven (niet dat we duizenden euro's verdienen ofzo).

Zelf als ik men ouders in elkaar zou stompen zouden ze gewoon nog halfdood nee zeggen die telefoon ga je niet kopen, gewoon alsof ze immuun zijn tegen zeuren.

Dus heeft iemand tips om het "ja" woord te kunnen vrijspelen op deze 45 plussers?

PS: Ik ga niks achter de rug om doen bij men ouders, want dat is gewoon gemeen.

Grtz KL
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, schiet en neuk een ander niet.
pi_77740640
ctrl+p en dan vragen
You dream it, I live it.
pi_77740696
Wat wil je met een blackberry zonder data abonnement?
pi_77740699
Begin es met de reden te geven waarom zij je pinpas in beheer hebben, dat doen ze wss niet voor niks.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_77740911
Wordt chef over je eigen geld. Belachelijk dat je niet eens zelf je pinpas mag beheren.
of hebben ze daar een goede reden voor?
Ik ben een superster want ik drink jupiler!
pi_77740974
quote:
Op zondag 7 februari 2010 20:17 schreef fruityloop het volgende:
Begin es met de reden te geven waarom zij je pinpas in beheer hebben, dat doen ze wss niet voor niks.
Omdat men pa zo voorzichtig is "stel dat je hem kwijt raakt" dat is gewoon een tik van hem -_-'' echt.... en als je goed gelezen hebt zei ik toch dat ik super weinig uitgeef.
  zondag 7 februari 2010 @ 20:24:21 #7
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_77741035
Hoe oud ben je?
"Werken in de IT" en dan niet eens je eigen pinpas in je eigen bezit mogen hebben .
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_77741076
zorg maar eens eerst dat je je pinpas krijgt
neem aan dat je volwassen genoeg bent om um bij je te houden
voer geen oorlog, voer de eendjes!
pi_77741085
Neem een baantje en regel met je ouders dat je de helft of 2/3 op een spaarrekening zet en dat je de helft of 1/3 mag opsparen en zelf mag uitgeven aan wat je wilt?

Zo deed ik het vroeger!
  zondag 7 februari 2010 @ 20:26:16 #10
139230 El_Chica_Del_Fuego
Nee, ik wil geen Mac }:|
pi_77741143
'Men', echt tot 10 keer toe ofzo..

Ouders die je pinpas in beheer hebben..

Een nieuwe zakelijke telefoon willen..terwijl je oude het waarschijnlijk nog prima doet..

Elke week (!) een nieuwe pot gel, een nieuw luchtje, en bier en pinda's, en dat is dan de optelsom van je week...

Het voorbeeld geven dat je geen scooter hoefde...want dat is de norm natuurlijk...

Edit: wel respect dat je 't wel met ze wil regelen en niet achter hun rug om tegen hun regels in gaat.

[ Bericht 5% gewijzigd door El_Chica_Del_Fuego op 07-02-2010 20:50:40 ]
*Think outside the box*
pi_77741164
En zeggen dat je oud genoeg bent aangezien je je eigen geld nu verdient en er verstandig mee om kan gaan?
pi_77741214
Paypal aanschaffen
Onder rembours laten versturen
  zondag 7 februari 2010 @ 20:28:10 #13
286783 KapiteinLangzaam
Alles op zen tijd
pi_77741254
quote:
Op zondag 7 februari 2010 20:17 schreef zeemonster het volgende:
Wat wil je met een blackberry zonder data abonnement?
Is dat een verplicht iets dan? even serieus antwoord graag want je brengt me verrot veel aan het twijfelen nu ik kan toch ook wel gewoon bellen willen en fatsoenlijk kunnen sms'en op standaard prepaid sim.....
pi_77741284
Hoe kansloos dat je niet eens je pinpas zelf in gebruik hebt, dat had ik volgens mij al vanaf de brugklas ofzo
٩๏̯͡๏)۶
  zondag 7 februari 2010 @ 20:29:57 #15
pi_77741354
quote:
Op zondag 7 februari 2010 20:28 schreef KapiteinLangzaam het volgende:

[..]

