abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77727437
Vragenstellers, komt u maar, weer 300 posts in dit topic in de aanbieding om antwoorden op te krijgen.
pi_77729046
tvp
*nog 5 weken *
pi_77729243
Indonesië!

stiekemde tvp
  zondag 7 februari 2010 @ 19:40:31 #5
62913 Blik
The one and Only!
pi_77739117
tvp voor de vakantie in juni/juli
pi_77754341
Al sinds gisterenavond onweer. Eens kijken of Jakarta nog niet weggespoeld is.
pi_77757872
Hier in Semarang niks anders dan zonneschijn gister :-)
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd :)
pi_77757922
quote:
Op maandag 8 februari 2010 03:48 schreef Jdw het volgende:
Hier in Semarang niks anders dan zonneschijn gister :-)
kun je nagaan, midden in de regentijd.
pi_77758058
Ach, misschien bekijk ik het ook wel iets te positief na alle ellende in NL van de afgelopen 2 maand :-D
pi_77758078
quote:
Op maandag 8 februari 2010 05:38 schreef Jdw het volgende:
Ach, misschien bekijk ik het ook wel iets te positief na alle ellende in NL van de afgelopen 2 maand :-D
Dat maakt niet uit. Nederland is ver weg van hier.
pi_77758086
Gelukkig wel, ben alleen pas weer sinds een anderhalve week in Indonesie dus heb alle ellende nog bewust meegemaakt

ps nog bedankt voor de postzegels
pi_77758632
quote:
Op maandag 8 februari 2010 05:54 schreef Jdw het volgende:
Gelukkig wel, ben alleen pas weer sinds een anderhalve week in Indonesie dus heb alle ellende nog bewust meegemaakt

ps nog bedankt voor de postzegels
Postzegels? Graag gedaan.. al heb ik geen idee wie je bent als ik zo snel kijk.. haha..

Ik heb de ellende ook bewust meegemaakt, vanachter mijn laptop op 15.000 km afstand.
pi_77761063
Hahaha, ik had die postzegels laatst gewonnen bij het raad het plaatje spel op je site

Ik hoop ook dat ik die ellende voortaan alleen maar bewust vanachter de computer mee hoef te maken
pi_77761564
oh.. ja, dan snap ik het

Binnenkort weer eens een nieuwe actie bedenken.
  maandag 8 februari 2010 @ 12:08:32 #15
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77763894
quote:
Op zondag 7 februari 2010 11:52 schreef indahnesia.com het volgende:
De gili's liggen dichter bij Lombok dan bij Bali. Als je het in een dagtrip wil doen moet je het eerste vliegtuig heen (20 min vliegen) pakken, als een idioot in een taxi springen naar de haven (uurtje), je op de eerste de beste boot wringen, gaan snorkelen, met je natte kleding nog aan terug de boot op, taxi in en het vliegtuig terug nemen.

Nee, het is geen dagtrip, trek er lekker 3 dagen 2 nachten vooruit, doe je alles op je gemak en kom je met minder stress thuis dan je gegaan bent.
Bovendien mis je dan de legendarische vis-BBQ!
Voor snorkelen vond ik een dagje wel genoeg, maar ik ben nog een dag extra gebleven om NOG een keer van de vis-BBQ te genieten.

Btw: als het alleen om snorkelen gaat, ga dan naar Bunaken. Dat is oneindig veel mooier dan Gili (kwa snorkelen) en ongeveer even snel te bereiken. (vliegen naar Manado, bus naar de haven, boot naar Bunaken).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_77764835
TVP met wat aanvullende informatie: de nieuwe LP Indonesie is nu te koop op amazon.co.uk voor ongeveer 11,30 euro. Nog steeds niet op amazon.com, vreemd!
  maandag 8 februari 2010 @ 13:05:52 #17
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77765535
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:38 schreef gifkwal het volgende:
TVP met wat aanvullende informatie: de nieuwe LP Indonesie is nu te koop op amazon.co.uk voor ongeveer 11,30 euro. Nog steeds niet op amazon.com, vreemd!
Britse versie
Mijn reisverslagen
  maandag 8 februari 2010 @ 13:18:41 #18
62913 Blik
The one and Only!
pi_77765894
quote:
Op maandag 8 februari 2010 12:08 schreef SeLang het volgende:

[..]

Bovendien mis je dan de legendarische vis-BBQ!
Voor snorkelen vond ik een dagje wel genoeg, maar ik ben nog een dag extra gebleven om NOG een keer van de vis-BBQ te genieten.

