etc etc
quote:heet dat niet vrijheid van meningsuiting
Op dinsdag 07 mei 2002 19:21 schreef HiZ het volgende:
en saboteert door demonstraties te willen organiseren tegen kandidaten van andere partijen?
quote:Omdat ik een vieze linkse klootzak ben die jouw mond wil snoeren en je naar de linkse Gestapokelders wil slepen.
Wat zijn eigenlijk jullie overwegingen om op een fascistische partij te gaan stemmen? Een partij dus die zegt het democratische debat boven alles te stellen, maar wel dit debat ontloopt en saboteert door demonstraties te willen organiseren tegen kandidaten van andere partijen?
SLOTJE.
Onder de noemer "Nederland bekent Kleur" zijn GroenLinks, de PvdA, de SP, de FNV en een alliantie van gematigde tot radicale organisaties begonnen om hun huidige angstsyndroom, de Lijst (partij) van Pim Fortuyn, te bestrijden. De afgelopen maanden hebben tientallen bijeenkomsten en acties plaatsgevonden ter voorbereiding van een met belastinggelden gesubsidieerde landelijke campagne: op 11 mei 2002 tegen Pim Fortuyn en zijn partijleden. Gewelddadige acties zijn niet uitgesloten. "Tegen rechtse tendensen, tegen het gelijk van rechts" klinkt het achter de schermen.
quote:DAt is GL niet, dus zijn ze niet fascistisch...
Op dinsdag 07 mei 2002 19:22 schreef LenL het volgende:
Fascisme is ook:
-rassenhaat
-leiderbeginsel
-absolutisme
-discriminatie van geslagt
-verheerlijking van geweldetc etc
quote:Waar heb je dit stukje vandaan?
Op dinsdag 07 mei 2002 19:23 schreef Koos Voos het volgende:
en schamen jullie je hier niet voor :Onder de noemer "Nederland bekent Kleur" zijn GroenLinks, de PvdA, de SP, de FNV en een alliantie van gematigde tot radicale organisaties begonnen om hun huidige angstsyndroom, de Lijst (partij) van Pim Fortuyn, te bestrijden. De afgelopen maanden hebben tientallen bijeenkomsten en acties plaatsgevonden ter voorbereiding van een met belastinggelden gesubsidieerde landelijke campagne: op 11 mei 2002 tegen Pim Fortuyn en zijn partijleden. Gewelddadige acties zijn niet uitgesloten. "Tegen rechtse tendensen, tegen het gelijk van rechts" klinkt het achter de schermen.
quote:Jezus Christus, ik had jou iets hoger ingeschat
Wat zijn eigenlijk jullie overwegingen om op een fascistische partij te gaan stemmen? Een partij dus die zegt het democratische debat boven alles te stellen, maar wel dit debat ontloopt en saboteert door demonstraties te willen organiseren tegen kandidaten van andere partijen?
Al die tijd anderen van fout beschuldigen, maar ondertussen zelf zo fout zijn!
quote:V.
Sinds gisteren woon ik in het dorp dat de dubieuze eer heeft de geschiedenis in te gaan als de gemeente waar de eerste Nederlandse politieke moord van de moderne geschiedenis heeft plaatsgevonden. Twee kilometer van mijn huis, en op honderd meter van waar ik dagelijks langs fiets werd Pim Fortuyn om zeep geholpen door een idioot die de democratie geen warm hart toedraagt.
Ik denk dat wij Fortuyn en de democratie geen slechtere dienst kunnen bewijzen dan een zondebok te zoeken in het politieke spectrum. Het gretige en bijna triomfantelijke wijzen naar 'links' en andere politieke tegenstanders van Fortuyn is wansmakelijk en ongepast. Dat men gisteravond en vannacht hevig geëmotioneerd heftige dingen riep is begrijpelijk. Maar laten we vooral het perspectief een beetje bewaren alsjeblieft.
Dit was een schokkende, misleide, op alle fronten afkeurenswaardige en ondemocratische en anarchistische daad. Laten we die niet belonen door het land in totale anarchie te storten omdat men denkt dat dat een gepaste en gelegitimeerde respons is.Deze daad was geen wens van links omdat 'ie is uitgevoerd door een extreem-linkse man.
Hij vertegenwoordigde niet de wil van de Hilversummers, noch die van de mensen die op het Mediapark werken, omdat het daar gebeurde.
Hij kwam uit Harderwijk, moeten dus alle Harderwijkers boeten?De Nederlandse open democratie heeft gisteren een stevige knauw gekregen.
Maar het is wel de democratie van ons allemaal, niet slechts die van de aanhang van Fortuyn.
Laten we proberen die in stand te houden.
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 19:23 schreef golfer het volgende:
Je mag je zelf verder belachelijk maken in SC&H.
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 19:23 schreef Verbal het volgende:
tsjalekker zinnig bezig, zullen we maar zeggen...
V.
quote:daarnaast ben ik het helemaal eens met de topic-opener.
Op dinsdag 07 mei 2002 19:25 schreef buzzer het volgende:[..]
Jezus Christus, ik had jou iets hoger ingeschat
quote:en dan zeggen ze dat Fortuyn gek was......
Op dinsdag 07 mei 2002 19:26 schreef HiZ het volgende:
Jullie kunnen sputteren wat je wilt, maar je gaat wel op een partij stemmen die van plan was zich te bedienen van fascistische methodes. En trouwens met de Armani Sociaal-Fascist Rosenmuller wordt ook al aardig aan het leidersprincipe voldaan.
quote:Sorry hoor, maar als je de partij GL van fascisme beschuldigd, dan sta je toch niet met beide benen in deze wereld. Spijt me verschrikkelijk, maar een reality check kan dan even geen kwaad.
Op dinsdag 07 mei 2002 19:25 schreef Rica het volgende:
Doet pijn he? Een keer niet het moreel aan je kant te hebben!Al die tijd anderen van fout beschuldigen, maar ondertussen zelf zo fout zijn!
[Dit bericht is gewijzigd door Jarno op 07-05-2002 19:29]
quote:Ah, typische reactie; iemand spreekt mensen aan op hun politieke hypocrisie en gelijk gaan we praten over hoger en lager inschatten. Iemand die iets aan de kaak stelt is een untermensch? Goh, dat hebben we al een paar keer eerder gehoord. Krijg ik nu ook 5 kogels door mijn kop?
Op dinsdag 07 mei 2002 19:25 schreef buzzer het volgende:[..]
Jezus Christus, ik had jou iets hoger ingeschat
Met zulke aanhangers heb je geen vijand meer nodig.
V.
quote:Deze uitspraak gaat mij veel te ver...
Wat zijn eigenlijk jullie overwegingen om op een fascistische partij te gaan stemmen?
Maar je kunt ze zeker wel beschuldigen van aanzetten tot haat door PF als een racist af te schilderen en te vergelijken met Le Pen en Haider.
Ook met het organiseren van demonstraties tegen de 'racist' PF en daartoe aanroepen met affices in het Turks en Arabisch heeft GL een aardige hand gehad in het verzieken van het klimaat in Nederland
quote:Denk je dat een van de linkse partijen dit gewild heeft ofzo? Ze bestreden hem politiek, met woorden, het was nooit hun bedoeling dat dit zou gebeuren... er was gewoon een of andere gek die de politieke strijd zo nodig wilde veranderen in een persoonlijke aanval
Op dinsdag 07 mei 2002 19:28 schreef waspman het volgende:
de moderators laten zich ook weer van hun meest objectieve kant zien...
[..]
[..]
[..]daarnaast ben ik het helemaal eens met de topic-opener.
hebben GL-stemmers geen geweten? zien ze niet dat hun partij mede-verantwoordelijk is voor de moord op de democratie?
quote:Gelukkig wel, één keer het fascisme aan de macht is wel genoeg. Maar het leidersprincipe gaat om de interne werking van een partij.
Op dinsdag 07 mei 2002 19:28 schreef Mini_rulez het volgende:
Met Rosenmuller aan het leidersprincipe voldoen? Als er iemand is die nooit premier wordt...
quote:Onder andere in de eerste post van dit topic. Dat je niets leert van die moord is best triest eigenlijk.
Op dinsdag 07 mei 2002 19:29 schreef HiZ het volgende:
Iemand die iets aan de kaak stelt is een untermensch? Goh, dat hebben we al een paar keer eerder gehoord.
quote:Niveau brugklas...
Op dinsdag 07 mei 2002 19:29 schreef HiZ het volgende:Ah, typische reactie; iemand spreekt mensen aan op hun politieke hypocrisie en gelijk gaan we praten over hoger en lager inschatten. Iemand die iets aan de kaak stelt is een untermensch? Goh, dat hebben we al een paar keer eerder gehoord. Krijg ik nu ook 5 kogels door mijn kop?
quote:Als er één partij daaraan voldeed was het wel LPF, behalve Pim was dat echt drie keer niks... de mensen op de lijst zeiden dat Pim hun grote voorbeeld was, hun leider enz...
Op dinsdag 07 mei 2002 19:30 schreef HiZ het volgende:[..]
Gelukkig wel, één keer het fascisme aan de macht is wel genoeg. Maar het leidersprincipe gaat om de interne werking van een partij.
quote:[dat doen we dus niet. V.]
Op dinsdag 07 mei 2002 19:29 schreef HiZ het volgende:[..]
Ah, typische reactie; iemand spreekt mensen aan op hun politieke hypocrisie en gelijk gaan we praten over hoger en lager inschatten. Iemand die iets aan de kaak stelt is een untermensch? Goh, dat hebben we al een paar keer eerder gehoord. Krijg ik nu ook 5 kogels door mijn kop?
maar voorlopig denk ik dat een beetje oxazepan of prozac wel helpt.
[Dit bericht is gewijzigd door Verbal op 07-05-2002 19:34]
quote:Hoe kun je 1 partij mede verantwoordelijk noemen omdat ze wat linkser staan dan de rest. De hele politiek heeft zich ermee bemoeit. De hele politiek heeft een situatie geschept waarin 1 "gek" net dat ene duwtje kon krijgen.
Op dinsdag 07 mei 2002 19:28 schreef waspman het volgende:
daarnaast ben ik het helemaal eens met de topic-opener.
hebben GL-stemmers geen geweten? zien ze niet dat hun partij mede-verantwoordelijk is voor de moord op de democratie?
Heeft het nut om nu vingers te wijzen richting 1 partij. Lijkt me niet.
quote:De eerste post van dit topic is een vraag naar de politieke motivatie van Groen Links stemmers. Niet meer en niet minder. Ik heb van deze moord geleerd dat het gedachtengoed van Groen Links gevaarlijker is dan ik had gedacht.
Op dinsdag 07 mei 2002 19:31 schreef KP het volgende:[..]
Onder andere in de eerste post van dit topic. Dat je niets leert van die moord is best triest eigenlijk.
quote:A B S O L U U T
Op dinsdag 07 mei 2002 19:30 schreef Aernout het volgende:[..]
Deze uitspraak gaat mij veel te ver...
Maar je kunt ze zeker wel beschuldigen van aanzetten tot haat door PF als een racist af te schilderen en te vergelijken met Le Pen en Haider.
Ook met het organiseren van demonstraties tegen de 'racist' PF en daartoe aanroepen met affices in het Turks en Arabisch heeft GL een aardige hand gehad in het verzieken van het klimaat in Nederland
GL moet maar eens flink gaan doen aan introspectie, zoals het NRC heel Nederland aanraadt.
quote:de hele politiek met GL (en PvdA) voorop!
Op dinsdag 07 mei 2002 19:33 schreef Brad het volgende:[..]
Hoe kun je 1 partij mede verantwoordelijk noemen omdat ze wat linkser staan dan de rest. De hele politiek heeft zich ermee bemoeit. De hele politiek heeft een situatie geschept waarin 1 "gek" net dat ene duwtje kon krijgen.
quote:Yep! En de VVD en het CDA achteraan.
Op dinsdag 07 mei 2002 19:34 schreef waspman het volgende:
de hele politiek met GL (en PvdA) voorop!
quote:Jij hebt nog veel te leren.
Op dinsdag 07 mei 2002 19:34 schreef HiZ het volgende:[..]
De eerste post van dit topic is een vraag naar de politieke motivatie van Groen Links stemmers. Niet meer en niet minder. Ik heb van deze moord geleerd dat het gedachtengoed van Groen Links gevaarlijker is dan ik had gedacht.
Het lijkt wel of je blij bent dat Fortuyn dood is, kun je legitiem eng gaan doen.
V.
quote:Groen Links stond anders dan de andere partijen in de startblokken om de verkiezingsstrijd te verplaatsen van het normale debat naar de straten.
Op dinsdag 07 mei 2002 19:33 schreef Brad het volgende:[..]
Hoe kun je 1 partij mede verantwoordelijk noemen omdat ze wat linkser staan dan de rest. De hele politiek heeft zich ermee bemoeit. De hele politiek heeft een situatie geschept waarin 1 "gek" net dat ene duwtje kon krijgen.
quote:Het NCR mag wel een bij de eigen redactie beginnen. Als je het over een klimaat van haat scheppen hebt horen de journalisten aldaar er zeker bij.
Op dinsdag 07 mei 2002 19:34 schreef Sniper het volgende:[..]