Is dat een verplicht iets dan? even serieus antwoord graag want je brengt me verrot veel aan het twijfelen nu ik kan toch ook wel gewoon bellen willen en fatsoenlijk kunnen sms'en op standaard prepaid sim.....
Nee hoeft niet, maar wat heb je er dan aan? Dan heeft 't toch geen voordeel??
*Think outside the box*
  zondag 7 februari 2010 @ 20:32:52 #16
198371 Equites
Im going fucking oldschool!
pi_77741507
Ik begrijp je ouders wel. Jij wilt een nieuwe telefoon waarmee je kan bellen en sms' en terwijl je er al 1 hebt waarmee je dat kan. Wat heeft dat voor nut dan? Of vind je jezelf een stoere jongen als je met een blackberry loopt.
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
  zondag 7 februari 2010 @ 20:33:06 #17
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_77741527
Ga opjezelf wonen.
opgezegd@fok.nl
pi_77741588
quote:
Op zondag 7 februari 2010 20:25 schreef Sabientjee het volgende:
Neem een baantje en regel met je ouders dat je de helft of 2/3 op een spaarrekening zet en dat je de helft of 1/3 mag opsparen en zelf mag uitgeven aan wat je wilt?

Zo deed ik het vroeger!
Je moest een deel van het geld dat je zelf verdiende verplicht sparen?
pi_77741850
quote:
Op zondag 7 februari 2010 20:28 schreef KapiteinLangzaam het volgende:

[..]

Een blackberry is een smartphone , naast telefoneren en smsén vooral bedoeld om te emailen en internetgebruik.

Als je alleen belt en sms't is het in mijn ogen gewoon zonde om een Blackberry te kopen.
  zondag 7 februari 2010 @ 20:39:13 #20
286783 KapiteinLangzaam
Alles op zen tijd
pi_77741858
quote:
Op zondag 7 februari 2010 20:32 schreef Equites het volgende:
Ik begrijp je ouders wel. Jij wilt een nieuwe telefoon waarmee je kan bellen en sms' en terwijl je er al 1 hebt waarmee je dat kan. Wat heeft dat voor nut dan? Of vind je jezelf een stoere jongen als je met een blackberry loopt.

Dat ben ik niet met je eens,wat ik niet vermeld heb is dat deze telefoon men nu op men zenuwen begint te werken het toetsenbord is stuk.

Maar niet dat die finaal naar de kloten is, ik heb wel veel kapotte pixels, en als ik een men telefoon stram vast houd dan druk ik de houder van de sim kaart kapot en dan pleurt die uit.

Ik vind een blackberry gewoon echt ziekelijk vet, en ik ben geen domme mooiboy die met zen "kk nice phonie" zit te showen.

Ik kijk gewoon puur naar mezelf met dit soort dingen ik draag toch ook geen fucking breitling (niet dat jij dat weet) maar ik draag gewoon horloges van de kijkshop terwijl ik het geld heb voor een vrij dik horloge dus wat jij zit te zeiken is echt stom.

Trek gelijk een pamper over je kop want er komt toch alleen maar zooi uit.
  zondag 7 februari 2010 @ 20:41:34 #21
286783 KapiteinLangzaam
Alles op zen tijd
pi_77741972
quote:
Op zondag 7 februari 2010 20:39 schreef zeemonster het volgende:

[..]

Een blackberry is een smartphone , naast telefoneren en smsén vooral bedoeld om te emailen en internetgebruik.

Als je alleen belt en sms't is het in mijn ogen gewoon zonde om een Blackberry te kopen.
het gaat me ook vooral om WI-FI en de look en degelijkheid van de telefoon,ik heb het ook niet zo op touchscreens.

De blackberry bood dus ook de ideale uitkomst,ik hoef geen abbo te nemen waarmee ik die telefoon 3x betaal, en nog andere zaken waar ik dat op basseer.
pi_77742032
quote:
Op zondag 7 februari 2010 20:39 schreef KapiteinLangzaam het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eens,wat ik niet vermeld heb is dat deze telefoon men nu op men zenuwen begint te werken het toetsenbord is stuk.

Maar niet dat die finaal naar de kloten is, ik heb wel veel kapotte pixels, en als ik een men telefoon stram vast houd dan druk ik de houder van de sim kaart kapot en dan pleurt die uit.

Ik vind een blackberry gewoon echt ziekelijk vet, en ik ben geen domme mooiboy die met zen "kk nice phonie" zit te showen.