Btw: als het alleen om snorkelen gaat, ga dan naar Bunaken. Dat is oneindig veel mooier dan Gili (kwa snorkelen) en ongeveer even snel te bereiken. (vliegen naar Manado, bus naar de haven, boot naar Bunaken).
En om te duiken? En suggesties voor goedkope vluchten?
pi_77766055
quote:
Op maandag 8 februari 2010 13:05 schreef SeLang het volgende:

[..]

Britse versie
Wat is het verschl met de originele (Australische?) versie dan?
  maandag 8 februari 2010 @ 13:24:56 #20
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77766065
quote:
Op maandag 8 februari 2010 13:18 schreef Blik het volgende:

[..]

En om te duiken? En suggesties voor goedkope vluchten?
Ik duik zelf niet maar ook duiken schijnt daar fantastisch te zijn.
Kwa snorkelen is het in elk geval het mooiste dat ik heb gezien (pwnt zelfs de Rode Zee met gemak).
Mijn reisverslagen
  maandag 8 februari 2010 @ 13:25:43 #21
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77766087
quote:
Op maandag 8 februari 2010 13:24 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Wat is het verschl met de originele (Australische?) versie dan?
Hier en daar wat prijzen gequote in £ in plaats van $
Mijn reisverslagen
  maandag 8 februari 2010 @ 13:35:59 #22
62913 Blik
The one and Only!
pi_77766419
quote:
Op maandag 8 februari 2010 13:24 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik duik zelf niet maar ook duiken schijnt daar fantastisch te zijn.
Kwa snorkelen is het in elk geval het mooiste dat ik heb gezien (pwnt zelfs de Rode Zee met gemak).
Misschien toch maar eens over denken om speciaal daarvoor naar de Bunaken te gaan
pi_77766840
quote:
Op maandag 8 februari 2010 13:25 schreef SeLang het volgende:

[..]

Hier en daar wat prijzen gequote in £ in plaats van $
Ah, natuurlijk. Als dat alles is
pi_77766852
Ieamnd ervaring met Air Asia Indonesia?

Ik zoek nog een one-way binnenlandse vlucht van Denpassar naar Jakarta. Nou kost Garuda 90 p.p. en Air Asia maar 30 euro p.p. Met andere woorden, de verleiding is groot.

Is Air Asia een beetje betrouwbaar? Ook vooral qua stiptheid?
  maandag 8 februari 2010 @ 14:04:17 #25
62913 Blik
The one and Only!
pi_77767392
quote:
Op maandag 8 februari 2010 13:49 schreef christvs het volgende:
Ieamnd ervaring met Air Asia Indonesia?

Ik zoek nog een one-way binnenlandse vlucht van Denpassar naar Jakarta. Nou kost Garuda 90 p.p. en Air Asia maar 30 euro p.p. Met andere woorden, de verleiding is groot.

Is Air Asia een beetje betrouwbaar? Ook vooral qua stiptheid?
Niet specifiek met de Indonesische tak, maar Air Asia is in het algemeen een betere variant van Ryanair/Easyjet. vergelijkbare prijzen met betere service.
pi_77767601
Ik vind Air Asia zeer aan te raden. Service is minimaal omdat het een lowbudget airline is, dus geen gratis eten etc maar verder alles prima en ik heb nog nooit vertraging met ze gehad. Ze zijn geloof ik uitverkoren tot 's werelds beste low cost carrier in 2009.
  maandag 8 februari 2010 @ 14:13:19 #27
62913 Blik
The one and Only!
pi_77767734
quote:
Op maandag 8 februari 2010 14:10 schreef gifkwal het volgende:
Ik vind Air Asia zeer aan te raden. Service is minimaal omdat het een lowbudget airline is, dus geen gratis eten etc maar verder alles prima en ik heb nog nooit vertraging met ze gehad. Ze zijn geloof ik uitverkoren tot 's werelds beste low cost carrier in 2009.
Dit, en Air Asia staat niet op de Europese blacklist, en Garuda wel
pi_77771948
Oké, klinkt best goed eigenlijk!

ik had al gelezen dat het "onboard product" prima was . Eigenlijk zit ik alleen in over de punctualiteit. om 00:40 op 8 augustus vertrekt Emirates vlucht vanuit Jakarta. Nu moeten we zelf dus nog een aansluitende vlucht zoeken, bij Air Asia hebben ze eentje met vertek uit Bali om 19:00 uur en aankomst in Jakarta om 19:40.