A B S O L U U T
GL moet maar eens flink gaan doen aan introspectie, zoals het NRC heel Nederland aanraadt.
quote:En Pim zelf dan? Die heeft toch ook uitspraken gedaan waar hij zichzelf niet bepaald geliefd mee maakte bij sommige mensen
Op dinsdag 07 mei 2002 19:34 schreef waspman het volgende:[..]
de hele politiek met GL (en PvdA) voorop!
Volgens mij is het motief van de dader nog geeneens bekend. Wacht dat eerst af en oordeel dan pas.....
quote:Zou jij op willen houden om je morele superioriteit aan te tonen aan de hand van een dode, dat werkt in Noord-Korea namelijk ook niet. Daarnaast komt het misplaatst rellerig over, en ik dacht dat we nou net gisteren hebben gezien dat dat alleen maar tot destructieve polarisatie leidt.
Jullie kunnen sputteren wat je wilt, maar je gaat wel op een partij stemmen die van plan was zich te bedienen van fascistische methodes. En trouwens met de Armani Sociaal-Fascist Rosenmuller wordt ook al aardig aan het leidersprincipe voldaan.
quote:Inclusief impliciete verdachtmaking.
Op dinsdag 07 mei 2002 19:34 schreef HiZ het volgende:
De eerste post van dit topic is een vraag naar de politieke motivatie van Groen Links stemmers. Niet meer en niet minder.
quote:En ik heb geleerd dat het karakteriseren van een bepaald gedachtegoed als 'gevaarlijk' levensgevaarlijk is.
Ik heb van deze moord geleerd dat het gedachtengoed van Groen Links gevaarlijker is dan ik had gedacht.
quote:Als ik zo naar B&W kijk vind het NRC het onnodig om zelf aan enige introspectie te doen. Ze wassen hun handen weer in onschuld.
Op dinsdag 07 mei 2002 19:34 schreef Sniper het volgende:
Schande!
quote:Snap je zelf wat je schrijft?
Op dinsdag 07 mei 2002 19:34 schreef Sniper het volgende:[..]
A B S O L U U T
V.
quote:Ja met zijn allen door de straten tegen de HOLLANDSE HAIDER, DE DUIVEL, DE DEMON, DE ABOMINATIE DER NATUUR.
Op dinsdag 07 mei 2002 19:36 schreef HiZ het volgende:[..]
Groen Links stond anders dan de andere partijen in de startblokken om de verkiezingsstrijd te verplaatsen van het normale debat naar de straten.
Gatverdamme.
quote:Zoals ik al eerder schreef heb ik gisteren inderdaad een belangrijk lesje geleerd. Namelijk dat je fascisten moet aanspreken op hun uitingen voordat ze naar de wapens grijpen.
Op dinsdag 07 mei 2002 19:35 schreef Verbal het volgende:[..]
Jij hebt nog veel te leren.
Het lijkt wel of je blij bent dat Fortuyn dood is, kun je legitiem eng gaan doen.
V.
quote:Ondanks de domme ongenuanceerde uitspraken van sommigen ligt er wel de vraag om het 'waarom' van deze moord. Volgens mij hebben de gevestigde partijen en de media er wel degelijk toe bijgedragen dat dit is gebeurd. Dat maakt ze niet facsistisch maar zou wel een mooi moment zijn om na te denken over iets als journalistieke objectiviteit.
Op dinsdag 07 mei 2002 19:36 schreef Jarno het volgende:
GL, PvdA, VVD, CDA... Nog meer fascistische partijen die het noemen waard zijn?
quote:In welke wereld leef je ? 1 milieu kneus doet jou denken dat Groen-Links verantwoordelijk is voor de moord op Fortuyn ? Wat wil je horen ?
Op dinsdag 07 mei 2002 19:34 schreef HiZ het volgende:[..]
De eerste post van dit topic is een vraag naar de politieke motivatie van Groen Links stemmers. Niet meer en niet minder. Ik heb van deze moord geleerd dat het gedachtengoed van Groen Links gevaarlijker is dan ik had gedacht.
quote:Tsja, mensen verwarren 'martelaar' met 'heilige'.
Op dinsdag 07 mei 2002 19:36 schreef Mini_rulez het volgende:[..]
En Pim zelf dan? Die heeft toch ook uitspraken gedaan waar hij zichzelf niet bepaald geliefd mee maakte bij sommige mensen
V.
quote:Uitspraken zijn geen knokploegen en al helemaal geen kogels door iemands hoofd. See the difference?
Op dinsdag 07 mei 2002 19:36 schreef Mini_rulez het volgende:[..]
En Pim zelf dan? Die heeft toch ook uitspraken gedaan waar hij zichzelf niet bepaald geliefd mee maakte bij sommige mensen
quote:Absoluut niet, maar hier keihard lopen ontkennen dat media en politici geen medeverantwoordelijk dragen in dit drama is absurd!
Op dinsdag 07 mei 2002 19:37 schreef Jarno het volgende:
Voor veel mensen is deze trieste gebeurtenis kennelijk reden om alle registers open te trekken. Sad.
quote:Het is blijkbaar hoog tijd dat de registers open worden getrokken.
Voor veel mensen is deze trieste gebeurtenis kennelijk reden om alle registers open te trekken. Sad.
quote:Ik vrees dat ene V. van der G. uit Harderwijk gisteren ook zoiets heeft gedacht.
Op dinsdag 07 mei 2002 19:37 schreef HiZ het volgende:[..]
Zoals ik al eerder schreef heb ik gisteren inderdaad een belangrijk lesje geleerd. Namelijk dat je fascisten moet aanspreken op hun uitingen voordat ze naar de wapens grijpen.
quote:Toepasselijke nickname heb je.
Op dinsdag 07 mei 2002 19:37 schreef Sniper het volgende:[..]
Ja met zijn allen door de straten tegen de HOLLANDSE HAIDER, DE DUIVEL, DE DEMON, DE ABOMINATIE DER NATUUR.
Gatverdamme.
V.
quote:Nee:
Op dinsdag 07 mei 2002 19:38 schreef HiZ het volgende:[..]
Uitspraken zijn geen knokploegen en al helemaal geen kogels door iemands hoofd. See the difference?
quote:
Ik heb van deze moord geleerd dat het gedachtengoed van Groen Links gevaarlijker is dan ik had gedacht.
[Dit bericht is gewijzigd door KP op 07-05-2002 19:40]
quote:Die gast die die kogel door Pim's kop heeft gejaagd was daar niet toe aangezet door GL of een van de andere partijen, hij deed et gvd niet eens om een politieke reden, maar omdat ie tegen bont was, heb je Paul Rosenmuller ooit iets over bont horen zeggen
Uitspraken zijn geen knokploegen en al helemaal geen kogels door iemands hoofd. See the difference?
quote:dus linkse partijen mogen niemand aanvallen onder het mom dat dat fascistisch is, maar Fortuyn zelf mag wel allerlei dubieuze uitspraken en aanvallen doen??
quote:Je trekt wel heel snel conclusies, mijn eerste post heeft het niet over de moord op Fortuyn, maar over de poging om de LPF kiezer met demonstraties te intimideren. (Zoals Groen Links van plan was)
Op dinsdag 07 mei 2002 19:38 schreef gelly het volgende:[..]
In welke wereld leef je ? 1 milieu kneus doet jou denken dat Groen-Links verantwoordelijk is voor de moord op Fortuyn ? Wat wil je horen ?
quote:!#$!#$!#@! Wat is dit voor KUT opmerking?!
Op dinsdag 07 mei 2002 19:39 schreef Verbal het volgende:[..]
Toepasselijke nickname heb je.
V.
[Dit bericht is gewijzigd door Sniper op 07-05-2002 19:52]
quote:NIEMAND
Op dinsdag 07 mei 2002 19:39 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Absoluut niet, maar hier keihard lopen ontkennen dat media en politici geen medeverantwoordelijk dragen in dit drama is absurd!
zegt dat de media heilig is in deze!!!!!!!!!!!!!!
Wanneer stoppen we nou eens met het denken in extremen!!
Als iemand A zegt, betekent dat niet dat -ie ook Z bedoelt.
quote:En lekkere on-topic objectieve niet-flamende moderator-waardige reactie weet jij er weer uit te persen als opper-topic-vernieler.
Op dinsdag 07 mei 2002 19:39 schreef Verbal het volgende:[..]
Toepasselijke nickname heb je.
V.
Dat is toch wat je wilde weten eigenlijk
Anderen misbruiken liever de moord om iemand om de messen te slijpen en vooral geen lering te trekken.
Ik vind het bijzonder jammer dat ik toch nog gelijk krijg, zoals ik eerder schreef: ik ben niet bang voor Fortuyn, ik maak mij grote zorgen over zijn electoraat.
Veel plezier jongens, en voeten vegen he, als je bent uitgedanst op Pims lijk.
V.
Triest om te moeten constateren dat sommige lui al een dag na dit drama de gebeurtenis menen te moeten misbruiken in hun haatcampagne jegens de politieke 'vijand.'
Nee, daar doe je de nagedachtenis aan Fortuyn vooral recht mee
Mensen met zulke enge gedachtes als de jouwe zijn juist de bron van al het gedonder. Pim zou zich schamen voor zulke voorstanders als jij...je bent echt een naar ventje
quote:"intimideren" ? Als je achter een partij staat laat je je toch niet intimideren ? Of speel je nu weer de underdog ?
Op dinsdag 07 mei 2002 19:40 schreef HiZ het volgende:[..]
Je trekt wel heel snel conclusies, mijn eerste post heeft het niet over de moord op Fortuyn, maar over de poging om de LPF kiezer met demonstraties te intimideren. (Zoals Groen Links van plan was)
quote:Nou en? Demonstreren valt ook onder de rechten in een democratie. Al die mensen in Frankrijk die, gesteund door Franse politieke partijen, tegen Le Pen de straat op gingen waren dan zeker ook fascisten? (waarmee ik niet Fortuyn direct met Le Pen wil vergelijken, mind you...)
Op dinsdag 07 mei 2002 19:40 schreef HiZ het volgende:
... over de poging om de LPF kiezer met demonstraties te intimideren. (Zoals Groen Links van plan was)
[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 07-05-2002 19:46]
quote:Hij gaat er vast vanuit dat niet iedereen zo stevig in zijn schoenen staat en zo goed voor zichzelf kan denken. Maar natuurlijk mag GroenLinks dat niet veronderstellen!
Op dinsdag 07 mei 2002 19:44 schreef gelly het volgende:[..]
"intimideren" ? Als je achter een partij staat laat je je toch niet intimideren ? Of speel je nu weer de underdog ?
quote:Alsof Fortuyn niet met goedkope praatjes zijn electoraat heeft gelokt, kom op zeg. Hiz moet niet zo zielig doen.
Op dinsdag 07 mei 2002 19:45 schreef KP het volgende:[..]
Hij gaat er vast vanuit dat niet iedereen zo stevig in zijn schoenen staat en zo goed voor zichzelf kan denken. Maar natuurlijk mag GroenLinks dat niet veronderstellen!
.
quote:Het organiseren van een anti-Fortuyn demonstratie is geen normaal campagne middel.
Op dinsdag 07 mei 2002 19:44 schreef gelly het volgende:[..]
"intimideren" ? Als je achter een partij staat laat je je toch niet intimideren ? Of speel je nu weer de underdog ?
quote:O ja, wansmaak was jullie ding. Sorry.
Op dinsdag 07 mei 2002 19:41 schreef Sniper het volgende:[..]
Godverdomme! Wat is dit voor KUT opmerking?!
V.
Aan kritisch zelfonderzoek mogen ze wat mij betreft wel eens gaan doen.
quote:He meneer de moderator, weer een topic om zeep aan het helpen met je flames?
Op dinsdag 07 mei 2002 19:47 schreef Verbal het volgende:[..]
O ja, wansmaak was jullie ding. Sorry.
V.
quote:Wat wel volgens jou ? Demoniseren van allochtonen ? Iedereen in NL heeft recht om te demonstreren of een gay parade te houden, of hoor je liever alleen je eigen mening ?
Op dinsdag 07 mei 2002 19:46 schreef HiZ het volgende:[..]
Het organiseren van een anti-Fortuyn demonstratie is geen normaal campagne middel.
quote:Nee de topicstarter begon lekker, selectief typ dat je bent
Op dinsdag 07 mei 2002 19:48 schreef Baas het volgende:[..]
He meneer de moderator, weer een topic om zeep aan het helpen met je flames?
V.
quote:Waarom? Keihard beweren dat het wel zo is is ook maar een mening.
Op dinsdag 07 mei 2002 19:39 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Absoluut niet, maar hier keihard lopen ontkennen dat media en politici geen medeverantwoordelijk dragen in dit drama is absurd!
quote:Wat zielig doen? Ik zie vooral veel zielig gedoe aan de andere kant van dit debat. Namelijk van de mensen die geen antwoord willen geven waarom ze nu precies op een partij willen stemmen die fascistische methodes voorstaat.
Op dinsdag 07 mei 2002 19:46 schreef gelly het volgende:[..]
Alsof Fortuyn niet met goedkope praatjes zijn electoraat heeft gelokt, kom op zeg. Hiz moet niet zo zielig doen.
FYI : Ik werd Pim Fortuynstemmer op 7 mei 2002, kort na 6 uur.
quote:En modjes hoeven niet het goede voorbeeld te geven ofzo?