Ik kijk gewoon puur naar mezelf met dit soort dingen ik draag toch ook geen fucking breitling (niet dat jij dat weet) maar ik draag gewoon horloges van de kijkshop terwijl ik het geld heb voor een vrij dik horloge dus wat jij zit te zeiken is echt stom.

Trek gelijk een pamper over je kop want er komt toch alleen maar zooi uit.
Ik heb geen scooter en geen horloge en koop niet eens 1 pot gel per week en ik heb ook geen blackberry en mijn mobiel valt ook bijna uit elkaar . Maar wat ik wel heb is een pinpas
pi_77742048
quote:
Op zondag 7 februari 2010 20:39 schreef KapiteinLangzaam het volgende:

[..]

....
Ik geloof niet dat je iets anders wilt horen dan dat we je gelijk geven.
Je hebt gelijk. Je ouders zijn dom, jij moet bellen met een ding van 250 euro. Dat zij dat niet zien! Je hebt behoorlijk domme ouders. En weet je wat het allerergste is? Dit blijkt erfelijk.
pi_77742209
1 pot gel en 1 pot aftershave per week
Ik snap je ouders volledig.
pi_77742661
quote:
Op zondag 7 februari 2010 20:41 schreef KapiteinLangzaam het volgende:

[..]

het gaat me ook vooral om WI-FI en de look en degelijkheid van de telefoon,ik heb het ook niet zo op touchscreens.

De blackberry bood dus ook de ideale uitkomst,ik hoef geen abbo te nemen waarmee ik die telefoon 3x betaal, en nog andere zaken waar ik dat op basseer.
Geloof mij, wanneer ga je dat wi-fi gebruiken?
Ik heb ook een telefoon ,heb ik voor de grap internet bij gedaan(onbepert) voor 2,5 euro per maand extra..
maar dat gebruik ik ook lang niet.(beetje zonde maar ja, heb ervan geleerd!)

Je kan ook een abonnement nemen dat gewoon opstapelt, dan besteed je dus precies wat je krijgt.
Collectible solid silver personalised..
  zondag 7 februari 2010 @ 20:55:58 #26
286783 KapiteinLangzaam
Alles op zen tijd
pi_77742765
quote:
Op zondag 7 februari 2010 20:53 schreef dogtagz het volgende:

[..]

Geloof mij, wanneer ga je dat wi-fi gebruiken?
Ik heb ook een telefoon ,heb ik voor de grap internet bij gedaan(onbepert) voor 2,5 euro per maand extra..
maar dat gebruik ik ook lang niet.(beetje zonde maar ja, heb ervan geleerd!)

Je kan ook een abonnement nemen dat gewoon opstapelt, dan besteed je dus precies wat je krijgt.
Op school hebben we allemaal Accespoints die we mogen gebruiken en in de stad is het ook handig voor op het terras in groningen daar hebben ze ook een public AP.

Daarom.

Edit en thuis.
  zondag 7 februari 2010 @ 20:56:09 #27
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_77742778
Ts noemt zichzelf student!

- geen controle over aankopen
- meerdere mobieltjes gehad
- waarom vermeld je info zoals je gel en luchtje? Mooiboy?
- waarom een prepaid blackberry? kankah vet jeweet swa-achitg komt dat over
- je heb geen pinpas nodig om geld op te nemen
- je hebt de goedkeuring van je ouders nodig?
- waarom kun je er niet mee omgaan?

Grapjas
pi_77743102
Ben benieuwd naar de leeftijd van TS...
Klussen deel 1 en 2
  zondag 7 februari 2010 @ 21:03:55 #29
pi_77743190
quote:
Op zondag 7 februari 2010 20:56 schreef fs180 het volgende:
Ts noemt zichzelf student!

- geen controle over aankopen
- meerdere mobieltjes gehad
- waarom vermeld je info zoals je gel en luchtje? Mooiboy?
- waarom een prepaid blackberry? kankah vet jeweet swa-achitg komt dat over
- je heb geen pinpas nodig om geld op te nemen
- je hebt de goedkeuring van je ouders nodig?
- waarom kun je er niet mee omgaan?

Grapjas
Vergeet de scooter niet!
*Think outside the box*
pi_77744171
TS, ik heb even door je tekst heen geskimmed en ben tot een voorbarige, oneerlijke en te vroege conclusie gekomen.