Moet te doen zijn, toch?
pi_77772107
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:11 schreef christvs het volgende:
Oké, klinkt best goed eigenlijk!

ik had al gelezen dat het "onboard product" prima was . Eigenlijk zit ik alleen in over de punctualiteit. om 00:40 op 8 augustus vertrekt Emirates vlucht vanuit Jakarta. Nu moeten we zelf dus nog een aansluitende vlucht zoeken, bij Air Asia hebben ze eentje met vertek uit Bali om 19:00 uur en aankomst in Jakarta om 19:40.

Moet te doen zijn, toch?
Ik denk het wel hoor! Heel toevallig heb ik precies dezelfde constructie in juni! Dezelfde vluchttijden en ik vlieg dus ook met Air Asia vanuit Denpasar naar Jakarta om vanuit daar met Emirates verder te gaan. Ga er vanuit dat dat gewoon goed moet gaan. Als je het niet vertrouwd kan je nog een vlucht eerder nemen, als ik het me juist herinner waren er meerdere vluchten per dag, toch?
pi_77772227
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:14 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Ik denk het wel hoor! Heel toevallig heb ik precies dezelfde constructie in juni! Dezelfde vluchttijden en ik vlieg dus ook met Air Asia vanuit Denpasar naar Jakarta om vanuit daar met Emirates verder te gaan. Ga er vanuit dat dat gewoon goed moet gaan. Als je het niet vertrouwd kan je nog een vlucht eerder nemen, als ik het me juist herinner waren er meerdere vluchten per dag, toch?
Klopt! Er zijn ook nog departures om 13:00 en 14:00. Maar dan ben je er wel érg vroeg! Ik denk dat ik het er maar op ga wagen, 4 uur connectie moet toch écht wel voldoende zijn.

Staan de tijden die je nu boekt eigenlijk wel vast? M.a.w is dit een voorlopig schema of is dit het definitieve zomerschema?
pi_77772438
Ik denk ook dat het te doen moet zijn, zelfs al is er een uurtje of 2 vertraging, dan nog kom je op tijd.

Volgens mij staan deze tijden gewoon vast? Ik heb het namelijk al geboekt, lijkt me sterk dat ze dat nog gaan veranderen.
pi_77793610
quote:
Op maandag 8 februari 2010 14:13 schreef Blik het volgende:

[..]

Dit, en Air Asia staat niet op de Europese blacklist, en Garuda wel
Volgens mij is Garuda, tezamen met enkele andere maatschappijen alweer van de lijst af.
pi_77793623
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:17 schreef christvs het volgende:

[..]

Klopt! Er zijn ook nog departures om 13:00 en 14:00. Maar dan ben je er wel érg vroeg! Ik denk dat ik het er maar op ga wagen, 4 uur connectie moet toch écht wel voldoende zijn.

Staan de tijden die je nu boekt eigenlijk wel vast? M.a.w is dit een voorlopig schema of is dit het definitieve zomerschema?
De geboekte tijden zijn in princiepe vast inderdaad.
pi_77834559
Het is weer goed warm de afgelopen dagen. Hopelijk is het regenseizoen nog niet voorbij, dan zou het wel heel kort geweest zijn.
pi_77834801
Liever geen regen, ik ben zonaanbidder
pi_77836683
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 07:33 schreef Jdw het volgende:
Liever geen regen, ik ben zonaanbidder
Aan zon geen gebrek hier over het algemeen, dus die paar maanden per jaar dat het kan regenen moet het regenen.
pi_77851978
Wanneer houdt de regen een beetje op, in de regel, in Java-Bali regio?

En verder tvp, nog anderhalve maand voordat ik aan het langdurige Indonesie avontuur begin
pi_77870228
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 17:39 schreef marsterretje het volgende:
Wanneer houdt de regen een beetje op, in de regel, in Java-Bali regio?

En verder tvp, nog anderhalve maand voordat ik aan het langdurige Indonesie avontuur begin
Ik heb het nat gezien tot begin april, maar dat is een paar jaar geleden, het jaar erna was het midden maart al droog, en nu? Wie zal het vertellen.. rond die tijd ergens in ieder geval, volgens de boekjes.