Op dinsdag 07 mei 2002 19:49 schreef Verbal het volgende:Nee de topicstarter begon lekker, selectief typ dat je bent
V.
quote:Dat is het domste dat je kunt doen... Zonder Pim stelt LPF toch niks meer voor
Op dinsdag 07 mei 2002 19:49 schreef HiZ het volgende:[..]
quote:Wie trekt er nu snelle conclusies hier? Er is iemand opgepakt die inderdaad milieuactivist is. Is er verder iets genoemd over een relatie met Groen Links? Verder heeft de man nog geen enkele verklaring afgelegd. Ook is bekend dat de verdachte overspannen is. Op wat voor manier dit hem heeft beinvloed is niet bekend.
Op dinsdag 07 mei 2002 19:40 schreef HiZ het volgende:[..]
Je trekt wel heel snel conclusies, mijn eerste post heeft het niet over de moord op Fortuyn, maar over de poging om de LPF kiezer met demonstraties te intimideren. (Zoals Groen Links van plan was)
quote:Dat is een erg kleine twee uur geleden dan......
Wat zielig doen? Ik zie vooral veel zielig gedoe aan de andere kant van dit debat. Namelijk van de mensen die geen antwoord willen geven waarom ze nu precies op een partij willen stemmen die fascistische methodes voorstaat.
quote:Hoezo zijn demonstraties eigenlijk fascistisch?
Wat zielig doen? Ik zie vooral veel zielig gedoe aan de andere kant van dit debat. Namelijk van de mensen die geen antwoord willen geven waarom ze nu precies op een partij willen stemmen die fascistische methodes voorstaat.
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 19:51 schreef DrMarten het volgende:[..]
Wie trekt er nu snelle conclusies hier? Er is iemand opgepakt die inderdaad milieuactivist is. Is er verder iets genoemd over een relatie met Groen Links? Verder heeft de man nog geen enkele verklaring afgelegd. Ook is bekend dat de verdachte overspannen is. Op wat voor manier dit hem heeft beinvloed is niet bekend.
Ik krijg het idee dat jij zelf puur emotioneel reageert. Of je bent gewoon een ontzettend zielig figuur die maar wat in de rondte schreeuwt, puur om reacties van anderen uit te lokken. Dat is bij deze dan geslaagd. Als je nu eerst eens goed nadenkt voor dat je wat post, misschien dat je dan gefundeerde uitspraken kunt doen.
Ik heb geen zin om aan deze begripsdevaluatie mee te doen!
quote:Sorry, maar ik walg van mensen die iemands dood jubelend gebruiken voor partijpolitieke doeleinden. Sinds gisteren 18.30 wordt dit forum overspoeld met de meest haatdragende zondebokzoekers.
Op dinsdag 07 mei 2002 19:50 schreef DennisMoore het volgende:[..]
En modjes hoeven niet het goede voorbeeld te geven ofzo?
En nu wordt het me even te veel, ja. Sue me.
V.
quote:Niet als ze Verbal heten. Dan kun je ongehinderd kloten en natrappen in topics die al gesloten zijn zonder dat iemand er iets aan kan doen. Triest.
Op dinsdag 07 mei 2002 19:50 schreef DennisMoore het volgende:[..]
En modjes hoeven niet het goede voorbeeld te geven ofzo?
quote:Een demonstratie is fascistisch ? Omdat het tegen je denkbeelden in gaat ? Wie is hier eigenlijk de fascist ?
[Dit bericht is gewijzigd door gelly op 07-05-2002 19:54]
Er is een politicus vermoord, heel triest.....ze hebben de vermoedelijke dader. Deze zal gestraft worden.
Einde bericht....
Vanwaar die hetze op links ineens??? eerst de buitenlanders.....toen de linkse....dan de groenen??
Dit scenario lijkt ergens op.....kom !!!, help me eens????
quote:Gaat niet zozeer om 'demonstraties'. Gaat om het bewuste plan om de persoon (!) Fortuyn op demagogische manier zwart te maken, en 'subtiel' te beschuldigen van allerlei zaken waar een weldenkend/lezend mens hem absoluut niet van zou beschuldigen, of die het nou met hem eens is of niet.
Op dinsdag 07 mei 2002 19:51 schreef Vibromass het volgende:Hoezo zijn demonstraties eigenlijk fascistisch?
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 19:49 schreef Verbal het volgende:[..]
Nee de topicstarter begon lekker, selectief typ dat je bent
V.
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 19:38 schreef Baas het volgende:[..]
Ondanks de domme ongenuanceerde uitspraken van sommigen ligt er wel de vraag om het 'waarom' van deze moord. Volgens mij hebben de gevestigde partijen en de media er wel degelijk toe bijgedragen dat dit is gebeurd. Dat maakt ze niet facsistisch maar zou wel een mooi moment zijn om na te denken over iets als journalistieke objectiviteit.
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 19:53 schreef Baas het volgende:[..]
Niet als ze Verbal heten. Dan kun je ongehinderd kloten en natrappen in topics die al gesloten zijn zonder dat iemand er iets aan kan doen . Triest.
quote:Precies, hij is niet eens vermoord vanwege zijn rechtse ideeën, hoe kunnen de linkse partijen er dan schuld aan hebben?
Op dinsdag 07 mei 2002 19:54 schreef DaBuzzzzz het volgende:
pffff.....
Er is een politicus vermoord, heel triest.....ze hebben de vermoedelijke dader. Deze zal gestraft worden.Einde bericht....
Vanwaar die hetze op links ineens??? eerst de buitenlanders.....toen de linkse....dan de groenen??
Dit scenario lijkt ergens op.....kom !!!, help me eens????
![]()
quote:ook zij zijn gewoon mensen met gevoelens over wat er gebeurd is in Hilversum. Waarom mogen "gewone" users wel de meest verschrikkelijke dingen schrijven en als Verbal het doet is het forum te klein.
Op dinsdag 07 mei 2002 19:53 schreef Baas het volgende:[..]
Niet als ze Verbal heten. Dan kun je ongehinderd kloten en natrappen in topics die al gesloten zijn zonder dat iemand er iets aan kan doen. Triest.
Als iedereen de debiele dingen die ze denken niet meer schrijven wordt het hier weer een stuk normaler
quote:Ah, ik ben niet de enige die die verschuiving is opgevallen. Vraag me af wanneer VVD-stemmers voor extreem-links krakerstuig uit worden gemaakt.
Op dinsdag 07 mei 2002 19:54 schreef DaBuzzzzz het volgende:
quote:Dat klimaat was er dankzij de media en enkele politici.
Op dinsdag 07 mei 2002 19:55 schreef Mini_rulez het volgende:[..]
Als er al een klimaat was waarin hij gehaat werd,
De door (oa) GL georganiseerde parade (VECHT ALLEN TEGEN DE DEMON FORTUYN) zou NOG wat meer olie op het vuur gooien.
quote:Zou je niet eens eerst afwachten wat nu daadwerkelijk de beweegredenen van de schutter waren voordat je hetzelfde doet met een partij als waarvan je hen nu beschuldigt?
Op dinsdag 07 mei 2002 19:37 schreef HiZ het volgende:
Zoals ik al eerder schreef heb ik gisteren inderdaad een belangrijk lesje geleerd. Namelijk dat je fascisten moet aanspreken op hun uitingen voordat ze naar de wapens grijpen.
Met GL zijn er velen geweest die moeite hadden met zijn uitspraken dat Nederland vol is, de islam een achterlijke/achterlopende cultuur is, de grenzen dicht moeten en als het juridisch mogelijk zou zijn hij geen moslim meer het land zou in laten. Daarmee heeft hij heel bewust prikkels uitgedeeld richting de huidige politiek en heeft daar heel bewust veel politiek gewin uit gehaald. Dat daar fel op is gereageerd zonder acht te slaan op de latere nuanceringen, die het overigens in de ogen van velen nog niet uit de hoek van het racisme haalde, is het kwalijkste wat er is gedaan.
In mijn ogen was hij niet extreem rechts, maar daarvoor heb ik wel echt mijn best moeten doen om alle nuanceringen voor zijn boude uitspreken te vinden.
quote:Ach, ik werd ook al hypocriet genoemd. Blijkbaar is een objectieve mening al hypocriet.
Op dinsdag 07 mei 2002 19:56 schreef Jarno het volgende:[..]
Ah, ik ben niet de enige die die verschuiving is opgevallen. Vraag me af wanneer VVD-stemmers voor extreem-links krakerstuig uit worden gemaakt.
Mogen wij dan eerst GOEDE argumenten waarom GroenLinks fascistisch is?
quote:Bedoel je nu dat gedoe dat op 11 mei zou zijn? Dat is niet eens gebeurd...
Op dinsdag 07 mei 2002 19:57 schreef Sniper het volgende:[..]
Dat klimaat was er dankzij de media en enkele politici.
De door (oa) GL georganiseerde parade (VECHT ALLEN TEGEN DE DEMON FORTUYN) zou NOG wat meer olie op het vuur gooien.
quote:En nuancering is iets voor terroristische veganisten.
Op dinsdag 07 mei 2002 19:57 schreef gelly het volgende:[..]
Ach, ik werd ook al hypocriet genoemd. Blijkbaar is een objectieve mening al hypocriet.
Echt, alle perspectief is zoek. Ik denk dat ik maar even een FOK! pauze hou tot na 15 mei.
Wat is er inhoudelijk mis met GL?
tip: www.stemwijzer.nl
quote:Ow zeur niet, ik moest even zoeken waarop je doelde, maar ik heb het gevonden hoor: een post die tegelijk viel met de post van iemand die hem op slot keilde. Hulde.
Op dinsdag 07 mei 2002 19:53 schreef Baas het volgende:
Dan kun je ongehinderd kloten en natrappen in topics die al gesloten zijn zonder dat iemand er iets aan kan doen. Triest.
V.
quote:de overgebleven groep is al een minderheid....als het zo door gaat lost het zich dus vanzelf op???
Op dinsdag 07 mei 2002 19:56 schreef Jarno het volgende:[..]
Ah, ik ben niet de enige die die verschuiving is opgevallen. Vraag me af wanneer VVD-stemmers voor extreem-links krakerstuig uit worden gemaakt.
Zonder gekheid....ik zie zoveel complete nonsens vandaag....mensen die niet weten wat links, rechts, fascistisch, groen enz... is. En derhalve wijlen Pim ook helemaal verkeerd plaatsen...om over de demonisering wat dat dan ook mag zijn, en de rol van de media nog maar niet te spreken....ik ben niet blij
quote:Dat zei Rosenmuller over een bepaalde opmerking van Pim (ik geloof dat wat hij in de krant zei over de 'achterlijke cultuur' van de Islam), niet over Pim zelf
Op dinsdag 07 mei 2002 19:59 schreef Peter83 het volgende:
Het gekanker (als ik dat zo mag zegggen) op links kan ik begrijpen.
De gevestigde politieke orde heeft een sfeer gecreeerd waarin ze Pim Fortuyn afschilderden als een gevaar, als de duivel, als een nieuwe Hitler/Le Pen/De Winter. De linkse partijen liepen voorop in deze stellingname. Paul: Dit is geen rechts, dit is EXTREEM-rechts. Dit is hun te verwijten. Ze hebben de moord niet gepleegd, maar ze hebben wel de misplaatste haat onder de mensen geplaatst, ook dankzij de media.
quote:Op zich staat de vraagstelling los van de moord.
Op dinsdag 07 mei 2002 19:57 schreef Scipio het volgende:Zou je niet eens eerst afwachten wat nu daadwerkelijk de beweegredenen van de schutter waren voordat je hetzelfde doet met een partij als waarvan je hen nu beschuldigt?
GroenLinks zou gebruik maken van fascistoïde methoden in de campagne tegen (L)PF. En gesteld dat dat zo is, waarom zou je dan op GL stemmen?
quote:Alsof elke Groen-Links stemmer op GL zou stemmen enkel en alleen omdat Rosenmoller vindt dat Fortuyn extreem-rechts zou zijn?
De gevestigde politieke orde heeft een sfeer gecreeerd waarin ze Pim Fortuyn afschilderden als een gevaar, als de duivel, als een nieuwe Hitler/Le Pen/De Winter. De linkse partijen liepen voorop in deze stellingname. Paul: Dit is geen rechts, dit is EXTREEM-rechts. Dit is hun te verwijten. Ze hebben de moord niet gepleegd, maar ze hebben wel de misplaatste haat onder de mensen geplaatst, ook dankzij de media.
quote:Heb jij eigenlijk enig idee wat de term fascisme inhoudt?
quote:
quote:Het waren eerder de media en dan vooral de collumnisten die te pas en te ompas deze vergelijkingen maakten. De politici, en vooral de linkse politici krijgen nu de schuld of ten minste de medeverantoordelijkheid in de schoenen geschoven. Zoals ik vanmorgen heb gepost: dat lijkt me slechts voor een beperkt deel waar. Het past in de hele vrij smerige campagnevoering voor deze verkiezingen.
quote:Ga buiten spelen ofzo...