Denk even na over een mobieltje. Wat wil je daarmee? Wil je een touchscreen, internet, camera, alles? Wordt je er echt gelukig van als je 24/7 op MSN kan zitten? Dat je overal Fok kunt checken? Mijn abonnement loopt ook af binnenkort, en eerst dacht ik ook aan touchscreen, iPhone, internet, 12 megapixel, Wi-Fi, alles. Maar van zulk materialisme wordt je echt niet gelukkiger hoor. Daarom kies ik gewoon voor een Nokiaatje waarvan ik weet dat 'ie heel blijft. Ik snap prima dat je ouders je hier geen geld voor willen geven

En ook: een hele pot gel per week? Gadverdamme man, hoeveel spul gooi jij in je haar? Als je het wat in model wilt houden, okay, maar nu heb ik me echt zo'n beeld gevormd van zo'n kerel met keihard, bijna knapperig haar dat glimt alsof het een laagje vernis heeft gehad.

En dan ga ik nu je post echt lezen, TS. Graag gedaan!

EDIT: Ik heb je post gelezen en ben niet van mening veranderd. Je hebt geen duur mobieltje nodig. En trouwens, beter geen aftershave dan aftershave van 4,50 die naar WC-Eend ruikt. Vooral in combinatie met een volle lading gel in je haar ruikt dat meer naar het centenvrouwtje bij de WC's van de HEMA dan naar een aantrekkelijke jongeman.
pi_77744837
Bij Bol.com kun je ook via automatische incasso betalen, volgens mij. Dus je hebt bij de aankoop van je nieuwe mobieltje helemaal geen pinpas nodig

EDIT: hoe je je ouders kan overtuigen dat je toch echt een nieuwe mobiel nodig hebt? Door te zorgen dat je huidige telefoon niet meer werkt. Dit kun je doen door erop te stampen, hem even onder water te houden of gewoonweg kwijt te raken.
pi_77745110
http://www.nti.nl/taalcur(...)jven-en-spreken.aspx

Hier kun je beter je centjes aan besteden
  zondag 7 februari 2010 @ 21:45:03 #33
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_77745776
quote:
Op zondag 7 februari 2010 21:31 schreef sunmoonstar het volgende:
Bij Bol.com kun je ook via automatische incasso betalen, volgens mij. Dus je hebt bij de aankoop van je nieuwe mobieltje helemaal geen pinpas nodig

EDIT: hoe je je ouders kan overtuigen dat je toch echt een nieuwe mobiel nodig hebt? Door te zorgen dat je huidige telefoon niet meer werkt. Dit kun je doen door erop te stampen, hem even onder water te houden of gewoonweg kwijt te raken.
Ik wist het meteen: Geslacht: Vrouw

Alleen een vrouw vind dat logisch, ieder normaal rationeel denkend persoon zou alleen zien dat dat soort acties allleen aangeven dat je niet verantwoordelijk genoeg bent voor een mobieltje, want hij is nu al weer stuk/kwijt.

Vrouwen
pi_77746722
Niet gek dat je ouders het je niet toestaan. Waarom wil je een telefoon van 250 euro, een zakelijke telefoon van 250 euro, een zakelijke prepaid telefoon van 250 euro, om dan niet de volledige functionaliteit te gebruiken.
Play hard, go pro.
pi_77747194
Als het zijn eigen verdiende geld is, laat 'm lekker.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_77747236
quote:
Op zondag 7 februari 2010 21:45 schreef fs180 het volgende:

[..]

Ik wist het meteen: Geslacht: Vrouw

Alleen een vrouw vind dat logisch, ieder normaal rationeel denkend persoon zou alleen zien dat dat soort acties allleen aangeven dat je niet verantwoordelijk genoeg bent voor een mobieltje, want hij is nu al weer stuk/kwijt.