Overigens regens het zelden hele dagen motregen, het zijn vaak korte intense buien van een uur, hooguit twee. Daarna is het droog, lekker fris en staan de straten nog een paar uur blank.
  donderdag 11 februari 2010 @ 12:46:51 #39
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_77879349
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 17:39 schreef marsterretje het volgende:
Same here.
  donderdag 11 februari 2010 @ 12:53:49 #40
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_77879643
Heeft iemand trouwens ervaring met spoedcursussen om de taal te leren? Ik heb de ambassade gevraagd waar zij hun personeel heen sturen en ben van plan eerst zo'n arrangement te nemen waarbij je twee weken lang zeg maar ondergedompeld wordt met 6 uur (privé)les per dag en culturele uitstapjes met leraar...

Program 1: http://www.alambahasa.com/program.php?mode=outdoorclass
pi_77897912
Nog 2,5 maand voor ik weg mag Kan niet wachten.
pi_77915097
Hoi mensen,
Ik ben van plan een reis te maken door Maleisie en vervolgens via Kalimantan of Sumatra naar Java te gaan en dan daar wat rond te kijken.
Tijdstechnisch komt het er op neer dat ik moet kiezen tussen Kalimantan of Sumatra.. Iemand ervaringen met beide die me een van de twee kan aanraden?
pi_78107899
TVP
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_78133824
Wij gaan in oktober richting Indonesië en ik zoek nog wat goede tips. Daar het land erg groot is en we niet alleen maar willen reizen, maar ook wat willen zien, het volgende:

We blijven ca. 3 weken in Indonesië. We landen op Java (Jakarta) en vliegen terug vanaf Bali (Denpasar). Er zijn een paar dingen die we persé willen doen. Allereerst Jakarta zien, de Borobudur bezoeken, en in Bandung het huis zien waar mijn vader geboren is. Hoe lang moeten we voor dit gedeelte ongeveer uittrekken? De laatste 5 dagen willen we luxe op Bali verblijven. De vraag is dus eigenlijk, wat kunnen we het beste doen in de tussentijd? Naar een ander eiland (is dat haalbaar?) of op Java blijven en daarna doorvliegen naar Bali.

Wie heeft ervaring en kan ons helpen? We gaan met de rugtas en zoeken daar naar hotels (uitgezonderd eerste nacht Jakarta en laatste 5 dagen Bali, ook daarvoor zijn tips welkom )

Alvast dank voor het meedenken!
  donderdag 18 februari 2010 @ 11:57:01 #45
62913 Blik
The one and Only!
pi_78133944
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:52 schreef elsterno het volgende:
Wij gaan in oktober richting Indonesië en ik zoek nog wat goede tips. Daar het land erg groot is en we niet alleen maar willen reizen, maar ook wat willen zien, het volgende:

We blijven ca. 3 weken in Indonesië. We landen op Java (Jakarta) en vliegen terug vanaf Bali (Denpasar). Er zijn een paar dingen die we persé willen doen. Allereerst Jakarta zien, de Borobudur bezoeken, en in Bandung het huis zien waar mijn vader geboren is. Hoe lang moeten we voor dit gedeelte ongeveer uittrekken? De laatste 5 dagen willen we luxe op Bali verblijven. De vraag is dus eigenlijk, wat kunnen we het beste doen in de tussentijd? Naar een ander eiland (is dat haalbaar?) of op Java blijven en daarna doorvliegen naar Bali.

Wie heeft ervaring en kan ons helpen? We gaan met de rugtas en zoeken daar naar hotels (uitgezonderd eerste nacht Jakarta en laatste 5 dagen Bali, ook daarvoor zijn tips welkom )

Meest logische zou zijn 2 weken Java en 1 week Bali, andere eilanden zou ik niet doen gezien de tijd die je hebt
pi_78320890
Ik heb na anderhalve dag Jakarta de trein naar Yogyakarta genomen, een mooie reis in een luxe trein waar ik 8 uur uit het raampje heb gekeken naar de mooie natuur en kleine dorpjes waar je doorheen komt.

Yogya is leuk maar je kan de bekende locaties zoals de Prambanan en borubudur in een ochtend bekijken.
Als je toch een paar uur over hebt kan je nog met de stadsbus naar het strand van Parang Tritis een paar kilometer buiten de stad (zie foto)

pi_78338947
quote:
Op maandag 22 februari 2010 21:29 schreef cumcumber het volgende:
Ik heb na anderhalve dag Jakarta de trein naar Yogyakarta genomen, een mooie reis in een luxe trein waar ik 8 uur uit het raampje heb gekeken naar de mooie natuur en kleine dorpjes waar je doorheen komt.