Op dinsdag 07 mei 2002 20:01 schreef Strix-Nebulosa het volgende:<kinderlijk geschreeuw>
quote:Dit heeft er nix mee te maken. Het gaat om het idee dat meneer Rosenmoller Dhr. Fortuyn op een voetstuk plaats naast Le Pen en Haider. Dit is hem te verwijten. Hij creeert zo een beeld wat de media overneemt, want de media schrijf zelf misplaatste stukken, maar het neemt ook veel over van de gevestigde orde.
Op dinsdag 07 mei 2002 20:01 schreef L-Dopa het volgende:[..]
Alsof elke Groen-Links stemmer op GL zou stemmen enkel en alleen omdat Rosenmoller vindt dat Fortuyn extreem-rechts zou zijn?
quote:Een smerige campagnevoering waar de LPF aanhangers hulde van spraken, immers, de vieze paarse pluchezitters, de oorzaak van al hun ellende en leed, alsmede de allochtonen werd de waarheid gezegd !
Op dinsdag 07 mei 2002 20:02 schreef Scipio het volgende:[..]
Het waren eerder de media en dan vooral de collumnisten die te pas en te ompas deze vergelijkingen maakten. De politici, en vooral de linkse politici krijgen nu de schuld of ten minste de medeverantoordelijkheid in de schoenen geschoven. Zoals ik vanmorgen heb gepost: dat lijkt me slechts voor een beperkt deel waar. Het past in de hele vrij smerige campagnevoering voor deze verkiezingen.
Mag ik zeggen dat een groot deel van de LPF aanhang aardig hypocriet is ?
quote:Nou Rosenmuller plaatste Pim niet bepaald op een voetstuk
Op dinsdag 07 mei 2002 20:04 schreef Peter83 het volgende:[..]
Dit heeft er nix mee te maken. Het gaat om het idee dat meneer Rosenmoller Dhr. Fortuyn op een voetstuk plaats naast Le Pen en Haider. Dit is hem te verwijten. Hij creeert zo een beeld wat de media overneemt, want de media schrijf zelf misplaatste stukken, maar het neemt ook veel over van de gevestigde orde.
quote:Demonstreren is een legitiem middel om je ongenoegen over iets te uiten, ik zie dat dan ook niet als de wapens opnemen of als intimidatie.
Op dinsdag 07 mei 2002 20:01 schreef DennisMoore het volgende:
Op zich staat de vraagstelling los van de moord.GroenLinks zou gebruik maken van fascistoïde methoden in de campagne tegen (L)PF. En gesteld dat dat zo is, waarom zou je dan op GL stemmen?
En waarom je er op zou stemmen? Ik weet het niet, mijn partij is het niet.
quote:een ban voor jou zou meer op z'n plaats zijn. Jij bent nou precies het type mens dat dit soort klimaten creert, daar waar mensen om hun mening worden geexecuteerd, engerd !!
Op dinsdag 07 mei 2002 20:04 schreef Strix-Nebulosa het volgende:
Waarom zit dit domme topic niet op SLOT
[Dit bericht is gewijzigd door eRR_ op 07-05-2002 20:06]
De bedenkers en uitvoerders van die campagne, en alle termen die daarbij gebruikt zijn, moeten zich doodschamen!
En ach, alle debielen hier op Fok! die gewoon achter de publieke opninie aanhobbelen en alles naroepen hebben wat hun voorgezegd werd eens leren nadenken.
Het is toeval dat het juist Fortuyn is die neergeschoten is? Sure!
En inplaats dat men eens bij zichzelf gaat nadenken of er wellicht een kern van waarheid inzit, gaat men (opnieuw) anderen lopen beschuldigen (van wansmaak oa.) en komen ze aan met 'je mag niet generaliseren'.
Weet je wat niet mag? Wat er de afgelopen maanden met Fortuyn is gedaan, dat mag niet!
quote:Le Pen en Haider zijn EXTREEM rechts. Dus dat is toch een vergelijk? Als je zegt dat Pim extreem rechts is vergelijk je hem dus met mensen die extreem rechts denken en dan kom ik uit bij Le Pen en Haider en misschien nog wel erger...
Op dinsdag 07 mei 2002 20:05 schreef Mini_rulez het volgende:[..]
Wanneer heeft hij dan gezegd dat Pim de Nederlandse Le Pen of Haider zou zijn?
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 20:06 schreef eRR_ het volgende:[..]
een ban voor jou zou meer op z'n plaats zijn. Jij bent nou precies het type mens dat dit soort klimaten creert, daar waar mensen om hun mening worden geexecuteerd, engerd !!
quote:Hij zei dat die opmerking extreem-rechts was, niet Pim.
Op dinsdag 07 mei 2002 20:07 schreef Peter83 het volgende:[..]
Le Pen en Haider zijn EXTREEM rechts. Dus dat is toch een vergelijk? Als je zegt dat Pim extreem rechts is vergelijk je hem dus met mensen die extreem rechts denken en dan kom ik uit bij Le Pen en Haider en misschien nog wel erger...
quote:interessant antwoord geef je
Op dinsdag 07 mei 2002 20:07 schreef Strix-Nebulosa het volgende:[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:sprakeloos van zoveel onbenul...
Op dinsdag 07 mei 2002 20:07 schreef Strix-Nebulosa het volgende:[..]
![]()
quote:jezus, die had ik nog niet eens gezien....ik ben voor een ban voor dit enge figuur, ik zou de BVD zelfs tippen...
Op dinsdag 07 mei 2002 20:08 schreef Peter83 het volgende:
Die signature van Strix verdiend trouwens wel even wat opheldering. Als je het inhoudelijk kunt reageren iig.
quote:Bepaalde uitspraken van hem waren gewoon extreem-rechts, dat hij ze later nuanceerde heeft geen betoog. Hij haalde met zijn one-liners zijn electoraat binnen, waaronder extreem-rechts denkende lieden, en zijn vijanden, extreem linkse stumpers en psychopaten.
Op dinsdag 07 mei 2002 20:07 schreef Peter83 het volgende:[..]
Le Pen en Haider zijn EXTREEM rechts. Dus dat is toch een vergelijk? Als je zegt dat Pim extreem rechts is vergelijk je hem dus met mensen die extreem rechts denken en dan kom ik uit bij Le Pen en Haider en misschien nog wel erger...
Ik vind het niet gek dat hij in die hoek is geplaatst, hij heeft dat aan zichzelf te danken gehad. Was hij maar duidelijker geweest omtrent zijn gedachtengoed, en zijn standpunten. Dan had deze discussie niet eens hoeven plaatsvinden.
quote:daar gaan we weer....denk na !!!, Fortuyn stak z'n nek uit zoals nog nooit niemand gedaan heeft en ECHT uit een zeeer rechtse hoek.....en op een heel clowneske manier in het begin. Vind je het gek dat ie niet serieus werd genomen en afgeschilderd werd. DAT WIST HIJ VAN TE VOREN!!! en hij wilde doorzetten....Als je echt oplette had je ook gezien dat hij de laatste tijd ook door de andere partijen, incluis die enge linkse rakkers
Op dinsdag 07 mei 2002 20:06 schreef Rica het volgende:
Zijn jullie die oproep aan Kok van een aangeslagen Fortuyn om te stoppen met de haat campagne soms alweer vergeten? Na dat taart, pis, kots, stront gooien?De bedenkers en uitvoerders van die campagne, en alle termen die daarbij gebruikt zijn, moeten zich doodschamen!
En ach, alle debielen hier op Fok! die gewoon achter de publieke opninie aanhobbelen en alles naroepen hebben wat hun voorgezegd werd eens leren nadenken.Het is toeval dat het juist Fortuyn is die neergeschoten is? Sure!
En inplaats dat men eens bij zichzelf gaat nadenken of er wellicht een kern van waarheid inzit, gaat men (opnieuw) anderen lopen beschuldigen (van wansmaak oa.) en komen ze aan met 'je mag niet generaliseren'.
Weet je wat niet mag? Wat er de afgelopen maanden met Fortuyn is gedaan, dat mag niet!
ALLEEN DE DADER HEEFT HIER SCHULD!!!! ik kan net zo goed roepen dat jij schuldig bent aan Enschede omdat je niet groenlinks stemt. Die partij had namelijk geen vergunning gegeven aan SE Fireworks...
Zo werkt het NIET!!! denk na!!!!!
quote:Het is een stumper, laat hem.
Op dinsdag 07 mei 2002 20:12 schreef daburnd88 het volgende:
strix heeft wel erg veel respect voor de doden zie ik al. vettige hond dat ie is.
quote:dus volgens jou is het allemaal de schuld van pim zelf dat hij dood geschoten is. vind het wel vreemd dat pim toch degene was die zij dat er juist een slechte sfeer op hem gecreeerd werd.
Op dinsdag 07 mei 2002 20:10 schreef gelly het volgende:[..]
Bepaalde uitspraken van hem waren gewoon extreem-rechts, dat hij ze later nuanceerde heeft geen betoog. Hij haalde met zijn one-liners zijn electoraat binnen, waaronder extreem-rechts denkende lieden, en zijn vijanden, extreem linkse stumpers en psychopaten.
Ik vind het niet gek dat hij in die hoek is geplaatst, hij heeft dat aan zichzelf te danken gehad. Was hij maar duidelijker geweest omtrent zijn gedachtengoed, en zijn standpunten. Dan had deze discussie niet eens hoeven plaatsvinden.
quote:Wijs jij eerst maar eens aan waar ik de moord op Fortuyn noem in mijn eerste post voor je het gaat hebben over emotioneel reageren.
Op dinsdag 07 mei 2002 19:51 schreef DrMarten het volgende:[..]
Wie trekt er nu snelle conclusies hier? Er is iemand opgepakt die inderdaad milieuactivist is. <knip>
quote:Wanneer je Groen Links als een fascistische partij bestempelt, ben je dom. Is dat nou zo moeilijk te begrijpen?
Op dinsdag 07 mei 2002 20:08 schreef eRR_ het volgende:[..]
interessant antwoord geef je
quote:Negeer maar weer waar het om gaat.
Op dinsdag 07 mei 2002 20:10 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Die haat-campagne is moreel zo verwerpelijk als waar ze Fortuyn van beschuldigden.
En door die te voeren, en doordat dit gebeurd is, hebben ze zich mede-verantwoordelijk gemaakt!
En ik weet niet of je het doorhebt, maar 'jullie' zijn zolangzamerhand de afwijkende mening aan het worden. Zelfs de uitgever van het AD gaf het vanmorgen toe en dat ze opinie en verslaggeving niet voldoende uit elkaar hebben gehouden.
quote:LEEEEEEES!!!!
Op dinsdag 07 mei 2002 20:15 schreef daburnd88 het volgende:[..]
dus volgens jou is het allemaal de schuld van pim zelf dat hij dood geschoten is. vind het wel vreemd dat pim toch degene was die zij dat er juist een slechte sfeer op hem gecreeerd werd.
quote:Yep, niks makkelijker om de democratie om zeep te helpen dan een bende de straat opsturen.
Op dinsdag 07 mei 2002 19:57 schreef Sniper het volgende:
[..]Dat klimaat was er dankzij de media en enkele politici.
Ik geef toe dat het een risico van de democratie is dat fascistoïde groeperingen haar eigen vrijheden gebruiken om haar ten gronde te richten.
quote:Nee, het is fascinerend, een figuur die blijkbaar in kringen verkeerd die deze moord GOEDKEUREN
Op dinsdag 07 mei 2002 20:13 schreef gelly het volgende:[..]
Het is een stumper, laat hem.
quote:Het favoriete middel van fascisten is de tegenstander monddood te maken.
Op dinsdag 07 mei 2002 20:01 schreef Strix-Nebulosa het volgende:
Waarom zit dit domme topic niet op SLOT
quote:Nee, deze moord GOEDKEUREN getuigt van intelligentie, idioot !
Op dinsdag 07 mei 2002 20:16 schreef Strix-Nebulosa het volgende:[..]
Wanneer je Groen Links als een fascistische partij bestempelt, ben je dom. Is dat nou zo moeilijk te begrijpen?
[Dit bericht is gewijzigd door eRR_ op 07-05-2002 20:18]
quote:De enige schuldige is de dader. Alleen het gezeik op links Nederland komt me een beetje de strot uit, cru gezegd. Het was een heftige verkiezingscampagne, met zwartmakerij over en weer. Er zijn geen schuldigen aan te wijzen in de politiek of in de media. Pim is groot geworden door beide, en gebruikte ze beide gretig.
Op dinsdag 07 mei 2002 20:15 schreef daburnd88 het volgende:[..]
dus volgens jou is het allemaal de schuld van pim zelf dat hij dood geschoten is. vind het wel vreemd dat pim toch degene was die zij dat er juist een slechte sfeer op hem gecreeerd werd.
Een psychoot heeft hem vermoord, niemand anders. Als je zo graag een schuldige zoekt, die is opgepakt. Leef daar mee.
quote:lees eens terug....door die verschuiving worden 'wij 'inclusief de buitenlanders, de linksen en de groenen...en nu de media vanzelf weer de meerderheid....suf gelul
Op dinsdag 07 mei 2002 20:16 schreef Rica het volgende:[..]
Negeer maar weer waar het om gaat.
Die haat-campagne is moreel zo verwerpelijk als waar ze Fortuyn van beschuldigden.
En door die te voeren, en doordat dit gebeurd is, hebben ze zich mede-verantwoordelijk gemaakt!
