abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 februari 2010 @ 20:05:28 #1
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_77740129
Ik kwam gister tijdens het surfen, terecht op een foto van de noordpool..
Deze foto is naar mij weten echt, maar waar kijk ik naar?

We kennen allemaal wel de 'inner-earth' verhalen van adm. Byrd, en het is hier zeker geen TRU, maar ik ben toch wel nieuwsgierig naar wat ik nou precies zie?

Ik ben naar meer foto's van de Noordpool gaan zoeken, en overal vind ik dezelfde ronde vlek.

Het is schijnbaar een uniekum om een heldere foto van de Noordpool te vinden, waar er geen weersomstandigheden, het beeld blokkeren.
Beetje vreemd, want je kan van elk land een sateliet foto vinden, maar die van de Noordpool ontbreken.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_77740451
Leuk topic! Ben benieuwd wat daarvoor de verklaring is.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_77740623
Zoekt mee...
pi_77740711
Het blijkt inderdaad vrij lastig te zijn een degelijke sattelietfoto van de noordpool te vinden.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  zondag 7 februari 2010 @ 20:20:38 #5
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_77740836
Het lijkt verdomme wel een opening..

Hier ook weer zoiets.. met als tekst erbij

Circles North Pole Ice

"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_77740857
Dat is het gedeelte van de Pool wat altijd in het duister ligt.
  zondag 7 februari 2010 @ 20:21:48 #7
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_77740895
Komt dit niet omdat de baan van satellieten met de draai van de aarde mee is, en er dus boven de noordpool weinig hangen?
The End Times are wild
pi_77740961
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zondag 7 februari 2010 @ 20:23:29 #9
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_77740976
quote:
Op zondag 7 februari 2010 20:21 schreef Nemephis het volgende:
We zien het toch gewoon op de foto's?
Hoe concludeer je dit dan?
pi_77741368
quote:
Op zondag 7 februari 2010 20:23 schreef Ticker het volgende:

[..]

We zien het toch gewoon op de foto's?
Hoe concludeer je dit dan?
Lijkt me meer voor de hand liggend dan een groot gat dat schijnbaar nog nooit iemand is opgevallen.

Of zouden de Nazi's toch daarheen zijn vertrokken destijds?...
pi_77741403
quote:
Op welke school zit je ???......
De Noord/Zuidpool hebben elk een donkere periode van een half jaar.
En de foto's.... fotosoep
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_77741432
quote:
Er is geen gedeelte van het aardoppervlak dat altijd in het duister ligt.

Persoonlijk denk ik dat het met het volgende te maken heeft: Omdat de aarde bolvormig is wordt deze sterker verwarmd boven de evenaar dan op de polen. De lucht boven de evenaar wordt verwarmd (lage luchtdruk) en stijgt op richting de Noordpool. Boven de Noordpool koelt de lucht af (hoge luchtdruk) waarna het vervolgens daalt en langs de aarde weer terug stroomt naar de evenaar. Boven de Noordpool stijgt de lucht dus op, waarna het afkoelt, wat zorgt voor wolkenvorming. Op de noordpool is er niet tot nauwelijks relief, dus zal er ook niet veel neerslag zijn en daarom blijven de wolken daar dus en verdwijnen ze niet.

Een tvp iig.
pi_77741523
En als je daarin valt?
  zondag 7 februari 2010 @ 20:33:20 #14
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_77741539
quote:
Op zondag 7 februari 2010 20:30 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

Op welke school zit je ???......
De Noord/Zuidpool hebben elk een donkere periode van een half jaar.
En de foto's.... fotosoep
Foto's zijn fotosoep? Zal ik NASA dan nu direct inlichten of doe je het zelf?
pi_77741557
zoek maar op ozone
  zondag 7 februari 2010 @ 20:34:45 #16
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_77741613
Geen idee waar dat gat vandaan komt, maar ik ben wel erg nieuwsgierig. Op de 3e foto dacht ik overigens dat de circkel er niet opstond, maar na nog eens goed kijken was ie volgens mij toch te vinden.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 7 februari 2010 @ 20:34:53 #17
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_77741624
quote:
Op zondag 7 februari 2010 20:31 schreef Derksl het volgende:

[..]

Er is geen gedeelte van het aardoppervlak dat altijd in het duister ligt.

Persoonlijk denk ik dat het met het volgende te maken heeft: Omdat de aarde bolvormig is wordt deze sterker verwarmd boven de evenaar dan op de polen. De lucht boven de evenaar wordt verwarmd (lage luchtdruk) en stijgt op richting de Noordpool. Boven de Noordpool koelt de lucht af (hoge luchtdruk) waarna het vervolgens daalt en langs de aarde weer terug stroomt naar de evenaar. Boven de Noordpool stijgt de lucht dus op, waarna het afkoelt, wat zorgt voor wolkenvorming. Op de noordpool is er niet tot nauwelijks relief, dus zal er ook niet veel neerslag zijn en daarom blijven de wolken daar dus en verdwijnen ze niet.

Een tvp iig.
Let goed op de onderkant van ronde plek, de tint wordt donkerder, we hebben dus te maken met een soort trechter. Dat zou dan alleen mogelijk zijn als het ijs dus smelt door een hitte boven het ijs.
pi_77741628
quote:
Op zondag 7 februari 2010 20:33 schreef Hydrogeny het volgende:
zoek maar op ozone
Ik heb dit gevonden

zondag 7 februari 2010 @ 20:36:23 #19
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_77741710
quote:
Op zondag 7 februari 2010 20:34 schreef Tinkepink het volgende:
Geen idee waar dat gat vandaan komt, maar ik ben wel erg nieuwsgierig. Op de 3e foto dacht ik overigens dat de circkel er niet opstond, maar na nog eens goed kijken was ie volgens mij toch te vinden.
Niet te missen, iets kleiner dan op de andere foto's, maar in feite duidelijker, zwart.. rond, bovenin en iets naar rechts (de aarde staat gekantelt, wobble effect).
pi_77741736
tvp
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_77741881
quote:
Op zondag 7 februari 2010 20:33 schreef Ticker het volgende:

[..]

Foto's zijn fotosoep? Zal ik NASA dan nu direct inlichten of doe je het zelf?
Geef jij eens eerst de bron van de wetenschapssite waar dit op staat....

En dit kan naar TRUTH
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
  zondag 7 februari 2010 @ 20:42:50 #22
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_77742037
Zelfs op google-earth is de noordpool niet duidelijk zichtbaar!

Anyway, nog een rariteit:
De Noordpool is de enige plek ter wereld waar een vierkant huis kan staan met op alle hoeken uitzicht op het zuiden.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  zondag 7 februari 2010 @ 20:43:44 #23
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_77742090
quote:
Op zondag 7 februari 2010 20:39 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

Geef jij eens eerst de bron van de wetenschapssite waar dit op staat....

En dit kan naar TRUTH

Klik eens op de rechtermuis knop.. goedzo.. en dan nu de eigenschappen bekijken van de foto's.
He verrek, NASA!

Dank u, laat maar staan hier hoor, niemand kan antwoord geven.
pi_77742326
Er zat toch een gat in de ozonlaag boven de noordpool?
pi_77742363

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Pokrywa_lodowa_1999.jpg

Geen foto, maar vreemd genoeg is het hier ook te zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')