Yogya is leuk maar je kan de bekende locaties zoals de Prambanan en borubudur in een ochtend bekijken.
Als je toch een paar uur over hebt kan je nog met de stadsbus naar het strand van Parang Tritis een paar kilometer buiten de stad (zie foto)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
het strand ligt wel enkele tientallen meters van de stad hoor. Maar het is prima te doen op een middagje inderdaad.
pi_78340076
Na de Fillipijnen op mijn lijst, heb ik ook Indonesie op mijn lijstje staan.. Ik ben vorig jaar naar Thailand geweest, en liefst wil ik het "Thailand sfeertje" erin houden, welke plekken in Indonesie zijn dan een aanrader.. In Thailand vond ik Ko Samui, Phangan en Phi Phi het fijnst!
pi_78340250
Thailand sfeertje? Kuta, Legian & Seminyak op Bali en mogelijk ook de Gili-eilanden bij Lombok.
pi_78341197
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 13:03 schreef indahnesia.com het volgende:
Thailand sfeertje? Kuta, Legian & Seminyak op Bali en mogelijk ook de Gili-eilanden bij Lombok.
Ik als Indonesie n00b, weet echt niet op welke grote plaats ik zou moeten vliegen, is het een optie om via Hong Kong te vliegen?
pi_78341257
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 13:26 schreef Zonnestraaltje86 het volgende:

[..]

Ik als Indonesie n00b, weet echt niet op welke grote plaats ik zou moeten vliegen, is het een optie om via Hong Kong te vliegen?
Met cathay pacific kan dat
We fear that which we cannot see
pi_78341367
Wel zo goedkoop mogelijk natuurlijk...
pi_78341947
Maakt het qua prijs zo veel uit via welke luchthaven je vliegt?
* lezzer vliegt over drie weken via Hong Kong naar Bali
pi_78342147
Nou, als het goedkoop kan via Hongkong, dan graag, aangezien we ook een aantal dagen willen doorbrengen in Hong Kong..

Lezzer.. met welke maatschappij vlieg je?
pi_78342494
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 13:49 schreef Zonnestraaltje86 het volgende:
Lezzer.. met welke maatschappij vlieg je?
Cathay Pacific uiteraard
We blijven inderdaad ook een paar dagen in HK.
pi_78342544
Cathay is best prijzig toch? Wij zitten vast aan het NLse hoogseizoen, dus dan maar vanaf Dusseldorf goedkoper proberen te vliegen
pi_78342751
Wij hebben via het reisbureau geboekt, en ik meen dat de vlucht 880 euro kost.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 14:15:01 #58
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_78343175
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 13:58 schreef Zonnestraaltje86 het volgende:
Cathay is best prijzig toch? Wij zitten vast aan het NLse hoogseizoen, dus dan maar vanaf Dusseldorf goedkoper proberen te vliegen
Kijk anders eens op skyscanner.nl. Vrij overzichtelijk en je kunt ook een langere vertrek/retour periode kiezen (bijvoorbeeld de hele maand) en meerdere vertrek/aankomst luchthavens om te kijken op welke dag en waarvandaan/-heen je het beste kunt vertrekken. Ook krijg je een overzicht van alle mogelijk indirecte vluchten.
pi_78382834
Handige site, al ga ik wel via de vliegmaatschappijen zelf boeken, scheelt weer wat haha
pi_78422821
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 09:46 schreef Zonnestraaltje86 het volgende:
Handige site, al ga ik wel via de vliegmaatschappijen zelf boeken, scheelt weer wat haha
Vaak wel, maar niet altijd. Op tickets zit commissie over het algemeen, dus kunnen derden tickets voor dezelfde prijs aanbieden als de maatschappij als ze dat zouden willen.
pi_78469298
Oke, heb je nog andere sites voor goedkope tickets.. BMair ken ik al..
pi_78470588
Ik heb al twee keer het goedkoopste ticket gevonden via supersaver.nl.
pi_78471685
welke maatschappij? (Niet dat ik je ticket hoef hoor, ik zit al in Indonesie )
pi_78471924
Emirates (al zijn die sowieso al vaak de goedkoopste) naar Seoul en een keer een combinatie SAS/Swiss Air naar Bangkok. Maar dat was dus niet naar Indonesie, ik bedoelde meer in het algemeen dat ik via die site vaak de goedkoopste aanbiedingen vond.