En ik weet niet of je het doorhebt, maar 'jullie' zijn zolangzamerhand de afwijkende mening aan het worden. Zelfs de uitgever van het AD gaf het vanmorgen toe en dat ze opinie en verslaggeving niet voldoende uit elkaar hebben gehouden.
quote:Doet pijn hé?
Op dinsdag 07 mei 2002 20:18 schreef gelly het volgende:[..]
De enige schuldige is de dader. Alleen het gezeik op links Nederland komt me een beetje de strot uit, cru gezegd.
quote:Die wijzende vinger is makkelijk hé?
Op dinsdag 07 mei 2002 20:18 schreef Rica het volgende:[..]
Doet pijn hé?
Hoef je niet meer na te denken.
quote:En wat dacht jij van lezen waar het topic over gaat? Het gaat over de fascistoïde methodes die Groen Links dacht te gaan gebruiken in de verkiezingsstrijd.
Op dinsdag 07 mei 2002 19:57 schreef Scipio het volgende:[..]
Zou je niet eens.... te vinden.
quote:Jeetje jullie zijn nog dommer dan ik dacht. Begrijp je de ondertitel echt niet??
Op dinsdag 07 mei 2002 20:17 schreef eRR_ het volgende:[..]
Nee, het is fascinerend, een figuur die blijkbaar in kringen verkeerd die deze moord GOEDKEUREN
Moet ik je werkelijk alles voorkauwen???????
quote:In het land waar koeien een grote rol spelen mag jij het mij voorkauwen.
Op dinsdag 07 mei 2002 20:19 schreef Strix-Nebulosa het volgende:[..]
quote:Er is een haatcampagne gevoerd, zogenaamd moreel hoogdravend, maar ondertussen zo fout als wat.
Op dinsdag 07 mei 2002 20:18 schreef DaBuzzzzz het volgende:[..]
lees eens terug....door die verschuiving worden 'wij 'inclusief de buitenlanders, de linksen en de groenen...en nu de media vanzelf weer de meerderheid....suf gelul
Daarbij heeft de media een rol gespeeld (en iedereen die klakkeloos gelooft wat er geschreven wordt).
Daarmee hebben ze zich mede-verantwoordelijk gemaakt. punt.
quote:Wat moet me pijn doen ? Ik stem absoluut niet links. Dat ongenuanceerde gebral doet me zeer, en sterkt me alleen maar in mijn mening over het LPF electoraat.
Op dinsdag 07 mei 2002 20:18 schreef Rica het volgende:[..]
Doet pijn hé?
quote:Tja, de vinger wijzen naar de kant die zich van geweld bedient is erg makkelijk, want de vinger kan dan geheel op de automatische piloot naar links in de Nederlandse verhoudingen.
Op dinsdag 07 mei 2002 20:19 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
Die wijzende vinger is makkelijk hé?
Hoef je niet meer na te denken.
quote:Hoe kun jij, als geaccepteerde homofiele allochtoon toch zulk wrok hebben jegens links Nederland ? Heb jij daar je huidige positie niet aan te danken ?
Op dinsdag 07 mei 2002 20:21 schreef HiZ het volgende:[..]
Tja, de vinger wijzen naar de kant die zich van geweld bedient is erg makkelijk, want de vinger kan dan geheel op de automatische piloot naar links in de Nederlandse verhoudingen.
quote:Graag ja...je post met duizend keer "slotje op dit topic" doet je al niet bijster intelligent en tot reden vatbaar voorkomen, moet ik vervolgens het goedbedoelde van je sig in zien? Leg gerust uiT !
Op dinsdag 07 mei 2002 20:19 schreef Strix-Nebulosa het volgende:[..]
Jeetje jullie zijn nog dommer dan ik dacht. Begrijp je de ondertitel echt niet??
quote:Plaats mensen nou niet in een hokje. Ik stem geen LPF, maar ik heb wel zo mijn twijfels over de gevoerde praktijken van enkele partijen.
Op dinsdag 07 mei 2002 20:21 schreef gelly het volgende:[..]
Ik stem absoluut niet links. Dat ongenuanceerde gebral doet me zeer, en sterkt me alleen maar in mijn mening over het LPF electoraat.
o.a. meer kinderopvang, betere regelingen voor zorgverlof en deeltijdwerk en meer diversiteit in werktijden, meer geld naar het onderwijs, meer aandacht voor de zorg, meer opvang voor dak- en thuislozen en psychisch gestoorden, meer toezicht op straat en in het openbaar vervoer..
Voor de rest ga ik niet meer op dit topic in.
quote:Demonstreren is een legitiem middel in mijn ogen. Ik kan de uitspraak 'de wapens opnemen' toch niet echt plaatsen in het campagnebeleid van GL.
Op dinsdag 07 mei 2002 20:19 schreef HiZ het volgende:
En wat dacht jij van lezen waar het topic over gaat? Het gaat over de fascistoïde methodes die Groen Links dacht te gaan gebruiken in de verkiezingsstrijd.
quote:nee jou ondertitel getuigd van intelligentie op en top wil zeggen. vuile rat.
Op dinsdag 07 mei 2002 20:16 schreef Strix-Nebulosa het volgende:[..]
Wanneer je Groen Links als een fascistische partij bestempelt, ben je dom. Is dat nou zo moeilijk te begrijpen?
quote:Ik ben niet allochtoon, maar dat is maar terzijde. Ik ben niemand dankbaar voor mijn mensenrechten. Absoluut niemand. En al helemaal niet een partij die geen been ziet in het zich bedienen van fascistoïde methodes.
Op dinsdag 07 mei 2002 20:23 schreef gelly het volgende:[..]
Hoe kun jij, als geaccepteerde homofiele allochtoon toch zulk wrok hebben jegens links Nederland ? Heb jij daar je huidige positie niet aan te danken ?
Jullie eisen de slachtofferrol (democratie vermoord etc.) want dat past zo lekker. Helaas zijn jullie dit keer niet het slachtoffer.
En als je daar problemen mee hebt? Leer er maar mee leven!
quote:Zucht.......Wat gebeurt er als je aan de rand van een afgrond staat en je maakt vervolgens een stap voorwaarts? Juist.....dan pleur je het ravijn in. Op dat niveau is Nederland nu dus. Snap je???????
Op dinsdag 07 mei 2002 20:23 schreef eRR_ het volgende:[..]
Graag ja...je post met duizend keer "slotje op dit topic" doet je al niet bijster intelligent en tot reden vatbaar voorkomen, moet ik vervolgens het goedbedoelde van je sig in zien? Leg gerust uiT !
quote:nee.
Op dinsdag 07 mei 2002 20:26 schreef Strix-Nebulosa het volgende:[..]
Zucht.......Wat gebeurt er als je aan de rand van een afgrond staat en je maakt vervolgens een stap voorwaarts? Juist.....dan pleur je het ravijn in. Op dat niveau is Nederland nu dus. Snap je???????
quote:Hoe kom je er op?
quote:Géén been? Wat beweer jij in je openingspost dan?
Op dinsdag 07 mei 2002 20:25 schreef HiZ het volgende:[..]
Ik ben niet allochtoon, maar dat is maar terzijde. Ik ben niemand dankbaar voor mijn mensenrechten. Absoluut niemand. En al helemaal niet een partij die geen been ziet in het zich bedienen van fascistoïde methodes.
quote:Je meent dit echt he??
Op dinsdag 07 mei 2002 20:20 schreef Rica het volgende:[..]
Er is een haatcampagne gevoerd, zogenaamd moreel hoogdravend, maar ondertussen zo fout als wat.
Daarbij heeft de media een rol gespeeld (en iedereen die klakkeloos gelooft wat er geschreven wordt).
Daarmee hebben ze zich mede-verantwoordelijk gemaakt. punt.
jij vetrouwd media niet? je vind links fout? je vind het normaal om andere bevolkingsgroepen serieus voor achterlijk uit te maken?
En je vind het vreemd dat iemand met charisme die bovenstaand verkondigd niet serieus wordt genomen??? en als blijkt dat hij nog veel aanhang krijgt er wordt gesproken van een potentieel gevaar?
IEDEREEN in Nederland die zich zwaar onderscheid, zij het in de politiek, zij het in de muziek of wat dan ook....wordt door de media belaagd.....dat gebeurt overal...ook elders in de wereld...
En dat staat gelijk aan medeplichtigheid???
quote:we willen ons er even aan herinneren dat de fortuyn stemmer veronsteld werd een underdog positie aan te nemen terwijl dat totaal niet nodig was.
Op dinsdag 07 mei 2002 20:26 schreef Rica het volgende:
Weet je wat het hele probleem is, jullie willen gewoon zelf niet aangesproken worden.Jullie eisen de slachtofferrol (democratie vermoord etc.) want dat past zo lekker. Helaas zijn jullie dit keer niet het slachtoffer.
quote:Daar lijkt het wel op, in de vier pagina's (zo'n 200 berichten) heb ik maar twee mensen een poging tot een antwoord zien doen. Weliswaar niet op mijn vraag, maar toch, ze proberen het. De rest doet z'n uiterste best om te volharden in de demonisering van iemand die hun politieke overtuiging ter discussie stelt.
Weet je wat het hele probleem is, jullie willen gewoon zelf niet aangesproken worden.Jullie eisen de slachtofferrol (democratie vermoord etc.) want dat past zo lekker. Helaas zijn jullie dit keer niet het slachtoffer.
quote:Had ik van jou ook niet verwacht.
Op dinsdag 07 mei 2002 20:27 schreef eRR_ het volgende:[..]
nee.
quote:Ben je niet van turkse afkomst dan ? Je bent gewoon een hypocriete lul, sorry dat ik het zeg. Ik weet niet in wat voor psychische staat je nu verkeerd, maar ik zou het geen gezonde willen noemen. PARTIJ democratie hebben we in Nederland, en iedereen mag tegen een partij zijn, live with it. De enige fascist die ik nu kan ontdekken ben jij, me je intolerante houding, als homo zijnde notabene.
Op dinsdag 07 mei 2002 20:25 schreef HiZ het volgende:[..]
Ik ben niet allochtoon, maar dat is maar terzijde. Ik ben niemand dankbaar voor mijn mensenrechten. Absoluut niemand. En al helemaal niet een partij die geen been ziet in het zich bedienen van fascistoïde methodes.
quote:Ja..er zijn vast rocksterren die over het randje zijn geduwd door de media..is dus idd een soort medeplichtigheid..
Op dinsdag 07 mei 2002 20:27 schreef DaBuzzzzz het volgende:IEDEREEN in Nederland die zich zwaar onderscheid, zij het in de politiek, zij het in de muziek of wat dan ook....wordt door de media belaagd.....dat gebeurt overal...ook elders in de wereld...
En dat staat gelijk aan medeplichtigheid???
quote:Welke fascistoide methodes?
Op dinsdag 07 mei 2002 20:19 schreef HiZ het volgende:[..]
En wat dacht jij van lezen waar het topic over gaat? Het gaat over de fascistoïde methodes die Groen Links dacht te gaan gebruiken in de verkiezingsstrijd.
quote:Jaja. Moet ik me nou verantwoordelijk voelen voor de daden van een doorgeflipte dierenvriend? Moeten de media zich verantwoordelijk voelen voor de daden van iemand die in zijn eigen extreemlinkse wereldje leefde? Moeten Rosenmöller en Melkert zich verantwoordelijk voelen omdat ze Fortuyn bestreden in het debat?
Op dinsdag 07 mei 2002 20:21 schreef HiZ het volgende:[..]
Tja, de vinger wijzen naar de kant die zich van geweld bedient is erg makkelijk, want de vinger kan dan geheel op de automatische piloot naar links in de Nederlandse verhoudingen.
quote:Alleen de dader is schuldig....kom op nou....
Op dinsdag 07 mei 2002 20:29 schreef eRR_ het volgende:[..]
Ja..er zijn vast rocksterren die over het randje zijn geduwd door de media..is dus idd een soort medeplichtigheid..
ik moet weg....
later!
quote:Ik blijf ook volhouden dat het probleem hem meer zit in het verdachtmaken en in een hoekje willen drukken van afwijkende meningen dan wat anders. En dat is precies wat HiZ ook doet. "Thinking outside the system", dat is hier nodig...
Op dinsdag 07 mei 2002 20:29 schreef gelly het volgende:[..]
Ben je niet van turkse afkomst dan ? Je bent gewoon een hypocriete lul, sorry dat ik het zeg. Ik weet niet in wat voor psychische staat je nu verkeerd, maar ik zou het geen gezonde willen noemen. PARTIJ democratie hebben we in Nederland, en iedereen mag tegen een partij zijn, live with it. De enige fascist die ik nu kan ontdekken ben jij, me je intolerante houding, als homo zijnde notabene.
quote:Moeilijke taal is Nederlands he? Het betekent dat ze bereid waren tot zich bedienen van fascistoïde methodes.
Op dinsdag 07 mei 2002 20:27 schreef KP het volgende:[..]
Géén been? Wat beweer jij in je openingspost dan?
quote:Dat je het je bek uitkrijgt, zeg
Jullie eisen de slachtofferrol (democratie vermoord etc.) want dat past zo lekker. Helaas zijn jullie dit keer niet het slachtoffer.En als je daar problemen mee hebt? Leer er maar mee leven!
Dat iemand met zo'n goede smaak toch zo'n smakeloze achterban had.