Vrouwen
Nee nee. Wacht. Ik zeg niet dat ik voorstander ben van het opzettelijk beschadigen of kwijtraken van bijvoorbeeld mobieltjes... maar aangezien TS blijkbaar ten einde raad is, geef ik hem wat (cynisch bedoelde) tips...
pi_77747442
Als je ouders dit doen om je met geld om te leren gaan, dan zijn ze compleet verkeerd bezig.
Als ze willen dat jij iets leert, dan moet je je eigen fouten kunnen maken.
Tuurlijk jongen, koop dat ding. En als je er na 2 weken achter komt dat het niet zo fantastisch is als je dacht, dan is het jouw ¤ 250 die je kwijt bent en denk je voortaan wel 10x na voor je je zuurverdiende geld uitgeeft.
Dáár leer je van, zelf op je bek gaan (eventueel), en niet door je overal tegen te beschermen.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  zondag 7 februari 2010 @ 22:14:42 #38
pi_77747993
quote:
Op zondag 7 februari 2010 21:31 schreef sunmoonstar het volgende:

Ik las dit iets te snel en dacht dat de suggestie was om je ouders te overtuigen door ze zo te behandelen: erop stampen, onder water houden, kwijt te raken....(die laatste vond ik wel raar waardoor ik 't toch nog een keer ging lezen...)
*Think outside the box*
pi_77748032

[ Bericht 100% gewijzigd door rekenwonder op 07-02-2010 22:15:24 (100% eens met shmoopy) ]
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_77758988
quote:
Op zondag 7 februari 2010 20:46 schreef Superlam het volgende:
1 pot gel en 1 pot aftershave per week
Ik snap je ouders volledig.
Nou dat was een tikkeltje overdreven,ik kan met een fles aftershave ruim 2 maand doen en gel
+- 3 weken.

Kun je zien hoe weinig ik uitgeef.
pi_77759135
Maar hoe oud ben je nou? Dat is vrij cruciaal bij het beoordelen van dit topic
٩๏̯͡๏)۶
  FOK!Babe maandag 8 februari 2010 @ 09:03:26 #42
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_77759169
Afgezien van het feit dat je weinig aan een Blackberry hebt zonder abonnement vind ik wel dat je in de OP vrij duidelijk uiteen zet hoe het eruit ziet en als je ouders een soort van redelijke mensen zijn denk ik dat je met zo'n betoog flinke kans op slagen hebt. Succes.
pi_77759263
Jeweet dat een blackberry ook een Blackberry abo vereist he? van minimaal 15 euro per maand.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  FOK!Babe maandag 8 februari 2010 @ 09:14:48 #44
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_77759314
quote:
Op maandag 8 februari 2010 09:10 schreef Chinless het volgende:
Jeweet dat een blackberry ook een Blackberry abo vereist he? van minimaal 15 euro per maand.
Je weet dat dat niet waar is hè?
pi_77759358
quote:
Op maandag 8 februari 2010 09:14 schreef Ian_Nick het volgende:

[..]

Je weet dat dat niet waar is hè?
Mwa je kan er best 1 hebben, maar probeer jij hem maar eens te activeren bij RIM zonder een blackberry abo.
Geloof me nou maar, ik heb er genoeg ervaring mee .
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_77765882
quote:
Op maandag 8 februari 2010 09:18 schreef Chinless het volgende:

[..]

Mwa je kan er best 1 hebben, maar probeer jij hem maar eens te activeren bij RIM zonder een blackberry abo.
Geloof me nou maar, ik heb er genoeg ervaring mee .
Hij is toch simlcok vrij :/ dus ik kan er gewoon prepaid indouwen.....
pi_77772514
je geeft niks uit en verdient zelf geld

gewoon kopen, of ben je 12?
pi_77773905
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:24 schreef Subeta het volgende:
je geeft niks uit en verdient zelf geld

gewoon kopen, of ben je 12?
Nee man ik ben 17
  maandag 8 februari 2010 @ 17:02:24 #49
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_77774203
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:56 schreef KapiteinLangzaam het volgende:

[..]

Nee man ik ben 17
17? Niet stiekem 14?
Op je 17e niet eens je eigen pinpas mogen hebben
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  maandag 8 februari 2010 @ 18:15:50 #50
167837 remmertjuh
One of us is going down
pi_77776940
quote:
Op zondag 7 februari 2010 20:23 schreef KapiteinLangzaam het volgende:

[..]

Omdat men pa zo voorzichtig is "stel dat je hem kwijt raakt" dat is gewoon een tik van hem -_-'' echt.... en als je goed gelezen hebt zei ik toch dat ik super weinig uitgeef.
Dan raak je hem kwijt, wat dan, dan vraag je een nieuwe aan heb je met een paar dagen een nieuwe . Ik snap jou ouders niet, maargoed, gewoon blijven hameren, dan mag het vanzelf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')