Mijn ticket naar Indonesie voor dit voorjaar heb ik gewoon via de eigen website van Emirates geboekt. Het was 590 euro voor Milaan - Kuala Lumpur/Jakarta - Milaan.
pi_78472131
Ah, Emirates.. sorry, ik vlieg niet met maatschappijen uit landen waar (zwangere) vrouwen gestenigd worden. Principe-kwestie voor mij. Er zijn gelukkig wel meer van die goedkope aanbieders, maar je hebt wellicht een mega-overstap ergens in het Midden-Oosten. Dat kan soms wel 12 uur zijn, niet echt een aangename onderbreking van je reis.
pi_78472989
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 10:59 schreef indahnesia.com het volgende:
Ah, Emirates.. sorry, ik vlieg niet met maatschappijen uit landen waar (zwangere) vrouwen gestenigd worden. Principe-kwestie voor mij. Er zijn gelukkig wel meer van die goedkope aanbieders, maar je hebt wellicht een mega-overstap ergens in het Midden-Oosten. Dat kan soms wel 12 uur zijn, niet echt een aangename onderbreking van je reis.
Oh I wist niet dat ze dat daar deden, lekker ignorant van mij... Dacht dat ze daar wel wat moderner waren. Maar op google kan ik alleen gevallen vinden van mannen (incestplegers, verkrachters) vinden die zijn gestenigd? Nou ja, het zal wel waar zijn wat je zegt hoor.

Ik vind het wel goed dat je zo principieel bent. Voor mij is die paar honderd euro verschil toch wel belangrijk. En daarbij, Amerika martelt evengoed, en Cathay komt ook uit een land dat het zeker niet nauw neemt met mensenrechten. Zo kan je zo veel dingen wel laten uit principe. Maar begrijp je heel goed hoor!

En ja, je kan via Qatar vliegen en zo maar dan moet je inderdaad heel lang wachten.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 11:24:02 #67
62913 Blik
The one and Only!
pi_78473067
Wat de Nederlanders tot 1954 hebben uitgespookt in Nederland is ook niet echt om over naar huis te schrijven. Dus KLM valt ook af...

Dat bedrijf kan er toch ook niks aan doen dat de regering dergelijke dingen toestaat.
pi_78473822
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:24 schreef Blik het volgende:
Wat de Nederlanders tot 1954 hebben uitgespookt in Nederland is ook niet echt om over naar huis te schrijven. Dus KLM valt ook af...

Dat bedrijf kan er toch ook niks aan doen dat de regering dergelijke dingen toestaat.
Dit ben ik wel met je eens maar volgens mij is een belangrijk verschil dat Emirates zwaar wordt gesponsord door de overheid van UAE als het al niet een staatsbedrijf is? Weet niet precies hoe de vork in de steel zit maar ik dacht dat de overheid daar een dikke vinger in de pap heeft.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 11:46:05 #69
62913 Blik
The one and Only!
pi_78473939
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:43 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Dit ben ik wel met je eens maar volgens mij is een belangrijk verschil dat Emirates zwaar wordt gesponsord door de overheid van UAE als het al niet een staatsbedrijf is? Weet niet precies hoe de vork in de steel zit maar ik dacht dat de overheid daar een dikke vinger in de pap heeft.
Hoe denk je dat KLM groot is geworden?
pi_78474204
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 11:46 schreef Blik het volgende:

[..]

Hoe denk je dat KLM groot is geworden?
Oke, puntje voor jou
pi_78476516
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 11:52 schreef elsterno het volgende:

Klinkt wel een beetje als mijn reis. Bij Jakarta beginnen. Plek bezocht waar m'n moeder is geboren. In 2 weken naar het oosten van Java, en daar op de boot naar Bali. Half uurtje varen. En daar nog een week gebleven.
Totaal 1500 euro inclusief vlucht.
----
pi_78843388
Vraag aan de kenners. Ik moet met spoed een pakketje uit Indonesië (Jakarta) ontvangen. Iemand enig idee wat de snelste manier is en wat de kosten daarvan zijn?

pakket is <2 kg
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_78872618
quote:
Op zondag 7 maart 2010 12:48 schreef EricT het volgende:
Vraag aan de kenners. Ik moet met spoed een pakketje uit Indonesië (Jakarta) ontvangen. Iemand enig idee wat de snelste manier is en wat de kosten daarvan zijn?

pakket is <2 kg
Gebruik TNT,DHL en dergelijke. 5 dagen geloof ik, misschien vanuit Jakarta dagje sneller.
pi_78877263
quote:
Op maandag 8 maart 2010 00:30 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Gebruik TNT,DHL en dergelijke. 5 dagen geloof ik, misschien vanuit Jakarta dagje sneller.
Klopt. We gaan TNT doen (3-5 dagen) vanuit jakarta
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_78879975
Minder dan 2 maanden te gaan

Duurt nog zo lang
pi_78880081
quote:
Op maandag 8 maart 2010 10:33 schreef Klaphark het volgende:
Minder dan 2 maanden te gaan

Duurt nog zo lang
Ik ook
pi_78880247
Nog 1 week en 2,5 uur
pi_78880311
quote:
Op maandag 8 maart 2010 10:40 schreef lezzer het volgende:
Nog 1 week en 2,5 uur
Ik ben er nog steeds.
pi_78880400
quote:
Op maandag 8 maart 2010 10:36 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Ik ook
Voor hoe lang?

En ja, ik ben te lui om terug te lezen
  maandag 8 maart 2010 @ 10:56:16 #80
62913 Blik
The one and Only!
pi_78880815
Ik weet nog steeds niet wat ik nou moet doen met mijn 4 weken Indonesië. We vliegen sowieso op Bali. Hebben eigenlijk 4 opties:

1. Bali en Kalimantan, eindigen met duiken op de Bunaken en chillen op Bali
2a. Bali en verder de kleine eilanden bezoeken zoals Lombok, Sumbawa, etc.
2b. Bali, kleine eilanden, terugvliegen naar Yogyakarta om verder te trekken naar Bali (voor o.a. Bromo)
3. Bali, kleine eilanden en Kalimantan.

Op dit moment weet ik het echt nog niet. Ik heb gewoon geen flauw idee hoe lang we bezig gaan zijn met de kleine eilanden na Bali. Iemand tips voor de beste route?
pi_78880903
quote:
Op maandag 8 maart 2010 10:42 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Ik ben er nog steeds.
Ik ben nú al bang dat ik niet meer weg wil
pi_78881097
quote:
Op maandag 8 maart 2010 10:45 schreef Klaphark het volgende:

[..]

Voor hoe lang?

En ja, ik ben te lui om terug te lezen
Voor een maand. Beginnen in Yogjakarta, en aan het eind vanaf Bali terugvliegen. Dus dat wordt oost-Java, hopelijk Flores/Komodo en Gili-eilanden en Bali. Und du?
pi_78881328
quote:
Op maandag 8 maart 2010 11:03 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Voor een maand. Beginnen in Yogjakarta, en aan het eind vanaf Bali terugvliegen. Dus dat wordt oost-Java, hopelijk Flores/Komodo en Gili-eilanden en Bali. Und du?
Bijna 2 maanden. Beginnen in Medan en eindigen op Bali, van waar we weer terug vliegen.
Dus we doen waarschijnlijk Sumatra, Java, Bali, Lombok (Gili). Mochten we tijd overhebben gaan we nog wat verder
pi_78892724
Gaaf, 2 maanden! Zelf combineer ik het met nog een paar weken Maleisie. Ik zal je wel niet tegenkomen gezien onze reisschema's
pi_79249939
Waarschijnlijk word het voor ons ook Indonesie (en helaas geen Fillippijnen).. Maar ik wil zowieso naar Bali en de Gili's.. wat is dan een goede route.. We willen ongeveer 20 dagen gaan..
pi_79251712
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 12:37 schreef Zonnestraaltje86 het volgende:
Waarschijnlijk word het voor ons ook Indonesie (en helaas geen Fillippijnen).. Maar ik wil zowieso naar Bali en de Gili's.. wat is dan een goede route.. We willen ongeveer 20 dagen gaan..
Ik ben hier ook benieuwd naar. Wij beginnen op Java (Yogjakarta) en vliegen weg vanaf Bali, maar hebben een maand de tijd dus als het even kan willen we ook graag die boottocht naar Flores en Komodo doen en naar de Gili's. In welke volgorde is dit (vooral qua transport) het beste te doen?
  woensdag 17 maart 2010 @ 13:28:38 #87
62913 Blik
The one and Only!
pi_79251836
Kunt volgens mij redelijk makkelijk vanaf Flores terug naar Bali vliegen, zou dat even uitzoeken

Ik zit ook nog steeds te dubben over mijn route. Vraag me af of ik in 2.5 weken Sulawesi kan zien, en dan anderhalve week voor Flores, Komodo, Lombok en Bali.

Maar ik denk dat dat allemaal te kort is...
pi_79252668
Ah, dus die boottocht naar Flores is geen retourtje? Ik moet nog een reisgids kopen, vandaar dat ik nog in het duister tast. Misschien dat ik de afstanden ook wel erg onderschat.
  woensdag 17 maart 2010 @ 14:17:49 #89
62913 Blik
The one and Only!
pi_79253860
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 13:50 schreef gifkwal het volgende:
Ah, dus die boottocht naar Flores is geen retourtje? Ik moet nog een reisgids kopen, vandaar dat ik nog in het duister tast. Misschien dat ik de afstanden ook wel erg onderschat.
Dat laatste denk ik, Flores is toch al snel zo'n 400 - 500 km varen. Dus 2 dagen full-time
pi_79254179
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 14:17 schreef Blik het volgende:

[..]

Dat laatste denk ik, Flores is toch al snel zo'n 400 - 500 km varen. Dus 2 dagen full-time
Balen. Even reisgids kopen dan maar en zien of het realistisch is.
  woensdag 17 maart 2010 @ 14:37:57 #91
62913 Blik
The one and Only!
pi_79254617
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 14:25 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Balen. Even reisgids kopen dan maar en zien of het realistisch is.
Er zitten ook nog verschillende eilandjes tussen zoals Lombok, Sumbawa en Komodo
pi_79255183
In Komodo ben ik het meest geinteresseerd! Ik ga het toch even uitzoeken. Gezien de kaart liggen de Gili eilanden tussen Bali en Komodo/Flores, dus hopelijk is dat dan een beetje te combineren.
pi_79255503
Ik ben afgelopen zomer gevlogen van Bali naar Flores.
Daar de boot naar Komodo en Rinca. 4 dagen 3 nachten. De 4de dag einde van de dag terug met het vliegtuig naar Bali.
Was prima en blij dat ik Rinca heb gezien, aangezien daar de kans groter is om Komodo varanen te zien dan op Komodo zelf.
pi_79255571
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 14:51 schreef gifkwal het volgende:
In Komodo ben ik het meest geinteresseerd! Ik ga het toch even uitzoeken. Gezien de kaart liggen de Gili eilanden tussen Bali en Komodo/Flores, dus hopelijk is dat dan een beetje te combineren.
Gili ligt tussen Bali en Lombok. Flores is echt een stuk verder nog.
pi_79255834
Wat kostte dat tripje?
pi_79256178
500 dollar ofzo. Inclusief alles.
Eten op de boot iedere dag. We hadden een boot met zijn 2tjes en een eigen gids.

http://komodotours.com/komodo_island/4days_komodotour_via_lbj.htm
pi_79256435
Oh, best wel veel. Per persoon? Bedankt voor het linkje, ik ga het even lekker lezen.
pi_79256680
Ja per persoon. Maar wel alles perfect geregeld.
Toen met de dollarkoers was het 350¤ pp ofzo.
Was huwelijksreis en wilde het van te voren geregeld hebben. Ter plekke zal wel goedkoper zijn. Alleen vliegtuig vanaf Flores gaa maar 1 keer per dag. Mensen konden toen op Flores pas 3 dagen later terug en dan is de plaats labuan bajo echt saai. Zij waren gegaan zonder van te voren iets te regelen.
  woensdag 17 maart 2010 @ 15:35:52 #99
62913 Blik
The one and Only!
pi_79256857
Mwah, voor een privétour inclusief vluchten is dat ook weer niet bizar duur eigenlijk.

Moet maar eens goed kijken of ik Lombok en Sumbawa persé wil bezoeken of de voorkeur geef aan Sulawesi. Wil wel in ieder geval Komodo/Rinca bezoeken.
pi_79256999
Voor een huwelijksreis zou ik ook niet op een euro meer of minder kijken. En je hebt wel gelijk Blik dat het inclusief vlucht en alles wel mee valt. Het is gewoon het idee dat je voor 3 dagen ineens zo'n klap geld kwijt bent waar je anders misschien wel 2 weken van kan leven. Nou ik ga nog wel even zien, wie weet beslissen we ter plaatse wel gewoon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')