V.
quote:Tuurlijk mag je tegen een partij zijn, maar is het niet zo dat je van je eigen standpunten moet uitgaan? En niet vanuit de haat die je koestert jegens andere partijen? Hier is mijn punt op gebaseerd, soms had ik het idee dat de linkse partijen vooral TEGEN PF waren dan VOOR hun eigen standpunten. Als je begrijpt wat ik bedoel.
en iedereen mag tegen een partij zijn,
quote:Waar komt je signature eigenlijk vandaan ? Vond je het niet belachelijk dat diegene de koude oorlog aan de Islam verklaarde ? Weet je wie dat was ? Idd, je bent een hypocriete lul, tot een andere conclusie kan ik niet komen.
Op dinsdag 07 mei 2002 20:30 schreef HiZ het volgende:[..]
Moeilijke taal is Nederlands he? Het betekent dat ze bereid waren tot zich bedienen van fascistoïde methodes.
quote:Tuurlijk, in Nederland ben je gek als je het niet eens bent met iemand.
Ben je niet van turkse afkomst dan ? Je bent gewoon een hypocriete lul, sorry dat ik het zeg. Ik weet niet in wat voor psychische staat je nu verkeerd, maar ik zou het geen gezonde willen noemen. PARTIJ democratie hebben we in Nederland, en iedereen mag tegen een partij zijn, live with it. De enige fascist die ik nu kan ontdekken ben jij, me je intolerante houding, als homo zijnde notabene.
Ik zie overigens ook niet in waarom ik 'homo zijnde' sympathie zou moeten hebben voor partijen met fascistoïde tendensen. De laatste keer dat hier in dit land zo'n partij de macht had hadden homo's niet zoveel reden tot vreugde.
quote:Ik wil eerst weten wat je precies bedoelt met fascistoide methodes. Als ik niet weet waar je het over hebt kan ik er moeilijk op antwoorden.
Op dinsdag 07 mei 2002 20:28 schreef HiZ het volgende:[..]
Daar lijkt het wel op, in de vier pagina's (zo'n 200 berichten) heb ik maar twee mensen een poging tot een antwoord zien doen. Weliswaar niet op mijn vraag, maar toch, ze proberen het. De rest doet z'n uiterste best om te volharden in de demonisering van iemand die hun politieke overtuiging ter discussie stelt.
quote:Je leest niet wat er staat en je geeft er je eigen draai aan.
Op dinsdag 07 mei 2002 20:27 schreef DaBuzzzzz het volgende:[..]
Ik heb precies geschreven wat ik denk.
quote:Gelukkig is ie dood !
Op dinsdag 07 mei 2002 20:33 schreef gelly het volgende:[..]
Waar komt je signature eigenlijk vandaan ? Vond je het niet belachelijk dat diegene de koude oorlog aan de Islam verklaarde ? Weet je wie dat was ?
quote:Dan heb je soms niet opgelet.
Op dinsdag 07 mei 2002 20:31 schreef Peter83 het volgende:
soms had ik het idee dat de linkse partijen vooral TEGEN PF waren dan VOOR hun eigen standpunten. Als je begrijpt wat ik bedoel.
V.
quote:De heer Melkert hield zich aan de regels van het politieke spel, meneer Rosenmüller wilde met behulp van de dictatuur van de straatbende de kiezer tot andere gedachten brengen.
Op dinsdag 07 mei 2002 20:30 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
Jaja. Moet ik me nou verantwoordelijk voelen voor de daden van een doorgeflipte dierenvriend? Moeten de media zich verantwoordelijk voelen voor de daden van iemand die in zijn eigen extreemlinkse wereldje leefde? Moeten Rosenmöller en Melkert zich verantwoordelijk voelen omdat ze Fortuyn bestreden in het debat?
En ik zeg het alweer, het gaat niet over de moord, maar over de methodes waarmee dit fascistoïde clubje zíjn politiek bedrijft.
quote:Alles liever dan naar jezelf kijken?
Op dinsdag 07 mei 2002 20:31 schreef Verbal het volgende:[..]
Dat je het je bek uitkrijgt, zeg
Dat iemand met zo'n goede smaak toch zo'n smakeloze achterban had.
V.
quote:In het algemeen de pogingen om bepaalde thema's onbespreekbaar te willen maken door de permanente ontmenselijking van de persoon die ze aan de orde stelde. Meer in het bijzonder de plannen om een anti-Fortuyn demonstratie te willen organiseren.
Op dinsdag 07 mei 2002 20:34 schreef Hagelslag het volgende:[..]
Ik wil eerst weten wat je precies bedoelt met fascistoide methodes. Als ik niet weet waar je het over hebt kan ik er moeilijk op antwoorden.
quote:Ow, sorry, hoe durf ik het smakeloos te vinden dat je je jubelend baadt in het bloed van iemand anders.
Op dinsdag 07 mei 2002 20:37 schreef Rica het volgende:[..]
Alles liever dan naar jezelf kijken?
Excusez moi: heel stijlvol inderdaad.
V.
quote:Hij was bekend bij de BVD alleen omdat de organisatie waar hij werkte routinematig door de BVD gecontroleerd werd, waarbij de BVD bovendien concludeerde dat deze organisatie volledig schoon was.
Op dinsdag 07 mei 2002 20:36 schreef eRR_ het volgende:
Trouwens, degenen die zo hard roepen dat het een eenmansactie was, het werk van een geflipte dierenvriend: hij was niet voor niks bekend bij de BVD.
quote:Gisteravond op het Binnenhof zag ik een straatbende. Mensen die Pronk uitscholden voor hoerenjong, en het Torentje wilden bestormen. "Melkert kankerhond".
Op dinsdag 07 mei 2002 20:36 schreef HiZ het volgende:[..]
De heer Melkert hield zich aan de regels van het politieke spel, meneer Rosenmüller wilde met behulp van de dictatuur van de straatbende de kiezer tot andere gedachten brengen.
quote:Je hebt het dus over een of andere demonstratie tegen Fortuyn die mede door GL georganiseerd zou zijn?
En ik zeg het alweer, het gaat niet over de moord, maar over de methodes waarmee dit fascistoïde clubje zíjn politiek bedrijft.
In Italië gingen een miljoen mensen de straat op tegen Berlusconi. Georganiseerd door de vakbonden. Berlusconi is niet vermoord.
quote:En weet je waarom? Omdat hij bij milieu-activisten zat, die standaard worden bekeken. Hij zat dus niet bij een guerilla-legertje, of iets dergelijks.
Op dinsdag 07 mei 2002 20:36 schreef eRR_ het volgende:
Trouwens, degenen die zo hard roepen dat het een eenmansactie was, het werk van een geflipte dierenvriend: hij was niet voor niks bekend bij de BVD.
quote:Oh, dus omdat ik het niet in alleseens was met Fortuyn op het punt van de Islam was hij minder waard dan een van de vele varkens die in dit land iedere dag worden afgemaakt door een pen in hun kop? Of was wat hij zei gewoon een mening waarover we - hadden we elkaar ooit ontmoet - over konden debatteren?
Op dinsdag 07 mei 2002 20:33 schreef gelly het volgende:[..]
Waar komt je signature eigenlijk vandaan ? Vond je het niet belachelijk dat diegene de koude oorlog aan de Islam verklaarde ? Weet je wie dat was ? Idd, je bent een hypocriete lul, tot een andere conclusie kan ik niet komen.
quote:kun je nagaan wat de demonisering door GL teweeg heeft gebracht in dit land
Op dinsdag 07 mei 2002 20:40 schreef Meneer_Aart het volgende:
In Italië gingen een miljoen mensen de straat op tegen Berlusconi. Georganiseerd door de vakbonden. Berlusconi is niet vermoord.
quote:Ja, want de BVD heeft gewoon niks beters te doen dus kijken ze maar standaard naar milieu-activisten.
Op dinsdag 07 mei 2002 20:41 schreef tvlxd het volgende:[..]
En weet je waarom? Omdat hij bij milieu-activisten zat, die standaard worden bekeken.
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 20:42 schreef waspman het volgende:[..]
kun je nagaan wat de demonisering door GL teweeg heeft gebracht in dit land
V.
quote:Ja, ze houden veel mensen in de gaten, vooral groepen waaraan al iets kleeft, zoals de milieu-activisten (ALF).
Op dinsdag 07 mei 2002 20:42 schreef Baas het volgende:[..]
Ja, want de BVD heeft gewoon niks beters te doen dus kijken ze maar standaard naar milieu-activisten.
quote:Welke thema's? En welke permanente ontmenselijking van welke persoon? En welke plannen om een anti-fortuyn demontratie te gaan houden? Volgens mij ging het om een ANTI-RACISME demonstratie. Aangezien jij ook tegen racisme bent, en als Pim Fortuyn stemmer ben je sowieso mordicus tegen het racisme, vraag ik me af waarom jij daar zo op tegen bent? Jij bent toch geen racist mag ik hopen? Ik zou eerder verwachten dat jij zo'n beetje vooraan zou lopen!
Op dinsdag 07 mei 2002 20:38 schreef HiZ het volgende:[..]
In het algemeen de pogingen om bepaalde thema's onbespreekbaar te willen maken door de permanente ontmenselijking van de persoon die ze aan de orde stelde. Meer in het bijzonder de plannen om een anti-Fortuyn demonstratie te willen organiseren.
quote:Verdraai de argumentatie maar...
Op dinsdag 07 mei 2002 20:42 schreef waspman het volgende:[..]
kun je nagaan wat de demonisering door GL teweeg heeft gebracht in dit land
![]()
quote:In praktijk kwam het er in mijn ogen op neer dat Fortuyn bestempeld werd als racist hoewel hij dit niet was. Een demonstratie van mensen die eerst Fortuyn voor racist uitmaken en vervolgens iets organiseren tegen racisme is dus automatisch tegen Fortuyn gericht.
Op dinsdag 07 mei 2002 20:44 schreef Hagelslag het volgende:[..]
Welke thema's? En welke permanente ontmenselijking van welke persoon? En welke plannen om een anti-fortuyn demontratie te gaan houden? Volgens mij ging het om een ANTI-RACISME demonstratie. Aangezien jij ook tegen racisme bent, en als Pim Fortuyn stemmer ben je sowieso mordicus tegen het racisme, vraag ik me af waarom jij daar zo op tegen bent? Jij bent toch geen racist mag ik hopen? Ik zou eerder verwachten dat jij zo'n beetje vooraan zou lopen!
quote:De BVD doet dit om te kijken of er wellicht organisaties tussen zitten met extreem-linkse denkbeelden en dit kun je alleen doen door een organisatie door te lichten. Met de organisatie waarbij de waarschijnlijke moordenaar van Fortuyn werkte, was trouwens niks mis.
Op dinsdag 07 mei 2002 20:42 schreef Baas het volgende:[..]
Ja, want de BVD heeft gewoon niks beters te doen dus kijken ze maar standaard naar milieu-activisten.
quote:Ook een pijnlijke uiting van gebrek aan democratisch bewustzijn. Maar die straatbende staat niet op de kieslijst die ik komende week voor mijn neus heb in het stemhokje, dat is een niet onbelangrijk verschil.
Op dinsdag 07 mei 2002 20:40 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
Gisteravond op het Binnenhof zag ik een straatbende. Mensen die Pronk uitscholden voor hoerenjong, en het Torentje wilden bestormen. "Melkert kankerhond".
[..]
quote:Het demonstreren tegen de overheid is een basisrecht, het inzetten van dat basisrecht tegen een politieke concurrent is het corrumperen van dat recht. Hitler en Mussolini hebben zich ook naar de macht gewerkt met democratische middelen.
Je hebt het dus over een of andere demonstratie tegen Fortuyn die mede door GL georganiseerd zou zijn?In Italië gingen een miljoen mensen de straat op tegen Berlusconi. Georganiseerd door de vakbonden. Berlusconi is niet vermoord.
Anders dan veel van de ontzette massa in dit topic leg ik nog niet direct een band tussen de moord en het fascisme dat we de afgelopen tijd hebben mogen aanschouwen. Een vermoeden dat het een niet los staat van het ander heb ik wel.
quote:Je kunt proberen wat je wilt, maar je zult er weinig mee opschieten.
Op dinsdag 07 mei 2002 20:38 schreef Verbal het volgende:[..]
Ow, sorry, hoe durf ik het smakeloos te vinden dat je je jubelend baadt in het bloed van iemand anders.
Excusez moi: heel stijlvol inderdaad.
V.
Wansmaak vind ik niet zo erg, ik vind het veel erger wat er gebeurd is.
Kwaad over de wijze waarop men Fortuyn behandelde was ik eergisteren ook al, alleen toen had ik nog zoiets van straks komen de verkiezingen.
Nu kunnen we niet meer op hem stemmen.
En nu ben ik kwaad omdat niemand naar zijn/haar eigen rol in het geheel wil kijken en kwaad over de hypocrisie van mensen die nu plotseling voor democratie zijn en gister nog meenden dat deze Hitler bestreden moest worden.
De rol van links, en je kunt aannemen ook VVD en CDA, is en was fout!
En voor de rest zal het mij een zorg zijn dat jij het 'niet gepast' vind dat ik zeg wat ik denk!
quote:Zeg ik dat ? Jij beweert dat GL een fascistoïde organisatie is, terwijl je zelf geen haar beter lijkt te zijn. Ik weet nog wel hoe jij die uitspraak van Fortuyn verafschuwde, zeker na 11 september. Hoe kun je dan achter zo'n man staan die jou, en je hele cultuur als achterlijk bestempeld, maar het late nuanceerd voor de publieke opinie. Wie is hier fout ?
Op dinsdag 07 mei 2002 20:41 schreef HiZ het volgende:[..]
Oh, dus omdat ik het niet in alleseens was met Fortuyn op het punt van de Islam was hij minder waard dan een van de vele varkens die in dit land iedere dag worden afgemaakt door een pen in hun kop? Of was wat hij zei gewoon een mening waarover we - hadden we elkaar ooit ontmoet - over konden debatteren?
quote:Demonstreren in het algemeen is een basisrecht.
Op dinsdag 07 mei 2002 20:48 schreef HiZ het volgende:
Het demonstreren tegen de overheid is een basisrecht, het inzetten van dat basisrecht tegen een politieke concurrent is het corrumperen van dat recht. Hitler en Mussolini hebben zich ook naar de macht gewerkt met democratische middelen.
quote:Zoals ik de dader ken...
Anders dan veel van de ontzette massa in dit topic leg ik nog niet direct een band tussen de moord en het fascisme dat we de afgelopen tijd hebben mogen aanschouwen. Een vermoeden dat het een niet los staat van het ander heb ik wel.
quote:Ik ben tegen racisme, maar niet tegen het aanpakken van de problemen die immigratie in dit land met zich heeft meegebracht. Het één is zeer goed los te koppelen van het ander. Groen Links heeft zijn uiterste best gedaan het debat te overschreeuwen met het argument dat het allemaal racisme was.
Op dinsdag 07 mei 2002 20:44 schreef Hagelslag het volgende:[..]
Welke thema's? En welke permanente ontmenselijking van welke persoon? En welke plannen om een anti-fortuyn demontratie te gaan houden? Volgens mij ging het om een ANTI-RACISME demonstratie. Aangezien jij ook tegen racisme bent, en als Pim Fortuyn stemmer ben je sowieso mordicus tegen het racisme, vraag ik me af waarom jij daar zo op tegen bent? Jij bent toch geen racist mag ik hopen? Ik zou eerder verwachten dat jij zo'n beetje vooraan zou lopen!
Het ging om een demonstratie die onder de titel 'geef racisme geen stem' gericht was tegen de LPF. Of dacht jij dat ik dom genoeg was om te denken dat Groen Links het had over een niet aan de verkiezingen deelnemende racistische partij?
quote:Mon cher, ik verafschuwde de uitspraak 'de Islam is een achterlijke cultuur'. De mening van Pim Fortuyn dat de Islam een 'Reformatie' nodig had is er één die ik in discussies met andere Islamieten bij herhaling heb verdedigd.
Op dinsdag 07 mei 2002 20:51 schreef gelly het volgende:[..]
Zeg ik dat ? Jij beweert dat GL een fascistoïde organisatie is, terwijl je zelf geen haar beter lijkt te zijn. Ik weet nog wel hoe jij die uitspraak van Fortuyn verafschuwde, zeker na 11 september. Hoe kun je dan achter zo'n man staan die jou, en je hele cultuur als achterlijk bestempeld, maar het late nuanceerd voor de publieke opinie. Wie is hier fout ?
quote:Er zijn nogal wat extreem rechtse lieden in de samenleving aanwezig. Extreem rechtse lieden die pogen LPF voor hun extreme karretje te spannen. Die onder het mom 'alles moet bespreekbaar zijn' de verschrikkelijkste dingen zeggen. Daar moet toch tegen geprotesteerd worden? Ik denk dat de meeste LPF'ers het daar toch wel mee eens zijn? En daarbij, een protest tegen vreemdelingen haat zou LPF niet mistaan, aangezien ze toch duidelijk proclameren geen vreemdelingen haat te kennen en te steunen. Ik zou zeggen: LPF, doe mee!
Op dinsdag 07 mei 2002 20:47 schreef Baas het volgende:
In praktijk kwam het er in mijn ogen op neer dat Fortuyn bestempeld werd als racist hoewel hij dit niet was.
quote:Dat zie je toch verkeerd. Een demonstratie tegen racisme is geen demonstratie tegen Pim Fortuyn.
Een demonstratie van mensen die eerst Fortuyn voor racist uitmaken en vervolgens iets organiseren tegen racisme is dus automatisch tegen Fortuyn gericht.
quote:Ik ook niet. Het was geen huurmoordenaar, maar een psychisch gestoorde en zieke man denk ik.
Op dinsdag 07 mei 2002 20:48 schreef HiZ het volgende:Anders dan veel van de ontzette massa in dit topic leg ik nog niet direct een band tussen de moord en het fascisme dat we de afgelopen tijd hebben mogen aanschouwen.
Wat ik zeg is dat men nu evenzeer moreel verantwoordelijk is, net zoals men moreel verantwoordelijk was voor Srebrenica. (is geen vergelijking, maar wel hetzelfde principe)
[Dit bericht is gewijzigd door Rica op 07-05-2002 21:00]
quote:Misvattinkje aan jouw kant, de werking van de traditionele basisrechten is verticaal. Dus tussen de burger en de overheid. [quote]
Op dinsdag 07 mei 2002 20:52 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
Demonstreren in het algemeen is een basisrecht.
[..]
quote:Zo'n topic openen na wat er gisteren gebeurd is, doe niet zo schijnheilig man.
Op dinsdag 07 mei 2002 20:15 schreef HiZ het volgende:[..]
Wijs jij eerst maar eens aan waar ik de moord op Fortuyn noem in mijn eerste post voor je het gaat hebben over emotioneel reageren.
quote:Dus die hele optocht zou illegaal zijn geweest? Omdat hij niet tegen de overheid gericht was?
Op dinsdag 07 mei 2002 20:58 schreef HiZ het volgende:[..]
Misvattinkje aan jouw kant, de werking van de traditionele basisrechten is verticaal. Dus tussen de burger en de overheid. [quote]
En dan nog kun je nu nog niet met zekerheid beweren dat het een en ander met elkaar in verband staat. Als de dader een verklaring aflegt weet je meer (zie ondertussen Zoals ik de dader ken...). En pas als de hele shit komende jaren geanalyseerd wordt weet je hoe groot de invloed van de media en de zogenaamde demonisering was (ik heb hier in de krant geen levensgroot 'NEE' zien staan bij de gemeenteraadsverkiezingen). Het is nu zoeken naar een zondebok, van mensen die alles aangrijpen om links en GroenLinks etc. te pakken.
quote:Staat dat in de grondwet ? Volgens mij mag je ook gewoon demonstreren tegen mensen die kikkers vangen hoor, om maar een absurd voorbeeld te noemen. Was Fortuyn niet een man van de ongezouten kritiek, de vrijheid van meningsuiting boven alles ? En nu wil een partij een demonstratie tegen racisme organiseren en zie jij dat als een fascistoïde daad ? Weet je zeker dat je op de goede partij stemt ?
Op dinsdag 07 mei 2002 20:58 schreef HiZ het volgende:[..]
Misvattinkje aan jouw kant, de werking van de traditionele basisrechten is verticaal. Dus tussen de burger en de overheid. [quote]
[Dit bericht is gewijzigd door gelly op 07-05-2002 21:03]
quote:de demonstratie werd nav Fortuyn gehouden, en dus ook om die reden in Rotterdam, vind je het vreemd dat LPF dan niet gaat meelopen?
Op dinsdag 07 mei 2002 20:56 schreef Hagelslag het volgende:
Dat zie je toch verkeerd. Een demonstratie tegen racisme is geen demonstratie tegen Pim Fortuyn.
quote:Groenlinks is bezorgd om de ontwikkelingen in de samenleving waar allochtonen en vreemdelingenhaat gestimuleerd worden. Die ontwikkelingen zijn er in de samenleving, en dat weten jij en ik net zo goed. Ik vind dat je daar tegen moet protesteren. Om met Rosenmuller te spreken: PF is zelf geen racist. Maar het is wel duidelijk dat er onder de vlag van de LPF racistische tendenzen zijn waar te nemen. Ik denk dat de LPF er goed aan doet om daar ook afstand van te nemen.
Op dinsdag 07 mei 2002 20:53 schreef HiZ het volgende:[..]
Ik ben tegen racisme, maar niet tegen het aanpakken van de problemen die immigratie in dit land met zich heeft meegebracht. Het één is zeer goed los te koppelen van het ander. Groen Links heeft zijn uiterste best gedaan het debat te overschreeuwen met het argument dat het allemaal racisme was.
quote:Geef racisme geen stem is 'geef racisme geen stem'. En dat de LPF een stel racisten herbergt is ook geen geheim. Ik hoop dat de LPF zo wijs is om deze mensen zo snel mogelijk de partij uit te knikkeren.
Het ging om een demonstratie die onder de titel 'geef racisme geen stem' gericht was tegen de LPF. Of dacht jij dat ik dom genoeg was om te denken dat Groen Links het had over een niet aan de verkiezingen deelnemende racistische partij?
[Dit bericht is gewijzigd door Hagelslag op 07-05-2002 21:05]
quote:Hoeveel mensen denk je dat op LPF stemmen met het idee dat alle buitenlanders het land uit zouden gaan ? Geen gering deel volgens mij.
Op dinsdag 07 mei 2002 21:03 schreef waspman het volgende:[..]
de demonstratie werd nav Fortuyn gehouden, en dus ook om die reden in Rotterdam, vind je het vreemd dat LPF dan niet gaat meelopen?
Das een soort van compliment zeg maar
Strix dinges nogwat moet maar een bannetje, voor een jaar of 10 .....
quote:nul
Op dinsdag 07 mei 2002 21:05 schreef gelly het volgende:[..]
Hoeveel mensen denk je dat op LPF stemmen met het idee dat alle buitenlanders het land uit zouden gaan ? Geen gering deel volgens mij.
quote:zo gesteld inderdaad nul.....wat is een buitenlander in deze ?
Op dinsdag 07 mei 2002 21:11 schreef waspman het volgende:[..]
nul
quote:Zo naïef ben je toch werkelijk niet ? Of heb je gister Constant Custers niet op het binnenhof gezien ?
Op dinsdag 07 mei 2002 21:11 schreef waspman het volgende:[..]
nul
quote:Nee, niet Fortuyn is de reden. Het racisme dat in de maatschappij opbloeit is de reden. Het probleem is dat Pim Fortuyn te weinig onderkent heeft wat voor gevolgen zijn uitspraken hebben gehad. Bosjes extreem rechtsen hebben zich vereenzelvigd met hem. En bosjes extreem rechtsen hebben de 'vrijheid om alles te mogen zeggen' zeer letterlijk opgevat. Ik vind dat je het recht hebt om daar tegen te protesteren. Een protest heeft niets te maken met iemand de mond te willen snoeren maar om duidelijk te maken dat er iets is wat je niet bevalt.
Op dinsdag 07 mei 2002 21:03 schreef waspman het volgende:[..]
de demonstratie werd nav Fortuyn gehouden, en dus ook om die reden in Rotterdam, vind je het vreemd dat LPF dan niet gaat meelopen?
quote:Bah, wat een linkse praat Hagelslag.
Op dinsdag 07 mei 2002 21:13 schreef Hagelslag het volgende:[..]
Nee, niet Fortuyn is de reden. Het racisme dat in de maatschappij opbloeit is de reden. Het probleem is dat Pim Fortuyn te weinig onderkent heeft wat voor gevolgen zijn uitspraken hebben gehad. Bosjes extreem rechtsen hebben zich vereenzelvigd met hem. En bosjes extreem rechtsen hebben de 'vrijheid om alles te mogen zeggen' zeer letterlijk opgevat. Ik vind dat je het recht hebt om daar tegen te protesteren. Een protest heeft niets te maken met iemand de mond te willen snoeren maar om duidelijk te maken dat er iets is wat je niet bevalt.
Op LPF stemmen alleen nederlanders die het beste voor hebben met Nederland, niet van die enge nazi's !
quote:Alsof Fortuyn daar controle op had, in sommige kies districten heeft LPF juist een plaats gehaald door handtekeningen van extreem-rechts. Ik weet ook wel dat PF geen racist was, die hersenloze idioten niet.
Op dinsdag 07 mei 2002 21:16 schreef DennisMoore het volgende:
En die bosjes (?) extreem rechtsen, zouden bij Fortuyn in beter handen zijn geweest, dan wanneer ze zich zouden scharen onder iemand die wél een criminele allochtonen-hater is.
quote:
Nee, niet Fortuyn is de reden. Het racisme dat in de maatschappij opbloeit is de reden. Het probleem is dat Pim Fortuyn te weinig onderkent heeft wat voor gevolgen zijn uitspraken hebben gehad. Bosjes extreem rechtsen hebben zich vereenzelvigd met hem. En bosjes extreem rechtsen hebben de 'vrijheid om alles te mogen zeggen' zeer letterlijk opgevat. Ik vind dat je het recht hebt om daar tegen te protesteren. Een protest heeft niets te maken met iemand de mond te willen snoeren maar om duidelijk te maken dat er iets is wat je niet bevalt.
quote:Over het recht op demonstratie; nee er staat niet letterlijk in de Grondwet dat het moet gaan om demonstraties tegen de overheid. Maar het is onderdeel van de principes van het staatsrecht dat de werking van de grondwet verticaal is. Dus gaat om de vrijheden van de burger die de staat niet mag beperken. Zeg maar een soort verzekering tegen de tirannie.
En dat was precies wat Groen Links beoogde, met een demonstratie tegen racismein Rotterdam, de woonplaats van Pim Fortuyn toevallig de enige lijsttrekker die zij beschuldigde van fascisme (op zich ook al een fascitoïde poging om de tegenpartij te ontmenselijken). Je kunt letterneuken wat je wilt, maar bij mij gaat de vlieger van legalisme om de ware betekenis te verbergen niet op.
En dus kom ik terug op mijn standpunt dat Groen Links zich van fascistoïde methodes bediende. En mij vraag aan de stemmers op die partij is en blijft, waarom stem je op een fascistoïde partij?
[Dit bericht is gewijzigd door HiZ op 07-05-2002 21:32]
quote:De ware betekenis dat LPF flink wat extreem rechtsen in zich herbergt? Waarom protesteer je daar niet tegen? Dan zou LPF die hele naam van extreem rechts niet hebben gekregen.
Op dinsdag 07 mei 2002 21:19 schreef HiZ het volgende:[..]
En dat was precies wat Groen Links beoogde, met een demonstratie tegen racismein Rotterdam, de woonplaats van Pim Fortuyn toevallig de enige lijsttrekker die zij beschuldigde van fascisme (op zich ook al een fascitoïde poging om de tegenpartij te ontmenselijken). Je kunt letterneuken wat je wilt, maar bij mij gaat de vlieger van legalisme om de ware betekenis te verbergen niet op.
quote:Ik stem op een democratische partij. En dat is GroenLinks. Ik snap best dat je een zondebok zoekt voor je woede, maar richt die dan maar binnen je eigen partij, bij de mensen die LPF zo'n klote naam hebben bezorgd.
En dus kom ik terug op mijn standpunt dat Groen Links zich van fascistoïde methodes bediende. En mij vraag aan de stemmers op die partij is en blijft, waarom stem je op een fascistoïde partij?
quote:Voorzover ik weet was Pim Fortuyn de enige die sprak voor de LPF, en hij heeft nooit iets gezegd dat het label racistisch verdiende als je de moeite nam echt te luisteren. Andere 'mensen die LPF een klote naam hebben bezorgd' ken ik niet. Welke persoon die de bevoegdheid had namens LPF te spreken bedoel je precies?
Op dinsdag 07 mei 2002 21:48 schreef Hagelslag het volgende:[..]
De ware betekenis dat LPF flink wat extreem rechtsen in zich herbergt? Waarom protesteer je daar niet tegen? Dan zou LPF die hele naam van extreem rechts niet hebben gekregen.
[..]Ik stem op een democratische partij. En dat is GroenLinks. Ik snap best dat je een zondebok zoekt voor je woede, maar richt die dan maar binnen je eigen partij, bij de mensen die LPF zo'n klote naam hebben bezorgd.
Ik vind het spijtig dat je helemaal verblind bent door de rhetoriek waaronder GL zijn fascisme verbergt.
In volledige harmonie,
ik kom terug en zie dat DIT mijn FOK! niet meer is, en blijkbaar ook niet meer mijn maatschappij.
quote:V.
Op dinsdag 07 mei 2002 23:10 schreef yvonne het volgende:
Ik kom net terug van de stille Tocht in rotterdam,
ik liep daar met mensen van allerlei richtingen, kleuren en leeftijden mee.In volledige harmonie,
ik kom terug en zie dat DIT mijn FOK! niet meer is, en blijkbaar ook niet meer mijn maatschappij.
quote:Eventjes afgezien van de vraag, ik heb nergens terug kunnen vinden dat GL opgeroepen heeft deel te nemen, laat staan de 11 mei demonstratie heeft georganiseerd. Zelfs op Polinco hebben ze niks daarover kunnen vinden*. Natuurlijk denken ze daar dat het één groot complot is (what's new...
*Edit: ze hebben de oproep van de nationale socialisten gevonden
[Dit bericht is gewijzigd door Wicha op 07-05-2002 23:30]
quote:Ja, Yvonne, het is verschrikkelijk...
Op dinsdag 07 mei 2002 23:10 schreef yvonne het volgende:
Ik kom net terug van de stille Tocht in rotterdam,
ik liep daar met mensen van allerlei richtingen, kleuren en leeftijden mee.In volledige harmonie,
quote:Hierbij sluit ik me dus volledig aan bij Jarno, wie had dat nou ooit kunnen bedenken....
quote:Het is nog veel verschrikkelijker dat mensen monddood worden gemaakt en vermoord om hun mening.
Op dinsdag 07 mei 2002 23:28 schreef OllieA het volgende:[..]
Ja, Yvonne, het is verschrikkelijk...
De link Groen Links / Demonstratie van 11 mei komt van TV. De spreker (wiens naam ik helaas ben vergeten te noteren) erover was overigens allochtoon.
quote:Dat was wat Volkert v.d. Graaf bij herhaling zei.
[b] en blijkbaar ook niet meer mijn maatschappij.
quote:Beetje raar dan dat het nergens terug is te vinden... dat het een allochtoon is doet er trouwens weinig toe.
Op dinsdag 07 mei 2002 23:31 schreef HiZ het volgende:[..]
De link Groen Links / Demonstratie van 11 mei komt van TV. De spreker (wiens naam ik helaas ben vergeten te noteren) erover was overigens allochtoon.
Michiel Brinkman.
quote:Het feit dat er voor één gebeurtenis in een lange lijst van gelijksoortig gedrag geen bron is (op dit moment) doet verder niks af aan de consequente neiging van de partij Groen Links om haar tegenstanders te ontmenselijken.
Op dinsdag 07 mei 2002 23:36 schreef Wicha het volgende:[..]
Beetje raar dan dat het nergens terug is te vinden... dat het een allochtoon is doet er trouwens weinig toe.
quote:Wanneer heeft Adolf Hitler gezegd dat alle Joden in Europa dood moesten?
Op dinsdag 07 mei 2002 23:42 schreef Mbrinkman het volgende:
Ten eerste : Wanneer heeft wie dan ook van GL gezegd dat Pim maar dood moest ?
quote:Net weer op TV het citaat van de opper fascist himself 'dit is niet rechts, dit is extreem-rechts'. Of bedoel je gewoon dat Rosenmuller een dom mens is?
Ten tweede : Ik heb op dit forum al maanden mensen over de zeik horen gaan over het feit dat sommige (domme) mensen de LPF extreem rechts noemden, terwijl het gewoon een rechtse partij was....en nu.....nu is het ineens oke om GL dan maar extreem links te noemen ??
quote:Dit verband is (nog) niet zeker, het kan niet uitgesloten worden.
Of nog erger, een verband te trekken tussen een militante milieu activist en een partij die (inmiddels nog maar een klein beetje) 'groen' is...
quote:Waarom wordt er dan steeds geweld gebruikt door links om de discussie onmogelijk te maken?
Ik was zelf geen Fortuyn stemmer, om diverse redenen, maar iedereen verdient het om voor zijn eigen mening uit te kunnen komen, zonder dat daar geweldadige consequenties uit voort vloeien...net als zoals iederen het recht heeft om vervolgens op diegene te stemmen.
quote:En voor mij, en daarom stel ik het rode fascisme aan de kaak.
Helaas blijkt onder de meeste mensen het gevoel te bestaan, dat dit alleen geld voor de partij die hun politieke voorkeur geniet.
Ik stem SP en ben lid van de SP.Ik vind het erg dat Pim is vermoord.Ik vind dat de visie van Pim op Nederland niet deugde.Ik vind dat hij wel als geen ander de vinger op de zere plek kon leggen, en dat zoals mijn partij leider al verklaarde, hij de moed had om trouw te blijven aan zijn principces en denkbeelden.En hoe ver zijn denkbeelden ook van die van mijn verschilden, verdiende hij respect voor zijn gedachtengoed, net als ieder ander mens.
Maar helaas, blijkbaar geldt in Nederland nu ook het oog om oog , tand om tand principe....misschien was deze dag inderdaad de dood van de democratie...maar bedenk dan wel dat een ieder die zich nu schuldig maakt aan hij zaaien van haat tegen wie dan ook, net zo verantwoordelijk is voor de dood van de democratie, als de schutter die een einde maakte aan Pim's leven.
Pim heeft diverse malen duidelijk gemaakt dat hij indien nodig wilde sterven voor zijn idealen.
Of beter gezegd : liever sterven dan monddood gemaakt worden.
Dat geldt ook voor mij.
quote:Ik zie niet in waarom de linkse neiging om naar de wapens te grijpen algemeen overgenomen zou moeten worden. Leer liever een open debat aan te gaan dan met tomaten of taarten te gaan gooien als je het niet eens bent met de tegenstander. En hou op met pathetisch gedoe over doodgeschoten worden, want tot nu toe is het alleen maar links geweest dat met terrorisme en geweld aan de gang is gegaan.
Dus als de zogenaamde Pim aanhangers het nodig vinden een Endlosung te vinden voor links Nederland, schiet mij dan maar eerst dood, daar doe je mij een groot plezier mee.Michiel Brinkman.
quote:Dan zou ik toch die lange lijst wel eens willen zien... er is m.i. nogal wat nodig om een partij ervan te beschuldigen fascistisch te zijn.
Op dinsdag 07 mei 2002 23:44 schreef HiZ het volgende:[..]
Het feit dat er voor één gebeurtenis in een lange lijst van gelijksoortig gedrag geen bron is (op dit moment) doet verder niks af aan de consequente neiging van de partij Groen Links om haar tegenstanders te ontmenselijken.
quote:Schattebout, heeft je hoofd de laatste maanden nog ergens anders gezeten dan in het zand? Zet de TV eens aan en volg een discussie over de huidige situatie, wordt volop gelardeerd met voorbeelden waar de grenzen van het betamelijke ruimschoots werden overschreden.
Op dinsdag 07 mei 2002 23:51 schreef Wicha het volgende:[..]
Dan zou ik toch die lange lijst wel eens willen zien... er is m.i. nogal wat nodig om een partij ervan te beschuldigen fascistisch te zijn.
Het is mijn ervaring overigens dat er voor 'linkse' figuren heel weinig voor nodig is om iemand voor fascist uit te maken.
quote:Haal jij je kop eens uit het zand, en zie hoe Fortuyn en aanhang paars en de linkse partijen voor rotte vis uitmaakten met PIM "Mevr. Borst is nog erger dan Bin Laden" Fortuyn voorop.
Op dinsdag 07 mei 2002 23:54 schreef HiZ het volgende:[..]
Schattebout, heeft je hoofd de laatste maanden nog ergens anders gezeten dan in het zand? Zet de TV eens aan en volg een discussie over de huidige situatie, wordt volop gelardeerd met voorbeelden waar de grenzen van het betamelijke ruimschoots werden overschreden.
Het is mijn ervaring overigens dat er voor 'linkse' figuren heel weinig voor nodig is om iemand voor fascist uit te maken.
En dan heb jij het over betamelijk, de schandeloze lijkenpikkerij die bezigt om je paranoïa ideeën bevestigd te zien krijgen ?
quote:Aha, je wist dus heel goed waar ik het over had. Gespeelde onwetendheid, maar je bent nu door de mand gevallen.
Op dinsdag 07 mei 2002 23:58 schreef gelly het volgende:[..]
Haal jij je kop eens uit het zand, en zie hoe Fortuyn en aanhang paars en de linkse partijen voor rotte vis uitmaakten met PIM "Mevr. Borst is nog erger dan Bin Laden" Fortuyn voorop.
En dan heb jij het over betamelijk, de schandeloze lijkenpikkerij die bezigt om je paranoïa ideeën bevestigd te zien krijgen ?
Overigens wordt mijn paranoia al enige decennia gevoed door links geweld tegen vrije meningsuiting. De terroristische daad tegen Fortuyn is slechts één van de vele dieptepunten.
quote:Ach, ik ben hier vanwege het slechts aanbrengen van nuanceringen al met Kafka gerelateerd, communist genoemd, extreem-linkse geitenwollen lul... afijn, je kunt het zelf ook wel verzinnen. Vandaag nog bedreigd om in elkaar getrimd te worden, omdat ik posts zou plaatsen die niet in iemands straatje passen. Dus ga vooral niet met een hoop andere Fok!kers nu heel eenzijdig alles wat links is verketteren en demoniseren...
Op dinsdag 07 mei 2002 23:54 schreef HiZ het volgende:
quote:Oh, een aanval op de persoon... knap hoor!
Op dinsdag 07 mei 2002 23:54 schreef HiZ het volgende:
Schattebout, heeft je hoofd de laatste maanden nog ergens anders gezeten dan in het zand?
quote:Dan kijken we kennelijk ieder met een andere invalshoek naar de discussie op TV. Als je nog eens met voorbeelden komt, praten we wel verder (maar niet meer vandaag, ik ga naar bed).
Zet de TV eens aan en volg een discussie over de huidige situatie, wordt volop gelardeerd met voorbeelden waar de grenzen van het betamelijke ruimschoots werden overschreden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |